Τοπικά
Αντιπροσωπεία αποτελούμενη από μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Μυλοποτάμου και του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Ανωγείων, συναντήθηκαν την Τρίτη 31 Ιουλίου στις 10:00 π.μ. με τον Αναπληρωτή Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Μάξιμο Χαρακόπουλο παρουσία του Βουλευτή Ρεθύμνου κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη .
Κύριο θέμα της συνάντηση ήταν η καταβολή της εξισωτικής αποζημίωσης 2011 και τα προβλήματα που έχουν ανακύψει από την οριστικοποίηση των διοικητικών ελέγχων (2009 -2010), από το σύστημα καταβολής που αφορά τα έτη αυτά.
Παράλληλα επιδόθηκε στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Τσαυταρή Αθανάσιο, υπόμνημα υπογεγραμμένο από τους Κτηνοτροφικούς Συλλόγους Κρήτης όπου αποτυπώνεται η εικόνα των προβλημάτων της κτηνοτροφίας στην Κρήτη.
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
κ. ΤΣΑΥΤΑΡΗ ΑΘΑΝΑΣΙΟ
Κύριε Υπουργέ,
Η κτηνοτροφία της Κρήτης βιώνει τη χειρότερη περίοδο των τελευταίων 30 ετών. Η αλματώδης αύξηση του κόστους παραγωγής και η κατακόρυφη πτώση των τιμών διάθεσης των κτηνοτροφικών προϊόντων από τον παραγωγό, σε συνδυασμό με τη γενικότερη οικονομική κρίση που βιώνει η κοινωνία μας, έχει δημιουργήσει μια αποπνικτική κατάσταση με το πρόβλημα επιβίωσης τόσο των κτηνοτροφών και των οικογενειών τους όσο και των κτηνοτροφικών τους εκμεταλλεύσεων, να είναι πιο έντονο από ποτέ άλλοτε.
Οι κτηνοτροφικοί σύλλογοι της Κρήτης, μέσω της σημερινής μας συνάντησης, θέλουμε για άλλη μια φόρα να αναδείξουμε τα προβλήματα του κλάδου μας, αναζητώντας άμεσες λύσεις οπού αυτό είναι εφικτό.
Κυρίαρχα ζητήματα που βάζουμε τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, είναι η ενίσχυση της οικονομικής ρευστότητας των κτηνοτροφικών νοικοκυριών, καθώς και οι αποφάσεις-πράξεις που πρέπει να παρθούν και να γίνουν από πλευράς κεντρικού κράτους, στη λογική στήριξης των κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων, δίνοντας τους τη δυνατότητα να παράξουν προϊόντα με όσο το δυνατόν χαμηλότερο κόστος.
Η καταβολή της εξισωτικής αποζημίωσης (2011) και η εκκαθάριση των προηγούμενων ετών (2009-2010) καθώς και η λύση προβλημάτων που έχουν ανακύψει από το σύστημα καταβολής της, σε χιλιάδες παραγώγους και ιδιαίτερα της Κρήτης. Η καταβολή του κόστους αγροτοκτηνοτροφικού πετρελαίου ανά εκμετάλλευση και η επιστροφή του ΦΠΑ (11%) οπού αυτό δεν έχει γίνει, είναι ζητήματα που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης και δίνουν πρόσκαιρες ανάσες στους κτηνοτρόφους του νησιού μας.
Η διασφάλιση της τιμής πώλησης των προϊόντων και η μείωση του ΦΠΑ που επιβάλλεται στην αγορά κτηνοτροφικών εφοδίων στο 6,5%, η επιδότηση του κόστους μεταφοράς ζωοτρόφων και για το νησί μας, η άτοκη χρηματοδότηση μέσω των ΕΑΣ των κτηνοτροφών βάσει του μητρώου εκμετάλλευσης τους για τη προμήθεια ζωοτροφών με άτοκη αναστολή όλων των κτηνοτροφικών δάνειων για 3 χρόνια σε όλες τις τράπεζες και η αποπληρωμή σε 10 χρόνια με χαμηλό επιτόκιο με την κάλυψη του ελληνικού δημόσιου, δίνουν τη δυνατότητα μείωσης του κόστους παραγωγής κτηνοτροφικών προϊόντων.
Μαζί με όλα αυτά βέβαια και τα θεσμικά ζητήματα για τα οποία αγωνιζόμαστε διαχρονικά (έλεγχος της αγοράς με αυστηρή εφαρμογή ισοζυγίου γάλακτος και κρέατος, απλοποίηση των διαδικασιών δανειοδότησης των κτηνοτροφικών μονάδων, εθνικό πρόγραμμα εξηλεκτρισμού κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων, έλεγχος στις εγκαταστάσεις ΑΠΕ στα βουνά του νησιού κ.α.), τα οποία έχουμε κατά καιρούς υποβάλει σε συναντήσεις μας με την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του Υ.Α.Α.&Τ.
Κύριε Υπουργέ
Οι κατά καιρούς εξαγγελίες της εκάστωτε πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας μέσω της παραγωγικής διαδικασίας του πρωτογενούς τομέα,θα πρέπει επιτέλους να πάρουν <<σάρκα και οστά>>.Με τις γνώσεις, που είμαστε σίγουροι οτι έχετε για το αντικείμενο και με την ευαισθησία που σας διακρίνει, περιμένουμε έμπρακτα πλέον την υλοποίηση των εξαγγελιών αυτών,η οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την λύση των αιτημάτων μας.
ΟΙ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΙ ΣΥΛΟΓΟΙ ΚΡΗΤΗΣ
ΧΑΝΙΩΝ, ΡΕΘΥΜΝΟΥ, ΛΑΣΙΘΙΟΥ, ΑΝΩΓΕΙΩΝ, ΑΜΑΡΙΟΥ
Κοινοποίηση: Αναπληρωτή Υπουργό κ. Μάξιμο Χαρακόπουλο
Βουλευτές Περιφέρειας Κρήτης
Όλα τα αποτελέσματα της πρώτης μέρας. Έκανε την έκπληξη ο Μανόλης Πασπαράκης ή Μούγερης και συνεχίζει.
Του Μανόλη Νταγιαντά,
από τη σελίδα www.anogiachess.com
Τα πάντα στην αίθουσα ήταν έτοιμα από νωρίς, αλλά παρόλα αυτά ένα άγχος με είχε κυριεύσει. Δεν μπορούσα να κοιμηθώ περασμένες 3. Ξαφνικά χτύπησε το τηλέφωνο έτσι για να επιβεβαιώσει την ανησυχία μου…
Ήταν ο Κώστας… Και τι μπορεί να έψαχνε τέτοια ώρα;
– «Μανόλη ξέρεις που μπορούμε να βρούμε δύο κουνελάκια;»
– «Πώς τα θέλεις; Στιφάδο ή στο τηγάνι;»
– «Όχι ρε, ζωντανά τα θέλω!»
– «Να στα φέρω από κει ή θα ρθεις να τα πάρεις;»
– «Σοβαρά μιλάω. Θέλω μάλιστα να είναι το ένα άσπρο και το άλλο μαύρο».
Δεκατέσσερις ώρες αργότερα κατάλαβα ακριβώς τι ήθελε να κάνει.
Μετά από όλο αυτό ξεκίνησε ο πρώτος γύρος, με τον Δήμαρχο Ανωγείων, Σωκράτη Κεφαλογιάννη, να είναι αυτός που αφού πρώτα επέλεξε χρώμα κομματιών για τον GM Nikita Maiorov, στην συνέχεια έπαιξε την πρώτη κίνηση του αντιπάλου του Γιώργου Ντεμίρη, σημαίνοντας την έναρξη στο πρώτο ανοιχτό σκακιστικό τουρνουά Ανωγείων «Ιδαίον Άντρον».
Στην εκκίνηση βρέθηκαν 68 σκακιστές, ανάμεσα τους 11 τιτλούχοι ( 4 GM , 3 IM, 1 WIM, 3 FM).
Τα αποτελέσματα του πρώτου γύρου θα ήταν τα απολύτως αναμενόμενα, αν δεν εμφανιζόταν ένας σκακιστής που είχε είκοσι και πλέον χρόνια να κουνήσει …ξυλάκι σε επίσημη παρτίδα.
Ο Μανόλης Πασπαράκης ξεκίνησε να παίζει σκάκι το 1987, με αφορμή την πρώτη προσπάθεια που είχε γίνει να εισαχθεί το σκάκι στα Ανώγεια. Μαθητής Δημοτικού τότε, γράφτηκε στον ΑΟ ΑΕΤΟ ΑΝΩΓΕΙΩΝ και είχε την πρώτη του επαφή με τα 64 ασπρόμαυρα τετράγωνα. Είχε μια πολύ καλή εξέλιξη, όπως και άλλα παιδιά εκείνη την εποχή, αλλά για διάφορους λόγους η δράση του συλλόγου σταμάτησε και ο Μανόλης έκτοτε δεν έπαιξε καμιά επίσημη παρτίδα. Το elo του σταμάτησε στο 1175.
Όταν πριν από μερικούς μήνες ξεκινήσαμε αυτή την νέα προσπάθεια με τον Σ.Ο. Ανωγείων, ο Μανόλης ενεργοποιήθηκε και πάλι και ήρθε κοντά στον σύλλογο. Εξ άλλου όλοι σχεδόν όσοι ασχολούνται σήμερα με τον Σ.Ο.Α, είναι αυτοί που σαν μαθητές δημοτικού τότε, είχαν έρθει σε επαφή με το σκάκι μέσω εκείνης της πρώτης πολύ αξιόλογης προσπάθειας.
Στο τουρνουά ήθελε πολύ να παίξει. «Ίσα για να νιώσω ξανά τα συναισθήματα που γεννά το αγωνιστικό σκάκι. Τίποτα παραπάνω. Είμαι απροετοίμαστος. Έχω πάνω από είκοσι χρόνια να ασχοληθώ σοβαρά, να ανοίξω ένα σκακιστικό βιβλίο, να δω μια παρτίδα».
Κληρώθηκε με τον Αντώνη Ξυλογιαννόπουλο. Έναν ισχυρό ανερχόμενο σκακιστή, νικητή του 5ου openτου Σ.Ο. Ηρακλείου τον Απρίλιο.
Το προφανές αποτέλεσμα θα ήταν μια άνετη νίκη του Αντώνη. Αλλά ο Μανόλης έβγαλε πάνω στην σκακιέρα ένα πάθος που κρύβονταν και θέριευε μέσα του για 20 χρόνια. Η παρτίδα έληξε ισόπαλη και μάλιστα, αν κάποιος από τους δύο είχε σε κάποια στιγμή δυνατότητα να νικήσει, αυτός ήταν ο Μανόλης Πασπαράκης.
Ακόμα ένας Ανωγειανός σκακιστής, με αφορμή αυτό το τουρνουά, έπαιξε σκάκι μετά από 20 χρόνια. Πρόκειται για τον Μανόλη Φασουλά, έναν εκ των υπευθύνων της προσπάθειας των μέσων τις δεκαετίας του 80. Κληρώθηκε με την 4 φορές πρωταθλήτρια Ελλάδας, WIM Εύα Κόντου, η οποία επίσης επανεμφανίστηκε σε open τουρνουά μετά από πάρα πολλά χρόνια, έχασε την παρτίδα του, αλλά στάθηκε τουλάχιστον αξιοπρεπώς.
Μετά το πέρας του πρώτου γύρου, στην πλατεία Μεϊντάνι, ο Γιώργος Γκούμας έδωσε ένα σιμουλτανέ εναντίον 12 μικρών σκακιστών, στο οποίο έκανε 12-0. Τα παιδιά και ο κόσμος που το παρακολούθησε το ευχαριστήθηκαν πολύ.
Όπως και την πολύ ενδιαφέρουσα διάλεξη του IM Ηλία Κουρκουνάκη με θέμα «Ψυχολογία του λάθους» που ακολούθησε, στον ίδιο χώρο
Tα αποτελέσματα της πρώτης μέρας:
Ζευγάρια/Αποτελέσματα
Round 1 on 2012/07/30 at 17.00
Αμέσως μετά την τέλεση του αγιασμού για την έναρξη των φετεινών Υακινθείων, στο χαιρετισμό του ο παπα- Ανδρέας τόνισε: «Για 15ησυνεχή χρονιά τα Υακίνθεια είναι εδώ, κι από τη ρίζα του Ψηλορείτη στέλνουν σε όλη την Ελλάδα μήνυμα πολιτισμού, αγώνα και αντίστασης σ΄ όλους
εκείνους που επιχειρούν να μας αλώσουν, να μας αλλοιώσουν και να μας υποτάξουν.
Επίκαιρο όσο ποτέ είναι σήμερα το μήνυμα- σύνθημα των Υακίνθειων εκδηλώσεων, αν δεν σηκώσεις το κεφάλι τότε δεν θα δεις τα άστρα. Κι αυτός ο λαός πρέπει να σηκώσει κεφάλι γιατί η επιχείρηση να του κλέψουν το δικό του ουρανό είναι σε πλήρη εξέλιξη.
Τα τύμπανα που θα ηχήσουν μετά από 5000 χρόνια στο Ψηλορείτη πρέπει να στείλουν όχι μόνο μήνυμα αφύπνισης, αλλά μήνυμα εξέγερσης, γιατί οι ΟΧΤΡΟΙ βρίσκονται ήδη στην πόλη.
Τα τύμπανα επίσης θα πρέπει να στείλουν μήνυμα αναγέννησης, μήνυμα ενότητας, μήνυμα πίστης και ελπίδας.
Η παρουσία Ελλήνων Ολυμπιονικών, από το χώρο της πάλης και των αγώνων δρόμου, δείχνει ακριβώς το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε και δεν είναι άλλος από τη συνεχή πάλη ενάντια σε όσους επιβουλεύονται τη εθνική μας κυριαρχία ΚΑΙ το διαρκή τρέξιμο, για να μπορέσουμε να προλάβουμε τα δεινά σε βάρος αυτουνού εδώ του τόπου.
Σηκώστε λοιπόν το κεφάλι ψηλά για να δείτε τ΄ αστρα, διαφορετικά όσο σκύβουμε το κεφάλι τόσο πιο σκούρος θα γίνεται ο ουρανός μας.
Εμπρός λοιπόν αναντρανιστά για να δούμε τον ουρανό να γίνεται πιο ξάστερο και πιο καθαρό.
Με τη βοήθεια του Θεού και του Αγίου Υάκινθου εύχομαι οι φετινές εκδηλώσεις που είναι αφιερωμένες σε δυο καλούς Ανωγειανούς που πρόσφεραν πολλά στον τόπο τους, το Γιάννη και το Μανώλη Κεφαλογιάννη να είναι επιτυχημένες και καλοτάξιδες.
Ο Θεός να σας ευλογεί. Και του χρόνου πάλι εδώ!»
Κυκλοφόρησε πριν από μερικές ημέρες η νέα δισκογραφική δουλειά του Κώστα και της Μαρίας Σκουλά με τον εύγλωττο τίτλο ”Δυο Τόξα”,ενός δίσκου που χρειάστηκε δυο χρόνια προσπάθειας για να ολοκληρωθεί και που αποτελείται τόσο από δικές τους συνθέσεις όσο και από παραδοσιακούς σκοπούς. Όπως αναφέρουν και οι ίδιοι στον πρόλογο του δίσκου τους:” «Η παράδοση άλλωστε, όπως και η ζωή, δεν είναι κάτι στατικό, αλλά κάτι διαρκώς εξελισσόμενο. Είναι λάθος να την ταυτίζουμε με τη συντήρηση και την οπισθοδρόμηση, αφού η ίδια είναι μια έννοια εξελικτική, όπου κάποια στοιχεία πολιτισμού του παρελθόντος επιβιώνουν στο παρόν και συνεχίζουν δυναμικά την πορεία τους προς το μέλλον.”
Ο Κώστας και η Μαρία είναι αδέρφια και κατάγονται από τα Ανώγεια. Ο πατέρας τους Μανώλης Σκουλάς και ο θείος τους Δημήτρης Σκουλάς είναι από τους γνωστούς και καταξιωμένους λαουτιέρηδες και τραγουδιστές στην Κρήτη, ενώ ο παππούς τους Νεοκλής Σαλούστρος υπήρξε από τους σπουδαιότερους μαντολινάρηδες της εποχής του, γράφοντας ιστορία με τον πρωτομάστορα της κρητικής μουσικής Μανώλη Πασπαράκη ή Στραβό.
Από παιδική ηλικία ξεκίνησαν να ασχολούνται με την κρητική λύρα έχοντας δάσκαλο τον Γιάννη Χαιρέτη. Σταδιακά άρχισαν να ασχολούνται επαγγελματικά παίζοντας σε γάμους και παντός τύπου κοινωνικές εκδηλώσεις και μαγαζιά εντός και εκτός Κρήτης καθώς και στοεξωτερικό. Έχουν συνεργαστεί κατά καιρούς με καταξιωμένους μουσικούς της Κρήτης όπως τον Ψαρογιάννη, τον Ψαρογιώργη, τον Λάμπη Ξυλούρη, τον Μιχάλη και ΑντώνηΦραγκιαδάκη, τον Γιώργη Βρέντζο, τον Βασίλη Ξυλούρη, τον Κώστα Καλλέργη και τους Πετρίτες.
Στην προσπάθεια αυτή συμμετείχαν οι μουσικοί Γιώργος Μανωλάκης στο λαούτο, Δημήτρης Βασμαρής στα πλήκτρα, Βασίλης Παπαδουράκης στα κρουστά και Γιώργος Κοντογιάννης στο Μπεντίρ. Οι μαντινάδες είναι από τους ΔέσποιναΣπαντιδάκη, Πέτρο Καλομοίρη, Κώστα Σκουλά [Καρφάκη], Γιάννη Σκουλά [Μεταξά] και του αείμνηστου Γιώργη Σμπώκου [Ατζαρογιώργη].
Η ΑΝΩΓΗ εύχεται να είναι καλοτάξιδη η προσπάθεια των ”Δυο Τόξων” από δυο νέους που συνεχίζουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την αστείρευτη μουσική παράδοση των Ανωγείων.
Από τον Σκακιστικό Σύλλογο Ανωγείων λάβαμε και δημοσιεύουμε την παρακάτω ανακοίνωση που αναλύει όλες τις λεπτομέρειες για το μεγάλο τουρνουά σκάκι ”Ιδαίον Άντρο”,που θα λάβει χώρα στα Ανώγεια από την Τρίτη 30 Ιουλίου έως και την Παρασκευή 3 Αυγούστου,στην αίθουσα εκδηλώσεων της Αγροτικής Τράπεζας.Περιλαμβάνει όλες τις συμμετοχές μέχρι στιγμής,το αναλυτικό πρόγραμμα του τουρνουά καθώς και τις παράλληλες εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν με διαλέξεις αλλά και την μουσική βραδιά με την ”παρέα του υακίνθου” στην τελετή λήξης.Η ανακοίνωση έχει ως εξής:
