Τοπικά
Η αίθουσα ηλεκτρονικών υπολογιστών ”Κώστας Σμπώκος”, ανήκει στην ενορία του Αγίου Γεωργίου και λειτουργεί εδώ και μια περίπου δεκαετία παρέχοντας δωρεάν μαθήματα υπολογιστών σε περίπου 700 νέους μέχρι σήμερα. Φέτος μετά από ενέργειες της ενορίας θα διδάσκει τα Σαββατοκύριακα Φυσική-Χημεία και Μαθηματικά, σε παιδιά του Γυμνασίου και του Λυκείου, με την εθελοντική συμμετοχή της Φυσικού Ελένης Κοντιζά.
Η προεργασία είχε ήδη ξεκινήσει από το καλοκαίρι και πλέον από το προηγούμενο Σάββατο 20 παιδιά βρέθηκαν στην αίθουσα για μια πρώτη γνωριμία. Κάθε Σάββατο στις 11.30 το πρωί θα γίνονται μαθήματα και όσα παιδιά επιθυμούν να συμμετάσχουν να βρίσκονται στην αίθουσα την συγκεκριμένη ώρα και να κάνουν εγγραφή για τα δωρεάν μαθήματα. Μια αξιέπαινη πρωτοβουλία που στόχο έχει την βοήθεια στους μαθητές και που στο μέλλον θα γίνει προσπάθεια για να έρθουν κι άλλοι καθηγητές για επιπλέον μαθήματα.
Η ”Α” συνομίλησε με την κ. Κοντιζά μετά το πρώτο μάθημα που έδωσε στα Ανώγεια και μας είπε για το πως προέκυψε και ξεκίνησαν αυτά τα φροντιστήρια. Τόνισε χαρακτηριστικά:
”Γνωρίζοντας τον π.Ανδρέα Κεφαλογιάννη, έμαθα ότι υπάρχει ανάγκη στο χωριό, όχι μόνο για βοήθεια προς τα παιδιά, αλλά και για να τα βάλουμε σε μια διαδικασία να αγαπήσουν αυτά τα μαθήματα. Το συζητούσαμε αυτό από το καλοκαίρι και πλέον ήρθε η ώρα να το κάνουμε πράξη. Σήμερα ήρθαν περίπου 20 παιδιά κυρίως του Λυκείου, αν και υπάρχουν και πολλά παιδιά του Γυμνασίου που ενδιαφέρονται. Σε πρώτη φάση θα βοηθήσουμε κυρίως τα παιδιά του Λυκείου, στα Μαθηματικά που είναι ένα προβληματικό μάθημα για πολλούς. Υπήρχε έντονο το ενδιαφέρον, τα παιδιά είναι αξιαγάπητα, με πολλές ερωτήσεις και απορίες. Ο χώρος θα είναι ανοιχτός για όσους θελήσουν να μάθουν Μαθηματικά και να τα χρησιμοποιήσουν στην ζωή τους, καθώς πρόκειται για ένα μάθημα που θα το έχουν στην ζωή τους και μετά το τέλος του σχολείου. ”κατέληξε η κ. Κοντιζά.
Γιώργος Μπαγκέρης
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η πρώτη εθελοντική αιμοδοσία που διοργανώθηκε από τον Πολιτιστικό σύλλογο και τον Αετό Ανωγείων και που ως στόχο έχει την δημιουργία της ”Τράπεζας αίματος Ανωγείων”, για την βοήθεια των συγχωριανών μας σε περιπτώσεις μεγάλης ανάγκης σε θέματα υγείας. Αρκετές φιάλες μαζεύτηκαν και σίγουρα αυτή η αξιέπαινη προσπάθεια θα έχει και αρκετές συνέχειες στο μέλλον. Αρκετοί ήταν και οι συγχωριανοί μας που έσπευσαν να δώσουν αίμα, αλλά η υπεύθυνη της κινητής μονάδας του Βενιζελείου νοσοκομείου, δεν τους το επέτρεψε καθώς δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις την συγκεκριμένη ημέρα. Την επόμενη φορά λοιπόν όλοι είμαστε αισιόδοξοι για ακόμα μεγαλύτερη συμμετοχή. Ανάμεσα σε αυτούς που προσέφεραν αίμα, ήταν ο Δήμαρχος Ανωγείων κ. Σωκράτης Κεφαλογιάννης, που πάντα στηρίζει αυτές τις πρωτοβουλίες, τα μέλη του Πολιτιστικού συλλόγου καθώς και αρκετοί ποδοσφαιριστές της ομάδας του Αετού.
Η ανακοίνωση που εξέδωσε ο Πολιτιστικός σύλλογος έχει ως εξής:
”Ευχαριστούμε θερμά όλους τους Ανωγειανούς και όλες τις Ανωγειανές ,που στήριξαν εμπράκτως την προσπάθεια του συλλόγου μας, για την ίδρυση της Τράπεζας αίματος Ανωγείων εθελοντική προσφορά τους μας γεμίζει με ικανοποίησή και μας δίνει δύναμη ώστε να συνεχίσουμε ακόμα πιο δυναμικά στο μέλλον, ώστε πάντα να υπάρχουν αποθέματα αίματος για κάθε συγχωριανό μας που το έχει ανάγκη. Ευχαριστούμε θερμά την κινητή μονάδα αιμοδοσίας του Βενιζέλειου νοσοκομείου, τους γιατρούς, τους νοσοκόμους και το υπαλληλικό προσωπικό για την άψογη συνεργασία μας. Την διαχείριση της Τράπεζας αίματος θα έχει το Δ.Σ του Πολιτιστικού συλλόγου. Για οποιαδήποτε πληροφορία, ή για την διάθεση φιαλών αίματος παρακαλούμε απευθυνθείτε στα παρακάτω τηλέφωνα:
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΒΡΕΝΤΖΟΣ ΝΙΚΟΣ 6940854855
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΚΟΥΛΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ 6977987310
ΓΡΑΜ/ΤΕΑΣ ΦΑΣΟΥΛΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ 6944239119
Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του τριήμερου επιστημονικού συνεδρίου (28, 29 και 30 Σεπτεμβρίου 2012), που συνδιοργάνωσαν στα Ανώγεια το Κέντρο Κρητικής Λογοτεχνίας και ο Δήμος Ανωγείων, με θέμα: “ο παροιμιακός και γνωμικός λόγος στην Κρήτη”.
Τους συνέδρους καλωσόρισε ο Δήμαρχος των Ανωγείων Σωκράτης Κεφαλογιάννης και στη συνέχεια προβλήθηκε ένα μέρος της ταινίας-ντοκουμέντο του Λευτέρη Χαρωνίτη, από το Τρίτο Ολοκαύτωμα, που συγκίνησε όλους.
Την κήρυξη της έναρξης των εργασιών του συνεδρίου έκανε εκ μέρους του Περιφερειάρχη Κρήτης ο Περιφερειακός Σύμβουλος κ. Νίκος Ξυλούρης.
Στο συνέδριο έγιναν τριάντα τρεις ανακοινώσεις από καθηγητές Πανεπιστημίου, ερευνητές και μελετητές του λαϊκού μας πολιτισμού, από την Ελλάδα, την Κύπρο και την Αίγυπτο. Οι ανακοινώσεις ήταν υψηλού επιπέδου και έριξαν φως σε πολλές πλευρές του παροιμιακού και γνωμικού λόγου.
Μετά από κάθε συνεδρία γίνονταν παρεμβάσεις και υπήρχε διάλογος.
Το συνέδριο παρακολούθησε πολύς κόσμος από τα Ανώγεια αλλά και από όλη την Κρήτη. Μάλιστα, κάποιοι ήλθαν, για να παρακολουθήσουν τις εργασίες του, από την Αθήνα. Ο Δήμος Ανωγείων παρέσχε γνήσια ανωγειανή φιλοξενία στους συνέδρους.
Ο τόμος με τα Πρακτικά του συνεδρίου θα τυπωθεί σύντομα και η παρουσίασή του θα γίνει στις 19 Δεκεμβρίου 2012. Τα έξοδα για την έκδοση των Πρακτικών ανέλαβε η εταιρία ΚΑΡΑΤΖΗ Α.Ε.
Οι σύνεδροι ζήτησαν από το Κέντρο Κρητικής Λογοτεχνίας να ζητήσει από τους αρμόδιους φορείς να θεσπιστεί η διδασκαλία της Λαογραφίας και να προκηρυχθούν θέσεις διδασκόντων για τη διδασκαλία του μαθήματος στα φιλολογικά και παιδαγωγικά τμήματα του Πανεπιστημίου Κρήτης. Το Πανεπιστήμιο Κρήτης είναι το μόνο στο οποίο δεν διδάσκεται Λαογραφία. Και όλη η Κρήτη είναι ένας λαογραφικός θησαυρός.
Στο συνέδριο ο κ. Hisham Derwish, αναπληρωτής καθηγητής κλασικής φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο του Καΐρου και μορφωτικός ακόλουθος της Αιγυπτιακής Πρεσβείας στην Αθήνα, πρότεινε να συνδιοργανωθεί από την Αιγυπτιακή Πρεσβεία και το Κέντρο Κρητικής Λογοτεχνίας συνέδριο για το λαϊκό πολιτισμό της Κρήτης και της Αιγύπτου.
Στο τέλος του συνεδρίου ο πρόεδρος του Κέντρου Κρητικής Λογοτεχνίας Κώστας Μουτζούρης και ο δήμαρχος του Δήμου Αμαρίου Στέφανος Σημαντήρας ανακοίνωσαν ότι το επόμενο συνέδριο του Κέντρου θα είναι συνδιοργάνωση του Κέντρου Κρητικής Λογοτεχνίας και του Δήμου Αμαρίου, θα γίνει τον επόμενο χρόνο (2013) στο Αμάρι και θα έχει ως θέμα του τον Παύλο Βλαστό, τον πατέρα της Κρητικής Λαογραφίας, του οποίου το έργο (94 τόμοι) βρίσκεται ανέκδοτο στο Ιστορικό Αρχείο Κρήτης.
Το κλείσιμο του συνεδρίου έκανε ο Δήμαρχος των Ανωγείων Σωκράτης Κεφαλογιάννης και τους συνέδρους αποχαιρέτισε με τον ποιητικό τρόπο της Κρήτης ο Γυαλάφτης.
Την Παρασκευή το βράδυ στη Ντελίνα καμαρώσαμε τα παιδιά του Πολιτιστικού Συλλόγου για το χορό τους και γενικά για όλη την παρουσία τους.
Στο Δημοτικό Συμβούλιο που έγινε στις 30/9/2012 η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ κατέθεσε σχέδιο ψηφίσματος με το οποιο καλούσε τα κόμματα της Βουλής, αλλά κυρίως τους βουλευτές του Νομού μας κ Κεφαλογίαννη (ΝΔ) και κ. Ξανθο (ΣΥΡΙΖΑ) ,να υπερψηφίσουν την πρόταση Νόμου που έχει καταθέσει το ΚΚΕ για την κατάργηση όλων των Μνημονίων και εφαρμοστών Νόμων ,που έχουν επιβάλει οι προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ της ΝΔ , ΛΑΟΣ.
Το ΚΚΕ πιστό σε αυτό που είχε αναγγείλει προεκλογικά, κατέθεσε στην Βουλή σχέδιο Νόμου με το οποιο καταργούνται οι Νόμοι με τους οποίους εφαρμόστηκαν το Μνημόνιο 1 και2 ,καθώς και οι εφαρμοστοί Νόμοι που τα συνοδεύουν . Επειδή προεκλογικά όλα τα κόμματα εμφανιζόταν είτε ως πολέμιοι του μνημονίου είτε ως διαπραγματευτές, είτε ως καταγγέλλοντες, καλούνται σήμερο με αυτή την πρόταση να απαντήσουν ευθέως αν όσα έλεγαν και υποσχόταν προεκλογικά συνεχίζουν να τα πιστεύουν.
Το Δημοτικό συμβούλιο με ψήφους 8 έναντι 7 απέρριψε την έκδοση του ψηφίσματος αυτού . Οι μάσκες λοιπόν έπεσαν και οι υποκριτικές αντιπολιτευτικές φωνές για κατάργηση ,επαναδιαπραγμάτευση, ή όπως αλλιώς το έλεγαν προεκλογικά ,στην πράξη αποδείχθηκε σκέτη κοροϊδία. Όλοι αυτοί είναι πλέον υπόλογοι έναντι των Ανωγειανων ,αλλά και ολόκληρου του Ελληνικού λαού.
Ο λαός πρέπει να στρέψει την πλάτη του σε όλους αυτούς και να χαράξει πορεία για λαϊκή εξουσία, αποδέσμευση από την ΕΕ ,διαγραφή του χρέους , με την ιδιοκτησία των μέσων παραγωγής στα δικά του χέρια . Αυτή τη λύση πρέπει να επιλέξει ο λαός γιατί μονό αυτή δίνει πειστικές απαντήσεις στα σημερινά προβλήματα. Σε όσους τρομοκρατημένοι επιλέγουν την στάση της υποτέλειας και συνεχίζουν να σκύβουν το κεφάλι , ποτέ ο λαός μας δεν κέρδισε τίποτα με μια τέτοια στάση.
ΣΧΕΔΙΟ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ
ΓΙΑ ΤΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΚΚΕ
ΠΕΡΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ
ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΑΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ
Το Δημοτικό Συμβούλιο Ανωγείων, καλεί τα κόμματα της Βουλής να ψηφίσουν την πρόταση νόμου του ΚΚΕ για κατάργηση των Μνημονίων, των Δανειακών Συμβάσεων, των Μεσοπρόθεσμων Προγραμμάτων και των Εφαρμοστικών Νόμων.
Ιδιαίτερα καλούμε επίσης τους κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους του Νομού μας να συναισθανθούν την τεράστια ευθύνη που έχουν έναντι του λαού και υπερψηφίσουν την πρόταση νόμου του ΚΚΕ, ώστε να αποδείξουν τουλάχιστον με τον τρόπο αυτό ότι στέκονται αλληλέγγυοι στο πλάι του λαού για την προάσπιση των δικαιωμάτων του. Διαφορετικά, θα τους καταστήσει υπόλογους και αναξιόπιστους στα μάτια του , στον οποιο και θα πρέπει να δώσουν αναφορά για την στάση τους .
Τέρμα οι θυσίες για τη σωτηρία των δανειστών και των τραπεζιτών.
Ενότητα, Αγώνας, Συμμαχία για να μην περάσουν τα νέα βάρβαρα μέτρα.
ΡΟΥΛΙΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ
ΑΝΩΓΕΙΑ 01/10/2012
