Archive for Μαΐου 2015
Περίπου πέντε χιλιόμετρα έξω από τα Ανώγεια στο δρόμο για την Νίδα βρίσκεται μια μαγευτική τοποθεσία, το ”Κολέτσι” στην οποία δεσπόζει κραταιός και υπέρ-αιωνόβιος ένας μεγάλος Πρίνος.
Για περισσότερα από 300 χρόνια βρίσκεται εκεί προσφέροντας τη σκιά και τη δροσιά του το καλοκαίρι, αλλά και την προστασία από τις βροχές και τα χιόνια του χειμώνα.
Του ”Κολετσού ο Πρίνος” αποτελεί ένα σημείο αναφοράς για όλους τους Ανωγειανούς Κτηνοτρόφους που ανεβάζουν τα πρόβατα τους στο βουνό το καλοκαίρι, ή τα κατεβάζουν στα χειμαδιά τους τον Χειμώνα για να τα προστατεύσουν από το χιόνι και το κρύο. Εκεί σταματάνε οι περισσότεροι για να ξαποστάσουν, να κάνουν ένα τσιγάρο και να συνεχίσουν μετά την πορεία τους με το κοπάδι τους με τα πόδια.
Ιδανική η τοποθεσία καθώς οι βοσκοί σταματάνε εκεί έχοντας την ομορφότερη θέα με όλο το χωριό να φαίνεται με μαγικό τρόπο από εκεί. Ιδανική βέβαια και για τους επισκέπτες που μπορούν να καθίσουν στην σκιά του απολαμβάνοντας μαγευτικές εικόνες από το ανωγειανό αόρη.
Χιλιό-τραγουδισμένος ο Πρίνος από τους ανωγειανούς που τον τιμούν και μέσω της λαϊκής μουσικής μας παράδοσης.
Ο Λιόντας (Εμμανουήλ Καλομοίρης) έγραψε την μαντινάδα που έχει τοποθετηθεί με πλάκα στη βάση του δέντρου:
”Πολλές φορές τη σκέψη μου τη χάνω και τη βρίνω ..
Να ροζονάρει των πουλιώ στου Κολετσού τον Πρίνο…”
Ο σπουδαίος λυράρης Βασίλης Σκουλάς απέδωσε με τον ιδανικότερο τρόπο την μαντινάδα που συγκινεί με την απλότητα και το μεγαλείο της.Ακούγεται ασφαλώς σε όλους τους γάμους στα Ανώγεια αλλά και σε συναυλίες του μεγάλου καλλιτέχνη.
Είναι το διαχρονικό ”Επήραν οι γωνιές φωτιά ”.
Βίντεο: Αγγέλα Σκουλά
Φέτος, στις 9 του Μάη, συμπληρώνονται 70 χρόνια από το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και της μεγάλης αντιφασιστικής νίκης των λαών.
Η Κ.Ο. Ανωγείων του ΚΚΕ και το παράρτημα της ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ Ανωγείων συνδιοργανώνουν τη Κυριακή 10 Μάη στις 7,30 μ.μ. στο Δημαρχείο εκδήλωση τιμής και μνήμης των πεσόντων και του Αντιιμπεριαλιστικού αγώνα των λαών κατά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Το ΚΚΕ αποτίει φόρο τιμής σε όσες και όσους έδωσαν τη ζωή τους ή έμειναν ανάπηροι στα πεδία των μαχών και στην παρανομία για τη συντριβή του φασισμού. Στα Κομμουνιστικά Κόμματα όπου γης, που ηγήθηκαν των εθνικοαπελευθερωτικών αγώνων. Σε όλους εκείνους που πάλεψαν με το όπλο ή την προκήρυξη, κράτησαν ηρωική στάση στα κρατητήρια και στα εκτελεστικά αποσπάσματα. Στους αμέτρητους νεκρούς από τους βομβαρδισμούς και την πείνα. Στα στρατόπεδα συγκέντρωσης και κάθε χώρο φρίκης.
Υπερασπιζόμαστε την ιστορική αλήθεια, προβάλλουμε τα διδάγματα από την ηρωική πάλη των λαών.
Το ΚΚΕ είναι περήφανο που υπήρξε ο εμπνευστής, ο οργανωτής και ο κύριος αιμοδότης της μεγάλης ΕΑΜικής Αντίστασης του λαού μας απέναντι στο γερμανό κατακτητή και τους ντόπιους συνεργάτες του. Εμπνεόμαστε και διδασκόμαστε, προκειμένου με μεγαλύτερη ωριμότητα και ετοιμότητα να αντιμετωπίσουμε τα καθήκοντα του παρόντος και του μέλλοντος. Μπροστά στη συμπλήρωση των 100 χρόνων ζωής και δράσης του ΚΚΕ, πορευόμαστε με μεγαλύτερη αισιοδοξία και αποφασιστικότητα για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις των καιρών, να οικοδομήσουμε τη μεγάλη λαϊκή αντικαπιταλιστική συμμαχία που θα αντιπαλέψει την αντιλαϊκή πολιτική και θα βάλει τέλος στους πολέμους, στις κρίσεις στη φτώχια και την καταπίεση.
Επιστολή των εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ προς τους μαθητές
Εσύ ποια 9η Μάη θα επιλέξεις;
Αγαπητέ μαθητή, μαθήτρια,
Κρατάς ένα γράμμα των εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ προς εσένα, για την αλήθεια της Ιστορίας που δεν την γράφουν τα σχολικά βιβλία, ούτε τη λένε στις σχολικές γιορτές. Για την αλήθεια που όταν λέγεται μισή είναι χειρότερη κι απ’ τα ψέματα. Δε σου λέμε να πιστέψεις ότι διαβάσεις εδώ, χωρίς να το σκεφτείς και χωρίς να το ελέγξεις. Ρώτα, διάβασε βιβλία, σκέψου! Η αλήθεια είναι γραμμένη με αίμα απ’ το λαό και μπορείς να τη βρεις. Ψάξ’ την.
Σου απευθυνόμαστε γιατί θέλουμε να ενημερωθείς, να μάθεις για μια επέτειο Παγκόσμιας Ιστορικής σημασίας. Είναι η 9η Μάη του 1945. Είναι πολύ πιθανό, μέσα στην τάξη σου, να μη γίνει καμία αναφορά γι’ αυτήν την ημερομηνία. Τα βιβλία Ιστορίας του σχολείου υποβαθμίζουν, διαστρεβλώνουν το περιεχόμενο της συγκεκριμένης ημέρας. Αναφέρεται για παράδειγμα, το εξής: «Σοβιετικοί στρατιώτες υψώνουν τη σημαία της ΕΣΣΔ στην κορυφή του Ράιχσταγκ. Τον Μάιο του 1945, ο σοβιετικός στρατός κατέλαβε το Βερολίνο, αναγκάζοντας τη Γερμανία σε άνευ όρων συνθηκολόγηση». (Ιστορία Γ’ Λυκείου, σελ. 127). Δεν είναι όμως τόσο απλά τα πράγματα. Ένα τέτοιας σημασίας ιστορικό γεγονός δεν μπορεί να ξεπεταχτεί μέσα σε δυο γραμμές.
Η 9η Μάη είναι ημέρα μνήμης για τους λαούς. Είναι ημέρα την οποία οι λαοί θυμούνται και τιμούν τα 50 εκατομμύρια των νεκρών τους. Στις 9 Μάη του 1945 η Κόκκινη σημαία της Σοβιετικής Ένωσης υψωνόταν στο Ράιχσταγκ, στο κτίριο του κοινοβουλίου της Γερμανίας, σηματοδοτώντας το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου και τη συντριβή του φασισμού.
Ο φασισμός κι ο πόλεμος βγήκαν από τα σπλάχνα αυτού του εκμεταλλευτικού κόσμου που –όπως τότε, έτσι και σήμερα- επιδιώκει να βγάζει κέρδη, ξεζουμίζοντας τους εργαζόμενους. Δεν οφείλονταν σε κάποιους τρελούς και μανιακούς, όπως συχνά παρουσιάζουν τον Χίτλερ και τον Μουσολίνι.
Λίγο πριν τον πόλεμο 250 εταιρείες διέθεσαν περιουσιακά στοιχεία αξίας άνω των 450 εκατομμυρίων δολαρίων στη ναζιστική Γερμανία. Οι οικονομικοί γίγαντες των ΗΠΑ, της Γαλλίας, της Βρετανίας πρωταγωνίστησαν στη στήριξη της πολεμικής μηχανής του Χίτλερ κι αυτό γιατί επιδίωξαν να την στρέψουν ενάντια στο πρώτο εργατικό κράτος της ανθρωπότητας, τη Σοβιετική Ένωση, με στόχο να το τσακίσουν. Οι χώρες αυτές μπήκαν πολύ αργότερα στον πόλεμο – σχεδόν 3 χρόνια μετά την κήρυξή του- γιατί τα οικονομικά τους μεγαθήρια αισθάνθηκαν να απειλούνται από ένα δικό τους δημιούργημα: τη ναζιστική πολεμική μηχανή.
Όταν αποφάσισαν το 1944 να μπουν στον πόλεμο, ο Κόκκινος Στρατός της Σοβιετικής Ένωσης είχε ήδη πάρει στο κυνήγι τους ναζί και απελευθέρωνε τη μια χώρα της Ευρώπης μετά την άλλη. Είναι χαρακτηριστικοί μάλιστα κι οι αριθμοί: Περισσότερα από 20 εκατομμύρια ήταν οι νεκροί σοβιετικοί, ανάμεσά τους πρωτοπόρα μέλη και στελέχη του κομμουνιστικού κόμματος. Πλησίασαν τα 30 εκατομμύρια οι ανθρώπινες θυσίες της, μαζί με τους ανάπηρους και τους τραυματισμένους. Αντίστοιχα, οι νεκροί της Βρετανίας ήταν 375 χιλιάδες και των ΗΠΑ 405 χιλιάδες. Όλα αυτά τα στοιχεία τα κρύβουν τα σχολικά βιβλία. Γιατί άραγε; Γιατί το σύστημα της «ζούγκλας» στο οποίο ζούμε σήμερα, δε θέλει μαθητές με ιστορική γνώση και κριτική σκέψη, που ν’ αμφισβητούν τη βαρβαρότητα της σημερινής κατάστασης.
Τη δική τους σημαντική συμβολή στο Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο είχαν τα απελευθερωτικά κινήματα των κατεχόμενων χωρών. Σε αυτά, ψυχή, οργανωτής και κύριος αιμοδότης ήταν τα κομμουνιστικά κόμματα, όπως συνέβη και στην Ελλάδα. Με πρωτοβουλία του ΚΚΕ ιδρύθηκε το ΕΑΜ και το ένοπλο τμήμα του ο ΕΛΑΣ που απελευθέρωσαν τη χώρα τον Οκτώβρη του 1944. Αντίθετα οι «επίσημοι» μέχρι τότε κυβερνώντες έφυγαν απ’ την Ελλάδα και πήγαν στο Κάιρο, παίρνοντας μαζί τους και το χρυσάφι της χώρας.
Είναι οι φυσικοί πρόγονοι του σημερινού πολιτικού προσωπικού που καλούν τον λαό να αποδεχτεί την ληστεία του για τη «σωτηρία της Πατρίδας». Κάποιοι άλλοι συνεργάστηκαν ανοιχτά με τους Γερμανούς κατακτητές και σχημάτισαν τις κατοχικές κυβερνήσεις. Δημιούργησαν τα Τάγματα Ασφαλείας, τα ελληνικά στρατεύματα που φτιάχτηκαν για να τσακίσουν την πάλη και την αντίσταση του ελληνικού λαού και τα υμνούν σήμερα οι απόγονοί τους, χρυσαυγίτες.
Γύρισε την πλάτη στη φιέστα υπέρ της Ευρωπαϊκής Ένωσης που τσακίζει τα όνειρά σου και τις ανάγκες!
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, σε μια σχεδιασμένη προσπάθεια πλαστογράφησης της Ιστορίας, ανακήρυξε την 9η Μάη σε «Μέρα της Ευρώπης». Ο στόχος της είναι να σβήσει από την ιστορική μνήμη τη μέρα-σύμβολο της ανεξάντλητης δύναμης των λαών που, όταν θέλουν, μπορούν να συντρίψουν τον φαινομενικά πανίσχυρο αντίπαλό τους.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, τα σχολικά βιβλία σου μιλάνε για ολοκληρωτισμό ταυτίζοντας τους κομμουνιστές, τους αγωνιστές με τους φασίστες. Αναρωτήσου: ποιος τα λέει όλα αυτά; Η Ευρωπαϊκή Ένωση της ανεργίας, της φτώχειας, των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων.
Γύρισε την πλάτη σου στο δηλητήριό τους. Στόχο έχουν το μέλλον και το δίκιο μας! Θέλουν να σε πείσουν ότι είναι ακρότητα να παλεύεις για μια κοινωνία χωρίς φτώχεια και εκμετάλευση. Δίνουν χιλιάδες ευρώ για να προπαγανδίζουν αυτή τη θεωρία οι ίδιοι που σου κλέβουν το μέλλον, που απολύουν τους γονείς σου, που σε βυθίζουν στη φτώχεια.
Καμία πλαστογραφία όμως δεν μπορεί να σβήσει τις εποποιίες του Στάλινγκραντ, της Μόσχας, του Κουρσκ, τον απίστευτο ηρωισμό εκατομμυρίων ανθρώπων. Τους δικούς μας τόπους ηρωισμού και μαρτυρίου, την Καισαριανή, το Κούρνοβο, την Ακροναυπλία, την Κοκκινιά, το Χαϊδάρι.
Μαθητή, μαθήτρια ζήτα από τον καθηγητή σου να σ’ ενημερώσει γι’ αυτούς τους τόπους μαρτυρίου και οργανώστε και επίσκεψη σε κάποιον απ’ αυτούς.
Θα καταλάβεις πως καμία σχέση δεν έχει ο κομμουνισμός με το φασισμό. Τους χωρίζουν ποτάμια αίματος. Η προσπάθεια εξίσωσής τους από την Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να πέσει στο κενό. Εξισώνουν το θύμα με το θύτη για να «βγάλουν λάδι» το σύστημα που ανέθρεψε το φασισμό και που σήμερα οι ίδιοι το υπηρετούν.
Όσο βρώμικο μελάνι κι αν χυθεί, τα γεγονότα δεν παραγράφονται.
Η ιστορία έχει μόνο μια αλήθεια και τη γράφουν οι λαοί!
4 Μάη 2015
Την 5η θέση στο πρωτάθλημα της Γ’ Εθνικής κατέκτησε ο Σκακιστικός Όμιλος Ανωγείων. Η τελική φάση του πρωταθλήματος διεξήχθη το τριήμερο 1-3 Μαΐου στο ξενοδοχείο APOLLONIA, σε έναν πολύ όμορφο χώρο με ιδανικές συνθήκες για να παιχθεί καλό σκάκι. Η ομάδα των Ανωγείων μπήκε πολύ δυνατά στην τελική φάση, ξεκινώντας με μια εμφατική νίκη στο Ρεθυμνιώτικο ντέρμπι επί του ΣΟ ΡΙΘΥΜΝΑ. Ο ΣΟ Ανωγείων παρατάχθηκε για πρώτη φορά με τις νέες εμφανίσεις της ομάδας (πράσινο-κίτρινο) και με μεγάλη πίστη στη νίκη που θα ανέβαζε την ομάδα βαθμολογικά, αγωνιστικά και ψυχολογικά. Από την αρχή μέχρι το τέλος του παιχνιδιού ο ΣΟ Ανωγείων συγκεντρωμένος στον στόχο του, έπαιξε όμορφο σκάκι και πέτυχε μια σπουδαία νίκη, η οποία αποτέλεσε την βάση της ανόδου της ομάδας προς τις υψηλές θέσεις. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι άνθρωποι του σωματείου: «Το ματς με τον ΣΟ ΡΙΘΥΜΝΑ ήταν το σημαντικότερο όλης αυτής της πορείας. Από την έκβαση του θα εξαρτιόνταν το αν η ομάδα θα πάλευε στο πάνω ή στο κάτω μισό του βαθμολογικού πίνακα. Αυτό το ξέραμε όλοι. Μπήκαμε απόλυτα αποφασισμένοι και κερδίσαμε». Την επόμενη μέρα υπήρχε διπλός γύρος. Στην πρωινή αναμέτρηση αντίπαλος ήταν ο Όμιλος Αντισφαίρισης Χανίων 2000. Η ομάδα των Ανωγείων δεν ήθελε με κανένα τρόπο να γκρεμίσει ότι είχε χτίσει την προηγούμενη μέρα. Αγωνίστηκε με πείσμα και με πάθος και έφτασε στην 2η σερί νίκη. «Πέρσι, είχαμε χάσει από τον ΟΑΧ 2000 οριακά, 4,5 – 5,5. Ήταν μια πολύ δύσκολη βραδιά στο Καστέλι Κισσάμου. Στο δρόμο της επιστροφής για το ξενοδοχείο δεν μίλαγε κανένας. 13 χιλιόμετρα μέσα στην σιωπή. Εκείνη η ήττα όμως μας έδωσε τη δυνατότητα να δούμε πιο καθαρά. Να σκεφτούμε βαθύτερα και να βρούμε τρόπους βελτίωσης. Φέτος πετύχαμε μια σπουδαία νίκη για μας που μας ανέβασε εκείνη τη στιγμή στην 4η θέση της βαθμολογίας».
Το απόγευμα του Σαββάτου, παίχθηκε το θρίλερ! Αντίπαλος ήταν η ΣΑ Χερσονήσου. Το ματς άρχισε καλά για την ομάδα των Ανωγείων που βρισκόταν μπροστά στο σκορ. Η ΣΑΧ όμως όλο και πλησίαζε και κάποια στιγμή ήταν πολύ πιθανό να κάνει και την ολική ανατροπή. Η νίκη άλλαξε πλευρά πολλές φορές για να γλιστρήσει τελικά μέσα από τα χέρια και των δύο. 5-5! Ισοπαλία, σε μια αναμέτρηση που έσπασαν καρδιές και η αγωνία χτύπησε ταβάνι. Ένα ματς που τα είχε όλα! Ματ που σώθηκαν με σερί μοναδικών κινήσεων, κομμάτια που «στήθηκαν» στην πίεση χρόνου, όμορφα στρατηγικά πλάνα που ξεδιπλώθηκαν απρόσκοπτα και ένα φινάλε βασιλισσών που μας έκοψε την ανάσα. Παρότι δεν κέρδισε τελικά καμιά από τις δύο ομάδες, στα μάτια των παιχτών μετά το τέλος, έβλεπες μια αλλόκοτη ευτυχία, που προερχόταν από το ίδιο το γεγονός ότι πήραν μέρος σε μια τέτοια αναμέτρηση, ανεξαρτήτως αποτελέσματος.
Μετά τα αποτελέσματα του Σαββάτου η ομάδα βρισκόταν στην 4η θέση με τον ΑΟ Κισάμου να μας κυνηγάει. Την Κυριακή με τον ΟΦΗ 2000 τα πράγματα ήταν πολύ δύσκολα και το ξέραμε. Πρόκειται για μια σαφώς ανώτερη ομάδα η οποία και επικράτησε στην αναμέτρηση. Αυτό το αποτέλεσμα μας στέρησε την 4η θέση, την οποία κατέλαβε τελικά ο ΑΟ Κισάμου και η ομάδα των Ανωγείων τερμάτισε 5η.
Όλοι στο σωματείο των Ανωγείων είναι πολύ ικανοποιημένοι από την προσπάθεια, από το σκάκι που παίχθηκε, αλλά φυσικά και από το αποτέλεσμα.
Ο προπονητής της ομάδας FIDE Master Γιάννης Μαρής δήλωσε: «Φάνηκε η δουλειά που κάνουμε. Η ομάδα ήταν σε πολύ καλή κατάσταση, πήγε πάρα πολύ καλά και έδειξε ότι θα μπορούσε και παραπάνω. Φυσικά δεν επαναπαυόμαστε. Η προσπάθεια συνεχίζεται».
Στον ΣΟ Ανωγείων ξέρουν ότι είναι πια – δυστυχώς – το μόνο σωματείο που εκπροσωπεί τα Ανώγεια σε ένα μεγάλο πρωτάθλημα. Είναι απόλυτα ευχαριστημένοι με την πορεία βελτίωσης της ομάδας και των παιδιών της που αποτελούν το μεγάλο ποσοστό στην σύνθεση της και την καρδιά αυτής της προσπάθειας. Η υπόσχεση είναι απλή: «Η προσπάθεια για συνεχή βελτίωση θα συνεχιστεί. Με υπομονή και επιμονή. Θέλουμε τα νέα παιδιά αυτού του τόπου να έρθουν κοντά μας, όσα δεν έχουν έρθει ακόμα. Να δουν αυτή την προσπάθεια που κάνουμε και να γίνουν μέρος αυτής της παρέας.
Τελειώνοντας θέλουμε να εκφράσουμε τα συγχαρητήρια μας προς την ομάδα της ΚΑΪΣΣΑΣ ΧΑΝΙΩΝ για την κατάκτηση του πρωταθλήματος της Β Εθνικής και την άνοδο στην Α Εθνική και να ευχηθούμε καλή πορεία στην μεγάλη κατηγορία και φυσικά να εκφράσουμε τα συγχαρητήρια μας και την χαρά μας για την κατάκτηση του πρωταθλήματος της Γ Εθνικής από τους φίλους μας του ΣΟ ΛΕΩΝ Candia και μάλιστα με τόσο εμφατικό τρόπο καθώς τερμάτισαν αήττητοι και να ευχηθούμε του χρόνου εκ νέου άνοδο και Α’ Εθνική!
Η ΤΕΛΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ Γ ΕΘΝΙΚΗΣ
- ΣΟ ΛΕΩΝ CANDIA 13
- ΟΦΗ 2000 12
- ΟΦΣΧ 11
- ΑΟ ΚΙΣΣΑΜΟΥ 8
- ΣΟ ΑΝΩΓΕΙΩΝ 7
- ΣΑ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ 5
- ΟΑ ΧΑΝΙΩΝ 2000 4
- ΣΟ ΡΙΘΥΜΝΑ 4
- ΠΑΟΚ 2
- ΕΓΟΗ 0
Οι 15 σκακιστές και σκακίστριες του ΣΟ Ανωγείων που βοήθησαν την ομάδα στο φετινό πρωτάθλημα ήταν οι εξής: Μαρής Γιάννης, Νταγιαντάς Μανόλης, Νταγιαντάς Μιχάλης, Χαιρέτης Γιάννης, Καλλέργης Γιώργης, Σαλούστρου Δέσποινα, Μέμου Ευαγγελία, Σφυρή Ολυμπία, Μέμος Γιάννης, Χαιρέτης Γιώργος, Νταγιαντάς Δημήτρης, Κονιός Χάρης, Ξημέρης Δημήτρης, Νταγιαντάς Γιώργης και Δραμουντάνης Γιώργης. Φυσικά ευχαριστούμε την φωτογράφο της ομάδας Τζούλια Νταγιαντά για τις υπέροχες φωτογραφίες. Πολλές από αυτές μπορείτε να δείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του σωματείου www.anogiachess.com
Και του χρόνου!
«Ο Δήμαρχος και το Δημοτικό συμβούλιο Ανωγείων με ομόφωνη απόφασή τους, η οποία ελήφθη την Τετάρτη 29/04/15,καταδικάζει ως έγκλημα κατά του τόπου μας ,το γεγονός της εισβολής και καταστροφής συγκεκριμένων σημείων του αρχαιολογικού χώρου της Ζωμίνθου. Είναι οδυνηρό το γεγονός ένας τόπος, τον οποίο σεβάστηκαν και σέβονται οι φυσικές καταστροφές και οι δύσκολες καιρικές συνθήκες, να δέχεται επίθεση από ανεγκέφαλους που έτσι προδίδουν τον τόπο και την μακραίωνη ιστορία του. Η συστηματική και επιμελημένη εργασία του Γιάννη Σακελλαράκη και της Έφης Σαπουνά-Σακελλαράκη, η οποία συνεχίζει αδιάκοπα και με ενθουσιώδη ζήλο το ανασκαφικό έργο, είναι ορόσημο για τον τόπο μας που φέρνει στο φως το παρελθόν του. Ευθύνη του Δήμου και της κοινωνίας μας κατ’ επέκταση είναι η στήριξη, η ενισχυμένη αρωγή στο έργο και η προστασία της Ζωμίνθου, η οποία μας κάνει υπερήφανους ως θεμελιώδη συνεισφορά στο κεφάλαιο της αρχαιολογίας και ανακάλυψης του ίδιου του Μινωικού Πολιτισμού.»
Ο Δήμαρχος Ανωγείων
Εμμανουήλ Ν. Καλλέργης

