Archive for Φεβρουαρίου 2015
Στους 15 περίπου πόντους έχει φτάσει το χιόνι στα Ανώγεια,ενώ συνεχίζεται κατά διαστήματα η χιονόπτωση, με την θερμοκρασία σήμερα Τετάρτη πρωϊ να είναι σταθερή στους – 1 βαθμούς Κελσίου.
Ο μηχανισμός του Δήμου Ανωγείων δεν αντιμετώπισε ιδιαίτερα προβλήματα στη διάρκεια της νύχτας με τους δρόμους προς Ηράκλειο και Ρέθυμνο να παραμένουν ανοιχτοί. Απαραίτητη κρίνεται πάντως για αυτό και η χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων. Τρία μηχανήματα δουλεύουν αυτή την ώρα στα Ανώγεια,ενώ ένα εκχιονιστικό ήρθε και από το Πέραμα ανοίγοντας τον δρόμο και από εκεί.
Από αύριο θα επικεντρωθούν τα μηχανήματα στο βουνό ανοίγοντας τους δρόμους προς τα ποιμνιοστάσια,ειδικά σε αυτά που διανυκτερεύουν οι Κτηνοτρόφοι από χθες.Μέχρι στιγμής κανένας βοσκός δεν έχει δηλώσει κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα καθώς και όπως αναφέραμε χθες ήταν κατάλληλα προετοιμασμένοι για τις καιρικές συνθήκες για να προστατεύσουν τις περιουσίες τους.
Αυτή που δεν στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων για άλλη μια φορά ήταν η Δ.Ε.Η καθώς το χωριό βυθίστηκε στο σκοτάδι για 11 ώρες ,από τις 10.20 το βράδυ μέχρι τις 9.30 το πρωΪ, με την βλάβη να εντοπίζεται στον δρόμο προς Ρέθυμνο.
Τα σχολεία παρέμειναν κλειστά ενώ το ίδιο αναμένεται να συμβεί και αύριο Πέμπτη.Η οριστική απόφαση του Δημάρχου Ανωγείων πάντως θα παρθεί το απόγευμα.
Ο Δήμος παραμένει ανοιχτός για οποιαδήποτε ανάγκη δημοτών που μπορούν να καλούν στα τηλέφωνα 28430-32500 και 28340-32501



Τα σχολεία στα Ανώγεια θα παραμείνουν κλειστά αύριο Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου. Τόσο το Δημοτικό, όσο και το Γυμνάσιο και το Λύκειο, ενώ ανάλογα με την κατάσταση που θα επικρατεί ο Δήμαρχος κ.Καλλέργης και το επιτελείο του θα αποφασίσουν για το τι θα γίνει την Πέμπτη. Αρκετά παιδιά πήγαν σήμερα στο σχολείο αλλά εκείνη την ώρα άρχιζε η χιονόπτωση και με άμεση απόφαση δεν έγινε ούτε σήμερα μάθημα και οι γονείς κλήθηκαν να πάρουν τα παιδιά τους στο σπίτι. Η θερμοκρασία στα Ανώγεια είναι στους 0 βαθμούς Κελσίου ενώ το ύψος του χιονιού πλησιάζει τους 10 πόντους εντός του χωριού.Δεν έχουν παρατηρηθεί μέχρι στιγμής προβλήματα στην ηλεκτροδότηση του χωριού.
Φώτο:Μανόλης Σαμόλης
«Αντί η κυβέρνηση να ρίξει το βάρος της διαπραγμάτευσης στην παράκαμψη ορισμένων παράλογων προαπαιτούμενων της τρέχουσας αξιολόγησης, να ολοκληρώσει το τρέχον πρόγραμμα και να «διώξει» μια και καλή την Τρόικα, όπως επιχείρησε η Κυβέρνηση της ΝΔ, συνεχίζει να αυτοεγκλωβίζεται στις προεκλογικές της εξαγγελίες περί κατάργησης των μνημονίων, επιδίδεται σε καθαρά θεωρητικές ασκήσεις οικονομικών, σπαταλώντας πολύτιμο χρόνο και θέτοντας σε κίνδυνο όσα με κόπο η χώρα είχε ως σήμερα κατακτήσει».
Click2Stream | Live video from www.arodamos.gr |Taverna Arodamos Anogeia Crete Psiloreitis Live (Πατήστε εδώ)
Στο λίνκ υπάρχει κάμερα με ζωντανό live streaming από τα Ανώγεια και την Ταβέρνα Αροδαμός με θέα τον Ψηλορείτη. Βρίσκεται ακόμα σε πειραματικό αλλά ο μπορεί κάποιος που βρίσκεται μακριά από τα Ανώγεια να πάρει μια πρώτη ιδέα για το τι επικρατεί στο χωριό από άποψη καιρικών συνθηκών.
Ο χιονιάς επέστρεψε στα Ανώγεια όπου το ”έστρωσε” σήμερα Τρίτη κυρίως μετά τις 3.30 μ.μ ,χωρίς πάντως να θυμίζει κάτι από την ένταση που είχε στις αρχές Ιανουαρίου. Περίπου στους 10 πόντους είναι το ύψος του χιονιού εντός του χωριού με τη χιονόπτωση να συνεχίζεται αλλά με μικρή ένταση όπως είπαμε.
Στο βουνό το χιόνι είναι περισσότερο βέβαια,χωρίς να έχει δηλωθεί κάποιο πρόβλημα προς το παρόν από τους Κτηνοτρόφους που είχαν προετοιμαστεί κατάλληλα για να προφυλάξουν τα κοπάδια τους με τροφές και άλλα απαραίτητα. Τριάντα πόντους έχει αυτή τη στιγμή στην τοποθεσία Στεφάνα στο βουνό και είκοσι πόντους στα Πάνω Αμπέλια, ενώ κτηνοτρόφοι θα διανυκτερεύσουν εκεί για παν ενδεχόμενο.
Αν και δεν είναι εντελώς απαραίτητο θα βγουν εκχιονιστικά μηχανήματα σε λίγη ώρα.Το μικρό θα κάνει μια μικρή βόλτα σε όλο το χωριό ενώ ένα μεγαλύτερο θα πάει μέχρι και τα Σείσαρχα.Συνολικά επτά εκχιονιστικά είναι σε απόλυτη ετοιμότητα. Ο Δήμαρχος Ανωγείων κ.Καλλέργης θα βρίσκεται πάντα στο Δημαρχείο όπου βρίσκονται και πολλοί Δημοτικοί σύμβουλοι για να επέμβουν όπου χρειαστεί. Τα τηλέφωνα για ότι προκύψει είναι τα εξής:
2834032500 και 2834032501
Φώτο:Μανόλης Σαμόλης
“Με βαθειά θλίψη πληροφορήθηκα τον πρόωρο θάνατο του Μανώλη Φρυσάλη, με τον οποίον υπηρετήσαμε μαζί το 1977 στο στρατό. Θέλω να εκφράσω μέσω της Άνωγης, τα θερμά μου συλλυπητήρια στους οικείους του και να παραθέσω ένα περιστατικό από το οποίο προκύπτει το μεγαλείο της ψυχής του εκλιπόντος. Όταν ήρθε ο Μανώλης στην μονάδα 218 ΤΕ.ΧΙΟΥ μόλις είχε ξεκινήσει η κατασκευή των κτιριακών εγκαταστάσεων και ως συνήθως επειδή το κράτος δεν έχει λεφτά, ανέθεσε τα έργα στους φαντάρους με αντάλλαγμα την χορήγηση άδειας ολίγων ημερών .Μια μέρα βλέπω τον Μανώλη με άρβυλα γεμάτα τσιμέντα και ασβέστες και του προτείνω να πάμε στην αποθήκη να του δώσω καινούργια. Αυτός μου απάντησε: «Όχι δεν θέλω, γιατί θα λένε οι άλλοι φαντάροι πως επειδή ο δόκιμος είναι χωριανός μου τον πιάνω γλείψιμο και μου τάδωσε.»
Η απάντηση του με προβλημάτισε και του λέω: «Καλά Μανώλη άστο».
Έκανα λοιπόν γράμμα στην στρατιωτική διοίκηση και ζήτησα να χορηγηθούν ως έκτακτη κάλυψη ένα ζευγάρι άρβυλα, μία φόρμα και ένα χιτώνιο σε όλους τους φαντάρους που ασχολούνταν στην οικοδομή πράγμα που έγινε δεκτό.
Αυτός ήταν ο Μανώλης όπως τον γνώρισα εγώ ,φιλότιμος , ανιδιοτελής, έντιμος , εργατικός ,ψυχόπονος και ντόμπρος. Γι’αυτά τα παιδιά της θα πρέπει να είναι περήφανη η ανωγειανή κοινωνία. ΑΙΩΝΙΑ ΣΟΥ Η ΜΝΗΜΗ ΦΙΛΕ ΜΑΝΩΛΗ.”
ΝΤΑΓΙΑΝΤΑΣ ΜΑΝΩΛΗΣ