Archive for Μαΐου 2011
«Αγαπητές μαθήτριες, προσφιλείς μαθητές της Γ’ Λυκείου Ανωγείων, ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
Με αφορμή τις επικείμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις για την εισαγωγή σας στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ της χώρας, η ενορία του Αγίου Ιωάννου Ανωγείων αναλογιζόμενη το άγχος και την αγωνία σας γι’ αυτές, σας προσκαλεί τη Δευτέρα 09 Μαΐου 2011 και ώρα 19:30 και σας παρακαλεί να συμμετάσχετε στην Ιερά Παράκληση που θα τελεσθεί προς τιμήν των Τριών Ιεραρχών, οι οποίοι είναι οι προστάτες της κατά Χριστόν παιδείας και των ελληνικών γραμμάτων.
Η ενορία του Αγίου Ιωάννου Ανωγείων συμμερίζεται την αγωνία που διακατέχει εσάς και τις οικογένειές σας, και για το λόγο αυτό επιθυμεί να προσευχηθούμε όλοι μαζί, εκζητώντας τη βοήθεια των Τριών Ιεραρχών και του αναστημένου Κυρίου μας για θετική έκβαση των προσπαθειών σας. Επίσης, επιθυμεί να δηλώσει τη συμπαράσταση και τη στήριξή της αυτήν την κρίσιμη ώρα, που αναμφισβήτητα αποτελεί μέχρι σήμερα το σημαντικότερο σταθμό της ζωής σας.
Ο πρόεδρος του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου
Αιδ/τος Γεώργιος Ανδρεαδάκης»
Τις σοβαρές επιφυλάξεις της Εκκλησίας στο ερώτημα «ταφή ή καύση των νεκρών» εξέφρασε ο μητροπολίτης Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου Ευγένιος και κάλεσε τους χριστιανούς να παραμείνουν πιστοί στις παραδόσεις της Εκκλησίας, δηλαδή της ταφής και όχι της καύσης του σώματος.
Η συγκεκριμένη τοποθέτηση του μητροπολίτη έγινε κατά τη διάρκεια ημερίδας με θέμα «Το ανθρώπινο σώμα στην προοπτική της Ανάστασης του Χριστού» που πραγματοποιήθηκε από τον Παγκρήτιο Σύνδεσμο Θεολόγων στο Ρέθυμνο.
Ο κ.κ. Ευγένιος παρέπεμψε μάλιστα όλους στην αναστάσιμη προσευχή «Χριστός Ανέστη εκ νεκρών», σημειώνοντας ότι: «η καύση των νεκρών δεν συνάδει με τον ορθόδοξο πολιτισμό μας. Αυτές τις ημέρες που μιλάμε για την Ανάσταση του Ιησού, ο νους όλων μας πάει στον πανάγιο τάφο».
Από την πλευρά του, ο επίκουρος καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Υφαντής ανέφερε πως η καύση θεωρείται ένας βίαιος τρόπος αφανισμού του ανθρωπίνου προσώπου, που δεν ταιριάζει στην παράδοσή μας. Το ζήτημα της ταφής ή της καύσης, όπως είπε, είναι θέμα προσωπικό. Τόνισε μάλιστα ότι «Η Εκκλησία για λόγους παραδοσιακούς κυρίως και όχι δογματικούς επιμένει στην ταφή, γιατί με αυτόν τον τρόπο πιστεύει ότι σέβεται περισσότερο το ανθρώπινο πρόσωπο».
«Δε γεννιέσαι γυναίκα, γίνεσαι. Καμιά βιολογική, ψυχολογική ή οικονομική μοίρα δεν προσδιορίζει τη μορφή με την οποία η γυναίκα παρουσιάζεται στην κοινωνία. Είναι ο πολιτισμός στο σύνολό του που παράγει αυτό το πλάσμα, που είναι ανάμεσα στον αρσενικό και τον ευνούχο και που περιγράφεται σαν θηλυκό».
Ήταν οι λέξεις που έβαλαν τη Σιμόν ντε Μποβουάρ στην ιστορία, και άλλαξαν , όχι μόνο τον τρόπο με τον οποίο οι άντρες έβλεπαν τις γυναίκες, αλλά κυρίως τον τρόπο με τον οποίο οι γυναίκες έβλεπαν τον εαυτό τους.
Κανένας ρόλος όμως δεν είναι προκαθορισμένος και μια μόνο ματιά στη θέση της γυναίκας στη Κρήτη από τα Μινωϊκά χρόνια ως σήμερα μπορεί να αποδείξει ότι η θέση της γυναίκας είναι κοινωνική κατάσταση που καθορίζεται από το επίπεδο πολιτισμού ενός λαού και τους αγώνες του να διατηρήσει την ιστορική του ταυτότητα και την εθνική του ελευθερία.


