Οικονομία

Η Περιφέρεια Κρήτης, μέσω της Επιτροπής Θεμάτων Γης και Επίλυσης Διαφορών, πρόκειται να προχωρήσει στη διαδικασία εφαρμογής, που αφορά την εξαγορά κατεχομένων ακινήτων που διαχειρίζεται το Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, όπως προβλέπεται από το άρθρο 23 του Ν. 4061/2012. Όσοι κατέχουν τέτοιου είδους ακίνητα, μπορούν να ζητήσουν την εξαγορά αυτών εντός προθεσμίας που λήγει στις 22/09/2012.

Η αίτηση που πρέπει να συμπληρωθεί, καθώς και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, θα χορηγούνται από τα γραφεία των Τμημάτων Τοπογραφίας Εποικισμού και Αναδασμού των Περιφερειακών Ενοτήτων. Πληροφορίες:

Για την Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου, Δρακουλάκη Αντωνία, Έβανς 60, τηλ. 2810-309317-19 Για την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, Τσαμπαζάκη Μαρία, Αγυιά Χανίων, τηλ. 2821-346500 Για την Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου Ν Σταυγιαννουδάκη Στυλιανή, Δημητρακάκη 17, τηλ 28310-28270

Για την Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου Καζάνης Ιωάννης, Πολυτεχνείου 1, τηλ 2841-340525

 

Eκλογές  για τον Αγροτικό Γαλακτοκομικό Συνεταιρισμό Ανωγείων με σκοπό την ανάδειξη εποπτικού συμβουλίου. Για τον λόγο αυτό ο Συνεταιρισμός καλεί την Τετάρτη 4 Ιουλίου και ώρα 7:30 στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου όλα τα μέλη του για συζήτηση αρχικά για το παρόν και το μέλλον του Συνεταιρισμού και στην συνέχεια για την ανάδειξη των ανθρώπων που θα αποτελέσουν το νέο εποπτικό του συμβούλιο.

Του Σπύρου Δανέλλη

Ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία η επίσκεψη της ευρωπαϊκής Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού (TRAN) στην Κρήτη. Δουλεύοντας συνεργατικά και με γνώμονα το κοινό συμφέρον, πετύχαμε όλους τους στόχους που θέσαμε για την πρωτοβουλία αυτή, και με το παραπάνω μάλιστα!

Πρώτος στόχος μας ήταν η ενημέρωση των ευρωβουλευτών. Κυρίως για τα  ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά του ελληνικού τουρισμού και τις ελλείψεις στην ανάπτυξη υποδομών στο νησί.
Στο τέλος της επίσκεψης ο πρόεδρος της TRAN Brian Simpson, σε δηλώσεις του ανέφερε: «Διαπιστώσαμε ιδίοις όμμασι πόσο σημαντικό θέμα είναι οι μεταφορές για την Κρήτη». Και πρόσθεσε: «πρέπει να δούμε πώς μπορούμε να εξασφαλίσουμε περιφερειακές περιοχές, όπως η Κρήτη, που βρίσκονται στην άκρη της Ευρώπης, πώς μπορούν να συνδεθούν με το Ευρωπαϊκό Δίκτυο, χωρίς όμως, να ανοίξουμε το “κουτί της Πανδώρας”, ώστε όλοι να ζητάνε χρηματοδότηση για να συνδεθούν».

Δεύτερο στόχο θέσαμε την ανάδειξη της σχέσης πολιτισμού-τουρισμού στο πλαίσιο της ιστοριογεωγραφίας του νησιού μας. Για τούτο κινηθήκαμε πέραν της πεπατημένης, δηλ. της μινωικής αρχαιότητας, περιλαμβάνοντας στο πρόγραμμα επισκέψεις στη Σπιναλόγκα, το Ρέθυμνο, τα Ανώγεια και τον Ψηλορείτη.

Σύμφωνα με δηλώσεις των ίδιων των ευρωβουλευτών αυτό το πάντρεμα πολιτισμού, παράδοσης και τουρισμού ήταν τόσο πρωτόγνωρο, όσο και η αμεσότητα της φιλοξενίας και της ανθρώπινης επαφής.
Είναι χαρακτηριστικό δε ότι οι γραμματείς της επιτροπής, που έχουν συνοδεύσει τους ευρωβουλευτές σε δεκάδες ταξίδια, κατά τη διάρκεια πολλών θητειών, χαρακτήριζαν το διήμερο “μοναδική ανθρώπινη εμπειρία” και μας εξομολογήθηκαν ότι πουθενά αλλού δεν αισθάνθηκαν τόση ζεστασιά φιλοξενίας.

Ένα ακόμη ενδεικτικό στιγμιότυπο. Επειδή τα ταξίδια της Επιτροπής έχουν συνήθως πολύ πυκνό πρόγραμμα, ο Βρετανός Πρόεδρός της Μπράιαν Σίμπσον, έχει πάντα ένα ρολόι στο μυαλό του και μια προτροπή στο στόμα «Πάμε, πάμε, ο χρόνος πιέζει». Γι΄αυτό και ποτέ δεν ξεφεύγουμε ούτε κατ΄ελάχιστο από το πρόγραμμα του ταξιδιού!

Στον Άγιο Υάκινθο όμως, στ΄Ανώγεια, όχι μόνο ξεφύγαμε κατά μία ολόκληρη ώρα, χωρίς να κοιτάξει καν το ρολόι του ο Μπράιαν, αλλά χρειάστηκε να τον ενοχλήσουν ξανά και ξανά οι άνθρωποι της γραμματείας, κι αυτοί με βαριά καρδιά, για να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής.

Τι έκανε τη διαφορά στην Κρήτη;

Οι άνθρωποι! Το αίσθημα φιλοξενίας στην προσφορά υπηρεσιών, η αίσθηση της αμεσότητας στην επαφή, η αγάπη της παράδοσης και η πίστη στον τόπο μας. Αυτά είναι τα στοιχεία που χτίζουν την εικόνα σεβασμού στον κάθε επισκέπτη, την εικόνα της ιδιαίτερης εμπειρίας στο νησί μας. Ακόμα κι αν πρόκειται για ένα κουραστικό επαγγελματικό ταξίδι.

Αισθάνομαι την ανάγκη να ευχαριστήσω όλους εκείνους, οι οποίοι συνέβαλαν στην επιτυχία της προσπάθειάς μας και να τονίσω για μια ακόμη φορά πόσο σημαντική και αποτελεσματική είναι η συνεργασία όλων μας σε κοινούς στόχους.

Από τις Βρυξέλλες κιόλα, με την επιβίβαση στο αεροπλάνο, κατά τις πρώτες στιγμές του ταξιδιού, ο κυβερνήτης του αεροσκάφους Μάνος Καγιαμπάκης και το πλήρωμα της Aegean, έδωσαν το στίγμα της αξέχαστης εμπειρίας, της ζεστασιάς και οικειότητας που, τελικά, χαρακτήρισε όλο το ταξίδι.

Ευχαριστούμε θερμά (η σειρά ακολουθεί το πρόγραμμα της επίσκεψης) τηνΑγάπη Σμπώκου και το προσωπικό του Ξενοδοχείου Blue Palace Resort & Spa στην Πλάκα της Ελούντας και τον Δημήτρη Κουνενάκη και τους συνεργάτες του στο Δήμο Αγίου Νικολάου.
Οι ώρες που περάσαμε στη Σπιναλόγκα ήταν ξεχωριστές και ευχαριστούμε θερμά γι΄αυτό τη Βάσω Συθιακάκη και τη Γωγώ Μοσχόβη.

Ο Ανδρέας Μεταξάς και το προσωπικό του Ξενοδοχείου Creta Maris Beach Resort στη
Χερσόνησο εξασφάλισαν άψογη φιλοξενία στην αποστολή και μια ιδιαίτερη γευστική εμπειρία πρωινού αποκλειστικά με τοπικά προϊόντα, αλλά και ο Δήμαρχος Χερσονήσου Ζαχαρίας Δοξαστάκης μια ζεστή υποδοχή.

Ο Δήμαρχος Ρεθύμνου Γιώργος Μαρινάκης και η Αντιδήμαρχος Πέπη Μπιρλιράκη υποδέχτηκαν θερμά την αποστολή και συνέβαλαν καθοριστικά στην ενημέρωσή της.

Ιδιαίτερες και πολύ θερμές ευχαριστίες οφείλουμε στα νιάτα του Πολιτιστικού Συλλόγου Ανωγείων και στον Λουδοβίκο, που μας πρόσφεραν καταμεσήμερο μια συγκλονιστική εμπειρία. Και πριν απ΄ όλους στον Δήμαρχο Ανωγείων, τον  Σωκράτη Κεφαλογιάννη, ο οποίος στήριξε εξαρχής την προσπάθειά μας και συντόνισε τους Ανωγειανούς, ώστε να μείνουν αξέχαστοι στους ευρωβουλευτές.

Ο Πρόεδρος του ΟΛΗ Γιάννης Μπρας και ο Αερολιμενάρχης Γιώργος Πλιάκας είχαν καθοριστικό ρόλο στην ενημέρωση για τις υποδομές κατά τη διάρκεια της σύσκεψης στον ΟΛΗ. Τους ευχαριστούμε, όπως και όλο το προσωπικό του ΟΛΗ και του αερολιμένα Ν. Καζαντζάκης, που συνεργάστηκαν για την επιτυχία της σύσκεψης.

Ευχαριστούμε θερμά και όλους τους φορείς που εκπροσωπήθηκαν στη σύσκεψη στο Επιμελητήριο Ηρακλείου για τη συνεργασία, τη συμβολή τους στην προετοιμασία της εκδήλωσης καθώς και για τις εισηγήσεις τους.
Συμμετείχαν περίπου 30 φορείς από τους τομείς του τουρισμού, των υποδομών και την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Η συμμετοχή του Ευτύχη Βασιλάκη (Aegean Airlines) είναι ενδεικτική και της ευκαιρίας που παρείχε η συνεδρίαση.
Για τη φιλοξενία της σύσκεψης και τη συνεργασία ευχαριστούμε θερμά το Επιμελητήριο Ηρακλείου και τον πρόεδρό του Γιώργο Αλιφιεράκη.

Επίσης εγκάρδιες ευχαριστίες στα στελέχη του ΕΛΚΕΘΕ – Ελλην.Κεντρ.Θαλασσ.Ερευνών, τον Πρόεδρό του Κώστα Συνολάκη καθώς και στον Διευθυντή του CretAquarium  Μιχάλη Παπαδάκη.

Τέλος, απευθύνω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Περιφερειάρχη Σταύρο Αρναουτάκη για την λόγω και έργω υποστήριξή του στην κοινή προσπάθεια για την τουριστική ανάπτυξη του νησιού μας, καθώς και στονΓιώργο Δρακόπουλο, Γεν. Διευθυντή του ΣΕΤΕ, ο οποίος μάλιστα μάς συνόδευσε καθ΄ όλη τη διάρκεια του τριήμερου προγράμματος.

Για την ιστορία της συνεργασίας μας – τους ευχαριστώ όλους- αναφέρω αναλυτικά τους φορείς που προσήλθαν στη σύσκεψη στο Επιμελητήριο την Παρασκευή και συνομίλησαν με τους ευρωβουλευτές:

ΣΕΤΕ -Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων

Aegean Airlines

HATTA – Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων

ΟΛΗ- Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου

ΚΑΗΚ Αερολιμένας Ν.Καζαντζάκης

Περιφέρεια Κρήτης

Επιμελητήριο Ηρακλείου

Επιμελητήριο Ρεθύμνης

Ένωση Ξενοδόχων Ηρακλείου

Ένωση Ξενοδόχων Ρεθύμνου

Σωματείο Επαγγελματιών Ξεναγών Κρήτης-Σαντορίνης

Ένωση Επιχειρηματιών Ενοικιαζόμενων Διαμερισμάτων-Δωματίων Ν.Ηρακλείου ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ

ΣΕΕΔΔΕ – Συνομοσπονδία Επιχειρηματιών Ενοικιαζόμενων Δωματίων-Διαμερισμάτων Ελλάδος

Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων & Πανελλήνια Ομοσπονδία Διευθυντών Ξενοδοχείων

Σύνδεσμος Τουριστικών Πρακτόρων Κρήτης

Κρητικό Σύμφωνο Ποιότητας

ΑΣΤΑ- Ανοιχτή Σύμπραξη Τουριστικής Ανάπτυξης Κρήτης

Ένωση Αγροτουρισμού Κρήτης

ΟΑΝΑΚ- Οργανισμός Ανάπτυξης Ανατολικής Κρήτης

Αναπτυξιακή Ηρακλείου

Σωματείο Επαγγελματιών Εκπαιδευτών Οδήγησης – Σχολών Οδηγών

ΚΤΕΛ Ανατολικής & Δυτικής Κρήτης

Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης:

Δήμος Ηρακλείου

Δήμος Αγ.Νικολάου

Δήμος Ρεθύμνης

Δήμος Σητείας

Δήμος Χερσονήσου

Δήμος Βιάννου

Δήμος Φαιστού

Δήμος Μινώα Πεδιάδος

Δήμος Μαλεβιζίου

Χαιρετισμούς έστειλαν:

ΥΠΠΟΤ

ΕΟΤ

 

Το Ρέθυμνο έχει πλέον το δικό του πλοίο… Η εκπλήρωση των αναγκών, οι προσπάθειες χρόνων, το όνειρο, έδεσαν τελικά στο λιμάνι του Ρεθύμνου σήμερα το μεσημέρι, όπου το πλοίο ΕΛΛΗ Τ της Cretan Lines, πέταξε τους κάβους στους ανθρώπους που το περίμεναν για να το δέσουν στον μόλο, με την ευχή, “ποτέ ξανά να μη φύγει, να μην το χάσουν”.

Πλήθος κόσμου ντόπιοι και τουρίστες, μαζί με τους τοπικούς παράγοντες «αγκάλιασαν» αμέσως το πλοίο και βρέθηκαν, μέσα σε λίγη ώρα από τον κατάπλου του, να περιδιαβαίνουν τους χώρους του και το κατάστρωμα. Μοιάζει γιορτή η σημερινή μέρα για το Ρέθυμνο, η οποία «ξεκίνησε» μόλις ο πρόεδρος Γιάννης Νικολούδης, τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου και το πλήρωμα που συνόδευσαν από τον Πειραιά το ΕΛΛΗ, φάνηκαν στην μπούκα.

«Πιστεύουμε ότι μια δύσκολη προσπάθεια για να αποκτήσει το Ρέθυμνο τη δική του ακτοπλοϊκή σύνδεση ευοδώθηκε. Ευχαριστούμε όλους όσους βοήθησαν στην επίτευξη του στόχου μας και πιστεύουμε ότι όλοι οι Ρεθυμνιώτες θα το στηρίξουν για να εξυπηρετεί για πάντα τα δικά τους συμφέροντα», αναφέρει η Cretan Lines η οποία κατάφερε να έρθει σε συμφωνία για την αγορά του πλοίου στις 23 Μαρτίου 2012. Η έγκριση των δρομολογίων έγινε στις 6 Απριλίου στη Νάξο από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) και σήμερα καλούνται όλοι οι Ρεθυμνιώτες και όχι μόνο, να στηρίξουν αυτή την προσπάθεια, το πλοίο τους, με την αγορά συνεταιριστικών μερίδων, κάθε μία από τις οποίες κοστίζει 100 ευρώ. Παρά τους δύσκολους οικονομικά καιρούς οι άνθρωποι της ναυτιλιακής εταιρίας του Ρεθύμνου, του ναυτιλιακού συνεταιρισμού, πιστεύουν πως και τούτη τη φορά, ο κόσμος θα υπερβεί τα όποια εμπόδια και θα στηρίξει τον νομό, τη θαλάσσια σύνδεση του τόπου τους με την ηπειρωτική Ελλάδα.

Η επίσημη τελετή υποδοχής θα πραγματοποιηθεί στις 8 το βράδυ, όπου πολίτες, τοπική αυτοδιοίκηση, επισκέπτες και τουρίστες θα γιορτάσουν τη «νίκη τους» μιας και το Ρέθυμνο είναι ο μόνος νομός με φοιτητές, πανεπιστήμιο, χιλιάδες επισκέπτες, γονείς των φοιτητών αλλά και ντόπιο πληθυσμό που ξεπερνά τις 200 χιλιάδες, ο οποίος δεν είχε μέχρι σήμερα ακτοπλοϊκή σύνδεση.

Υπεγράφη στην έδρα της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης, παρουσία της Αντιπεριφερειάρχη Ρεθύμνης, κας Μαρίας Λιονή,  η σύμβαση του ενταγμένου στο ΕΣΠΑ έργου «Βελτιώσεις των κτιριακών και ηλεκτρολογικών υποδομών και εγκαταστάσεων του Κέντρου Υγείας Ανωγείων», συνολικού προϋπολογισμού 212.000 Ευρώ.

Το παρόν έργο αφορά στη βελτίωση, επισκευή και συντήρηση του κτιρίου και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, του Κέντρου Υγείας Ανωγείων.
Μεταξύ άλλων Βελτιώνονται, αντικαθίστανται ή συντηρούνται: Τοίχοι, οροφές ξηράς δόμησης, W\C και λουτρά (τοίχοι, πλακίδια) και δάπεδα.

Τοποθετούνται νέα κουφώματα (εξωτερικά αλουμίνια) και αντικαθίστανται ή συντηρούνται τα εσωτερικά. Γίνονται χρωματισμοί (εσωτερικών και εξωτερικών επιφανειών) και ελαιοχρωματισμοί ξύλινων και σιδηρών επιφανειών. Εγκαθίσταται νέος λέβητας και καυστήρας κεντρικής θέρμανσης και τοποθετούνται νέα θερμαντικά σώματα σύμφωνα με τη μελέτη..
Αντικαθίστανται κατεστραμμένα φωτιστικά σώματα. Εγκαθίστανται  2 ηλιακοί θερμοσίφωνες.

Επιπλέον υπεγράφησαν δύο ακόμα συμβάσεις, που αφορούν «Καθαρισμό τάφρων – πρανών δευτερευόντων επαρχιακών οδών 22, 23, 24, 25, 27, 31 και 32 της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης», προϋπολογισμού 194.000 Ευρώ και «Καθαρισμό και μόρφωση τάφρων και πρανών στις με αριθμό 13, 14, 15,20 και 22 οδούς του πρωτεύοντος επαρχιακού οδικού δικτύου Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης», προϋπολογισμού 95.000 Ευρώ.

Οι εργασίες κατασκευής των εν λόγω έργων οδοποιίας ξεκινούν άμεσα και αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί εντός τριών μηνών.

 

Ο Δήμος Ανωγείων προσκαλεί όλους τους κατοίκους να παρευρεθούν στην Λαϊκή Συνέλευση  που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11 Ιουλίου 2012 και ώρα 8:30 μ.μ. στην πλατεία «Αρμί» με θέμα τον απολογισμό πεπραγμένων της Δημοτικής Αρχής.  Στην ειδική αυτή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου θα γίνει ο απολογισμός σε ότι αφορά την διοικητική, οικονομική κατάσταση του Δήμου και θα αναλυθεί η εφαρμογή του προγράμματος Δημοτικής Δράσης.  Στην συνεδρίαση αυτή θα μπορεί ο κάθε δημότης να διατυπώσει ερωτήσεις, να καταθέσει τυχόν προτάσεις και να ενημερωθεί εκτενέστερα για οποιοδήποτε θέμα αφορά τον Δήμο μας.

-->