Archive for Δεκεμβρίου 2010

Ο πρόεδρος, τα μέλη και το προσωπικό του ΚΑΠΗ Δήμου Ανωγείων αισθάνονται την υποχρέωση να ευχαριστήσουν θερμά την οικογένεια του Σπιθούρη Νικολάου (Κλουτονίκο)   για το ποσό των 100,00€ που δώρισαν στην μνήμη του.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΣ ΚΑΠΗ

ΑΝΔΡΕΑΔΑΚΗΣ ΜΗΝΑΣ

Τοπική ώρα Θερμ
°C
Διεύθυνση Ανέμου Ταχύτητα Ανέμου
Km/h
Υγρ% Καιρός
02:00 7.3 °C ΔΒΔ 27 Km/h
(5Bf)
82 Ασθενής βροχή
05:00 6.8 °C ΔΒΔ 16 Km/h
(3Bf)
77 Ασθενής βροχή
08:00 7.4 °C ΔΝΔ 12 Km/h
(3Bf)
71 Ασθενής βροχή
11:00 7.4 °C ΔΝΔ 17 Km/h
(3Bf)
65 Ασθενής βροχή
14:00 7.2 °C ΝΔ 17 Km/h
(3Bf)
67 Ασθενής βροχή
17:00 6.6 °C ΔΝΔ 17 Km/h
(3Bf)
72 Ασθενής βροχή
20:00 6.1 °C ΔΒΔ 19 Km/h
(4Bf)
73 Αίθριος καιρός
23:00 6 °C Δ 17 Km/h
(3Bf)
71 Αίθριος καιρός

Του Γιώργη Ελ. Αεράκη*

Κάθε προσεκτικός παρατηρητής του φαινομένου της παγκοσμιοποίησης έχει αντιληφθεί προ πολλού, πριν ακόμη αρχίσει να γίνεται λόγος για αυτήν, ότι ο “πολιτισμός”, αποτελεί στα χέρια των κρατών ένα επιπλέον ισχυρότατο όπλο. Το όπλο που ολοκληρώνει την επιρροή που μπορεί να ασκήσουν στον περίγυρό τους, στα “αδελφά κράτη” ή και στον πλανήτη ολόκληρο. Η χρήση του όπλου αυτού, πέρα από την ποιότητα του ίδιου του πολιτιστικού προϊόντος, απαιτεί διπλωματία, οργάνωση και ενισχυμένα κονδύλια.

Η σύγχρονη τεχνολογική ανάπτυξη (κυρίως μέσω της δορυφορικής τηλεόρασης και του διαδικτύου) έχει προσδώσει στην προώθηση του πολιτιστικού αγαθού χαρακτήρα υπερόπλου. Πολλοί λένε ότι είναι ένας σύγχρονος “Δούρειος Ίππος”. Άλλοι μάλιστα μελετητές θεωρούν ότι αποτελεί μια μορφή ιμπεριαλισμού που με τη σειρά του οδηγεί σε συγκρούσεις και όχι μόνο πολιτισμών.

Η πολιτιστική διπλωματία συνεπώς είναι απαραίτητη για να αμβλύνει τις όποιες επιθετικές εκφάνσεις μπορεί να λάβει η διαφήμιση του πολιτισμού ενός κράτους και η “εξαγωγή” του, ως μέσου εξωτερικής και εσωτερικής πολιτικής επιρροής, ανάπτυξης διεθνών σχέσεων, οικονομικής επέκτασης και προβολής. Με την πολιτιστική διπλωματία ανταλλάσσονται εκείνες οι απαραίτητες πληροφορίες για τις αξίες, τις παραδόσεις, τα ήθη και τα έθιμα των λαών, αλλά και την πρόοδό τους. Κοντολογίς για την παλιά και τη νέα πολιτιστική τους ταυτότητα. Έτσι, ανοίγει ο δρόμος για αμοιβαία κατανόηση, συνεργασία και ανταλλαγές. Για την ειρήνη και τη συναδέλφωση μέσα από τις διαφορές. Εξάλλου, είναι πάντα επίκαιρη η θρυλούμενη ρήση του Ζαν Μονέ: “αν ξαναοικοδομούσα την Ευρωπαϊκή Ένωση θα άρχιζα από τον πολιτισμό”.

  • Ο Γιώργος Ε. Αεράκης εργάζεται στο Γραφείο Ενημέρωσης στην Ελλάδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου www.europarl.europa.eu και είναι πρόεδρος του Παγκοσμίου Συμβουλίου Κρητών ([email protected])

Lat:35.28 Lon: 24.88 Μέσο Υψόμ..: 830m.

Τοπική ώρα Θερμ
°C
Διεύθυνση Ανέμου Ταχύτητα Ανέμου
Km/h
Υγρασία Καιρός
11:00 9.6 °C Ν 13 Km/h (3Bf) 72 % Συννεφιά
14:00 9.9 °C ΝΝΔ 11 Km/h (2Bf) 69 % Συννεφιά
17:00 9.8 °C ΝΔ 10 Km/h (2Bf) 75 % Αραιή συννεφιά
20:00 9.6 °C ΝΝΔ 11 Km/h (2Bf) 80 % Ασθενής βροχή
23:00 9.5 °C ΝΝΔ 10 Km/h (2Bf) 80 % Ασθενής βροχή

Έρχεται διήμερο με χιόνια και καταιγίδες

Βαθμιαία επιδείνωση του καιρού, από το βράδυ της Τετάρτης, με τοπικά ισχυρές χιονοπτώσεις -ακόμα και σε πεδινές περιοχές της ηπειρωτικής χώρας- και ισχυρές καταιγίδες στις θαλάσσιες και παράκτιες περιοχές, προβλέπει η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία

Από το βράδυ της Τετάρτης προβλέπονται ισχυρές καταιγίδες στην Ανατολική και Νότια Πελοπόννησο και στα Κύθηρα. Κατά τη διάρκεια της νύχτας θα επεκταθούν στην Κρήτη, στις Κυκλάδες, στην Ανατολική Στερεά και την Εύβοια, και τα ξημερώματα στην Ανατολική Θεσσαλία, στις Σποράδες, στα Δωδεκάνησα και βαθμιαία στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.

Τη νύχτα θα πέσουν χιόνια στα ηπειρωτικά. Οι χιονοπτώσεις προβλέπεται να είναι ισχυρές στη Βόρεια Πελοπόννησο, στην Ανατολική Στερεά (κυρίως στη Φθιώτιδα), στη Βόρεια Εύβοια και στη Θεσσαλία (κυρίως τη Νότια).

Από τις πρωινές ώρες της Πέμπτης 16 Δεκεμβρίου θα ενταθούν και σε περιοχές της Μακεδονίας (κυρίως στην Ανατολική) και στη Θράκη.

Τα φαινόμενα θα εξασθενήσουν το απόγευμα της Πέμπτης, ξεκινώντας από τα δυτικά της χώρας και μέχρι τις πρωινές ώρες της Παρασκευής θα περιοριστούν στα νοτιοανατολικά.

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας καλεί τους πολίτες να είναι προσεκτικοί και να αποφύγουν άσκοπες μετακινήσεις, καθώς και να διασχίζουν χείμαρρους και ρέματα.


Ο Σπύρος Μαυράκης αποκαλύπτει στην “Π” τις άγνωστες στιγμές της περιπέτειας που έζησαν οι τρεις σε συνθήκες πολικού ψύχους

Τις δραματικές στιγμές που έζησε επί 48 ωρες στο Οροπέδιο της Νίδας υπό συνθήκες πολικού ψύχους περιγράφει καρέ-καρέ στην «Π» ο ένας εκ των τριών διασωθέντων, η περιπέτεια των οποίων απασχόλησε το πανελλήνιο. Ο 39χρονος Σπύρος Μαυράκης, επιχειρηματίας και πρόεδρος της Λέσχης Off Road Club Ηρακλείου, σε μία κατάθεση ψυχής αναφέρεται στις δύσκολες ώρες που πέρασε μαζί με τους δύο φίλους του, στις ψυχολογικές διακυμάνσεις που είχαν ανάλογα με την τροπή που έπαιρνε κάθε φορά η αγωνιώδης επιχείρηση, στην προσπάθεια τους να εμψυχώσουν έστω και με μηνύματα τις οικογένειες τους αλλά και στην ανακούφιση που ένιωσαν όταν επιτέλους το μεσημέρι της Κυριακής το Super Puma τους μετέφερε από την παγωμένη Νίδα στην ζεστή αγκαλιά των δικών τους ανθρώπων.

«Τέλος καλό, όλα καλά» λέει μία ημέρα μετά τη φοβερή περιπέτεια τους που θα μείνει χαραγμένη στη μνήμη τους για το υπόλοιπο της ζωής τους, ενώ ευχαριστεί από τα βάθη της καρδιάς του όλους όσοι βοήθησαν με τον τρόπο τους στη διάσωση τους.

Για 48 ώρες έμειναν άυπνοι, χωρίς φαγητό και χωρίς νερό. Ξεγελούσαν τη δίψα τους καταπίνοντας λίγο χιόνι. Τα λιγοστά φιστίκια και οι ελιές που τυχαία κρατούσε ο ένας της παρέας, έμοιαζαν με «παντεσπάνι» στα μάτια τους. Τις έτρωγαν με μέτρο μόνο και μόνο για να παίρνουν κάποιες …δόσεις ενέργειας.

«Τι είναι το πρώτο πράγμα που κάνατε;» τον ρωτάμε. Χαμογελάει και δεν κρύβει ότι και οι τρεις ζήτησαν φαγητό. Και ήταν λογικό. Οι δυνάμεις τους είχαν σωθεί και ο οργανισμός τους είχε εξαντληθεί.

«Δεν πήγαμε να ψάχνουμε μπελάδες. Είμαστε Λέσχη. Έχουμε απίστευτη εμπειρία. Είχαμε πάρει το δρόμο της επιστροφής. Όταν πάθαμε τη ζημιά δεν είχε γραμμάριο χιόνι» σχολιάζει ως απάντηση σε όλους εκείνους που τους επέκριναν, χαρακτηρίζοντας τους επιπόλαιους.

«Είχαμε διοργανώσει εκδρομή. Ήμασταν γύρω στα 17-18 αυτοκίνητα. Κάποια στιγμή δυσκολευτήκαμε λίγο. Πήγαμε να βοηθήσουμε κάποιους που είχαν εγκλωβιστεί και πάνω στην προσπάθεια, πάθαμε τη ζημιά, πάνω από το χιονοδρομικό κέντρο στ’ Ανώγεια. Τους υπόλοιπους τους διώξαμε προκειμένου να μην υπάρξει πρόβλημα γιατί χαλούσε ο καιρός».

Όπως λέει, άνθρωπος της παρέας προσπάθησε να φέρει ανταλλακτικό για να φτιάξουν τη ζημιά και να φύγουν. Δυστυχώς όμως έγινε λάθος και έτσι το πρόβλημα δεν αποκαταστάθηκε. Εντωμεταξύ εγκλωβίστηκαν και ήταν αδύνατον να φύγουν.

Η μεγάλη κινητοποίηση των Αρχών με βασική την 3η ΕΜΑΚ, ξεκίνησε το πρωί του Σαββάτου.

«Στο αυτοκίνητο έμεινα εγώ, ο Γιώργος Φραγκιαδάκης και ο Θόδωρος Στειακάκης. Τα παιδιά έμειναν μαζί μου για να μην μείνω μόνος προκειμένου να με βοηθήσουν στην όλη διαδικασία».

«Από ‘κει και μετά εξελίσσεται ένα κουβάρι με απίστευτα γεγονότα.

Σήμα στο κινητό είχαμε μέχρι και το μεσημέρι του Σαββάτου. Από ‘κει και πέρα τα πράγματα δυσκόλεψαν γιατί επικοινωνούσαμε μόνο με μηνύματα. Δεν είχαμε πλήρη πληροφόρηση ούτε εμείς ούτε οι απ’ έξω. Οπωσδήποτε οι συνθήκες εκείνων που έρχονταν να μας διασώσουν ήταν πιο δύσκολες σε σχέση με μας. Ευτυχώς για εμάς, το αυτοκίνητο ήταν μεγάλο. Έξω οι συνθήκες ήταν δραματικές με τον αέρα να λυσσομανά, σφοδρή χαλαζόπτωση και το χιόνι να πέφτει πυκνό. Δεν έβλεπες ούτε στα τρία μέτρα. Δεν έβγαινες ούτε για την ανάγκη σου. Μόνο στην έσχατη περίπτωση. Ο αέρας ήταν υπερβολικά παγωμένος. Ήμασταν στους μείον πέντε βαθμούς και ήμασταν μόνοι μας. Δεν είχαμε νερό, δεν είχαμε φαγητό, τίποτα. Αν περνούσαν και άλλες μέρες, θα ήταν ακόμα πιο δύσκολα. Μην ξεχνάτε ότι δεν ήμασταν εξοπλισμένοι όπως άλλες φορές. Δεν είχαμε τα κατάλληλα ρούχα, ούτε καν γάντια».

Όπως περιγράφει, το πρωί του Σαββάτου τους ενημέρωσαν ότι πήγαινε όχημα να τους παραλάβει. «Όσο περνούσαν οι ώρες και δεν βλέπαμε κάποιο σημάδι, αρχίσαμε να προετοιμαζόμαστε ψυχολογικά ότι θα μείνουμε και άλλο εκεί».

Το βράδυ πλέον του Σαββάτου, η κατάσταση άρχισε να δυσκολεύει ακόμα περισσότερο. «Κάτι τέτοιες στιγμές, όσο χαλαρός και αν θέλεις να δείχνεις, όσο αψήφιστα και αν παίρνεις κάποια πράγματα, δεν παύει να περνούν από το μυαλό σου χίλιες εικόνες, ακόμα και το χειρότερο. Από ένα σημείο και μετά πέφτει και ο οργανισμός. Πόσο θα αντέξουμε εδώ πέρα, γιατί δεν είσαι σίγουρος για τίποτα».

Τις δύσκολες στιγμές, τα αγαπημένα τους πρόσωπα ήταν συνεχώς στο μυαλό τους.

«Προσπαθούσαμε να στείλουμε κάποια μηνύματα και να τους πείσουμε ότι είμαστε καλά, μες στην καλή χαρά. Δεν θέλαμε με τίποτα να τους τρομάξουμε. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν νιώσαμε φόβο».

Μας πρότειναν να αφήσουμε το αυτοκίνητο

Όπως αποκαλύπτει, τους προτάθηκε να εγκαταλείψουν το αυτοκίνητο και να κατευθυνθούν στο χιονοδρομικό κέντρο. «Μας πρότειναν να βγούμε από το αυτοκίνητο και να κατευθυνθούμε στο χιονοδρομικό κέντρο. Αποφασίσαμε από κοινού να παραμείνουμε στο αυτοκίνητο και αυτό ήταν η σωτηρία μας. Αν το κάναμε, θα ήμασταν τελειωμένοι. Δεν θα υπήρχε σωτηρία για μας».

Για το λόγο αυτό προσπαθούσαν να προστατεύσουν με κάθε τρόπο το αυτοκίνητο. Αν και είχαν ραδιόφωνο, δεν το άνοιγαν για να κάνουν οικονομία στη μπαταρία, ενώ φρόντιζαν να μην ανάβουν συχνά τα φώτα.

Η διάσωση από το Super Puma
Ο 39χρονος περιγράφει την στιγμή που το πλήρωμα του Super Puma τους εντόπισε και τους παρέλαβε. «Το Super Puma το είδαμε μόνο όταν ήρθε να μας πάρει. Κάποια στιγμή το μεσημέρι της Κυριακής είχαμε για περίπου μισή ώρα σήμα στο κινητό επειδή «μαλάκωσε» ο καιρός. Μας ειδοποίησαν ότι έρχονται. Μας είπαν να βγούμε από το αυτοκίνητο και να κάνουμε σινιάλο, να κουνήσουμε κάτι έντονο, να ανάψουμε φωτιά. Φωτιά δεν υπήρχε πιθανότατα να ανάψουμε γιατί όλα ήταν παγωμένα.

Οι δύο αρχίσαμε να κουνάμε τα χέρια και κάποια κίτρινα αδιάβροχα που είχαμε μαζί μας και ο τρίτος ήταν μέσα στο αυτοκίνητο για το σήμα του κινητού.

Κατέβασαν διασώστη και μας τράβηξαν έναν-έναν πάνω. Εκείνη την στιγμή νιώσαμε ανακούφιση. Λες οκ, έφυγαν τα δύσκολα και πάμε για άλλα»

Ευαγγελία Καρεκλάκη- ΠΑΤΡΙΣ

O βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Μιχάλης Κριτσωτάκης κατέθεσε εκ νέου (για 3η φορά) την Επίκαιρη Ερώτηση με θέμα: «Ανώγεια: Επιτακτική η δημιουργία Τμήματος Υποδοχής 1 στο Γυμνάσιο. Σε πλήρη εγκατάλειψη η Μαθητική Εστία!» προς τους κ.κ. Υπουργούς Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων και Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης

Η συζήτησή της έχει προγραμματιστεί για την Πέμπτη 16.12.2010, στον πρωινό κύκλο (9:30-11:30).

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

13.12.2010

Προς τους κ.κ. Υπουργούς

–         Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

–         Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

Θέμα:  «Ανώγεια:  Επιτακτική η δημιουργία Τμήματος Υποδοχής 1 στο Γυμνάσιο. Σε πλήρη εγκατάλειψη η Μαθητική Εστία!»

Στη Μαθητική Εστία  Ανωγείων φιλοξενούνται 23 παιδιά –πολιτικοί πρόσφυγες από το Αφγανιστάν και τη Γουινέα. Πρόκειται για 23 παιδιά που βρίσκονται υπό την προστασία του Ο.Η.Ε. και την εποπτεία του Εθνικού Ιδρύματος Νεότητας.

Το Γυμνάσιο Ανωγείων κάθε χρόνο ενέτασσε τα παιδιά αυτά στη διδακτική διαδικασία, μετά από κατατακτήριες εξετάσεις. Τη φετινή σχολική χρονιά όμως αυτό είναι αδύνατο αφού τα παιδιά δεν έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα γι’ αυτό, καθώς το πρόγραμμα προετοιμασίας και ένταξης τους στην εκπαιδευτική διαδικασία έχει διακοπεί από 01/01/2010.

Η Δ/νση του Γυμνασίου Ανωγείων δηλώνει ότι το σχολείο μπορεί να παραχωρήσει αίθουσα διδασκαλίας και εξοπλισμό και αιτείται μόνο κατάλληλο διδακτικό προσωπικό (Καθηγητή Ειδικής Αγωγής -Φιλόλογο).

Επίσης η Μαθητική Εστία, την οποία επέλεξε το Ε.Ι.Ν., σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας, ως ένα πρότυπο κέντρο υποδοχής ανήλικων αλλοδαπών προσφύγων που ζητούν άσυλο, έχει εγκαταλειφθεί εντελώς. Αυτή τη στιγμή εργάζονται 4 υπάλληλοι (οι 3 συνταξιοδοτούνται το 2011), χωρίς κοινωνικό συνεργάτη, ενώ τα προηγούμενα χρόνια εργάζονταν 13 άτομα.

Ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί

  1. 1. Που οφείλεται η διακοπή του προγράμματος προετοιμασίας και ένταξης που λειτουργούσε τα προηγούμενα χρόνια; Είναι στις άμεσες προτεραιότητές σας η επαναλειτουργία του ώστε τα παιδιά αυτά να μπορούν να μάθουν την ελληνική γλώσσα και να ενταχθούν ομαλά στην ελληνική κοινωνία;
  2. 2. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε προκειμένου να ιδρυθεί και λειτουργήσει άμεσα Τάξη Υποδοχής 1 στο Γυμνάσιο Ανωγείων, όπως ζητάει η τοπική κοινωνία και το σχολείο των Ανωγείων; Θα προχωρήσετε στην πλήρωση των αναγκαίων θέσεων προσωπικού για τη σωστή λειτουργία της Μαθητικής Εστίας;

Ο ερωτών Βουλευτής

Μιχάλης Κριτσωτάκης

-->