Πολιτισμός

Πλήθος κόσμου παρά τις άσχημες καιρικές συνθήκες και τις χαμηλές θερμοκρασίες κατέκλυσε σήμερα 25 Μαρτίου 2018 την πλατεία Αρμί, μπροστά στο Ηρώο με τα ονόματα όλων των πεσόντων Ανωγειανών σε όλους τους εθνικοαπελευθερωτικούς αγώνες, για να τιμήσει την μεγάλη επέτειο της Επανάστασης του 1821. Αρχικά, παρουσία ολόκληρης της δημοτικής αρχής και των φορέων της περιοχής τελέστηκε επίσημη δοξολογία στον Ιερό Ναό του Αγίου Ιωάννου.

Στην συνέχεια στην πλατεία Αρμί, η φιλόλογος του Γυμνασίου Αναστασία Ράπτη εκφώνησε ομιλία, αναπτύσσοντας το ιστορικό της ημέρας, την έναρξη και την εξέλιξη της Ελληνικής Επανάστασης που απελευθέρωσαν τον Ελληνικό λαό από την Οθωμανική κατοχή.

Η σεμνή τελετή συνεχίστηκε με κατάθεση στεφάνων στο Ηρώο και κορυφώθηκε με την ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου, που ακολούθησε η παρέλαση της μαθητιώσας νεολαίας στον κεντρικό δρόμο των Ανωγείων. Οι μαθητές του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου Ανωγείων χειροκροτήθηκαν θερμά από τον κόσμο, ενώ για ακόμα μια χρονιά στα Ανώγεια, αίσθηση έκαναν οι δεκάδες μαθητές και μαθήτριες που ντυμένοι με παραδοσιακές Κρητικές φορεσιές, τίμησαν τους Ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης.

Χρόνια Πολλά!  (Φωτογραφίες: Μανόλης Σαμόλης)

Οι εορταστικές εκδηλώσεις για την Επέτειο της 25ης Μαρτίου από εκπαιδευτικούς και μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Ανωγείων

Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία, οι εορταστικές εκδηλώσεις του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ανωγείων για την επέτειο της 25ης Μαρτίου,  με τη  συμμετοχή του Σχολείου στην παρέλαση της μαθητιώσας νεολαίας. Την Παρασκευή 23-3-2015,  στο αμφιθέατρο του Σχολείου, οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης, καθοδηγούμενοι από τη δασκάλα τους κ. Αγάπη Καλομοίρη, έδωσαν μια άρτια και πλήρη παράσταση που περιελάμβανε αφηγήσεις, δρώμενα, παρουσιάσεις, μουσική, χορό. Οι μαθητές έδωσαν ρεσιτάλ με τις υπέροχες ερμηνείες τους και καταχειροκροτήθηκαν από γονείς και μαθητές. Η αφήγηση των γεγονότων ολοκληρώθηκε με τα γεγονότα και τις θυσίες των Ανωγειανών στον αγώνα για την απελευθέρωση της πατρίδας.

Σας παραθέτουμε και το μήνυμα της Διευθύντριας του Σχολείου κ. Χατζάκη Τριανταφυλλιάς  που απηύθυνε σε γονείς και μαθητές για τη διπλή επέτειο.

ΟΜΙΛΙΑ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ 2018

«Αγαπητοί Γονείς, αγαπητοί μας μαθητές

 Το βιβλίο της  ιστορίας της πατρίδας μας περιέχει λαμπρές σελίδες ηρωισμού και αγώνα!! Πολλές ολόχρυσες σελίδες από αρχαιοτάτων χρόνων, μέχρι σήμερα. Τις μέρες αυτές το βιβλίο είναι ανοιχτό στις σελίδες του αθάνατου έπους  του Εικοσιένα!

 Ποια καρδιά δε σκιρτά όταν αρχίσει να διαβάζει τις λαμπρές σελίδες του; Ποιος λογισμός δεν ταράζεται όταν  ανιστορηθεί τα βάσανα και τη φρίκη που έζησαν οι πρόγονοί μας για τετρακόσια ολόκληρα χρόνια ;  Ποιος δεν ανιστορείται πόσες γενιές έζησαν και έφυγαν  χωρίς να γευθούν την χαρά της απελευθέρωση της πατρίδας ; Πόσες αμέτρητες θυσίες δεν έγιναν για την πολυπόθητη ελευθερία;  Γι αυτό  σήμερα και  σε κάθε δύσκολη ώρα το μυαλό μας ανατρέχει στο παρελθόν!! Από το παρελθόν θα αντλήσουμε διδάγματα, θα αντλήσουμε θάρρος, γενναιότητα, δύναμη για να  αντιμετωπίσουμε  τις δυσκολίες του παρόντος  και το μέλλοντος. Η ιστορία μας είναι γεμάτη παραδείγματα ηρωισμού και ανδρείας. Όμως η γιορτή σήμερα είναι διπλή! Είναι και γιορτή της Θρησκείας, της Ορθοδοξίας!  Σας σήμερα αναγγέλθηκε στην Παρθένο Μαρία το χαρμόσυνο μήνυμα  του ερχομού του Μεσσία από τον αρχάγγελο Γαβριήλ. Αυτό το μήνυμα άλλαξε την πορεία του κόσμου, αφού  θα ερχόταν επιτέλους Εκείνος που θα λύτρωνε την οικουμένη από τα δεσμά της αμαρτίας και της αμάθειας! Σαν Έλληνες τιμούμε τους ήρωες του εικοσιένα και τους ευγνωμονούμε για   τις θυσίες που έκαναν για την ελευθερία και προσπαθούμε να είμαστε αντάξιοί τους για πάντα.

Σαν χριστιανοί, γιορτάζουμε το πανανθρώπινο γεγονός της έλευσης του Σωτήρα που έφερε τη γαλήνη και τη σωτηρία του ανθρώπου! Το Σχολείο προετοίμασε τον εορτασμό της επετείου  με ιδιαίτερη φροντίδα και θέρμη ,εδώ και καιρό. Οι μαθητές της Έκτης τάξης  με την καθοδήγηση της  δασκάλας τους  κ. Αγάπης Καλομοίρη και τη συνδρομή  των συναδέλφων, μετά τις αλλεπάλληλες πρόβες βίωσαν για τα καλά τα γεγονότα και είναι έτοιμοι να μας μεταφέρουν τα μηνύματα της επετείου. Τους συγχαίρουμε για την προσπάθειά τους, τους υποδεχόμαστε με ένα θερμό χειροκρότημα και τους ευχόμαστε καλή επιτυχία!  Χρόνια πολλά και του χρόνου!!!»

 Φωτογραφίες: Ρένα Μπαγκέρη

Με όμορφες εκδηλώσεις και μικρά θεατρικά δρώμενα τίμησαν τα σχολεία των Ανωγείων την επέτειο για την μεγάλη Εθνική εορτή της Επανάστασης των Ελλήνων το 1821 και της αποτίναξης του Τουρκικού ζυγού τεσσάρων αιώνων. Με τη συμβολή δασκάλων και καθηγητών πραγματοποιήθηκαν υπέροχες εκδηλώσεις τόσο στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό όσο και στο Γυμνάσιο Ανωγείων. Με σεβασμό στη μνήμη των Ελλήνων ηρώων της Επανάστασης του 1821 τα Ανώγεια θα κορυφώσουν τον εορτασμό της μεγάλης εθνικής επετείου με την παρέλαση της μαθητιώσας νεολαίας στον κεντρικό δρόμο, μετά την εκδήλωση μνήμης του Δήμου στην πλατεία Αρμί την Κυριακή 25 Μαρτίου στις 11 π.μ

Μικροί μαθητές ντυμένοι τσολιάδες, μαθήτριες ως Σουλιώτισες, αναπαραστάσεις του κρυφού σχολειού, ποιήματα με θέματα της Εθνική Παλιγγενεσία, χειροκροτήθηκαν θερμά από εκπαιδευτικούς, γονείς και φίλους που κατέκλυσαν σήμερα τους χώρους για να  απολαύσουν το πρόγραμμα που οι μαθητές ετοίμαζαν για αυτούς εδώ και εβδομάδες. Εξαιρετικό και ποιοτικό το σκηνικό και τα κείμενα και αξίζον συγχαρητήρια σε όλους όσοι συνέβαλαν σε αυτές τις παραστάσεις.

Χρόνια πολλά σε όλους!

Φωτογραφίες:Αγγέλα Σκουλά

Το μήλο λένε θα πέσει κάτω από τη μηλιά και ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα επιβεβαίωσης της εν λόγω παροιμίας είχαμε πριν λίγες ημέρες με την βράβευση της  Κατερίνας-Μαρίας Μανουρά, κόρης του Ανωγειανού ποιητή Κωστή Μανουρά (Προσφύρη) και της Ελένης Σηφάκη, στον 34ο Παγκρήτιο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό, που διοργάνωσε ο σύνδεσμος Φιλολόγων του Νομού Χανίων. Η 16χρόνη Κατερίνα-Μαρία, μαθήτρια του 7ου ΓΕΛ Ηρακλείου πήρε το δεύτερο βραβείο στην κατηγορία των μαθητών Λυκείου, με το ποίημα της “Ο Πλάτανος τ’αέρα” το οποίο θα σας παρουσιάσει σήμερα η ΑΝΩΓΗ και δείχνει τον δρόμο στα σχολεία που μπορούν στοχευμένα και ανάλογα με την κλίση του κάθε ενός, να ωθήσουν τους μαθητές τους σε δραστηριότητες παρόμοιες πέραν της εκπαιδευτικής ύλης, αναδεικνύοντας τα ταλέντα και τις ευαισθησίες τους. Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες εφηβικής ηλικίας σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης και περιλαμβάνει τρεις κατηγορίες διαγωνιζομένων: μαθητές Γυμνασίου, μαθητές Λυκείου και ενήλικους μαθητές.

Η εκδήλωση βράβευσης πραγματοποιήθηκε  στην Δημοτική Πινακοθήκη την Τετάρτη, 21 Μαρτίου 2018 (Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης),σε μια βραδιά με επίσημο  με προσκεκλημένο τον ποιητή Μιχάλη Γκανά. Η τελετή βράβευσης διοργανώθηκε από τον Σύνδεσμο Φιλολόγων Νομού Χανίων, την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, τον Δήμο Χανίων, τη Δημοτική Βιβλιοθήκη και Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων. Η ίδια δεν παρευρέθηκε στην εκδήλωση λόγω κάποιων υποχρεώσεων της  και έτσι το βραβείο της θα σταλεί και θα της παραδοθεί στο σχολείο της από τους καθηγητές της.Η ΑΝΩΓΗ εύχεται στην Κατερίνα-Μαρία καλή συνέχεια στα σχολικά θρανία, και πάντα να ακολουθεί και να κάνει αυτό που αγαπάει. Απευθύνουμε τα θερμά συγχαρητήρια εκ μέρους ολόκληρης της κοινωνίας των Ανωγείων στην ίδια και την οικογένεια της.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα του 34ου Παγκρήτιου Λογοτεχνικού Διαγωνισμού:

Μαθητές Λυκείου:
1ο βραβείο: Αναστασία Παλιεράκη (ΓΕΛ Ελ. Βενιζέλου)
2ο βραβείο: Αικατερίνη – Μαρία Μανουρά (7ο ΓΕΛ Ηρακλείου)
3ο βραβείο: Ελίζα Μπελτράμε (3ο ΓΕΛ Χανίων)
Έπαινος: Ίριδα Λαμπροπούλου (3ο ΓΕΛ Ηρακλείου)

Μαθητές Γυμνασίου:
1ο βραβείο: Μαρία – Μαρίνα Μοναχού (2ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου)
2ο βραβείο: Ειρήνη Δουλαβέρη (5ο Γυμνάσιο Χανίων)
3ο βραβείο: Πόπη Ραφτοπούλου του Χρήστου (3ο Γυμνάσιο Ιεράπετρας)
Έπαινος: Μαρία Βεργετάκη, (6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου) και
Κατερίνα Παπαδάκη (2ο Γυμνάσιο Ελ. Βενιζέλου)

Μαθητές ενήλικοι :
Έπαινος: Νίνα – Ιωάννα Κουκουλάκη (1ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Χανίων) και Στράτος Τραχανατζής (1ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Χανίων)

Τα μέλη των κριτικών επιτροπών ήταν:
Μαθητές Λυκείου:
Ιωάννης Δημητρακάκης: επίκουρος καθηγητής Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Παν. Κρήτης
Αργυρώ Λουλαδάκη: δρ. Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, ποιήτρια
Ελπίδα Χελιουδάκη: φιλόλογος, μεταπτυχιακό Νεοελληνικής Λογοτεχνίας

Μαθητές Γυμνασίου:
Ελένη Μαρινάκη: ποιήτρια
Ιωάννα Καπή: φιλόλογος, μεταπτυχιακό Νεοελληνικής Φιλολογίας
Ελένη Καρτσωνάκη: φιλόλογος

Μαθητές ενήλικοι:
Δημήτρης Βλαχοδήμος: δρ. Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Σμαράγδη Γαλημιτάκη: φιλόλογος, μεταπτυχιακό Κλασικής Φιλολογίας
Δημήτριος Παπαδρακάκης: φιλόλογος

Το ποίημα “Ο Πλάτανος τ’ αέρα” το οποίο έγραψε με το ψευδώνυμο “Αρετή” η Ανωγειανή μαθήτρια Κατερίνα-Μαρία Μανουρά

 ΤΙΤΛΟΣ: Ο πλάτανος τ’ αέρα

Σαν βγήκ’ ο ήλιος στα βουνά και τα δεντρά φωτίσαν,

κάτσανε στ’ άνθη μέλισσες, πέρδικες πεταρίσαν,

     αέρας κρύος έλουσε τα φύλλα του  πλατάνου

κι επέσαν  απ’ τσι κλάδους του στση γης το χώμα ‘πάνου.

     Ήτονε δέντρο γέρικο και δε πολυβαστούσε,

χρόνος δεν τού ‘μενε πολύς ακόμα που θα ζούσε.

     Και σαν το χτύπανε ο Βοριάς οι κλάδοι του δακρύζαν

κι εστέναζεν ο πλάτανος καθ’ ώρα που λυγίζαν.

     «Άρχοντ’ αγέρα» του ‘λεγε «στέρεψε λίγο λίγο,

μα δε μου μένουνε πολλά σεφέρια πριν να φύγω.

     Χαρά σου κάνει που λυγάς τσι κλάδους μου έναν ένα

 κι όντε γελάς δε σκέφτεσαι πριν από ‘σε κιανένα».

     Οντ’  άκουσε του πλάτανου  το κλάημα ο αέρας,

φουριόζος τ’ ανταπάντησε στο δειλινό τση μέρας

     και τα πουλιά που στέκανε στσι κλώνους φοβηθήκαν

κι εκείνα που πετούσανε, μες στα δεντρά σταθήκαν·

     «Χρόνους πολλούς εφύσουνα και θα φυσώ κι ακόμη

και δεν εστάθηκα ποτές σ’ ενούς δεντρού τη γνώμη.

    Μού ‘δωσ’ ο Θιός τη δύναμη και τη βουλή να κρίνω

αν θα λύγω τ’ αδύναμα, τα δυνατά ν’ αφήνω.

       Αμοναχός σου τό ‘χεις πει, σεφέρια μπλιο δεν έχεις

και λόγος δε χωρά, θαρρώ, περίσσα να  ξετρέχεις.

     Καιρός σου γέροντα λοιπόν τόπο να ‘λευτερώσεις

και σ’ ένα πιο γερό δεντρό τον ήλιο σου να δώσεις.

      Άδικα πίνεις το νερό, άδικα φως σε λιάζει,

πράμα δε δίνεις χρήσιμο κι η ώρα σου σε βιάζει».

     Εδάκρυζεν ο γέροντας όσο ο βοριάς μιλούσε,

μα σαν ετέλιωσ’ έστεσε το δάκρυ που κυλούσε·

     και τον κορμό ντου εστέλιωσε κι η γης τόνε φοβήθη

και το βουνό εσείσθηκε σαν το δεντρό απεκρίθη.

    Στην εμιλιά του ζωντανά πολλά, τον σεβαστήκαν

και τη θωριά του μια στιγμή δεν τήνε λυπηθήκαν:

     «Χίλια δυο δίκια άρχοντα έχεις με τη μεριά σου,

άδικ’ αφού ‘μαι γέροντας ρουφώ την αναπνιά σου.

    Μια που ξερόφυλλα ‘χω μπλιο στσι κλάδους κρεμασμένα

κι εκείνα πέφτουνε στση γης το χώμα ένα κι ένα.

     Κείνους τσι κλάδους τσι ξερούς γέρος κορμός στηρίζει,

π’ αδίκως πίνει το νερό τση γης που τον ποτίζει,

     μα γάτεχε πως τα ξερά που τα λυγάς γι’ αστείο,

καθένα φέρνει πάνω του κι ένα βαρύ φορτίο.

     Φέρνουν ζωές που κελαηδούν κι άλλες που πεταρίζουν

κι ακάνιαστα μες τσι φωλιές ‘ναθρέφουν και ταγίζουν!

     Για χάρη ‘κείνων των πουλιών παρακαλώ ν’ αρνέψεις,

και τσι φωλιές που κουβαλώ να μη τσι καταστρέψεις.

     Για ‘μένα δε σ’ το ζήτηξα να μην ξαναφυσήξεις,

μα τα πουλιά ‘πο πάνω μου πρόσεχε να μη ρίξεις».

Το ΚΠΕ Ανωγείων, ύστερα από την υπ’ αριθμ. 19920/Δ2/6/2/2018 εγκριτική απόφαση του ΥΠ.Π.Ε.Θ. για την ίδρυση του Εθνικού Θεματικού Δικτύου του ΚΠΕ Ανωγείων, διοργανώνει σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης, τον Δήμο Ανωγείων και το Γεωπάρκο του Ψηλορείτη, τριήμερο Ιδρυτικό Επιμορφωτικό Σεμινάριο για το Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Π.Ε. του ΚΠΕ Ανωγείων με θέμα:
«Ψηλαφώντας τη μνήμη της γης μέσα από τη γεωποικιλότητα, τα Γεωπάρκα και τις ανθρωπογενείς δραστηριότητες».
Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 11 Mαίου, το Σάββατο 12 Μαίου και την Κυριακή 13 Μαίου 2018 στις εγκαταστάσεις του ΚΠΕ Ανωγείων και στην ευρύτερη περιοχή του Γεωπάρκου του Ψηλορείτη.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλης της χώρας και πιο συγκεκριμένα, κατά προτεραιότητα:
Α) Σε εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης που τα σχολεία τους είναι ενταγμένα στο Δίκτυο.
Β) Στα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής και Παιδαγωγικής Ομάδας του Δικτύου. 
Γ) Σε Υπευθύνους Σχολικών Δραστηριοτήτων και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, ως εκπρόσωποι των συνεργαζόμενων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης ή που έχουν σχολεία ενταγμένα στο Δίκτυο.
Δ) Σε εκπαιδευτικούς – μέλη των συνεργαζόμενων ΚΠΕ που συμμετέχουν ήδη στο Δίκτυο.
Ε) Σε εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης που επιθυμούν να ενταχθούν στο Δίκτυο και υλοποιούν κατά το τρέχον σχολικό έτος περιβαλλοντικά προγράμματα σχετικά με τις θεματικές του Δικτύου, εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις.
ΣΤ) Σε εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης των νομών εμβέλειας του ΚΠΕ Ανωγείων που ενδιαφέρονται για το θέμα, εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις.
Για τους εκπαιδευτικούς εκτός Κρήτης ημέρες μετακίνησης ορίζονται έως 4, λόγω της απόστασης, των συνθηκών μετακίνησης και της ιδιομορφίας του νησιωτικού χώρου.
Η έναρξη του σεμιναρίου ορίζεται στις 16:30 της Παρασκευής και η λήξη στις 14:30 το μεσημέρι της Κυριακής.
Στόχοι του Σεμιναρίου είναι:
• Να γνωρίσουν στη σημασία της γεωποικιλότητας και των Γεωπάρκων και τη σημασία της ανάδειξής στους, καθώς τελούν υπό την αιγίδα της UNESCO
• Η ανάδειξη της φυσικής κληρονομιάς του Γεωπάρκου του Ψηλορείτη.
• Η σύνδεση των γεωλογικών χαρακτηριστικών του Γεωπάρκου με τον ενδημισμό της περιοχής και τη διαμόρφωση του πολιτισμού.
• Η ενημέρωση για τους κινδύνους που απειλούν την γεωποικιλότητα.
• Να ανακαλύψουν βιωματικά την ποικιλομορφία της ζωής στους γεώτοπους
• Να αντιληφθούν πώς τα μορφολογικά χαρακτηριστικά του τόπου διαμορφώνουν τον πολιτισμό αλλά και το χαρακτήρα των κατοίκων
• Να αναλάβουν πρωτοβουλίες και δράσεις αρχικά σε τοπικό επίπεδο, να συνεργαστούν σε επίπεδο σχολείων, να παράξουν προτάσεις, να ανταλλάξουν ιδέες, ώστε να γίνουν οι αυριανοί ενεργοί πολίτες που θα διαχειριστούν αυτές τις περιοχές
• Να υπάρξει συνεργασία με σχολεία του εξωτερικού που βρίσκονται σε ανάλογες περιοχές
• Η προώθηση των δραστηριοτήτων του Εθνικού Θεματικού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, η διάχυση καλών πρακτικών και η ανταλλαγή ιδεών των μελών του Δικτύου.
Θεματικές Ενότητες
Γεωποικιλότητα και γεωλογική κληρονομιά
Καρστικά τοπία και Γεώτοποι
Νερό και Πετρώματα
Θέσεις Απολιθωμάτων
Γεωποικιλότητα και Βιοποικιλότητα
Γεωποικιλότητα και Φυσικοί Πόροι
Γεωποικιλότητα και Τοπική αρχιτεκτονική
Γεωποικιλότητα και Πολιτισμός
Γεωποικιλότητα και ανθρωπογενείς δραστηριότητες-παρεμβάσεις
Γεωποικιλότητα και Τοπικά Προϊόντα 
Γεωποικιλότητα και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση 
Ο Ευρωπαϊκός και διεθνής χαρακτήρας των Γεωπάρκων
Μορφές Αναγλύφου-Μύθοι&Θρύλοι, Τοπωνύμια
Γεωποικιλότητα και φυσικές καταστροφές-κλιματική αλλαγή
Ορθές παραδοσιακές πρακτικές και γεωποικιλότητα
Γεωποικιλότητα , βιώσιμη ανάπτυξη και εναλλακτικός τουρισμός
Ψηφιακή χαρτογράφηση αναγλύφου

Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί να συμπληρώσουν τη σχετική αίτηση συμμετοχής και να την αποστείλουν στους Υπευθύνους Σχολικών δραστηριοτήτων των Διευθύνσεών τους, μέχρι την Τετάρτη 28 Μαρτίου 2018.
Οι Υπεύθυνοι Σχολικών δραστηριοτήτων παρακαλούνται να αποστείλουν τις αιτήσεις (ονόματα εκπαιδευτικών με σειρά προτεραιότητας) το αργότερο μέχρι την Πέμπτη 29 Μαρτίου 2018 ηλεκτρονικά στο ΚΠΕ Ανωγείων [email protected] ή στο fax 28340-31791.
Οι αιτήσεις από τα συνεργαζόμενα ΚΠΕ και τους Υπευθύνους σχολικών Δραστηριοτήτων θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά απευθείας στο ΚΠΕ Ανωγείων[email protected] ή στο fax 28340-31791 μέχρι την Πέμπτη 29 Μαρτίου 2018.


Αυτός που δεν τα πέρασε του έρωντα τα πάθη,

ήντα γυρεύει στο ντουνιά ποτέ του δεν θα μάθει…

Καρδιά που δε χαρίζεται(Κοντυλιές)–ΔΡΑΜΟΥΝΤΑΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ (Official Release 2018 ©)

Του Γιώργη Μπαγκέρη

Ο Βασίλης Δραμουντάνης του “Σπαλάτζη” , είναι ένας νέος Ανωγειανός, πολυπράγμων και πολυτάλαντος, τόσο για την μουσική όσο και για την κοινωνική ζωή των Ανωγείων. Από μικρός στο ψαλτήρι της ενορίας του Αγίου Γεωργίου, ο Βασίλης ξεκίνησε τραγουδώντας για την αγάπη του απέναντι στον Θεό και τους ανθρώπους, μαγεύοντας μέσα στην εκκλησία με την φωνή και το πάθος του. Αλησμόνητη είναι άλλωστε και η ημέρα όπου ο ίδιος και ενώ βρισκόταν στην Κύπρο, στην Ιερά Μητρόπολη Ταμασού και Ορεινής στην Λευκωσία, ξεχειλισμένος από το συναίσθημα και την ομορφιά του Ναού, ξεκίνησε να ψάλει αυθόρμητα “Τη Υπερμάχω Στρατηγώ” ανατριχιάζοντας τους παρευρισκόμενους. Θυμηθείτε αυτή την ερμηνεία στο άρθρο της ‘Α” τον περασμένο Απρίλιο εδώ:https://www.anogi.gr/p22293
Μεγαλωμένος μέσα στον Άγιο Γεώργιο, ο Βασίλης ως ενήλικος πλέον ξεκίνησε να ασχολείται με το μαντολίνο και πέρα από την αγάπη για το Θεό, ξεκίνησε να τραγουδάει για τον έρωτα, τα βάσανα, τις χαρές και τις λύπες, πατώντας με τις κοντυλιές του στα παλιά μονοπάτια των Ανωγειανών μερακλήδων έχοντας όμως παράλληλα μαζί του το δικό του προσωπικό ύφος που προσθέτει νέα πράγματα στην μεγάλη Ανωγειανή μουσική παράδοση. Πως θα μπορούσε αλλιώς άλλωστε; Με θείο του τον μεγάλο Ανωγειανό λυράρη τον Κώστα Χαιρέτη ή Φουναδόκωστα, τον σπουδαίο αυτό καλλιτέχνη που έφυγε πρόωρα και άδικα από τη ζωή, αλλά και με την καθοδήγηση αργότερα και των αδερφών του Κώστα, του Γιάννη Χαιρέτη, ενός εξαίρετου μουσικού και του Γιώργη, ενός δεξιοτέχνη ερασιτέχνη μουσικού των Ανωγείων στο μαντολίνο. Μεγαλωμένος στον Αι Γιώργη, με την παρακαταθήκη αυτή του Φουναδόκωστα και των αδερφών του, τα ακούσματα του Στραβού, τις ιστορίες για τους μερακλήδες του Μεϊντανιού, όπως του Καφατσή, του Λαμπρινού και τόσων άλλων “ιερών τεράτων”, στα 33 του πια βαδίζει αταλάντευτος και στέρεος το δρόμο της παράδοσης.

Το νέο του τραγούδι που παρουσιάζει σήμερα η ΑΝΩΓΗ, είναι κοντυλιές, με τίτλο “Καρδιά που δεν χαρίζεται” σε μουσική δική του και στίχους του καλού του φίλου και ξεχωριστού εργάτη της Ανωγειανής μαντινάδας, Λευτέρη Μπέρκη ή “Κατσούγκρη”. Με αφορμή αυτό το καινούριο τραγούδι μιλήσαμε με τον Βασίλη Δραμουντάνη, ο οποίος αρχικά ανέφερε για τις κοντυλιές του τα εξής: ‘Κοντυλιές είναι η μουσική που με έθρεψε και με μεγάλωσε, φέρνοντας πάντα στα αυτιά μου τον ήχο από μια Ανωγειανή παρέα ή μια καντάδα από τα σοκάκια του χωριού, τις πλατείες, τα σπίτια ή ακόμα και από τα Μητάτα του Ψηλορείτη. Στις κοντυλιές πάντα η παρέα θέλει να εκτονωθεί και είναι σαν μια ιεροτελεστία εκτόνωσης των συναισθημάτων της μέσα από την εξομολόγηση τους από ένα τετράστιχο, μια ποιοτική μαντινάδα..” αναφέρει.

Πως όμως ταυτίζονται οι κοντυλιές με την εκκλησία ή τους ψαλμούς του στον Άγιο Γεώργιο; Ο Βασίλης τονίζει:”Δοξάζω το Θεό που με αξίωσε από μικρό να γνωρίσω Ανωγειανούς μερακλήσες, που είτε τραγουδούσαν, είτε έπαιζαν, είτε χόρευαν, είτε άκουγαν. Τον δοξάζω όμως και γιατί με έβαλε στον Βυζαντινό δρόμο της μουσικής, στο στασίδι δίπλα στον αείμνηστο Χατζή και απέναντι από τον αείμνηστο Χρόνη, δυο ανθρώπων που θυσίασαν τη ζωή τους για την ενορία μας και μας δίδαξαν ήθος αλλά και μουσική. Βαλλόμενος και από τους δυο αυτούς ήχους μέσα στα αυτιά μου κατάλαβα πόσο πολύ συνδέονται μεταξύ τους η μια μουσική με την άλλη και πόσο σημαντική βοήθεια είναι για μένα στη προσωπική μου πορεία η γνώση της βυζαντινής μουσικής και της κοντυλιάς. Όπως σου είπα η κοντυλιά και η μαντινάδα είναι μια “εξομολόγηση” συναισθημάτων, που ξαλαφρώνει την ψυχή, όπως και η βυζαντινή μουσική όταν απευθύνεσαι στον Θεό..” καταλήγει.

Για το νέο του τραγούδι ο Βασίλης μας αναφέρει:”Θέλω να ευχαριστήσω πολύ τον φίλο μου Λευτέρη Μπέρκη, γιατί όταν άκουσε τις κοντυλιές μου, αυτός μου “εξομολογήθηκε” τις μαντινάδες του που δέσανε πάνω στον σκοπό. Έτσι η κοντυλιά από δικιά μου έγινε δική του, κι από δική του όλου του κόσμου. Έτσι είναι η μουσική και η γέννηση και η διαδρομή και ο σκοπός της.

Ευχαριστώ και τον Μενέλαο Νταγιαντά για την ενορχήστρωση με την εταιρεία “Πύρηχος music and recording production” που με φιλοξένησαν στα στούντιο τους για να ξεκινήσει αυτό το τραγούδι από αυτί σε αυτί. Όπως τέλος ευχαριστώ και τους μουσικούς Γιώργη Νταγιαντά στο λαούτο, Δημήτρη Παπουτσάκη στις κιθάρες και Στέλιο Ανδρουλάκη στα κρουστά.

Αυτός είναι ο Βασίλης Δραμουντάνης, σεμνός και απλός είτε ως ψάλτης, είτε ως μουσικός, είτε ως άνθρωπος. Με εμπειρία πλέον στη δισκογραφία ως μέλος και της “Παρέας του Υακίνθου” που είχε δημιουργήσει πριν χρόνια ο Λουδοβίκος των Ανωγείων, με αρκετές εμφανίσεις ζωντανές στην Κρήτη αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα, αλλά και ένα λαμπρό μέλλον μπροστά του που μπορεί να μας δώσει αρκετά νέα “διαμαντάκια” όπως το τελευταίο του τραγούδι. Του ευχόμαστε καλή συνέχεια στην προσωπική και επαγγελματική του σταδιοδρομία. Ακούστε το τραγούδι του εδώ:

 

 

 

Ρεπορτάζ:Γιώργης Μπαγκέρης- Φωτογραφίες:Μανόλης Σαμόλης

Σε μια σεμνή εκδήλωση σήμερα Κυριακή 18 Μαρτίου στο Κέντρο Υγείας Ανωγείων, έγινε η τελετή παράδοσης παραλαβής του ασθενοφόρου 4χ4  που θα εξυπηρετεί τα Ανώγεια και τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής και θα δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα απέναντι στις  δύσκολες καιρικές  συνθήκες του ορεινού όγκου του Ψηλορείτη. Παράλληλα το ΕΚΑΒ Ανωγείων στελεχώνεται με δυο επιπλέον οδηγούς που αναλαμβάνουν καθήκοντα από την πρώτη Απριλίου, ενώ τα Ανώγεια και το Κέντρο Υγείας αποκτούν οδοντιατρική τράπεζα  που θα βοηθήσει στο έργο της οδοντιάτρου που εργάζεται εδώ. Παράλληλα οι δυο Υπουργοί έκαναν εκτενής αναφορές για δυο νέα Νοσοκομεία που θα ανεγερθούν με κόστος 250 εκατομμυρίων ευρώ, αυτό της Κομοτηνής και του Νοσοκομείου Παίδων Θεσσαλονίκης!

Τα Ανώγεια υποδέχθηκαν με θέρμη τόσο τον Υπουργό Υγείας Ανδρέα Ξανθό όσο και τον Αναπληρωτή Υπουργό Υγείας Παύλο Πολάκη, καθώς και τον εκπρόσωπο του Ιδρύματος “Σταύρος Νιάρχος” που έκανε την χρηματική δωρεά για όλα τα ασθενοφόρα  Ιωάννη Ζερβάκη  και τέλος τον Αντιπρόεδρο του ΕΚΑΒ Μιλτιάδη Μυλωνά. Και στους τέσσερις επίσημους προσκεκλημένους δόθηκαν παραδοσιακά μαντήλια, ενώ δυο ανθοδέσμες δόθηκαν στους υπουργούς από μικρά παιδιά που φορούσαν παραδοσιακές στολές, με τον Αριστείδη Χαιρέτη ή Γιαλάφτη να τους καλωσορίζει με μια μαντινάδα:

“Να είστε ηπερήφανοι η στση ζωής τον τόπο,

γιατί κι οι δυο αλλάξατε τη μοίρα των ανθρώπω…”

Το παρόν μεταξύ άλλων έδωσαν ο Δήμαρχος Ανωγείων Μανόλης Καλλέργης, η υποδιοικήτρια της 7ης ΥΠΕ Ελένη Γιακουμάκη, ο Υποδιοικητής του ΠΑΓΝΗ Ιωάννης Φανουργιάκης, οι πρώην δήμαρχοι Ανωγείων Γεώργιος Σμπώκος και Σωκράτης Κεφαλογιάννης, ο διευθυντής του Κ.Υ Ανωγείων Νίκος Αντωνάκης, οι Αντιδήμαρχοι Ανωγείων Βασίλης Σμπώκος και Γιάννης Αεράκης η διευθύντρια του ΕΚΑΒ Κρήτης Μάγδα Ζεάκη και πλήθος απλού κόσμου που θέλησε να δει από κοντά το νέο ασθενοφόρο της περιοχής. Μετά την εκδήλωση στο Κέντρο Υγείας με τα πόδια όλοι διέσχισαν τον κεντρικό δρόμο των Ανωγείων, συνομίλησαν με κατοίκους της περιοχής και δέχτηκαν κεράσματα, ενώ έκαναν μια στάση στο Κέντρο Αρχαιολογικής Πληροφόρησης. Εκεί τους υποδέχτηκε ο Αρχαιολόγος Γιώργος Καλομοίρης που τους έκανε μια εμπεριστατωμένη ξενάγηση στον χώρο, στα εκθέματα του και στην ιστορία της Ζωμίνθου και του Ιδαίου Άντρου με τους δυο Υπουργούς να εντυπωσιάζονται από το Μουσείο και να κάνουν ερωτήσεις δείχνοντας ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ενώ στο τέλος υπέγραψαν στο βιβλίο που βρίσκεται στην είσοδο.Στη συνέχεια έγινε μια μικρή στάση στο Δημαρχείο Ανωγείων όπου χαιρέτησαν το προσωπικό του Δήμου, ήπιαν μια ρακί και έφαγαν παραδοσιακές πίτες, συνομιλώντας σε χαλαρό ύφος για τρέχοντα ζητήματα της περιοχής.Σε όλους προσφέρθηκαν επίσης δώρα από τον Δήμο Ανωγείων Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε στην παραδοσιακή ταβέρνα “Μούγερης” όπου όλοι έμειναν ενθουσιασμένοι από την ποιότητα και την ποικιλία όλων των ντόπιων ανωγειανών εδεσμάτων!

Οι ομιλίες στο Κέντρο Υγείας:

 Ο Υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός: “Το ασθενοφόρο εδώ, ειδικό για τις συνθήκες της ευρύτερης περιοχής νομίζω ότι πραγματικά ενισχύει το αίσθημα ασφάλειας των ανθρώπων και την πεποίθηση ότι γίνονται προσπάθειες σε μια περίοδο που οι ανάγκες είναι μεγαλύτερες από τους πόρους που έχει η Χώρα μας..” Η τοπική κοινωνία και οι εκπρόσωποι της αντιλαμβάνονται πόσο σημαντικό είναι στην περίοδο της κρίσης να γίνονται μετρήσιμα βήματα στήριξης και αναβάθμισης του δημόσιου συστήματος Υγείας. η ενίσχυση και η δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και το ασθενοφόρο εδώ, ειδικό για τις συνθήκες της ευρύτερης περιοχής νομίζω ότι πραγματικά ενισχύει το αίσθημα ασφάλειας των ανθρώπων και την πεποίθηση ότι γίνονται προσπάθειες σε μια περίοδο που οι ανάγκες είναι μεγαλύτερες από τους πόρους που έχει η Χώρα μας. Το σύστημα Υγείας παρά το ότι έχει ακόμα ανοιχτές πληγές είναι σε μια περίοδο γρήγορης επούλωσης των πληγών του, έχει μια αναγνωρίσιμη και από πολίτες και από εργαζόμενους ευστάθεια και αναβαθμίζει καθημερινά τις υποδομές, την στελέχωση  και τον εξοπλισμό του. Κι αυτό είναι μια εικόνα που αφορά σε ολόκληρη τη Χώρα και όχι προφανώς μόνο στα Ανώγεια. Έχουμε λοιπόν εδώ ένα Κέντρο Υγείας αξιόπιστο που έχει μεν τα προβλήματα του, αλλά τώρα έχει μια επιπλέον δυνατότητα να διαχειριστεί και να αντιμετωπίσει με ασφάλεια και αξιοπρέπεια τα περιστατικά τα οποία χρειάζονται περαιτέρω φροντίδας. Ενισχύουμε όλο το φάσμα από την επείγουσα προ-νοσοκομειακή περίθαλψη μέχρι την αναδιοργάνωση των ΤΕΔ που είναι η πρώτη γραμμή άμυνας στα Νοσοκομεία. Μέχρι την φροντίδα μέσα στα Νοσοκομεία και στις μονάδες εντατικής θεραπείας, τα ειδικά κέντρα, τις εξετάσεις που αφορούν τους καρδιοπαθείς. Μονάδες δηλαδή πολύ κρίσιμες για την ποιότητα του συστήματος Υγείας. Είμαστε σε φάση ενίσχυσης και ανάπτυξης όλου αυτού του φάσματος των υπηρεσιών. Είμαστε ευγνώμονες για τέτοιου είδους δωρεές και μάλιστα όταν προέρχονται από Ιδρύματα τα οποία έρχονται να υποστηρίξουν ένα πολιτικό σχεδιασμό που εκπορεύεται από το Υπουργείο και που δεν έχει αποσπασματικό χαρακτήρα. Με όλη αυτή τη συνέργεια πόρων διασφαλίζουμε σιγά σιγά ότι μπορούμε να καλύψουμε με αξιοπρέπεια, περισσότερες ανάγκες. Αυτή είναι μια μεγάλη επένδυση κυρίως για την αξιοπρέπεια των πολιτών, για την κοινωνική συνοχή και την αξιοπιστία των θεσμών και της Δημοκρατίας.

 Παύλος Πολάκης, Αναπληρωτής Υπουργός Υγείας:“Δεν έχει καμία σχέση αυτό που σήμερα υπάρχει, με την “κακομοιριά” που αντιμετωπίσαμε τον Οκτώβριο του 2015 που καθήσαμε σε αυτές τις καρέκλες..” Με τον Ανδρέα Ξανθό τα τελευταία χρόνια έχουμε δώσει έναν πολύ μεγάλο αγώνα. Το σύστημα έχει ισορροπήσει, δεν έχει καμία σχέση αυτό που σήμερα υπάρχει, με την “κακομοιριά” που αντιμετωπίσαμε τον Οκτώβριο του 2015 που καθήσαμε σε αυτές τις καρέκλες.Δεν λύσαμε όλα τα προβλήματα είναι προφανές,αλλά έχει αναστραφεί το κλίμα, και από πλευράς χρηματοδότησης.Τα Νοσοκομεία φέτος έχουν καταλήξει να έχουν θετικό πλεόνασμα 370 εκατομμύρια ευρώ όταν τα παραλάβαμε με 740 εκατομμύρια ευρώ χρέος. 13.000 κόσμος περίπου έχει μπει στο σύστημα υγείας. Έχουν αναπτυχθεί τμήματα και έχουμε βάλει μπροστά και μια σειρά από έργα όπως την αναδιοργάνωση του ΕΟΠΥΥ και πολλά άλλα. Είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό που γίνεται σήμερα και ολοκληρώνεται εδώ στα Ανώγεια, μιας συνεργασίας που υπάρχει ανάμεσα σε μια πολιτική ηγεσία που βάζει προτεραιότητα την κάλυψη των αναγκών των ανθρώπων και σε ένα Ίδρυμα με κάποιους εκπροσώπους της αστικής τάξης της χώρας μας οι οποίοι επιλέγουν να μοιράσουν ένα μέρος των κερδών τους στην κοινωνία μέσα από αυτές τις δωρεές. Κι αυτό το κάνουνε σε συνεργασία με την Πολιτεία και είναι αξιέπαινοι για αυτό. Μακάρι να υπάρξουν κι άλλοι μιμητές της δράσης του Ιδρύματος Νιάρχος. Η Κρήτη μετά από το ξεμπλοκάρισμα του διαγωνισμού που από το 2007 μέχρι το 2015 δεν τελείωνε απέκτησε 25 ολοκαίνουρια ασθενοφόρα και θεωρώ καλύπτεται για την επόμενη δεκαετία. Αυτό το θέμα το λύσαμε. Τέλος! Και πρέπει να ενισχύσουμε περαιτέρω όπως και εδώ με προσωπικό όπου χρειάζεται. Ο επόμενος στόχος για την Κρήτη αν γίνεται και φέτος, είναι να αποκτήσει πτητικό μέσο ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες και ειδικά στα Σαββατοκύριακα. Κάνουμε μια προσπάθεια αυτό να λυθεί άμεσα όπως έγινε στην Χαλκιδική με τα ελικόπτερα της Πυροσβεστικής τα οποία παίζουν διπλό ρόλο στελεχωμένα και με πληρώματα του ΕΚΑΒ.

Ζερβάκης Γιάννης, εκπρόσωπος Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος: “Είμαστε εδώ γιατί θέλουμε να δείξουμε με αυτόν τον συμβολικό τρόπο, ότι όλοι οι Έλληνες αξίζουν ίσης μεταχείρισης και ίδιες υπηρεσίες υγείας..” Θα ήθελα πραγματικά να σας ευχαριστήσω για την σημερινή πολύ θερμή υποδοχή. Η δωρεά αυτή του Ιδρύματος μας περιλαμβάνει 143 ασθενοφόρα. Εδώ παραδίδουμε ένα από αυτά. Δεν επιλέξαμε να είμαστε σε κάποιες άλλες περιοχές αλλά επιλέξαμε να είμαστε εδώ γιατί πιστεύουμε στην ίση μεταχείριση όλων των συνανθρώπων μας. Είμαστε εδώ γιατί θέλουμε να δείξουμε με αυτόν τον συμβολικό τρόπο, ότι όλοι οι Έλληνες αξίζουν ίσης μεταχείρισης και ίδιες υπηρεσίες υγείας και θέλουμε να το αποδεικνύουμε με κάθε τρόπο από εδώ και στο εξής.Την δωρεά αυτή την ανακοίνωσε ο πρόεδρος μας πέρσι τον Φεβρουάριο, τον Απρίλιο του 2017 ανακοινώσαμε τις λεπτομέρειες, τον Ιούνιο υπογράψαμε συμβόλαιο και σήμερα παραδίδουμε τα τελευταία ασθενοφόρα.

Ο Οργανισμός ο δικός μας έτυχε να έχει χρήματα και να προχωρά σε όλες αυτές τις προσφορές. Αλλά πρέπει να ξέρετε ότι μεγαλύτερη σημασία για εμάς έχετε εσείς. Γιατί χωρίς τον άνθρωπο τα χρήματα δεν έχουν καμία αξία. Να είστε πάντα όλοι καλά, σας ευχαριστούμε για την σημερινή ημέρα.

Μιλτιάδης Μυλωνάς, Αντιπρόεδρος ΕΚΑΒ:.  «Το αίτημα σας λοιπόν ήταν δίκαιο. Κι ως αίτημα δίκαιο είχαμε υποχρέωση πραγματικά να λύσουμε το πρόβλημα..”

Σας ευχαριστούμε όλους για την εξαιρετική υποδοχή που για εμάς που δεν είμαστε από αυτά τα μέρη είναι πρωτόγνωρη και εξαιρετικά όμορφη. Όταν ήρθα πρώτη φορά στην περιοχή σας πριν 3 χρόνια μου είπαν κάτι που το θεώρησα πρωτοφανές, ότι δηλαδή δεν είχε έρθει ποτέ κανείς προκάτοχος μου εδώ. Δεν γνωρίζανε το οδικό δίκτυο, δεν γνωρίζανε τις αποστάσεις και κυρίως δεν ήξεραν ότι όταν χιόνιζε το αυτοκίνητο δεν μπορούσε να φτάσει μέχρι τη βάση του ΕΚΑΒ  για να μπορέσουν να κάνουν οι διασώστες την δουλειά τους και να σώσουν πολίτες από κίνδυνο.Το αίτημα σας λοιπόν ήταν δίκαιο. Κι ως αίτημα δίκαιο είχαμε υποχρέωση πραγματικά να λύσουμε το πρόβλημα.Η μοναδική μας προτεραιότητα είναι η κάλυψη των αναγκών των πολιτών χωρίς καμιά πολιτική σκοπιμότητα. Σας ευχαριστώ θερμά.»

Παπά-Ανδρέας: “Οι εργαζόμενοι εδώ, οι γιατροί και το προσωπικό γνωρίζουν πολύ καλά ότι η τοπική κοινωνία, οι φορείς και η εκκλησία στέκονται αρωγοί δίπλα τους σε ότι χρειαστεί..”

Αρχικά τελέστηκε αγιασμός εντός του Κέντρου Υγείας από τους ιερωμένους του χωριού. Όταν ολοκληρώθηκε ο π.Ανδρέας Κεφαλογιάννης ανέφερε τα εξής: “Σας καλωσορίζουμε στα ηρωικά και ιστορικά Ανώγεια. Ευχαριστούμε για την παρουσία σας και την προσφορά σας και ιδιαίτερα το Ίδρυμα Νιάρχος και τον εκπρόσωπο του Γιάννη Ζερβάκη. Ευχόμαστε στην πατρίδα μας να μην υπάρχουν τραυματίες ούτε σε κοινωνικό ούτε σε μορφωτικό ούτε σε εθνικό επίπεδο. Ευχόμαστε το ασθενοφόρο αυτό να μην χρειαστεί ποτέ να μεταφέρει πολίτη. Οι εργαζόμενοι εδώ, οι γιατροί και το προσωπικό γνωρίζουν πολύ καλά ότι η τοπική κοινωνία, οι φορείς και η εκκλησία στέκονται αρωγοί δίπλα τους σε ότι χρειαστεί. Σας ευχαριστούμε όλους για την προσφορά σας σήμερα..”

Δήμαρχος Ανωγείων Μανόλης Καλλέργης:”Η δυνατότητα παροχής υπηρεσιών υγείας σε όλους τους ανασφάλιστους συμπολίτες μας,  που έχετε πετύχει, ενισχύουν την άποψη ότι η υγεία και η παιδεία είναι δημόσια αγαθά που πρέπει να παρέχονται από την πολιτεία ισότιμα σε όλους τους ανθρώπους..”

Η ενίσχυση του τομέα Ανωγείων του ΕΚΑΒ με το νέο 4×4 ασθενοφόρο και η συμπλήρωση του προσωπικού που υπηρετεί μέχρι τώρα με δύο νέα άτομα, αποδεικνύει το ενδιαφέρον σας στη πράξη για την εύρυθμη λειτουργία των δομών Υγείας στις απομακρυσμένες και άγονες  περιοχές της χώρας.

Δείχνει ότι κάνετε πράξη  το ότι η σωστή και ουσιαστική λειτουργία των τομέων του ΕΚΑΒ αφορά την υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει σε όλους τους πολίτες ισότιμη , υψηλού επιπέδου και άμεση πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας. Η οποία είναι ζωτικής σημασίας υπόθεση για τις ορεινές περιοχές, όπως η δική μας, ιδιαίτερα σε δύσκολες καιρικές συνθήκες.

Ικανοποιεί το αίσθημα της ασφάλειας σε όλο το Μυλοπόταμο και το Ορεινό Μαλεβύζι . Με τους κατοίκους να νιώθουν ότι η πολιτεία βρίσκετε κοντά τους και βοηθάει σήμερα όσο μπορεί . Έτσι, νιώθουν ότι οι παρεχόμενες σε αυτούς υπηρεσίες δεν υπολείπονται από τα αστικά κέντρα.

Με τα Κέντρα Υγείας και το ΕΚΑΒ να είναι δίπλα  στον πολίτη , στον ενισχυμένο ρόλο τους για την πρωτοβάθμια φροντίδα Υγείας στην ύπαιθρο.

Την περασμένη εβδομάδα υπήρχαν δραστηριότητες ενημέρωσης των μαθητών στα σχολεία μας με θέματα για τις εξαρτήσεις, τη διατροφή, τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και την οδική συμπεριφορά και ασφάλεια με ενεργό ρόλο των κέντρων πρόληψης και του Κέντρου Υγείας Ανωγείων .

Η σύνδεση αυτή της γνώσης με την πρόληψη, όπως και η δυνατότητα παροχής υπηρεσιών υγείας σε όλους τους ανασφάλιστους συμπολίτες μας,  που έχετε πετύχει, ενισχύουν την άποψη ότι η υγεία και η παιδεία είναι δημόσια αγαθά που πρέπει να παρέχονται από την πολιτεία ισότιμα σε όλους τους ανθρώπους .

Τέλος, γνωρίζοντας ότι και τα άλλα θέματα που αφορούν το κέντρο υγειάς όπως τα συζητήσαμε τον περασμένο  Αύγουστο έχουν δρομολογηθεί από την ΔΥΠΕ. δεν έχω παρά να ευχαριστήσω θερμά το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος για τη δωρεά του 4×4 ασθενοφόρου, το Υπουργείο Υγείας και τις Υπηρεσίες του για έμπρακτη στήριξη στην περιοχή και τη διεύθυνση και το προσωπικό του Κέντρου Υγείας Ανωγείων και του τομέα του ΕΚΑΒ για την μέχρι τώρα άψογη λειτουργία  και  συνεργασία μας. Σας ευχαριστώ όλους για την παρουσία σας .

 

 

-->