Τοπικά
Ο Πάτρικ Λη Φέρμορ, ο εκπρόσωπος της Αγγλίας επί Γερμανοκρατούμενης Κρήτης, είπε: “Κατά τη Μάχη της Κρήτης, η ανδρεία και το πνεύμα των Κρητών γέμισαν τις σελίδες του παγκόσμιου τύπου. Η μάχη αυτή έγινε θρύλος και στα μάτια ολόκληρου του κόσμου η λέξη “Κρητικός” έγινε συνώνυμη με τις λέξεις “Πολεμιστής” και “Ήρως”.Στο ηρωικό χωριό μας η ιστορία είναι γνωστή, 7 Αυγούστου 1944, ο Γερμανός λοχίας των SS Γιόζεφ Ολενχάουερ, γνωστός στην περιοχή του Μυλοποτάμου σαν «Σήφης», συνοδευόμενος από ισχυρή ομάδα Γερμανών και Ιταλών στρατιωτών, θα μεταβεί στα Ανώγεια από το γειτονικό χωριό Γενί-Γκαβέ (σημερινή Δροσιά) όπου είχε την έδρα του και θα συλλάβει 98 γυναικόπαιδα, με σκοπό να τα μεταφέρει στο Ρέθυμνο και από εκεί στα στρατόπεδα συγκέντρωσης της Γερμανίας.
Η οκταμελής ομάδα του ΕΛΑΣ Ανωγείων οπλίζεται κατάλληλα και περιμένει στην θέση Σφακάκι. Εκεί θα αιφνιδιάσουν τον Σήφη και την παρέα του και θα ελευθερώσουν από τα χέρια τους τα γυναικόπαιδα. Άπαντες οι γερμανοϊταλοί σκοτώνονται ή αιχμαλωτίζονται. Κανείς από τους αντάρτες και τους ομήρους δεν θα τραυματιστεί. Ο αιφνιδιασμός υπήρξε απόλυτος και η επιχείρηση κρίθηκε από τις πιο επιτυχημένες του Β Παγκοσμίου Πολέμου. Επικεφαλής της αποστολής ήταν ο Μανόλης Μανουράς (Σμαϊλομανόλης). Από την ομάδα των Ανωγειανών ανταρτών, ήταν ο Χαραλάμπης Φρυσάλης (Φρυσαλοχαραλάμπης)..
Για τον Χαράλαμπο Φρυσάλη όμως θα κάνω σήμερα ιδιαίτερη μνεία! Ήταν ο κορυφαίος πολεμιστής, ο υπέρτατος ήρωας, δεν ήθελε να μιλάει για εκείνες τις ημέρες και ούτε επιζητούσε παράσημα και εκδηλώσεις τιμής, έζησε με σεμνότητα και μας έδωσε μαθήματα αξιοπρέπειας και λεβεντιάς. Δεν φεύγουν οι ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ, δεν φεύγουν οι ΔΑΣΚΑΛΟΙ της ζωής, γιατί με την πορεία τους μεταλαμπαδεύουν διαχρονικές, αθάνατες αξίες. Δεν αφήνουν αυτοί ίχνη πίσω τους. Βαθειά αποτυπώματα αφήνουν.
Πολύ δύσκολη αποστολή την Κυριακή στις 3 μ.μ για τον Αετό καθώς για την 19η αγωνιστική του πρωταθλήματος θα αντιμετωπίσει την Δόξα Πλατανέ στα Μισίρια.
Η Δόξα αποτελεί μια από τις καλύτερες ομάδες του πρωταθλήματος και βρίσκεται στην 3η θέση με 32 βαθμούς. Ο Αετός θα ψάξει μια καλή εμφάνιση και ένα θετικό αποτέλεσμα που θα του δώσει οξυγόνο για την συνέχεια ,στην προσπάθεια που κάνει να αποφύγει την τελευταία θέση και τον υποβιβασμό.
Απόντες από την αυριανή αναμέτρηση θα είναι οι Φασουλάς, Χαραλαμπάκης, Χ.Κεφαλογιάννης, Δ.Ξυλούρης και Α .Σπαχής.
Tον αγώνα μπορείτε να παρακολουθήσετε ζωντανά ραδιοφωνικά στο παρακάτω link και την εκπομπή ”Ο Τeam Στα Γήπεδα”.
http://www.e-radio.gr/player/player.asp?sID=275
Το πλήρες πρόγραμμα και η βαθμολογία έχει ως εξής:
Σήμερα (15.00)
Ποσειδώνας Γερανίου – Σπήλι (Γερανίου – Δρακακάκης, Βυζιργιανάκης, Παπαδακάκης – Παρατηρητής Διαιτησίας: Χριστοδουλάκης).
Αστέρας Ρεθύμνου – Ασή Γωνιά (Ρεθύμνου – Γ.Ε. Σταυρουλάκης, Συργούνη, Φραντζεσκάκης – Παρατηρητής Διαιτησίας: Δελήμπασης).
Επισκοπή Β’ – Αστέρας Περάματος (Επισκοπής – Θ. Χατζημπεκιάρης, Κονταξάκης, Βερτούδος – Παρατηρητής Διαιτησίας: Γαγάνης).
Λιβάδια – Άρης Ρεθύμνου (Περάματος – Βοσκάκης, Κοκμοτός, Ψαρρά – Παρατηρητής Διαιτησίας: Καλαϊτζάκης).
Μαργαρίτες – Ρεθυμνιακός (Ατσιποπούλου – Παπαδόπουλος, Καπετάνιος, Φραγκιαδάκης – Παρατηρητής Διαιτησίας: Δημητρακάκης).
Κυριακή (15.00)
Δόξα Πλατανέ – Αετός Ανωγείων (Μισιρίων – Κατσαμάς, Καλοκύρη, Παπαδάκης Ιωσ. – Παρατηρητής Διαιτησίας: Δημητρακάκης).
Ψηλορείτης – Τάλως Μελιδονίου (Φουρφουρά – Τωβίλ, Συργούνη, Βαββός – Παρατηρητής Διαιτησίας: Γαγάνης).
Ρεπό: ΟΦ Αρμένων
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ (σε 18 αγώνες)
1. Σπήλι 38
2. Ψηλορείτης 33
3. Δόξα Πλατανέ 32
4. Αστέρας Περάματος 30
5. Ρεθυμνιακός 29
6. Άρης 29
7. Αστέρας Ρεθύμνου 27
8. Ποσειδώνας Γερανίου 24
9. Λιβάδια 22
10. ΟΦ Αρμένων 21
11. Τάλως Μελιδονίου 20
12. Ασή Γωνιά 18
13. Επισκοπή Β’ 8
14. Μαργαρίτες 8
15. Αετός Ανωγείων 5
* Ο Ρεθυμνιακός ξεκίνησε το πρωτάθλημα με -2 βαθμούς.
** Λιβάδια και Αετός Ανωγείων έχουν από ένα μηδενισμό και -3 βαθμούς.
Του Γιώργου Αλλαμανή από tovima.gr
Τρικυμία εν κρανίω επικρατεί στους μουσικούς επιμελητές των δημόσιων εκδηλώσεων της Χρυσής Αυγής.
Με τα ηχεία στο τέρμα, στη συγκέντρωσή τους για τα Ιμια πριν από λίγες μέρες ακουγόταν το παραδοσιακό και κρυπτοπολεμικό ριζίτικο «Πότε θα κάνει ξαστεριά» από τη φωνή τουΝίκου Ξυλούρη. Δηλαδή ο ύμνος της εξέγερσης του Πολυτεχνείου. Στην οποία… «δεν σκοτώθηκε κανείς» κατά το ενσυνείδητο ψέμα που πασάρουν στους ακάτεχους οι μισάνθρωποι πάτρωνες της ακροδεξιάς βίας.
Στον κορυφαίο και άοπλο αντιχουντικό ξεσηκωμό των φοιτητών ο ίδιος ο Αρχάγγελος της Κρήτης υπήρξε δρων συμπρωταγωνιστής. Πώς; Οχι μόνο με τη φωνή του, αλλά και με τη φυσική του παρουσία, μεταβαίνοντας κάθε μέρα στο Πολυτεχνείο εκείνες τις φοβερές μέρες του Νοέμβρη του 1973. Ωσπου οι ίδιοι οι φοιτητές του ζήτησαν, λίγες ώρες πριν από την επέμβαση των τανκς, να απομακρυνθεί γιατί είχε γίνει, πλέον, στόχος των Ντερτιλήδων.
Στο αντιδικτατορικό πανηγύρι της θεατρικής παράστασης με το έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Το μεγάλο μας τσίρκο» ο Ξυλούρης ήταν λαμπρός πρωθιερέας. Δηλαδή το ακριβώς αντίθετο των αγράμματων Παπαδοπουλαίων που ο πολιτισμός τους εξαντλείτο στην κακοποίηση των παραδοσιακών χορών για τα ασπρόμαυρα «Επίκαιρα» της εποχής και στις ξεδιάντροπες κλοπές δημοσίου χρήματος, για «άγιο σκοπό», να χτιστεί δήθεν ο ναός για το «τάμα του έθνους» στα Τουρκοβούνια – ακόμα γελάν κι οι πέτρες.
Ομως τίποτα γελοίο δεν υπάρχει στην χοντροκομμένη απόπειρα νεοναζιστικού καπελώματος τόσο της ανώνυμης ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς όσο και του ξακουστού Ψαρονίκου. Μόνο ωμός κανιβαλισμός υπάρχει. Και μάλιστα με την πανάρχαια αντίληψη της ανθρωποφαγίας: κατασπαράσσω τον εχθρό μου. Γιατί τον φοβάμαι. Τόσο πολύ που θέλω να πάρω τη δύναμή του.
Κάτω τα χέρια από την παράδοση. Κάτω τα χέρια και από τον Νίκο Ξυλούρη!






