Πολιτισμός
Με δυο προβολές ταινιών το ερχόμενο Σάββατο 18 Φεβρουαρίου, στην αίθουσα της Τράπεζας Πειραιώς, συνεχίζει η ομάδα φίλων κινηματογράφου του δήμου Ανωγείων, την πολύ επιτυχημένη αυτή δράση της που συγκεντρώνει αρκετό κόσμο και έχει αποσπάσει πολύ θετικά σχόλια. Πιο συγκεκριμένα για τους μικρούς σινεφίλ θα προβληθεί στις 4 μ.μ η παιδική ταινία “Λίλο και Στιτς”, ενώ στις 7 μ.μ για τους μεγαλύτερους φίλους του σινεμά, θα υπάρχει η προβολή της ταινίας του Παντελή Βούλγαρη “Μικρά Αγγλία”.
Λίλο και Στίτς:
Όταν η Λίλο ευχήθηκε να αποκτήσει έναν αφοσιωμένο φίλο, δεν φανταζόταν ότι αυτός θα ήταν Νο1 καταζητούμενος στον Γαλαξία!Ο Στιτς, ένα εξωγήινο πλάσμα που έχει σχεδιαστεί για να καταστρέφει τα πάντα στο πέρασμά του, βρίσκει καταφύγιο στην αγκαλιά της Λίλο, μιας ορφανής Xαβανέζας που νομίζει ότι ο νέος φίλος της είναι σκύλος.
Μικρά Αγγλία:
Η ταινία του Παντελή Βούλγαρη “Μικρά Αγγλία”, βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Ιωάννας Καρυστιάνη, διαδραματίζεται στην Άνδρο την εποχή του Μεσοπολέμου. Πέρα από μία υπέροχη ταινία εποχής, γινόμαστε κοινωνοί μίας διαχρονικής όσο και τραγικής ιστορίας αγάπης.
Στην Άνδρο της δεκαετίας του ’30, η Μίνα, σύζυγος ναυτικού που λείπει διαρκώς σε ταξίδια, παντρεύει την κόρη της Όρσα με τον νεαρό καπετάνιο και πλοιοκτήτη Νίκο Βατοκούζη και όχι με τον ορφανό υποπλοίαρχο Σπύρο Μαλταμπέ με τον οποίο είναι ερωτευμένη. Όταν όμως ο τελευταίος γίνει περιζήτητος καπετάνιος, θα παντρευτεί τη μικρότερη κόρη της Μίνας, τη Μόσχα, αναστατώνοντας έτσι επικίνδυνα την οικογενειακή καθημερινότητα.
Όπως αναφέρει σχετικά για τις προβολές ταινιών η ομάδα φίλων κινηματογράφου: “Αυτό το Σάββατο…σας περιμένουμε στο εβδομαδιαίο ραντεβού μας κόντρα στην απομόνωση, τη μόνωση, την πόλωση και την παραίτηση!.”.
Ένα ποίημα του αφιέρωμα στους αναγνώστες της “Α” μας έστειλε με την αυγή του 2017 ο Βασίλης Σμπώκος (Λουκάς του Ατζαρομάνωλα). Τίτλος του “Με τα Φτερά του Έρωντα”. Τον ευχαριστούμε θερμά.
Νάτανε Θε μου μπορετό να σηκωθώ μια μέρα,
με τα φτερά του έρωντα να βγω εις τον αέρα,
απ’άκρη σ’άκρη το ντουνιά να τόνε διαγουμίσω
και να ξανοίξω για να βρω καρδιές να τσι χτυπήσω.
Αμάλαγες, μοναχικές, κακές, μικρές, μεγάλες
και να τσι ρίξω στου σεβντά τσι δροσερές αγκάλες.
Στα φυλλοκάρδια ο έρωντας να πιάσει να ριζώσει
και με αγάπη το κορμί άδολη να γεμώσει,
σαν τα πουλιά που το μυαλό ν’ αλαργοξοριστούνε,
έχθρες, κακίες και μάνητες αλλού να παν’ να ζούνε.
Απ’ αγκινιού ο άνθρωπος πάλι να ξαναρχίσει
και μ’όνειρα ολόδροσα τη πλάση να γεμίσει.
Έτσα να φεύγει ο καιρός μέχρι να ρθει μια μέρα,
που θα μας κόψει το σκοινί του χάρου η μαύρη χέρα.
Στην Αθήνα θα βρεθεί την ερχόμενη Κυριακή 4 Δεκεμβρίου ο Δήμαρχος Ανωγείων κ.Μανόλης Καλλέργης, για μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση για τα τρέχοντα ζητήματα των Ανωγείων, τα επικείμενα θέματα του Δήμου και τις προοπτικές ανάπτυξης. ” Η συζήτηση θα ξεκινήσει στις 5 μ.μ στα γραφεία του συλλόγου των Ανωγειανών της Αθήνας στους Αμπελόκηπους (Βελεστίνου 18-στάση μετρό Πανόρμου).
Όπως αναφέρει σχετικά σε ανακοίνωση του ο σύλλογος των Ανωγειανών της Αθήνας “Η παρουσία και η συμμετοχή σας θα συμβάλλουν στην διεξαγωγή μιας εποικοδομητικής συζήτησης με τον Δήμαρχο Ανωγείων, απαραίτητη για την επίλυση των υπαρχόντων προβλημάτων του χωριού μας, αλλά και την προαγωγή των συμφερόντων του..”
Στην κατάμεστη από Ανωγειανούς αίθουσα του Συλλόγου μας, πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, 26 Νοεμβρίου 2016, η προγραμματισμένη εκδήλωση μνήμης προς τιμήν της εξέχουσας Ανωγειανής, μεγάλης ευεργέτιδας των εν Αθήναις Ανωγειανών και πρωτοπόρου για την εποχή της μαίας, Χαράς Βογιατζάκη.
Οι ομιλητές κα Μαρία Μανουρά, διευθύντρια της νοσηλευτικής υπηρεσίας του μαιευτηρίου “Έλενα”, όπου εργάστηκε η εκλιπούσα ως διευθύνουσα για 34 χρόνια, αλλά και ο πρώην πρόεδρος του Συλλόγου μας και νυν κοσμήτορας κος Ιωάννης Μανουράς, απέδωσαν με σεβασμό και έντονη συγκίνηση τα βιογραφικά στοιχεία, αλλά και στοιχεία για την προσωπικότητα της τιμώμενης.
Ο Σύλλογος των Ανωγειανών της Αθήνας επιθυμεί να ευχαριστήσει θερμά όλους εκείνους που παραβρέθηκαν στην εκδήλωση, αλλά και όσους συνέδραμαν στην οργάνωση και υλοποίησή της.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες στον στενό συνεργάτη του Συλλόγου κ. Κωστή Μακρή, γραφίστα και συγγραφέα, για την παραχώρηση μέρους των φωτογραφιών που εκτέθηκαν, στην έκθεση που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της εκδήλωσης, αλλά και τις πολύτιμες υποδείξεις του αναφορικά με τη συλλογή των βιογραφικών στοιχείων της Χαράς Βογιατζάκη, καθώς και στην Πελαγία Βουϊδάσκη για την παραχώρηση φωτογραφιών από το οικογενειακό της αρχείο.
Η Χαρά Βογιατζάκη υπήρξε υπόδειγμα επαγγελματισμού και πειθαρχίας, ξεχώρισε για το ήθος, την ταπεινοφροσύνη και την προσήνειά της, προσέφερε τα μέγιστα.
Στις δύσκολες εποχές αμφισβήτησης και επαναπροσδιορισμού των ηθικών αξιών, που διάγουμε ας γίνει παράδειγμα προς μίμηση για τους νεότερους, αλλά αντικείμενο περίσκεψης για τους παλαιότερους.
Αιωνία της η μνήμη.
Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ανωγείων σε συνεργασία με τις Υπεύθυνες Σχολικών Δραστηριοτήτων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου και το Κέντρο Κρητικής Λαϊκής Τέχνης πρόκειται να διοργανώσει διήμερο επιμορφωτικό Εισαγωγικό Σεμινάριο Α΄ Επιπέδου στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση την Παρασκευή 2 (απόγευμα) και Σάββατο (πρωί) 3 Δεκεμβρίου 2016 στο Ρέθυμνο, στο Κέντρο Κρητικής Λαϊκής Τέχνης (Κριτοβουλίδου 15-17, πίσω από Δημαρχείο) για εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι δεν έχουν προηγούμενη εμπειρία στην Π.Ε. και πρόκειται να υλοποιήσουν πρόγραμμα Π.Ε. το σχολικό έτος 2016-17.
Θέμα του Σεμιναρίου:
«Εισαγωγή στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση-Εκπαίδευση για την Αειφορία: Μεθοδολογία και Διδακτικές τεχνικές. Σχεδιάζοντας Προγράμματα Π.Ε. με θέμα: Νοιάζομαι για το Περιβάλλον, φροντίζω την υγεία μου, προωθώ τον Πολιτισμό»
Το Σεμινάριο θα είναι διάρκειας 15 διδακτικών ωρών και απευθύνεται σε εξήντα 60 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (30 εκπαιδευτικοί Α/θμιας Πρωτοβάθμιας και 30 εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου κατά προτεραιότητα, αλλά και σε εκπαιδευτικούς από την υπόλοιπη Κρήτη. Θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής.
Για 5η συνεχόμενη χρονιά πραγματοποιήθηκε σήμερα στον Ιερό Ναό της Παναγίας στο Περαχώρι το τρισάγιο στη μνήμη του Νίκου Ξυλούρη, από τον Πολιτιστικό σύλλογο Ανωγείων. Το παρών έδωσαν πλήθος κόσμου από το χωριό που άναψε ένα κερί στη μνήμη ενός συμβόλου του χωριού που το εξύψωσε στη διάρκεια του βίου του. Μεταξύ άλλων το παρών έδωσε ο αδερφός του Αντώνης Ξυλούρης ή Ψαραντώνης και ο ανιψιός του Γιώργης Ξυλούρης ή Ψαρογιώργης. Τον δήμο Ανωγείων εκπροσώπησε ο Αντιδήμαρχος κ.Σουλτάτος και πολλά μέλη του δημοτικού συμβουλίου.
Μετά το μνημόσυνο τα μέλη του Πολιτιστικού συλλόγου βρέθηκαν στο σπίτι του Ξυλούρη ΄΄οπου ήπιαν μια ρακί και συνομίλησαν με τα μέλη της οικογένειας του για την σπουδαία προσωπικότητα του Νίκου Ξυλούρη και το γεγονός ότι η σημερινή μέρα είναι πολύ ξεχωριστή για όλους τους Ανωγειανούς όπου γης.
Τα μεγάφωνα του δήμου παράλληλα έπαιζαν σήμερα ολόκληρη την ημέρα τραγούδια του Ξυλούρη που ακούγονταν από άκρη σε άκρη το χωριό, δημιουργώντας μια ξεχωριστή ατμόσφαιρα.