Archive for Σεπτεμβρίου 2014
Την ερχόμενη Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου στις 5.15 μ.μ στην Σοχώρα στο Ρέθυμνο, θα ξεκινήσει ο Αετός τις επίσημες υποχρεώσεις του για τη νέα χρονιά, με τον πρώτο αγώνα Κυπέλλου απέναντι στον ισχυρό και φέτος Ρεθυμνιακό.
Οι αγώνες για την πρόκριση θα είναι διπλοί με τον επαναληπτικό να έχει οριστεί στα Ανώγεια το Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου στις τέσσερις και μισή το απόγευμα.
Ο περσινός φιναλίστ του Κυπέλλου Αετός θα έχει σαφώς δύσκολο έργο απέναντι σε ένα δυνατό αντίπαλο, αλλά θα εξαντλήσει τις πιθανότητες του, με στόχο ένα καλό αποτέλεσμα στον πρώτο αγώνα που θα του επιτρέψει να διεκδικήσει επί ίσοις όροις την πρόκριση στα Ανώγεια.
Σίγουροι απόντες από την αναμέτρηση θα είναι οι τιμωρημένοι Μανόλης Σπαχής και Στέλιος Παπαδομιχελάκης καθώς και ο τραυματίας Άγγελος Ρεθυμνιωτάκης.
Ευχόμαστε μια καλή χρονιά για την ομάδα μας με υγεία σε όλο το ποδοσφαιρικό τμήμα , χωρίς βια στους αγωνιστικούς χώρους.
Το πλήρες πρόγραμμα της πρώτης φάσης του Κυπέλλου έχει ως εξής:
1η Αγωνιστική
Γήπεδο Γηπεδούχος Φιλοξενούμενος
Σάββατο 6-9-2014
Ώρα 17:00
Αρμένων ΟΦ. Αρμένων ΑΟ Ψηλορείτης
Ατσιπόπουλο ΑΕ Ατσιπ-Πρινέ Ερμής Ζωνιανών
Γερανίου ΑΟ Ποσειδών ΑΟ Λιβαδίων
Ρεθύμνου ΑΟΝ Αστέρας ΠΑΟ Αλφάς
Περάματος ΑΟ Καλύβου ΑΟ Ασή Γωνιάς
Κυριακή 7-9-2014
Ώρα 17:15
Περάματος Αστήρ Περάματος Δόξα Πλατανέ
Μισιρίων ΑΟ Άρης ΑΟ Σπηλίου
Μελιδονίου Τάλως Μελιδονίου ΠΑΕ Επισκοπής Κ-19
Ρεθύμνου ΑΟ Ρεθυμνιακός Αετός Ανωγείων
(Επαναληπτικοί Αγώνες – Παράταση πέναλτι)
Σάββατο 13-9-2014
Ώρα 16:30
Μισιρίων Δόξα Πλατανέ Αστήρ Περάματος
Σπηλίου ΑΟ Σπηλίου ΑΟ Άρης
Επισκοπής ΠΑΕ Επισκοπής Κ-19 Τάλως Μελιδονίου
Ανωγείων Αετός Ανωγείων ΑΟ Ρεθυμνιακός
Κυριακή 14-9-2014
Ώρα 16:30
Φουρφουρά ΑΟ Ψηλορειτης ΟΦ. Αρμένων
Ζωνιανών Ερμής Ζωνιανών ΑΕ Ατσιπ-Πρινέ
Λιβαδίων ΑΟ Λιβαδίων ΑΟ Ποσειδών
Αλφάς ΠΑΟ Αλφάς ΑΟΝ Αστέρας
Ασή Γωνιάς ΑΟ Ασή Γωνιάς ΑΟ Κάλυβος
Τα σχέδια της Γερμανικής Πρεσβείας για την ίδρυση του “Γερμανο-ελληνικού Ταμείου για το μέλλον” προσέκρουσαν στις αντιδράσεις πλειοψηφίας των Δημάρχων των μαρτυρικών πόλεων και χωριών στην συνέλευση του Δικτύου Μαρτυρικών πόλεων που πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου στο πλαίσιο των εκδηλώσεων στη μνήμη των 149 κατοίκων του Χορτιάτη Θεσσαλονίκης, του 1944 σφαγιάστηκαν από τους ναζί (2/9/44).
Η συνέλευση, έπειτα από ψηφοφορία, απέρριψε την πρόταση λήψεις απόφασης για συμμετοχή στο γερμανοελληνικό ταμείο και της γερμανικής πλευράς για ετήσια καταβολή των πολεμικών αποζημιώσεων ποσόν συνολικού ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ στις αναγνωρισμένες ως μαρτυρικές περιοχές, απευθείας από το υπουργείο Εξωτερικών της Γερμανίας και την οριστική απόφαση συμμετοχής στο ταμείο να την παίρνουν ανεξάρτητα κάθε δημοτική αρχή.
Κατά της πρότασης ψήφισαν τα χωριά του Δίστομου, της Βιάννου, των Ανωγείων, των Κερδυλίων, της Καντάνου, της Τυμφρηστού της Μακρακώμης, καθώς και ο Δήμος Λαμίας ενώ οι εκπρόσωποι των χωριών Κομμένο και Χορτιάτη ψήφισαν λευκό, ξεκαθαρίζοντας ωστόσο ότι δεν θα λάβουν την εν λόγω αποζημίωση.
Υπέρ της πρότασης τάχθηκαν μόνο ο δήμαρχος Καλαβρύτων και πρόεδρος του Δ.Σ. του Δικτύου Μαρτυρικών Πόλεων και Χωριών Ελλάδας Γ. Λάζουρας και ο Δήμος Δοξάτου.
Στην συνέλευση παρέστησαν εκπρόσωποι του εθνικού συμβουλίου διεκδίκησης γερμανικών αποζημιώσεων, εκπρόσωποι ενώσεων θυμάτων (από τα Καλάβρυτα ο πρόεδρος της ένωσης θυμάτων Χαρίλαος Ερμείδης) βουλευτές, φορείς αλλά και ο Γερμανός Πρέσβης στην Ελλάδα Peter Shoof.
Να σημειώσουμε ότι ο Γερμανός Πρέσβης στην Ελλάδα Δρ Πέτερ Σόοφ παραβρέθηκε στην συνέλευση και μίλησε κιόλας παρόλο που στις εκδηλώσεις μνήμης για το Ολοκαύτωμα του Χορτιάτη την Γερμανική πλευρά εκπροσώπησε η αναπληρώτρια πρόξενος της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στη Θεσσαλονίκη, όπως ορίζει το πρωτόκολλο και όχι ο Γερμανός πρέσβης…..
Εν μέσω αντιδράσεων για την παρουσία του, ο Γερμανός πρέσβης, μεταξύ άλλων, ανέφερε, ότι το Ελληνογερμανικό Ταμείο για το μέλλον δεν είναι νομικό πρόσωπο ή κάποιος άλλος φορέας με καταστατικό κλπ., αλλά χρηματοδότηση από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Εξωτερικών της Γερμανίας, ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ για κάθε ένα από τα έτη μέχρι το 2017 σε πρώτη φάση και μπορούν υποβάλλουν άμεσα αιτήσεις χρηματοδότησης οι ενδιαφερόμενοι για αυτό.
Η ανακοίνωση του Δήμαρχου Διστόμου
Ο Δήμος Διστόμου-Αράχωβας-Αντίκυρας δηλώνει στη Γερμανική πλευρά, η οποία ζητά επιτακτικά από τα Δημοτικά Συμβούλια των Μαρτυρικών Πόλεων να απαντήσουν εάν θα αποδεχτούν ή όχι τους όρους των ιδρυτικών πράξεων του «Ελληνογερμανικού Ταμείου για το Μέλλον», ότι είναι καθ’ όλα αντίθετος και αρνητικός στη συμμετοχή του Μαρτυρικού Δήμου στο «Ελληνογερμανικό Ταμείο για το Μέλλον», ή στη με οποιοδήποτε άλλο τρόπο υποστήριξη αυτού.
Αν το Γερμανικό Κράτος πιστεύει πράγματι στην Ελληνογερμανική φιλία, ας σταματήσει να θέτει προσκόμματα στην εκτέλεση της απόφασης 11/2000 του Αρείου Πάγου η οποία επικύρωσε και κατέστησε οριστική και αμετάκλητη την απόφαση 137/97 του Πρωτοδικείου Λιβαδειάς με την οποία δικαιώνονται οι ενάγοντες επιζήσαντες και οι συγγενείς των θυμάτων του Ολοκαυτώματος του Διστόμου. Το ίδιο να πράξει και η Ελληνική Κυβέρνηση.
Είμαστε αντίθετοι σε οποιαδήποτε ανάλογη προσέγγιση, η οποία παραπέμπει σε τακτικές «Δούρειου Ίππου» καθώς, όπως έχει αποδειχθεί κατά το παρελθόν, ο μόνος σκοπός που εξυπηρετούν οι εκάστοτε ανάλογες προσεγγίσεις της Γερμανίας είναι ο τερματισμός της διεκδίκησης των αποζημιώσεων από τα θύματα του Ναζισμού. Χαρακτηριστικό άλλωστε παράδειγμα αποτελεί το γεγονός ότι στην αντίστοιχη συμφωνία με την Τσεχία, η οποία αποτελεί μάλλον το πρότυπο για το «Ελληνογερμανικό Ταμείο για το Μέλλον», υπάρχει διάταξη η οποία αναφέρει ότι «Οι δύο πλευρές δηλώνουν ότι δεν θα επιβαρύνουν τις σχέσεις τους με πολιτικά και νομικά ζητήματα που απορρέουν από το παρελθόν».
Η επιλογή της δεδομένης χρονικής στιγμής για την πρόταση δημιουργίας του «Ελληνογερμανικού Ταμείου για το Μέλλον» δεν είναι τυχαία. Έχει κορυφωθεί ο αγώνας για τη διεκδίκηση των γερμανικών οφειλών, τόσο σε επίπεδο κοινωνίας, όσο και σε πολιτικό επίπεδο, με τη σύσταση, για πρώτη φορά, της Διακομματικής Επιτροπής για τη Διεκδίκηση των Γερμανικών Αποζημιώσεων από τη Βουλή των Ελλήνων.
Θα συνεχίσουμε τον αγώνα της διεκδίκησης των αποζημιώσεων με κάθε τρόπο για τη δικαίωση των θυμάτων μας και για να γνωρίζουν όσοι έχουν σκοπό να διαπράξουν τα ίδια εγκλήματα ότι θα τιμωρηθούν με κάθε τρόπο.
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΔΙΣΤΟΜΟΥ ΑΡΑΧΩΒΑΣ ΑΝΤΙΚΥΡΑΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΩΡΓΑΚΟΣ
Οι πρώτες βροχές έπεσαν σήμερα το απόγευμα στα Ανώγεια σηματοδοτώντας ουσιαστικά το τέλος του Καλοκαιριού και τον προάγγελο του Φθινοπώρου στον τόπο.
Η δυνατή μπόρα που ξεκίνησε μετά τις 5 το απόγευμα είχε διάρκεια περίπου μισή ώρα , αλλά η ένταση και το μέγεθος της δεν επέτρεψαν να εμφανιστούν προβλήματα στους κατοίκους και στην κυκλοφορία των δρόμων.
Τα πρωτοβρόχια είναι ένα καλοδεχούμενο γεγονός για τους ανωγειανούς που όντας στην πλειοψηφία τους κτηνοτρόφοι ωφελούνται από την βροχή με τα χόρτα που θα φυτρώσουν στο βουνό.
Ίσως οι μοναδικοί που δεν είδαν τη βροχή με καλό μάτι είναι τα παιδιά που θα αναγκαστούν να μείνουν μέσα στο σπίτι μακριά από το παιχνίδι,λίγες μόνο μέρες πριν τελειώσουν οι διακοπές τους και ανοίξουν τα σχολεία.
Καλό Φθινόπωρο!
“Δεν διάλεξαν να απλώσουνε στον κάμπο,
δεν θέλησαν να ανταμώσουνε τη θάλασσα,
η κάτω γη ανώφελη κι αδιάφορη τους μένει.
Την Άνω είδαν και τη ρέχτηκαν, την Άνω είδαν και φωλέψανε στα πλάγια του πανάρχαιου βουνού,
να αιωρείται ο αετός στο ανέφαλο του κόσμου,
να κρέμουνται τα σήμαντρα από τα λευκά καμπαναριά καθώς σημαίνουν το τέλος του καλοκαιριού.
Πανάρχαια κι η γλώσσα, πισωκλεισμένη στα στόματα με τα δασωμένα χείλια,
πανάρχαια και καθαρή η ανάσα που βγαίνει από στήθη με τις πληγές του χρόνου καλυμμένα.
Μαύρα τα ρούχα,
μα η καρδιά λαμπερή, ωσάν το φως της μέρας που αναγεννιέται από το πέτρινο προσκέφαλό της.
Πέτρας ανθρώποι,
μα η καρδιά απαλή και λευκή, ωσάν το χιόνι το απάτητο στις μυτερές βουνοκορφές.
Ανθρώποι απλοί,
μα κι άρχοντες, στης λεφτεριάς τα χνάρια βαριοπατώντας
κι από πάνω μόνο ο Θεός χιλιάδες τώρα χρόνια.
Σ\\\’Αυτόν που απίθωσαν τα θάρρη τους
και γύρισαν και γύρισαν και γύρισαν,
να ξανανθίσουν τα κυκλάμινα στα όρη
κι η γη η καμένη να καρπίσει.”
(Το έγραψα μετά από μια επίσκεψη μου στ’ Ανώγεια. Το στέλνω ανώνυμο, επιθυμώ να παραμείνω ανώνυμος, μα με αγάπη για αυτόν το μοναδικό τόπο. )
Πανηγυρικός εσπερινός θα τελεστεί την Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου 2014 στις 6 μ.μ στον Ιερό Ναό της Παναγίας της Ρουσαλιμνιώτισσας στα Ανώγεια ,με την αφορμή της εορτής του Γενεσίου της Θεοτόκου. Το πανηγύρι της εκκλησίας των Βρέντζηδων θα γίνει όπως κάθε χρόνο στην περιοχή Ρουσαλίμνη ,η οποία βρίσκεται περίπου11 χιλιόμετραμακριά από τα Ανώγεια.Η οικογένεια θα παραθέσει παραδοσιακό τραπέζι με όλες τις αυθεντικές Ανωγειανές γεύσεις. Η οικογένεια των Βρέντζηδων περιμένει όλο τον κόσμο να έρθει να προσκυνήσει στην Παναγία την Ρουσαλιμνιώτισσα. Εμείς να υπενθυμίσουμε σε όλους όσοι θέλουν να παρευρεθούν στο πανηγύρι να φοράνε χοντρά ρούχα καθώς οι θερμοκρασίες στην περιοχή μετά τη δύση του ηλίου είναι ιδιαίτερα χαμηλές.
Ένα ποίημα για το χωριό μας τα Ανώγεια μαζί με μια μαντινάδα στέλνει στην ΑνωΓη ο καλός φίλος Βασίλης Σμπώκος (Λουκάς του Ατζαρομάνωλα) και το αφιερώνει σε όλους τους Ανωγειανούς όπου γης και τους φίλους του τόπου μας.
Τον ευχαριστούμε ιδιαίτερα.
Η μαντινάδα είναι η εξής:
”Σαν τον αετό ψηλά πετάς με μπόρες και μ’ απόγια..
Και ας σε κάψαν τρεις φορές περήφανα Ανώγεια…”.
Το ποίημα:
”ΑΝΩΓΕΙΑ”
Γεννήθηκα σε ένα χωριό ψηλά στον Ψηλορείτη,
με ιστορία ξακουστή σ’ ολόκληρη την Κρήτη.
Ανώγεια τ’ ονομάσανε εδώ και χίλια χρόνια,
και το χτυπούνε από παντού οι τσίκνες και τα χιόνια.
Τόπος σκληρός και άγονος,με πέτρες κι ασπαλάθους,
αδάμαστος,φιλόξενος,με πέτρες και δαμάκους.
Ανθρώποι που εμάθανε ελεύθεροι να ζούνε,
σαν τσ’ αετούς στον ουρανό απάνω να πετούνε.
Κι όποτε χρειάστηκε να παν να πολεμήσουν ,
για τη πατρίδα το αίμα τους δε τσι ‘γνοιάζε να χύσουν.
Μα είχενε κόστος ακριβό και τίμημα μεγάλο,
που σαν κι αυτό δεν πλήρωσε ποτέ κανένα άλλο,
γιατί το ‘κάψαν τρεις φορές μα μέσα από τσι φλόγες,
αρχίσανε απ’ την αρχή τσι λευτεριάς αγώνες.
Σπίθια εξεκληρίστηκαν απάνω στο βωμό τζη,
μα η ψυχή αλύγιστη έστεκε στο πλευρό τζη.
Έτσα και δα περήφανο στέκει και δε λυγίζει,
κόντρα στη μπόρα του καιρού χωρίς να υπολογίζει.
