
Μια μεγάλη Ελληνική σημαία ύψωσε ο δήμος Ανωγείων στην πλατεία Αρμί με τις επετειακές εκδηλώσεις για το Ολοκαύτωμα των Ανωγείων να συνεχίζονται το επόμενο τριήμερο όπου και θα κορυφωθούν το βράδυ της 13ης Αυγούστου στο θέατρο Νίκος Ξυλούρης.
Παράλληλα δύο όπλα του Πυροβολικού μας βρίσκονται στην είσοδο του χωριού.
Οι Ναζί στις 13 Αυγούστου 1944 ισοπέδωσαν μην αφήνοντας πέτρα πάνω στην πέτρα και δολοφονώντας αρκετούς που δεν δέχτηκαν να το εγκαταλείψουν.
Σήμερα 80 χρόνια μετά είναι χρέος όλων των Ανώγειανων όπου γης να διατηρούν την ιστορική μνήμη και να τιμούν τους ήρωες που αγωνίστηκαν για την Ελευθερία.

Στην πλατεία Αρμί εκτός του διήμερου τουρνουά θα εκτεθούν οι δυο τελευταίες “κούπες” του μπασκετικού Παναθηναϊκού, αυτή της Ευρωλίγκας και του Ελληνικού πρωταθλήματος.
Το γήπεδο μπάσκετ θα στηθεί για ένα διήμερο στην πλατεία Αρμί.
Το Τουρνουά 3×3 Basketball «Cretan Series» συνδιοργανώνεται από την Περιφέρεια Κρήτης, τον Δήμο Ανωγείων και τη Nets Company, τελεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης και της Ένωσης Καλαθοσφαιρικών Σωματείων Κρήτης και έχει ως μεγάλους υποστηρικτές την εταιρεία Fresh Snack και το choco BIG!
Στην παρουσίαση θα είναι ο δημοσιογράφος Βασίλης Σκουντής.
Δηλώσεις συμμετοχής στο τουρνουά στον παρακάτω σύνδεσμο:

Την Τρίτη 13 Αυγούστου ημέρα επετείου του Ολοκαυτώματος των Ανωγείων είναι αργία και όλες οι υπηρεσίες θα είναι κλειστές.
Όπως ανακοίνωσε η Τράπεζα Πειραιώς, το υποκατάστημα Ανωγείων θα είναι ανοιχτό την επόμενη εβδομάδα τις δυο παρακάτω ημέρες:
-Δευτέρα 12 Αυγούστου και
-Τετάρτη 14 Αυγούστου.

O Νίκος Καζαντζάκης στα Ανώγεια το 1945
Φέτος συμπληρώνονται 80 χρόνια από το Γ΄ Ολοκαύτωμα των Ανωγείων από τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Ο Δήμος Ανωγείων διοργανώνει εκδηλώσεις που επικεντρώνονται στη μαύρη αυτή επέτειο, στο Τίμημα του Ολοκαυτώματος, στη ζωή μετά, τη λαϊκή και πολιτιστική δημιουργία καθώς και στην οικονομική δραστηριότητα.
Ο Νίκος Καζαντζάκης επισκέφθηκε τα Ανώγεια τον Ιούλιο του 1945, έναν χρόνο μετά το Ολοκαύτωμα, ως μέλος της Κεντρικής Επιτροπής Διαπιστώσεως Ωμοτήτων των ναζιστικών στρατευμάτων κατά τη διάρκεια της κατοχής στην Κρήτη και κατέγραψε τις αφηγήσεις των κατοίκων του χωριού για την καταστροφή και την ισοπέδωσή του αλλά και τις βιαιότητες που υπέστησαν.
Με αυτό το πλαίσιο το Κυριακή 11 Αυγούστου, στις 20.00, στην Πλατεία «Αρμί» στα Ανώγεια, ο Δήμος Ανωγείων και το Μουσείο Νίκου Καζαντζάκη διοργανώνουν εκδήλωση στην οποία θα παρουσιαστεί φωτογραφικό και αρχειακό υλικό από την επίσκεψη του Καζαντζάκη στα Ανώγεια το 1945, ενώ η Διευθύντρια του Μουσείου, κα. Μαριλένα Μηλαθιανάκη, θα πραγματοποιήσει σχετική ομιλία. Θα ακολουθήσει η προβολή του νέου ντοκιμαντέρ μικρής διάρκειας του Μουσείου Καζαντζάκη «Είμαι λέφτερος» στο οποίο παρουσιάζεται με συνοπτικό, αλλά περιεκτικό τρόπο η ζωή και το έργο του Νίκου Καζαντζάκη.
Η βραδιά θα ολοκληρωθεί με μουσικοφιλολογική εκδήλωση με τίτλο «Από τη Στεία ως τα Χανιά ούλη η Κρήτη αξίζει…!». Θα ακουστούν τραγούδια από κρητικό ρεπερτόριο, ενώ στο τέλος άσματα ηρωικά ως μουσικό μνημόσυνο στους πεσόντες του Ολοκαυτώματος. Τραγουδά η Χορωδία Δήμου Ανωγείων, ενώ συμπράττει η παραδοσιακή Χορωδία Ηρακλείου «Καστρωδούντες».
Επιμέλεια-διδασκαλία-διεύθυνση: Θάνος Α. Γιακουμάκης
Κείμενα-Παρουσίαση: Κική Αργυρίου

Ο Δήμος Ανωγείων, ο Πολιτιστικός Σύλλογος, ο Σύλλογος Ανωγειανών της Αθήνας και η ομάδα ANDROIDUS με αφορμή την διαδικασία ψηφιοποίησης του Ιστορικού Αρχείου του Δήμου Ανωγείων και της δημιουργίας του Αποθετηρίου Προφορικής Ιστορίας των Ανωγείων, σας προσκαλούν, το Σάββατο 10 Αυγούστου και ώρα 8:30 το βράδυ στην πλατεία «Αρμί», όπου θα παρουσιαστεί μέρος της δραστηριότητας των τριών πολιτιστικών φορέων σε σχέση με τα Ανώγεια, την Ιστορία και το Πολιτιστικό Απόθεμα.
Θα ακολουθήσει Moυσική συναυλία με τον Βασίλη Ξημέρη με τίτλο «Ο Βασίλης Ξημέρης συναντά τον Μίκη Θεοδωράκη» , μαζί του στην κιθάρα ο Γιώργος Λιακάκης.

Συναυλία, με μελωδίες από δημιουργούς που πρωταγωνίστησαν στο παραδοσιακό μουσικό πάλκο από τις αρχές ως και τα μέσα 20ου αιώνας, αυτούς που σήμερα αποκαλούμε και ως “Πρωτομάστορες”.
Συμμετέχουν οι μουσικοί:
Μενέλαος Νταγιαντάς: Λύρα, Βιολόλυρα, Λυράκι,Τραγούδι
Μιχάλης Κώτης: Μπουλγαρί, Ούτι
Στέλιος Λουλουδάκης: Λαούτο, Τραγούδι
Δέσποινα Ασπρά: Κρουστά, Τραγούδι