Archive for Δεκεμβρίου 2010
Συζητήθηκε επιτέλους στη Βουλή, έπειτα από δύο αναβολές, η Επίκαιρη Ερώτηση που είχε καταθέσει ο βουλευτής Ηρακλείου, Μιχάλης Κριτσωτάκης, προς τους κ.κ. Υπουργούς Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων και Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης
με θέμα: «Ανώγεια: Επιτακτική η δημιουργία Τμήματος Υποδοχής 1 στο Γυμνάσιο. Σε πλήρη εγκατάλειψη η Μαθητική Εστία!»
Στα ερωτήματα απάντησε η Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κ. Γεννηματά, η οποία χαρακτηρίζοντας πολύ χρήσιμη την ερώτηση, διαβεβαίωσε ότι για τις Τάξεις Υποδοχής “έχει υπογραφεί ήδη η σχετική υπουργική απόφαση και έχουμε τη δυνατότητα να ξεκινήσουμε την υλοποίηση αυτού του προγράμματος σε όλη την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων και των Ανωγείων”. Για την έλλειψη προσωπικού στη μαθητική εστία η κ. Γεννηματά είπε: “Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι το θέμα της μη πρόσληψης προσωπικού στη μαθητική εστία Ανωγείων συνδέεται άμεσα με το πρόβλημα της οικονομικής συγκυρίας στην οποία βρισκόμαστε. Το Υπουργείο Παιδείας πολύ έγκαιρα, μετά από εισήγηση του Εθνικού Ιδρύματος Νεότητας, απηύθυνε αίτημα στο Υπουργείο Εσωτερικών για τη σύναψη των σχετικών συμβάσεων έργου, όμως στο πλαίσιο των περικοπών αυτό το αίτημα δεν έγινε αποδεκτό.”
Ο Μ. Κριτσωτάκης αναφέρθηκε στο ενδιαφέρον της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ, στο γεγονός ότι ενώ έγιναν διορισμοί αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής ΔΕ στην Κρήτη δε διορίστηκε κανείς και τόνισε ότι “δεν μπορεί αυτή η Κυβέρνηση να λέει «χαρίζω το 20% στη φορολογία των διαφημίσεων στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και να λέει εδώ «δεν μπορώ να δώσω αυτό που είμαι υποχρεωμένη να δώσω». ….Πρέπει να φωνάξετε και να αγωνιστείτε μέσα στα πλαίσια της Κυβέρνησης και να απαιτήσετε αυτά τα θέματα να είναι αδιαπραγμάτευτα και να μην μπαίνουν πάνω στο κρεβάτι του Προκρούστη και να κόβονται. Αυτά είναι υποχρεώσεις της κοινωνίας.”.
Τέλος κατέθεσε στα Πρακτικά όλη τη νομοθεσία που αποδεικνύει ότι “δεν έχουμε μόνο ανθρωπιστική υποχρέωση, αλλά έχουμε και άλλες υποχρεώσεις. Είναι για την πρόσβαση στην εκπαίδευση των ανήλικων υπηκόων τρίτων χωρών.” Καθώς και σχετική γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και άλλα έγγραφα.
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Β΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΜΓ΄
Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2010
Αθήνα, σήμερα στις 16 Δεκεμβρίου 2010, ημέρα Πέμπτη και ώρα 9.39΄ συνήλθε στην Αίθουσα των συνεδριάσεων του Βουλευτηρίου η Βουλή σε ολομέλεια για να συνεδριάσει υπό την προεδρία της Ε’ Αντιπροέδρου αυτής κυρίας ΒΕΡΑΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΟΥ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αρχίζει η συνεδρίαση.
Η με αριθμό 346/13.12.2010 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς κ. Μιχαήλ Κριτσωτάκη προς τους Υπουργούς Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, σχετικά με την ανάγκη δημιουργίας τμήματος υποδοχής στο Γυμνάσιο των Ανωγίων και τη στελέχωση της μαθητικής εστίας.
Aπό την υπογραφή, στις 13 Δεκεμβρίου μεταξύ των τριών δημάρχων Ανωγείων, Κουλούκωνα, Γεροποτάμου, του καταστατικού ίδρυσης της Ανώνυμης Εταιρείας ” Σφαγεία Μυλοποτάμου Α.Ε.” όπου ο Δήμος Ανωγείων συμμετέχει με ποσοστό 33%.
Τα διαδημοτικά Σφαγεία είναι σε φάση ολοκλήρωσης στοίχισαν περί τα 2.000.000 ευρώ και χρηματοδοτήθηκαν από το πρόγραμμα ΘΗΣΕΑΣ.
Το Κ.Α.Π.Η Ανωγείων είναι ένας φορέας που ασχολείται με την τρίτη ηλικία και τις ανάγκες της , αλλά δραστηριοποιείται γενικά και στην κοινότητα και ιδιαίτερα στην ένωση της πρώτης και της τρίτης ηλικίας.
Μέσα σε αυτά τα πλαίσια σήμερα 20 Δεκεμβρίου 2010 και ώρα 4:00 μ.μ το Κ.Α.Π.Η Ανωγείων σε συνεργασία με το Κ.Δ.Α.Π ( Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών) και τις σπουδάστριες του τμήματος κοινωνικής εργασίας πρόκειται να πραγματοποιήσουν μια εκδήλωση με θέμα ’’ Τα σοκολατένια Χριστούγεννα’’. Σκοπός της εκδήλωσης είναι το σμίξιμο των ηλικιωμένων με τα παιδιά.
Οι επιμέρους στόχοι της εκδήλωσης είναι αρχικά η συνεργασία, η ενημέρωση, η ψυχαγωγία και η δημιουργικότητα. Ακόμα θέτουμε ως στόχο μας να κάνουμε μια ξεχωριστή χριστουγεννιάτικη βράδια συνδυάζοντας τη σοφία και τη γνώση της τρίτης ηλικίας με την αθωότητα και την ευχάριστη διάθεση των παιδιών . Στην εκδήλωση πρόκειται να παραβρεθούν μέλη του Κ.Α.Π.Η, μέλη του Κ.Δ.Α.Π αλλά και οι γονείς των παιδιών .
Για την πραγματοποίηση της εκδήλωσης σημαντική είναι η εθελοντική προσφορά της εικαστικού κ. Πόπης Θραψανίωτη και η χορηγία της εταιρίας BINGO που προσφέρει τα εδέσματα για τον μπουφέ και τα δώρα των παιδιών .
Με το γνωστό δυναμισμό που τον διέπει, ο παπα-Ανδρέας βρίσκεται και φέτος δίπλα στον Αετό Ανωγείων που δίνει τη δική του μάχη για να παραμείνει στην Δ’ Εθνική. Ο δυναμικός ιερέας δε μασάει τα λόγια του και ξεσπαθώνει κατά του Γ. Γραμματέα Αθλητισμού Παναγιώτη Μπιτσαξή, αναφορικά με την απόφαση να διακόψει την επιχορήγηση στα σωματεία της Δ’ Εθνικής. Παράλληλα, απαντά για το σχεδιασμό της επόμενης μέρας του Αετού, ενώ προσθέτει ότι η ομάδα θα ενισχυθεί για να παραμείνει στην κατηγορία
συνέντευξη στον Δημήτρη Σταράκη
Μετά από 10 αγωνιστικές, η ομάδα του Αετού Ανωγείων βρίσκεται 11η θέση της βαθμολογίας και όλα δείχνουν ότι θα παλέψει για τη σωτηρία της. Αισιοδοξείτε ότι στο τέλος η ομάδα του Αετού θα πετύχει το στόχο αυτό;
Μέχρι τώρα δεν υπήρχε αισιοδοξία στην ομάδα. Αποφασίσαμε να κατέβουμε για την ιστορία μας και δημιουργήσαμε μια ομάδα με χαμηλό μπάτζετ με σκοπό όπως είπες τη σωτηρία μας. Τα αποτελέσματα μέχρι τώρα μας έχουν προβληματίσει, όμως πρόσφατα 3 άνθρωποι πλαισίωσαν το Δ.Σ. του Αετού και με αυτούς ελπίζω ότι θα πετύχουμε το στόχο μας. Βαγγέλης Βυστάκης, ο Χρόνης Πλουσής και ο Μιχάλη Κουνάλης βρέθηκαν στη διοίκηση της ομάδας και αποφασίσαμε να κάνουμε ότι μπορούμε για να τη σώσουμε. Πάνω σε αυτό το σκεπτικό, θα επιχειρήσουμε να κάνουμε 2-3 μεταγραφές σε θέσεις που νιώθουμε ότι έχουμε ελλείψεις για να γίνουμε ανταγωνιστικότεροι και ποιοτικότεροι. Πιστεύω ότι οι μεταγραφές μας θα είναι από το κέντρο και μπροστά, για να βρει η ομάδα το εύκολο γκολ. Ακόμα πάντως και αν δεν τα καταφέρουμε, η ομάδα θα ανασυγκροτηθεί. Δε θα αφεθεί στην τύχη της.
Την χειρότερη φετινή του εμφάνιση επιφύλαξε στους φίλους του ο ΑΕΤΟΣ Ανωγείων, στό σημερινό ματς τής 11ης αγωνιστικής με τον Π.Α.Ο.Κρουσώνα, όπου διασύρθηκε με το ευρύ 0-5,στο τελευταίο ματς τής χρονιάς.
Ενδεικτική και η δήλωση του προπονητή Μηνά Πίτσου μετά το τέλος του αγώνα στην ΑΝΩΓΗ όπου είπε: ”Σήμερα κανείς από εμάς δεν βρέθηκε στο γήπεδο, μόνο οι φανέλες..”.
Η ήττα αυτή αφήνει την ομάδα στους 5 βαθμούς και στην προτελευταία θέση της κατάταξης και πλέον κρίνεται επιτακτική η ανάγκη για μεταγραφικές κινήσεις τον Ιανουάριο ώστε να διεκδικηθεί η παραμονή με περισσότερες αξιώσεις.
Τον χορό των γκολ άνοιξε σήμερα για τον Π.Α.Ο.Κ ο Παυλάκης στο 28′ και ακολούθησαν οι Καρβελάς στο 34′,ο Κουράκης στο 58′ και ο Ρηγάκης στο 65′ και το 85′.Ο ΑΕΤΟΣ από το 57′ αγωνιζόταν με 10 ποδοσφαιριστές λόγο αποβολής του Γιάννη Μουρτζάκη με απευθείας κόκκινη κάρτα. Μοναδική αξιόλογη ευκαιρία στο 68′ με σουτ του Μανόλη Σπαχή που έδιωξε ο τερματοφύλακας.
Η σύνθεση του ΑΕΤΟΥ:
Καλομοίρης,Σταυρακάκης,Μανιαδάκης,Παπαδόπουλος,Μουρτζάκης,Χαλικίοπουλος,Σφακιανάκης
[67’Α.Σπαχής],Καστελιανάκης[37′ Μ.Σπαχής],Νικηταράς[37′ Γεωργαλής],Σούρσος,Καπιζίονης.
Ακολουθεί διακοπή του Πρωταθλήματος μέχρι της 9 Ιανουαρίου και το ματς στα Ανώγεια με τον Πατούχα. Η ΑΝΩΓΗ εύχεται να γίνουν οι κινήσεις που πρέπει ώστε η ομάδα μας να βγει από το τέλμα και να παραμείνει για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά στο Περιφερειακό.
Τα γνωστά σε όλους Ανώγεια Μυλοποτάμου στο Ρέθυμνο, τόπος που παρέδωσε στη χώρα ήρωες, πνευματικούς ανθρώπους, καλλιτέχνες και σημαντικούς δασκάλους, βρίσκονται σε πορεία ανάπτυξης μέσα από μεγάλες προσπάθειες, με στόχο την άνοδο του βιοτικού και όχι μόνο επιπέδου των Ανωγειανών. Το όνομα Ανώγεια, οφείλεται στην τοποθεσία που είναι χτισμένα δηλ. σε ανώγειο μέρος (άνω και γαία). Είναι επίσης γνωστά ως Αξικανώγεια (Ξιγκανώγεια) ή Μεγάλα Ανώγεια.
Η κωμόπολη των Ανωγείων αποτελείται από τους οικισμούς Αρμί, Μεσοχωριό ή Μεσοχωριά, Περαχώρι, Μετόχι και Συνοικισμό. Στο δήμο Ανωγείων υπάγεται επίσης και το χωριό Σίσαρχα. Τα Ανώγεια θεωρούνται το επίκεντρο του σύγχρονου Κρητικού πολιτισμού. Από την περιοχή αυτή άλλωστε, κατάγονται οικογένειες με σημαντική προσφορά στην Κρητική και στην ευρύτερη Ελληνική παράδοση. Δήμαρχος για δεύτερη συνεχή θητεία εκλέχθηκε ο Σωκράτης Κεφαλογιάννης, ένας νέος άνθρωπος που αποφάσισε να εγκαταλείψει τη ζωή της πρωτεύουσας και να αφιερωθεί στον τόπο του και στους ανθρώπους με τους οποίους μεγάλωσε. Σημαντικό για τους Ανωγειανούς είναι η πολιτεία να δείξει ενδιαφέρον ώστε οι νέοι άνθρωποι να μπορέσουν να παραμείνουν στον τόπο τους, να ενισχυθεί ο αγροτουρισμός και η τοπική κτηνοτροφία να καταστεί δυνατόν να μη σβήσει. Κύριο μέλημα όλων όσων βρίσκονται στην τοπική αυτοδιοίκηση των Ανωγείων είναι ο τόπος τους μεταξύ άλλων να μη χάσει την ταυτότητα του και η κουλτούρα της περιοχής να τραβήξει όσο το δυνατόν περισσότερα βλέμματα με ότι αυτό συνεπάγεται για τον τομέα του τουρισμού.
Το ΑΠΕ-ΜΠΕ μίλησε με τον Σωκράτη Κεφαλογιάννη Δήμαρχο Ανωγείων για τα προβλήματα και τις προοπτικές του τόπου.


