Archive for Σεπτεμβρίου 2019
Φωτογραφίες:Αγγέλα Σκουλά
Με παιδικά και εφηβικά χαμόγελα, με ενθουσιασμό αλλά και άγχος για τα “πρωτάκια” και πολλές προσδοκίες από καθηγητές και γονείς, πραγματοποιήθηκε σήμερα ο Αγιασμός και η επίσημη έναρξη της σχολικής χρονιάς στα Ανώγεια. 450 μαθητές πήραν τις θέσεις τους και άκουσαν το πρώτο κουδούνι για το Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο μετά τον Αγιασμό που πραγματοποίησε ο π.Γεώργιος Ανδρεαδάκης και ο π.Ανδρέας Κεφαλογιάννης.
Ο Αγιασμός έγινε παρουσία του Δήμαρχου Ανωγείων Σωκράτη Κεφαλογιάννη, της Αντιδημάρχου Παιδείας Λευκοθέας Κουνάλη και του προέδρου του Δημοτικού συμβουλίου Μιχάλη Δραμουντάνη, ενώ τις πρώτες συμβουλές και νουθεσίες προς τα παιδιά έκαναν οι τρεις διευθύντριες των σχολείων μας, Έφη Χατζάκη για το Δημοτικό, Δήμητρα Στασινού του Γυμνασίου και Μαίρη Μπαγκέρη του Λυκείου.Στο νέο του πόστο και ο πρώην δήμαρχος Ανωγείων Εμμανουήλ Καλλέργης που ξεκινάει και πάλι την εκπαιδευτική δράση του ως Μαθηματικός του Γυμνασίου!Θετικά τα μηνύματα και από την παρουσία των δασκάλων και καθηγητών καθώς φαίνεται ότι η χρονιά ξεκινάει με μικρές ελλείψεις που αναμένεται και αυτές άμεσα να καλυφθούν!
Σωκράτης Κεφαλογιάννης, δήμαρχος Ανωγείων
“Εύχομαι σε όλους σας, μαθητές, καθηγητές και γονείς, υγεία και δύναμη με την έναρξη αυτής της σχολικής χρονιάς.Θα ήθελα να ξεκινήσω με μια αναφορά στη μεγάλη επιτυχία για μια ακόμη χρονιά του Λυκείου μας στις πρόσφατες εξετάσεις εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.Επειδή αυτά τα παιδιά απουσιάζουν τώρα και θα ανοίξουν τα φτερά τους για μεγαλύτερη γνώση, θα ήθελα να απευθυνθώ στους καθηγητές και να τους πω μπράβο, να τους συγχαρώ για αυτό το σπουδαίο έργο που επιτελούν και όχι μόνο το εκπαιδευτικό.Εδώ οι καθηγητές παίζουν και το ρόλο του γονέα και το καταφέρνουν σε απόλυτο βαθμό, αν και δεν είναι στις αρμοδιότητες τους. Το λειτούργημα που γίνεται στα σχολεία των Ανωγείων από τους εκπαιδευτικούς όλα αυτά τα χρόνια είναι άξιο συγχαρητηρίων.
Την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου και ώρα 17.00 (τελετή έναρξης στις 16.30) θα ξεκινήσουν οι παρτίδες των τεσσάρων (4) Διεθνών κλειστών τουρνουά που θα φιλοξενηθούν στα Ανώγεια, στην αίθουσα κάτω από την τράπεζα Πειραιώς και θα διαρκέσουν από τις 11 έως και τις 19 Σεπτεμβρίου με διοργανωτές τον Σκακιστικό Όμιλο Ανωγείων, τον ΑΠΣ ΙΔΑΙΟΙ Ανωγείων και τον ΟΑΑ Ηράκλειο και συνδιοργανωτές την Περιφέρεια Κρήτης, την Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου και τον Δήμο Ανωγείων.
Στα 4 τουρνουά που θα είναι round robin 9 γύρων θα λάβουν μέρος 40 πολλοί ισχυροί σκακιστές από 16 διαφορετικές χώρες: Ελλάδα, Νορβηγία, Ινδία, Ισλανδία, Αγγλία, Δανία, Βουλγαρία, Ρωσία, Ελβετία, Ιταλία, Ουκρανία, Λιθουανία, Ολλανδία, Ισραήλ, Μαυροβούνιο και Βέλγιο θα εκπροσωπηθούν με σκακιστές στην μεγάλη αυτή διοργάνωση. Η μάχη θα δοθεί με έπαθλο τους δύο μεγαλύτερους τίτλους στο παγκόσμιο σκάκι, αυτόν του Internation Master (Διεθνής Μετρ) και του International Grandmaster (Διεθνής Μεγάλος Μετρ). Στα 3 από τα 4 γκρουπ οι παίχτες που δεν τους έχουν κατακτήσει ήδη θα μπορούν να διεκδικήσουν και τους δύο τίτλους, ενώ στο 4ο μόνο τον τίτλο του Διεθνούς Μετρ.
Την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου στις 6 μ.μ θα τελεστεί ο Εσπερινός και στη συνέχεια η πανηγυρική Θεία Λειτουργία, στην εκκλησία του Αγίου Αριστείδη, στην υπέροχη τοποθεσία “Κορίτσι” σε υψόμετρο 1300 μέτρων στον Ψηλορείτη! Πρόκειται για το τελευταίο μεγάλο πανηγύρι των κτηνοτροφικών οικογενειών των Ανωγείων στο βουνό, με οικοδεσπότες της οικογένεια Μανουρά που υποδέχεται και φιλοξενεί κάθε χρόνο εκατοντάδες επισκεπτών.
Οι Μανουράδες ετοιμάζονται πυρετωδώς για το τραπέζι που θα παραθέσουν σε όλους τους προσκυνητές, όπου οι υπέροχες Ανωγειανές γεύσεις θα έρθουν σε πλήρη αρμονία με την ασύγκριτη ομορφιά της τοποθεσίας!
Ο Ιερός Ναός του Αγίου Αριστείδη στο “Κορίτσι” θεμελιώθηκε το 1988 από την οικογένεια Μανουρά και είναι το τελευταίο χρονικά πανηγύρι καθώς στη συνέχεια ακολουθεί ο βαρύς χειμώνας και το χιόνι που απλώνεται σε όλο το βουνό. Λόγω του μεγάλου υψομέτρου των 1300 μέτρων όσοι ανηφορίσετε και φέτος θα πρέπει να εφοδιαστείτε με βαριά ρούχα, καθώς οι θερμοκρασίες είναι ιδιαίτερα χαμηλές και αυτή την περίοδο. Χρόνια πολλά!
Πρώτο κουδούνι αύριο Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου για τα σχολεία των Ανωγείων και για περίπου 450 μαθητές του Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου στο ξεκίνημα μιας ακόμα σχολικής χρονιάς! Ο Αγιασμός στο Δημοτικό και το Νηπιαγωγείο θα γίνει στις 9 π.μ ενώ στο Γυμνάσιο και Λύκειο θα γίνει στις 9.30 π.μ! Να αναφέρουμε ότι τα λεωφορεία για τους μαθητές από τα κοντινά χωριά (Λιβάδια, Αξό, Ζωνιανά, Κράνα κ.τ.λ) θα λειτουργήσουν κανονικά από αύριο τα δρομολόγια τους για την ασφαλή μεταφορά όλων στις μαθητικές αίθουσες.
Διαρκώς αυξανόμενος είναι ο αριθμός των μαθητών που φοιτούν στα Ανώγεια, είτε από παιδιά εντός του χωριού είτε από μαθητές άλλων χωριών που εγγράφονται εδώ, σε ένα στοιχείο ασφαλώς ιδιαίτερα ενθαρρυντικό για το μέλλον και τη νεολαία της ευρύτερης περιοχής του ορεινού όγκου του Μυλοποτάμου. Έτσι φέτος θα έχουμε 200 περίπου παιδιά για το Δημοτικό και το Νηπιαγωγείο, 130 παιδιά στο Γυμνάσιο και 110 στο Λύκειο με τις εγγραφές να συνεχίζονται μέχρι και την τελευταία ώρα.Παράλληλα την επόμενη εβδομάδα αναμένονται να ολοκληρωθούν οι εργασίες και να ανοίξει και ο Παιδικός σταθμός που θα φιλοξενήσει και φέτος περίπου 35 παιδιά των Ανωγείων.
Παράλληλα τις επόμενες ημέρες θα ολοκληρωθούν οι εργασίες και θα είναι πανέτοιμα για χρήση τα γήπεδα μπάσκετ και βόλεϊ στους χώρους άθλησης Γυμνασίου και Λυκείου. Στον ίδιο χώρο βρίσκονται και αίθουσες που παλιότερα χρησιμοποιούνταν ως αποθήκες και αναβαθμίζονται, επισκευάζονται και ανακαινίζονται εδώ και καιρό, ώστε να χρησιμοποιηθούν ως αίθουσες διδασκαλίας.
Καλή μαθητική χρονιά, με υγεία και δύναμη, στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς!
Η Μικτή Χορωδία ενορίας Σισσών Μυλοποτάμου και η Παραδοσιακή Χορωδία Ανωγείων παρουσιάζει «Τραγούδια αστικού και ορεινού Ν. Ρεθύμνης» απόψε στις 9, στο κηποθέατρο «Μ. Χατζιδάκις». Η βραδιά οργανώνεται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Ηράκλειο καλοκαίρι 2019». Θα ακουστούν αστικά τραγούδια Κρήτης, παραδοσιακά κρητικά αλλά και από τη Μ. Ασία Χοράρχης είναι ο Θάνος Α. Γιακουμάκης. Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.
Ξεκίνησαν οι Εγγραφές για την εκμάθηση Κρητικών Χορών, της Σχολής Χορού Καλομοίρη. Οι εγγραφές θα γίνονται από τη Δευτέρα 9 έως τη Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου στις 6:00-8:00 μ.μ στο χώρο “Δε βαριέσαι” στο Περαχώρι. Τα μαθήματα θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα στις 30 Σεπτεμβρίου. Σας περιμένουμε όλους με κέφι και μεράκι να περάσουμε μια όμορφη χορευτική χρονιά!