Τοπικά

Πλήθος κόσμου συνόδευσε το απόγευμα της Δευτέρας τον Λευτέρη  Αεράκη ή  Νταρολευτέρη  στην τελευταία του κατοικία στο κοιμητήριο των Ανωγείων, στον τόπο που γεννήθηκε, έζησε και τίμησε όσο λίγοι με την οικογένεια του και την μεγάλη αντιστασιακή του δράση στα χρόνια της κατοχής.

Ο Νταρολευτέρης ”έφυγε” ήσυχα  και πλήρης ημερών χθες το βράδυ ένα μήνα μετά το θάνατο του Χαράλαμπου Φρυσάλη, όντας οι δυο τελευταίοι εναπομείναντες της ιστορικής Μάχης στο Σφακάκι, αφήνοντας τα Ανώγεια φτωχότερα αλλά παράλληλα και με μια μεγάλη παρακαταθήκη και κληρονομιά αξιών, ιδεών,ηθικής και δράσης για τις επόμενες γενιές.

Το παρών στην εξόδιο ακολουθία έδωσε ο Δήμαρχος Ανωγείων κ. Σωκράτης Κεφαλογιάννης και σύσσωμο το Δημοτικό συμβούλιο. Ακόμα παρόντες ήταν οι πρώην Δήμαρχοι Ανωγείων Νίκος Ξυλούρης και Γιώργος Σμπώκος, ο πρόεδρος του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κρήτης Μιχάλης Αεράκης, ο ποιητής Μήτσος Σταυρακάκης, ο τραγουδιστής Βασίλης Σταυρακάκης και ο δημοσιογράφος Κώστας Μπογδανίδης.

Τους επικήδειους λόγους υμνώντας τη ζωή και τη δράση του εκλιπόντος εκφώνησε ο Μιχάλης Αεράκης,ο πρόεδρος της τοπικής ΠΕΑΕΑ  Τηλέμαχος Σταυρακάκης και ο π. Ανδρέας Κεφαλογιάννης.

Ο Λευτέρης Αεράκης μετείχε στη Μάχη στο Σφακάκι όπου ο εφεδρικός ΕΛΑΣ απελευθέρωσε 90 γυναικόπαιδα χωρίς να τραυματιστεί κανείς από τους αιχμαλώτους και τους αντάρτες. Ηταν  μια από τις σημαντικές επιχειρήσεις στην διάρκεια της Κατοχής και είναι ένα από τα πέντε «επειδή» που αναγράφεται στην απόφαση του Γερμανού Διοικητή Κρήτης για την ισοπέδωση των Ανωγείων:

”Επειδή η πόλις των Ανωγείων είναι κέντρο της αγγλικής κατασκοπείας εν Κρήτη και επειδή οι ανωγειανοί εξετέλεσαν τον φόνο του λοχίου φρουράρχου Γενί-Γκαβέ και της υπ’ αυτών φρουράς και επειδή οι Ανωγειανοί εξετέλεσαν το σαμποτάζ της Δαμάστας, επειδή εις Ανώγεια ευρίσκουν άσυλον και προστασίαν οι αντάρται των διαφόρων ομάδων αντιστάσεως και επειδή εκ των Ανωγείων διήλθον και οι απαγωγείς με τον Στρατηγόν Φον Κράιπερ χρησιμοποιήσαντες ως σταθμόν διαμετακομιδής τα Ανώγεια, διατάσσωμεν την ΙΣΟΠΕΔΩΣΙΝ τούτων και την εκτέλεσιν παντός άρρενος Ανωγειανού όστις ήθελεν ευρεθεί εντός του χωρίου και πέριξ αυτού εις απόστασιν ενός χιλιομέτρου…”

Με την αναγγελία του θανάτου του ο Δήμος Ανωγείων εξέδωσε το παρακάτω ψήφισμα:

ΨΗΦΙΣΜΑ

Ύστερα από την αναγγελία του θανάτου του Αεράκη  Ελευθερίου του Εμμανουήλ, το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ανωγείων συνήλθε σε έκτακτη συνεδρίαση την Δευτέρα 28 Ιανουαρίου  2013 και ώρα 10.00 το πρωί,

και αφού έλαβε υπόψη :

Τη δράση του καθ’ όλη τη διάρκεια της Γερμανικής Κατοχής, με τη συμμετοχή του στην οργάνωση του Ε.Α.Μ.-Ε.Λ.Α.Σ. με κορυφαίο γεγονός την συμμετοχή του στη Μάχη στο Σφακάκι και

Το γεγονός ότι με τη παρουσία του τίμησε την Ανωγειανή κοινωνία, με τον ήπιο και ταπεινό χαρακτήρα του

 Α π ο φ ά σ ι σ ε

Να εκφράσει τα συλλυπητήρια του στους οικείους του εκλιπόντος.

Να παραστεί ο Δήμαρχος και το Δημοτικό Συμβούλιο  στην κηδεία του.

Να κατατεθεί στη μνήμη του εκλιπόντος αντί στεφάνου το ποσό  στο  ΚΑΠΗ Δήμου Ανωγείων.

Το ψήφισμα, να δοθεί στους οικείους του και να δημοσιευτεί στον τύπο.

Για το Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Ανωγείων

Η Πρόεδρος

Εύη Βρέντζου

 

Μεγάλη ευκαιρία ”κλότσησε” σήμερα το απόγευμα ο Αετός για ένα θετικό αποτέλεσμα, καθώς έχασε σωρεία ευκαιριών και ηττήθηκε τελικά από τις Μαργαρίτες στο Ατσιπόπουλο με 3-1.Η ομάδα μας ήταν εμφανώς ανεβασμένη από τις προηγούμενες αγωνιστικές αλλά η ατυχία και η αστοχία στην τελική προσπάθεια της στέρησαν κάτι καλύτερο.

Ο Αετός μπήκε δυνατά και στο 15′ ο Άγγελος Σπαχής δεν σκόραρε σε τετ α τετ.Ευκαιρία είχε και ο Κεφαλογιάννης  με φάουλ στο 17′ όπως και ο Δ.Ξυλούρης με σουτ στο 26′.Οι Μαργαρίτες προηγήθηκαν με γκολ του Γιουλούντα  στο 34′ από το πουθενά ουσιαστικά με σουτ κεραυνό από τα 35 μέτρα.Ο Μ.Σπαχής στο 40′ έχασε τεράστια ευκαιρία για την ισοφάριση και στην αμέσως επόμενη φάση ο Γιουλούντας με κεφαλιά ψαράκι έγραψε το 2-0.Ο Αετός δεν παράτησε το παιχνίδι και κυριάρχησε στο δεύτερο μέρος αλλά ήταν άτυχος.Ο Μπάμπης Κεφαλογιάννης έχασε πέναλτι στο 56′,ενώ ευκαιρία είχε ο ίδιος παίχτης στο 68′ αλλά και ο Σπαχής στο 66′.Τελικά ο Άγγελος Σπαχής με υπέροχο σουτ μείωσε σε 2-1 στο 85′ και έβαλε φωτιά στα τελευταία λεπτά του παιχνιδιού.Η μεγάλη ευκαιρία χάθηκε στο 87′ από τον Κεφαλογιάννη και με όλη την ομάδα πλέον μπροστά για το 2-2 οι Μαργαρίτες σε μια αντεπίθεση έκαναν το 3-1 στο 90′ με τον Πρεκατσουνάκη.

Έτσι ο Αετός έπεσε στην τελευταία θέση με 5 βαθμούς με τις Μαργαρίτες να τον προσπερνούν με 7.Επόμενο παιχνίδι επίσης κρίσιμο με τον Αστέρα Ρεθύμνου στα Ανώγεια.

Αλγεινή πάντως εντύπωση προκάλεσε ο Μιχάλης Γιουλούντας ο σκόρερ των 2 τερμάτων που προέβη σε άσεμνες χειρονομίες προς τους παίχτες μας και χτύπησε εν ψυχρώ τον Παπαδομιχελάκη. Επικράτησε γενική σύρραξη που είχε ως αποτέλεσμα την κόκκινη κάρτα και στον παίχτη μας Χαραλαμπάκη. Απαράδεκτος ο Γιουλούντας ο οποίος μάλιστα μπροστά στα έκπληκτα μάτια όλων μας έβρισε και έκανε άσεμνες χειρονομίες ακόμα και στον πρόεδρο του Αετού πάτερ Ανδρέα Κεφαλογιάννη!Κρίμα πραγματικά!Ας τον κρίνουν οι υπεύθυνοι όπως του αρμόζει.

Στα θετικά η επιστροφή του Στέλιου Παπαδομιχελάκη ο οποίος έκοψε τον τένοντα του την πρώτη αγωνιστική και επέστρεψε γερός και δυνατός σε χρόνο ρεκόρ για τέτοιο τραυματισμό,μόλις σε 4 μήνες.Ο Στέλιος θα δώσει πλέον λύσεις στις πολύ κρίσιμες αγωνιστικές που έπονται στο αριστερό άκρο του Αετού.Σιδερένιος Στέλιο και πάντα υγιής ευχόμαστε στον νεαρό ποδοσφαιριστή μας.

Η σύνθεση του Αετού:

Μπροκάκης,Ε.Κεφαλογιάννης,Καλομοίρης,Φ.Ξυλούρης,Χ.Κεφαλογιάννης,Σουλτάτος,Α.Σπαχής,Χαραλαμπάκης,

Δραμουντάνης,Μ.Σπαχής,Δ.Ξυλούρης (80’Παπαδομιχελάκης)

Σε ηλικία 93 ετών έφυγε χθες από τη ζωή ο Λευτέρης Αεράκης ή Νταρολευτέρης. Ήταν ένας από τους τελευταίους μεγάλους αντιστασιακούς της Κρήτης με συμμετοχή στις οργανώσεις που πολέμησαν του Γερμανούς κατακτητές. Κορυφαία στιγμή του η μάχη στο Σφακάκι.Η μάχη στο Σφακάκι θα είναι ένα από τα πέντε «επειδή» που θα αναφέρει η απόφαση Γερμανού διοικητή της Κρήτης για την καταστροφή των Ανωγείων…

Ο Νταρολευτέρης-που θα κηδευτεί στις 3 το μεσημέρι της Δευτέρας στα Ανώγεια- μέχρι το τέλος της ζωής του ήταν ένας άνθρωπος που έχαιρε εκτίμησης από τους πάντες, αξιοπρεπής και σεβάσμιος .Δημοκράτης αριστερός και πάντα αγωνιστής ήταν εκεί όταν τον χρειάζονταν οι άλλοι! Ποτέ δεν κοίταξε το δικό του συμφέρον, το αλτρουιστικό του πνεύμα τον συνόδευε σε κάθε του κίνηση… Με τη διαύγεια που τον διέκρινε είχε περιγράψει τις στιγμές που έζησε στην Κατοχή και την αντίσταση, ενώ μέχρι και το τέλος της ζωής του ήταν παρών για να συμβουλεύει και να δίνει τα φώτα της μεγάλης του πείρας. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι κι εδώ στο CRETALIVE είχε μιλήσει για το ναυάγιο του ‘Ηράκλειον’ (δείτε εδω), ενώ ήταν και μέσα στη ζωή, δεν άφηνε τίποτα να του ξεφύγει! (δείτε εδώ) .

Ο Νταρολευτέρης ευτύχησε να κάνει μια ευτυχισμένη οικογένεια με τρία καλά παιδιά, τον Μανόλη, τον Αχιλλέα και τον Γιώργο Αεράκη (σημερινό αντιδήμαρχο Ηρακλείου) και πολλά σπουδαία εγγόνια για τα οποία ήταν πολή περήφανος

(Aπό CRETALIVE)

 

Η πρόσκληση όπως την υπογράφει ο πρόεδρος και το Δ.Σ. του συλλόγου έχει ως εξής:

«Αγαπητές/οι συγχωριανοί, καλοί φίλοι και φίλες του Συλλόγου των Ανωγειανών της Αθήνας, χρόνια σας πολλά και ευτυχισμένη χρονιά!
Με χαρά σας καλούμε να συμμετέχετε και φέτος στην ετήσια χοροεσπερίδα του Συλλόγου  μας, που θα πραγματοποιηθεί
την Παρασκευή, 1 Φεβρουαρίου 2013 (ώρα προσέλευσης: 21:30 μ.μ.), στο κέντρο διασκέδασης
«Κ Ο Ν Α Κ Ι»
(Πειραιώς 111 και  Ηρακλειδών 61, Γκάζι, τηλ. 210 34 59 818).
Η παρουσία σας θα ευχαριστήσει όλους μας και θα ενισχύσει τις μεταξύ μας σχέσεις και φυσικά το Σύλλογό μας, που έχει ανάγκη όλους μας.
Τη βραδιά εκείνη, θα μας συντροφεύσουν και διασκεδάσουν με τη μουσική και το τραγούδι τους, ο Γιώργης Φασουλάς (Χουμάς) –λύρα,τραγούδι-, ο Κώστας Καλλέργης  (Κουρούπης) –λαούτο-, ο Γιώργης Βρέντζος (Κάτης)  φωνή,μαντολίνο-, και ο Κώστας Ανετάκης –κιθάρα-.
Ξεχωριστή, όσο και ιδιαίτερα τιμητική για το Σύλλογό μας και όλους τους Ανωγειανούς στην Αθήνα, θα είναι η παρουσία του χορευτικού συγκροτήματος του Πολιτιστικού Συλλόγου Ανωγείων και του Δ.Σ. αυτού, που θα έρθει από τ’Ανώγεια και τιμώντας το Σύλλογό μας, θα παραστεί συσφίγγοντας τις μεταξύ μας σχέσεις, ενώ θα χορέψει διασκεδάζοντας και ενθουσιάζοντας με τις ικανότητές του, όλους τους παρευρισκόμενους.
Παρακαλούμε θερμά, να μας ενημερώσετε εγκαίρως, για την σημαντική για το Σύλλογό μας, παρουσία σας, το αργότερο μέχρι την Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου καλώντας στα τηλέφωνα: 6977.464742 (Ζ. Σαλούστρος), 6977.891415 (Μ.  Σκανδάλης), 6979.302303 (Ν. Καράτζης), 6972.519997 (Β. Κονιός),  6949.476222  (Κ.Μέμμος) και 6972.906273 (Γ. Μανουράς)
Η τιμή της πρόσκλησης κατ’άτομο, είναι φέτος 25 ευρώ (πλήρες μενού).
Το ΔΣ.

Ιωάννης Μανουράς,
Ζαχαρίας Σαλούστρος,
Μανώλης Σκανδάλης,
Νίκος Καράτζης,
Κώστας Μέμμος,
Βασίλης Κονιός,
Στέφανος Χαιρέτης»

Πέθανε η Δόξα Χαιρέτη του Φωλιά, σε ηλικία 82 ετών. Η εξόδιος ακολουθία θα ψαλεί την Κυριακή στη 1μμ στη Παναγία. Η ΑΝΩΓΗ εκφράζει τα θερμά συλλυπητήρια της στην οικογένεια της.

Μέχρι την Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου έχουν προθεσμία οι κτηνοτρόφοι που έχουν κάνει αίτηση για την εξισωτική αποζημίωση του 2012 να προσκομίσουν τα απαραίτητα έγγραφα στον Γαλακτοκομικό Συνεταιρισμό Ανωγείων. Συγκεκριμένα χρειάζεται αντίγραφο της αστυνομικής ταυτότητας, το Ε1 και το εκκαθαριστικό του 2012.

Η ανακοίνωση του Γαλακτοκομικού Συνεταιρισμού έχει ως εξής:

”Ενημερώνουμε τους παραγωγούς που αιτούνται εξισωτικής αποζημίωσης για το έτος 2012 να προσκομίσουν στον Γαλακτοκομικό Συνεταιρισμό την αστυνομική τους ταυτότητα ,το Ε1 και το εκκαθαριστικό του 2012 μέχρι την Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου”.

 

-->