Οικονομία

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Aνωγείων σε συνεργασία με το Δήμο Ανωγείων και το Κτηνοτροφικό Σύλλογο Ανωγείων συνδιοργανώνει Ημερίδα   ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης με θέμα «Η Ολοκληρωμένη και Aειφορική διαχείριση του κτηνοτροφικού κεφαλαίου στον Ψηλορείτη» την Τετάρτη 29 Ιουνίου 2011 στα Ανώγεια.  Η  Ημερίδα  απευθύνεται σε κτηνοτρόφους και σε κτηνοτροφικούς συλλόγους της περιοχής.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Τετάρτη 29 Ιουνίου 2011

20.00 Προσέλευση- Χαιρετισμοί
20.00-20.30 Στεφανάκης Αλέκος
Δρ. Κτηνιατρικής, Πρόεδρος ΓΕΩΤΕΕ  Παράρτημα Κρήτης
« Συστήματα Διαχείρισης των αιγοπροβατικών εκμεταλλεύσεων και των προϊόντων τους»
20.30-21.00 Γεωργουλάκης Γεώργιος
Γεωπόνος–Φυτοτέχνης Μελετητής, Υπεύθυνος Πρατηρίου Γεωργικών Εργαλείων και Εργοστασίου ζωοτροφών της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Μυλοποτάμου
« Ορθή διαχείριση βοσκοτόπων και καλλιέργεια κτηνοτροφικών φυτών για ζωοτροφή και ορθή διαχείριση»
21.00-21.30 Μανιός Θρασύβουλος,
Αναπληρωτής Καθηγητής Σχολής Τεχνολογίας- Γεωπονίας, ΤΕΙ Κρήτης
«Η ολοκληρωμένη Διαχείριση Κτηνοτροφικών Αποβλήτων και Υπολειμμάτων»
21.30-22.00 Παττακός Δημήτρης,
Διευθυντής Α.Κ.Ο.Μ.Μ.  ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ Α.Ε ΟΤΑ
«Η συμβολή του Φυσικού Πάρκου στην αειφορική ανάπτυξη της ευρύτερης κτηνοτροφικής ζώνης του Ψηλορείτη»
22.00-22.30 Ερωτήσεις-Συζήτηση

Ο Δήμος Ανωγείων στην προσπάθεια του να συμμετέχει ενεργά σε κάθε μορφή  εφαρμογής αναπτυξιακών παρεμβάσεων και προγραμμάτων  για την απασχόληση, από τα οποία κάποια είναι σε εξέλιξη και κάποια πρόκειται να τρέξουν άμεσα, κρίνει  αναγκαία την καταγραφή του ανέργου δυναμικού του Δήμου μας.

Επίσης και το δυναμικό εκείνο που ακόμα και αν δεν είναι εγγεγραμμένο στους καταλόγους του ΟΑΕΔ αναζητεί εργασία.

Για όλους αυτούς τους λόγους παρακαλούνται όλοι οι ενδιαφερόμενοι να έρθουν στα σημεία πληροφόρησης  παίρνοντας  πληροφορίες και συμπληρώνοντας την σχετική φόρμα εγγράφου ώστε να γίνει μια πρώτη καταγραφή της πραγματικής εικόνας στην πόλη μας.

Πληροφορίες και την Φόρμα Απογραφής μπορείτε να την παίρνεται από τα παρακάτω σημεία πληροφόρησης   :

•        ΚΑΠΗ

•        Παιδικός Σταθμός

•        Δημοτικό Κατάστημα

•        www.anogeia.gr  (αποστολή με φαξ στο 2834031380)

Ο Δήμος Ανωγείων σε επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου προτίθεται να προχωρήσει στη συγκρότηση επιτροπών για την κατάθεση προτάσεων, παραγωγή σκέψεων και προβληματισμών σε θέματα αρμοδιότητας του Δημοτικού Συμβουλίου.

Παρακαλούνται οι δημότες που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στις παρακάτω επιτροπές όπως δηλώσουν το ενδιαφέρον τους είτε στη Γραμματέα του Δημοτικού Συμβουλίου κα Όλγα Σκουλά 2834032503 σε ημέρες και ώρες γραφείου, είτε στην Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου κα Εύη Βρέντζου αποστέλλοντας email στο proedroς@anogeia.gr. Ο κάθε δημότης έχει τη δυνατότητα εκδήλωσης ενδιαφέροντος συμμετοχής μέχρι δύο επιτροπές.

Οι επιτροπές τις οποίες το Δημοτικό συμβούλιο προτίθεται να συγκροτήσει είναι οι παρακάτω και οι αρμοδιότητές τους ενδεικτικά είναι :

1. Επιτροπή Παιδείας

Κατάθεση σκέψεων, απόψεων και προτάσεων προς το Δημοτικό Συμβούλιο σε θέματα που άπτονται της λειτουργίας των σχολείων (πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και του σχολείου δεύτερης ευκαιρίας), σε θέματα προγραμμάτων κατάρτισης, οργάνωσης βιβλιοθήκης, εισηγείται σχετικά με την επισκευή και συντήρηση των σχολικών μονάδων, συνεργάζεται με τις σχολικές επιτροπές και τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων κ.λπ.).

2. Επιτροπή Πολιτιστικών Θεμάτων

Κατάθεση σκέψεων, απόψεων και προτάσεων προς το Δημοτικό Συμβούλιο σε θέματα που σχετίζονται με κάθε είδους πολιτιστική και αθλητική δραστηριότητα και σκοπό έχουν την ενίσχυση του πολιτιστικού και αθλητικού ιδεώδους των Ανωγείων.

3. Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής  του Δήμου

Κατάθεση σκέψεων, απόψεων και προτάσεων προς το Δημοτικό Συμβούλιο σε θέματα που σχετίζονται με την τουριστική ανάπτυξη του Δήμου, καθώς και την ενίσχυση του προορισμού «Ανώγεια»  (branding) σε τοπικό και υπέρ-τοπικό επίπεδο.

4. Επιτροπή Αγροτικών Ζητημάτων

Κατάθεση σκέψεων, απόψεων και προτάσεων προς το Δημοτικό Συμβούλιο σε θέματα που σχετίζονται με τον πρωτογενή τομέα (γεωργία και κτηνοτροφία) και τη βελτίωση ποιότητας ζωής και συνθηκών υγείας και εργασίας του τοπικού πληθυσμού.

Ο κάμπος της Νίδας, όπως το κατέγραψε ο φακός της ΑΝΩΓΗΣ πριν από δυο ημέρες. Καταπράσινος, ανοιξιάτικος και φυσικά γεμάτος από ανωγειανά κοπάδια...

Κραυγή αγωνίας από τους κτηνοτρόφους των Ανωγείων που  έχουν ξεπεράσει πλέον τα όρια τους εξαιτίας της  οικονομικής κρίσης. «Δεν έχουμε μέλλον», «αν δεν παρθούν μέτρα θα σβήσουμε από το χάρτη», «το μνημόνιο διέλυσε τον παραγωγικό ιστό της περιοχής» ήταν μερικά μόνο από τα σχόλια που έκαναν στη συζήτηση που είχαμε μαζί τους στα καφενεία του χωριού.

Υπογράμμιζαν και μάλιστα με έντονο τρόπο, ότι δεν είναι  σε θέση να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους εξαιτίας των υψηλών τιμών στις ζωοτροφές από τη μια  πλευρά, ενώ από την άλλη και αυτές ακόμα οι επιδοτήσεις που λαμβάνουν από την Ε.Ε. δεν φτάνουν ποτέ στα χέρια τους,  καθώς τα χρήματα τα παρακρατεί η Αγροτική Τράπεζα, λόγω οφειλών και δανείων.

Η δυσμενής οικονομική κατάσταση των Ανωγειανών κτηνοτρόφων θέτει σε άμεσο κίνδυνο τον κοινωνικό και παραγωγικό ιστό της τοπικής κοινωνίας, που σε ποσοστό πάνω από 90% η οικονομία της στηρίζεται στην παραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων.

Τα αποτελέσματα του μνημονίου και του ΔΝΤ είναι εμφανή πλέον στην ανωγειανή κτηνοτροφία και τα πράγματα αναμένεται να χειροτερέψουν το αμέσως επόμενο διάστημα, αφού από πουθενά δεν φαίνεται φως. Αν υπολογιστεί μάλιστα και η περικοπή των επιδοτήσεων το 2013, το τοπίο που θα διαμορφωθεί στ΄ Ανώγεια τα προσεχή χρόνια θα είναι τρομακτικό.

Όμως, πριν ακόμα φτάσουμε σε σημεία ερημοποίησης του ανωγειανού αοριού και της ντόπιας οικονομίας, θα πρέπει εδώ και τώρα η ελληνική πολιτεία, το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης να σκύψει με σοβαρότητα πάνω στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ορεινοί δήμοι.  Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο και η «έκρηξη» από την πλευρά των κτηνοτρόφων δεν θα αργήσει.

Πάντως όσο δύσκολα κι αν είναι τα πράγματα, ή όσο δύσκολα κι αν γίνουν, που θα γίνουν από εδώ και μπρος, είμαστε βέβαιοι ότι οι Ανωγειανοί  θα βρουν τον τρόπο, να ξεπεράσουν τα προβλήματα για να μπορέσει να σταθεί και πάλι στα πόδια της η ντόπια κτηνοτροφία που τόσα πολλά έχει προσφέρει στην οικονομία της Κρήτης και της Ελλάδας.

Πάνω από τετρακόσιους τόνους γραβιέρας θα διαθέσει η Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΑΣ) Ρεθύμνου, στην οποία συμμετέχει και ο Κτηνοτροφικός Συνεταιρισμός Ανωγείων,  σε άπορους και δικαιούχους όλης της χώρας.

Η ΕΑΣ Ρεθύμνου ήταν η μοναδική Ένωση που μειοδότησε στο διεθνή διαγωνισμό για την ανάδειξη του φορέα εκτέλεσης του έργου “Δωρεάν Διανομή Τυριού Γραβιέρα Κρήτης” από τον ΟΠΕΚΕΠΕ (Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων).

Χρόνια τώρα, η ΕΑΣ Ρεθύμνου έχοντας επίγνωση -μεταξύ άλλων- του κοινωνικού της ρόλου, συμμετέχει ενεργά στις πρωτοβουλίες που έχουν στόχο την ευαισθητοποίηση όλων σε κοινωνικά θέματα, στηρίζοντας ιδρύματα και φορείς που προσφέρουν κοινωφελές έργο.

Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της ΕΑΣ Ρεθύμνου Νίκος Μπιρλιράκης, η διανομή θα ξεκινήσει το Σεπτέμβριο του 2011 και πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του χρόνου. «Η γραβιέρες θα τεμαχιστούν σε τεμάχια του ενός κιλού, θα συσκευασθούν και θα παραδοθούν σύμφωνα με τους πίνακες απόρων, αλλά και άλλων δικαιούχων (π.χ. πολύτεκνοι) στους ανά νομούς υπεύθυνους φορείς διανομής, όπως Μητροπόλεις, σύλλογοι ΑΜΕΑ, Πολύτεκνοι, Ιδρύματα Απόρων κ.ά.», σημείωσε.

Για το τυπικό της παραλαβής και της διάθεσης αρμόδια υπηρεσία θα είναι η Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης των Περιφερειών.

Την  υποεπιτροπή Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής, για την ανάπτυξη των  ορεινών και μειονεκτικών περιοχών των νήσων ενημέρωσαν σήμερα το πρωϊ ο Δήμαρχος Ανωγείων, κ. Σωκράτης Κεφαλογιάννης και ο Δήμαρχος Σφακίων, κ. Παύλος Πολάκης.

-->