Τοπικά
Αύξηση 3500 χιλιάδων κατοίκων περίπου σημείωσε ο πληθυσμός του νομού Ρεθύμνου, όπως καταγράφεται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή μετά την απογραφή του 2011. Σύμφωνα με τα στοιχεία, στο σύνολό της η Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου έχει 85.609 κατοίκους έναντι 81.936 που είχε στην απογραφή του 2001.
Πιο συγκεκριμένα, με βάση την απογραφή ο μεγαλύτερος δήμος Ρεθύμνου έχει πληθυσμό 55.525 κατοίκους, ο δήμος Μυλοποτάμου 14.363 κατοίκους, ο δήμος Αγίου Βασιλείου 7.427 κατοίκους, ο δήμος Αμαρίου 5.915 κατοίκους και ο δήμος Ανωγείων 2.379 κατοίκους.
Συνολικά, η Κρήτη έχει 623.065 κατοίκους, με τον νομό Ηρακλείου να έχει 305.490 (292.489 το 2001), το νομό Χανίων 156.585 (150.387 το 2001) και το νομό Λασιθίου 75.381 κατοίκους, τον μοναδικό που κατέγραψε μείωση πληθυσμού (76.319 το 2001).
ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΧΩΡΑ
Ο μόνιμος πληθυσμός της χώρας, όπως αυτός προέκυψε από την Απογραφή Πληθυσμού-Κατοικιών 2011, ανήλθε σε 10.815.197 άτομα, ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).
Ο μόνιμος πληθυσμός αφορά τον αριθμό των ατόμων που έχουν τη συνήθη διαμονή τους στην κάθε Περιφέρεια, Περιφερειακή Ενότητα, Δήμο, Δημοτική Ενότητα, Δημοτική ή Τοπική Κοινότητα και οικισμό της χώρας.
Στο Μόνιμο Πληθυσμό περιλαμβάνονται όλα τα άτομα ανεξαρτήτως υπηκοότητας (ελληνικής ή άλλης χώρας), τα οποία κατά την Απογραφή Πληθυσμού 2011 δήλωσαν τόπο συνήθους διαμονής τους (πού ζουν μόνιμα το τελευταίο 12μηνο) εντός της Ελληνικής Επικράτειας.
Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι οι πέντε Δήμοι με τη μεγαλύτερη πληθυσμιακή πυκνότητα (μόνιμοι κάτοικοι ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο) είναι οι Δήμοι Καλλιθέας, Ν.Σμύρνης, Αθηναίων, Θεσσαλονίκης, και Νέας Ιωνίας, ενώ οι πέντε Δήμοι με τη μικρότερη πληθυσμιακή πυκνότητα είναι οι Δήμοι Πρεσπών, Ζαγορίου, Παρανεστίου, Σφακιών και Νεστορίου.
Τα αποτελέσματα για τον de facto πληθυσμό (τον πληθυσμό στο σημείο που βρίσκονταν την ημέρα της απογραφής) θα ανακοινωθούν εντός του πρώτου τριμήνου του 2013. Αναλυτικά αποτελέσματα για τα δημογραφικά, οικονομικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά του Μόνιμου Πληθυσμού θα γίνονται διαθέσιμα σταδιακά εντός του 2013 αμέσως μόλις ολοκληρώνονται οι σχετικοί έλεγχοι ποιότητας.
ΔΗΜΟΣ ΑΝΩΓΕΙΩΝ (Έδρα: Ανώγεια,τα) 2.379
Ανώγεια, 2.319
Σίσαρχα, 60
Η Μαρία Σκουλά που ζει στην Ολλανδία με e-mail μας ενημέρωσε για την παρουσία του μεγάλου Ψαραντώνη στο «Ηρώδειο» του Αμστερνταμ. Η πρωτοχρονιάτικη εκδήλωση θα μεταδοθεί κι από την κρατική τηλεόραση της Ολλανδίας- Τα εισιτήρια έχουν εξαντληθεί.
Η επιστολή της Μαρίας έχει ως εξής:
«Αγαπητή ΑΝΩΓΗ,
Θα ήθελα να σας ενημερώσω για την άφιξη του Ψαραντώνη μας στο Άμστερνταμ. Στο Concertgebouw, το ναό της κλασικής μουσικής της Ολλανδία με διεθνώς αναγνωρισμένη ορχήστρα ο Ψαραντώνης θα σημάνει τη μουσική αρχή του 2013. Το concertgebouw είναι το δικό μας Ηρώδειο.
Συμμετέχει στο πρωτοχρονιάτικο Ολλανδικό κονσέρτο με ορχήστρας της Nederlands Blazers Ensemble. Το θέμα του κονσέρτου είναι Wagner(Βάγκνερ). Ναι τώρα και Βάγκνερ!!!!!
To κονσέρτο θα ακουστεί ζωντανά από το εθνικό ραδιόφωνο και το βράδυ της πρωτοχρονιάς από τη εθνική τηλεόραση της Ολλανδίας, τη δική μας ΕΡΤ. Έχουν πουληθεί όλα τα εισιτήρια. Ο Ψαραντώνης μου έταξε ότι θα μου βρει εισιτήριο!!!!! Νοιώθω πολύ χαρούμενη αλλά και πολύ υπερήφανη. Ελπίζω να μπορέσω να σας στείλω φωτογραφίες. Καλή πρωτοχρονιά και καλή χρονιά για όλο το κόσμο.»
Μαρία Σκουλά
Ανοιχτό κάλεσμα σε όλους τους Ανωγειανούς απευθύνει ο Δήμαρχος Ανωγείων κ .Σωκράτης Κεφαλογιάννης, για μια συζήτηση και ανταλλαγή ιδεών και απόψεων σχετικά με την αξιοποίηση εγκαταστάσεων του Δήμου που μπορούν να δημιουργήσουν θέσεις εργασίας στον τόπο μας. Η εκδήλωση που ήταν προγραμματισμένη για σήμερα 30 Δεκεμβρίου στις 7.30 το βράδυ στην αίθουσα του Δημαρχείου, μεταφέρεται για τις αρχές Ιανουαρίου και για την νεότερη ημερομηνία θα μας ενημερώσει ο Δήμος Ανωγείων.
Ο κ. Κεφαλογιάννης θεωρεί ως λύση στην κρίση της εποχής την δράση της κοινωνίας χωρίς να περιμένει απαραίτητα την βοήθεια μόνο της επίσημης πολιτείας. Ενωμένοι ως κοινωνία μπορούμε να αξιοποιήσουμε εγκαταστάσεις όπως το σπήλαιο του Ιδαίου Άντρου, το Κέντρο Πληροφόρησης Αρχαιολογικών Ευρημάτων, την διαχείριση κτηνοτροφικών αποβλήτων και άλλα, ανοίγοντας τον δρόμο σε δημότες με όρεξη και θέληση για δουλειά και δημιουργία.
Στην συζήτηση απόψε θα αναφερθούν όλα τα παραπάνω και μέσα από τον διάλογο θα διερευνηθούν οι προοπτικές για το μέλλον αλλά και η πορεία όλων των έργων που μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη του τόπου μας.
Η ανακοίνωση πρόσκληση του Δήμου Ανωγείων έχει ως εξής:
Πρόσκληση
«Προς όλους τους Ανωγειανούς νέους και ενήλικες, που ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν νέες μορφές επαγγελματικών δραστηριοτήτων του Δήμου Ανωγείων.
Αγαπητοί συνδημότες,
Ο Δήμος Ανωγείων δημιουργεί τις συνθήκες για νέες θέσεις εργασίας που θα δώσουν την δυνατότητα σε νέους δημότες να σταδιοδρομήσουν επαγγελματικά στ’ Ανώγεια σε νέους τομείς.
Ήδη ο Δήμος Ανωγείων έχει δρομολογήσει την αξιοποίηση ορισμένων εγκαταστάσεων που έχουν σχέση με την τουριστική και πολιτιστική αξιοποίηση και δημιουργούν νέες επαγγελματικές δυνατότητες όπως το σπήλαιο του Ιδαίου Άντρου, το Κέντρο Πληροφόρησης Αρχαιολογικών Ευρημάτων και άλλων με σχέση το Περιβάλλον όπως η ολοκληρωμένη διαχείριση των κτηνοτροφικών αποβλήτων και πολλά άλλα.
Η εκμετάλλευση αυτών των νέων πηγών πλούτου του τόπου μας αν γίνει με πίστη και ευρηματικότητα και με τις σύγχρονες μορφές συνεταιριστικής συνεργασίας, θεωρούμε πως ανοίγουν νέους προσανατολισμούς για επαγγελματική αποκατάσταση αρκετών Ανωγειανών νέων που έχουν όρεξη για δημιουργία.
Για το σκοπό αυτό ο Δήμος προγραμματίζει ανοικτή συζήτηση και παρουσίαση προτάσεων και δυνατοτήτων στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου.
Στην συνάντηση αυτή θα γίνει αναλυτική παρουσίαση όλων των δρομολογούμενων έργων, οι στόχοι που θέτει ο Δήμος και η δυνατότητες για το επαγγελματικό ενδιαφέρον τους.
Με την ενεργή και παραγωγική συμμετοχή των ενδιαφερόμενων θα εμπλουτιστεί ο προβληματισμός και ίσως τεθούν βάσεις για βιώσιμες και αποδοτικές εκμεταλλεύσεις αυτών των εγκαταστάσεων .
Προτάσεις και απόψεις για την διαμόρφωση της τελικής ατζέντας μπορείτε να αποστέλλετε στο email:[email protected]».
Ο Μέγας Βασίλειος ή Άγιος Βασίλειος (μεταξύ 329 και 333 – 379), υπήρξε Πατέρας της Εκκλησίας, επίσκοπος Καισαρείας, κορυφαίος θεολόγος του 4ου αιώνα και ένας από τους Τρεις Ιεράρχες, που θεωρούνται προστάτες της παιδείας. Συναντάται την περίοδο μεταξύ της Α’ και της Β’ οικουμενικής συνόδου(325-381 μ.χ). Διακήρυξε την ενότητα της Αγίας Τριάδας ως μιας ουσίας και προχώρησε στον προσδιορισμό του υποστατικού διαχωρισμού των Προσώπων της. (Κάθε υπόσταση διακρίνεται από ορισμένους τρόπους ύπαρξης και μεμονωμένα χαρακτηριστικά ιδιώματα: ο Πατέρας είναι αγέννητος, ο Υιός γεννηθείς αχρόνως και το Άγιο Πνεύμα εκπορευτό διά του Πατρός. Η μόνη προτεραιότητα του Πατέρα είναι λογική, μη χρονική και δεν ενέχει καμία ανωτερότητα.)
Η παράδοση λέει πως σπούδασε αρχαία ελληνική φιλοσοφία στην Αθήνα, αλλά και εννέα ακόμα επιστήμες. Γι’ αυτό, όπως λέμε και στα κάλαντα, «βαστάει κόλλα και χαρτί, χαρτί και καλαμάρι». Δεν κρατούσε στην πλάτη του σακί με δώρα, αλλά αμέσως μετά τα Χριστούγεννα, ξεκινούσε πεζός μ’ ένα ραβδί στο χέρι και έφερνε συμβολικά δώρα στους ανθρώπους όπως την ευλογία του.
Ο Άγιος Βασίλειος, βοηθούσε πάντοτε τους αδικημένους και κουρασμένους, τους πεινασμένους και τους αρρώστους, ανεξάρτητα από το γένος, τη φυλή και το θρήσκευμα. Έτσι το όραμά του το έκανε πραγματικότητα ιδρύοντας ένα πρότυπο και για τις μέρες μας κοινωνικό και φιλανθρωπικό σύστημα, τη «Βασιλειάδα». Ένα ίδρυμα που λειτουργούσε νοσοκομείο, ορφανοτροφείο, γηροκομείο και ξενώνας για την φροντίδα και ιατρική περίθαλψη των φτωχών αρρώστων και ξένων. Τις υπηρεσίες του τις πρόσφερε το ίδρυμα δωρεάν σε όποιον τις είχε ανάγκη. Το προσωπικό του ιδρύματος αυτού ήταν εθελοντές που προσφέρανε την εργασία για το καλό του κοινωνικού συνόλου. Ο Μέγας Βασίλειος πέθανε την 1 Ιανουαρίου του 379. Αυτή η ημερομηνία, ημέρα θανάτου του, διατηρούμενη στη παράδοση, θεωρήθηκε απ΄ όλους τους χριστιανικούς λαούς, ότι φέρνει ευλογία και καλή τύχη στη νέα χρονιά.
Ο αγαπημένος Άγιος μικρών και μεγάλων παιδιών με το κόκκινο κουστούμι, το καπέλο και την κάπα, με τη μεγάλη μαύρη ζώνη και τις μπότες καθώς και τα ροδαλά μάγουλα, ΔΕΝ υπήρξε ποτέ! Στην ορθόδοξη χριστιανική παράδοση ο Αι Βασίλης ήταν μικρασιάτης, μελαχρινός, αδύνατος, γελαστός, με μαύρα γένια και σμιχτά φρύδια, χωρίς κόκκινη στολή και μπότες αλλά πάντα ντυμένος σαν βυζαντινός πεζοπόρος με σκουφί και πέδιλα.Με λίγα λόγια ο Άγιος Βασίλης έτσι όπως τον ξέρουμε σήμερα και τα Χριστούγεννα όπως συνηθίζουμε να τα γιορτάζουμε τις τελευταίες δεκαετίες, ΔΕΝ μας έρχονται από την Καισαρεία, ούτε έχουν καμιά σχέση με την ορθοδοξία, αντιθέτως έχουν αμερικάνικες ρίζες και φαίνεται ήρθαν στη δεκαετία του 1950-60, κυρίως στον αστικό πληθυσμό, από τους “συγγενείς” μετανάστες, που με τις ευχετήριες κάρτες τους εισήγαγαν τον “Δυτικό” Άϊ-Βασίλη.
Το 2013 είναι ”προ των πυλών” και είναι χρέος μας να εξηγήσουμε στα παιδιά, ότι υπάρχουν και κάποια άλλα παιδιά που είναι φτωχά και δεν είναι τόσο τυχερά ώστε να αποκτήσουν τα δικά τους δώρα. Από μια ηλικία και μετά οι γονείς μπορούν να πουν στα παιδιά, ότι το κομμάτι που συνδέεται με τη φιγούρα του γεράκου που φέρνει δώρα σε όλον τον κόσμο είναι ένας τρόπος να εκφράσουμε την αγάπη μας για τους άλλους, μέσα από την προσφορά δώρων, για παράδειγμα σε άτομα που είναι φτωχά ή παιδιά που είναι ορφανά. Αν αυτή η επεξήγηση συνοδευτεί και με μια επίσκεψη σε κάποιο ίδρυμα, μπορεί το παιδί να αξιολογήσει καλύτερα την έννοια της εθελοντικής προσφοράς, μέσα από τη βιωματική εφαρμογή. Ίσως το σπουδαιότερο μάθημα, μέσα από τις πράξεις πραγματικής φιλανθρωπίας αυτές τις μέρες, να βρίσκεται στο ότι κάνουμε περισσότερο καλό στον εαυτό μας, όταν κάνουμε κάτι για τους άλλους!
Ιωάννα Μπισκιτζή
Λέκτορας Κλασικής Φιλολογίας
Βιβλιογραφία:
Μ. Βασιλείου, έργα, τομ.1-10, εκδ. Πατερικαί εκδόσεις Γρηγόριος Παλαμάς, Θεσσ/ίκη 1972-1974
Βιβλιοθήκη Ελλήνων Πατέρων και Εκκλησιαστικών Συγγραφέων (ΒΕΠΕΣ), Έκδοσις της Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, 1988, Αθήναι
Η ΟΜΑΔΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΡΗΤΙΚΩΝ ΧΟΡΩΝ ΓΙΑΝΝΗ &ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΕΓΑΛΑΚΑΚΗ
ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ 15 ΧΡΟΝΙΑ ΔΡΑΣΗΣ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ {1998 – 2013}
ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΜΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ “ΣΤΑΘΜΟ” ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΑDMINTON ME ΤΟΝ ΨΑΡΑΝΤΩΝΗ.
Τη Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου στις 20.30 στην κεντρική Σκηνή του Θεάτρου Badminton θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά ως δρώμενο επί σκηνής, όλοι οι χοροί της Κρήτης.
Για τους αδελφούς Μεγαλακάκη και τον Ψαραντώνη οι χοροί, η μουσική και τα τραγούδια της Μεγαλονήσου είναι βίωμα, ψυχική έκφραση, δημιουργία και δίαυλος επικοινωνίας του χθες με το σήμερα. Είναι στάση ζωής.
Η Κρήτη παραμένει από τα μέρη όπου το τρίπτυχο λόγος-μέλος-κίνηση εξακολουθεί να συν-λειτουργεί, εκφράζοντας και σχολιάζοντας με ζωντανό τρόπο τη σημερινή πραγματικότητα.
Οι χοροί της Κρήτης έτσι όπως χορεύονται σήμερα αποτελούν απόηχους των χορών των Κουρητών, μετασχηματισμένοι στο πέρασμα των αιώνων. Η Ρέα, η μητέρα των θεών, δίδαξε στους Κουρήτες τους χορούς, προκειμένου να επιτύχουν τον εξαγνισμό. Οι αρχαίοι συγγραφείς θεωρούν ότι οι περισσότεροι χοροί της κλασσικής ελληνικής αρχαιότητας, ανάγονται στην Κρήτη.
Ο θεατής, παρακολουθώντας αυτήν την παράσταση θα δει μπροστά του την αυθεντικότητα της Κρητικής χορευτικής κίνησης. Θα καταλάβει ότι ο Κρητικός χορός κουβαλά χιλιάδες χρόνια ιστορίας. Το εισπράττει αυτό μέσω των μινωικών κινήσεων των χεριών, των πυρρίχιων βημάτων, των εκφράσεων του προσώπου του χορευτή. Οι χοροί της Κρήτης μιλάνε στη ψυχή όλων των ανθρώπων, ανεξάρτητα καταγωγής και εθνικότητας.
ΘΕΑΤΡΟ BADMINTON
Ολυμπιακά Ακίνητα Γουδή,
157 73, Αθήνα, Ελλάδα
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΕΙΣΗΤΡΙΑ: 13855 και (+30) 210 88 40 600
φαξ: (+30) 211 10 100 55
e-mail: [email protected]
Γιάννης Μεγαλακάκης
Ερευνητής – Χοροδιδάσκαλος
Επικοινωνία : 6971870982
E-mail: [email protected]
Πλαπούτα 64, Άνω Γλυφάδα, Αθήνα,16561
www.megalakakis.gr
Μαζί με τις ευχές του για καλές γιορτές και ευτυχισμένη νέα χρονιά ο Πολιτιστικός σύλλογος Ανωγείων ενημερώνει για την συνέχιση του προγράμματος της σουηδικής γυμναστικής που απευθύνεται σε γυναίκες όλων των ηλικιών. Οι νέες εγγραφές θα ξεκινήσουν την Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2013 και τα μαθήματα θα γίνονται στο Κ.Η.Φ.Η Ανωγείων. Η ανακοίνωση έχει ως εξής:
“Φίλες και Φίλοι,
Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ανωγείων θα συνεχίσει και το νέο έτος, το πρόγραμμα της σουηδικής γυμναστικής, που έχει σαν κύριο στόχο την ανάπτυξη της σωματικής και ψυχικής υγείας των ασκούμενων. Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει ασκήσεις:
γενικής ενδυνάμωσης, αύξηση ελαστικότητας μυών και αρθρώσεων, βελτίωση ισορροπίας και της γενικότερης φυσικής κατάστασης, καθώς και συμβουλές για διατροφή και υγεία.
Το πρόγραμμα απευθύνετε σε γυναίκες όλων των ηλικιών, καθώς όλες οι ασκήσεις γίνονται με το βάρος του σώματος του κάθε ασκούμενου, που θεωρείτε η ασφαλέστερη μέθοδος εκγύμνασης. Δάσκαλος θα είναι ο Καθηγητής Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
κ. ΚΑΤΣΙΛΑΣ ΝΙΚΟΣ. Τα μαθήματα θα γίνονται στο Κ.Η.Φ.Η. Ανωγείων τις παρακάτω ημέρες:
ΔΕΥΤΕΡΑ 18.30 μμ – 20.00 μμ
ΤΡΙΤΗ 18.30 μμ – 20.00 μμ
ΤΕΤΑΡΤΗ 18.30 μμ – 20.00 μμ
ΠΕΜΠΤΗ 18.30 μμ – 20.00 μμ
Τιμή: 15 € (προπληρωμή μήνα).
Πληροφορίες:
ΒΡΕΝΤΖΟΣ ΝΙΚΟΣ: 6940854855
ΚΑΤΣΙΛΑΣ ΝΙΚΟΣ: 6944418922
Σας περιμένουμε από την Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2013 για νέες εγγραφές…
Εκ μέρους του Δ.Σ. του Πολιτιστικού Συλλόγου Ανωγείων και των στελεχών
Καλή Χρονιά με υγεία!!
Ο Πρόεδρος Η Γραμματέας
Νίκος Γ. Βρέντζος Χριστίνα Φασουλά

