Πολιτισμός

Πλήθος κόσμου βρέθηκε σήμερα στην πλατεία Αρμί και κάτω από ένα λαμπερό ήλιο, τίμησε την μεγάλη Εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821 και τους ήρωες που έδωσαν τη ζωή τους για να είμαστε σήμερα εμείς ελεύθεροι. Η επιμνημόσυνος δέηση εψάλη στον Ιερό Ναό του Αγίου Ιωάννου. Στην πλατεία το ιστορικό της ημέρας εκφώνησε η διευθύντρια του Γυμνασίου Ανωγείων κα Δήμητρα Στασινού.

Στεφάνια στο άγαλμα του Ανωγειανού ήρωα κατέθεσαν οι αρχές και στη συνέχεια όλοι μαζί έψαλαν τον εθνικό ύμνο. Ακολούθησε η παρέλαση των μαθητών στον κεντρικό δρόμο των Ανωγείων με το κοινό να χειροκροτεί θερμά τα παιδιά.

Ιδιαίτερη αίσθηση έκαναν και φέτος δεκάδες μαθητές που επέλεξαν να ντυθούν με παραδοσιακές κρητικές στολές δημιουργώντας υπέροχες εικόνες στα μάτια των θεατών. Χρόνια πολλά σε όλους τους Έλληνες.

 H ομιλία της διευθύντριας  του Γυμνασίου Ανωγείων κας Δήμητρας Στασινού, στην οποία ανέπτυξε το ιστορικό της 25ης Μαρτίου 1821:

Ανήκουμε σε μια χώρα που είναι μικρή στο χώρο, αλλά απέραντη στο

χρόνο. Είναι μια φλούδα γης και όπως την προσδιόρισε ο Γεώργιος Σεφέρης,

Είναι ένα ̟πέτρινο ακρωτήρι στη Μεσόγειο, ̟που δεν έχει άλλο αγαθό ̟παρά τον αγώνα του λαού, τη θάλασσα και το φως του ήλιου.

Γι΄ αυτόν τον αγώνα του λαού βρισκόμαστε σήμερα εδώ, για να θυμηθούμε,

να τον τιμήσουμε, να εκφράσουμε το σεβασμό μας στους αγωνιστές, αλλά και

σε όλους εκείνους που κράτησαν στην καρδιά τους άσβεστη τη φλόγα της

λευτεριάς..

Σήμερα, τιμούμε την έναρξη της Επανάστασης του 1821, που αποτελεί το

μεγαλύτερο ιστορικό γεγονός της νεότερης ιστορίας μας, αφού με αυτήν το

έθνος μας κατόρθωσε να αποκτήσει κρατική υπόσταση. Μαζί με την εθνική

μας επέτειο γιορτάζουμε και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, που συμβολικά

ταυτίστηκε με την επανάσταση του λαού για να υποδηλώσει ότι το ευαγγέλιο

της σωτηρίας του ανθρώπου εξομοιώνεται με τη λύτρωση του έθνους από τη

σκλαβιά.

     Στην πραγματικότητα, όμως, η Επανάσταση είχε ξεκινήσει ένα μήνα

νωρίτερα, στο Ιάσιο της Μολδαβίας, με τον Αλέξανδρο Υψηλάντη.

Στα τετρακόσια χρόνια σκλαβιάς, που ακολούθησαν την άλωση της Πόλης,

οι Έλληνες πίστευαν ακράδαντα ότι είναι οι συνεχιστές όχι μόνο της

Βυζαντινής Αυτοκρατορίας αλλά και της αρχαίας Ελλάδας κι έτσι απέκτησαν

συνείδηση της ιστορικής τους συνέχειας. Επιπλέον, ο λαός μας κατόρθωσε να

μην αφομοιωθεί, αλλά να διατηρήσει την εθνική του ταυτότητα, όπως αυτή

εκφράζεται μέσα από τη γλώσσα του και τη θρησκεία του. Σ΄ αυτό

συνέβαλλαν πολλοί: η Εκκλησία, που υπήρξε «η κιβωτός του Έθνους», ο

ρασοφόρος δάσκαλος, ο Κοσμάς ο Αιτωλός και οι _δάσκαλοι του Γένους, οι

οποίοι με τα κείμενά τους βοήθησαν στην πνευματική αφύπνιση του Γένους.

Ο Ρήγας Φεραίος, ο Αδαμάντιος Κοραής, ο Ευγένιος Βούλγαρις, ο Άνθιμος

Γαζής και άλλοι Έλληνες διαφωτιστές βρήκαν πρόσφορο έδαφος για να

ριζώσει και να βλαστήσει ο σπόρος της λευτεριάς.

  Χωρίς αμφιβολία, ο αγώνας αυτός έχει την ουσία και τις διαστάσεις ενός

θαύματος. «Γιατί στο θαύμα κι όχι στη λογική, χρωστάει την ανάστασή του το Γένος», έγραψε ο στρατηγός Μακρυγιάννης.

 Η λογική έλεγε ότι οποιαδήποτε προσπάθεια εξέγερσης απέναντι στην Οθωμανική αυτοκρατορία ήταν, εκ των προτέρων, καταδικασμένη σε αποτυχία, όπως είχε γίνει και στο παρελθόν με τα διάφορα προεπαναστατικά κινήματα

 Επιπλέον, η Ευρώπη, οι Μεγάλες δυνάμεις της Ιερής Συμμαχίας ήταν εχθρικές απέναντι στην Επανάσταση.

    Κι όμως, η μεθοδική προετοιμασία από τη Φιλική Εταιρεία, οι Κλέφτες και

οι Αρματολοί, η θέληση και η αγωνιστικότητα του λαού έφεραν το ποθούμενο.

Από την Ήπειρο ως το Μοριά και από τη Ρούμελη ως τη Μακεδονία και τα

νησιά, ξέσπασε η φλόγα της επανάστασης. Ήταν το ξέσπασμα ενός

βασανισμένου και ταπεινωμένου λαού. Ο ραγιάς αρματώνεται, γίνεται

ασυμβίβαστος αγωνιστής και επαναστατεί απέναντι σ΄ έναν εχθρό που είχε τα

πάντα: στρατό, στόλο, χρήματα και τη νομιμότητα του κυρίαρχου. Η

επανάσταση στη Μακεδονία, στη Θεσσαλία, στην Ήπειρο και στα νησιά του

Αιγαίου πνίγηκε στο αίμα. Μόνο στην Πελοπόννησο και στη Στερεά Ελλάδα,

ο αγώνας πέτυχε και ευδοκίμησε.

    Ονόματα όπως: Κολοκοτρώνης, _Διάκος, Παπαφλέσσας, Καραϊσκάκης,

Υψηλάντης, Μπουμπουλίνα, Κανάρης έχουν μείνει στην Ιστορία ως παραδείγματα ηρωισμού και αυτοθυσίας. Είναι μορφές

που πήραν μυθικές διαστάσεις στη συνείδηση του λαού μας.

 Η άλωση της Τριπολιτσάς, η σφαγή της Χίου, η καταστροφή των

Ψαρών, η έξοδος του Μεσολογγίου αποτελούν κορυφαίες στιγμές του αγώνα,

αποτελούν ολοκαυτώματα ψυχών και σωμάτων, που συγκίνησαν όλον τον

κόσμο και δημιούργησαν ισχυρό ρεύμα Φιλελληνισμού στην Ευρώπη..

Όμως, ανάλογα με το αίμα που χύθηκε, το πρώτο ανεξάρτητο ελληνικό

κράτος περιορίστηκε στα στενά όρια της Πελοποννήσου, της Στερεάς Ελλάδας και των Κυκλάδων.

  Η Επανάσταση του 1821, δεν ήταν ταξική, όπως η Γαλλική, αλλά ήταν ένας καθολικός αγώνας και απέδειξε ότι η πίστη στην ελευθερία, η αγωνιστικότητα και η ισχυρή θέληση ενός λαού, μπορούν να αλλάξουν την ιστορική του μοίρα.

   Οι Έλληνες απέδειξαν για μια ακόμα φορά πως κανείς λαός δεν μένει

υπόδουλος όταν πάρει την υπέρτατη απόφαση να ζήσει ελεύθερος ή να πεθάνει.

«Η μεγαλοσύνη των λαών δε μετριέται με το στρέμμα. Με της καρδιάς το

πύρωμα μετριέται και το αίμα»

    Τιμώντας, σήμερα, την Επανάσταση του 1821, αναπόφευκτα γίνονται

παραλληλισμοί με την πρωτόγνωρη δυσμενή κατάσταση στην οποία έχει

περιέλθει η χώρα μας .

    Σύμφωνα με τους ιστορικούς, η άλωση της Πόλης, που ήταν η απαρχή της

τουρκοκρατίας, δεν προήλθε μόνο από τη στρατιωτική ισχύ των Οθωμανών.

Προήλθε από την κοινωνική αναρχία και αποσάθρωση, την κοινωνική

διαφθορά και ανισότητα, την εξαθλίωση του δημόσιου βίου, την ανάρρηση σε

αξιώματα φαύλων και ανάξιων ανθρώπων, τη διαφθορά των αξιωματούχων και την ηττοπάθεια των αρχόντων. Αλλά και ο στρατηγός Μακρυγιάννης, αυτός ο αγνός αγωνιστής της επανάστασης, στα Α̟πομνημονεύματά του, στηλιτεύει δριμύτατα αντίστοιχες καταστάσεις που επικρατούσαν στις πρώτες δεκαετίες ύπαρξης του Ελληνικού κράτους. Μήπως παρόμοια φαινόμενα δεν

παρατηρούνται και σήμερα;

   Τότε είχαμε να αντιμετωπίσουμε μια ισχυρή Οθωμανική αυτοκρατορία, ενώ

σήμερα βρισκόμαστε αντιμέτωποι με διάφορα ισχυρά απρόσωπα οικονομικά

κέντρα που με αναίδεια διασύρουν την πατρίδα μας και προσπαθούν «να κάνουν στάχτη έναν λαό ̟που είναι αιώνια φλόγα»,όπως έγραψε ο Κώστας Βάρναλης.

   Βέβαια γι΄ αυτήν την οδυνηρή κατάσταση ευθύνονται όλοι, από την κορυφή

μέχρι τη βάση της πολιτικής και κοινωνικής πυραμίδας. Όλοι όσοι

νομιμοποίησαν τη διαφθορά, εισήγαγαν έναν αμοραλισμό ξένο προς τα ήθη

της ελληνικής κοινωνίας και κατάργησαν παραδοσιακές αξίες που

χαρακτήριζαν τον ελληνικό λαό. Αλλά και όλοι εμείς που προτάξαμε την

ατομικότητα και το προσωπικό συμφέρον έναντι της συλλογικότητας και της

κοινωνικής προσφοράς. Όλοι εμείς που ανεχτήκαμε και επιτρέψαμε να

κυριαρχήσει η φαυλότητα, η ανομία, η αναξιοκρατία και η ατιμωρησία των

σύγχρονων Αρδιαίων και Ηρόστρατων.

      Σ΄ αυτήν τη δύσκολη στιγμή που περνά η πατρίδα μας, θα πρέπει να

ανατρέξουμε και να αναβαπτιστούμε στις αξίες και στα ιδανικά του ΄21, στο

«εμείς» του Μακρυγιάννη, στον πατριωτισμό και τη θυσία των αγωνιστών, να

κρατήσουμε αυτά που μας ενώνουν

   Αγαπητά μας παιδιά, εσείς που είστε το μέλλον της πατρίδας, εσείς που

μεταφέρετε όλα τα χαρακτηριστικά της ελληνικής ψυχής ακολουθήστε τη

συμβουλή του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη και του Αδαμάντιου Κοραή.

    Ο πρώτος, ο αγράμματος πρωταγωνιστής της Επανάστασης, στην ιστορική του ομιλία στην Πνύκα προέτρεψε τους νέους να σκλαβωθούν στα γράμματα τους και να δοθούν στις σπουδές τους.

 Ο δεύτερος με την προστακτική του «δράξασθε ̟παιδείας» καθιστά σαφές ότι μόνο μέσα από την παιδεία θα γίνεται ελεύθεροι άνθρωποι και όποιος είναι ελεύθερος συλλογάται καλά και άρα ενεργεί σωστά. Πορευθείτε με όραμα και στόχους στη ζωή σας, προσπαθήστε και αγωνιστείτε, με πίστη και αρετή για την πραγμάτωσή τους, εμπνευστείτε από τα ιδανικά του ΄21 και τις διαχρονικές αξίες του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας, για να μπορέσει πάλι, χάρη σε σας, να ξαναλάμψει το ελληνικό φως και να κερδίσουμε το σεβασμό που μας αξίζει».

 

 

Πατήστε εδώ και ακούστε το τραγούδι:

https://www.youtube.com/watch?v=VL3PGeuuFn8&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2DLwvr1GwfOBLm3W_ErPXZeO0vTkJdHSUUx2dYum4IH0Kp_f9g5pNzFnU

“Μην Ξεχνάς και μη Λυγίζεις”  είναι το τραγούδι του Αϊ Γιώργη που σε ταξιδεύει από το Βυζάντιο μέχρι τις μέρες μας μέσα από στίχους που κουβαλάνε μέσα τους την Ελλάδα. Το τραγούδι ερμηνεύει ο τραγουδοποιός και ψάλτης Βασίλης Δραμουντάντης. Η έκπληξη όμως είναι ότι στο στούντιο της ηχογράφησης δεν βρέθηκε μόνο ο Βασίλης, από δίπλα του είχε και το παπα-Ανδρέα, που με τη βροντώδη φωνή του ερμηνεύει το στίχο «‘Αι Γιώργη, καπετάνιο, με το τάγμα σου το ουράνιο Δώσε δύναμη και φόρα, κάμε την ψιχάλα μπόρα.»

Τους στίχους του εκπληκτικού αυτού τραγουδιού έγραψε ο Μανώλης Αγιομυργιανάκης και τη μουσική ο Βασίλη Δραμουντάνης. Το  “Μην Ξεχνάς και μη Λυγίζεις” παρουσιάζεται αποκλειστικά από την ΑΝΩΓΗ. Είναι μια μουσική παραγωγή της εκκλησίας μας και της ενορίας του Αγίου Γεωργίου. Ένα υπέροχο μουσικό ταξίδι και μια σύμπραξη φίλων, ανάμεσα στον ιερωμένο του Αγίου Γεωργίου και τον γνωστό καλλιτέχνη αλλά και ψάλτη της εκκλησίας μας Βασίλη Δραμουντάνη.

“Πολλές φορές η ανάγκη των ανθρώπων να εκφράσουν όλα όσα έχουν μέσα στην καρδιά τους, όλα όσα κουβεντιάζουν μεταξύ τους, οδηγεί στη δημιουργία ” αναφέρει σχετικά με την κυκλοφορία του τραγουδιού ο π. Ανδρέας και συνεχίζει τονίζοντας:. “Ανταμώσαμε φίλοι μεταξύ μας, κοιταχτήκαμε στα μάτια με τον Βασίλη και νοιαστήκαμε για τις μνήμες μας… Εκείνα που αποτυπώθηκαν στην ιστορία και αποδεδειγμένα πλήγωσαν τη χώρα, τους ανθρώπους, έσπειραν τον θρήνο, την αγωνία και την ανασφάλεια, δεν πρέπει να τα ξεχάσουμε… Ως άνθρωποι με γνώμονα την ειρήνη και την αγάπη δεν πρέπει να επιτρέψουμε να εξαπλώνεται η βία και το μίσος. Αυτό θα το καταφέρουμε αν ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ, αν ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ πως είμαστε ικανοί να διαδώσουμε την ομόνοια και την σύμπνοια γύρω μας.

Με τη βοήθεια του θεού και των ανθρώπων, αυτή η χώρα δε θα χάσει την ταυτότητα της. Είναι σπουδαίο να αγαπάς τη γη, το χώμα που άντεξε και αντέχει κάθε βάρος από όλα όσα κουβαλάς. Ας είμαστε μονιασμένοι, μαζί, άνθρωποι με αξία, ουσία, αλήθεια. Αυτό είναι που τελικά θα μας σώσει. Ποτέ το μίσος, ο πόλεμος και ο φασισμός των ιδεών δεν οδήγησαν μπροστά την ανθρωπότητα. Σεβασμός αξίζει στην ιστορία, στους υγιείς θεσμούς, στους νέους μας, στον απανταχού Ελληνισμό, στις αλησμόνητες πατρίδες, στον άνθρωπο, στο θεό. Ας μην ξεχνάμε τα λόγια που συναντούμε στον Ερωτόκριτο: “κι οπού κατέχει να μιλεί με γνώση και με τρόπο, κάνει και κλαίσι και γελούν τα μάτια των ανθρώπω” καταλήγει.

Το τραγούδι συνοδεύεται από ένα υπέροχο βίντεο με εικόνες από τον Ελληνισμό, την Κρήτη, τον Πόντο, την Πόλη και την Κύπρο και είναι μια ευχάριστη έκπληξη και μια διαφορετική πρόταση από την εκκλησία για την στήριξη των αξιών, των παραδόσεων και των ιερών και οσίων του Ελληνισμού.Οι στίχοι του Μανώλη Αγιομυργιανάκη άλλοτε μαχαίρι στην καρδιά για τις αλησμόνητες Πατρίδες,τις γενοκτονίες και τα Ολοκαυτώματα και άλλοτε έναυσμα για χαμόγελο και αισιοδοξία, ντύνουν με τον καλύτερο τρόπο την μουσική σύνθεση στην οποία συνεργάστηκαν αρκετοί μουσικοί:

Bασίλης Δραμουντάνης: Μαντολίνο Γιώργης Σπαχής: Κρητική Λύρα Λάζος Ιωαννίδης: Ποντιακή Λύρα Γιώργης Σαλούστρος(Κεχρής): Ασκομαντούρα Γιάννης Σπαχής: Κρητικό Λαούτο Δημήτρης Παπουτσάκης: Κιθάρες, Μπάσο Φίλιππος Λευκαδίτης: Νταούλι
Ενορχήστρωση: Βασίλης Δραμουντάνης, Μενέλαος Νταγιαντάς Μοντάζ: PLTube Ηχογράφηση, μίξη, Master: Μενέλαος Νταγιαντάς “Πύρηχος Studio” Ερμήνευσαν: Βασίλης Δραμουντάνης, Παπά Ανδρέας Κεφαλογιάννης

Διαβάστε τους στίχους του τραγουδιού:

Ποιο τραγούδι, να σου γράψω, πού τον πόνο σου να πάψω.

 Μέχρι να έρθει εκείνη η ώρα, που θα ανταμωθεί η χώρα.

Μη στενάζεις Μαυροφόρα, στον καιρό βάστα τη μπόρα

Εχε πίστη και προχώρα, θα’ ρθει κι η μεγάλη ώρα.

‘Αι Γιώργη, καπετάνιο, με το τάγμα σου το ουράνιο

Δώσε δύναμη και φόρα, κάμε την ψιχάλα μπόρα.

Κόκκινη μηλιά, ριζώνει, που ανθίζει και φουντώνει

Κι όσο και αν περνούν οι χρόνοι, τόσο εκείνη δυναμώνει.

Πράσινη γραμμή στο χάρτη, στη φωθιά να γίνει στάχτη.

Μη ξεχνάς και μη λυγίζεις, να θυμάσαι και να ελπίζεις.

 Κόκκινη μηλιά, ριζώνει, που ανθίζει και φουντώνει

Κρήτη, Κύπρος, Πόντος Πόλη, απ΄ το ίδιο περιβόλι.

Χαίρε Δέσποινα το βιο σου, των περήφανων παιδιών σου.

 Πράσινη γραμμή στο χάρτη, στη φωθιά να γίνει στάχτη

Μη ξεχνάς και μη λυγίζεις, να θυμάσαι και να ελπίζεις.

Καλοτάξιδο με τις ευλογίες του Αγίου Γεωργίου, του καπετάνιου των Ανωγείων

Με μεγάλη επιτυχία και προσέλευση άνοιξε  τις πύλες της η έκθεση ζωγραφικής του Λουδοβίκου των Ανωγείων στην Βικελαία βιβλιοθήκη εχθές το απόγευμα  αφιερωμένη στην επιβλητική μορφή του Ψαραντώνη. Ένα κειμήλιο όπως είπε ο ίδιος ο Λουδοβικος για τον Ψαραντώνη  που κοίταζε με θαυμασμό τα έργα που είχαν φιλοτεχνηθεί στο πρόσωπο του.

Η παρουσίαση της έκθεσης πλαισιώθηκε με μουσική όπως ήταν φυσικό. Ο Ψαραντώνης αυτοσχεδίαζε με το σιωπηλό κοινό να τον απολαμβάνει ενώ με πολύ συγκίνηση άκουσαν όλοι την ιστορία του Σαμίρ τραγουδισμένη από τον ίδιο με  ιδιαίτερη χροιά μελοποιημένη από τον Λουδοβίκο των Ανωγειων.

Η έκθεση θα φιλοξενηθεί έως 31 Μαρτίου στην Βικελαία βιβλιοθήκη ενώ μετά θα ταξιδέψει στην Αθήνα.

Το ΚΠΕ Ανωγείων, ύστερα από την υπ’ αριθμ. 19920/Δ2/6/2/2018 εγκριτική απόφαση του ΥΠ.Π.Ε.Θ. για την ίδρυση του Εθνικού Θεματικού Δικτύου του ΚΠΕ Ανωγείων, διοργανώνει σε συνεργασία με τα Γραφεία Σχολικών Δραστηριοτήτων, με την Περιφέρεια Κρήτης, τον Δήμο Ανωγείων και το Γεωπάρκο του Ψηλορείτη, τριήμερο Επιμορφωτικό Σεμινάριο για το Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Π.Ε. του ΚΠΕ Ανωγείων με θέμα: «Ψηλαφώντας τη μνήμη της γης μέσα από τη γεωποικιλότητα, τα Γεωπάρκα και τις ανθρωπογενείς δραστηριότητες».Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 12 Απριλίου, το Σάββατο 13 Απριλίου και την Κυριακή 14 Απριλίου 2019 στις εγκαταστάσεις του ΚΠΕ Ανωγείων και στην ευρύτερη περιοχή του Γεωπάρκου του Ψηλορείτη.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλης της χώρας και πιο συγκεκριμένα, κατά προτεραιότητα:

Α) Σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης που τα σχολεία τους είναι ενταγμένα στο Δίκτυο.
Β) Στα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής και Παιδαγωγικής Ομάδας του Δικτύου.
Γ) Σε Υπευθύνους Σχολικών Δραστηριοτήτων και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, ως εκπρόσωποι των συνεργαζόμενων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης ή που έχουν σχολεία ενταγμένα στο Δίκτυο.
Δ) Σε εκπαιδευτικούς – μέλη των συνεργαζόμενων ΚΠΕ που συμμετέχουν ήδη στο Δίκτυο.
Ε) Σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που επιθυμούν να ενταχθούν στο Δίκτυο και υλοποιούν κατά το τρέχον σχολικό έτος περιβαλλοντικά προγράμματα σχετικά με τις θεματικές του Δικτύου, εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις.
ΣΤ) Σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των νομών εμβέλειας του ΚΠΕ Ανωγείων που ενδιαφέρονται για το θέμα, εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις.

Για τους εκπαιδευτικούς εκτός Κρήτης ημέρες μετακίνησης ορίζονται έως 4, λόγω της απόστασης, των συνθηκών μετακίνησης και της ιδιομορφίας του νησιωτικού χώρου.

Το Σεμινάριο θα είναι διάρκειας 30 διδακτικών ωρών και απευθύνεται σε εξήντα 60 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (30 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  και 30 εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) της χώρας. Θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής. Οι αιτήσεις  και η προθεσμία τους έχει ολοκληρωθεί.Η έναρξη του σεμιναρίου ορίζεται στις 16:30 της Παρασκευής και η λήξη στις 14:30 το μεσημέρι της Κυριακής.

 

Με δυο προβολές ταινιών το Σάββατο 16 Μαρτίου, στην αίθουσα εκδηλώσεων της Τράπεζας Πειραιώς “Μανόλης Κεφαλογιάννης” συνεχίζει τις δράσεις της η Ομάδα Φίλων Κινηματογράφου, μετά από ένα διάλειμμα δυο εβδομάδων λόγω της χρήσης του χώρου από το ιατρικό συνέδριο. Οι προβολές επιστρέφουν στα Ανώγεια με την Ελληνοαμερικανική  ταινία “Πρόμαχος” του 2014 με θέμα την επιστροφή των Ελγινείων μαρμάρων στην Ελλάδα. Θα προηγηθεί η προβολή της παιδικής ταινίας “Μαγεμένος Πρίγκηπας”.

4.30 μ.μ “Μαγεμένος Πρίγκηπας”:Τι θα γινόταν αν η Χιονάτη, η Σταχτοπούτα και η Ωραία Κοιμωμένη ανακάλυπταν ότι είναι αρραβωνιασμένες με τον ίδιο πρίγκιπα; Κάτω από την επιρροή ενός μαγικού κόλπου μιας σατανικής Βασίλισσας, ο πρίγκιπας με τη βοήθεια της νεαρής Λενόρε, πρέπει να ξεκινήσει ένα επικό ταξίδι για να βρει την πραγματική του αγάπη. Ο παραγωγός του υπερ-επιτυχημένου «Σρεκ» επιστρέφει στα κινούμενα σχέδια για να παρουσιάσει μια ταινία animation με πολλές ανατροπές και απολαυστική μουσική!

7.30 μ.μ “Πρόμαχος”:Ερωτευμένοι μεταξύ τους, ο Αντρέας και η Ελένη είναι δύο δικηγόροι που αναλαμβάνουν να υπερασπιστούν το ελληνικό αίτημα για επιστροφή των ελγινείων μαρμάρων. Έχοντας στην κατοχή τους πλαστογραφημένα από το 1816 έγγραφα που ενισχύουν τις θέσεις τους, είναι σίγουροι πως θα αιφνιδιάσουν τους αλαζόνες Βρετανούς. Πρωταγωνιστούν οι Γιώργος Χωραφάς, Τζιανκάρλο Τζιανίνι,Κασσάνδρα Βογιατζή.

 

Έκθεση ζωγραφικής του Λουδοβίκου των Ανωγείων θα πραγματοποιηθεί από 15 έως 31 Μαρτίου στην Αίθουσα Εκθέσεων της Βικελαίας Βιβλιοθήκης στο Ηράκλειο.Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή στις 6 μ.μ .Η έκθεση έχει ως τίτλο: “Με δυο λέξεις κι ένα βλέμμα”. Όπως αναφέρει σε σχετική του ανάρτηση ο Λουδοβίκος:

« Θέλω να διηγηθώ με την σιωπηλή γλώσσα του σχεδίου ότι με συγκινεί.Το σχέδιο το διδάσκει η φύση. Μας ξεναγεί και μας φιλοδωρεί από παντού με σχέδια και με αρμονικές ισορροπίες.Τα μάτια ακατάπαυστα καταγράφουν το περιβάλλον, οικειοποιούνται ότι τα γοητεύει, ότι τους δίνει συγκίνηση και αποθηκεύουν στη μνήμη συνήθως την ωραιότητα.Η ομορφιά μας χρεώνει την ανακάλυψη της και μας ξεχρεώνει όταν την διηγηθούμε.Η τέχνη είναι ένα δώρο του θεού στον άνθρωπο για να ονειρεύεται την αθανασία.Τα μάτια έχουν φτωχό λεξιλόγιο και με αυτό όμως εκπροσωπούν το πιο δυνατό στοιχείο της ύπαρξης… την “αλήθεια”.

Τα μάτια είναι ανίκανα να προσποιηθούν και να αποκρύψουν. Ερμηνεύουν και αποκαλύπτουν. Αντλούν από την ψυχή που υπομονετικά περιμένει να γίνει μέτοχος κάθε πράξης και κάθε μορφής τέχνης που εξυψώνει.

Επέλεξα ένα σύμβολο της Κρήτης για μοντέλο και πάνω του να “καρφιτσώσω”στοιχεία προσώπων που με συγκινούν και εκτιμώ, ξεκινώντας από την αρχαία Ελλάδα μέχρι και σήμερα, μα και Πρόσωπα της καθημερινότητας.Ο Ψαραντώνης είναι ήδη ένα “κειμήλιο”, μια εκδοχή της βαθιάς Κρήτης. Η ικανότητα του να συγκινεί είναι δώρο των θεών της Κρήτης.Μας διδάσκει ότι ο καθένας οφείλει να βρίσκει το δικό του βηματισμό σε ότι κάνει. Να Αγαπάς ότι σε προίκισε η φύση, καλό-κακό-μέτριο και να πορεύεσαι με τη σκέψη ότι η “θεία” Παράδοση θα καταδεχθεί κάτι από το πέρασμα σου από το θαύμα της ζωής.Τη ζωγραφική τη διδάχτηκα μελετώντας μεγάλους ζωγράφους και παίρνοντας μαθήματα στη Καλών Τεχνών για δυο χρόνια στο εργαστήριο του καθηγητή της Σχολής Κοκκινιδη. Είναι τρεις οι διαστάσεις του σχεδίου πάνω στο χαρτί και μια “τέταρτη διάσταση” εκείνη των συναισθημάτων, η πιο βασική για την πνευματικότητα ενός έργου.Έργο τέχνης είναι εκείνο που κινητοποιεί συναισθήματα. Εκείνο που σου κλέβει το βλέμμα. Το “μέγεθος” ενός έργου δεν το προσδιορίζουν οι διαστάσεις του».

 

-->