Archive for Οκτωβρίου 2015

Η χθεσινή παράσταση διαμαρτυρίας της ΕΛΜΕ στα Ανώγεια συγκέντρωσε το ενδιαφέρον και αρκετό κόσμο από όλους τους Νομούς του Ρεθύμνου, καθώς η σχολική χρονιά δεν ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο, με αρκετά κενά σε Εκπαιδευτικούς και πολλές σχολικές μονάδες να είναι υπό Κατάληψη.
Την δική του ”πινελιά” στην εκδήλωση στην οποία μίλησε και υποσχέθηκε λύσεις ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης κ. Γιώργος Τερζάκης, έδωσε ο Αριστείδης Χαιρέτης ή Γιαλάφτης!
Ο Ανωγειανός μαντιναδολόγος ανέφερε μια μαντινάδα του που θα έπρεπε να προβληματίζει τους υπεύθυνους της Παιδείας και να τους οδηγήσει να δώσουν οριστικές λύσεις στα διαχρονικά προβλήματα.
Το κράτος που αδιαφορεί σ΄ ελλείψεις στην παιδεία,
προσβάλλει τον πολιτισμό και την δημοκρατία…

Η Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου ενημερώνει ότι έχουν εκδοθεί τα αποτελέσματα για τους ωφελούμενους του Επιχειρησιακού Προγράμματος Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας .
Στην εξώθυρα του δημαρχείου έχουν τοιχοκολληθεί τα αποτελέσματα με τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησης .
Για περισσότερες πληροφορίες και υποβολή ενστάσεων οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στην Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου από 21 Οκτωβρίου έως 27 Οκτωβρίου 2015.
Δείτε στο παρακάτω βίντεο της Αγγέλας Σκουλά τις μαντινάδες που αφιέρωσε με το μαντολίνο του μέσα στην εκκλησία ο Βασίλης Σωπασής για τα έξι αδικοχαμένα αετόπουλα, τις οποίες τραγούδησε μετά την επιμνημόσυνο δέηση μέσα στον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου.
Ύστατο φόρο και τιμή με ένα κερί στα χέρια,
τ’ Ανώγεια αποδίδουνε σε έξι νεκρά κοπέλια..
Πείτε στο Χαρό το σκληρό που τα ‘βαλε μαζί σας,
πως να τα βάλει δε μπορεί με την ανάμνηση σας..
Δεκάξι χρόνια πέρασαν μα πως να ξεχαστείτε,
που την ομάδα από ψηλά εσείς την οδηγείτε..
Το πρόγραμμα με το οποίο θα ξεκινήσουν α΄ριο Τρίτη τα μαθήματα στο Λύκειο Ανωγείων απέστειλαν στην “Α”καθηγητές του σχολείου. Αναλυτικά:
| 1η | 2η | 3η | 4η | 5η | 6η | 7η | |
| ΠΡΙΜΠΟΥ | Α2 | Α1 | |||||
| ΣΑΜΩΝΑΚΗ | Α1Α2 | Α2 | ΓΙ | Β2 | Β2 | ||
| ΚΟΚΟΤΣΑΚΗ | ΒΑ | ΓΑΓΑ | |||||
| ΤΥΡΑΚΗ | |||||||
| ΜΠΑΓΚΕΡΗ | Β2 | Β1 | BM | ΓΜ | ΓΜ | ||
| ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ | |||||||
| ΠΕΡΔΙΚΑΚΗΣ | Α1 | ΓΦ | Α2 | Β1 | |||
| ΞΑΝΘΑΚΗ | Β1 | ΓΒ | Α1 | ΓΧ | Α2 | ||
| ΜΑΚΡΗ | Γ | ΓΚ | ΒΚ | ΓΟ | |||
| ΦΡΑΓΚΙΟΥΔΑΚΗ | Α2 | Β2 | Β1 | Α1 | |||

3ο Σκακιστικό Πρωτάθλημα Ανωγείων – 2015.
Με την 4η αγωνιστική συνεχίστηκε το Εσωτερικό Πρωτάθλημα του ΣΟ Ανωγείων την Κυριακή 18 Οκτωβρίου. Πολύωρες μάχες χαρακτήρισαν τον 4ογύρο ο οποίος ήταν και ο θεαματικότερος ως τώρα. Πολύ σημαντικές νίκες για Γιάννη Μέμο επί του Γιώργου Χαιρέτη και Γιάννη Χαιρέτη επί του Μανόλη Φασουλά, αλλά φυσικά και του Γιάννη Μαρή επί του Γιώργη Νταγιαντά με την οποία πέτυχε το 4/4 και απολαμβάνει την μοναξιά της κορυφής. Αναλυτικά είχαμε:
4ος γύρος:
Νταγιαντάς Γιώργης – Μαρής Γιάννης 0 – 1 Άνοιγμα Βαν Κρόις
Τακτικά λάθη των λευκών έδωσαν σύντομο τέλος στην παρτίδα μετά από μια πολύ ωραία παγίδα που έστησε ο μαύρος.
Μέμος Γιάννης – Χαιρέτης Γιώργος 1 – 0 Σικελική Άμυνα / Δράκος
Παρτίδα για γερά νεύρα με μεγάλη ένταση και πλούσιο θέαμα, συγκέντρωσε αρκετούς θεατές γύρω της. Τα μαύρα με μια ομοβροντία θυσιών κατάφεραν να εκθέσουν τον λευκό Βασιλιά, όμως τα λευκά βρήκαν άμυνες κρατώντας το παραπάνω υλικό.
Φασουλάς Μανώλης – Χαιρέτης Γιάννης 0 – 1 Άμυνα Γκρίνφελντ
Μεγάλη μάχη και στην 3η σκακιέρα, σε μια παρτίδα με πολλές διακυμάνσεις και ενδιαφέρουσες ιδέες. Τελικά τα μαύρα εκμεταλλεύθηκαν τακτικό λάθος των λευκών στο φινάλε και κέρδισαν με ωραίο συνδυασμό.
Νταγιαντάς Δημήτρης – Σαλούστρου Δέσποινα 1 – 0 Ινδική Επίθεση του Βασιλιά
Ακόμα μια θεαματική παρτίδα σε αυτόν τον γύρο, με τα λευκά να αποκτούν την πρωτοβουλία στο μέσον και να τελειώνουν τη μάχη με έναν εντυπωσιακό συνδυασμό.
Κονιός Γιώργος – Νταγιαντάς Μανώλης 0 – 1 Σικελική Άμυνα / Κλειστή Σικελική
Προέκυψε μια ενδιαφέρουσα θέση μετά το άνοιγμα. Τα μαύρα εκμεταλλεύθηκαν ένα στρατηγικό λάθος των λευκών και ανέπτυξαν ισχυρή επίθεση που τους έδωσε τη νίκη.
Καλλέργης Γιώργης – Σφυρή Ολυμπία 1 – 0 Γκαμπί της Βασίλισσας μη αποδεκτό / Ραγκόζιν
Ακόμα μια πολύωρη μάχη σε αυτόν τον 4ο γύρο. Τα μαύρα πάλεψαν πολύ και κράταγαν την ισορροπία. Τελικώς τα λευκά κατάφεραν να βρουν το δρόμο προς την νίκη μέσα από μια περίπλοκη και ενδιαφέρουσα θέση.
Μέμου Ευαγγελία – Μιρζάκ Βαλέρια 0 – 1 Ιταλική Παρτίδα
Σχεδόν 4ωρη μάχη, μέχρις εσχάτων! Μια ωραία αναμέτρηση μεταξύ των δύο νεαρών σκακιστριών μας με τελική νικήτρια την Βαλέρια η οποία έπαιξε με μεγαλύτερη ακρίβεια το φινάλε.
Κονιός Χάρης – Μανουρά Μαρία 1 – 0 Ισπανική Παρτίδα / Βαριάντα Κορντέλ
Η Μαρία πάλεψε μέχρι τέλους απέναντι στον εμπειρότερο Χάρη, ο οποίος επικράτησε τελικά στο φινάλε πιονιών που προέκυψε.
Σαλούστρος Κώστας – Κακαζιάνη Τζούλια ½ – ½ Άνοιγμα 4 Ίππων
Παρτίδα που πέρασε από χίλια κύματα με τα μαύρα να έχουν αρκετές ευκαιρίες νίκης, όμως τελικά τα λευκά διέσωσαν την ισοπαλία χάρις στην επιμονή και την μαχητικότητα του Κώστα ο οποίος επένδυσε χρόνο και κόπο και τελικά ανταμείφτηκε.
Ο 4ος γύρος ήταν αφιερωμένος στο μεγάλο ιστορικό τουρνουά του AVRO το 1938. Υλικό για αυτό το τουρνουά μοιράστηκε στους συμμετέχοντες και τους θεατές.
Φτάσαμε πλέον στον 5ο γύρο και πάνω από τους μισούς συμμετέχοντες διεκδικούν τα μετάλλια. Αναμένεται μια συναρπαστική συνέχεια την Κυριακή 25 Οκτωβρίου στις 19:00 που θα αναμετρηθούν τα εξής ζευγάρια:
Μαρής Γιάννης – Νταγιαντάς Δημήτρης
Χαιρέτης Γιάννης – Μέμος Γιάννης
Χαιρέτης Γιώργος – Νταγιαντάς Γιώργος
Νταγιαντάς Μανόλης – Φασουλάς Μανόλης
Μιρζάκ Βαλέρια – Καλλέργης Γιώργης
Σαλούστρου Δέσποινα – Κονιός Χάρης
Σφυρή Ολυμπία – Κονιός Γιώργος
Κακαζιάνη Τζούλια – Μέμου Ευαγγελία
Μανουρά Μαρία – Σαλούστρος Κώστας
Κληρώσεις και τα αποτελέσματα και φωτογραφικό υλικό στην επίσημη ιστοσελίδα του Σκακιστικού Ομίλου Ανωγείων, εδώ: www.anogiachess.com

Την απόφαση της προσωρινής παύσης της Κατάληψης τόσο στο Λύκειο όσο και στο Γυμνάσιο και Δημοτικό Ανωγείων πήραν σήμερα οι υπεύθυνοι μετά τις εξαγγελίες του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Τερζάκη, ότι στην διάρκεια των επόμενων ημερών θα έχουν επιλυθεί τα ζητήματα στα κενά των Εκπαιδευτικών.
Οι εξαγγελίες έγιναν στην διάρκεια της σημερινής παράστασης διαμαρτυρίας της ΕΛΜΕ στα Ανώγεια, με γονείς και μαθητές να τονίζουν ότι θα δώσουν ένα περιθώριο μιας ή δυο εβδομάδων και αν αυτές δεν υλοποιηθούν θα κλείσουν ξανά τα σχολεία.
Έτσι αύριο Τρίτη 20 Οκτωβρίου τα σχολεία στα Ανώγεια θα ανοίξουν και οι μαθητές θα επιστρέψουν στα θρανία τους περιμένοντας με αγωνία τις κινήσεις πλέον της Πολιτείας για την αναπλήρωση των κενών.
Το γεγονός αυτό τονίζει σε ανακοίνωση του ο σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων του Δημοτικού, σε ένα κείμενο που εκφράζει πάντως και τις απόψεις των μαθητών και του Γυμνασίου και Λυκείου Ανωγείων.
Αναφέρουν σχετικά τα εξής:
”Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Ανωγείων κατόπιν Γενικής Συνελεύσεως η οποία έλαβε χώρα στο χώρο του Σχολείου σήμερα Δευτέρα 19/10 αποφάσισε τα κάτωθι:
Λαμβάνοντας υπόψη τις δεσμεύσεις του κ. Τερζάκη κατά την διάρκεια της εκδήλωσης διαμαρτυρίας εκ μέρους της ΕΛΜΕ αποφασίσαμε την προσωρινή παύση της κατάληψης ως ένδειξη καλής πίστης έως την επόμενη εβδομάδα, χρονικό όριο που ο ίδιος ο κ. Τερζάκης έθεσε ώστε να υλοποιηθούν τα αιτήματα μας. Αν μέχρι τότε δεν ικανοποιηθούμε, νέα Γενική Συνέλευση θα αποφασίσει την συνέχιση ή μη των κινητοποιήσεων καθώς και την μορφή που αυτές θα λάβουν.
Άμεση συνέπεια της ανωτέρω απόφασης, είναι το άνοιγμα του σχολείου αύριο Τρίτη 20/10 και η συνέχιση των μαθημάτων.”τονίζουν.
Στην σημερινή παράσταση διαμαρτυρίας της ΕΛΜΕ μπροστά στον κ.Τερζάκη τον λόγο πήραν καθηγητές και μαθητές όλων των Δήμων του Ρεθύμνου που αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα στα σχολεία τους στην προσπάθεια τους να πιέσουν τους αρμόδιους φορείς να δώσουν λύσεις. Ο κ. Τερζάκης στην ομιλία του τόνισε ότι λύσεις θα δοθούν άμεσα , σε συνεργασία με τα αρμόδια Υπουργεία και ότι μέχρι την ερχόμενη εβδομάδα τα κενά θα έχουν καλυφθεί.
Πλέον είναι στο χέρι της Πολιτείας που αν δεν υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της θα έχουμε νέα λουκέτα στα σχολεία μας που ήδη έχουν χάσει σημαντικές ώρες μάθησης και ενώ βρισκόμαστε στα τελη Οκτωβρίου.