Archive for Μαΐου 2019

Βίντεο: Αγγέλα Σκουλά

“Δεν έχει πέσει ο έρωτας στου χρόνου την παγίδα,

ήτανε νιός και όμορφος, όσες φορές τον είδα..”

Μια από τις ομορφότερες στιγμές των εκδηλώσεων των Υακινθείων για την “Μάνα που γέννησε και τη Μάνα που δεν γέννησε” ήταν η εντυπωσιακή παρουσία του νέου χορευτικού συγκροτήματος των Ανωγείων, που αποτελείται από γυναίκες, που γνώρισαν την αποθέωση από τον κόσμο που βρέθηκε στην πίσω πλατεία στο Μεϊντάνι! Ένας τιμητικός χορός για όλες τις γυναίκες που δεν βρίσκονται στη ζωή και μνημονεύτηκαν τα ονόματα τους κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων.  Στην πίστα για τον χανιώτικο συρτό, έλαμψαν με την ομορφιά και την παρουσία τους οι Ελένη Δρακογιαννάκη, Αριστέα Καλομοίρη, Νίκη Μέμου, Ελευθερία Καλομοίρη, Πόπη Καλομοίρη και Αγγέλα Σκουλά! Στη λύρα ο Γιώργος Σπαχής, στο μαντολίνο ο Βασίλης Δραμουντάνης και στα λαούτα οι Γιώργης Μπέρκης και Βασίλης Χαιρέτης.

Ρεπορτάζ: Γιώργης Μπαγκέρης

Φωτογραφίες: Μανόλης Σκανδάλης

Τις θέσεις και τις απόψεις του για τον Δήμο Ανωγείων ανέλυσε σε μια δίωρη σχεδόν ομιλία του προς τους Ανωγειανούς της Αθήνας, ο υποψήφιος δήμαρχος Στέλιος Σταυρακάκης, την Δευτέρα στα γραφεία του συλλόγου “Το Ιδαίον Άντρον”. Αρκετός κόσμος βρέθηκε εκεί και παρακολούθησε με προσοχή τον υποψήφιο της Λαϊκής Συσπείρωσης που μίλησε για φλέγοντα ζητήματα των Ανωγείων όπως την κτηνοτροφία, την φορολόγηση των δημοτών, την αξιοποίηση του Ψηλορείτη και τον δρόμο Ηράκλειο-Ανώγεια, καθώς και τη σημασία των επερχόμενων εκλογών για τον τόπο. Για αρκετή ώρα στο τέλος υπήρχε συζήτηση και εποικοδομητικός διάλογος για τα προβλήματα των Ανωγείων.Τον Στέλιο Σταυρακάκη προλόγισε η πρόεδρος του συλλόγου των Ανωγειανών της Αθήνας Ζαχαρένια Ανδρεαδάκη.

Σε τηλεφωνική μας επικοινωνία αμέσως μετά την ολοκλήρωση της ομιλίας του ο Στέλιος Σταυρακάκης μιλάει στην “Α” για την παρουσία του στην Αθήνα, τους άξονες που τέθηκαν και τον διάλογο με τους πολίτες. Αναλυτικά τα όσα μας είπε από την Αθήνα ο υποψήφιος δήμαρχος Ανωγείων:

“Στην Αθήνα αναφερθήκαμε σε όλα τα σημαντικά θέματα που απασχολούν το χωριό μας. Για σημαντικά θέματα όπως την κτηνοτροφία, την οικονομική πολιτική που ασκείται εδώ και πολλά χρόνια από τον Δήμο με τα χαράτσια, τους τρόπους αξιοποίησης του Ψηλορείτη και πολλά άλλα ζητήματα. Είμαι ευχαριστημένος από την κουβέντα και τον διάλογο που είχαμε στην αίθουσα του συλλόγου με τους συγχωριανούς μου. Δεν ήθελα να είμαι “στημένος” με μια γραμμένη ομιλία, μίλησα χωρίς χαρτιά και αυτό που ήθελα έγινε, να γίνει δηλαδή ένας ουσιαστικός διάλογος ανάμεσα μας. Με ερωτήσεις για τα προβλήματα που “καίνε” το χωριό και που όλοι τα γνωρίζουμε και δώσαμε απαντήσεις στη βάση της αντίληψης της λογικής της “Λαϊκής Συσπείρωσης”.

Το σημαντικότερα θέμα που μου έθεσαν και στην Αθήνα είναι η κατάσταση που επικρατεί στην κτηνοτροφία.Με όλα τα προβλήματα που βιώνουμε όλοι εμείς οι κτηνοτρόφοι, με τις τιμές, με το υψηλό κόστος παραγωγής. Επίσης μου τέθηκε το ζήτημα του Κτηνοτροφικού Συνεταιρισμού και το μέλλον που μπορεί να έχει.Η απάντηση μου και η άποψη μου είναι ότι όσον αφορά τον Συνεταιρισμό μετά το κλείσιμο του έμεινε ένα πολύ μεγάλο χρεωστικό υπόλοιπο. Θεωρώ ότι δεν είναι εύκολο να ανοίξει και πάλι ο Συνεταιρισμός. Ο Σωκράτης Κεφαλογιάννης στα εγκαίνια του γραφείου του έκανε αυτή την εξαγγελία για ανασύσταση και λειτουργία του Συνεταιρισμού και θεωρώ ότι δεν μπορεί να υλοποιηθεί κάτι τέτοιο.Με βάση το χρέος που υπάρχει για μένα αυτό είναι αδύνατον να συμβεί. Μάλιστα στην κατεύθυνση που λειτουργούν σήμερα όλοι οι Συνεταιρισμοί στην Ελλάδα, ακόμα και να λειτουργήσει ξανά αυτός των Ανωγείων δεν θα είναι βιώσιμος.

Για την αξιοποίηση του Ψηλορείτη προς όφελος των Ανωγείων, με ρώτησαν οι συγχωριανοί μας και βάση της εμπειρίας μου καθώς βρισκόμουν για πολλά χρόνια στη Νίδα και στο περίπτερο. Προσωπικά είμαι κάθετος όπως ανέφερα και στην τηλεοπτική εκπομπή, ότι δεν πρέπει να επιτρέψουμε την είσοδο στον Ψηλορείτη ιδιωτών για οποιαδήποτε μορφή εκμετάλλευσης του. Είτε αφορά ξενοδοχειακές μονάδες, είτε κεραίες, είτε φωτοβολταϊκά είτε οποιαδήποτε δράση επιθυμούν μεγαλοεπιχειρηματίες, θα μας βρουν απέναντι τους. Αν μπορεί ο Δήμος να σχεδιάσει και να μελετήσει μια μορφή εκμετάλλευσης σε συνεργασία με τους δημότες και με τη βάση να μην αλλοιωθεί το φυσικό περιβάλλον αυτό επιθυμούμε εμείς. Συνεργασία των κτηνοτρόφων με τον Δήμο και αξιοποίηση του Ψηλορείτη με βάση την παράδοση μας και την ιστορία μας και να ασχοληθούν νέοι άνθρωποι με όραμα και το μυαλό στην φύση και το περιβάλλον μας. Είναι ένα ζήτημα που πρέπει να μας απασχολήσει όλους, όχι μόνο τους υποψηφίους, με συνελεύσεις που πρέπει να γίνουν στο χωριό, ώστε να ακουστούν προτάσεις και να δούμε πως μπορούμε να παρέμβουμε, σε ποια μορφή θα παρέμβουμε χωρίς να έχουμε αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και την εικόνα του βουνού. Δραστηριότητες που δεν θα αλλοιώνουν αυτό το φυσικό κάλλος και θα έχουν τη σύμφωνη γνώμη των Ανωγειανών, αυτή είναι η στόχευση μας.

Για τον δρόμο Ηράκλειο-Ανώγεια όλοι συμφωνούμε να πιεστεί και να απαιτηθεί η άμεση αποπεράτωση του.Υπόσχονται οι Κυβερνήσεις αλλά εμείς ακούμε εδώ και πολλές δεκαετίες τις υποσχέσεις. Δυστυχώς δεν είχε ενταχθεί ο δρόμος στο ΕΣΠΑ  ένας φορέας που θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει πλήρως την κατασκευή του δρόμου και πήγαμε στους εθνικούς πόρους, όπου καταλαβαίνεις ότι θα υπάρχουν καθυστερήσεις. Υποσχέθηκε ο πρωθυπουργός τα 5 εκατομμύρια, αλλά λείπουν ακόμα εννιά καθώς η συνολική δαπάνη είναι 14 εκατομμύρια. Σε αυτό το ζήτημα νομίζω θα υπάρχει κοινή θέση και θέληση για το πως πρέπει να το χειριστούμε και προς πια κατεύθυνση. Είμαστε κάθετοι ότι πρέπει να το απαιτήσουμε και να ολοκληρωθεί άμεσα. Προσωπικά δεν είμαι αισιόδοξος ότι το έργο θα ολοκληρωθεί άμεσα, για να είμαι ειλικρινής. Όλα αυτά που συμβαίνουν τους τελευταίους μήνες με τις εξαγγελίες θεωρώ ότι είναι στο παιχνίδι των προεκλογικών υποσχέσεων και ότι το πρόβλημα μετά τις εκλογές θα διαιωνιστεί και θα μας ταλαιπωρήσει για αρκετά χρόνια ακόμα.

Τόνισα στους συγχωριανούς ότι οι δημοτικές εκλογές που έρχονται είναι καθαρά πολιτικές. Επεσήμανα ότι οι φόροι, η ανταποδοτικότητα και η συμμετοχή των πολιτών στα τέλη μέσω της φορολόγησης τους πολύ φοβάμαι ότι θα αυξηθεί στο μέλλον είτε με Καλλέργη είτε με Κεφαλογιάννη. Με το καινούριο μεσοπρόθεσμο νομοσχέδιο που είναι προς ψήφιση στα δημοτικά συμβούλια και θα το ψηφίσουν δεν είμαι αισιόδοξος για την τσέπη των δημοτών. Το νομοσχέδιο αυτό λέει ότι το 70% του προυπολογισμού θα βγαίνει από ιδίους πόρους. Καταλαβαίνεις Γιώργη τι σημαίνει αυτό, καθώς προβλέπω ότι θα οδηγηθούν στην αύξηση των τελών και την περαιτέρω επιβάρυνση των δημοτών. Επίσης στην ομιλία κατήγγειλα το γεγονός των κατασχετηρίων των λογαριασμών των δημοτών από την δημοτική μας αρχή. Επιβαρύνεται ακόμα περισσότερο το θέμα αυτό από τη στιγμή που είναι υπεύθυνοι οι δημοτικοί υπάλληλοι ώστε να κατανέμουν στους δημότες αυτές τις οφειλές, ενώ θα έπρεπε να την έχει το δημοτικό συμβούλιο. Είναι ένα αίτημα της Λαϊκής Συσπείρωσης, το δημοτικό συμβούλιο να χειρίζεται αυτό το θέμα ανάλογα με τις δυνατότητες και τα κοινωνικά κριτήρια κάτι που απαγορεύει η νομοθεσία. Αυτό πρέπει να γίνει για να μη σφίξει ο κλοιός και να οδηγηθούν σε αυτές τις αρνητικές αποφάσεις που θα πονέσουν ξανά το πορτοφόλι του κάθε δημότη.

Είμαστε μια μικροί κοινωνία και ακούω από όλους τους υποψηφίους συνεχώς υποσχέσεις. Θα έρθει όμως η μέρα που θα απολογηθούν για αυτές τις προεκλογικές υποσχέσεις. Νομίζω αυτό που πρέπει να πουν ανοιχτά οι συνυποψήφιοι μου είναι να πουν στον κόσμο ότι υπηρετούν πιστά μια πολιτική που υπαγορεύεται από την κεντρική οικονομική διαχείριση του Κράτους. Έφερα παραδείγματα άλλων δημάρχων που δεν συμφωνούν και δεν είναι όργανα των Κυβερνήσεων και πετυχαίνουν σημαντικά πράγματα στους δήμους τους, όπως ο κ.Πελετίδης στην Πάτρα και αρκετοί  άλλοι. Δεν γίνεται να ακούω συνέχεια ότι δεν μπορούν να κάνουν κάτι. Αν έχεις τη βούληση και τη θέληση μπορείς να αντιδράσεις διαφορετικά στα όσα σε προστάζουν κάποιοι άλλοι. Παίζουν ένα  παιχνίδι στο ποιος από τους δυο στα Ανώγεια θα βγει δήμαρχος, ενώ έχουμε την εμπειρία των προηγούμενων ετών που και οι δυο παρατάξεις συμφωνούσαν σε όλα τα ζητήματα αρχών. Δεν υπάρχει καμία διαφωνία και το ομολόγησε και εδώ στην Αθήνα ο Μανόλης Καλλέργης ότι το 99% των αποφάσεων ήταν ομόφωνες. Είτε ο Καλλέργης είτε ο Κεφαλογιάννης δεν αλλάζουν κάτι. Ο καθένας θα διεκδικήσει κάποια προγράμματα, αλλά στην ουσία και τα βασικά ζητήματα που “καίνε” τους Ανωγειανούς δεν θα δώσουν απάντηση σίγουρα ούτε ο ένας ούτε ο άλλος.

Θέλω να ευχαριστήσω τον σύλλογο των Ανωγειανών και όλους τους ανθρώπους που ήρθαν για να με ακούσουν.Μου μίλησαν με όμορφα λόγια για την επίσκεψη και την ομιλία μου και τους ευχαριστώ θερμά για αυτό. Προσωπικά τους είπα να στηρίξουν το ψηφοδέλτιο μας για όλους αυτούς τους λόγους που σου ανέφερα παραπάνω.Πιστεύω ότι γενικά οι επερχόμενες εκλογές θα βγάλουν πιο δυνατή την “Λαϊκή Συσπείρωση” σε όλη την Ελλάδα καθώς αυτό θα είναι και προς όφελος του κόσμου για να παλέψουμε και να ανακουφίσουμε τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει..”ολοκλήρωσε ο Στέλιος Σταυρακάκης.

 

Την Πέμπτη 16 Μαΐου στις 8.30 μ.μ, θα γίνουν τα εγκαίνια του εκλογικού κέντρου και η παρουσίαση του συνδυασμού “Δημοτική Προοδευτική Κίνηση-Τα Ανώγεια Μπροστά” του υποψήφιου Δημάρχου Ανωγείων Εμμανουήλ Καλλέργη. Τα γραφεία βρίσκονται στον κεντρικό δρόμο των Ανωγείων στο ύψος της πλατείας του Αγίου Γεωργίου.”Η παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαίτερα ” αναφέρει στην πρόσκληση του προς όλους τους Ανωγειανούς ο Εμμανουήλ Καλλέργης.

Ολοκληρώθηκε η δεύτερη ημέρα των Υακινθείων έχοντας την ευλογία του Σεβασμιότατου Αρχιεπισκόπου Κρήτης κ.κ Ειρηναίου που  χοροστάτησε  στην επιμνημόσυνη δέηση για τη μνήμη των μανάδων που έχουν φύγει στον ιερό ναό της  Παναγίας στο Περαχώρι. Ο Σεβασμιότατος Αρχιεπισκόπου Κρήτης κ.κ Ειρηναίου δήλωσε βαθύτατα συγκινημένος από το στολισμό του χωριού και την περιποίηση των γυναικών.

Ακολούθησε  μέσα στο ναό το τραγούδι της Παναγίας της Ανωγειανής από τον Λουδοβίκο των Ανωγείων και τη μελωδική Μελίνα Βρέντζου. Οι εκδηλώσεις συνεχίστηκαν στην πλατεία Μεϊντάνι με την  Χορωδία παραδοσιακής μουσικής Ανωγείων του Θ. Γιακουμάκη. Ακολούθησε η ομιλία της  Κρήσσας συγγραφέως Αλκυόνης Παπαδάκη  με θέμα την μάνα. Ο Σαμίρ  εκπροσώπησε   τους πρόσφυγες τραγουδώντας την ιστορία του και ο Χάρης Φασουλάς ερμήνευσε το δικό του τραγούδι για τη μάνα.

Ο ταλαντούχος  Γιώργης Σαλούστρος με την ασκομπαντούρα του έδωσε ένα διαφορετικό τόνο στη βραδιά και οι επί χρόνια καλεσμένες των Υακινθείων  Ελένη και Σουζάνα Βουγιουκλή ερμήνευσαν τραγούδια της Μεσογείου. Τη βραδιά  ολοκλήρωσαν  ο Λευτέρης και ο Μανούσος Καλλέργης ξεσηκώνοντας σε γλέντι την πλατεία.

Συγκινητική ήταν η στιγμή στο άκουσμα των γυναικείων ονομάτων που λείπουν ενώ ο ουρανός γέμιζε λάμψη και φως απ τα συμβολικά βεγγαλικά στη μνήμη τους. Να σημειωθεί ότι στο  χώρο  βρισκόταν  ο Γιώργης Σαλούστρος με το τσάι του.Με μεγάλη χαρά και ικανοποίηση η διοργανωτική ομάδα των Υακινθείων ανανεώνει το ραντεβού της μαζί μας τον Ιούλιο στον  χώρο του Αγίου Υακίνθου.

Φωτογραφίες: Τζούλια Νταγιαντά

 

 

Με τη πρώτη του χρονιά στο Ηράκλειο ο Αετός πέτυχε μια σπουδαία επιτυχία καθώς αναδείχθηκε σήμερα πρωταθλητής Ηρακλείου. Σε ένα γήπεδο με πολύ κόσμο και κλίμα πανηγυρικό η ομάδα μας νίκησε με 4-1  το Μαρτινεγκο και με 59 βαθμούς έκοψε πρώτος το νήμα στην Γ ΕΠΣΗ! Τα γκολ της νίκης οι Αερακης, Ξυλούρης, Παγκαλακης και Ιωαννίδης.

Η απονομή θα γίνει σε ημερομηνία που θα οριστεί από την ΕΠΣΗ.

Στην σημερινή γιορτή παρευρέθηκαν περίπου 400 Ανωγειανοι που αποθέωσαν στο τέλος με σαμπάνιες τους πρωταθλητές! Μαζί στη γιορτή και τα 100 παιδιά των Ακαδημιών του Αετού που πριν το ματς έδωσαν φιλικό παιχνίδι με τούς νέους του Εργοτέλη και φωτογραφήθηκαν με το πανό που έγραφε “Χρονιά πολλά Μαμά ” λόγω της ημέρας.

Η ΑΝΩΓΗ εκφράζει θερμά συγχαρητήρια στους ανθρώπους της ομάδας μας για την τεράστια επιτυχία τους.Και του χρόνου!

Ο έβδομος άξονας του προγράμματος της δημοτικής κίνησης του Εμμανουήλ Καλλέργη “Τα Ανώγεια Μπροστά” αφορά την καθημερινότητα, το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Αναλυτικά:

 

  1. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – ΑΝΘΡΩΠΟΣ

Η φύση, ο πολιτισμός και ο άνθρωπος σφυρηλατούν τους πιο αλληλένδετους κρίκους στην μακραίωνη ιστορία του τόπου μας. Η ιστορία των Ανωγείων είναι συνδεδεμένη με το φυσικό περιβάλλον και ο πολιτισμός μας αποτελεί στοιχείο που εφάπτεται στην καθημερινότητα μας ως άνθρωποι με συνείδηση και συλλογική μνήμη. Το περιβάλλον αποτελεί το σπίτι των παιδιών μας και για το λόγο αυτό η προστασία του και η αλλαγή κουλτούρας είναι περισσότερο αναγκαία από ποτέ σε παγκόσμια κλίμακα.

Η καθημερινότητα μας οφείλει να αναπτύξει τις συνήθειες που θα υπενθυμίζουν οτι η προστασία του περιβάλλοντος είναι υπόθεση όλων μας. Η καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης και συμπεριφοράς από το σχολείο μέχρι την κοινωνία επαναδιατυπώνει τις αρχές και τα ιδανικά μας, σε ένα τόπο που ιστορικά έχουμε μάθει να στηρίζουμε και να αγαπάμε.

Με όση αγάπη και περηφάνια προασπιζόμαστε το ιστορικό μας παρελθόν και τις μνήμες που αναγέννησαν από τις στάχτες τον τόπο μας, με αντίστοιχο ζήλο οφείλουμε να υπερασπιστούμε τον φυσικό μας πλούτο ως ενσυνείδητοι πολίτες και υπεύθυνοι άνθρωποι.

Στην κατεύθυνση αυτή

-:Επιτύχαμε την ανάδειξη του μοναδικου ενδημικού φυτού, είδος που κινδυνεύει με εξαφάνιση – Horstrissea Dolinicola -, μέσα από ημερίδα σε συνεργασία με το Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων (ΜΑΙΧ).

Υποβάλαμε πρόταση στο ΥΜΕΠΕΡΑ και δημοπρατήσαμε πρόταση ύψους 1.040.000€, για την δημιουργία Κέντρου  Βιοποικιλότητας, Κτηνοτροφίας και  Πολιτισμού για το φυσικό Πάρκο Ψηλορείτη, το οποίο θα φιλοξενηθεί σε ένα τμήμα του παλιού σχολείου, στο Περαχώρι, το οποίο θα συμβάλλει στην ανάπτυξη, την ανάδειξη και την ενίσχυση του δικτύου των επισκέψιμων υποδομών του Δήμου μας.

Προχωρήσαμε στην ανακύκλωση των αποβλήτων, τοποθετώντας κατάλληλους κάδους απορριμμάτων  μετά από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όπως επίσης και στην ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών στην οποία προχωρούμε άμεσα.

Υλοποιήσαμε ημερίδα για την κατάργηση της πλαστικής σακούλας, την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση ιδιαίτερα των μαθητών για θέματα ανακύκλωσης και περιβάλλοντος.

Υποβάλαμε πρόταση για την διαχείριση των βιοαποβλήτων και την απόκτηση καφέ κάδων (κομποστοποίηση).

-Σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης υποβάλαμε πρόταση για την δημιουργία πράσινου σημείου (την συγκέντρωση & διαχείριση μεγάλων αντικειμένων).

Δημιουργήσαμε μια νέα δομή στο Δήμο μας, το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Ανωγείων, με 12 πυροσβέστες και 3 πυροσβεστικά οχήματα, στο Φυλάκιο, στο Μετόχι, για τις ανάγκες της πολιτικής προστασίας στην περιοχή του Ψηλορείτη, όλο τον χρόνο, που θα συμβάλλει στο αίσθημα ασφάλειας ντόπιων και επισκεπτών. Στην παραπάνω νέα υπηρεσία έχει συμφωνηθεί  η  επιπλέον στελέχωση μέσω της πρόσληψης ντόπιων εποχικών υπαλλήλων κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.

-Στηρίξαμε και στηρίζουμε τις δράσεις και τα συνέδρια του ΚΠΕ στο σοβαρό ρόλο που διαδραματίζει στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση για περιβαλλοντικά θέματα στην κοινωνία και ιδιαίτερα στην εκπαιδευτική κοινότητα και στην οικονομία του τόπου.

Προχωρήσαμε στην ανάπλαση με ιδίους πόρους, πλατειών και δρόμων μέσα στον Δήμο (Κοκάκι, Σπιθουριανά, Αϊ Γιώργη, Μετόχι, Σείσαρχα).

Υποβάλαμε πρόταση για την ανάπλαση των υπόλοιπων στενών της περιοχής του Αϊ Γιάννη ύψους 400.000€.

-Εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση 200.000€ για την αποκατάσταση του πλακοσκεπή, στην περιοχή της Σοχώρας, η οποία είναι προς δημοπράτηση.

-Παρεμβήκαμε και παρεμβαίνουμε καθημερινά, για να αλλάξει η όψη του δημοτικού νεκροταφείου, το οποίο για εμάς είναι η εικόνα του πολιτισμού της καθημερινότητας και η αναγκαιότητα για τον απαιτούμενο σεβασμό, που πρέπει να δείχνουμε στους νεκρούς μας.

Οι στόχοι μας, ως συνέχεια των δράσεων μας, διαμορφώνονται ως εξής: 

  1. Διοργάνωση Ημερίδων – Σεμιναρίων  ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για το περιβάλλον,με στόχο την ανάπτυξη περιβαλλοντικής πολιτικής στο Δήμο και έμφαση στα σχολεία.
  2. Ενισχύση της φάσης δασικής αναγέννησηςτην οποία παρουσιάζει ο Ψηλορείτης την τελευταία δεκαετία με πρωτοβουλίες- εθελοντικές δράσεις και συνεργασίες που αναδεικνύουν την πανίδα και χλωρίδα, ως τα αναπόσπαστα συστατικά στοιχεία του βουνού μας.
  3. Δημιουργία και κατασκευή 4 νέων παιδικών χαρών(Μετόχι, Περαχώρι, Πίσω αυλή του Παιδικού Σταθμού, Δημοτικό Σχολείο), ως χώροι ανοιχτοί στα παιδιά και στις οικογένειες, τη χρηματοδότηση των οποίων έχουμε εξασφαλίσει από το Υπουργείο Εσωτερικών , ύψους 202.000€ (Φιλόδημος ΙΙ).
  4. Εξασφάλιση χρηματοδότησης για έργα ανάπλασης σε όλα τα στενά του Δήμουπου έχουν μείνει από το Πράσινο ταμείο, μετά από μελέτες που ήδη έχουν εκπονηθεί ή εκπονούνται.
  5. Εξασφάλιση παραχώρησης  των υπόλοιπων Πυρήνων στο Μετόχι, από την Γ.Γ. Πρόνοιας και αξιοποίηση τους για κοινωνικούς και αναπτυξιακούς σκοπούς του Δήμου.

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ

Ο Δήμος μας ήταν ένας από τους Δήμους της Κρήτης που αντιμετώπιζε διαχρονικά προβλήματα με την επάρκεια του πόσιμου νερού. Με την κατασκευή της λιμνοδεξαμενής Γονωμιού, αρχές του 2000, τα προβλήματα αυτά περιορίστηκαν αλλά δεν εξαλείφθηκαν.

Τα προβλήματα διαρροής που αντιμετώπιζε η  λιμνοδεξαμενή, με αποτέλεσμα την απώλεια σημαντικής ποσότητας νερού, είχαν ως συνέπεια την επισφάλεια του προγραμματισμού ιδιαίτερα για τις ποσότητες νερού των αρδευόμενων εκτάσεων.

Η κοστοβόρα λόγω κατανάλωσης ρεύματος άντλησης του νερού ύδρευσης από την γεώτρηση στα Αγρίδια για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα εντός του έτους, επιβάρυνε  οικονομικά το Δήμο. Παράλληλα οι ζημιές στο δίκτυο μεταφοράς και στα αντλιοστάσια όπως επίσης και στα μοτέρ άντλησης του νερού από την επιφάνεια της λιμνοδεξαμενής προς το διυλιστήριο ήταν ένα συχνό φαινόμενο.

Στόχος μας από την πρώτη στιγμή ήταν να σταματήσουμε την διαρροή του νερού στη λιμνοδεξαμενή και την άντληση του πόσιμου νερού από την γεώτρηση στα Αγρίδια. Με ένα τεχνικό έργο κόστους 50.000 ευρώ που εξασφαλίσαμε από το Υπουργείου Εσωτερικών σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης, παρεμβήκαμε στην λιμνοδεξαμενή αποκαθιστώντας τις ζημιές και περιορίζοντας στο ελάχιστο την εν λόγω διαρροής σημαντική απώλεια νερού. Παράλληλα με την παρέμβαση μας αυτή εγκαταλείψαμε τα μοτέρ άντλησης του νερού ύδρευσης από την επιφάνεια της λιμνοδεξαμενής προς το διυλιστήριο. Το νερό ύδρευσης κατευθύνεται τώρα από την λιμνοδεξαμενή προς το διυλιστήριο με φυσική ροή. Σε συνδυασμό με το μικρό φράγμα που κατασκευάστηκε από ιδίους πόρους στο χώρο μάστευσης του νερού στην τοποθεσία “Κυνηγού ρυάκι” και βοήθησε σημαντικά στην αύξηση της ποσότητας εισροής νερού στην λιμνοδεξαμενή, το αποτέλεσμα είναι σήμερα μετρήσιμο και ικανοποιητικό.

Από τον Σεπτέμβριο του 2014 δεν έχει αντληθεί ούτε ένα κυβικό πόσιμου νερού από την γεώτρηση στα Αγρίδια. Ο Δήμος επωφελήθηκε στα ταμεία του το ποσό των 700.000 ευρώ περίπου, που καταμερίζεται στην δαπάνη  κατανάλωσης ρεύματος για την άντληση του νερού, τις ζημιές των αντλιοστασίων και των μοτέρ άντλησης. Η λιμνοδεξαμενή έχει σήμερα 550.000 κυβικά μέτρα νερού που καλύπτει τις ανάγκες κατανάωσης δύο χρόνων του Δήμου και των δημοτών.

 

Σε όλη την διάρκεια της θητείας μας συντηρήσαμε και υποστηρίξαμε όλα τα έργα υποδομής ύδρευσης και άρδευσης του Δήμου μας. Παρεμβαίναμε άμεσα σε όποιο ζήτημα ανέκυπτε που επηρέαζε την ομαλή λειτουργία τους και δημιουργούσε προβλήματα στην καθημερινότητα των δημοτών μας.

   Στόχοι:

  1. Η δημοπράτηση και έναρξη των εργασιών  του έργου “Βελτίωση εσωτερικού δικτύου ύδρευσης Ανωγείων” προϋπολογισμού 2.800.000€.
  2. Η υλοποίηση της μελέτης του “φράγματος Βαρσαμά”.
  3. Η διενέργεια της δοκιμαστικής γεώτρησης στη θέση “Μελισουργάκι”και η αναζήτηση χρηματοδότησης για την ολοκληρωμένη γεώτρηση σε περίπτωση άντλησης ικανοποιητικής ποσότητας νερού .
  4. Η αναζήτηση χρηματοδοτικού εργαλείου για την ένταξη της μελέτης του αρδευτικού δικτύου μήκους 2,5 χιλιομέτρων στην τοποθεσία “Φτέρη-Βραϊμι”, κόστος έργου 1.000.000€,που θα αξιοποιήσει τις ποσότητες νερού του νέου βιολογικού καθαρισμού, που έχει ενταχθεί ως ξεχωριστό έργο στο πρόγραμμα “Φιλόδημος Ι” του Υπουργείου Εσωτερικών.
  5. Η αναζήτηση χρηματοδοτικού εργαλείου για την ένταξη 2 μικρών λιμνοδεξαμενών και 5 ομβροδεξαμενών σε κτηνοτροφικές περιοχές του Δήμου, κόστος έργου 700.000€.

 

-->