Τοπικά
Ένας ξεχωριστός γάμος ετοιμάζεται το Σαββατο στα Ανώγεια! Η αγαπητή σε όλους και Ξεχωριστή ερμηνεύτρια Μαρίνα Δακανάλη που τα τελευταία χρόνια είναι στενή συνεργάτιδα του Σωκράτη Μάλαμα , παντρεύεται μεθαύριο τον εκλεκτό της καρδιάς της…
Η Μαρίνα Δακανάλη και ο Κυριάκος Τσάπακης θα ενώσουν τις ζωές στους αφού οι γάμοι τους θα ευλογηθούν στην εκκλησία του αγίου Ιωάννη στα Ανώγεια στις 7 το απόγευμα του Σάββατου και μετά θα ακολουθήσει τρικούβερτο γλέντι στον ‘Αρόλιθο’. Στα Ανώγεια αναμένεται να πάει πολύς κόσμος και αρκετοί συνεργάτες και συνάδελφοι της τραγουδίστρια που κατάγεται από τα Ανώγεια κι έχει Κάνει ήδη πολύ καλή καριέρα καθώς έχει συνεργαστεί με τους Σωκράτη Μάλαμα, Νίκο Μαμαγκάκη, Μήτσο Σταυρακάκη Δημήτρη Μπασλάμ, Γιώργη Βρέντζο και Χρυσόστομο Καραντωνίου.
Η Μαρίνα Δακανάλη σπούδασε θεωρητικά και πιάνο στο «Προοδευτικό Ωδείο» του Ηρακλείου και έχει διακριθεί σε παγκρήτιους και πανελλήνιους διαγωνισμούς παραδοσιακού και έντεχνου τραγουδιού .
Η ίδια σε παλιότερη συνέντευξή της έχει πει Πώς έγινε η πρώτη προσέγγιση – πρόσκληση από τον Σωκράτη Μάλαμα:
“Η πρώτη επαφή έγινε στα Ανώγεια, όπου και μιλήσαμε. Εγώ δούλευα τότε στα Υακίνθεια, ο Σωκράτης με είχε δει στην τηλεόραση, σε ένα τραγούδι που τραγουδούσα με το Νίκο τον Μαμαγκάκη και με πήρε τηλέφωνο, με πρόσεξε. Έτσι συναντηθήκαμε, άκουσε δυο – τρεις στιγμές μου από ένα cd και μου είπε ότι «μας κάνεις». Είναι από τους ελάχιστους ανθρώπους που δεν θα σκεφτόμουν αν πρέπει να πάω ή να μην πάω. Για το τραγούδι δεν είχα σκεφτεί αν θα ήθελα να το κάνω αποκλειστικά, είχα τις σπουδές μου στη νοσηλευτική και την ενασχόληση με τον κύριο Μαμαγκάκη που τα τελευταία χρόνια ξαναβγάζει όλη του τη δισκογραφία”
Και πάντα όπως λέει τη συγκινούν τα..κρητικά τραγούδια:
“με πιάνει, λέει, μεγάλη συγκίνηση όταν λέω τις «Ανήσυχες μέρες», αλλά είναι διαφορετική ποιότητας η συγκίνηση των κρητικών. Με τα κρητικά σου βγαίνει ένα πνεύμα ατίθασο, ότι έχει μέσα σου κλεισμένο, απεγκλωβίζεται τελείως. Συγκινούμαι με τον στίχο του Σωκράτη, και όσες φορές κι αν τα έχουμε παίξει, δεν βαριέμαι κανένα. Και σε κάθε περίοδο της ζωής μου βρίσκω άλλα πράγματα, άλλα τραγούδια να με πιάνουν. Κάθε σεζόν βρίσκω άλλο τραγούδι να με πιάνει… Είναι σαν την ποίηση, που μπορεί να μην την καταλάβεις στην αρχή, αλλά μετά από χρόνια, θα σε βρει κάπου…
(Από το CRETALIVE)
Τον κόσμο των Ανωγείων καλεί ο υποψήφιος βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Αχ. Κεφαλογιάννης σε ανοιχτή συγκέντρωση την Παρασκευή 15 Ιουνίου και ώρα 9μμ στην Πλατεία Αρμί, ώστε να υπάρξει συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων εν όψη των κρίσιμων εθνικών εκλογών της 17 Ιουνίου. Ο Ανωγειανός πολιτικός ο οποίος πήρε το βάπτισμα του πυρός στις εκλογές της 6ης Μαΐου καταλαμβάνοντας μάλιστα την πρώτη θέση στο ψηφοδέλτιο της παράταξης, θα κλείσει έτσι στον τόπο καταγωγής του την περιοδεία του σε όλο τον Νομό Ρεθύμνης και καλεί όλους τους Ανωγειανούς να παρευρεθούν.

Το Κ.Α.Π.Η Ανωγείων είναι ένας φορέας που ασχολείται με την τρίτη ηλικία και τις ανάγκες της , αλλά έχει ενεργό ρόλο στα πολιτιστικά δρώμενα του τόπου γενικότερα.
Ιδιαίτερη σημασία δίνει στην επαφή της πρώτης με την τρίτη ηλικία γι αυτό και έχουν γίνει πάρα πολλές δραστηριότητες και εκδηλώσεις με τα παιδιά και τους ηλικιωμένους.
Μέσα σε αυτά τα πλαίσια σε συνεργασία με τo Κ.Π.Ε (Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ) και το Κ.Δ.Α.Π (Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών) διοργάνωσαν ημερήσια εκδρομή στη Φάμπρικα στους πρόποδες του Ψηλορείτη.
Το θέμα ήταν «Η βιοποικιλότητα του Ψηλορείτη».
Σκοπός των διοργανωτών ήταν η ευαισθητοποίηση για το περιβάλλον και η επαφή των παιδιών με τα ηλικιωμένα άτομα.
Στην εκδρομή έλαβαν μέρος τρεις διαφορετικές ηλικιακές ομάδες (παιδιά, νέοι, ηλικιωμένοι). Για να εκπληρωθεί αυτός ο σκοπός συνετέλεσαν τόσο οι ηλικιωμένοι με τους φοιτητές όσο και οι υπεύθυνοι από τα προαναφερθέντα κέντρα (Κ.Π.Ε, Κ.Δ.Α.Π ,Κ.Α.Π.Η).
Οι δραστηριότητες που έλαβαν μέρος είχαν αρκετά παιδαγωγικό ύφος και ψυχαγωγικό τόνο. Γι αυτό άρεσαν σ όλους μας και ήταν μια πολύ πετυχημένη εκδήλωση κατά γενική ομολογία .Η στιγμή του μαζέματος των φυτών και η ώρα του φαγητού ήταν σαν ιεροτελεστία. Όλοι μαζί γευματίσαμε στην εξοχή ακούγοντας παράλληλα τους ήχους της φύσης. Οι γνώσεις που αποκομίσαμε ήταν πολλές και πραγματικά άξιζε τον κόπο ώστε να το επαναλάβουμε στο μέλλον. Εξάλλου πως είναι δυνατόν να μην επαναλάβεις ένα γεγονός που μόνο θετικά πράγματα και αναμνήσεις έχει να σου προσφέρει.
Τα βασικά συστατικά της επιτυχίας μας ήταν το γέλιο ,η χαρά ,το παιχνίδι και οι σπουδαίες γνώσεις που αποκομίσαμε. Επιφυλασσόμεθα για μια επόμενη φορά ώστε να περάσουμε ακόμα καλύτερα και με μεγαλύτερη συμμετοχή.
Από το Cretalive, αναδημοσιεύουμε την παρακάτω επιστολή και περιμένουμε μια απάντηση από το ΕΚΑΒ ΚΡΗΤΗΣ:
«Παρ’ολίγο να μην έχει την ευκαιρία … να ζήσει ένας χρόνια κατακλιμένος συνάνθρωπος μας στον Ορεινό όγκο του Μυλοπόταμου στην περιοχή Ανωγείων.
Στις 13:00 κλήθηκε ο γιατρός του Κέντρου Υγείας Ανωγείων επιμελητής Β΄ Γενικής Ιατρικής οτι κάποιος στην περιοχή δεν είναι καλά, ενώ δεν υπήρχε η δυνατότητα να μεταφερθεί ο ασθενής στο Κ.Υ. και να του παραχθούν οι πρώτες βοήθειες λόγω του ότι δεν υπήρχε κάλυψη από ασθενοφόρο στην περιοχή ευθύνης των δυο Κέντρων Υγείας της περιοχής (Ανωγείων και Περάματος) αλλά ούτε κι από τον τομέα του ΕΚΑΒ που εδρεύει στην περιοχή ευθύνης του Κέντρου Υγειάς Ανωγείων.
Παρ’όλ’αυτά ο γιατρός προσέγγισε το περιστατικό με δικό του μέσο (μηχανή) πήρε έναν συγγενή του ασθενούς με το 4Χ4 του και πήραν υλικά φάρμακα και τη μοναδική νοσηλεύτρια η οποία εκτελεί χρέη νοσηλεύτριας (επισκέπτρια υγείας ) για να αντιμετωπίσουν το περιστατικό κατ’οίκον, καταβάλλοντας υπεράνθρωπες προσπάθειες και παλεύοντας με το χρόνο μιας και η κατάσταση του ασθενούς ήταν κρίσιμη ενώ ταυτόχρονα είχε κληθεί ασθενοφόρο από το Ηράκλειο χωρίς όμως να έχει εξασφαλισθεί για άλλη μια φόρα η επιστροφή του γιατρού στην βάση του.
Με την παρέμβαση του δήμου Ανωγείων εξασφαλίστηκε η επιστροφή του γιατρού στο Κ.Υ. Δεν είναι, μάλιστα, η πρώτη φόρα που γίνεται αυτό, αφού στο παρελθόν έχει παραμείνει ο συνοδεύων γιατρός στο εφημερεύον νοσοκομείο και μάλιστα μεσάνυχτα ή ξημερώματα.
Η κατάσταση αυτή είναι επαναλαμβανόμενη εδώ και δυο χρόνια με τους προϊστάμενους της 7ης ΥΠΕ ΚΡΗΤΗΣ, το διοικητή του νοσοκομείου Ρεθύμνου, το διευθυντή της ιατρικής υπηρεσίας, αλλά και την πολιτική ηγεσία του τόπου να είναι αρμόδιοι για την κατάσταση που επικρατεί στην περιοχή, αλλά χωρίς αποτέλεσμα.
Τελικά το περιστατικό αντιμετώπισε επιτυχώς, τόσο ο γιατρός του Κ.Υ.Ανωγείων με τη νοσηλεύτρια αλλά και το πλήρωμα του ΕΚΑΒ υπερβαίνοντας εαυτούς. Το περιστατικό διεκομίσθη στο εφημερεύον Νοσοκομειο στο Ηράκλειο για περαιτέρω αντιμετώπιση.»
Έβγαλα δάκρυ τσι χαράς
Θε μου να ξαναβγάλω
Ω! το παντέρμο διαφορά
την έχει από το άλλο. ..
—————————————
Σα πεταλούδα ντύθηκε
η κόρη μου στο γάμο
Εύχομαι νύφη σα κι αυτή
από τσι γιους να κάμω ..
** (Οι μαντινάδες ειπώθηκαν στο γάμο της κόρης του. Να σας ζήσουν!)
Το δίλημμα των εκλογών της 17ης Ιουνίου είναι «λαϊκή αντεπίθεση ή εξαθλίωση του λαού» τόνισε μιλώντας στην Πλατεία Αρμί στ΄ Ανώγεια το στέλεχος του ΚΚΕ Μανόλης Συντιχάκης. Ο κ. Συντιχάκης κάλεσε τους Ανωγειανούς να στηρίξουν το ΚΚΕ για να μπορέσει την επόμενη μέρα από καλύτερη θέση να αντιπαλέψει, όπως είπε, τη θύελλα που έρχεται. Το στέλεχος του ΚΚΕ υπογράμμισε ακόμα ότι «λαϊκή κυριαρχία δεν μπορεί να υπάρξει όταν ο λαός δεν είναι στην εξουσία, όταν δεν έχει στα χέρια του και δε διευθύνει, δεν προγραμματίζει, δεν ελέγχει τον πλούτο που παράγει». Γι’ αυτό, το ΚΚΕ προβάλλει ως διέξοδο την εργατική λαϊκή εξουσία. Εχει ταυτόχρονα εκσυγχρονισμένο και αναλυτικό πρόγραμμα πάλης, που ξεκινάει στις 18 του μήνα, στην προσπάθεια να υπάρχει ένας λαϊκός ξεσηκωμός
και να μη δοθεί καμία πίστωση χρόνου σε καμία κυβέρνηση, για λύσεις σε όλα τα επείγοντα προβλήματα, για να δρομολογήσει διέξοδο απ’ την κρίση υπέρ του λαού.»
Ο κ. Συντιχάκης επισήμανε ότι ΝΔ και ΠΑΣΟΚ δεν αλλάζουν, σημειώνοντας ταυτόχρονα ότι ο λαός δεν θα πρέπει να εμπιστευτεί το ΣΥΡΙΖΑ.

