Archive for Μαΐου 2019

Ο τέταρτος άξονας του προγράμματος της δημοτικής κίνησης του Εμμανουήλ Καλλέργη “Τα Ανώγεια Μπροστά” αφορά τους τομείς της παιδείας, των επιστημών και της έρευνας. Αναλυτικά:

  1. ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ – ΕΡΕΥΝΑ

Η παιδεία αποτέλεσε και αποτελεί μια από τις βασικές προτεραιότητές μας, αλλά και κύριο  συστατικό κάθε δημιουργικής προσπάθειας ανάπτυξης του τόπου μας. Από την πρώτη στιγμή ανάληψης της δημοτικής αρχής, στρέψαμε το βλέμμα μας στα εκάστοτε προβλήματα, ώστε να εξασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων μας.

Όλοι σας γνωρίζετε την δυσκολία έγκαιρης στελέχωσης των δικών μας σχολικών μονάδων και γενικά των περιφερειακών σχολείων, που οφείλεται στην έλλειψη μονίμων διορισμών αλλά και κινήτρων στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι οποίοι στελεχώνουν τα σχολεία μας σε ποσοστό 40-50%.

Σε συνεργασία με τους συλλόγους γονέων, καθηγητών και διδασκόντων, καθώς και με τις συνδικαλιστικές ενώσεις των εκπαιδευτικών, κινητοποιηθήκαμε προς την κατεύθυνση της αντιμετώπισης αυτού του σημαντικού προβλήματος. Στο πλαίσιο αυτό, η αναμοριοδότηση των σχολικών μας μονάδων, που θα περιόριζε το διαχρονικό πρόβλημα της έλλειψης εκπαιδευτικών, αποτέλεσε ένα δίκαιο αίτημα, δεδομένων των δύσκολων συνθηκών διαμονής σε ένα δήμο απομακρυσμένο και ορεινό, όπως ο δικός μας, αλλά και μετακίνησης προς αυτόν.

Διεκδικήσαμε, λοιπόν, και πετύχαμε τον χαρακτηρισμό των σχολείων μας ως δυσπρόσιτων, με άμεση συνέπεια να λειτουργήσουν τα σχολεία μας, για πρώτη φορά φέτος, σχεδόν από την αρχή του διδακτικού έτους με εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων (θεατρολόγος, εικαστικός, μουσικός, ψυχολόγος, νοσηλεύτρια, τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη). Όταν, μάλιστα, ανακοινώθηκε η κατάργηση της διπλής μοριοδότησης των υπηρετούντων σε δυσπρόσιτα σχολεία αναπληρωτών, άμεσα κινητοποιηθήκαμε και διαμαρτυρηθήκαμε με ψήφισμα του Δ.Σ. Ανωγείων, φοβούμενοι την ανατροπή του υπάρχοντος σκηνικού που με κόπο επιτύχαμε.

Σημαντικές εκπαιδευτικές δράσεις, που υλοποιήθηκαν συμπληρωματικά προς

το παιδαγωγικό έργο των σχολείων και προς όφελος όλης της τοπική κοινωνίας, θεωρούμε: 

  • Την υλοποίηση του έργου μεταφοράς και επαναλειτουργίας της δημοτικής βιβλιοθήκης (Δωρεά οιγένειας Βαγγέλη Κεφαλογιάννη, στη μνήμη του).
  • Την στήριξη του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ανωγείων (ΚΠΕ).

Την πραγματοποίηση συνεργασιών με ΑΕΙ και ΤΕΙ, με το  Πολυτεχνείο Κρήτης (Συμμετοχή σε πρόγραμμα Interreg  για την καύσιμη ενέργεια), με το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ), την Ιατρική σχολή, καθώς και το Τμήμα Κοινωνικών και Φιλοσοφικών Σπουδών, με στόχο την ψηφιοποίηση του αρχείου του Γεωργίου Σμπώκου.

-Την ενθάρρυνση και έμπρακτη υποστήριξη της Θεατρικής Ομάδας του Σταυράκειου Γενικού Λυκείου Ανωγείων, η οποία δημιουργήθηκε κατά το σχολικό έτος 2017-2018 και συνεχίζει τη δράση της για δεύτερη χρονιά.

-Την οργάνωση και συνδιοργάνωση Συνεδρίων και Σεμιναρίων:

-Συνέδριο «Τα τρία Ολοκαυτώματα» για τις Γερμανικές επανορθώσεις και αποζημιώσεις, με στόχο την διατήρηση της ιστορικής μνήμης.

-Συνέδριο «Τα Κρητικά μοιρολόγια» (συνδιοργάνωση με το Κέντρο Κρητικής Λογοτεχνίας).

-Συνέδριο για την Γεωμετρία «Μηδες γεωμέτρητος εσίτω» (Παραρτηματα Ε.Μ.Ε Κρήτης).

-Συνέδριο για την «Εκπαίδευση και κοινωνία στην ύπαιθρο χώρα», προς τιμήν των ιδρυτών των σχολείων μας, με στόχο την διατήρηση της πολιτισμικής κληρονομιάς και το άνοιγμα στις νέες προκλήσεις

-Την υποστήριξη για τη δημιουργία Συλλόγου Αποφοίτων του Σταυράκειου Σχολείου Ανωγείων, με στόχο την προώθηση του διαχρονικού ρόλου του σχολείου μας.

-Την καθιέρωση της σημαντικής υποτροφίας του Βασίλη Δακανάλη (στην μνήμη του παππού του Βασίλη Δακανάλη ή Βασσώ) για τους πρωτεύσαντες στις Πανελλήνιες εξετάσεις μαθητές μας, που δίνεται από το 2015

-Την ενεργειακή κάλυψη του νηπειαγωγείου μετά από δωρεά του χωριανού μας επιχειρηματία Αθηναγόρα Ανδρεαδάκη.

-Την επιμέλεια για την κάλυψη βασικών αναγκών των σχολείων μας όσον αφορά την ασφάλεια και τον καλλωπισμό τους, όπως για παράδειγμα, την αντικατάσταση του λέβητα του Δημοτικού σχολείου Ανωγείων.

-Την ενεργοποίηση των προγραμμάτων Δια Βίου Μάθησης και βιωματικών εργαστηρίων, μέσα απ’ τα οποία το σχολείο ανοίγεται στον τόπο και οι κάτοικοί του επιστρέφουν στην εκπαίδευση στο πλαίσιο προγραμμάτων μάθησης που κεντρίζουν το ενδιαφέρον της τοπικής κοινωνίας. Παράλληλα, προχωρούμε και μόνοι μας τη Διά Βίου Μάθηση με ιδία μέσα και πόρους όπως: Σχολή γονέων, Ομάδες προσωπικής ενδυνάμωσης, ενώ τώρα πρόκειται να λειτουργήσει τμήμα εκμάθησης παραδοσιακής φορεσιάς και κοπτικής ραπτικής.

-Πετύχαμε σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κρήτης, την ίδρυση ξεχωριστού Ινστιτούτου Αστροφυσικής στο ΙΤΕ, με κύριο βραχείωνα το Αστεροσκοπείο του Σκίνακα και την αναβάθμιση των επιστημονικών οργάνων του με σημαντική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

 

Στοχεύουμε:

  1. Στη δημιουργία αίθουσας πολλαπλών χρήσεων, που  θα δώσει νέες δυνατότητες στην εκπαιδευτική διαδικασία στο χώρο του Σταυράκειου Σχολείου.
  2. Στην τεχνική αναβάθμιση και ενεργειακή κάλυψη των σχολείων μας, ώστε ξεκινώντας από τις υποδομές να καταφέρουμε ένα φιλικότερο και πιο ανθεκτικό κτήριο στις δύσκολες καιρικές συνθήκες και την πάροδο του χρόνου.
  3. Στη δημιουργία και λειτουργία Λυκείου Δεύτερης Ευκαιρίας, που θα αποτελέσει  βασικό πυλώνα αντιμετώπισης της μαθητικής διαρροής της περιοχής μας, η οποία παρατηρείται από το γυμνάσιο στο λύκειο και της οποίας ο περιορισμός είναι μια πρόκληση που αξίζει να παλέψουμε.
  4. Στην σταθερή συνεργασία με Πανεπιστήμια για την διοργάνωση  θερινών εργαστηρίων/σχολείων, καθώς και στην υλοποίηση προγραμμάτων ανταλλαγής μαθητών-φοιτητών, κυρίως όμως ανταλλαγής τεχνογνωσίας για τον παραγωγικό ιστό, όπως το ERASMUS+. Έχει σημασία για εμάς ο βοσκός των Ανωγείων να γνωρίσει τεχνικές από τον βοσκό της Κορσικής, της Σικελίας ή των Γαλλικών Πυρηναίων, μέσα από προγράμματα που μπορούν να στηριχθούν από την ΑΚΟΜΜ Ψηλορείτης και τις δράσεις του Γεωπάρκου Ψηλορείτη.
  5. Στη διοργάνωση συνεδρίων και εκπαιδευτικών σεμιναρίων, όπως π.χ. ετήσιο Μαθηματικό Συνέδριο / Σεμινάρια προφορικής Ιστορίας κ.α.
  6. Στη δημιουργία αστεροσχολείου από το Πανεπιστήμιο Κρήτης, που σε συνεργασία με το Αστεροσκοπείο του Σκίνακα θα ανοίξει νέους ορίζοντες και θα φέρει τους μαθητές πιο κοντά σε μια επιστήμη που ανθίζει δίπλα μας και το περαιτέρω  άνοιγμα του στην κοινωνία των Ανωγείων.

 

Με την κατάθεση στο Πρωτοδικείο του συνδυασμού της Λαϊκής Συσπείρωσης Ανωγείων με επικεφαλής τον Στέλιο Σταυρακάκη, ολοκληρώθηκε ο εκλογικός “χάρτης” των δημοτικών εκλογών της 26ης Μαΐου στα Ανώγεια. Με 18 υποψηφίους ο Στέλιος Σταυρακάκης θα διεκδικήσει τον δήμο Ανωγείων και όπως ανέφερε σε δήλωση στην “Α”:”Θα παλέψουμε, θα εναντιωθούμε και θα προτείνουμε σε όλες τις πολιτικές που είναι ίδιες και εναντίον του λαού, είτε προέρχονται από τον ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ είτε από την Νέα Δημοκρατία.

Να αναφέρουμε ότι υποψήφιος θα είναι και ο Αντώνης Ρούλιος, που υπήρξε επικεφαλής στη Λαϊκή Συσπείρωση στις τελευταίες τρεις εκλογικές διαδικασίες από το 2006 έως σήμερα. Αναλυτικά το ψηφοδέλτιο του Στέλιου Σταυρακάκη έχει ως εξής:

ΣΤΑΥΡΑΚΑΚΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ του ΓΕΩΡΓΙΟΥ

ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ

( Υποψήφιοι Δημοτικοί Σύμβουλοι )

1 . ΑΕΡΑΚΗΣ ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ του ΓΕΩΡΓΙΟΥ

2 . ΒΡΕΝΤΖΟΥ ΖΑΦΕΙΡΕΝΙΑ του ΓΕΩΡΓΙΟΥ

3 . ΔΑΜΙΑΝΑΚΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ του ΓΕΩΡΓΙΟΥ

4 . ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΙΑ του ΓΕΩΡΓΙΟΥ

5 . ΔΡΑΜΟΥΝΤΑΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ του ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥ

6 , ΚΑΛΟΜΟΙΡΗ -ΦΑΣΟΥΛΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ του ΑΝΤΩΝΙΟΥ

7 . ΚΑΛΟΜΟΙΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ του ΙΩΑΝΝΗ

8 . ΚΑΠΠΑΤΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ του ΝΙΚΟΛΑΟΥ

9 . ΚΟΥΤΕΝΤΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ του ΝΙΚΟΛΑΟΥ

10 . ΜΟΥΤΑΦ ΒΑΛΕΡΙΟΥ του ΚΟΝΣΤΑΝΤΙΝ

11 . ΠΑΣΠΑΡΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ του ΙΩΑΝΝΗ

12 . ΡΟΥΛΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ του ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ

13 . ΣΚΟΥΛΑΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ του ΙΩΑΝΝΗ

14 . ΣΠΑΧΗ ΕΛΣΑ του ΛΕΑΝΔΡΟΥ

15 . ΣΠΑΧΗΣ ΛΕΑΝΔΡΟΣ του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

16 . ΣΤΑΥΡΑΚΑΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ του ΤΗΛΕΜΑΧΟΥ

17 . ΦΑΣΟΥΛΑ ΑΡΕΤΗ του ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥ

18 ΦΑΣΟΥΛΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ του ΠΟΛΥΖΩΗ

 

«Σήμερα καταθέσαμε το ψηφοδέλτιο μας στο Πρωτοδικείο, θα ήθελα για άλλη μια φορά να ευχαριστήσω όλες και όλους τους υποψηφίους δημοτικούς συμβούλους που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα μου για μία μεγάλη ενωτική δύναμη που θα πολλαπλασιάζει την αποτελεσματικότητα και θα δίνει μεγαλύτερο κύρος στη Νέα δημοτική αρχή.

Σκοπός μας να συνθέσουμε ένα σύνολο αποτελεσματικό και λειτουργικό, που θα εργάζεται μαζί με τους δημότες, προγραμματισμένα και συντονισμένα για την επίτευξη των κοινών στόχων.

Με εμπειρία και γνώση, με νεανική ορμή, φρεσκάδα και νέες ιδέες, σφυρηλατούμε την ενότητα, την συνεργασία, την συμμετοχή όλων των δημοτών και την συστράτευση για μία νέα αναπτυξιακή Πνοή.

Εύχομαι καλό αγώνα σε όλους τους υποψήφιους Δημάρχους και Δημοτικούς Συμβούλους και δεσμεύομαι για έναν πολιτισμένο προεκλογικό αγώνα, σε κλίμα πολιτικού ήθους αντάξιο των καλών Ανωγειανών παραδόσεων. »

 

 

Με ανακοίνωση του ο Σωκράτης Κεφαλογιάννης, επικεφαλής της δημοτικής κίνησης “Τ’ Ανώγεια του Μέλλοντος” παρουσιάζει τους είκοσι τρεις συνολικά υποψηφίους του συνδυασμού του, για τις επερχόμενες δημοτικές εκλογές του Μαΐου.”Θα αποδείξουμε ότι μπορούμε να διατηρήσουμε ζωντανή την αναπτυξιακή πορεία των Ανωγείων εφαρμόζοντας ταυτόχρονα δράσεις κοινωνικής αλληλεγγύης..” αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση καταρτισμού του ψηφοδελτίου του.

Αναλυτικά η δήλωση του Σωκράτη Κεφαλογιάννη έχει ως εξής:

«Αγαπητοί Συγχωριανοί και Συγχωριανές,

Όπως σας είχαμε αναφέρει και στην πρώτη ανακοίνωση μας, σκοπός μας είναι να συνθέσουμε μια ομάδα δυναμική, ένα σύνολο αποτελεσματικό και λειτουργικό, που θα εργάζεται μαζί με τους δημότες, προγραμματισμένα και συντονισμένα για την επίτευξη των κοινών στόχων. Γνώμονας μας η όσο το δυνατό ευρύτερη εκπροσώπηση της κοινωνίας μας.

Σας παρουσιάζω υποψηφίους που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα και θα πλαισιώσουν την δημοτική μας ομάδα στις επικείμενες εκλογές για την ανάδειξη της νέας δημοτικής αρχής στις εκλογές της 26ης  Μαΐου του 2019.

ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ :

ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ   ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ (ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΚΑΤΑΛΟΓΟ):

1  Αεράκη Στέλλα του Στυλιανού, Λογοθεραπεύτρια

2  Ανδρεαδάκης Εμμανουήλ του Νικηφόρου, Κτηνοτρόφος

3  Βαρδιάμπαση Άννα του Γεωργίου , Ελεύθερη Επαγγελματίας

4  Βρέντζος Εμμανουήλ του Ιωάννου (Βέλουκας), Φοιτητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΑΣΟΕ) τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων

5  Βρέντζου Ειρήνη του Αντωνίου, Στέλεχος σε Ξενοδοχειακό Όμιλο

6  Βουιδάσκη Χαρά του Εμμανουήλ,  Οικιακά

7  Δακανάλης Δημήτριος του Εμμανουήλ, Υπεύθυνος Μηχανογράφησης Συνεταιρισμού Φαρμακοποιών Κρήτης και Δωδεκανήσου ΣΥΦΑΚ

8  Δραμουντάνης Μιχάλης του Ανδρέα, Τεχνολόγος Μηχανικός – Υπάλληλος ΟΤΕ

Καλομοίρης Χαράλαμπος του Δημητρίου, Ελεύθερος Επαγγελματίας

10 Κεφαλογιάννη  Ελένη του Γεωργίου, Οικιακά

11  Κοντογιάννης Εμμανουήλ του Ιωάννου, Συνταξιούχος Επιχειρηματίας

12  Παπαδάκη Στέλλα του Γεωργίου, Αισθητικός

13  Κουνάλη Λευκοθέα του Ανδρέα, Λογίστρια

14  Μανουράς Ελευθέριος του Αριστείδη, Συνταξιούχος – Κτηνοτρόφος

15  Νταγιαντάς Μύρων του Χαραλάμπου, Ηλεκτρολόγος αυτοκινήτων

16  Ξημέρης Ελευθέριος του Εμμανουήλ, Κτηνοτρόφος

17  Ξυλούρης Σοφοκλής του Ιωάννη, Απόστρατος Αξιωματικός

18  Σαλούστρος Ιωάννης του Κωνσταντίνου (Καρούλιος), Φοιτητής Πανεπιστήμιο Πειραιά τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων

19  Σαμόλη Ειρήνη του Ορέστη, Στέλεχος σε Ξενοδοχειακό Όμιλο

20  Σπαχής Οδυσσέας του Εμμανουήλ, Κτηνοτρόφος

21  Σταυρακάκη Ελπίδα του Άριστου, Οικιακά

22  Φασουλάς Βασίλειος του Δημητρίου, Ελεύθερος επαγγελματίας

23  Χαιρέτης Εμμανουήλ του Βασιλείου, MSC Οικονομολόγος Στέλεχος σε Ξενοδοχειακό Όμιλο

Καταρτίζοντας ένα αξιόμαχο ενωτικό ψηφοδέλτιο συστράτευσης για τον τόπο μας, συμπορεύομαι με ανθρώπους που έχουν διάθεση, κέφι και ενδιαφέρον για τα κοινά χωρίς σκοπιμότητες και μικροπολιτικές, χωρίς κομματικές αγκυλώσεις.

Μόνη τους φιλοδοξία το καλό της κοινωνίας μας.  Πάθος τους, να προσφέρουν στον τόπο τους.

Με σχέδιο και όραμα – ενωτικά και δημοκρατικά – προοδευτικά και αλληλέγγυα, τα Ανώγεια να περάσουν στη νέα εποχή.

Το Σχέδιο και το Όραμά μας για τ’ Ανώγεια και η διεκδικητικότητά μας για τους Ανωγειανούς αποτελούν το εχέγγυο μας για την επόμενη περίοδο. Θα αποδείξουμε ότι μπορούμε να διατηρήσουμε ζωντανή την αναπτυξιακή πορεία των Ανωγείων εφαρμόζοντας ταυτόχρονα δράσεις κοινωνικής αλληλεγγύης.

Διαμορφώνουμε ένα ισχυρό διεκδικητικό αποτελεσματικό σχέδιο δράσης, που θα βασίζεται στα πραγματικά ζητήματα της Ανωγειανής Κοινωνίας.

Η ευθύνη μας είναι μεγάλη και την αναλαμβάνουμε στο ακέραιο.

 Με Σεβασμό και Εκτίμηση

 Σωκράτης Σ. Κεφαλογιάννης

Υποψήφιος Δήμαρχος Ανωγείων 

 

Στα Ανώγεια βρέθηκαν σήμερα Σάββατο 4 Μαΐου τέσσερις υποψήφιοι Ευρωβουλευτές του ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ  και πραγματοποίησαν βόλτα στις πλατείες του χωριού, συνομιλώντας με κατοίκους της περιοχής. Στην βόλτα τους αυτή τους συνόδευσε και ο δήμαρχος Ανωγείων Εμμανουήλ Καλλέργης.

Πρόκειται για τους υποψήφιους Πέτρο Κόκκαλη, Κώστα Αρβανίτη, Γιώργος Χρηστάκη και Αλέξανδρο Νικολαΐδη. Μεταξύ άλλων επισκέφθηκαν το Κέντρο Αρχαιολογικής πληροφόρησης “Γιάννη και Έφης Σακελαρακη ” καθώς και τα γραφεία της Αναπτυξιακής Εταιρείας ΑΚΟΜΜ-Ψηλορείτης.

Επίσης βρέθηκαν στις πλατείες Μεϊντανι και Περαχώρι και συνομίλησαν με κατοίκους της περιοχής για τα προβλήματα και τις ανησυχίες τους. Εκλεισαν την περιοδεία τους με επίσκεψη στο σπίτι του Νίκου Ξυλούρη για να τιμήσουν τον Αρχάγγελο της Κρήτης.

 

Ο τρίτος άξονας του προγράμματος  της Δημοτικής Προοδευτικής Κίνησης “Ανώγεια Μπροστά” του νυν δημάρχου Εμμανουήλ Καλλέργη, αφορά τον τομέα της Κτηνοτροφίας και της επιχειρηματικότητας Αναλυτικά:

  1. ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ – ΠΡΩΤΟΓΕΝΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ο πρωτογενής τομέας είναι ο σημαντικότερος παράγοντας της τοπικής οικονομίας του Δήμου μας. Στην διάρκεια της θητείας μας και σε καθημερινή βάση συνεργαστήκαμε με τους αρμόδιους τοπικούς φορείς, συνδικαλιστικούς και συνεταιριστικούς και προωθήσαμε όλα τα θέματα άμεσα, αναζητώντας λύσεις για αυτά.

-Με κορυφαίο στην προσπάθεια μας το θέμα της επαναλειτουργίας του Γαλακτοκομικού Συνεταιρισμού, που παραμένει δυστυχώς το μεγάλο αγκάθι για τον Ανωγειανό Κτηνοτρόφο. Συναντηθήκαμε μαζί με το προεδρείο του συνεταιρισμού, με αρμόδιους παράγοντες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, όπου αναλύθηκε το νέο πλαίσιο για τους συνεταιρισμούς και για τις ομάδες παραγωγών και εξασφαλίσαμε την αμέριστη συμπαράσταση τους για όποια λύση προταθεί από το συμβούλιο και τους συνεταίρους. Οι επαφές μας με το Υπουργείο είναι συνεχείς, όπως και είμαστε στην διάθεση των συνεταίρων να βοηθήσουμε για όποια λύση προκριθεί. Στόχος και πεποίθηση μας είναι το επόμενο διάστημα, με πρωτοβουλία του Δήμου και  σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς να υπάρξει κινητικότητα και να βρεθεί λύση για το θέμα με ανοιχτή συνέλευση των κτηνοτρόφων, με την παρουσία της ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.

-Αναζητήσαμε λύσεις για τα θέματα των ενισχύσεων και αποζημιώσεων των παραγωγών των Ανωγείων και της Κρήτης γενικότερα. Σχετικά πρόσφατο είναι τα παραδείγματα της αποζημίωσης ύψους 150.000€ για την θνησιμότητα των νεογέννητων αρνιών σε συνεργασία με το Δήμο Σφακίων και των 4.000.000€, για τους κτηνοτρόφους όλου του νομού Ρεθύμνης, εξαιτίας των ζημιών από την πρόσφατη θεομηνία.

-Επιπλέον, στην διάρκεια της θητείας μας, εισέρευσαν στην τοπική κοινωνία επιπλέον χρηματοδοτήσεις μέσω των προγραμμάτων νέων αγροτών, βιολογικής κτηνοτροφίας και νεοεισερχόμενων δικαιούχων από  το εθνικό απόθεμα της ενιαίας ενίσχυσης, τα οποία υποστηρίξαμε σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία για την χώρα μας, με όλες μας τις δυνάμεις.

-Σχεδιάσαμε, υλοποιήσαμε και συνεχίζουμε να υλοποιούμε σε συνεργασία με την περιφέρεια Κρήτης και με τον Δήμο Μαλεβιζίου, το έργο επιχωμάτωσης των αγροτικών και κτηνοτροφικών δρόμων εντός του ορίου του Δήμου μας. Πάνω από 60 χιλιόμετρα αγροτικών και κτηνοτροφικών δρόμων έχουν συντηρηθεί με επιχωμάτωση και συνεχίζουμε. Στόχος μας είναι να συντηρηθεί με τον τρόπο αυτό όλο το αγροτοκτηνοτροφικό οδικό δίκτυο του Δήμου μας.

 

-Συντηρήσαμε και υποστηρίξαμε όλες τις υποδομές του Δήμου (αρδευτικό δίκτυο, μικρές λιμνοδεξαμενές, ομβροδεξαμενές, μικρά φράγματα) με παρεμβάσεις, ωστέ να μην μείνει καμία αγροτική και κτηνοτροφική εκμετάλλευση χωρίς το  σημαντικότερο και  πιο απαραίτητο αγαθό της ζωής μας, το νερό.

Συνεργαστήκαμε με την περιφέρεια Κρήτης και βοηθήσαμε στην υλοποίηση της μελέτης για την πιστοποίηση του αρνιού ελευθέρας βοσκής Κρήτης της Π.Ο.Π.,

– η οποία έχει κατατεθεί για έγκριση στους αρμόδιους Ελληνικούς και Ευρωπαϊκούς φορείς.

-Σταθήκαμε στο ύψος των περιστάσεων σε όλες τις δύσκολες καταστάσεις που καλέστηκε να αντιμετωπίσει η πολιτική προστασία του Δήμου μας σε χιονοπτώσεις και πλημμυρικές καταστάσεις. Τα εκχιονιστικά μας μηχανήματα επενέβησαν άμεσα σε κάθε χιονιά, ώστε να αποκατασταθεί η οδική πρόσβαση των κτηνοτρόφων στα ποιμνιοστάσια τους.

-Εξασφαλίσαμε σε συνεργασία με τον δήμο Μαλεβυζίου πίστωση 200.000€ για την μελέτη του φράγματος Βαρσαμά, χωρητικότητας 2,5 με 3 εκατομμυρίων κυβικών νερού.

-Διοργανώσαμε σειρά ενημερωτικών εκδηλώσεων με την παρουσία πολιτικών και υπηρεσιακών παραγόντων, που κάλυψαν όλο το φάσμα της παραγωγικής διαδικασίας, αλλά και της υποστήριξης και ενίσχυσης των παραγωγών μέσα από τα Ευρωπαϊκά και κρατικά προγράμματα αγροτικής ανάπτυξης που είναι σε εξέλιξη.

-Πετύχαμε για πρώτη φορά, σε συνεργασία με την διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης,  τα μαθήματα επιμόρφωσης για τους νέους αγρότες του 2014  των Ανωγείων και της ευρύτερης περιοχής του Μυλοποτάμου, να πραγματοποιηθούν στο σχολικό χώρο του Γυμνασίου – Λυκείου Ανωγείων, περιορίζοντας τις μετακινήσεις των μαθητευόμενων και ενισχύοντας την τοπική οικονομία.

-Συμμετείχαμε στη διαβούλευση για την κοινή αγροτική Πολιτική (Κ.Α.Π) της προγραμματισμένης περιόδου 2015-2021 και θα καταθέσουμε τις προτάσεις μας και στην επερχόμενη διαβούλευση για την νέα Κ.Α.Π. του 2021-2027.

-Σταματήσαμε την επιβολή του φόρου βοσκής (αοριάτικα), μετά την απόφαση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης να κατανείμει το ίδιο τα επιλέξιμα στρέμματα στους κτηνοτρόφους παραγωγούς για την ενεργοποίηση της Ενιαίας Ενίσχυσης και λοιπών ενισχύσεων (βιολογικά, εξισωτική). Οι παραγωγοί πληρώνουν ένα αντίτιμο ανά στρέμμα που τους παραχωρείται. Το ποσό αυτό διεκδικούμε να εισρεύσει στα ταμεία του Δήμου μας και για τον σκοπό αυτό, έχουμε κάνει παράσταση διαμαρτυρίας σε όλα τα αρμόδια όργανα που μας εκπροσωπούν ως Δήμο (Π.Ε.Δ, Κ.Ε.Δ.Ε.). Η πληρωμή του αντιτίμου μπορεί να έγινε δικαιότερη, αλλά ένα σεβαστό ποσό λείπει από τον προϋπολογισμό εσόδων του Δήμου μας και των υπόλοιπων ορεινών δήμων της χώρας  και αγωνιζόμαστε ώστε να επιστραφεί στα ταμεία μας.

-Επανεκιννήσαμε σε συνεργασία με τον Δήμο Μυλοποτάμου τη διαδικασία λειτουργίας των διαδημοτικών σφαγείων, στη θέση Μουρτζανά, με στόχο την άμεση λειτουργία τους μέσα στο καλοκαίρι, για την καλύτερη και ασφαλέστερη εξυπηρέτηση των παραγωγών και των καταναλωτών.

  1. Σε συνδυασμό με τα έργα που έχουμε εντάξει και θα υλοποιηθούν το αμέσως επόμενο διάστημα, για τσιμεντοστρώσεις αγροτικών και κτηνοτροφικών δρόμων ύψους 1.070.000€ (500.000€ κτηνοτροφική οδοποιία, 307.520€ ασφαλτόστρωση δρόμου Σμυρίλιο-Σιδέρου-Πετριά, 210.000€ τσιμεντόστρωση δρόμων από την τοποθεσία Φούρνοι έως εκκλησίες Αεράκηδων (Προφήτης Ηλίας) και Βρέντζηδων (Παναγία Ρουσαλιμνιώτισσα), 55.000€ προμήθεια μπετόν για αγροτική οδοποιία και τη μελέτη αγροτικής οδοποιίας προϋπολογισμού 300.000€ που ετοιμάζουμε και θα αναζητήσουμε χρηματοδοτικό εργαλείο για να την εντάξουμε. Στοχεύουμε να τσιμεντοστρωθεί ένα δίκτυο κεντρικών αγροτικών και κτηνοτροφικών δρόμων μήκους 50 χιλιομέτρων σε βάθος 10ετίας.
  2. Να ενταχθεί στο επαρχιακό δίκτυο της Αντιπεριφέρειας Ρεθύμνου, ο δρόμος Ανώγεια-Λειβάδα, που εξυπηρετεί ένα μεγάλο κομμάτι των αγροτών για ομαλή και ασφαλή πρόσβαση στις περιουσίες τους.
  3. Συζητάμε με την Τεχνική Υπηρεσία του δήμου Μαλεβυζίου, για την υλοποίηση μελέτης ασφαλτόστρωσης του υπάρχοντος αγροτικού δρόμου Ζώμινθος- Κρουσανιώτικο Λιβάδι.
  4. Ωριμάζουμε την μελέτη 2 νέων μικρών λιμνοδεξαμενών (Καμπιά-Καρδαπέσι, Ξερολίμνη-Ελέπρινος) και 5 ομβροδεξαμενών (Στεφάνα, Ρ(γ)ιός, Σύγκλαστρα, Λιάντρο-Μασκάλι, Νίδα), προϋπολογισμών 800.000€, που θα λύσουν και τα τελευταία προβλήματα ύδρευσης των ζώων.
  5. Προχωρούμε στην εξόρυξη δοκιμαστικής γεώτρησης στην τοποθεσία Μελισουργάκι. Έχουμε εξασφαλίσει πίστωση 55.000€. Ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί εντός του καλοκαιριού και θα προχωρήσουμε και στο κυρίως έργο, εαν το αποτέλεσμα των κυβικών που θα αντληθούν κριθεί ικανοποιητικό.
  6. Ωριμάζουμε την μελέτη δικτύου άρδευσης, προϋπολογισμού 1.000.000€, μήκους 2 – 3 χιλιομέτρων στην τοποθεσία Φτέρη- Βραΐμη. Το δίκτυο θα αξιοποιήσει το νερό του αναβαθμισμένου  βιολογικού καθαρισμού που έχει κατατεθεί προς ένταξη στο πρόγραμμα Φιλόδημος.
  7. Διεκδικούμε θέση κτηνιάτρου και υπάρχει δέσμευση από πλευράς της κυβέρνησης ότι στο προσεχές σύντομο διάστημα θα προκηρύξει θέσεις κτηνιάτρων σε ορεινούς Δήμους της χώρας και θα εκπληρώσει ένα πάγιο αίτημα των κτηνοτρόφων του Δήμου μας και της ευρύτερης περιοχής.

Με το άνοιγμα της δημόσιας διαβούλευσης του νομοσχεδίου που θα αφορά την αναμόρφωση του κανονισμού αποζημιώσεων του ΕΛΓΑ, θα καταθέσουμε πρόταση ώστε να ενταχθεί προς αποζημίωση η πάθηση “Ιωδιοπενία”, που ευθύνεται για τον θάνατο των νεογέννητων αρνιών. Επιπλέον θα ζητήσουμε να περιληφθεί στον κανονισμό και η αποζημίωση των κτηνοτρόφων παραγωγών, για απώλεια ζωικού κεφαλαίου, που έχουν την έδρα εκμετάλλευσης τους σε πάνω από 600 μέτρα

  1. υψόμετρο που ισχύει σήμερα. Η πρόταση μας είναι μέχρι 1000 μέτρα, η οποία καλύπτει τους κτηνοτρόφους του Δήμου μας.
  2. Να προωθήσουμε την βιολογική γεωργία, ιδιαίτερα στην καλλιέργια της ελιάς και άλλες μορφές εναλλακτικών καλλιεργιών (αρωματικά φυτά, εσπεριδιειδή κ.α.), που έχουν μεγαλύτερη απόδοση και καλύτερη ποιότητα στο κλίμα του τόπου μας.
  3. Να βρισκόμαστε δίπλα στον αγρότη και τον κτηνοτρόφο των Ανωγείων και της Κρήτης γενικότερα και να αναζητούμε λύσεις για τα καθημερινά του προβλήματα.

 

 

 

-->