Σε δέκα βασικούς άξονες χωρίζεται το πρόγραμμα της “Δημοτικής Προοδευτικής Κίνησης-Ανώγεια Μπροστά” με επικεφαλής τον νυν δήμαρχο Ανωγείων Εμμανουήλ Καλλέργη και το οποίο θα παρουσιαστεί τμηματικά μέσω της ΑΝΩΓΗ. Η αρχή γίνεται σήμερα με το άξονα της διοίκησης του Δήμου Ανωγείων και της Οικονομικής Διαχείρισης.Αναλυτικά το κείμενο που εστάλη στην “Α” έχει ως εξής:

“Αγαπητή Άνωγη,

Ως συνδυασμός Δημοτική Προοδευτική Κίνηση-Ανώγεια Μπροστά, σε ευχαριστούμε για το βήμα που μας δίνεις να επικοινωνούμε πάντα με τους συνδημότες μας και ιδιαίτερα αυτή την κρίσιμη χρονική περίοδο, την περίοδο προς τις Δημοτικές εκλογές.

Έχοντας την ευθύνη της διακυβέρνησης του Δήμου, αυτά τα πέντε χρόνια  ετοιμάσαμε συλλογικά το νέο μας πρόγραμμα, με το όραμα και τους στόχους που βάζουμε για την επόμενη τετραετία. Επεξεργαστήκαμε δέκα βασικούς άξονες, οι οποίοι δομούνται με βάση το τι έχουμε καταφέρει όλα αυτά τα χρόνια ως Δημοτική αρχή, αλλά και τις στοχεύσεις μας για το μέλλον, οι οποίοι ορίζονται ως εξής:

  1. ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΗΜΟΥ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ
  2. ΥΓΕΙΑ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΝΟΙΑ
  3. ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ – ΠΡΩΤΟΓΕΝΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
  4. ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ – ΕΡΕΥΝΑ
  5. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ – ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  6. ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ –  ΓΕΡΜΑΝΙΚΕΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ
  7. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – ΑΝΘΡΩΠΟΣ
  8. ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ – ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ
  9. ΔΙΚΤΥΩΣΗ- ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ – ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ  
  10. ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ

Το πρόγραμμα μας είναι βάση για ενημέρωση και είναι ανοιχτό σε παρατηρήσεις, προσθήκες και προτάσεις, διότι  για εμάς τίποτα δεν είναι περίκλειστο, αλλά όλα είναι εξελίξιμα και επιδέχονται συνεχώς αλλαγές και βελτιώσεις.

Για την καλύτερη ενημέρωση των αναγνωστών και την ορθότερη παρουσίαση του προγράμματος μας, αποφασίσαμε να το δημοσιεύουμε τμηματικά, ανά άξονα  στην Άνωγη καθώς και στη σελίδα μας στο facebook με όνομα ”Δημοτική Προοδευτική Κίνηση-Ανώγεια Μπροστά”. Συνολικά το πρόγραμμα και αναλυτικός πίνακας έργων, θα κυκλοφορήσει σε φυλλάδια τις επόμενες μέρες.

Παραθέτουμε το Πλαίσιο Αρχών με βάση το οποίο  δεσμευόμαστε να κινηθούμε την επόμενη τετραετία σαν νέα Δημοτική αρχή και τον πρώτο από τους βασικούς άξονες του προγράμματος μας :  “ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΗΜΟΥ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ”.

Πλαίσιο Αρχών:

  1. Αναπτυξιακό – παραγωγικό σχέδιο του Δήμου για τον μετασχηματισμό του Κοινωνικού και Οικονομικού μοντέλου με έμφαση στα δημιουργικά κίνητρα που ενεργοποιούν το ανθρώπινο δυναμικό και  αναβαθμίζουν την καθημερινότητα  του τόπου μας.
  2. Κοινωνική πολιτική για την προστασία των αδύναμων πολιτών. Στήριξη και αναβάθμιση των κοινωνικών δομών του Δήμου και των πρωτοβουλιών κοινωνικής Αλληλεγγύης.
  3. Ανάδειξη και αξιοποίηση των ιδιαιτεροτήτων της περιοχής μας και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων μας, ιδιαίτερα στον τομέα του πολιτισμού, του τουρισμού και της αγροκτηνοτροφικής παραγωγής.
  4. Συμμετοχή των πολιτών, με την Δημοτική αρχή κοντά στον δημότη με διαφάνεια και κοινωνική λογοδοσία.

Για μια Δημοτική Αρχή:

-Που θα σχεδιάζει συμμετοχικά την αναπτυξιακή στρατηγική του τόπου με πλάνο τη βιωσιμότητα, τη λειτουργικότητα και με επίκεντρο τον άνθρωπο και τον πολιτισμό της καθημερινότητας

-Που θα ενθαρρύνει όλες τις συμμετοχικές και κινηματικές διαδικασίες  διασφαλίζοντας τις προϋποθέσεις  γι’ αυτές.

-Για τα Ανώγεια που θα πάρουν την τύχη στα χέρια τους και ο πλούτος του Δήμου θα γίνει το απόθεμα διαχείρισης για ομάδες τοπικής δράσης και παραγωγής.

-Για τα Ανώγεια του αγώνα και της αξιοπρέπειας, της δουλειάς, της αλήθειας, της τιμής, του πολιτισμού, της αλληλεγγύης.

ΒΑΣΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ 1-ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΗΜΟΥ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ

Αναλαμβάνοντας το 2014 εντός της κρισιμότερης φάσης της οικονομικής κρίσης η νέα Δημοτική αρχή ήρθε αντιμέτωπη με αποφάσεις που σφράγισαν καθοριστικά το ιδεολογικό πλαίσιο και την κοινωνική βαρύτητα με την οποία κινηθήκαμε τα τελευταία 5 χρόνια. Σε ένα Δήμο κατά τα φαινόμενα οργανωμένο και πλήρως λειτουργικό κληθήκαμε να δρομολογήσουμε μια εκ βάθρων αναδόμηση, τακτοποίηση μητρώων και οφειλών που χρόνιζαν αλλά και την καθιέρωση ενός συλλογικού τρόπου διοίκησης, διαφάνειας και ελέγχου. Παρά τη διαρκώς εκτεταμένη υπό-στελέχωση των υπηρεσιών μας σε οργανικά μέλη για τη δομή και λειτουργία του Δήμου μας, επιτύχαμε να εντάξουμε σημαντικά έργα υποδομής και καθημερινότητας  καθιερώνοντας ουσιαστικά ένα πρότυπο μοντέλο διαδημοτικών συνεργασιών, συμπράξεων και κοινού οράματος για τόπο μας.

Μέσα σε ένα πρωτόγνωρο ασφυκτικό οικονομικό πλαίσιο που σχεδόν επέβαλε τη μεγάλη αύξηση των εισφορών των δημοτών στα δημοτικά ανταποδοτικά τέλη, καταφέραμε ΚΑΝΕΝΑΣ δημότης να μην πληρώσει παραπάνω φόρους για κοινωνικά αγαθά όλα αυτά τα χρόνια.

Μέσα από τη συμμετοχή και ενεργή παρουσία μας στην επιτροπή ορεινών δήμων Ελλάδος της ΚΕΔΕ κατορθώσαμε να προσθέσουμε 191.000€ κατ’ έτος ως ενίσχυση στον προϋπολογισμό του Δήμου για την τετραετία (2016-2017-2018-2019).

Κατορθώσαμε να προσληφθούν 3 νέοι υπάλληλοι, επιτυχόντες του ΑΣΕΠ 2007, στο δυναμικό του Δήμου.

Επιπλέον, πιέσαμε και καταφέραμε με διαρκείς εισηγήσεις το Υπουργείο Εσωτερικών, μέσω και των συλλογικών οργάνων στα οποία συμμετείχαμε, να θεσπίσει νέα κριτήρια για την πιο δίκαιη και ορθολογική κατανομή των πόρων των ΚΑΠ (Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι) ώστε εκτός από τον πληθυσμό να συμπεριληφθούν παράμετροι όπως η ορεινότητα, η βατότητα, τα επίπεδα ανεργίας και φτώχειας καθώς  και η συνολική έκταση του Δήμου στο νέο νόμο του Υπουργείου για την τοπική αυτοδιοίκηση (Νόμος Κλεισθένης).

Καθιερώσαμε την ευέλικτη διοίκηση και διαχείριση υπηρεσιών  βασισμένη στο τρίπτυχο της διαφάνειας, του ελέγχου και της άμεσης καταβολής των μισθών στο σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού του Δήμου.

Καθιερώσαμε ανοικτό σύστημα καταγραφής των ποσοστών ανεργίας εντός του Δήμου και μέσα από ανοιχτή -δημόσια διαδικασία προχωρήσαμε στη δημιουργία βάσης δεδομένων και την  προκήρυξη αρχικά 16 θέσεων εργασίας (2016), στη συνέχεια 18 (2017) και τέλος 30 (2018) από το πρόγραμμα Κοινωφελούς εργασίας του ΟΑΕΔ για το σύνολο των  δομών και των υπηρεσιών που έχει ανάγκη ο Δήμος. Το ζήτημα της ανεργίας δεν αντιμετωπίζεται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, αποτελεί όμως χρέος του Δήμου να αξιοποιεί και να διεκδικεί τα παρεχόμενα προγράμματα με στόχο την ενσωμάτωση των Δημοτών στη διαχείριση και την καταπολέμηση της ανεργίας με έμφαση στους νέους και τις γυναίκες.

Καθιερώσαμε για πρώτη φορά ένα ευνοϊκό, σύμφωνα με τις ανάγκες του κάθε δημότη, εσωτερικό σύστημα ρύθμισης οφειλών  μέσα από την κοινωνική διαβούλευση, αντιμετωπίζοντας κάθε περίπτωση ως ξεχωριστή υπόθεση εργασίας  με κύριο γνώμονα την  απαραίτητη κοινωνική ευαισθησία στα ζητήματα οφειλών των θανόντων. Σε συνδυασμό με τον νόμο παραγραφής των προσαυξήσεων προτρέψαμε και  καταφέραμε από τις 250 και πλέον εκκρεμείς χρόνιες υποθέσεις να φτάσουμε στις 35, οι οποίες μάλιστα βρίσκονται ήδη σε κατάσταση ρύθμισης.

Σε συνδυασμό με τις εκάστοτε ευνοϊκές ρυθμίσεις του συστήματος των 100 δόσεων, σε συννενόηση και συνεχή διαβούλευση με τους δημότες, αντιμετωπίσαμε τον εκτροχιασμό των οφειλών των δημοτών με σύνεση, κοινωνική ευθύνη και πολιτική πρωτοβουλία ως Δημοτική αρχή με συλλογικό επίπεδο διαχείρισης. (Πιν.1 επίσημα στοιχεία ισολογισμού οφειλών των Δημοτών τη περίοδο 2006-2018).

Οι προσπάθειες μας για έναν αποτελεσματικό Δήμο αναγνωρίστηκαν από τον Πιλοτικό Δείκτη Αποτελεσματικότητας των δήμων ως πρώτος δήμος στην Κρήτη και έβδομος στην Ελλάδα στους τομείς διοίκησης και οικονομικής διαχείρισης, διαφάνειας/λογοδοσίας, εσόδων, κόστος λειτουργίας ανά κάτοικο, δαπανών για την υλοποίηση επενδύσεων σε υποδομές, δρόμους, πεζοδρόμια, πάρκα κ.λπ. Καθώς και ως Δήμοι που επιβαρύνουν λιγότερο τους δημότες τους με ανταποδοτικά τέλη.

Υλοποιήσαμε Τριήμερο Σεμινάριο Επιμόρφωσης Δημοτικών   Συμβούλων και Στελεχών Διοίκησης, με τίτλο “Ομαδικότητα στη Δημοτική Διακυβέρνηση”, με την οικειοθελή προσφορά του συντοπίτη μας, πρώην Υπουργού Τουρισμού, Νίκου Σκουλά.

Προωθήσαμε πρωτοβουλίες για ίδρυση δομών κοινωνικής οικονομίας (ΚΟΙΝΣΕΠ), από νέους του Δήμου μας και τους παραχωρήσαμε δομές του Δήμου, στην κατεύθυνση να λειτουργήσουν σε καθημερινή βάση – και όχι να παραμείνουν κλειστοί και αναξιοοποίητοι χώροι – προς όφελος της τοπικής ανάπτυξης και  της συμμετοχής και ενεργοποίησης της νέας γενιάς.

– Έχοντας χαρτογραφήσει και καταγράψει τη δομή λειτουργίας ενός σύγχρονου, αποτελεσματικού και λειτουργικού Δήμου.

-Έχοντας βάλει τα θεμέλια για ένα συλλογικό και όχι προσωποπαγές σύστημα διαχείρισης που επενδύει στην εξωστρέφεια και τις διαδημοτικές συμπράξεις.

– Έχοντας καταφέρει να ανταπεξέλθουμε σε μια συνεχώς αυξανόμενη υποστελέχωση βασικών συντελεστών της δημοτικής δομής (Διευθυντής Δήμου, Μηχανικός Τεχνικής Υπηρεσίας κ.α.).

 

Στοχεύουμε:

  1. Στη στελέχωση με νέες θέσεις εργασίας και επιστημονικό προσωπικό στην οργανωτική δομή του δήμου και την τεχνική υπηρεσία.

 

  1. Στη συγκρότηση του οδικού χάρτη για τον συνολικό πολιτιστικό σχεδιασμό του Δήμου με έμφαση στον πολιτισμό της καθημερινότητας και το αναπτυξιακό πλάνο διασύνδεσης των πολιτιστικών δομών του τόπου μας.

 

  1. Να προωθήσουμε την ηλεκτρονική διακυβέρνηση στο μεγαλύτερο σύνολο των υπηρεσιών του Δήμου μας για την καλύτερη εξυπηρέτηση του δημότη.

 

  1. Να επαναλειτουργήσει το Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) μέσα από τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας που θα ενταχθούν στη νέα ΚΑΠ.

 

  1. Την αξιοποίηση όλων των αναπτυξιακών και διοικητικών ευκαιριών που προκύπτουν από το νέο νόμο για την τοπική αυτοδιοίκηση (Κλεισθένης) και το νέο νόμο για την κοινωνική οικονομία.

 

  1. Στην περαιτέρω ενίσχυση διαδημοτικών συνεργασιών σε επίπεδο κοινωνίας, δημιουργίας ομάδων τοπικής δράσης και παραγωγής στους δήμους του Ψηλορείτη.

 

  1. Στην ενεργοποίηση του Γεωπάρκου ως το ευνοϊκό πεδίο ανάπτυξης του βουνού που μας ενώνει και μας δίνει τις ευκαιρίες να επανεφεύρουμε ένα νέο μοντέλο εκσυγχρονισμού της τοπικής παραγωγής, επιχειρηματικής στροφής στη φύση και τον πολιτισμό και μιας εν γένει ποιοτικής αναβάθμισης του τοπικού προϊόντος και τρόπου ζωής.

 

 

 

Μοιραστείτε το

-

-->