Archive for Νοεμβρίου 2015

CE9ECF85CEBBCEBFCF8DCF81CEB7CF82-CEA0CEBFCEBBCF85CF84CEB5CF87CEBDCEB5CEAFCEBF-620x330
Αύριο τρίτη 17 Νοεμβρίου στις 9 π.μ η εκκλησία του Αι Γιώργη τιμά τους αγωνιστές του Πολυτεχνείου αλλά και τους αγωνιστές της αντιδικτατορικής περιόδου 1967-1974..

Θα προηγηθεί επιμνημόσυνη δέηση για τα θύματα της χούντας αλλά και για τα θύματα της τρομοκρατικής επίθεσης στο Παρίσι…

Για δέκατη πέμπτη συνεχόμενη χρονιά η εκκλησία του Αγίου Γεωργίου στα Ανώγεια θα τιμήσει την επέτειο του Πολυτεχνείου και τους νεκρούς του ματωμένου Νοέμβρη του 1973.

Θα ψαλεί επιμνημόσυνος δέηση  και στη συνέχεια ο π.Ανδρέας Κεφαλογιάννης σε ένα συγκινητικό και πύρινο κήρυγμα του θα μιλήσει για την εξέγερση των φοιτητών και τα μηνύματα της επετείου που παραμένουν επίκαιρα μέχρι και τις μέρες μας.

Πρόκειται για την μοναδική εκκλησία σε όλη την Ελλάδα,  που τιμά την επέτειο από το 2000 οπότε και καθιερώθηκε η συγκεκριμένη εκδήλωση. Καλούνται όλοι οι Ανωγειανοί να τιμήσουν με την παρουσία τους την εκδήλωση μνήμης και τιμής σε ανθρώπους που ύψωσαν το ανάστημα τους και αντιτάχθηκαν στην Χούντα των Συνταγματαρχών που στερούσε τις ελευθερίες του Ελληνικού λαού για επτά χρόνια. Στο πρόσωπο των φοιτητών θα τιμηθούν και όλοι όσοι έχασαν τη ζωή τους ή εξορίστηκαν στη διάρκεια της μαύρης επταετίας.

CEB1CEBDCF89CEB3CEB7-1
Μια φωτογραφία 34 ετών με τους Ανωγειανούς μαθητές να διαδηλώνουν για το Πολυτεχνείο και να ζητούν από την Πολιτεία να γίνει η 17η Νοέμβρη επίσημη αργία. 17 Νοεμβρίου 1981 και το Λύκειο, το Γυμνάσιο και το Δημοτικό Ανωγείων συμμετέχουν σε αυτή τη συγκέντρωση όπου με παλμό και πάθος ζητάνε τα αυτονόητα:

Να τιμηθούν οι ήρωες φοιτητές που το 1973 κατάφεραν να δώσουν ισχυρό χτύπημα στην Δικτατορία που εν τέλει οδηγήθηκε στην πτώση της μετά από επτά μαύρα χρόνια για την Ελλάδα.

Στην νοσταλγική φώτο βλέπουμε τους μαθητές να διασχίζουν τον κεντρικό δρόμο, έχοντας ξεκινήσει από το Λύκειο και να βρίσκονται λίγο πριν την πλατεία Αρμί και ακριβώς έξω από την εκκλησία του Αγίου Ιωάννη.

Για την παραχώρηση της φωτογραφίας στην Ανωγή ευχαριστούμε θερμά την Εκπαιδευτικό κ.Μαρία Καραταράκη η οποία εργάστηκε στα Ανώγεια ως δασκάλα την δεκαετία του ’80!

DSC_1507-copy

DSC_1594-copy

DSC_1591-copy

DSC_1458-copy
Με μεγάλη  επιτυχία πραγματοποιήθηκε το τριήμερο συνέδριο  με θέμα τα “Κρητικά Μοιρολόγια” στα Ανώγεια (Εκθεσιακός χώρος Τράπεζας Πειραιώς) την Παρασκευή 13, το Σάββατο 14 και Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2015, εις μνήμην των Σήφη Κοσόγλου, Χρίστου Μακρή, Οδυσσέα Τσαγκαράκη  που  διοργανώθηκε από το Δήμο Ανωγείων και το Κέντρο Κρητικής Λογοτεχνίας.

Κατατέθηκαν είκοσι πέντε αξιόλογες εισηγήσεις από πανεπιστημιακούς, λαογράφους, ερευνητές, ψυχιάτρους, ποιητές και έγινε προσπάθεια να ιδωθεί το θέμα του συνεδρίου από την ματιά της λαογραφίας της ψυχολογίας της θρησκείας ,της τέχνης και της ποίησης. Στόχος της οργανωτικής επιτροπής είναι η καταγραφή των πρακτικών του συνεδρίου και η δημοσιοποίηση τους ώστε  να αποτελέσουν παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές και αντικείμενο έρευνας   για  τους μελετητές.

Ο Δήμος Ανωγείων ευχαριστεί το κέντρο Κρητικής Λογοτεχνίας ,τον πρόεδρο του κ. Κώστα Μουτζούρη, τους εισηγητές και ιδιαίτερα τον συγχωριανό μας ποιητή κ. Γιώργη Καράτζη, που η συμβολή του για την πραγματοποίηση και την επιτυχία του συνεδρίου υπήρξε καθοριστική και όλους τους συμμετέχοντες που με τις ουσιαστικές παρεμβάσεις τους συνέβαλαν στην επιτυχία του συνεδρίου.

svoronos_kke
Η ΤΕ Ρεθύμνου του ΚΚΕ καλεί τις νέες,τους νέους, τους εργαζόμενους, όλο το λαό να τιμήσουν τον ηρωικό ξεσηκωμό στο Πολυτεχνείο, τους χιλιάδες αγωνιστές της πάλης ενάντια στη δικτατορία, τους νεκρούς του Νοέμβρη, που αποτέλεσε το κορυφαίο γεγονός της αντιδικτατορικής πάλης και να πάρουν μαζικά μέρος στις εκδηλώσεις Εορτασμού στη Συγκέντρωση στο Δημαρχείο Ρεθύμνου την Τρίτη στις 18:00, που διοργανώνουν Συνδικάτα, Εργατικά Σωματεία και Φοιτητικοί Σύλλογοι.

Τα διδάγματα αυτού του ξεσηκωμού του λαού και της νεολαίας το Νοέμβρη του 1973 ενάντια στη στρατιωτική δικτατορία είναι και σήμερα επίκαιρα, αφού παραμένουν η εξουσία του κεφαλαίου και η ενσωμάτωση της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς, το ΝΑΤΟ, δηλαδή οι παράγοντες εκείνοι που οδήγησαν στην επιβολήτης δικτατορίας.

Το ΚΚΕ είναι περήφανο για τα μέλη και στελέχη του, τους ΚΝίτες και τις ΚΝίτισσες, τους φίλους και οπαδούς του, τα μέλη της Αντί-ΕΦΕΕ, που πήραν μέρος στην αντιδικτατορική πάλη, που έμειναν όρθιοι στα κρατητήρια της Ασφάλειας, δεν λύγισαν από τα βασανιστήρια στο ΕΑΤ – ΕΣΑ, στην Μπουμπουλίνας, στις φυλακές, στις εξορίες και τα στρατοδικεία, σε κάθε τόπο μαρτυρίου.
Το ΚΚΕ καλεί τους μαζικούς φορείς, τους εκπαιδευτικούς, κάθε προοδευτικό άνθρωπονα πρωτοστατήσουν, για να μάθουν οι νέες και οι νέοι, οι μαθητές, οι φοιτητές, οι νέοι εργαζόμενοι και οι άνεργοι, την αλήθεια για το λαϊκό ξεσηκωμό το Νοέμβρητου ’73, τις καταλήψεις της Νομικής που προηγήθηκαν. Να μάθουν για το ρόλο που έπαιξε η στρατιωτική δικτατορία στην προάσπιση των συμφερόντων της πλουτοκρατίας, των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ, την τουρκική εισβολή και κατοχή στην Κύπρο.

Να καταδικάσουν και ν’ απομονώσουν ακόμα πιο αποφασιστικά τη ναζιστική Χρυσή Αυγή, που υμνεί τη στρατιωτική δικτατορία και συκοφαντεί την αντιδικτατορική πάλη του λαού και της νεολαίας.

Να αποκρούσουν και όσους διαστρεβλώνουν την ουσία του ηρωικού ξεσηκωμού του Νοέμβρη του ’73, που αποκρύπτουν τη μεγάλη συμβολή του ΚΚΕ και της ΚΝΕ σε όλο τον αντιδικτατορικό αγώνα, στη σκληρή πάλη, καθ’ όλη την 7ετία, για να αναπτυχθεί η αντίσταση του λαού και της νεολαίας, για να σπάσει ο φόβος, ο συμβιβασμός και η μοιρολατρία, ενάντια στον αντικομμουνισμό, που ήταν η επίσημη ιδεολογία της στρατιωτικής δικτατορίας, του κράτους και των αστικών κομμάτων, που έστρωσαν το δρόμο για την επιβολή της.

Ο αγωνιστικός γιορτασμός της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, μετά την απεργία στις 12Νοέμβρη, μπορεί να σηματοδοτήσει την περαιτέρω αναθάρρηση του εργαζόμενου λαού και της νεολαίας, την κλιμάκωση της εργατικής – λαϊκής πάλης ενάντια στηνπολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και της ΕΕ, που συνεχίζει να ματώνει το λαό για ν’ ανακάμψει η κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου.

Ο ελληνικός λαός χρειάζεται να είναι σε επαγρύπνηση και ετοιμότητα, γιατί η κυβέρνηση εμπλέκει τη χώρα και το λαό στους επικίνδυνους σχεδιασμούς των ιμπεριαλιστών σε βάρος των λαών της Αν. Μεσογείου και της Μ. Ανατολής και συμμετέχει ενεργά στα σχέδια του ΝΑΤΟ, των ΗΠΑ και της ΕΕ, παραχωρώντας ολόκληρες περιοχές της χώρας για τη δημιουργία νέων ΝΑΤΟικών βάσεων και επιθετικών πολεμικών υποδομών. Όπως τότε, έτσι και σήμερα, το ΝΑΤΟ και η ΕΕ είναι παράγοντες αμφισβήτησης των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας και εμπλοκής του λαού σε επικίνδυνες περιπέτειες.

Απ’ άκρη σ’ άκρη σε όλη τη χώρα, στις σημερινές συνθήκες, ας αντηχήσει πιο δυνατά ηφωνή της εργατικής τάξης, του λαού, της νεολαίας του για κλιμάκωση της λαϊκής πάλης.

“Πάλης ξεκίνημα, νέοι αγώνες, λεφτεριάς λίπασμα οι πρώτοι νεκροί”.

20151115_131808

Την πρώτη ήττα του γνώρισε σήμερα Κυριακή 15 Νοεμβρίου ο Αετός Ανωγείων καθώς μετά από μια μέτρια εμφάνιση έχασε από τον Απόλλωνα με 4-2 στα Μισίρια και παρέμεινε στους δύο βαθμούς.

Η ομάδα μας αν και προηγήθηκε με 1-2 στο 30′, δεν κράτησε το αποτέλεσμα μετά τα πολλά λάθη στη μεσαία γραμμή και την άμυνα, αλλά και την αδυναμία στο δεύτερο ημίχρονο να σημειώσει τέρμα παρά τις σημαντικές ευκαιρίες που είχε.

Η φάση που ουσιαστικά έκρινε το ματς ήταν η τεράστια ευκαιρία του Δραμουντάνη στο 84′ που σούταρε άουτ σε κενή εστία μετά την απόκρουση του τερματοφύλακα σε σουτ του Σπαχή.Οι γηπεδούχοι εκεί αναθάρρησαν και με δυο γκολ στα τελευταία λεπτά πήραν τους τρεις βαθμούς.

 

Το πρώτο ημίχρονο:

 

Μέτριο το ξεκίνημα στο παιχνίδι με μόνη καλή στιγμή ένα σουτ του Γιάννη Κουτάντου στο 10′ που πέρασε άουτ, για να έρθει στο 11′ το γκολ για τους γηπεδούχους με σκόρερ τον Καρλάρα που σούταρε όμορφα μέσα από την περιοχή. Στο 17′ μάλιστα ο ίδιος παίχτης θα μπορούσε να γράψει το 2-0 αλλά αστόχησε σε τετ α τετ.

Ο Αετός ανέβηκε μετά το εικοστό λεπτό και είχε μια καλή ευκαιρία στο 21′ με την προβολή του Σπαχή που μπλόκαρε ο τερματοφύλακας.

Στο 27′ κέρδισε πέναλτι με την εξαιρετική κίνηση του Ευριπίδη Δραμουντάνη μέσα στην περιοχή και την ανατροπή του από τον Ρήγα.

Εξαιρετική η εκτέλεση του πέναλτι από τον Μανόλη Σπαχή που έγραψε το 1-1 στο 28′.

Στο 29′ ο Κουτάντος απείλησε και πάλι αλλά το σουτ έδιωξε σε κόρνερ με υπερένταση ο Τερζής.

Στο 30′ είχαμε την ολική ανατροπή με το κόρνερ του Δημήτρη Ξυλούρη και την κεφαλιά του Δραμουντάνη στο δεύτερο δοκάρι!

Στο 38′ μεγάλη ευκαιρία με τον Σπαχή να αστοχεί σε τετ α τετ για να έρθει η ισοφάριση στην τελευταία φάση του πρώτου μέρους με το σουτ του Σούλι έξω από την περιοχή που πήγε στην αριστερή γωνία του Φασουλά για να γίνει το 2-2!

20151115_123919

Το δεύτερο ημίχρονο:

Πρώτη καλή στιγμή για τον Αετό η ωραία κίνηση και το σουτ του Λευτέρη Καλομοίρη στο 48′ με την μπάλα να κοντράρει σε αμυντικό και να φεύγει σε κόρνερ.

Στο 62′ ο Δραμουντάνης σούταρε από καλή θέση αλλά νικήθηκε από τον Τερζή.

Στο 63′ ο Φασουλάς πραγματοποίησε μεγάλη απόκρουση στο δεξί του ”Γάμα” μετά την εκτέλεση φάουλ  του Μοσχάκη.

Μέχρι το 85′ ο Αετός είχε τις ευκαιρίες να περάσει μπροστά στο σκορ αλλά δεν τα κατάφερε γνωρίζοντας εν τέλει οδυνηρή ήττα. Στο 70′ ο Σπαχής σούταρε από το ύψος του πέναλτι αλλά μπλόκαρε ο Τερζής.

Η χαμένη ευκαιρία της ημέρας ήρθε στο 84′ με τον Τερζή να αποκρούει το σουτ του Σπαχή και τον Δραμουντάνη στην επαναφορά να την στέλνει άουτ με εξουδετερωμένο τον τερματοφύλακα.

Η ομάδα δεν άντεξε και δέχτηκε το 3-2 στο 87′ με το σουτ του Σούλι για να έρθει και το 4-2 στο τρίτο λεπτό των καθυστερήσεων με την λόμπα του Μοσχάκη έξω από την περιοχή.

Άσχημη σίγουρα η ήττα αλλά όχι και καταστροφική  για τον Αετό Ανωγείων που οφείλει να αφήσει πίσω του την κακή σημερινή εμφάνιση και να επιστρέψει στις νίκες την ερχόμενη εβδομάδα με τις Μέλαμπες στα Ανώγεια. Μέτρια εμφάνιση από τους περισσότερους παίχτες κρατάμε πάντως την θετική παρουσία στη πρώτη του συμμετοχή του Στέφανου Δραμουντάνη στο δεξί άκρο της άμυνας αλλά και την αυτοθυσία του Βασίλη Αεράκη που αγωνίστηκε τραυματίας από το 25′  λόγω της απουσίας εναλλακτικών λύσεων.

 

Οι συνθέσεις:

 

Απόλλωνας:

 

Τερζής-Ζαχαρίας-Ρήγας-Ποτηράκης(38′ Καργάκης)-Τσιρογιάννης-Σούλι-Καρλάρας-Ψαθάς(50′ Ζιάκρης)-Μοσχάκης-

Δρυγιαννάκης(63′ Πάγκαλος)-Σπυριδάκης.

 

Αετός Ανωγείων:

 

Φασουλάς- Στ.Δραμουντάνης-Καλομοίρης-Σουλτάτος-Παπαδομιχελάκης-Ντούλας(80′ Μέμος)-Κουτάντος-Ευρ.Δραμουντάνης-

Αεράκης-Σπαχής-Δ.Ξυλούρης (46′ λ.τ Φ.Ξυλούρης)

20151114_094617

 

 

Σαράντα μέρες συμπληρώθηκαν από τον θάνατο του Γεωργίου Νύκταρη ή Μπατζακογιώργη  από τα Λιβάδια και ο  Γιώργης Κιαγιάς ή Σταματογιώργης τον αποχαιρετάει με τις κάτωθι μαντινάδες:

Τα λόγια φαίνονται φτωχά κι οι λέξεις δεν αρκούνε,
για να σου πουν τα χείλη μου πως σ’ αποχαιρετούνε,,

Αυτό δεν είναι υπερβολή κι ούτε μεγάλα λόγια,
αντί για καλορίζικα να λένε μοιρολόγια..

Οι συγγενείς κι οι φίλοι σου ήρθαν στο σπίτι όλοι,
να πουν τα καλορίζικα του γιου σου του Μανώλη..

Την ώρα που καμάρωνες για τη χαρά του γιου σου,
κάποιος χτυπά επίμονα την πόρτα του σπιτιού σου..

Το ένα εγγόνι στην ποδιά τ’ άλλο στην αγκαλιά σου,
κρατείς σφιχτά κι απότομα πιάνεται η εμιλιά σου..

Σαν τον περήφανο αετό που θέλει να πετάξει,
σηκώνεσαι, μα δεν μπορείς η ώρα έχει φτάσει..

Το χτύπημα στην πόρτα σου δεν είν’ του συγγενή σου,
μον’ είναι ο Χάρος που ‘ρθένε να πάρει την ψυχή σου..

Περήφανα του φώναξες δεν σε φοβούμαι Χάρε,
αφού μου πήρες την χαρά και την ψυχή μου πάρε..

Μάνα δεν τον εγέννησε τον κερατά το Χάρο,
τη μαυρισμένη του ψυχή να πάω να του πάρω..

Καλό ταξίδι μερακλή για τσι καινούριους τόπους,
και δώσε χαιρετίσματα στσοι εδικούς ανθρώπους..

-->