Archive for Μαΐου 2019

Ρεπορτάζ: Γιώργης Μπαγκέρης
Φωτογραφίες: Ολυμπία Μπαγκέρη
«Πετάς ψηλά και χαιρετάς τη Κρήτη,αϊτέ μου εσύ, φωνή του Ψηλορείτη.//Τραγούδι Ανωγειανό το πέταγμα σου, για μια ομάδα που ‘χει τ’ όνομά σου.//Περήφανε μου αϊτέ,αϊτέ Ανωγειανέ μου, ομάδα κι ουρανέ μου.//Ποιος θα σε δει ν’ ανοίγεις τα φτερά σου και δε θα φοβηθεί στο πέταγμα σου.//Παίρνεις τη μπάλα και τρυπάς τα δίχτυα και τ’ όνειρό μας βγαίνει πάντα αλήθεια.//Περήφανε μου αϊτέ.Αϊτέ Ανωγειανέ μου, ομάδα κι ουρανέ μου..
(Στίχοι Κώστας Φασουλάς, ερμηνεία Βασίλης Σκουλάς, μουσική Δημήτρης Παπαδημητρίου).
Ιστορία έγραψε ο Αετός Ανωγείων, με την πρώτη του συμμετοχή στο Ηράκλειο, συνέτριψε τα προγνωστικά του καλοκαιριού, “φτερούγισε” πάνω από τις δυσκολίες που του παρουσιάστηκαν στην διάρκεια της χρονιάς και περήφανα “κάθισε” χθες να ξαποστάσει στον θρόνο του πρωταθλητή Ηρακλείου, πριν ξεκουραστεί μέσα στο καλοκαίρι για να ετοιμαστεί για τις νέες του “πτήσεις” στα γήπεδα αυτή τη φορά της Β’ΕΠΣ Ηρακλείου! Παίχτες, προπονητές, μέλη ,φίλοι και άνθρωποι του ποδοσφαίρου και του αθλητισμού , βρέθηκαν την Κυριακή 19 Μαΐου στην πλατεία Αρμί και όλοι μαζί μια γροθιά γιόρτασαν την κατάκτηση του πρωταθλήματος της Γ’ΕΠΣΗ μια μοναδική επιτυχία, ανεπανάληπτη αν αναλογιστούμε ότι ο Αετός Ανωγείων το καλοκαίρι του 2018 βρισκόταν στα πρόθυρα της διάλυσης..
Αυτή είναι η όγδοη “κούπα” που περήφανα σηκώνει ο Αετός στον ουρανό των Ανωγείων, που με έτος ίδρυσης το 1963 και 56 χρόνια ένδοξης ιστορίας και προσφοράς στον ιστορικό τόπο μας μας έκανε ξανά περήφανους με την παρουσία του εντός και εκτός των αγωνιστικών χώρων. Ήταν και η πρώτη του φορά στα πρωταθλήματα του Ηρακλείου μετά τη πρόσφατη μεταγραφή και αποχώρηση του από αυτά του Ρεθύμνου. Και η είσοδος του αυτή ήταν εμφατική, ανάλογη της ιστορίας και της βαριάς φανέλας του. Οκτώ τρόπαια, όλα με τιμή και δόξα, με αγώνα και αγωνία, κόντρα σε όλους και σε όλα, αλλά πάντα διανθισμένες κούπες με το πείσμα των Ανωγείων, με τη θέληση, με το πάθος, με την αγάπη για τον αθλητισμό..
Οι…”κούπες του Αετού μας:
2 πρωταθλήματα Α’ΕΠΣ Ρεθύμνου (1993,2007)
2 πρωταθλήματα Β’ΕΠΣ Ρεθύμνου (1978,2017)
3 Κύπελλα ΕΠΣ Ρεθύμνου (1980, 1988,2007)
1 πρωτάθλημα Γ’ΕΠΣ Ηρακλείου (2019)
Η χθεσινή απονομή, είχε και τον συμβολισμό της, καθώς το κύπελλο που σήκωσε στον ουρανό των Ανωγείων ο ποδοσφαιριστής του Αετού, Ραφαέλος Βιτώρος,έγινε στην πλατεία Αρμί, δίπλα στο άγαλμα του Ανωγειανού αγωνιστή και μια ανάσα από τις πλάκες στις οποίες αναγράφονται τα ονόματα όλων των Ανωγειανών που έδωσαν τη ζωή τους σε όλους τους εθνικό-απελευθερωτικούς αγώνες της Πατρίδας. Όλοι οι παίχτες που σήκωσαν το τρόπαιο, είτε ήταν Ανωγειανοί, είτε από τις γύρω περιοχές, ένιωσαν στο πετσί τους την τιμή και την ιστορία του τόπου μας. Η αγάπη των παιχτών που δεν κατάγονται από τα Ανώγεια, για το χωριό και τους ανθρώπους του, ήταν άλλη μια κατάκτηση της χρονιάς για τον Αετό Ανωγείων.
Ο Αετός Ανωγείων έκοψε πρώτος το νήμα στον φετινό μαραθώνιο, αλλά δίνει τα συγχαρητήρια του και στις υπόλοιπες τρεις ομάδες που μαζί του κέρδισαν την άνοδο στο Β’Τοπικό. Στον Γιούχτα 2010 που συγκέντρωσε τους ίδιους βαθμούς (59 βαθμοί), με την ομάδα μας αλλά έχασε το πρωτάθλημα στην ισοβαθμία με τον Αετό (2-0 στα Ανώγεια, 0-1 στις Αρχάνες) . Τελικά εκείνο το γκολ του Γιώργου Παγκαλάκη την Κυριακή 2 Δεκεμβρίου 2018 στα Ανώγεια, στο 79′ της αναμέτρησης με τον Γιούχτα στα Ανώγεια όπου σημείωσε το 2-0 αποδείχθηκε και το χρυσό γκολ που έκρινε εν τέλει τον πρωταθλητή!
Στο Άλογο Μαλεβιζίου που ως τρίτο στην κατάταξη ανεβαίνει κατηγορία και θα συναντηθεί και του χρόνου στα γήπεδα της Β’ΕΠΣΗ με τον Αετό. Εκείνο το ματς στις 17 Μαρτίου 2019 στην Τύλισσο, θα μείνει στη μνήμη όλων και κυρίως των 500 φιλάθλων που το παρακολούθησαν δια ζώσης και είδαν το απίστευτο φινάλε με το γκολ νίκης του Παγκαλάκη στο 95′.
Στους Κουνάβους τέλος, που πέτυχαν την άνοδο τους επίσης στο Β’Τοπικό, άλλη μια ομάδα που άφησε το σημάδι της στον φετινό Αετό Ανωγείων. Ήταν 9 Φεβρουαρίου 2019 όταν ο Αετός επικρατούσε των αντιπάλων του με 5-0 στα Ανώγεια. Νίκη που τον οδηγούσε αγκαλιά με την άνοδο, αλλά ένα “τρίποντο” που δεν πανηγύρισε κανείς λόγω του σοβαρού τραυματισμού του επιθετικού μας Σοφοκλή Σμαραγδή. Ο Σοφοκλής, πέτυχε το γκολ στο πρώτο λεπτό, κέρδισε το πέναλτι στο ένατο λεπτό, σε φάση που τραυματίστηκε στους χιαστούς και έχασε την υπόλοιπη χρονιά. Στην έναρξη του ματς ήταν ο Σοφοκλής που σε μια ιστορική ομιλία του προς τους συμπαίχτες του τους ζήτησε να αγωνιστούν για τον Νίκο Ξυλούρη. Ήταν 9 Φλεβάρη, μια μέρα μετά την επέτειο του χαμού του Αρχάγγελου της Κρήτης. Αλλά επειδή η ζωή κύκλους κάνει, ο Σοφοκλής, πέτυχε το γκολ, κέρδισε το πέναλτι, “καθάρισε” την άνοδο στο Β’Τοπικό, τραυματίστηκε, έχασε τη χρονιά ως ποδοσφαιριστής, αλλά συνεχίζει να προσφέρει στα Ανώγεια ως πυροσβέστης στο νεοσύστατο πυροσβεστικό κλιμάκιο.Επειδή ακριβώς το ποδόσφαιρο είναι μέρος της ζωής..
Η ΑΝΩΓΗ «ΕΣΤΕΣΕ ΜΠΕΤΗ»
Η ΑΝΩΓΗ με χαρά και συγκίνηση βρέθηκε χθες στην τελετή της απονομής του πρωταθλήματος στην πλατεία Αρμί στον Αετό.Η ΑΝΩΓΗ είναι πάντα δίπλα στην ομάδα στις χαρές της και διακριτικά συμμετέχει στο πανηγύρι της. Αλλά η ΑΝΩΓΗ ως οφείλει δεν εγκαταλείπει ποτέ τον Αετό ούτε στις λύπες του, ούτε στις χειρότερες στιγμές του. Έστεσε “μπέτη” όπως λέμε στα Ανώγεια, πλάι στον Μίλτο, στον Μπαζού, στον Ζαφειρονίκο, στον Τακούρη και σε όλους όσοι ακολουθούσαμε τον Αετό τα προηγούμενα δύσκολα χρόνια στο Ρέθυμνο. Θα συνεχίσουμε να το πράττουμε. Ευελπιστούμε οι χαρές να συνεχιστούν για πολλά χρόνια ακόμα. Και τα μικρά παιδιά των Ακαδημιών που χθες σήκωναν περήφανα το τρόπαιο πλάι στο άγαλμα στο Αρμί, να γίνουν οι πρωταγωνιστές του μέλλοντος στις νέες κατακτήσεις της ομάδας..
Οι δηλώσεις των επισήμων κατά την χθεσινή απονομή
Εμμανουήλ Καλλέργης, δήμαρχος Ανωγείων:”Σήμερα είναι η γιορτή του ποδοσφαίρου για τα Ανώγεια, η γιορτή του Αετού και των μικρών Αετόπουλων των Ακαδημιών! Η προσπάθεια του νέου Δ.Σ του Αετού, η ομαδικότητα, η συλλογικότητα, το πνεύμα που θέλει να εμφυσήσει στους αθλητές, στους νέους και τις νέες του χωριού μας που είναι ενταγμένοι στις τάξεις και τις Ακαδημίες του, που αριθμούν πάνω από 100 άτομα, όχι μόνο μας βρίσκει σύμφωνους και συνοδοιπόρους, αλλά είναι και μέσα στην καρδιά της φιλοσοφίας μας για τους νέους που βρίσκουν τα ενδιαφέροντα τους και συμμετέχουν. Σας ευχαριστούμε και καλή συνέχεια..”.
Στέλιος Ξυλούρης, πρόεδρος Αετού Ανωγείων:” Θέλω να ευχαριστήσω όλους όσοι συνέβαλλαν στο να γίνει η ομάδα μας πρωταθλήτρια από την πρώτη της χρονιά στο Ηράκλειο. Πρωταθλήτρια όχι μόνο εντός των αγωνιστικών χώρων, αλλά κυρίως αυτό που μας έχει ευχαριστήσει σαν συμβούλιο είναι το ήθος και η αξιοπρέπεια και εκτός των τεσσάρων γραμμών του γηπέδου. Μπράβο σε όλους σας παιδιά του Αετού γιατί δείξατε παιδεία και αγωγή. Θέλω επίσης να ευχαριστήσω τους μικρούς των Ακαδημιών για την παρουσία τους και τη θέληση τους για ποδόσφαιρο που πηγάζει από την αγάπη τους για την αντρική ομάδα. Ευχαριστούμε όλο τον κόσμο που μας βοήθησε υλικά η ψυχολογικά, ευελπιστούμε σε μια καλύτερη χρονιά του χρόνου όπου όλοι μας ωριμότεροι θα δώσουμε το καλύτερο για τον Αετό Ανωγείων..”.
Νίκος Βρέντζος, πρόεδρος Πολιτιστικού συλλόγου Ανωγείων: “Συγχαρητήρια γιατί το γήπεδο σφύζει από τα μικρά παιδιά όλου του χωριού ,με τις Ακαδημίες ποδοσφαίρου από αγόρια και κορίτσια και αυτό από μόνο του είναι μια κατάκτηση μεγάλη ,πιο μεγάλη και Από την Κούπα. Πολιτισμός και Αθλητισμός είναι το ίδιο πάνε μαζί και μας χαροποιεί όταν οι βάσεις μπαίνουν και είναι στέρεες και σωστές για τα επόμενα πετάγματα του Αετού μας με γνώμονα πάντα το ευ αγωνίζεσθε στον ερασιτεχνικό αθλητισμό .Σήμερα ο Αετός Ανωγείων γράφει την δίκη του χρυσή σελίδα στην Ιστορία του μετά από την συνεχόμενη παρουσία του στα γήπεδα του Ρεθύμνου από 1960 να σηκώνει την πρώτη κούπα του στα πρωταθλήματα του Ηρακλείου ..”.
Γιάννης Σαλούστρος, Αντιπρόεδρος Αετού:“Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε την αγορά ενός αυτοκινήτου ενιαθέσιου από το σωματείο μας για να εξασφαλίσουμε την μεταφορά των αθλητών που διαμένουν στο Ηράκλειο στις προπονήσεις που γίνονται στο δημοτικό στάδιο Ανωγείων και λύνουμε με αυτό τον τρόπο ένα μεγάλο πρόβλημα της μεταφοράς.Η αγορά αυτή είναι μια μεγάλη προσφορά των Γιάννη και Αποστόλη Ξυλούρη. Επίσης σας ενημερώνουμε ότι της επόμενες ημέρες θα πραγματοποιηθεί γενική συνέλευση για τον απολογισμό της χρονιάς την ενημέρωση των χωριανών για τα οικονομικά του σωματείου τί χρήματα εισπράξαμε τι έξοδα είχαμε και τι υπόλοιπο ταμειακό υπάρχει και θα γίνει συζήτηση και ενημέρωση για τον σχεδιασμό της επόμενης χρονιάς.
Σωκράτης Κεφαλογιάννης, υποψήφιος δήμαρχος Ανωγείων:”Θέλω να συγχαρώ τους παίκτες, τον προπονητή και την Διοίκηση του Αετού Ανωγείων για την κατάκτηση του πρωταθλήματος της Γ΄ΕΠΣΗ. Το γεγονός ότι έφτασε σε αυτήν την σημαντική επιτυχία, ενώ η φετινή ήταν η πρώτη χρονιά που συμμετείχε σε πρωτάθλημα της Ένωσης του Ηρακλείου, δείχνει ότι στην ομάδα γίνεται σωστή και μεθοδική δουλειά σε όλα τα επίπεδα – ειδικά στις ακαδημίες.Αυτό άλλωστε είναι και το σημαντικότερο – το γεγονός δηλαδή ότι έχοντας ως εφαλτήριο τα νέα ταλέντα των Ανωγείων, ο Αετός δικαιούται να αισιοδοξεί για ακόμα υψηλότερες “πτήσεις” στο μέλλον. Και πάλι συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές της ανόδου με υγεία και δύναμη να οδηγήσουν τον Αετό σε νέα κεφάλαια στην σπουδαία ούτως ή άλλως Ιστορία του..”.
Θεόφιλος Ασλάνης, πρόεδρος επιτροπής πρωταθλήματος Ε.Π.Σ.Ηρακλείου: “Ήρθαμε να σας κάνουμε την απονομή για την άξια προσπάθεια που κάνατε φέτος. Δείξατε επάξια ότι ήρθατε στο Ηράκλειο για να μείνετε για τα καλά στην Ένωση και τα πρωταθλήματα μας! Με πράξεις αποδείξατε τη θέληση σας, αποδίδοντας τα μέγιστα του πολιτισμού και της φιλοξενίας των Ανωγείων σε όλες τις ομάδες που ήρθαν εδώ. Ο Αετός ανέδειξε το πρωτάθλημα μας με την παρουσία του καθώς μια τόσο ιστορική ομάδα έδωσε μεγαλύτερη εμβέλεια στο πρωτάθλημα της Γ’κατηγορίας Ηρακλείου. Ήταν ένα συναρπαστικό πρωτάθλημα, με αμείωτο ενδιαφέρον μέχρι την τελευταία αγωνιστική που όλοι παρακολουθήσαμε με ενδιαφέρον. Συνεχίστε με τον ίδιο ζήλο και θέληση και η Ένωση θα είναι πάντα δίπλα σας σε όλα τα θέματα που μπορούν να σας βοηθήσουν οργανωτικά και αγωνιστικά..”
Ο Αετός Ανωγείων ευχαριστεί τον ποιητή Κώστα Μανουρά (Προσφύρη) και τις “Πανεπιστημιακές εκδόσεις” για την προσφορά του βιβλίου του “Λευτέρης και Ειρήνη” που συνόδευσε κάθε μετάλλιο στους ποδοσφαιριστές της ομάδας μας. Την παρουσίαση της βραδιάς έκανε η Αγγέλα Σκουλά. Τραπέζι στους πρωταθλητές και τους επίσημους προσκεκλημένους παρέθεσε μετά την απονομή ο γενικός αρχηγός του Αετού Νίκος Καλομοίρης, ιδιοκτήτης της παραδοσιακής ταβέρνας “Γκαγκάρης”. Δείτε το βίντεο που ετοίμασε ο καλός φίλος των Ανωγείων, Νίκος Σωμαράκης, με στιγμιότυπα από όλη τη χρονιά.
Τα γκολ, οι αποκρούσεις αλλά και άλλες στιγμές που οδήγησαν στην κατάκτηση του φετινού τίτλου:
https://www.youtube.com/watch?v=s1cSMamm6xU
Ρεπορτάζ:Γιώργης Μπαγκέρης
Φωτογραφίες:Μανόλης Σκανδάλης
Σε μια κατάμεστη αίθουσα στα γραφεία του συλλόγου των Ανωγειανών της Αθήνας, μίλησε το Σάββατο το απόγευμα ο υποψήφιος δήμαρχος Ανωγείων Σωκράτης Κεφαλογιάννης, αναλύοντας το πρόγραμμα και το σχέδιο του για τα Ανώγεια της επόμενης τετραετίας, αλλά και προχωρώντας σε διάλογο με τους πολίτες για τα βασικά προβλήματα που τους απασχολούν για τον τόπο καταγωγής τους. “Εσείς γνωρίζετε ότι διεκδικούμε δυναμικά και μπορούμε να υλοποιήσουμε ό,τι σχεδιάζουμε.Πιστεύουμε απόλυτα πως στο τέλος της επόμενης τετραετίας, όταν θα έρθει η ώρα του λογαριασμού , όταν τα λόγια θα αναμετρηθούν με τις πράξεις, εμείς ,για μια ακόμη φορά, δεν θα έχουμε διαψεύσει την εμπιστοσύνη που μας δείχνετε. .” ανέφερε χαρακτηριστικά στην διάρκεια της ομιλίας του ο Σωκράτης Κεφαλογιάννης.
Τον υποψήφιο δήμαρχο Ανωγείων προλόγισε η πρόεδρος του συλλόγου “Το Ιδαίον Άντρον” Ζαχαρένια Ανδρεαδάκη, ολοκληρώνοντας τον κύκλο των παρουσιάσεων στην Αθήνα και των τριών ανδρών που διεκδικούν τον δημαρχιακό θώκο. Τον Σωκράτη Κεφαλογιάννη συνόδευσαν στην Αθήνα και υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι του συνδυασμού του. Η ομιλία του έγινε εκτός κειμένου και η ΑΝΩΓΗ επικοινώνησε μετά την ολοκλήρωση της τηλεφωνικά με τον Σωκράτη Κεφαλογιάννη που μας ανέλυσε τις σκέψεις και τα συμπεράσματα του μετά τον διάλογο που είχε με τους Ανωγειανούς της Αθήνας.
Αναλυτικά η δήλωση του στην “Α” έχει ως εξής:
“Θα ήθελα καταρχήν να ευχαριστήσω θερμά τον Σύλλογο των Ανωγειανών της Αθήνας για την ζεστή υποδοχή και τη φιλοξενία που μου παρείχαν σε αυτό το σμίξιμο μας με τους συγχωριανούς που ζουν στην πρωτεύουσα. Υπήρξε πραγματικά ένα ιδιαίτερα ζεστό κλίμα συζήτησης και διαλόγου. Είναι σημαντικό αυτή η όσμωση τόσο των πολιτών όσο και των αιρετών να είναι συνεχής. Την είχαμε υπηρετήσει αυτή την αλληλεπίδραση όταν βρισκόμασταν στην δημοτική αρχή. Σίγουρα υπάρχει ανάγκη αυτή η σχέση να διευρυνθεί και να γίνει πιο αποδοτική και για τις δύο πλευρές. Όπως σου είχα πει και στη πρόσφατη συνέντευξη μας στην ΑΝΩΓΗ, έχουμε ανάγκη να αξιοποιήσουμε το μεγάλο ανθρώπινο δυναμικό που υπάρχει έξω από τα Ανώγεια.
Στους συγχωριανούς μας ανέλυσα τους βασικούς άξονες του προγράμματος της δημοτικής μας κίνησης “Τ’Ανώγεια του Μέλλοντος”, αλλά για μένα το βασικότερο στοιχείο ήταν η συζήτηση που ακολούθησε. Η συζήτηση αυτή επηρεάστηκε πολύ από την ανάλυση των αξόνων και των ζητημάτων που θεωρούμε ότι θα τεθούν και τα επόμενα χρόνια για τα Ανώγεια. Ζητήματα ζωτικής σημασίας. Έγινε μια ενδιαφέρουσα και διεξοδική συζήτηση, τόσο για τα ζητήματα του Ψηλορείτη, την αγωνία των Ανωγειανών για το θέμα του κτηνοτροφικού συνεταιρισμού, είδα την αγωνία επίσης για την ανάδειξη της υφαντικής τέχνης, για την πορεία των τουριστικών υποδομών, για τον δρόμο και πολλά άλλα. Οι πολίτες έθιξαν και άλλα θέματα όπως το κοινό ψηφοδέλτιο στο μέλλον, για το ζήτημα του νερού και το γεγονός ότι παραμένει πολύ ακριβό, τι θα γίνει με την εικόνα του νεκροταφείου που πρέπει να αλλάξει προς το καλύτερο.
Να σου αναφέρω ότι συζήτηση έγινε και πριν την έναρξη της κανονικής παρουσίας και ομιλίας μου, αλλά και μετά το τέλος της. Είναι καλό να σμίγουμε . Η κρίση μας έκανε να αποξενωθούμε, μας έφτασε σε σημείο να μην ασχολούμαστε με τα κοινά προβλήματα αλλά μόνο με τα προσωπικά μας. Σαν Δήμος αυτό το κομμάτι που μας αναλογεί, είναι να δημιουργήσουμε τις συνθήκες, να ανοίξουμε την κουβέντα, να αισθανθεί ο Ανωγειανός όπου και να ζει, ότι μπορεί να προσφέρει στον τόπο του, από το δικό του μετερίζι, από τη δική του επιστημονική κατάρτιση, είτε από οτιδήποτε άλλο..ολοκληρώνει
Να αναφέρουμε ότι τις αμέσως επόμενες ημέρες η ΑΝΩΓΗ θα παρουσιάσει αναλυτικά ολόκληρο το πρόγραμμα του συνδυασμού “Τ’Ανώγεια του Μέλλοντος. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Σωκράτης Κεφαλογιάννης:”Το πρόγραμμα μας στηρίζεται από τη μια, σε δυο Στρατηγικούς Πυλώνες, τον Αναπτυξιακό Σχεδιασμό και στην Κοινωνική Ευημερία.Από την άλλη,επικεντρώνεται σε 11 βασικές Πτυχές-Κλειδιά, σε 3 Εμβληματικά έργα και σε 3 Κορυφαίες Διεκδικήσεις, που φανερώνουν ότι γνωρίζουμε τις σημερινές και μελλοντικές ανάγκες της κοινωνίας μας και ότι μπορούμε να σχεδιάζουμε επιστημονικά και να οργανώνουμε μεθοδικά.Γνωρίζουμε να κάνουμε χρήση όλων των ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων, για να υλοποιήσουμε το σχέδιό μας. Θα εργαστούμε στην υλοποίηση όλων των έργων που έχουν ενταχθεί για χρηματοδότηση, με αναπροσαρμογή στις μελέτες εφαρμογής τους με στόχο τη μείωση του λειτουργικού κόστους προς όφελος των δημοτών..” και καταλήγει τονίζοντας ότι βασίζεται στην “έκρηξη της συλλογικότητας πάνω σε ένα καλά σχεδιασμένο πρόγραμμα για το σήμερα και το κοντινό μας αύριο. Με συναίσθηση της ευθύνης μας , η νέα πρότασή μας είναι η συνέχεια του Οράματος μας για τα Ανώγεια του Μέλλοντος..”.
Να αναφέρουμε τέλος και ένα χαρακτηριστικό περιστατικό που σκόρπισε το γέλιο κατά τη διάρκεια της ομιλίας του Σωκράτη Κεφαλογιάννη και που αποδεικνύει για άλλη μια φορά το ξεχωριστό χιούμορ των Ανωγειανών. Στην αίθουσα του συλλόγου των Ανωγειανών, ανάμεσα στον κόσμο, βρέθηκε ο γηραιότερος όλων, ο Γιώργος Κοντογιάννης ή “Ζαφειρογιώργης”, ο εμβληματικός δημιουργός του πρώτου σινεμά στα Ανώγεια, με το θρυλικό “ΡΕΞ” που άνοιξε το 1956! Ο ενενήντα εννέα ετών σήμερα “Ζαφειρογιώργης” πάντα ακμαίος και με ενδιαφέρον για τα κοινά των Ανωγείων ζήτησε να παρέμβει όταν η συζήτηση έφτασε στο θέμα του νεκροταφείου των Ανωγείων και των προτάσεων για να βελτιωθεί η εικόνα του. “Δήμαρχε εγώ θέλω να κλείσουν τα νεκροταφεία. Άμα κλείσουν δε θα ποθάνω…” είπε ο Γιώργος Κοντογιάννης και σκόρπισε το γέλιο σε μια στιγμή που δείχνει και το ωραίο και φιλικό κλίμα που υπήρχε στη συζήτηση!
Ο ένατος άξονας του προγράμματος της δημοτικής κίνησης του Εμμανουήλ Καλλέργη “Τα Ανώγεια Μπροστά” αφορά την δικτύωση, την καινοτομία και την εξωστρέφεια. Αναλυτικά:
- ΔΙΚΤΥΩΣΗ – ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ – ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ
Ο Ανοιχτός Δήμος και η ανοιχτή κοινωνία αναδεικνύεται σε καθοριστικό στοίχημα για τα Ανώγεια στο πέρασμα του χρόνου. Δε μπορεί η πρωτοπορία να γεννιέται σε περίκλειστη λογική και δε μπορεί η εξέλιξη να είναι συνώνυμο των μεγάλων πόλεων. Για μας, έχει ξεχωριστή σημασία να αναδείξουμε πως ο πολιτισμός δεν διασώζεται απλά, αλλά δημιουργείται καθημερινά.
Η δικτύωση, η διασύνδεση και η εξωστρέφεια σε συνδυασμό με τις σύγχρονες τεχνολογίες μπορούν να εξελίξουν τον τόπο μας σε ένα σύγχρονο εναλλακτικό πάρκο καινοτομίας που θα μας κάνει πρωταγωνιστές ενός περιφερειακού μοντέλου δημιουργικής οικονομίας, νεοφυούς επιχειρηματικότητας, αλλά και ευκαιριών παρουσίασης και πειραματισμού νέων μέσων και πρακτικών.
Στο διάστημα της θητείας μας καταφέραμε:
-Την Ψηφιακή κάλυψη του συνόλου του οικιστικού ιστού των Ανωγείων με ελεύθερο wi-fi και κόμβους τις κεντρικές πλατείες και σημεία του Δήμου.
-Να στηρίξουμε πρωτοβουλίες που έδωσαν στους νέους μαθητές την ευκαιρία να γνωρίσουν τη ρομποτική και τον ψηφιακό προγραμματισμό. Στόχος είναι να συνεχιστούν δίνοντας τις ευκαιρίες να αξιοποιήσουμε τον κόσμο της τεχνολογίας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για μας και τον τόπο μας.
-Την ένταξη μας στο Δίκτυο Μεσογειακών βουνών παράκτιων περιοχών της Μεσογείου (Med-Embmelatic του προγράμματος Interreg_MED), μέσω του ΑΚΟΜΜ, εκπροσωπώντας την Ελλάδα μαζί με τον Όλυμπο σε ένα δίκτυο 9 βουνών από Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Αλβανία, πράγμα που αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό βήμα στο πως μπορεί να αξιοποιηθεί ο Ψηλορείτης ως το βουνό των μύθων που αναδεικνύει τα μονοπάτια του και καλεί τον επισκέπτη την ίδια μέρα να ανηφορίσει από τις θάλασσες στα ορεινά.
– Την ενεργό συμμετοχή μας:
– Στη διοίκηση του δικτύου Μαρτυρικών Πόλεων και Χωριών της Ελλάδας του 1940-1945, από τη θέση του γραμματέα της διοίκησης του.
– Στο δίκτυο Ορεινών Δήμων της ΚΕΔΕ
– Στα ετήσια συνέδρια της ΚΕΔΕ για την προώθηση των στόχων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Ελλάδα
– Στις ανελειπείς συνεδριάσεις της ΠΕΔ Κρήτης
-Την συνεργασία μας με τους γειτονικούς Δήμους, τους οποίους στηρίξαμε και μας στήριξαν σε κοινά έργα ή ελλείψεις, δημιουργώντας έτσι μια κοινή κουλτούρα συνεργασιών και αλληλοβοήθειας.
Στοχεύουμε ακόμα:
- Να συμβάλλουμε με δράσεις τεχνολογικής και ψηφιακής παιδείας που στόχο έχουν να επιισημάνουν τους κινδύνους του ψηφιακού εθισμού, της προσοχής στην διαδικτυακή πλοήγηση και που θα αναδείξουν την ανάγκη του να βάζουμε τα κατάλληλα φίλτρα προστασίας και ορθής χρήσης σε ένα κόσμο με απέραντες δυνατότητες αλλά και απειλές, αυτόν του διαδικτύου.
- Να αναδείξουμε τον Ψηλορείτης ως κοιτίδα νέας επιχειρηματικότητας, θερμοκήπιο για έρευνα και νεοφυή επιχειρηματικότητα, αξιοποιώντας τις υπάρχουσες δομές του και τις συμπράξεις ανάμεσα στους δήμους και τους ανθρώπους μας.
- Να προωθήσουμε την οικονομική ανάπτυξη που βασίζεται στη γνώση και τη βιώσιμη εξειδίκευση, φέρνοντας την Ανωγειανή κοινωνία σε επαφή με τις εξελίξεις στον επιστημονικό-επιχειρηματικό και δημιουργικό τομέα.
- Να δώσουμε έμφαση και να γνωρίσουμε τις τεχνολογίες της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης, όπως πληροφορική, τεχνητή νοημοσύνη, προηγμένα υλικά, βιοτεχνολογία, νανοτεχνολογία, ρομποτική, με όχημα τον ΑΚΟΜΜ, ως το αναπτυξιακό κέντρο που θα επενδύσει στην καινοτομία για το σύνολο του Ψηλορείτη.

Το αποκορύφωμα μιας σπουδαίας και μεταβατικής χρονιάς, αλλά και το επιστέγασμα των κόπων διοίκησης, τεχνικού τιμ και ποδοσφαιριστών, θα γίνει την Κυριακή στις 7 μ.μ στην πλατεία Αρμί, με την απονομή από την ΕΠΣΗ του πρωταθλήματος στον Αετό Ανωγείων! Την κούπα θα απονείμει ο πρόεδρος της επιτροπής του πρωταθλήματος της ΕΠΣΗ Θεόφιλος Ασλάνης, ενώ στην εκδήλωση που θα παρουσιάσει η Αγγέλα Σκουλά θα παιχτεί και ένα δεκάλεπτο βίντεο με τις καλύτερες στιγμές φέτος της ομάδας από την κάμερα του Νίκου Σωμαράκη! Χαιρετισμό στην εκδήλωση θα κάνει ο Δήμαρχος Ανωγείων Εμμανουήλ Καλλέργης και ο πρόεδρος του Αετού Ανωγείων Στέλιος Ξυλούρης.
Το Δ.Σ του Αετού Ανωγείων καλεί όλους τους φίλους της ομάδας να παρευρεθούν στο τελευταίο χειροκρότημα της χρονιάς στα παιδιά της ομάδας μας. Του χρόνου ραντεβού στα γήπεδα της Β’ΕΠΣΗ!





Διαβάστε στην ΑΝΩΓΗ ολόκληρη την ομιλία του Εμμανουήλ Καλλέργη μετά την τελετή των εγκαινίων του εκλογικού του κέντρου:
Αιδεσιμότατοι,
Συνάδελφοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση,
Αγαπητοί καλεσμένοι – Υποψήφιοι των άλλων Συνδυασμών,
Συνδημότισσες και Συνδημότες,
Σας ευχαριστούμε πολύ για την ανταπόκριση στην πρόσκληση μας σήμερα και για την παρουσία σας στον αγιασμό και τα εγκαίνια του εκλογικού κέντρου του συνδυασμού μας, «Δημοτική Προοδευτική Κίνηση-Ανώγεια Μπροστά».
Και εγώ και οι συνυποψήφιοι του συνδυασμού μου, σας καλωσορίζουμε.
Οι εκλογές είναι κορυφαία έκφραση της Δημοκρατίας και η απόφαση για το μέλλον της διακυβέρνησης του τόπου μας, είναι αποκλειστικό προνόμιο του κάθε πολίτη, δηλαδή δικό σας.
Στις 26 του Μάη, εσείς θα μας κρίνετε όλους.
Εμείς, διεκδικούμε την στήριξή σας, με βάση το πως δουλέψαμε, το πως συνεργαστήκαμε, το τι κατακτήσαμε, τι προγραμματίσαμε, τι οραματιστήκαμε, τι καταφέραμε.
Γιατί απ την αρχή της θητείας μας δουλέψαμε σκληρά.
Υλοποιήσαμε, Προγραμματίσαμε, Μελετήσαμε, Εντάξαμε και Υλοποιούμε νέα έργα.
Όπως είδατε στο πρόγραμμα μας, αλλά και στον πίνακα που τον συνοδεύει, πάνω από 110 κωδικοί έργων υλοποιήθηκαν, υλοποιούνται και προγραμματίζονται για το μέλλον, συνολικού προϋπολογισμού 36.000.000ευρώ.
Ας μιλήσουμε όμως λίγο πιο συγκεκριμένα,
Την 5ετία που πέρασε, υλοποιήσαμε, συνεχιζόμενα έργα ύψους 5.700.000 ευρώ και δεν χάσαμε κανένα που να ήταν ώριμο με τις μελέτες του και ενταγμένο σε κάποιο πρόγραμμα.
Σε μερικά από αυτά, πήραμε την πολιτική απόφαση να μην τα προχωρήσουμε και να στραφούμε σε άλλες προτεραιότητες για τον Δήμο μας.
Όλο αυτό το διάστημα υλοποιήσαμε και υλοποιούμε μικρά έργα χρηματοδοτούμενα από τον προϋπολογισμό του Δήμου και της Περιφέρειας, περίπου 1.500.000 ευρώ.
Προκηρύξαμε, το Κέντρο Βιοποικιλότητας και Κτηνοτροφίας του Ψηλορείτη, ένα νέο μεγάλο έργο, που αφορά όλη την περιοχή μας, ύψους 1.040.000 ευρώ, του οποίου ο σχεδιασμός είναι εξ’ ολοκλήρου δικός μας.
Αυτή την περίοδο, υλοποιείται η ανακατασκευή του Περιπτέρου της Νίδας, ύψους 1.100.000 ευρώ.
Αξιοποιήσαμε οποιοιδήποτε χρηματοδοτικό πρόγραμμα βρήκαμε, που άνοιξε τα τελευταία 2 χρόνια, όπως το Φιλόδημο, τα Leader, το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κρήτης(Ολοκληρωμένες Χωρικές Επεμβάσεις), το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων(ΠΔΕ), και προτείναμε έργα ύψους 17.000.000 ευρώ. Από αυτά, είναι ενταγμένα και έχουν ήδη εγκριθεί οι χρηματοδοτήσεις ύψους 11.000.000 ευρώ.
Σε όλα αυτά τα έργα βασική προϋπόθεση για να ενταχθούν σε προγράμματα ήταν να υπάρχουν μελέτες. Και τα καταφέραμε.
Ειδικά για τον Φιλόδημο:
Κατορθώσαμε να εντάξουμε μέχρι στιγμής 7 έργα, ύψους 4.800.000 ευρώ και εκκρεμεί ακόμα 1, η ανακατασκευή του βιολογικού ύψους 2.230.000 ευρώ, που περιμένουμε την αξιολόγηση και ένταξη του από μέρα σε μέρα.
Αυτή η επιτυχία, μας κατατάσσει στους πρώτους Δήμους στην Κρήτη και στην Ελλάδα, σε ποσό ενίσχυσης ανά κάτοικο.
Συγκριτικά δηλαδή με τα μέχρι τώρα αποτελέσματα σχετικά με τη χρηματοδότηση στους 5 Δήμους του Νομού μας, σε εμάς, αναλογούν 2.020 ευρώ ανά κάτοικο, ενώ στον δεύτερο Δήμο του νομού μας, αναλογούν 738 ευρώ και στον τελευταίο, 196 ευρώ ανά κάτοικο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Εσωτερικών.
Η αποτελεσματικότητα μας, σε επίπεδο έργων, προγραμματισμού και χρηματοδότησης είναι μετρήσιμη και πολύ ικανοποιητική.
Δεν σταματάμε όμως εδώ, ούτε επαναπαυόμαστε. Παρακολουθούμε διαρκώς ο,τι καινούργιο πρόγραμμα προκηρύσσεται, ετοιμαζόμαστε, καταθέτουμε τις προτάσεις μας και διεκδικούμε.
Αυτά τα έργα αφορούν και την ανάπτυξη, αλλά και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών μας για τα επόμενα 25 με 30 χρόνια. Είναι έργα ουσίας.
Ουσία δεν έχουν όμως μόνο τα τεχνικά έργα.
Είναι και η διοίκηση, είναι και η κοινωνική πολιτική, είναι ο Πολιτισμός, η Παιδεία, η Υγεία, ο Αθλητισμός, οι υπηρεσίες, το Περιβάλλον, η Καθημερινότητα του πολίτη, η Νέα γενιά.
Και σε όλους αυτούς τους τομείς βάλαμε το δικό μας στίγμα
όπως είδατε και στο πρόγραμμά μας.
Ότι καταφέραμε μέχρι τώρα, το οφείλουμε στο πάθος και την αγάπη για τον τόπο μας, στη σκληρή δουλειά όλης της ομάδας μας, στη στήριξη από τις λειψές σε δυναμικό, αλλά όχι δυναμική, υπηρεσίες μας, διοικητικές, τεχνικές, οικονομικές, κοινωνικές, σε όλους αυτούς τους ανθρώπους που πολλές φορές κατόρθωσαν το ακατόρθωτο και συνεχίζουν ακόμα και σήμερα, και τους οποίους δεν μπορώ παρά να ευχαριστήσω μέσα από την καρδιά μου.
Σε όλους αυτούς τους τομείς που ασχοληθήκαμε, τα αποτελέσματα είναι ορατά και μετρήσιμα και αντικειμενικά.
Για δεύτερη χρονιά, ο πιλοτικός δείκτης αποτελεσματικότητας των ορεινών και νησιώτικων Δήμων, στη διοίκηση και οικονομική διαχείριση, μας κατατάσσει μέσα στους 10 πρώτους Δήμους στην Ελλάδα.
-Απλώσαμε δίκτυο προστασίας των κοινωνικά αδύναμων
– Δώσαμε έμφαση στον Πολιτισμό, τον Αθλητισμό και την Παιδεία.
Για παράδειγμα:
-Συνεργαστήκαμε με την Εθνική Λυρική Σκηνή
-Στηρίξαμε και διοργανώσαμε φεστιβάλ και εκδηλώσεις.
-Προωθήσαμε την παράδοση και την άυλη πολιτιστική κληρονομιά μας, σαν αναπτυξιακό εργαλείο, στον κατάλογο της Ουνέσκο.
-Συνεργαστήκαμε και συνεργαζόμαστε με Πανεπιστήμια και Επιστημονικούς Φορείς
-Τα τελευταία 5 χρόνια διοργανώσαμε πάνω από 10 μεγάλα συνέδρια στα Ανώγεια και προγραμματίζουμε κι άλλα (Αύριο μάλιστα ξεκινάει ένα ακόμη πολύ ενδιαφέρον συνέδριο, από το τμήμα Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης και Δυτικής Αττικής)
-Φέραμε καινούριες υπηρεσίες, ενώ στηρίξαμε και αναβαθμίσαμε τις ήδη υπάρχουσες. Τόσο στην Υγεία, την Παιδεία, την προστασία του πολίτη, όσο και στην καθημερινότητα και την προστασία του Περιβάλλοντος.
-Βοηθήσαμε στον πρωτογενή τομέα να λυθούν προβλήματα.
-Βάλαμε τις βάσεις με την κοινωνική οικονομία, για την λειτουργία των υποδομών μας, αλλάζοντας έτσι, το αναπτυξιακό τουριστικό μοντέλο για τον τόπο μας, δίνοντας βάση στην αξιοποίηση και την βιωσιμότητα τους και στηριζόμενοι στην νέα γενιά.
Στοχοπροσύλωση μας είναι να αναβαθμίσουμε το κοινωνικό-οικονομικό και πολιτισμικό μοντέλο του τόπου μας.
Με βάση το τρίπτυχο Πολιτισμός-Φυσικό Περιβάλλον-Ανθρώπινο δυναμικό.
Αυτές είναι οι προτεραιότητες μας και για την νέα τετραετία.
Η υλοποίηση δηλαδή των έργων μας και η ανάπτυξη του τόπου μας σε όλα τα επίπεδα.
Με τον συλλογικό τρόπο διακυβέρνησης που καθιερώσαμε και πορευόμαστε, με τη διαφύλαξη της κοινωνικής συνοχής, με το πολιτικό μας στίγμα που εγγυάται για αυτό, με το ψηφοδέλτιο μας που έχει βάση την εμπειρία και την ανανέωση, με τους ίδιους στόχους και οράματα, είμαστε εδώ για να παλέψουμε για το μέλλον του τόπου μας.
Το μέχρι τώρα αποτέλεσμα, για μας έχει θετικό πρόσημο.
Από την θέση αυτή, θέλω να ευχαριστήσω όλους τους ανθρώπους που δουλέψαμε μαζί, τους ανθρώπους που εμπλούτισαν τις ιδέες και τον σχεδιασμό μας, αλλά και όλους τους υποψήφιους Δημοτικούς μας Συμβούλους, που εμπιστεύτηκαν και πίστεψαν στην προσπάθεια μας και τη δύναμη της ομάδας μας, παλιούς και νέους:
Τον ΑΕΡΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟ του Γεωργίου
2. ΒΡΕΝΤΖΟ ΙΩΑΝΝΗ
3. ΔΡΑΜΟΥΝΤΑΝΗ ΜΑΡΙΑ
4. ΚΑΛΟΜΟΙΡΗ ΙΩΑΝΝΗ (Γκρανιός) του Νικολάου
5. ΚΑΨΑΛΗ-ΞΥΛΟΥΡΗ
6. ΚΟΝΙΟ ΔΗΜΗΤΡΗ
7. ΜΑΝΟΥΡΑ ΒΑΣΙΛΗ
8. ΜΠΑΓΚΕΡΗ-ΣΤΑΥΡΑΚΑΚΗ ΜΑΙΡΗ του Βασιλείου
9. ΝΤΑΓΙΑΝΤΑ-ΚΑΚΑΖΙΑΝΗ
10. ΞΥΛΟΥΡΗ ΓΙΩΡΓΟ (Καψής) του Πολύδωρου
11. ΠΑΣΠΑΡΑΚΗ ΔΗΜΗΤΡΗ
12. ΠΛΟΥΣΗ-ΚΟΝΙΟΥ
13. ΣΑΜΟΛΗ-ΡΟΥΛΙΟΥ ΠΟΠΗ
14. ΣΑΛΟΥΣΤΡΟ ΓΕΩΡΓΙΟ του Νεοκλή
15. ΣΚΟΥΛΑ ΓΙΑΓΚΟ
16. ΣΜΠΩΚΟ ΒΑΣΙΛΗ του
17. ΣΤΑΜΑΤΟΥΛΗ-ΚΟΥΤΑΝΤΟΥ
18. ΣΟΥΛΤΑΤΟ ΖΑΧΑΡΙΑ
19. ΣΠΑΧΗ ΓΙΩΡΓΗ του
20. ΣΠΙΘΟΥΡΗ-ΚΑΛΛΕΡΓΗ
21. ΧΑΙΡΕΤΗ ΚΩΣΤΑ του
Σας ευχαριστώ πολύ όλους.
Προχωράμε μαζί, για τα Ανώγεια του Αγώνα και της Αξιοπρέπειας.
Της Δουλειάς, της Αλήθειας, της Τιμής, του Πολιτισμού, της Αλληλεγγύης.
Ζητούμε λοιπόν την εμπιστοσύνη και την στήριξή σας,
Για να πάμε τα Ανώγεια Ακόμα Πιο Μπροστά!
Σας ευχαριστώ πολύ από καρδιάς!
Καλό αγώνα και καλή συνέχεια!
Το Εργαστήριο Κοινωνικής Ανάλυσης και Εφαρμοσμένης Κοινωνικής Έρευνας του Τμήματος Κοινωνιολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης οργανώνει Θερινό Σχολείο στα Ανώγεια με θέμα:” Βιωματική Εκπαίδευση, Κοινοτική Εργασία και Πολιτικές Κοινωνικής Ένταξης”. Το Θερινό σχολείο θα ξεκινήσει την Παρασκευή 17 Μαΐου στις 11.30 π.μ στην αίθουσα εκδηλώσεων της τράπεζας Πειραιώς, και θα συνεχιστεί και το Σάββατο 18 Μαΐου στα Ανώγεια στις 10 π.μ, ενώ την Κυριακή 19 Μαΐου θα ολοκληρωθεί στο Ηράκλειο στην Ροτόντα του Πανεπιστημίου Κρήτης δίπλα από το Βενιζέλειο. Η εκδήλωση γίνεται με τη συνεργασία των Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων «Κοινωνική Εργασία» του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και «Κοινωνιολογία» του Πανεπιστημίου Κρήτης και της Θεραπευτικής Κοινότητας Αριάδνη του ΚΕΘΕΑ.
Σκοπός είναι η ενίσχυση της βιωματικής εκπαίδευσης, η διάχυση της επιστημονικής γνώσης στην τοπική κοινωνία και η ανάπτυξη ενός γόνιμου διαλόγου ανάμεσα σε κοινότητες επιστημόνων, ερευνητών και φοιτητών σε ζητήματα που αφορούν τις πολιτικές κοινωνικής ένταξης μέσα από εναλλακτικά δίκτυα και κοινοτικές
παρεμβάσεις. Στο θερινό Σχολείο θα εξεταστούν και προβλήματα που ταλανίζουν τις τοπικές κοινωνίες όπως είναι η φτώχεια, η κοινωνική αποστέρηση, ο
αλκοολισμός, οι εξαρτήσεις , η υγεία προσφύγων από εμπόλεμες περιοχές και θα εξεταστεί ο ρόλος της κοινότητας στην διαμόρφωση εναλλακτικών πολιτικών παρέμβασης.