Archive for Μαΐου 2015
Έχουμε ξαναγράψει και πει, ότι η εξωστρέφεια βρίσκεται στον πυρήνα της φιλοσοφίας μας. Επιθυμούμε μέσα από το event αφενός θα αναδείξoυμε ιστορίες και ιδέες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και αφετέρου να τις βοηθήσουμε να ακουστούν όσο πιο δυνατά γίνεται.
Έτσι το Σάββατο 16.05, το ΤΕDxAnogeia φεύγει από την Κρήτη και πηγαίνει στην Αθήνα! Στις 19:00 στο Black Duck οργανώνουμε το 2ο Pre-Event, μετά από αυτό του Ρεθύμνου, στο οποίο θα κάνουμε την πρώτη ολοκληρωμένη παρουσίαση του ΤΕDxAnogeia και την αποκάλυψη του moto που θα μας συνοδεύσει στις «Κορυφές»!
Ταυτόχρονα, η εκδήλωση είναι μια ευκαιρία για συνάντηση. Έτσι μαζί μας θα είναι τρεις φίλοι που με συνδετικό κρίκο τα Ανώγεια, θα μας πουν μερικές «ιστορίες που αξίζει να διαδοθούν» και την σχέση τους με τον τόπο που έλκουν την καταγωγή τους. Είναι ο Κώστας Φασουλάς, η Μαρία Χρονιάρη και ο Τριαντάφυλλος Ξυλούρης.
Πρόγραμμα
19:00 – 19:10 Έναρξη
19:10 – 19: 30 Παρουσίαση του Event – Γιώργος Καλομοίρης (Curator), Kώστας Καπαρός (Head of Branding and Design)
19:30 – 19:50 Kώστας Φασουλάς – Στιχουργός, Ραδιοφωνικός Παραγωγός
19:30 – 20:10 Μαρία Χρονιάρη – Συγγραφέας, Σκηνοθέτης
20:10 – 20:30 Τριαντάφυλλος Ξυλούρης, Επιχειρηματίας, Εμπνευστής του Quizdom
20:30 – 21:00 Συζήτηση
Η Είσοδος είναι ελεύθερη και καλούμε όλους τους φίλους μας στην Αθήνα να έρθουν να γνωριστούμε και να πάρουν μια γεύση από το ΤΕDxAnogeia και όσα ετοιμάζουμε τον Αύγουστο!”
Περισσότερες πληροφορίες στο site του TedxAnogeia
Η βροχή ξεκίνησε να πέφτει στα Ανώγεια λίγο μετά τη μια το μεσημέρι και μετατράπηκε σε μια δυνατή καταιγίδα που κράτησε για τουλάχιστον δυο ώρες, μέχρις και τις 3 μ.μ
Βροντές, αστραπές και κατακλυσμιαίες βροχές δημιούργησαν ένα χειμωνιάτικο σκηνικό στα μέσα Μαΐου καθώς ήταν και οι πρώτες βροχοπτώσεις του μήνα με τη θερμοκρασία το μεσημέρι να βρίσκεται λίγο πάνω από τους 10 βαθμούς Κελσίου.
Προβλήματα δημιουργήθηκαν μόνο στην ηλεκτροδότηση του χωριού, που έμεινε χωρίς ρεύμα για μια ώρα από τις 2 μ.μ έως και τις 3 μ.μ
Από την άλλη βέβαια όψη του νομίσματος η βροχόπτωση αυτή είναι ευεργετική για τους Κτηνοτρόφους του χωριού που έχουν όλοι επιστρέψει τα κοπάδια τους στο βουνό ,καθώς θα επωφεληθούν από τα χόρτα και τη βλάστηση που φέρνει μαζί του το δώρο αυτό του Θεού από τον ουρανό.
Με κεντρικό σύνθημα ”Ναι στην Ιστορία μας-Όχι στην Βαρβαρότητα” θα γίνει την ερχόμενη Τετάρτη 13 Μαΐου στις 11 π.μ συγκέντρωση διαμαρτυρίας στον χώρο της Ζωμίνθου,σε μια προσπάθεια καταδίκης των πρόσφατων γεγονότων με τη λαθρανασκαφή ,αλλά και συμπαράστασης προς την Έφη Σακελλαράκη -Σαπουνά και της αρχαιολογικής ομάδας της.
Ο Πολιτιστικός σύλλογος μαζί με τον Δήμο Ανωγείων και την Πολιτιστική επιτροπή του,το Λύκειο και το Γυμνάσιο Ανωγείων μας καλούν όλους για τον συμβολικό σχηματισμό μιας ανθρώπινης αλυσίδας μπροστά από τον χώρο της Ζωμίνθου,μιας αλυσίδας προστασίας του Πολιτισμού μας αλλά και έντονης διαμαρτυρίας για τα πρόσφατα φαινόμενα.
Παράλληλα θα υπάρξουν ομιλίες αλλά και ενημέρωση για τις εργασίες αποκατάστασης που συνεχίζονται μέχρι και σήμερα τόσο από Ανωγειανούς εργάτες,όσο και από ανθρώπους του Υπουργείου Πολιτισμού και της Εφορίας Αρχαιοτήτων Ρεθύμνου
Αρκετός κόσμος βρέθηκε την Κυριακή 10 Μαΐου στο Δημαρχείο Ανωγείων στην Πολιτική εκδήλωση του Κ.Κ.Ε /ΠΕΑΕΑ-Δ.Σ.Ε και της Κ.Ο Ανωγείων, με αφορμή τη συμπλήρωση 70 χρόνων από την Αντιφασιστική νίκη των λαών 1945-2015.Μεταξύ άλλων το παρόν έδωσαν ο Δήμαρχος Ανωγείων κ. Μανόλης Καλλέργης, ο Αντιδήμαρχος Βασίλης Σμπώκος και ο Δημοτικός σύμβουλος Δημήτρης Πασπαράκης.
”Δεν είναι μια πολιτική συζήτηση αλλά μια συζήτηση που αφορά όλο τον κόσμο” ανέφερε ο Πρόεδρος της Κ.Ο Ανωγείων Βασίλης Φασουλάς(Χουμάς) καλώντας στο βήμα τον Βουλευτή Ηρακλείου και μέλος της Επιτροπής Περιοχής Κρήτης Μανόλη Συντυχάκη ο οποίος ανέλυσε στην ομιλία του την σπουδαιότητα της επετείου.
Αναλυτικά ολόκληρη η ομιλία του κ.Συντυχάκη έχει ως εξής:
«Συντρόφισσες και σύντροφοι,
Φίλες και φίλοι,
Σήμερα εδώ από τα ηρωϊκά Ανώγεια, τιμάμε τη μεγάλη λαϊκή Νίκη πριν από 70 χρόνια με τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ενάντια στο φασιστικό ιμπεριαλιστικό Αξονα.
Τιμάμε όλους τους κομμουνιστές και τις κομμουνίστριες, που έδωσαν και τη ζωή τους ακόμα. Βασική ψυχή και δύναμη του τιτάνιου αγώνα ήταν τα Κομμουνιστικά Κόμματα.
Τιμάμε όσες και όσους έδωσαν τη ζωή τους, όσες και όσους μετείχαν στον αγώνα μαχόμενοι στα διάφορα μέτωπα του πολέμου, από στεριά, θάλασσα και αέρα, στις πόλεις και τα χωριά, στα εργοστάσια και τους αγρούς, στη μάχη της παραγωγής. Από τις παγωμένες στέπες της Ρωσίας, το ηρωικό Λένινγκραντ μέχρι το Γοργοπόταμο, τη Μάχη της Κρήτης, τα Ανώγεια, τη Βιάννο και την Κάντανο και αμέτρητες πόλεις και χωριά της χώρας. Εκείνες και εκείνους που πάλεψαν με το όπλο ή με την προκήρυξη στο χέρι, που πήραν μέρος στις διαδηλώσεις, στις απεργίες και τα σαμποτάζ, που κράτησαν ηρωική στάση στα κρατητήρια ή μπροστά στα εκτελεστικά αποσπάσματα.
Αποτίουμε φόρο τιμής στα εκατομμύρια των νεκρών της πείνας, των στρατοπέδων συγκέντρωσης κάθε τόπου φρίκης και μαρτυρίου, όπου η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο ξεπέρασε κάθε όριο, φτάνοντας στην απόλυτη απαξίωση της ανθρώπινης ύπαρξης.
Κυριακή της Σαμαρείτιδος χθες και ο Μητροπολίτης Ρέθύμνης και Αυλοποτάμου κ.κ Ευγένιος επέλεξε τα Ανώγεια και την ενορία του Αγίου Δημητρίου στο Μετόχι για να κάνει την λειτουργία. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα ο αγαπητός σε όλους και δραστήριος Μητροπολίτης μας επιλέγει μια ενορία του Νομού για να λειτουργήσει.
Η εκκλησία του Αγίου Δημητρίου ήταν κατάμεστη από πιστούς που θέλησαν να ακούσουν την λειτουργία που γίνεται κάθε χρόνο 28 μέρες μετά το Πάσχα.
”Πίστει ἐλθοῦσα ἐν τῷ φρέατι, ἡ Σαμαρεῖτις ἐθεάσατο, τὸ τῆς σοφίας ὕδωρ σε, ᾧ ποτισθεῖσα δαψιλῆς, Βασιλείαν τὴν ἄνωθεν ἐκληρώσατο, αἰωνίως ἡ ἀοίδιμος…”.
Τον Μητροπολίτη Ρεθύμνου υποδέχτηκε ο ιερωμένος της ενορίας π.Ανδρέας Δραμουντάνης αναφέροντας του τα εξής:
”Σας καλωσορίζουμε με τον προσήκοντα σεβασμό και ευχόμεθα στον Παντοδύναμο Κύριο μας δι’ ευχών του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Δημητρίου του Μυροβλήτου, να σας δίνει δύναμη υπομονή και αγάπη στο Θεάρεστο έργο που επιτελείται..”.
Παράλληλα ο π. Ανδρέας παρέθεσε και μια σειρά από μαντινάδες στον κ.κ Ευγένιο.
Αναλυτικά είπε τις εξής:
Δέσποτα καλωσόρισες στ’ Ανώγεια στο Μετόχι,
που ‘ναι η ενορία μας δροσάτο πρωτοβρόχι..
—————————————————-
Γιατί γιορτάζει ο Άγιος Δημήτριος ο Μάρτυς,
που ‘ναι γιατρός των ασθενών και των φτωχών προστάτης.
—————————————————-
Γιατί γιορτάζει ο Άγιος ο Μάρτυρας Δημήτρης,
σπουδαίος στρατιωτικός αλλά και Μυροβλήτης.
Για τον Δεσπότη είπε:
Ήσουν και εσύ μικρό παιδί φτωχό-αναθρεμμένο,
και εδά σε βλέπω βασιλιά στον θρόνο καθισμένο..
—————————————————-
Η Παναγιά σε γλίτωσε στην Τήνο κάποια μέρα,
και ‘τε σε χρυσοστόλισε με τη δεξά τζη χέρα..
——————————————————-
Να λειτουργείς στην Παναγιά με πίστη και λατρεία,
να τη δοξάζεις και να λες: Ω: Μάνα Παναγία!
Μετά την λειτουργία η ενορία του Αγίου Δημητρίου παρέθεσε πλούσιο γεύμα στην παραδοσιακή ταβέρνα ”Μούγερης” στον Μητροπολίτη Ρεθύμνης και την συνοδεία του. Όμορφη διάθεση, συζήτηση, χιούμορ αλλά και προβληματισμός για την πορεία της Ελλάδας ,έπεσαν στο τραπέζι ανάμεσα στα ωραιότερα και αυθεντικότερα Ανωγειανά εδέσματα.
Κυριακή 10 Μαΐου και όλοι γιορτάσαμε την Μάνα, όλες τις ανώνυμες αγωνίστριες της ζωής τις περήφανες και ακούραστες Μητέρες. Αφιερώνουμε το παρακάτω ποίημα του Λουκά Σμπώκου του Ατζαρομάνωλα με τίτλο ”Μάνα” σε όλες που μια ζωή αγόγγυστα και χωρίς παράπονο στέκονται δίπλα στα παιδιά τους σε χαρές και σε λύπες.Για τις Μανάδες όλων μας λοιπόν..
ΜΑΝΑ
Έτσι όπως σε βλέπω κουρασμένη,
τα χρόνια να ‘χουν πάνω σου περάσει,
αχ να μπορούσα τη ζωή σου που διαβαίνει,
να σταματήσω λίγο για να ξαποστάσει..
Στα μαύρα πάντα σε θυμάμαι βουτηγμένη
και πριν την ώρα σου να ‘χεις γεράσει.
Το πλοίο της υπομονής μαζί του να σε παίρνει,
με παραμύθια προσπαθείς τη πείνα μας να ξεγελάσει.
Λέξη κακή ποτέ δε σ’ άκουσα να λες,
μ’ αγάπη ήθελες τον κόσμο να γεμίσεις,
κι όταν σε είδα μια φορά να κλαις,
θέλησες βιαστικά τα μάτια να σκουπίσεις.
Υπάρχει άραγε άλλη λέξη πιο ιερή,
από αυτή που λέμε όλοι ”Μάνα”,
όπου σε κάθε δύσκολη στιγμή,
βγαίνει από το στόμα περιμένοντας το θαύμα..
