Archive for Οκτωβρίου 2015

12063461_1045541552163468_8150021828408251615_n
Κάλεσμα απευθύνει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων προς τους γονείς να βρεθούν την ερχόμενη Κυριακή 18 Οκτωβρίου στις 12 μ.μ στον χώρο του υπό Κατάληψη Δημοτικού σχολείου στα Ανώγεια, ώστε μετά από συζήτηση να αποφασιστεί αν από Δευτέρα οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν ή όχι.
Λύκειο, Γυμνάσιο αλλά και Δημοτικό σχολείο στα Ανώγεια συνεχίζουν να μην λειτουργούν, ενώ λύση ίσως δοθεί την Δευτέρα 19 Οκτωβρίου όταν στην διάρκεια της παράστασης διαμαρτυρίας της ΕΛΜΕ στα Ανώγεια, θα βρεθεί στο χωριό όπως έχει δεσμευτεί και θα μιλήσει ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης κ. Τερζάκης.

CEB6CEB1CEBACF85CEBDCEB8CEBFCF82-2015

Σε μια ακόμα μεγάλη εκδήλωση θα λάβει μέρος ο Πολιτιστικός σύλλογος Ανωγείων, αυτή τη φορά στη μαγευτική Ζάκυνθο, το ερχόμενο Σάββατο 17 Οκτωβρίου στις 8 μ.μ , στον χώρο του Πολιτιστικού συλλόγου ”Ερωτόκριτου” στο Σκουλικάδο, όπου κάθε χρόνο διοργανώνεται το ”Πάντρεμα Γεύσεων”, μια αρμονική εναλλαγή μουσικής, χορού και γεύσεων που φέτος θα είναι από τη Ζάκυνθο και την Κρήτη!
Η εκδήλωση γίνεται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά και ο σύλλογος μας θα συμμετέχει δυναμικά παρουσιάζοντας χορούς της Κρήτης αλλά και την ιστορία τους , για να καταλήξουν στο τέλος σε μια υπέροχη καντάδα στα στενά σοκάκια της μαγευτικής Ζακύνθου!
Η σχετική ανακοίνωση του Πολιτιστικού συλλόγου Ανωγείων αναφέρει τα εξής:

”Ο Πολιτιστικός σύλλογος Ανωγείων με 13 μελή αποστολή θα συμμετέχει στην 3η κατά σειρά εκδήλωση με τίτλο “Πάντρεμα γεύσεων” που διοργανώνουν από κοινού ο σύλλογος Κρητών Ζακύνθου “η Μεγαλόνησος” με τον Πολιτιστικό σύλλογο Σκουλικάδου Ζακύνθου “Ερωτόκριτου” σε συν-διοργάνωση με την Περιφερειακή ενότητα Ζακύνθου.
Μια επιτυχημένη και ξεχωριστή εκδήλωση που παντρεύει γεύσεις-χορούς και μουσική, ένα πάντρεμα πολιτισμών των Ιονίων Νήσων με την Κρήτη και τα Ανώγεια!
Ο Πολιτιστικός σύλλογος Ανωγείων θα παρουσιάσει ένα μουσικοχορευτικό πρόγραμμα μιας ώρας μεταφέροντας στο νησί της Ζακύνθου το άρωμα πολιτισμού των ανωγείων!
Θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση πέντε χορών καθώς και η ιστορία τους (όπως το τραγούδι του χωριού μας- οι ανωγειανές κοντυλιές και καντάδα στους δρόμους του Σκουλικάδου) ενώ θα γίνει και ανταλλαγή δώρων!
Ο Πολιτιστικός σύλλογος Ανωγείων ευχαριστεί θερμά και συγχαίρει τους διοργανωτές και συνδιοργανωτές της εκδήλωσης για την τιμητική πρόσκληση που μας κάνουν, αναλαμβάνοντας και όλα τα έξοδα μετακίνησης, διαμονής και σίτισης για τα μέλη του συλλόγου μας.
Επίσης ευχαριστούμε θερμά την εταιρεία Anek-Superfast για την ευγενική χορηγία μέσω της έκπτωσης του 50% στις τιμές των εισιτηρίων από Ηράκλειο-Πειραιά-Ηράκλειο που επιβεβαιώνει την άριστη συνεργασία που έχουμε εδώ και 4 χρόνια ” καταλήγει η ανακοίνωση.

Από την πλευρά τους οι οικοδεσπότες της εκδήλωσης, οι Πολιτιστικοί σύλλογοι ”Ερωτόκριτος” και ”Μεγαλόνησος” αναφέρουν :

”Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά συν-διοργανώνουμε ένα πάντρεμα γέυσεων, μουσικής και χορών και σας καλούμε να δημιουργήσετε γεύσεις και να τις φέρετε να τις ”παντρέψουμε ” σε ένα όμορφο και φιλικό περιβάλλον στο Πολιτιστικό κέντρο του Σκουλικάδου.
Στην εκδήλωση θα βρίσκεται μαζί μας, εκτός της ομάδας μουσικών της Ζακύνθου και μια μεγάλη ομάδα μουσικών και χορευτών από τα Ανώγεια της Κρήτης, το χωριό του αξέχαστου Νίκου Ξυλούρη!
Αρωγός στην εκδήλωση είναι η Περιφερειακή ενότητα Ζακύνθου και η είσοδος είναι ελεύθερη για όλους..” ολοκληρώνουν στην ανακοίνωση τους.

1410151445

Η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου οργανώνει μέρα δράσης για τα σχολεία της επαρχίας με θέμα: «Καμιά άλλη ώρα μαθήματος χαμένη» την Δευτέρα 19 Οκτωβρίου και καλεί  τις Διευθύνσεις και τους Συλλόγους Καθηγητών στα σχολεία αυτά να πάρουν τις απαραίτητες πρωτοβουλίες για την επιτυχία της δράσης αυτής.
Η ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:
 

Πάνω από ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς παραμένουν δεκάδες τα κενά σε εκπαιδευτικούς που αντιμετωπίζουν τα σχολεία ειδικά στην επαρχία του Νομού Ρεθύμνου. Χιλιάδες είναι οι διδακτικές ώρες που χάνονται εβδομαδιαίως σε μαθήματα κατευθύνσεων, ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και στην ειδική αγωγή.
Για την ανάδειξη του σοβαρότατου αυτού ζητήματος μετά από διαβούλευση με τους Διευθυντές και εκπροσώπους των σχολείων της επαρχίας, η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου οργανώνει μέρα δράσης με θέμα: «Καμιά άλλη ώρα μαθήματος χαμένη».

Τη Δευτέρα 19 Οκτωβρίου δύο λεωφορεία θα περάσουν από τα επαρχιακά σχολεία του Νομού στα οποία θα επιβιβαστούν εκπρόσωποι των καθηγητών, εκπρόσωποι των Συλλόγων Γονέων, των μαθητικών συμβουλίων αλλά και εκπρόσωποι των Δημοτικών αρχών. Το κονβόι θα καταλήξει στα Ανώγεια όπου στις 12 το μεσημέρι θα γίνει παράσταση διαμαρτυρίας και ανάδειξη των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα σχολεία στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Τερζάκη ο οποίος έχει κληθεί και δεσμευτεί να παραβρίσκεται.
Καλούμε τις Διευθύνσεις και τους Συλλόγους Καθηγητών στα σχολεία αυτά να πάρουν τις απαραίτητες πρωτοβουλίες για την επιτυχία της δράσης αυτής. Συγκεκριμένα προτείνουμε:
• Με πρωτοβουλία των Συλλόγων να οργανωθούν συσκέψεις ανά σχολείο με εκπροσώπους των Γονέων, των μαθητών και των τοπικών αρχών και φορέων ώστε να συζητηθούν τα προβλήματα αλλά και η συμμετοχή και στήριξη της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας.
• Να προταθεί στους εμπλεκόμενους φορείς να εκδώσουν σχετικές ανακοινώσεις και ψηφίσματα διαμαρτυρίας που να αναδεικνύουν το ζήτημα της απαξίωσης των Δημόσιων σχολείων ειδικά της επαρχίας.
• Να οργανωθούν όπου είναι δυνατό τοπικές συμβολικές Πανεκπαιδευτικές κινητοποιήσεις που να έχουν στόχο την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας και των αρχών.
Για να διευκολύνουμε την συμμετοχή των συναδέλφων στην κινητοποίηση, προκηρύσσουμε για την ίδια μέρα δύο τρίωρες στάσεις εργασίας, πρώτη τρίωρη στάση από την ΕΛΜΕ & δεύτερη στάση από την ΟΛΜΕ.
Η υπεράσπιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης και η σωστή λειτουργία όλων των σχολείων με έμφαση στα σχολεία της επαρχίας με τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές και κοινωνικές συνθήκες πρέπει να γίνει υπόθεση όλων μας. Με την στήριξη της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας να δείξουμε την αποφασιστικότητα μας πως δεν θα επιτρέψουμε καμιά άλλη ώρα μαθήματος να χαθεί ούτε φέτος ούτε τις επόμενες σχολικές χρονιές.

10291094_889113224529252_1504201300422647709_n

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης  Ανωγείων σε συνεργασία με τις Υπεύθυνες Σχολικών Δραστηριοτήτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας  Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ρεθύμνης και το Παλαιοντολογικό Μουσείο Ρεθύμνου- Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας- , διοργανώνει ενημερωτική ημερίδα ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης στο Ρέθυμνο, την Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015 στις 5.30μ.μ. στο Παλαιοντολογικό Μουσείο Ρεθύμνου, για να παρουσιαστούν τα Προγράμματα και τα Δίκτυα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που υλοποιούνται τόσο στο ΚΠΕ Ανωγείων, όσο σε κάθε ΚΠΕ της Κρήτης, στο πλαίσιο της «Εβδομάδας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης», με θέμα «Τα Περιβαλλοντικά Προγράμματα και τα Δίκτυα των ΚΠΕ της Κρήτης»
Η ημερίδα είναι ανοιχτή σε όλους: απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, στην ευρύτερη τοπική κοινωνία, σε συλλόγους και τοπικούς φορείς. Θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής.

 

seminar-june-2015-1

 

Η Εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Ανωγείων, την Παρασκευή 16 Οκτωβρίου και ώρα 5 το Απόγευμα.
 
 
Εισηγητές:  Φρίξος Χατζηνικολάου         Βοτανολόγος
                    Ροστάν                                 Στρατιωτικός γιατρός, χειροπράκτης
                    Yuri Ribalco                        Φυσίατρος              
 
 
 
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ
Χωρίς τροφή πεθαίνουμε σε ένα μήνα, πίνοντας… νερό.
Χωρίς νερό, σε 10 ημέρες.
 
Το νερό αποτελεί:
το 75% του σώματος
το 90% του αίματος
το 85% του εγκεφάλου.
 
 
ΤΟ PH ΤΟΥ ΑΙΜΑΤΟΣ
 
Η κλίμακα του pH (οξύτητα) του αίματος είναι:
7,3 – 7,45 για την ανθρώπινη ζωή και την υγεία.
 
Η επιβάρυνση με αναψυκτικά, αλκοόλ, επεξεργασμένες τροφές και άσπρη ζάχαρη μειώνει το Ph του αίματος και εξαντλεί τα αποθέματα του σώματος σε μέταλλα, βιταμίνες και ένζυμα, προκειμένου το σώμα να καταστήσει το αίμα αλκαλικό
Αυτού του είδους η ρύθμιση καταναλώνει επίσης το ελεύθερο οξυγόνο, και προξενεί βλάβη στα κύτταρα και τους ιστούς μέσω τηςοξείδωσης.
Όταν πίνουμε νερό με pH 7,4 διευκολύνουμε το σώμα να κάνει το αίμα πιο αλκαλικό.
 
Όσο περισσότερο μπορούμε να κρατήσουμε το αίμα πιο κοντά στον υψηλότερο αριθμό, το 7,45 τόσο πιο αργά γερνάμε. Το αίμα με ουδέτερο pH (7,4) έχει 64% περισσότερο ελεύθερο οξυγόνο και επομένως τα οξυγονωμένα κύτταρα μεταφέρουν περισσότερο οξυγόνο στα όργανα και στον εγκέφαλο. 
 
Ελάτε να μάθουμε τι μπορούμε να κάνουμε για να διατηρηθεί το pH του αίματος σε αλκαλικό επίπεδο και την υγεία του σώματός μας ακέραιη.

 

afisaΟ  πρώτος τόμος, ενός βιβλίου «ντοκουμέντου»,  για την ιστορία των Ανωγείων, που φέρει την υπογραφή του Γιώργου Σκουλά του Μιλτιαδαντρέα, ενός σπουδαίου ερευνητή της τοπικής ιστορίας θα παρουσιαστεί την Τετάρτη 4 Νοεμβρίου στις 18.30 στο αμφιθέατρο του ΠΑΓΝΗ. Ο ερευνητής μέσα από μια πολύχρονη και ενδελεχή έρευνα φέρνει στο φως νέα άγνωστα ντοκουμέντα για την μεγάλη και πλούσια σε ιστορία και πολιτισμό, πορεία των Ανωγείων μέσα στους αιώνες.

PROSKLISI (1)1Για πρώτη φορά θα δουν το φως της δημοσιότητας έγγραφα, φωτογραφίες και στοιχεία που καταγράφουν άγνωστες στιγμές και εποχές για τα Ανώγεια, πράγμα που σημαίνει ότι κάθε Ανωγειανός θα πρέπει να το εντάξει στη βιβλιοθήκη του.

Το βιβλίο στο ΠΑΓΝΗ θα παρουσιάσει ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Απόστολος Παπαϊωάννου, με το δημοσιογράφο Γιώργο Λαγουβάρδο να συντονίζει τη συζήτηση.

Το βιβλίο, από τις εκδόσεις ΜΥSTIS  θα είναι η ευχάριστη έκπληξη του 2015.  «Τ’ Ανώγεια και η Ιστορία τους» θα παρουσιαστούν σύντομα και στην Αθήνα.

-->