Αθλητικά

Ποδοσφαιρική δράση σήμερα Κυριακή στα Ανώγεια καθώς ο Αετός κάνει την πρώτη του επίσημη εμφάνιση εντός έδρας, για την 2η αγωνιστική του Κυπέλλου Ερασιτεχνών Ρεθύμνης, υποδεχόμενος την Ασή  Γωνιά στις 5μ.μ με μοναδικό στόχο την νίκη που θα διατηρήσει τις ελπίδες της ομάδας μας για πρόκριση στην δεύτερη φάση του θεσμού.

Ο Αετός είχε γνωρίσει την ήττα πριν μερικές μέρες στην πρώτη αγωνιστική του κυπέλλου με 2-0 από την Δόξα Πλατανέ και οποιοδήποτε άλλο αποτέλεσμα σήμερα πλην της νίκης θα τον θέσει πρόωρα εκτός θεσμού του κυπέλλου.

Πάντως η ομάδα που βρίσκεται ακόμα στο στάδιο της προετοιμασίας της για το πρωτάθλημα που θα ξεκινήσει στις 28 Σεπτεμβρίου, θα έχει παρά πολλές απουσίες και θα παραταχθεί στον αγωνιστικό χώρο με πολλά νέα παιδιά, χωρίς πολλές παραστάσεις από επίσημα παιχνίδια.

Λόγω τραυματισμού δεν θα αγωνιστούν οι Χαραλαμπάκης, Αλ. Φασουλάς, Παρασύρης και Γιώργος Ξυλούρης,ενώ αμφίβολος είναι και ο Γιάννης Φασουλάς. Απόντες λόγω υποχρεώσεων στις σχολές που φοιτούν θα είναι και οι Βελιβασάκης και Πίτσιλλος.

Παρά τα προβλήματα πάντως το συγκρότημα του Τάκη Μέμμου θα δώσει όλες του της δυνάμεις για την νίκη,τόσο για να διατηρηθεί σε τροχιά πρόκρισης όσο και για να ικανοποιήσει τον φίλαθλο κόσμο του χωριού που θα βρεθεί στο γήπεδο για να παρακολουθήσει την ομάδα για πρώτη φορά φέτος.

Ο αγώνας θα ξεκινήσει στις 5 το απόγευμα με διαιτητικό τρίο τους Καπετάνιο, Τοκματσίδη και Μπούζιο.

 

Ο αθλητισμός και ο πολιτισμός είναι δυο έννοιες ταυτόσημες και ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ανωγείων το αποδεικνύει εμπράκτως καθώς με την προσφορά αθλητικού υλικού στον Αετό Ανωγείων, ενισχύει την ομάδα του χωριού μας που βρίσκεται στο βασικό στάδιο προετοιμασίας της.

Συγκεκριμένα μέσω του προέδρου του πολιτιστικού συλλόγου κ. Νίκου Βρέντζου  αγοράστηκαν και  δόθηκαν στην ομάδα 12 μπάλες ποδοσφαίρου που θα βοηθήσουν στην καλύτερη λειτουργία των προπονήσεων.

Πλέον ο Αετός και ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ανωγείων μπαίνουν σε ένα ευρύτερο φάσμα συνεργασίας που θα φέρει στο κοντινό μέλλον πολιτιστικές και αθλητικές δράσεις που θα έχουν ως επίκεντρο την ενασχόληση όλων και περισσότερων νέων της περιοχής μας με τον αθλητισμό και τον πολιτισμό.

Στην φώτο διακρίνεται πάνω δεξιά ο πρόεδρος του πολιτιστικού συλλόγου Νίκος Βρέντζος με την ομάδα του Αετού και τις μπάλες που προσέφερε.

 

Η ομιλία της συγραφέας Αννας Τζιριπούλου- Ευσταθίου στα Υακίνθεια 2012

 

Oλυμπιακοὶ Ἀγῶνες

Τὸν ἀγῶνα τὸν Ὀλυμπικόν, στεφανίτην τε καὶ ἱερόν,
μέγιστον πάντων….

(Στράβωνος, Γεωγρ. HC 353)

 

Οἱ «πρῶτοι» Ὀλυμπιακοὶ Ἀγῶνες δὲν ἔγιναν τὸ 776 π.Χ. ὅπως ἐσφαλμένως, πολὺ συχνά, ἀναφέρεται. Τὸ 776 π.Χ. ἔχουμε τὴν πρώτη ἱστορικὴ Ὀλυμπιάδα, «ἀφ’ ἧς οἱ Ἕλληνες ἀριθμοῦσι τοὺς χρόνους».

(Ἀριστόδημος, Frg. T.L.G.).

Ὅπως γράφει καὶ ὁ Παυσανίας εἰς τὰ «Ἀρκαδικά» (22):

«Ὁ δὲ ἀγὼν ὁ Ὀλυμπικός, ἐπανάγουσιν αὐτὸν ἐς τὰ ἀνωτέρω τοῦ, ἀνθρώπων, γένους,
Κρὸνον καὶ Δία αὐτόθι παλαῖσαι λέγοντες…»

Διότι, ὅπως ἐπεξηγεῖ ὁ ἴδιος εἰς τὰ «Ἠλειακὰ» (Α΄7), «Διὸς τεχθέντος, ἐπιτρέψαι Ρέαν τοῦ παιδὸς τὴν φρουρὰν τοῖς Ἰδαίοις Δακτύλοις…». Ὅταν δηλαδὴ ἐγεννήθη ὁ Ζεύς, ἡ Ῥέα, ἡ μητέρα του, ἀνέθεσε τὴν ἐπιτροπείαν, τὴν φύλαξίν του εἰς τοὺς Κουρήτας, εἰς τοὺς Ἰδαίους Δακτύλους: τὸν Ἡρακλῆ (τὸν πρεσβύτερον), τὸν Παιωναῖον, τὸν Ἐπιμήδην, τὸν Ἰάσιον καὶ τὸν Ἴδαν…

«…τὸν δὲ Ἡρακλέα παίζοντα, εἶναι γὰρ δὴ αὐτὸν πρεσβύτερον ἡλικίᾳ,
συμβαλεῖν τοὺς ἀδελφοὺς ἐς ἅμιλλαν δρόμου, καὶ τὸν νικήσαντα ἐξ αὐτῶν,
κλάδῳ στεφανῶσαι κοτίνου…
(κότινος=ἀγριελαία)
Ἡρακλεῖ οὖν πρόσεστι τῷ Ἰδαίῳ, δόξα τὸν τότε ἀγῶνα
διαθεῖναι πρώτῳ καὶ Ὀλύμπια ὄνομα θέσθαι».

Ἔθεσε δηλαδὴ στὸν ἀγῶνα τὸ ὄνομα Ὀλύμπια, ἐπειδὴ ὁ Ζεὺς ἐπρόκειτο νὰ βασιλεύση τοῦ Ὀλύμπου, νικώντας τὸν Κρόνο (=Χρόνο, ὅπως ἀλληγορεῖται ὁ Κρόνος).

«Κρόνον ὀνομάζει τὸν χρόνον…»

(Ἡράκλειτος, Ὁμηρικὰ Προβλήματα, 41.6)

 

Καὶ ὥρισε, αὐτὸν τὸν ἀγῶνα νὰ τὸν τελοῦν κάθε 4 (συμπληρωμένα) ἔτη καὶ στὴν ἀρχὴ τοῦ πέμπτου ἔτους, ἐπειδὴ οἱ Ἰδαῖοι Κουρῆτες, οἱ φύλακες τοῦ Διός, ἦσαν πέντε:

«Διὰ πέμπτου οὖν ἔτους αὐτὸν κατεστήσατο ἄγεσθαι,
ὅτι αὐτός τε καὶ οἱ ἀδελφοὶ πέντε ἦσαν ἀριθμόν».

Οἱ Κουρῆτες ἀπεκαλοῦντο Ἰδαῖοι Δάκτυλοι ὡς καταγόμενοι ἐκ τοῦ ὄρους Ἴδη τῆς Κρήτης. Δάκτυλοι δέ, ἐπειδὴ ἦσαν πέντε, ὅσοι καὶ οἱ δάκτυλοι τῆς χειρός.

Ἀργότερα, συγκεκριμένως 50 ἔτη μετὰ τὸν κατακλυσμὸν τοῦ Δευκαλίωνος, ὁ ἀπόγονος του Ἰδαίου Ἡρακλέους (καὶ ὄχι τοῦ Ἡρακλέους τῆς Ἀλκμήνης) ὁ Κλύμενος, μετέφερε τοὺς ἀγῶνας ἀπὸ τὴν Κρήτη στὴν Πελοπόννησο:

«Α΄8. Τούτων δὲ ὕστερον, Κλύμενον τὸν Κάρδυος, πεντηκοστῷ
μάλιστα ἔτει μετὰ τὴν συμβᾶσαν ἐπὶ Δευκαλίωνος ἐν  Ἕλλησιν
ἐπομβρίαν,
ἐλθόντα ἐκ Κρήτης, γένος ἀπὸ Ἡρακλέους ὄντα τοῦ
Ἰδαίου, τόν τε ἀγῶνα ἐν Ὀλυμπίᾳ θεῖναι καὶ Κούρησι τοῖς τε
ἄλλοις καὶ Ἡρακλεῖ τῷ προγόνῳ λέγουσιν ἱδρύσασθαι βωμόν…»

 

Ἀκολούθως ὁ Ὄξυλος (υἱὸς τοῦ Αἵμονος καὶ ἐγγονὸς τοῦ Πελασγοῦ) ἐτακτοποίησε τὰ τῶν ἀγώνων καὶ ἐπισημοποίησε τὴν τελετήν.

 

Μετὰ τὸν Ὄξυλο ὅμως οἱ ἀγῶνες παρήκμασαν, περιέπεσαν εἰς λήθην καὶ ἐξέλιπον, μέχρις ὅτου ἐβασίλευσεν εἰς τὴν Ἤλιδα ὁ Ἡρακλείδης Ἴφιτος, υἱὸς τοῦ Αἵμονος. «Ἐξέλιπεν ἄχρι Ἰφίτου τὰ Ὀλύμπια», γράφει ὁ Παυσανίας.

Καὶ συνεχίζει:

«…Χρόνῳ δὲ ὕστερον Ἴφιτος, γένος μὲν ὢν ἀπὸ Ὀξύλου…
τὸν ἀγῶνα διέθηκεν ἐν Ὀλυμπίᾳ, πανήγυρίν τε Ὀλυμπικὴν αὖθις
(=ξανά)
ἐξ ἀρχῆς καὶ ἐκεχειρίαν κατεστήσατο, ἐκλιπόντα ἐπὶ χρόνον…
Τῷ δὲ Ἰφίτῳ, φθειρομένης τότε δὴ μάλιστα τῆς Ἑλλάδος ὑπὸ
ἐμφυλίων στάσεων καὶ ὑπὸ νόσου λοιμώδους, ἐπῆλθεν αἰτῆσαι τὸν
ἐν Δελφοῖς θεὸν λύσιν τῶν κακῶν· καὶ προσταχθῆναί
φασιν ὑπὸ
τῆς Πυθίας
ὡς αὐτόν τε Ἴφιτον δέοι καὶ Ἠλείους,
τὸν Ὀλυμπικὸν ἀγῶνα ἀνανεώσασθαι…

Δηλαδὴ ὁ Ἴφιτος, ἐπειδὴ τότε εἰς τὴν Ἑλλάδα συνέβαιναν πολλὰ κακά, ἐζήτησε τὴν συμβουλὴ τοῦ Μαντείου τῶν Δελφῶν… Καὶ ὁ Ἀπόλλων, διὰ τῆς Πυθίας, προσέταξε ἀνανέωσιν τῶν Ὀλυμπιακῶν Ἀγώνων…

Ὁ χρησμὸς ποὺ ἐδόθη πρὸς τοὺς Πελοποννησίους, ὑπῆρξε ὁ ἑξῆς:

Πελοποννησίοις: Ὦ γῆς ἀκρόπολιν πάσης Πηλοπηίδα κλεινὴν ναίοντες,
πρέσβεις τε βροτῶν πάντων καὶ ἄριστοι, φράζεσθ’ ἐξ ἐμέθεν χρησμὸν θεοῦ,
ὅττι κεν εἴπω. Ζεὺς ὑμῖν τελετῆς μῆνιν ἔχει ἣν διέχρησεν,
οὕνεκ’ ἀτιμάζοντες Ὀλύμπια πασινάνακτος Ζηνός,
τοῦ πρῶτος μὲν ἱδρύσατο καὶ θέτο τιμὴν Πεῖσος,
καὶ μετὰ τόνδε Πέλοψ, ὅτε δῆμον ἔναιεν Ἑλλάδα, θῆκε δ’ ἔπειτ’
ἔροτιν
(=ἑορτὴν) καὶ ἔπαθλα θανόντι Οἰνομάῳ, τρίτατος δ’ ἐπὶ τοῖς,
παῖς Ἀμφιτρύωνος Ἡρακλέης ἐτέλεσσ’ ἔροτιν καὶ ἀγῶνα ἐπὶ μήτρῳ
(=θείῳ)
Τανταλίδῃ Πέλοπι φθιμένῳ, τὸν δήποθεν ὑμεῖς λείπετε καὶ τελετήν.
Ἧς χωσάμενος
(=γιὰ τὴν κακοποίησιν τῆς τελετῆς ὠργίσθη) κατὰ θυμόν, ὦρσε κακὸν λιμὸν παρὰ τοῖς καὶ λοιμόν,
ὃν ἔστι παῦσαι, ἀνορθώσαντας ἑορτὴν τῷ πάλιν αὖθις.

(TLG. Epigr. Gr. Appendix, Oracula 20)

Μὲ ἄλλα λόγια, ὁ Ζεὺς ὠργίσθη, «ἐμάνιασε», ἐπειδὴ ἀλλοίωσαν-ἀτίμασαν τοὺς Ὀλυμπιακούς, καὶ ἡ ἑορτὴ ἐξέπεσε. (Κάτι παρόμοιο γίνεται καὶ σήμερα… στὶς ἡμέρες μας… Ὁ ἀγὼν ἀπὸ «στεφανίτης ἱερὸς» κατήντησε «χρηματίτης ἀνίερος», διεθνές φεστιβὰλτσίρκο βαρβαρικῆς ὑπερβολῆς ποὺ ἐγγίζει τὰ ὅρια τῆς ὕβρεως).

Ὁ Ζεὺς τότε, γιὰ νὰ τοὺς τιμωρήση, ξεσήκωσε («ὦρσε») κακὸν λιμὸν (πεῖνα) καὶ λοιμὸν (μολυσματικὴ νόσο), μέχρις ὅτου ἀνορθώσουν καὶ πάλι τὴν ἑορτή, στὰ πλαίσια τοῦ ἑλληνικοῦ μέτρου. Ὁ Ἴφιτος ὑπακούοντας στὸν χρησμόν, ἀνανέωσε, ἐπανόρθωσε τὸν ἀγῶνα, ἀκολουθώντας τὰ θεσμικὰ πρότυπα.

«Ἰφίτου δὲ τὸν ἀγῶνα ἀνανεωσαμένου, τοῖς ἀνθρώποις ἔτι ὑπῆρχε τῶν ἀρχαίων λήθη καὶ κατὀλίγον ἐς ὑπόμνησιν ἤρχοντο αὐτῶν, καὶ ὁπότε τι ἀναμνησθεῖεν, ἐποιοῦντο τῷ ἀγῶνι προσθήκηνδρόμου μὲν ἆθλα ἐτέθη πρῶτον καὶ Ἠλεῖος Κόροιβος ἐνίκα…»

Εἰς τὰ ἐνδιάμεσα (μεγάλα) χρονικὰ διαστήματα, ἐτελοῦντο ποῦ καὶ ποῦ ἀγῶνες, πρωτοβουλίᾳ τοῦ ἑκάστοτε τοπικοῦ ἡγέτου ἢ ἥρωος. Συνοπτικῶς:

1)      Ἡρακλῆς ὁ Ἰδαῖος ἱδρύει τοὺς ἀγῶνας ἐν Κρήτῃ.

2)      Ὁ Κλύμενος (ἀπόγονος τοῦ Ἡρακλέους) μεταφέρει τοὺς ἀγῶνας εἰς τὴν Ὀλυμπίαν, 50 ἔτη μετὰ τὸν Κατακλυσμὸν τοῦ Δευκαλίωνος (Α΄ ἀναβίωσις).

3)      Ὁ Ὄξυλος ἐπισημοποιεῖ καὶ διευθετεῖ τὰ τῶν ἀγώνων (Β΄ ἀναβίωσις).

4)      Πεῖσος… Πέλοψ… Ἡρακλῆς Ἀλκμήνης… τελοῦν ἐνδιαμέσως Ὀλυμπιάδας (Γ΄… Δ΄… Ε΄… ἀναβιώσεις).

5)      Ὁ Ἴφιτος ἐπαναφέρει τὰ λησμονημένα, πλέον, Ὀλύμπια κατόπιν ὑποδείξεως τοῦ Ἀπόλλωνος (ΣΤ΄ ἀναβίωσις).

Μετὰ ἀπὸ 27 Ὀλυμπιάδες ἀρχίζουν τὴν τακτικὴν χρονολόγησιν (Ζ΄ ἀναβίωσις, Α΄ ἱστορικὴ Ὀλυμπιάς (776 π.Χ.).

(Σημ.: Οἱ συμβατικὲς «συντηρητικὲς» χρονολογήσεις ἀποδέχονται ὅτι ἡ ὑπὸ τοῦ Ἰφίτου ἀναβίωσις συνέβη τὸ 884 π.Χ. καὶ ὅτι μετὰ ἀπὸ 27 Ὀλυμπιάδες (27×4=108 ἔτη) ἀρχίζουν τὶς τακτικὲς ἀναγραφὲς εἰς Ἀρχεῖα. Ὁπότε, 884-108=776 π.Χ., ἡ πρώτη ἱστορικὴ Ὀλυμπιάς. Εἶναι φανερὸ ὅμως ὅτι ἡ ἵδρυσις τῶν Ὀλυμπιακῶν Ἀγώνων εἶναι πολὺ ἀρχαιοτέρα καὶ ἀνάγεται εἰς ἐποχὴν ἡ ὁποία δὲν δύναται νὰ ὁρισθῆ ἐπακριβῶς. Τὸ Μέγα Ἐτυμολογικὸν (Βενετία 1899) εἰς τὸ λῆμμα «ἀθλῆσαι», συμφωνεῖ ὅτι οἱ ἀγῶνες ἤρχισαν «ὀλίγον μετὰ τὸν Κατακλυσμόν, ὡς καὶ τῶν ἄλλων πάντων τῶν ἐν Ἕλλησι καλῶν…».

Ὁ ἱστορικὸς Πολύβιος (ΙΣΤΟΡΙΑΙ ΣΤ΄ Ἀποσπάσματα-2) γράφει:

«2. Ἀναφέρει ὁ Ἀριστόδημος ὁ Ἠλεῖος ὅτι ἀπὸ τὴν εἰκοστὴν ἑβδόμην Ὀλυμπιάδα ἤρχισαν νὰ ἀναγράφωνται τὰ ὀνόματα τῶν ἀθλητῶν, ὅσοι δηλαδὴ ἀνεδεικνύοντο νικηταί.  

Πρὸ αὐτῆς φυσικὰ κανενὸς τὸ ὄνομα δὲν ἀνεγράφη, ἐπειδὴ οἱ προγενέστεροι δὲν εἶχον φροντίσει. Εἰς δὲ τὴν εἰκοστὴν ὀγδόην, νικῶν εἰς τὸ ἀγώνισμα δρόμου ὁ Κόροιβος ὁ Ἠλεῖος, πρῶτος ἀνεγράφη. Καὶ ἡ Ὀλυμπιὰς αὐτὴ ἐτάχθη πρώτη καί ἀπ’ αὐτῆς χρονολογοῦν οἱ Ἕλληνες…».

«Τῇ 27ῃ Ὀλυμπιάδι–… ἡ Ὀλυμπιὰς αὕτη πρώτη ἐτάχθη, ἀφ’ ἧς Ἕλληνες ἀριθμοῦσι τοὺς χρόνους».

(Ἀριστόδημος Frg. TLG)

…πρώτη ἐτάχθη, δηλαδὴ πρώτη ἐτέθη ὡς ἐπίσημη ἀρίθμησις χρονολογιῶν ἔκτοτε. ΟΧΙ ὅμως ὅτι τότε ἱδρύθηκαν οἱ Ἀγῶνες.

Σημειωτέον: Εἰς τὴν Ὀλυμπίαν ἐτελοῦντο ἀπὸ πολύ παληὰ καὶ Γυνακεῖοι Ἀγῶνες, τὰ Ἡραῖα:

«Τιθέασι καὶ ἀγῶνα Ἡραῖα. Ὁ δὲ ἀγών ἐστιν ἅμιλλα δρόμου παρθένοις· οὐ πᾶσαι ἡλικίας τῆς αὐτῆς, ἀλλὰ πρῶται μὲν αἱ νεώταται, μετὰ ταύτας δὲ αἱ τῇ ἡλικίᾳ δεύτεραι, τελευταῖαι δὲ θέουσιν (=τρέχουν) ὅσαι πρεβύταται τῶν παρθένων εἰσί.

Ἀποδεδειγμένον μὲν δὴ ἐς τὸν ἀγῶνά ἐστι καὶ ταύταις τὸ Ὀλυμπιακὸν στάδιον, ἀφαιροῦσι δὲ αὐταῖς ἐς τὸν δρόμον τοῦ σταδίου τὸ ἕκτον μάλιστα. Ταῖς δὲ νικώσαις ἐλαίας τε διδόασι στεφάνους… Ἐπανάγουσιν δὲ καὶ τῶν παρθένων τὸν ἀγῶνα ἐς τὰ ἀρχαῖα, Ἱπποδάμειαν τῇ Ἥρᾳ ἐκτίνουσαν χάριν, ἑκκαίδεκα ἀθροῖσαι γυναῖκας καὶ σὺν αὐταῖς διαθεῖναι πρώτην τὰ Ἡραῖα…»

(Παυσανίας, Ἠλ., Α΄ 16)

(Ἡ Ἱπποδάμεια ἦτο θυγάτηρ τοῦ Οἰνομάου καὶ σύζυγος τοῦ Πέλοπος. βλ. ἀνωτέρω–.

Ἐκ τοῦ Πέλοπος ἔλαβε τὸ ὄνομά της ἡ Πελοπόννησος!
Πέλοπος νῆσος ® Πελοπόννησος).

Ἀξίζει νὰ ἀναφερθοῦμε καὶ στὴν Κυνίσκα, κόρη τοῦ βασιλέως τῆς Σπάρτης Ἀρχιδάμου, τὴν πρώτη γυναῖκα Ὀλυμπιονίκην στὰ Ὀλύμπια, καὶ ὄχι στὰ Ἡραῖα.

«Ἐγένετο δὲ Ἀρχιδάμῳ καὶ θυγάτηρ, ὄνομα μὲν Κυνίσκα, φιλοτιμότατα δὲ ἐς τὸν ἀγῶνα ἔσχε τὸν Ὀλυμπικὸν καὶ πρώτη τε ἱπποτρόφησε, γυναικῶν, καὶ νίκην ἀνείλετο τὸ Ὀλυμπικὴν πρώτη. Κυνίσκας δὲ ὕστερον γυναιξὶ καὶ ἄλλαις καὶ μάλιστα ταῖς ἐκ Λακεδαίμονος γεγόνασιν Ὀλυμπικαὶ νῖκαι, ὧν ἐπιφανεστέρα ἐς τὰ νίκας οὐδεμίαν ἐστὶν αὐτῆς».

(Παυσ.  Ἠλ. Α’ 10)  

Διαβάστε την συνέχεια... »

Γράφει ο Μανόλης Νταγιαντάς πρόεδρος του Σκακιστικού Ομίλου Ανωγείων
Πολλές φορές αυτές τις μέρες προσπάθησα να γράψω αυτό το κείμενο. Κάθε φορά βίωνα μια άρνηση. Δεν μπορούσα να καθίσω στην καρέκλα, δεν μπορούσα να συγκεντρωθώ. Ίσως γιατί ξέρω ότι αυτό το κείμενο ρίχνει ουσιαστικά την αυλαία στο 1Ο «Ιδαίον Άντρον» που διοργανώσαμε. Μετά από το πάθος και την ένταση αρκετών μηνών, πρέπει να γραφτεί ένας επίλογος κι αυτό είναι κάτι όχι ευχάριστο.
Για να πω την αλήθεια, δεν θα ήθελα να το γράψω αυτό το κείμενο. Θα προτιμούσα να πέσω με τα μούτρα στο σχεδιασμό της νέας χρονιάς που κάνουμε αυτές τις μέρες στο σύλλογο. Η παρτίδα τελείωσε και ήταν αναμφίβολα επιτυχημένη. Τώρα ξαναστήνουμε τα κομμάτια στην αρχική θέση και το νέο ταξίδι ξεκινάει. Έχουμε πολλά πράγματα ως στόχους. Δεν ξέρω τι από όλα αυτά θα καταφέρουμε τελικά να υλοποιήσουμε απ’ τον Σεπτέμβριο, αλλά και μόνο που θα μπούμε και πάλι στην δημιουργική διαδικασία της …νέας παρτίδας, είναι κάτι που μας γεμίζει δύναμη.
Ωστόσο, πρέπει να κάνουμε μια μικρή …ανάλυση σε αυτήν που μόλις τελείωσε.
Ο Λευκορώσος GM Nikita Maiorov (6/7) ήταν τελικά ο νικητής του 1ου open «Ιδαίον Άντρον», καθώς στον τελευταίο γύρο νίκησε τον προπορευόμενο ως εκείνη τη στιγμή Σέρβο GM Misa Pap (5,5/7). Την 3η θέση (σε ισοβαθμία με τον Μίσα) κατέλαβε ο GM Σπύρος Σκέμπρης.
Στην 4η θέση ο Γιώργος Γκούμας με 5/7, 5ος ο GM Marijan Petrov επίσης με 5/7, ενώ στην 6η θέση βρέθηκε ο Έκτορας Αζής Αζίζης (5/7). Με τους ίδιους βαθμούς, 7ος, ο Αλέξανδρος Τσιλίδης.
Πρώτη γυναίκα τερμάτισε η WIM Εύα Κόντου. Στην 2η θέση η Ελένη Στούμπου και 3η η Βιργινία Ψωμά.
Πρώτη κάτω του 2000 ήταν η Τόνια Χριστοδουλάκη.
Κάτω των 18, την 1η θέση κατέλαβε ο Παντελής Τζουγανάκης, 2ος ο Σεβαστιανός Παπαδογιάννης και 3ος ο Σταύρος Ελευθεράκης.
1ος κάτω του 1600 ο Παναγιώτης Ελευθεράκης.
Στους Ανωγειανούς σκακιστές κάτω των 18 ετών, 1ος ήταν ο Δημήτρης Νταγιαντάς, 2ος ο Γιώργος Χαιρέτης και 3ος ο Γιάννης Μέμος. Αντίστοιχα για τα κορίτσια, την 1η θέση κατέλαβε η Δέσποινα Σαλούστρου, 2η η Σφυρή-Μπαγκέρη Ολυμπία και 3η η Λευκή Δραμουντάνη.
Στις παράλληλες εκδηλώσεις το ενδιαφέρον συγκέντρωσαν τα δύο σιμουλτανέ (ο Γιώργος Γκούμας έπαιξε εναντίον 12 αντιπάλων και έκανε 12-0, ενώ το τυφλό σιμουλτανέ έκανε τελικά ο Νικίτα Μαϊόροβ, καθώς ο Μίσα Παπ που ήταν προγραμματισμένο να το κάνει, έπαιξε εκείνη τη μέρα σχεδόν έξι ώρες παρτίδα εναντίον του Πετρόφ, την οποία τελικά και κέρδισε με πολύ όμορφο τρόπο), καθώς και οι διαλέξεις των IM Ηλία Κουρκουνάκη και FM Μιχάλη Χατζηδάκη.
Επίσης η εκδρομή στο Ιδαίον Άντρον ήταν μια μυσταγωγία γι’ αυτούς που συμμετείχαν.
Τα βράδια, το ξενυχτάγαμε κανονικά στο Μεϊντάνι, υπήρχε δεν υπήρχε πρωινός γύρος την επόμενη μέρα.
Η κιθάρα πέρναγε από τα χέρια του Σπύρου και της Ιωάννας, σε αυτά της Ελένης και του Έκτορα. Και η ρακί έρεε…
Μετά το τέλος του τουρνουά, ο Ηλίας και η Μαριέττα έμειναν για μία εβδομάδα ακόμα. Περάσαμε πραγματικά όμορφα, ενώ κάναμε και 7 προπονήσεις, προσφορά του Ηλία, τις οποίες μικροί και μεγάλοι – ειδικά τα παιδιά – τις απόλαυσαν.
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε όλες τις σκακίστριες και όλους τους σκακιστές που μας τίμησαν με την παρουσία τους.
Όλους όσους επίσης βοήθησαν – με όποιο τρόπο – να γίνει το 1ο «Ιδαίον Άντρον».
Ξέρουμε τι πήγε καλά. Ξέρουμε ποια πράγματα έχουν περιθώρια βελτίωσης. Υποσχόμαστε ότι θα δουλέψουμε και θα παλέψουμε η επόμενη διοργάνωση να είναι ακόμα πιο άρτια.
Θα ήθελα να κλείσω αυτό το κείμενο με μερικά λόγια που δεν είναι δικά μου. Ανήκουν σε επισκέπτρια των Ανωγείων, συνοδό σκακιστή και νομίζω αποτυπώνουν με πολύ όμορφο τρόπο αυτό που συνέβη (ή ίσως αυτό που συμβαίνει πάντα) στα Ανώγεια.
Το παρακάτω κείμενο λοιπόν, γράφτηκε την τελευταία μέρα του τουρνουά και παραδόθηκε σε εμάς πριν την τελετή λήξης.
«Ανώγεια: Βαριάντες ενός μη σκακιστικού μυαλού.
Με αφορμή το 1ο σκακιστικό τουρνουά των Ανωγείων, που σήμερα φθάνει στο τέλος του, βρέθηκα να εμπλέκομαι σιωπηλά σε μια πρωτόγνωρη μη σκακιστική βαριάντα.
Ως επισκέπτρια και μη εξοικειωμένη με τις σκακιστικές στρατηγικές, τα συναισθήματα ήταν ανάμεικτα ερχόμενη στα Ανώγεια. Η Άνω Γη του Ψηλορείτη, ανέκαθεν αποτελούσε πρόκληση για έναν μη «γνώστη». Άγνωστη μέσα σε αγνώστους βρέθηκα να αφουγκράζομαι την ενέργεια που αναδύεται από την γυμνή πέτρα και εντελώς αναπάντεχα μου αποκαλύφθηκε η ιστορική αλήθεια του βράχου. Μια αλήθεια γονιδιακά μεταφερόμενη και εγγεγραμμένη σε κάθε Ανωγειανή ασκητική φιγούρα.
Φιγούρες ασπρόμαυρες σαν πιόνια πάνω σε σκακιέρα, διάγουν τις δικές τους βαριάντες ζωής. Μαύρες όπως το χρώμα της ενδυμασίας τους και λευκές όπως το φως που αναδύεται από την διαύγεια και την καθαρότητα της σκέψης και της ψυχής τους.
Φεύγοντας, τα συναισθήματα δεν είναι πλέον ανάμεικτα. Ο Ανωγειανός με μύησε στην προσφορά της φιλοξενίας και εγώ, ο επισκέπτης, ανανέωσα την υπόσχεση μου για την επιστροφή του γυρισμού»

Τον αθλητισμό με τις σπουδές κατάφερε να συνδυάσει με επιτυχία ο πρώην ποδοσφαιριστής του ΑΕΤΟΥ Γεώργιος Μπαστάκης, ο οποίος αγωνίστηκε στα Ανώγεια για δυο ποδοσφαιρικές περιόδους, όταν η ομάδα αγωνιζόταν στο Περιφερειακό. Μπορεί ο «Αετός» να κέρδισε πολλά από την παρουσία του 24χρονου Γιώργου, όμως η ομάδα λόγω των σκληρών οικονομικών συνθηκών δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί πλήρως στις οικονομικές υποχρεώσεις της απέναντι στον ποδοσφαιριστή, μια εξέλιξη για την οποία η διοίκηση αισθάνεται ιδιαίτερα άβολα…

Ο Γιώργης  όμως, πέρα από καλός ποδοσφαιριστής αποδείχτηκε και καλός φοιτητής. Φέτος πήρε το πτυχίο του από τη Φιλοσοφική Σχολή Ρεθύμνου.

Η ΑΝΩΓΗ και ο ΑΕΤΟΣ εύχονται στο Γιώργο Μπαστάκη καλή σταδιοδρομία και πολλές επιτυχίες στη ζωή του.

 

 

Με χαμόγελα, όνειρα και φιλοδοξίες ξεκίνησε εδώ και μια εβδομάδα η προετοιμασία του Αετού Ανωγείων εν όψη της νέας ποδοσφαιρικής χρονιάς που θα τον βρει και πάλι να αγωνίζεται στην Ά τοπική κατηγορία Ρεθύμνης.

Η διοίκηση της ομάδας μετά την προσχώρηση σε αυτήν και νέων μελών από την τοπική κοινωνία και με πρόεδρο για άλλη μια χρονιά τον π. Ανδρέα Κεφαλογιάννη, ολοκληρώνει με σταθερά βήματα όλα τα κομμάτια του παζλ, ώστε ο Αετός να εμφανιστεί την νέα χρονιά πιο ισχυρός, έχοντας πάντα ως βάση την ανάδειξη νέων ταλέντων από τα Ανώγεια.

Προπονητής της ομάδας παραμένει ο Τάκης Μέμμος, με την στήριξη του να είναι δεδομένη καθώς είναι ο άνθρωπος που για δυο τουλάχιστον δεκαετίες έχει δώσει ψυχή και σώμα στον Αετό, είτε ως ποδοσφαιριστής, είτε ως γενικός αρχηγός και πρόσφατα και ως προπονητής.

Με τα χρώματα του Αετού θα συνεχίζουν να αγωνίζονται και οι δυο πολυτιμότεροι παίχτες της περυσινής μεταβατικής σαιζόν .Ο λόγος για τον Γιώργο Χαραλαμπάκη και τον Μανόλη Σπαχή δυο ταλέντων που δίνουν τα πάντα για την ομάδα και που λογικά ο προπονητής θα χτίσει την νέα ομάδα έχοντας σαν βάση τους δυο αρχηγούς της.

Σημαντική είναι και η ανανέωση της συνεργασίας της ομάδας με τους υπερπολύτιμους Κακουδάκη, Μεταξάκη και Βισκαδούρο.

Η διοίκηση προχώρησε και σε μεταγραφικές κινήσεις σε θέσεις που πέρυσι έδειχνε εμφανή σημάδια αδυναμίας. Ο  Στέλιος Παπαδομιχελάκης ήρθε από την Τύλισσο και πρόκειται για ποδοσφαιριστή που καλύπτει όλη την αριστερή πλευρά και αναμένεται να έχει πολύτιμη συνεισφορά στην ανάπτυξη της ομάδας, ενώ μάλιστα πρόκειται και για παίχτη με Ανωγειανές ρίζες .Δεύτερη σημαντική κίνηση η επιστροφή από τους μικρούς του ΟΦΗ του Άγγελου Σπαχή ενός από τα πιο ελπιδοφόρα ταλέντα του τόπου μας, ενώ επιστρέφει μετά τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις και ο Γιάννης Φασουλάς για την θέση του επιθετικού.

Την θέση του τερματοφύλακα που τόσο πόνεσε πέρυσι με τον σοβαρό τραυματισμό του Γιάννη Βρέντζου αλλά και την αντικατάσταση του από τον Ανδρέου που είχε δύσκολο χαρακτήρα,θα καλύψουν φέτος ο νεοαποκτηθείς Γιάννης Μπροκάκης συνεπικουρούμενος από τους Πίτσιλλο και Σκανδάλη. Τέλος με τον Αετό θα αγωνίζεται ο Σώτος νεαρός φοιτητής που θα δίνει βοήθειες στην θέση του δεξιού μπακ

Οι προπονήσεις είναι δίωρες καθημερινά στο Δημοτικό στάδιο Ανωγείων. Πρώτο θύμα της προετοιμασίας ο τραυματισμός του Βισκαδούρου που θα απέχει από τις προπονήσεις για 20 μέρες. Αύριο Παρασκευή η ομάδα θα δώσει το πρώτο της φιλικό με αντίπαλο τα Καμίνια στο γήπεδο της Τυλίσου στις 6 μ μ. Την Κυριακή οι παίχτες θα έχουν ρεπό όπως και δυο μέρες ακόμα στην διάρκεια του Δεκαπενταύγουστου. Φιλικά έχουν κλειστεί επίσης στις 18 Αυγούστου με την Θέρισσο στον Αλμυρό και στις 5 Σεπτεμβρίου στην Ιεράπετρα με τον τοπικό Ο.Φ.Ι

Η κλήρωση του πρωταθλήματος θα πραγματοποιηθεί στις 27 Αυγούστου και το νέο πρωτάθλημα αναμένεται να ξεκινήσει στις 22 Σεπτεμβρίου.

Ευχόμαστε ολόψυχα στον ιστορικό Αετό Ανωγείων για μια δυνατή χρονιά, χωρίς τραυματισμούς για την επίτευξη των στόχων καθώς και την συνέχιση της ανάδειξης όλο και περισσότερων νέων ταλέντων από τον τόπο μας.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΑΓΚΕΡΗΣ

-->