Archive for Νοεμβρίου 2016
Ένα ακόμα έγγραφο –ντοκουμέντο, μετά από αυτό του ελληνικού ΥΠΕΞ που ανέφερε ως πυρπολητή της Μονής Αρκαδίου τον Εμμ. Σκουλά, φέρνει την Πέμπτη στη δημοσιότητα η «Α». Το έγγραφο-ντοκουμέντο αναλύει τα γεγονότα, μιλάει για τους πρωταγωνιστές της Μεγάλης Θυσίας και αποκαλύπτει…..
Την ιστορική αλήθεια για το Αρκάδι και τους πυρπολητές του, φώτισε με την ομιλία – σταθμό που πραγματοποίησε στο Ρέθυμνο ανήμερα της επετείου, ο πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Προκόπης Παυλόπουλος.
Ο κ. Παυλόπουλος αφού ανέλυσε τα μηνύματα που στέλνει στη σημερινή εποχή η θυσία των αγωνιστών του Αρκαδίου, περιέγραψε με σαφήνεια την ιστορία και το γεγονός και μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες τόνισε :
« Εξαντλημένοι, και με βέβαιη την αιχμαλωσία και όλες τις συνακόλουθες ατιμώσεις, ο Κωνσταντίνος Γιαμπουδάκης από το χωριό Άδελε του Ρεθύμνου και ο γαριβαλδινός επαναστάτης, Εμμανουήλ Σκουλάς, από τ’ Ανώγεια του Ρεθύμνου, κλείνονται μαζί με άλλους πολεμιστές και γυναικόπαιδα στην πυριτιδαποθήκη. Η πυροδότηση των βαρελιών με το μπαρούτι προκάλεσε την καταστροφή της Μονής και τον θάνατο σχεδόν όλων των Ελλήνων που ευρίσκοντο στην Μονή –πλην ενός μοναχού και τριάντα περίπου γυναικοπαίδων- αλλά και περίπου τριών χιλιάδων Τούρκων.»
Η τοποθέτηση του Προέδρου της Δημοκρατίας προκάλεσε αντιδράσεις από μερίδα Ρεθύμνιων – που χρόνια τώρα αρνούνται να αποδεχθούν την ιστορική πραγματικότητα- με αποτέλεσμα τα ονόματα και των δυο αγωνιστών να αφαιρεθούν στη συνέχεια από το επίσημο κείμενο που ανήρτησε η προεδρία.
Όμως, ότι και να αφαιρεθεί, όποιες παρασκηνιακές ενέργειες κι αν έγιναν ή γίνουν ένα είναι βέβαιο, ότι η Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΡΕΥΝΑ έχει μιλήσει με αδιάψευστα στοιχεία.
Αυτό που έχει σημασία είναι ότι άνθρωποι με υψηλό κύρος, όπως ο αξιότιμος Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, που έχουν βαθιά γνώση της ελληνικής ιστορίας, μελετώντας όλα τα δεδομένα και τα επίσημα κρατικά ντοκουμέντα, έριξαν φως σε ένα κομμάτι της κρητικής ιστορίας το οποίο για 10ετίες έμενε εσκεμμένα(;) στο σκοτάδι…
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΕΧΕΙΣ ΩΣ ΕΞΗΣ:
Κύριε Δήμαρχε,
Μου περιποιεί εξαιρετική τιμή η σημερινή ανάδειξή μου ως Επίτιμου Δημότη του Δήμου Ρεθύμνης, ενός Τόπου με ανυπέρβλητες φυσικές καλλονές, μεγάλη προσφορά στους διαχρονικούς αγώνες του Ελληνισμού για Ελευθερία αλλά και μεγάλη Πνευματική Παράδοση στα γράμματα και τις τέχνες. Επιφορτίζομαι, με συγκίνηση αλλά και απόλυτη αίσθηση της ιστορικής μου ευθύνης, το ιερό χρέος να φανώ άξιος αυτής της τιμής που σήμερα επιδαψιλεύετε όχι στο πρόσωπό μου αλλά στον θεσμό του Προέδρου της Δημοκρατίας. Επιτρέψατέ μου να αιτιολογήσω την θέση μου αυτή με μια και μόνη αναφορά, φυσικά δίχως να υποτιμώ -όλως αντιθέτως- την μακραίωνη, όπως ήδη τόνισα, πορεία του Τόπου σας στην Ιστορία και τον Πολιτισμό. Πρόκειται για την αναφορά που συνδυάζεται με τον σημερινό εορτασμό της 150ης Επετείου του Ολοκαυτώματος του Αρκαδίου.
- Το 1866 ήρθε η ώρα της Μεγάλης Κρητικής Επανάστασης που διήρκεσε έως το 1869. Οι Κρήτες πολέμησαν, με απαράμιλλο ηρωϊσμό και μοναδική φιλοπατρία, αλλά έμειναν σε μεγάλο βαθμό αβοήθητοι, οπότε τελικώς η Επανάσταση, ως γνωστόν, κατεστάλη. Το πιο σημαδιακό γεγονός αυτής της Επανάστασης, που συγκίνησε ολόκληρη την Ευρώπη, υπήρξε αναμφιλέκτως το Ολοκαύτωμα της Μονής Αρκαδίου. Το οποίο έλαβε χώρα στις 9 Νοεμβρίου 1866, ενώ η επίθεση των Τούρκων κατά της Μονής είχε ξεκινήσει την ακριβώς προηγούμενη μέρα.
Α. Η Ιερά Μονή Αρκαδίου, η οποία σύμφωνα με την παράδοση θεμελιώθηκε από τον αυτοκράτορα Ηράκλειο και ανοικοδομήθηκε, περί τον 5ο αιώνα, από τον Βυζαντινό Αυτοκράτορα Αρκάδιο -ενώ κατ’ άλλους από κάποιον μοναχό ονόματι Αρκάδιο- αποτέλεσε, λόγω της στρατηγικής της θέσης, το επίκεντρο των αγώνων από την έκρηξη κιόλας της Κρητικής Επανάστασης. Σ’ αυτήν άρχισαν να συγκεντρώνονται, από την 3η Μαρτίου του 1866, εξεγερμένοι Κρήτες, μ’ αποτέλεσμα τον Μάιο ο αριθμός τους να έχει φθάσει τους 1500 πολεμιστές. Σκοπός τους ήταν να εκλέξουν πληρεξουσίους για τις διάφορες επαρχίες της Κρήτης.
Β. Οι Τούρκοι ζήτησαν από τον Ηγούμενο Γαβριήλ Μαρινάκη να διώξει την Επαναστατική Επιτροπή από το Μοναστήρι με την απειλή ότι θα το καταστρέψουν, αλλά ο Ηγούμενος αρνήθηκε. Ο τουρκικός στρατός, αποτελούμενος από 15.000 τακτικό στρατό και υποστηριζόμενος από τριάντα κανόνια, υπό τον Μουσταφά Ναϊλή Πασά, εξεστράτευσε εναντίον της Μονής. Σ’ αυτήν υπήρχαν 964 ψυχές, 325 άνδρες και οι υπόλοιποι γυναικόπαιδα.
- Η επίθεση ξεκίνησε την 8η Νοεμβρίου. Την δεύτερη όμως ημέρα κι ενώ οι πρώτες τουρκικές επιθέσεις είχαν αποτύχει, ο Μουσταφά Ναϊλή Πασάς έφερε από το Ρέθυμνο τρία μεγαλύτερα πυροβόλα, τα οποία προσέθεσε σε όσα ήδη διέθετε ο στρατός του. Επέφερε έτσι πλήγματα στην θύρα και τα κάτω παράθυρα της Μονής.
Α. Οι Κρητικοί αρχικώς απέκρουσαν την επίθεση που διέταξε ο επικεφαλής των τουρκικών στρατευμάτων. Η εξωτερική γραμμή άμυνας, όμως, τελικώς διασπάται, σκοτώνεται ο Ηγούμενος Γαβριήλ και οι τούρκοι εισέρχονται στον περίβολο της Μονής.
Β. Εξαντλημένοι, και με βέβαιη την αιχμαλωσία και όλες τις συνακόλουθες ατιμώσεις, ο Κωνσταντίνος Γιαμπουδάκης από το χωριό Άδελε του Ρεθύμνου και ο γαριβαλδινός επαναστάτης, Εμμανουήλ Σκουλάς, από τ’ Ανώγεια του Ρεθύμνου, κλείνονται μαζί με άλλους πολεμιστές και γυναικόπαιδα στην πυριτιδαποθήκη. Η πυροδότηση των βαρελιών με το μπαρούτι προκάλεσε την καταστροφή της Μονής και τον θάνατο σχεδόν όλων των Ελλήνων που ευρίσκοντο στην Μονή –πλην ενός μοναχού και τριάντα περίπου γυναικοπαίδων- αλλά και περίπου τριών χιλιάδων Τούρκων.
III. Η Μονή Αρκαδίου κορύφωσε το αίτημα της κρητικής ελευθερίας και αναθέρμανε τα φιλελληνικά αισθήματα της Ευρώπης, αλλάζοντας σημαντικά τη νοοτροπία και την τακτική των ευρωπαϊκών δυνάμεων απέναντι στο Κρητικό ζήτημα.
Α. Ενεργοποιήθηκε όλος σχεδόν ο ευρωπαϊκός και αμερικανικός Τύπος και πολλοί διάσημοι διανοούμενοι, όπως ο Βίκτωρ Ουγκώ και ο Τζουζέπε Γκαριμπάλντι, μ’ αποτέλεσμα την αλλαγή στάσης των κυβερνήσεων των ισχυρών της εποχής απέναντι στους απελευθερωτικούς αγώνες της Κρήτης. Έτσι άνοιξε ο δρόμος για την κατάκτηση της ελευθερίας και, τελικώς, την Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα, μετά από μερικές δεκαετίες.
Β. Με την ανεξαρτητοποίηση της Κρήτης (1897), η πόλη του Ρεθύμνου άρχισε και πάλι ν’ αναπτύσσεται. Η άφιξη και εγκατάσταση χιλιάδων Ελλήνων Μικρασιατών προσφύγων που γλύτωσαν από την στυγερή Γενοκτονία, άνω των 6000, στο Ρέθυμνο και στα περίχωρά του, πραγματοποιήθηκε στο διάστημα 1922-1925, μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή και την ανταλλαγή πληθυσμών. Παρ’ όλες τις δυσκολίες της εποχής, η ένταξη των προσφύγων έγινε ομαλά κι αρμονικά και εφεξής το ένα τρίτο του πληθυσμού του Ρεθύμνου έχει μικρασιατικές ρίζες. Ρίζες που μπόλιασαν ευεργετικά, ιδίως την επέκεινα οικονομική και πολιτισμική ζωή του Ρεθύμνου.
Κύριε Δήμαρχε,
Φεύγοντας από το Ιερό της Μονής Αρκαδίου παίρνω μαζί μου, εκτός από τις νοερές αποσκευές μου, τις άριστες εντυπώσεις της λαμπρής φιλοξενίας που μου επιφυλάξατε, κυρίως δε την πεποίθηση ότι εσείς, οι Ρεθυμνιώτες αλλά και όλοι οι Κρήτες, έχετε βαθιά χαραγμένη στην ψυχή και στον νου σας το αίσθημα της ευθύνης για τη μοίρα του Τόπου, όπως περιγράφεται από τ’ ακόλουθα λόγια του μεγάλου Νίκου Καζαντζάκη: «Εγώ, εγώ μοναχός μου έχω χρέος να σώσω την Γης. Αν δεν σωθεί, εγώ θα φταίω». Αυτά τα διδάγματα, να είσθε βέβαιοι, θα οδηγούν τη σκέψη μου κατά την άσκηση των καθηκόντων μου ως το τέλος της θητείας μου, και όχι μόνον.
Ευχαριστώ, και πάλι, θερμώς.»
Πλήθος κόσμου βρέθηκε σήμερα Δευτέρα 7 Νοεμβρίου στον χώρο του πυρπολητή του Αρκαδίου Εμμανουήλ Αναγνώστου Σκουλά, για να τιμήσει με την παρουσία του τους ήρωες της Αρκαδικής εθελοθυσίας. Το παρών έδωσαν μεταξύ άλλων ο Δήμαρχος Ανωγείων κ.Εμμανουήλ Καλλέργης, σύσσωμο το Δημοτικό συμβούλιο, φορείς του τόπου και πλήθος ανώνυμων πολιτών. Αρχικά έγινε επιμνημόσυνη δέηση στον χώρο του μνημείου, ακολούθησε κατάθεση στεφάνων και η ανάκρουση του εθνικού ύμνου από τους μαθητές του χωριού.
Χαιρετισμό εκ μέρους του σεβασμιότατου Μητροπολίτη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου κ.κ Ευγενίου απηύθυνε ο π.Ανδρέας Κεφαλογιάννης. Αναλυτικά ανέφερε τα εξής:
“Στο μνημόσυνο το ιερό όπου όλοι όσοι θυσιάστηκαν γίνανε τα σύμβολα του ανιδιοτελούς ηρωισμού, στέλνοντας σε όλο τον κόσμο το μήνυμα πως οι θυσίες των ανθρώπων για την αγάπη στην πατρίδα και στην ελευθερία και όλοι οι βωμοί θυσίας κερδίζουν στην αιωνιότητα το δικό τους μετερίζι στην εθνική μας συνείδηση στον κοινωνικό και ορθόδοξο πολιτισμό. Η λεβεντιά των ανθρώπων του τόπου μας γίνεται όπως η ιστορία έχει καταγράψει πολλές φορές, σκαλοπάτι για ολάκερη την οικουμένη ώστε να φτάσει και να αγγίξει την θεία σκέψη και την του θεού δύναμη που ενίσχυσαν τους αγωνιστές. Τιμάμε όλους τους ήρωες από τον τελευταίο ίσαμε τον πρώτο. Μέσα στην συνείδηση μας όλοι έχουν την ίδια αξία γιατί όλοι έγιναν ένα. Και αυτό που τελικά πρέπει να καταδεικνύεται είναι η ενότητα τους.
Αυτό που έχει σημασία είναι να αποδεχτούμε στη συνείδηση μας ότι τη σπίθα και το φιτίλι το άναψαν όλοι μαζί όσοι πήραν την απόφαση να κλειστούν στην μπαρουταποθήκη της Ιεράς μας Μονής. Σημαντικό είναι να κατανοήσουμε όλοι μας ότι πριν από τη μεγάλη θυσία προσευχήθηκαν, κοινώνησαν των αχρώντων μυστηρίων και αγκαλιασμένοι άντρες και γυναίκες και παιδιά έδωσαν όλη τους την ψυχή με αγάπη θεού και ανθρώπων για τη δική μας ελευθερία. Τα ονόματα των πρωταγωνιστών φυσικά και έχουν τη δική τους αξία στο πάνθεον των ηρώων.Εμάς όμως τους ορθόδοξους χριστιανούς μας εμψυχώνει και μας δίνει δύναμη το από κοινού, το όλοι μαζί, το μια αγκαλιά, η δια της θελήσεως σταύρωση και η από κοινού αναμονή της Ανάστασης. Όπως πρεσβεύει ο Σεβαστός μας Μητροπολίτης .Μνημονεύεται τους ήρωες μας, διδάσκεται την ιστορία μας, σπείρετε την αγάπη για το Χριστό μας, τη σημαία μας, τη πατρίδα μας, τη γη μας.
Αδελφοί μου φυλάτετε ως ιερά βιβλία τις αξίες και τα ιδανικά που κάνουν τον άνθρωπο πιο δυνατό στη προσπάθεια της πορείας του από το κατ’ εικόνα θεού προς το κατ’ ομοίωσιν θεού..” ολοκλήρωσε.
Παρακολουθήστε στο παρακάτω βίντεο της Αγγέλας Σκουλά το ιστορικό της ημέρας όπως το εκφώνησε στην εκδήλωση ο δικηγόρος κ.Νίκος Κ.Σκουλάς
Ολοκληρώθηκε με τον 7ο γύρο το 4ο Σκακιστικό Πρωτάθλημα Ανωγείων του 2016. Ήταν ένας γύρος για γερά νεύρα, με ανατροπές, γεμάτος έντονα συναισθήματα. Φυσικό ήταν η ποιότητα των παρτίδων να πέσει κάπως σε σχέση με προηγούμενους γύρους, καθώς αρκετοί σκακιστές ήθελαν μόνο νίκη για να επιτύχουν τους στόχους τους και ρίσκαραν αρκετά παραπάνω, έως και υπερβολικά πολλές φορές. Αυτό οδήγησε αναπόφευκτα σε κάποια λάθη, όμως οι παρτίδες αυτές είχαν μια άγρια ομορφιά και τράβηξαν τα βλέμματα των θεατών αλλά και των άλλων αγωνιζομένων πάνω τους.
Νικητής του τουρνουά και πρωταθλητής Ανωγείων 2016 αναδείχθηκε ο FM Γιάννης Μαρής, αήττητος με 6/7 (5 νίκες, 2 ισοπαλίες). Την 2η θέση κατέκτησε ο Γιάννης Μέμος μετά από μια άγρια μάχη με τον Γιάννη Χαιρέτη (ο οποίος κυνήγησε την νίκη από την αρχή, καθώς με αυτήν θα ήταν πρώτος στο τουρνουά) την οποία κέρδισε στο τέλος. Έτσι προέκυψε τριπλή ισοβαθμία στην 2η θέση μεταξύ των Γιάννη Μέμου, Μανώλη Νταγιαντά και Γιάννη Χαιρέτη, με τον Γιάννη Μέμο να κατακτά την 2η θέση καθώς στο μεταξύ των τριών μίνι πρωτάθλημα είχε 1,5/2, τον Μανώλη Νταγιαντά να κατακτά την 3η θέση και το χάλκινο μετάλλιο (1/2 στις μεταξύ των τριών αναμετρήσεις) αήττητος με 3 νίκες και 4 ισοπαλίες, και τον Γιάννη Χαιρέτη να μένει 4ος γενικής κατάταξης (0,5/2 στις μεταξύ των τριών ισοβαθμούντων αναμετρήσεις) και 1ος κάτω των 18. Στην 2η θέση κάτω των 18 στα αγόρια τερμάτισε ο Δημήτρης Νταγιαντάς (5ος γενικής κατάταξης) μετά από ένα πάρα πολύ καλό τουρνουά που έκανε στο οποίο πέτυχε και την μεγαλύτερη συγκομιδή έλο από οποιονδήποτε άλλο, καθώς κέρδισε 68 μονάδες! Την 3η θέση στα αγόρια κάτω των 18 κατέκτησε ο Γιώργος Χαιρέτης, ο οποίος έκανε επίσης ένα πολύ μεστό τουρνουά. Στα κορίτσια, τα οποία έδειξαν εντυπωσιακή αγωνιστική άνοδο, την 1η θέση κάτω των 18 κατέκτησε η Δέσποινα Σαλούστρου, η οποία τερμάτισε στην 6η θέση της γενικής κατάταξης κάνοντας ένα πάρα πολύ καλό τουρνουά. Στην 2η θέση η Μαρία Μανούρά, μετά από ένα εξίσου πολύ καλό πρωτάθλημα, στο οποίο μάλιστα κατάφερε να αποκτήσει διεθνή αξιολόγηση και έτσι έγινε η 3η Ανωγειανή σκακίστρια που το πετυχαίνει (μετά από τις Βαγγελιώ Μέμου και Βαλέρια Μιρζάκ) και το 18ο μέλος του σωματείου με διεθνές έλο! Στην 3η θέση των κοριτσιών κάτω των 18 βρίσκουμε την Βαλέρια Μιρζάκ η οποία επίσης έκανε πολύ καλό πρωτάθλημα.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα του 7ου γύρου έχουν ως εξής:
Καλλέργης Γιώργης – Μαρής Γιάννης 0 – 1 Άμυνα Πιρτς
Η εμπειρία και η εκτελεστική δεινότητα του Γιάννη Μαρή του επέτρεψαν να βρει τρόπους ώστε να κάμψει την αντίσταση που πρόβαλλε ο Γιώργης Καλλέργης και έτσι να κατακτήσει το πρωτάθλημα, μόνος πρώτος με 6/7 και αήττητος, δείχνοντας για άλλη μια φορά ότι βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση και απολαμβάνει το σκάκι. Καλό τουρνουά και για τον Γιώργη ο οποίος τερμάτισε στην 7η θέση της κατάταξης.
Χαιρέτης Γιάννης – Μέμος Γιάννης 0 – 1 Σικελική Αλάπιν
Η «γκραν γκινιόλ» παρτίδα του τουρνουά η οποία έκρινε όχι μόνο το πρωτάθλημα, αλλά και τις θέσεις 2-3. Τρομερής έντασης παρτίδα, για γερά νεύρα, όπου τα λευκά επιτέθηκαν ήδη από το άνοιγμα αναζητώντας την νίκη και μόνο, η οποία αν ερχόταν θα έφερνε τον Γιάννη Χαιρέτη στην 1η θέση και στην κατάκτηση του πρωταθλήματος (σε ισοβαθμία με τον Γιάννη Μαρή, αλλά με καλύτερα κριτήρια άρσης ισοβαθμίας). Λογικό ήταν λοιπόν τα λευκά να πιέσουν όσο περισσότερο μπορούσαν και να διεκδικήσουν με κάθε κόστος την νίκη. Πράγματι πέτυχαν να δημιουργήσουν ισχυρή επίθεση και να βγάλουν κερδισμένη θέση, την οποία όμως δεν έφεραν εις πέρας καθώς ήταν αρκετά περίπλοκη και κάπου μπλέχτηκαν μέσα στις δαιδαλώδεις βαριάντες. Τα μαύρα αμύνονταν με πάθος, όμως η δύσκολη θέση τους τους κόστισε σε χρόνο και έτσι ήδη από την 18η κίνηση ήταν σε ισχυρή πίεση. Κατάφεραν όμως να αντέξουν και όσο τα μαύρα άντεχαν τόσο τα λευκά αύξαναν το ρίσκο, προσπαθώντας να πιέσουν. Κάποια στιγμή η παρτίδα γύρισε ανάποδα, καθώς τα μαύρα αντεπιτέθηκαν και με αποφασιστικό τακτικό κτύπημα πήραν την νίκη και κατέκτησαν την 2η θέση στο πρωτάθλημα, ενώ τα λευκά βρέθηκαν εκτός 3αδας, μια και η τριπλή ισοβαθμία στους 5 βαθμούς δεν τα ευνοούσε. Η παρτίδα έμοιαζε με ποδοσφαιρικό αγώνα, όπου η μια ομάδα πιέζει ασφυκτικά για 90 λεπτά, η άλλη αντέχει και στην μοναδική αντεπίθεση του τελευταίου λεπτού σκοράρει και παίρνει την νίκη.
Πέρα από το αποτέλεσμα και την τελική κατάταξη, συγχαρητήρια αξίζουν και στα δύο αυτά νεαρά παιδιά, που συνεχώς ανεβαίνουν, βελτιώνουν το σκάκι τους και σε μια τόσο κρίσιμη μάχη δεν δίστασαν να ρισκάρουν και να τα δώσουν όλα για την νίκη. Το συνολικό δε σκάκι που έπαιξαν σε όλο το πρωτάθλημα ήταν πραγματικά πάρα πολύ καλού επιπέδου.
Νταγιαντάς Μανόλης – Χαιρέτης Γιώργος 1 – 0 Μοντέρνο Μπενόνι
Πάρα πολύ όμορφη παρτίδα, η οποία εξελίχθηκε σε μια στρατηγική μάχη στην οποία συνεχώς υπέβοσκαν πολλά τακτικά θέματα. Τα λευκά βρήκαν τρόπο τελικά να κερδίσουν στο φινάλε, γεγονός που έδωσε στον Μανώλη Νταγιαντά την 3η θέση και το χάλκινο μετάλλιο, ενώ σημαντικό είναι το γεγονός ότι τελείωσε το τουρνουά αήττητος δείχνοντας εξαιρετική σταθερότητα. Χάλκινο μετάλλιο και για τον Γιώργο Χαιρέτη στα αγόρια κάτω των 18 ετών, μετά από ένα πολύ μεστό τουρνουά, στο οποίο δεν δίστασε να πειραματιστεί με τα ανοίγματα του, ενώ έπαιξε πολύ ενδιαφέρον σκάκι σχεδόν σε όλες τις παρτίδες.
Νταγιαντάς Γιώργης – Νταγιαντάς Δημήτρης 0 – 1 Κλειστή Σικελική
Τα μαύρα ολοκλήρωσαν με πολύ όμορφο τρόπο το πολύ καλό πρωτάθλημα που έκαναν, καθώς εκμεταλλεύτηκαν άριστα τακτικό λάθος των λευκών και κέρδισαν την παρτίδα. Πολύ καλό τουρνουά για τον Δημήτρη Νταγιαντά που τον έφερε στην 5ηθέση της γενικής κατάταξης και 2ο στην κατηγορία κάτω των 18 όπου κατέκτησε το ασημένιο μετάλλιο. Σημαντικό και ενδεικτικό για το καλό τουρνουά που έκανε είναι το γεγονός ότι κέρδισε 68 μονάδες έλο. Ο Γιώργης έπαιξε πιο συγκροτημένα σε όλο αυτό το πρωτάθλημα και παρότι κάποια αποτελέσματα δεν του βγήκαν, έδειξε ότι είναι στο σωστό δρόμο ώστε να έρθουν και αυτά.
Σαλούστρου Δέσποινα – Μέμου Βαγγελιώ 1 – 0 Ιταλική Παρτίδα
Αυτή ήταν η παρτίδα που έκρινε την 1η θέση στα κορίτσια και οι δύο σκακίστριες διεκδίκησαν με πάθος και με ρίσκο την νίκη μέχρι τέλους. Η παρτίδα παρά το ήσυχο άνοιγμα μετατράπηκε στο μέσον σε χάος, όπου και οι δύο είχαν τις ευκαιρίες τους. Τελικά επικράτησε η Δέσποινα η οποία κατέκτησε την 1η θέση και το χρυσό μετάλλιο στα κορίτσια και ολοκλήρωσε με τον πολύ όμορφο αυτόν τρόπο το εξαιρετικό τουρνουά που έκανε (6η θέση γενικής κατάταξης). Πάρα πολύ καλό τουρνουά έκανε και η Βαγγελιώ, άσχετα αν τελικά έμεινε εκτός μεταλλίων, παίζοντας πολύ καλό σκάκι, δείχνοντας μεγάλη βελτίωση, δοκιμάζοντας καινούρια ανοίγματα και βάζοντας πολλά προβλήματα στους παίχτες που βρίσκονταν στις πρώτες θέσεις.
Μανουρά Μαρία – Μιρζάκ Βαλέρια ½ – ½ Ιταλική Παρτίδα
Ισορροπημένη παρτίδα, με την οποία και οι δύο σκακίστριες «έκλεισαν» ένα πολύ καλό τουρνουά. Η Μαρία Μανουρά τερμάτισε 2η κάτω των 18 και κατέκτησε το ασημένιο μετάλλιο, ενώ παράλληλα εξασφάλισε διεθνή βαθμό αξιολόγησης. Το σημαντικότερο είναι ότι παρουσίασε πολύ μεγάλη βελτίωση στην ποιότητα του παιχνιδιού της και έδειξε ότι βρίσκεται σε δρόμο συνεχούς εξέλιξης. Τα ίδια ισχύουν και για την Βαλέρια. Κατέκτησε την 3η θέση και το χάλκινο μετάλλιο στα κορίτσια, ενώ έπαιξε πολύ καλό σκάκι και έβαλε αρκετά προβλήματα ακόμα και σε πολύ εμπειρότερους παίχτες.
Κακαζιάνη Τζούλια – Φασουλάς Μανόλης 0 – 1 Γκαμπί της Βασίλισσας μη αποδεκτό
Μετά από ένα ισορροπημένο άνοιγμα, φτάσαμε σε μια ισόπαλη θέση στο μέσον. Ένα τακτικό λάθος των λευκών, επέτρεψε στα μαύρα να πάρουν τη νίκη. Και οι δύο σκακιστές προσπάθησαν σε όλες τους τις παρτίδες και το σημαντικό είναι ότι πάλεψαν ακόμα και όταν τα αποτελέσματα δεν ήταν τα απολύτως επιθυμητά.
Κονιός Γιώργος – Κονιός Χάρης 0 – 1 Κλειστή Σικελική
Τα μαύρα δημιούργησαν προϋποθέσεις επίθεσης, επιτέθηκαν και κέρδισαν. Σταθερό τουρνουά από το Χάρη, ο οποίος τερμάτισε στην 11η θέση της γενικής κατάταξης. Στον Γιώργο μπορεί να μην βγήκαν τα αποτελέσματα, όμως πάρα πολύ σημαντικό είναι το γεγονός ότι άλλαξε προς το καλύτερο τον τρόπο του παιχνιδιού του. Αν συνεχίσει έτσι, θα έρθουν και τα αποτελέσματα.
Σφυρή Ολυμπία – Σαλούστρος Κώστας 0 – 1 Ισπανική 4 Ίππων.
Τα μαύρα με επιμονή και υπομονή έχτισαν καλύτερη θέση και κέρδισαν. Γενικά καλό τουρνουά από τον Κώστα, το παιχνίδι του οποίου έχει ωριμάσει αρκετά. Είναι στο σωστό δρόμο και εκεί πρέπει να συνεχίσει ώστε να υπάρξει σταθερή πρόοδος. Στην Ολυμπία δεν βγήκαν τα αποτελέσματα, όμως η προσπάθεια έγινε και αυτό είναι που μένει. Υπομονή και συνέπεια χρειάζεται και όλα θα γίνουν.
Η τελική βαθμολογία έχει ως εξής:
- Μαρής Γιάννης 6
- Μέμος Γιάννης 5
-. Νταγιαντάς Μανόλης 5
-. Χαιρέτης Γιάννης 5
- Νταγιαντάς Δημήτρης 4,5
- Σαλούστρου Δέσποινα 4
-. Καλλέργης Γιώργης 4
- Χαιρέτης Γιώργος 3,5
-. Φασουλάς Μανώλης 3,5
-. Νταγιαντάς Γιώργης 3,5
-. Κονιός Χάρης 3,5
-.Μανουρά Μαρία 3,5
-.Μιρζάκ Βαλέρια 3,5
14.Μέμου Βαγγελιώ 3
- Σαλούστρος Κώστας 2,5
- Κακαζιάνη Τζούλια 2
- Σφυρή Ολυμπία 1
-. Κονιός Γιώργος 1
Κατακτήσεις του Πρωταθλήματος Ανωγείων:
2013: Μανόλης Νταγιαντάς
2014: Γιάννης Μαρής
2015: Γιάννης Χαιρέτης
2016: Γιάννης Μαρής
Το ΔΣ του Σκακιστικού Ομίλου Ανωγείων επιθυμεί να ευχαριστήσει τον Δήμαρχο Ανωγείων κ. Μανόλη Καλλέργη, τον Αντιδήμαρχο Ανωγείων κ. Ζαχαρία Σουλτάτο, τον Τεχνικό Διευθυντή του σκακιστικού τμήματος του Ομίλου Αθλοπαιδιών και Αντισφαίρισης «Ηράκλειο» και όλους τους παρευρισκόμενους που τίμησαν με την παρουσία τους την τελετή λήξης του πρωταθλήματος και έκαναν τις απονομές.
Επίσης ευχαριστούμε πολύ το εστιατόριο «Λίγο κρασί… λίγο θάλασσα…» για την συμβολή του στην πραγματοποίηση του 4ου Σκακιστικού Πρωταθλήματος Ανωγείων.
Το σωματείο γιορτάζει τα 5 χρόνια από την αρχή της λειτουργίας του, τα οποία υπήρξαν γεμάτα, επιτυχή και συναρπαστικά και προμηνύουν μια ακόμη καλύτερη συνέχεια.
Συγχαρητήρια σε όλους!
Και του χρόνου!
Περισσότερα στην επίσημη ιστοσελίδα του Σκακιστικού Ομίλου Ανωγείων:www.anogiachess.com
Στα Ανώγεια βρέθηκαν ο Βουλευτής Ρεθύμνου της Ν.Δ κ.Γιάννης Κεφαλογιάννης και ο Βουλευτής Ηρακλείου της Ν.Δ κ.Λευτέρης Αυγενάκης και πραγματοποίησαν ανοιχτή συζήτηση στην αίθουσα του Δημοτικού συμβουλίου με φορείς του χωριού και εκπροσώπους των αγροτών και των Κτηνοτρόφων. Σκοπός της εκδήλωσης είναι το κλιμάκιο του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης να μιλήσει με τον κόσμο του πρωτογενή τομέα και να του παρουσιάσει τις προτάσεις και τις λύσεις για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης, αλλά και να ακούσει ιδέες και προτάσεις από τον κόσμο που μπορούν να συμπεριληφθούν στο επίσημο πρόγραμμα του κόμματος. Στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου βρέθηκε αρκετός κόσμος που αντάλλαξε θέσεις και ερωτήσεις με τους Βουλευτές της Ν.Δ, ενώ στη συνάντηση το παρών έδωσαν ο Δήμαρχος Ανωγείων κ.Καλλέργης, ο πρώην Δήμαρχος Ανωγείων κ.Κεφαλογιάννης και αρκετά μέλη του Δημοτικού συμβουλίου. Μετά το πέρας της εκδήλωσης η Ανωγή συνομίλησε με τους δυο βουλευτές που δήλωσαν ικανοποιημένοι από την συνάντηση στα Ανώγεια, τόνισαν και οι δυο ότι σύντομα η Ν.Δ θα είναι η Κυβέρνηση που θα βγάλει την χώρα από το αδιέξοδο και ότι πλέον ο κόσμος του ορεινού όγκου του Ψηλορείτη τάσσεται με μεγαλύτερη ένταση στο πλευρό του Κυριακού Μητσοτάκη.Αναλυτικά οι δηλώσεις τους έχουν ως εξής:
Γιάννης Κεφαλογιάννης:”Αποφασίσαμε μετά από πρωτοβουλία του συνάδελφου και γραμματέα της Πολιτικής Επιτροπής κ.Αυγενάκη, μια συνάντηση στα Ανώγεια και μια εποικοδομητική συζήτηση με τον Αγροτικό και Κτηνοτροφικό κόσμο του χωριού. Συζητήσαμε μαζί τους όλα τα ζητήματα, είτε όσο αφορά το Ασφαλιστικό, είτε το φορολογικό αλλά και βεβαίως όλα τα ζητήματα που αφορούν τις Ενώσεις.Τέτοιου είδους πρωτοβουλίες νομίζω είναι πολύ σημαντικές γιατί έτσι επανακτούμε την εμπιστοσύνη του κόσμου και την αξιοπιστία μας, με το κόσμο να βλέπει ένα κλιμάκιο βουλευτών και στελεχών της Ν.Δ να έρχονται και να παρουσιάζουν τις προτάσεις τους καθώς θα ήμαστε βέβαια η επόμενη Κυβέρνηση.Παράλληλα να ακούσει και τον κόσμο, να ακούσει τις ιδέες αυτών που στην ουσία είναι στην παραγωγή. Νομίζω ότι ο τελικός σκοπός και στόχος είναι όταν θα παρουσιάσουμε το τελικό Κυβερνητικό μας πρόγραμμα να μπορέσουμε να ενσωματώσουμε πολλές από αυτές τις ιδέες των παραγωγών και τις σκέψεις όπως ακούστηκαν και σήμερα και όταν γίνουμε Κυβέρνηση να τα εφαρμόσουμε. Θα είδατε ότι το βασικό μότο της συζήτησης ήταν μια συμφωνία αλήθειας. Ακούστηκαν απόψε πράγματα από την πλευρά μας τα οποία θεωρούμε ότι είναι εφαρμόσιμα και δεν θα ακούσετε από εμάς κάτι το οποίο δεν μπορεί να εφαρμοστεί” ολοκλήρωσε ο Βουλευτής Ρεθύμνου.
Λευτέρης Αυγενάκης:”Στα πλαίσια του οδοιπορικού που έχουμε οργανώσει και έχουμε ξεκινήσει ως Νέα Δημοκρατία με κλιμάκιο στελεχωμένο με τον τομεάρχη φορολογικών θεμάτων και βουλευτή Ημαθίας κ.Βεζυρόπουλο , τον τομεάρχη ασφαλιστικών ζητημάτων και Βουλευτή Επικρατείας κ.Οικονόμου, με τον γραμματέα αγροτικού κ.Μπαινέτα , με τους δυο αναπληρωτές αγροτικού τον κ.Μανόλη Χαιρέτη, τον κ.Γιάννη Γλεντζάκη , με τον πρώην υπουργό κ.Δημήτρη Μελά καθώς και τον κ.Χρήστο Γιαννακάκη σύμβουλο του κόμματος μας για τον πρωτογενή τομέα, βρεθήκαμε και στα Ανώγεια στα πλαίσια των δυο ανοιχτών συζητήσεων που έχουμε προγραμματίσει για το Ρέθυμνο. Ήταν μια εξαιρετικά χρήσιμη συζήτηση , με κουβέντες καθαρές, μετρημένες και σταράτες. Ακούστηκαν σκέψεις, προτάσεις και παρατηρήσεις από τους εκπροσώπους των κτηνοτρόφων της περιοχής και δεν σας κρύβω ότι τίποτα δεν περισσεύει και τίποτα δεν είναι περιττό. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι και φεύγουμε από εδώ με γεμάτες μπαταρίες , πρώτον γιατί το χωριό σας δίνει αέρα και δύναμη να προχωρήσουμε σε αυτό που κάνουμε αλλά και δεύτερο γιατί πήραμε και ένα άλλο μήνυμα. Ότι και ο ορεινός Μυλοπόταμος ωρίμασε μέσα από τις επιλογές και τα λάθη του και τάσσεται πλέον με μεγαλύτερη ένταση στο πλευρό της Ν.Δ και του Κυριάκου Μητσοτάκη.Στο πλευρό της παράταξης που για πέμπτη φορά θα κληθεί να βγάλει τη Χώρα από την εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση που έχει περιέλθει” κατέληξε ο Βουλευτής Ηρακλείου.
Συνεχίζει τις υψηλές πτήσεις ο Αετός Ανωγείων καθώς επικράτησε και του Φοίνικα Σελλιών εντός έδρας με 2-1 και με 5 στα 5 φιγουράρει στην κορυφή της βαθμολογίας της Β’ΕΠΣΡ με 15 βαθμούς.Ο Φοίνικας σαφώς η καλύτερη ομάδα που έχει αντιμετωπίσει ο Αετός μέχρι σήμερα, έβαλε δύσκολα στο συγκρότημα του Τάκη Μέμου καθώς ήταν καλύτερος στο πρώτο ημίχρονο, με τον Αετό όμως να στήνεται άψογα στο δεύτερο μέρος, να κλείνει όλους τους χώρους και να δημιουργεί τις προυποθέσεις με τις οποίες ο Μιχάλης Πλερωνάκης πέτυχε τα δυο γκολ που χάρισαν στην ομάδα το τρίποντο.
Ο Φοίνικας μπήκε πιο δυνατά και είχε τον έλεγχο για τριάντα λεπτά, που έφεραν το δοκάρι του Λαρεντζάκη στο 10′ και την ωραία κεφαλιά του πανύψηλου Παπαδόγιαννη στο 25′ που πέρασε μόλις άουτ. Ο Αετός απείλησε πρώτη φορά στο 33′ με διπλή ευκαιρία σε τετ α τετ του Μέμου και σουτ στο ριμπάουντ από τον Ξυλούρη που απομάκρυνε η άμυνα. Στο 34′ ο Μαστρογιαννάκης έχασε τεράστια ευκαιρία καθώς αστόχησε σε ανεπανάληπτο τετ α τετ με τον Κυριακάκη, σε μια φάση πάντως που δεν έπρεπε να είχε εξέλιξη καθώς η μπάλα κυλούσε στο χόρτο κατά την εκτέλεση του φάουλ. Ο Αετός απείλησε στο 37′ με σουτ του Σπαχή που μπλόκαρε ο τερματοφύλακας, στο 41′ με σουτ άουτ του Πλερωνάκη, στο 44′ σε κεφαλιά του Σπαχή που κόντραρε σε αμυντικό και έφυγε κόρνερ και στο 45′ όταν ο Αεράκης αστόχησε σε κεφαλιά από εκτέλεση κόρνερ του Ξυλούρη.
Οι οδηγίες του Τάκη Μέμου έπιασαν τόπο κατά την ανάπαυλα του ημιχρόνου καθώς ο Αετός εμφανίστηκε μεταμορφωμένος στο δεύτερο ημίχρονο, έκλεισε τους χώρους και πίεσε ψηλά και ευτύχησε να προηγηθεί νωρίς με τον Πλερωνάκη στο 55′ να παίρνει την ασίστ με την δυνατή κεφαλιά του Σουλτάτου από τον χώρο της άμυνας, να περνάει τον τερματοφύλακα και να κάνει το 1-0.Είχε προηγηθεί στο 53′ μεγάλη ευκαιρία του Πλερωνάκη που νικήθηκε στο τετ α τετ από τον τερματοφύλακα μετά από εξαιρετική ασίστ του Σπαχή. Μέχρι το 75 ο Αετός δεν απειλήθηκε ιδιαίτερα εκτός από μια καλή κεφαλιά του Παπαδόγιαννη στο 65′ που μπλόκαρε ο Κυριακάκης, ενώ είχε και τις στιγμές του στην καλή εκτέλεση φάουλ του Ξυλούρη στο 71′ που έφυγε κόρνερ και στο σουτ στο 76′ του Αεράκη που μπλόκαρε ο γκολκίπερ. Το 2-0 ήρθε με ξαφνικό σουτ του Πλερωνάκη στο 77′ και την λάθος εκτίμηση του τερματοφύλακα Κοκολάκη που φέρει μεγάλη ευθύνη στο γκολ. Η ομάδα του Φοίνικα ανέβηκε αρκετά στη συνέχεια και είχε το γκολ στο 82′ που έγραψε το τελικό 2-1 με υπέροχο σουτ του Μαστρογιαννάκη έξω από την περιοχή. Στο 84′ αποβλήθηκε με απευθείας κόκκινη ο Καούδης για χτύπημα εκτός φάσης και ο Αετός κράτησε άνετα το υπέρ του προβάδισμα που θα μπορούσε να διευρύνει στο 87′ στο τετ α τετ του Σπαχή που κατέληξε κόρνερ, αλλά και στο 89′ που ο Μιχάλης Πλερωνάκης έχασε την ευκαιρία για χατ τρικ στέλνοντας τη μπάλα με δυνατό σουτ στο οριζόντιο δοκάρι!
Δεκαπέντε βαθμοί σε πέντε ματς λοιπόν για τον Αετό που ξεκινάει εντυπωσιακά το πρωτάθλημα και με χαρακτήρα καθώς σήμερα κέρδισε χωρίς να εντυπωσιάσει. Η ομάδα δεν θα αγωνιστεί την επόμενη αγωνιστική καθώς το παιχνίδι με την Πηγή θα το κερδίσει στα χαρτιά με 3-0 καθώς οι αντίπαλοι έχουν αποχωρήσει από το πρωτάθλημα. Σε δυο εβδομάδες για την όγδοη αγωνιστική θα αντιμετωπίσει ξανά εντός έδρας τον Απόλλωνα. Χαρακτηριστικό σήμερα του αγώνα το πρώτο γκολ που δέχεται η ομάδα στο πρωτάθλημα μετά από 450 αγωνιστικά λεπτά. Κορυφαίοι της αναμέτρησης ο Μιχάλης Πλερωνάκης για τα δυο γκολ αλλά και ο Γιώργος Σουλτάτος που αποτέλεσε το Α και το Ω στην αμυντική γραμμή.
Οι συνθέσεις:
Αετός Ανωγείων: Κυριακάκης-Καλομοίρης-Ευρ.Κεφαλογιάννης-Σουλτάτος-Α.Ξυλούρης(12 λ.τ Εμμ.Κεφαλογιάννης)-Τριαλώνης-
Αεράκης-Δ.Ξυλούρης-Μέμος(82′ Δακανάλης)-Σπαχής-Πλερωνάκης
Φοίνικας:Κοκολάκης-Μανωλάκης(46’Τυράκης)-Α.Καούδης(63’Ζουρμπάκης)-Παπαδόγιαννης-Σαριδάκης-Κ.Παπαδάκης-Λαρεντζάκης-
Α.Παπαδάκης-Μ.Καούδης-Περαντωνάκης-Μαστρογιαννάκης












