Σας ενημερώνουμε ότι το ΚΕΠΕΑ/ΚΠΕ Ανωγείων για τους μήνες (Οκτώβριο- Δεκέμβριο) 2024πρόκειται να υλοποιήσει εκπαιδευτικά προγράμματα για μαθητές / μαθήτριες και εκπαιδευτικούς της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Κρήτης. Τα διά ζώσης προγράμματα θα υλοποιούνται στο πεδίο για σχολικά τμήματα, τηρώντας όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Επίσης, θα υπάρχει η δυνατότητα για εξ αποστάσεως προγράμματα – ενημερώσεις μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης webex, στον «χώρο» της διαδικτυακής σχολικής τάξης.
Αίτηση συμμετοχής μπορούν να υποβάλουν οι ενδιαφερόμενοι/-ες εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Κρήτης μέχρι και την Δευτέρα 7 Οκτωβρίου, συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική φόρμα
https://forms.gle/f1zzGnBNiFWyJNH97
Προτεραιότητα για συμμετοχή στα παραπάνω προγράμματα έχουν α) όσοι / όσες συμμετέχουν στο Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που συντονίζει το ΚΠΕ Ανωγείων, β) όσοι / όσες προτίθενται να υλοποιήσουν πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης ή ερευνητική εργασία κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά, γ) όσοι / όσες εκπονούν εργαστήρια δεξιοτήτων με την τάξη τους.
Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να επιλέξουν από τα παρακάτω εκπαιδευτικά προγράμματα του ΚΠΕ Ανωγείων:
1) Στης Αμάλθειας τη γη, χρώμα, άρωμα, ζωή (Μονοήμερο ).
(Βιοποικιλότητα και ενδημισμός, ένα ταξίδι στον θαυμαστό κόσμο της φύσης του Ψηλορείτη).
Οι μαθητές μυούνται στους όρους «οικοσύστημα», «βιοποικιλότητα» και «ενδημισμός», καθώς και σε ένα επιστημονικό τρόπο εξερεύνησης και καταγραφής του φυσικού περιβάλλοντος. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές Νηπιαγωγείου, Δημοτικού σχολείου και σε μαθητές του Γυμνασίου και Λυκείου, ΕΠΑΛ, ΣΔΕ, ΕΕΕΚ
2) Όταν το νερό αγκάλιασε την πέτρα (Μονοήμερο )
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά των εκπαιδευτικών βαθμίδων (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο ΕΠΑΛ, ΣΔΕ, ΕΕΕΚ). To ανάγλυφο του Ψηλορείτη σε συνδυασμό με τις ιδιότητες του ασβεστολιθικού πετρώματος επιτρέπει στο μαθητή να παρακολουθήσει όλους τους ορατούς και αθέατους δρόμους του νερού, αλλά και τις τεχνητές παρεμβάσεις του ανθρώπου για την εκμετάλλευση του νερού.
3)Α, μπε, μπα, μπλομ… που τρέχει το νερό;) (Μονοήμερο)
ακολουθώντας τους ορατούς και αθέατους δρόμους του νερού, για μαθητές
Νηπιαγωγείου και πρώτες τάξεις του Δημοτικού
4) Επίσκεψη στο σπίτι του βοσκού,ακολουθώντας το μονοπάτι του Αγίου Υακίνθου (Μονοήμερο)
Το πρόγραμμα αυτό αφορά στα Μιτάτα-λιθόκτιστους οικισμούς του βουνού και απευθύνεται σε παιδιά όλων των σχολικών βαθμίδων (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο ΕΠΑΛ, ΣΔΕ, ΕΕΕΚ).Μπορούν να προσεγγίσουν βιωματικά το χώρο του μιτάτου, τη ζωή του βοσκού και να παρακολουθήσουν τη διαδικασία της τυροκομικής μέσα στο χώρο αυτό.
5) Παραδοσιακοί οικισμοί (Μονοήμερο)
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού σχολείου και σε μαθητές του Γυμνασίου και Λυκείου. Το πρόγραμμα αφορά στην αρχιτεκτονική και δόμηση παλιών και σύγχρονων κατοικιών της περιοχής.
6) «Ανακαλύπτω τον μυστικό κόσμο των σπηλαίων» (Μονοήμερο).
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού σχολείου και σε μαθητές του Γυμνασίου και Λυκείου ΕΠΑΛ, ΣΔΕ, ΕΕΕΚ. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσκεψη σε σπήλαια της περιοχής του Ψηλορείτη, όπου γίνεται παρουσιάζεται η βιοκοινωνία των σπηλαίων, οι μύθοι και οι θρύλοι τους .
7) «Πως το Φυσικό Περιβάλλον γεννά Πολιτισμό…»(Μονοήμερο )
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου ΕΠΑΛ, ΣΔΕ, ΕΕΕΚ και αφορά στην επίδραση του Φυσικού Περιβάλλοντος στην γέννηση, την παραγωγή και την εξέλιξη του Πολιτισμού.
«Ζώντας αειφορικά: μειώνοντας το οικολογικό μας αποτύπωμα»(Μονοήμερο)
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές Ε και ΣΤ τάξης του Δημοτικού σχολείου και Γυμνασίου και Λυκείου ΕΠΑΛ, ΣΔΕ, ΕΕΕΚ. Σκοπό έχει να κατανοήσουν οι μαθητές τον τρόπο σχηματισμού του οικολογικού αποτυπώματος μέσα από δραστηριότητες, παιχνίδια ,εργασίες να αμφισβητήσουν τις αξίες της καταναλωτικής κοινωνίας και να κάνουν τις κατάλληλες επιλογές στην καθημερινή τους ζωή, ώστε να έχουν μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα
9) Φυσικό και Ανθρωπογενές Περιβάλλον: Αξίες και Ανθρώπινα Δικαιώματα
στο πλαίσιο της Αειφορίας( Μονοήμερο για μαθητές Ε, ΣΤ Δημοτικού, Γυμνασίου και ΛυκείουΕΠΑΛ, ΣΔΕ, ΕΕΕΚ)
Σκοπό έχει να κατανοήσουν οι μαθητές τις αξίες και τα ανθρώπινα δικαιώματα στο πλαίσιο της αειφορίας και στο πλαίσιο της στρατηγικής για την εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη, η οποία περιέχει θέματα όπως μάχη για την εξάλειψη της φτώχιας, ρόλος του πολίτη, ειρήνη, ηθική, υπευθυνότητα σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο, δημοκρατία, δικαιοσύνη, ανθρώπινα δικαιώματα (προσφυγικό ζήτημα) κ.ά.
10) Είμαστε… ό,τι Τρώμε: διατροφικές συνήθειες, περιβάλλον και υγεία (Μονοήμερο)
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.ΕΠΑΛ, ΣΔΕ, ΕΕΕΚ
Το πρόγραμμα αφορά θέματα τροφής και διατροφής, καθώς η καθημερινή διατροφή αποτελεί ζωτικής σημασίας διαδικασία για κάθε ζωντανό οργανισμό. Η διαχείριση της τροφής ήταν η κινητήριος δύναμη στη διαμόρφωση του κόσμου μας.
11) Το Γεωπάρκο του Ψηλορείτη, ένα Παγκόσμιο Γεωπάρκο UNESCO(Μονοήμερο)
ο Γεωπάρκο του Ψηλορείτη, ένα Παγκόσμιο Γεωπάρκο UNESCOΤο πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά των εκπαιδευτικών βαθμίδων (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο ΕΠΑΛ, ΣΔΕ, ΕΕΕΚ). Να γνωρίσουν στη σημασία της γεωποικιλότητας και των Γεωπάρκων και τη σημασία της ανάδειξής στους, καθώς τελούν υπό την αιγίδα της UNESCO, την ανάδειξη της φυσικής κληρονομιάς του Γεωπάρκου του Ψηλορείτη.και τη σύνδεση των γεωλογικών χαρακτηριστικών του Γεωπάρκου με τον ενδημισμό της περιοχής και τη διαμόρφωση του πολιτισμού.
12)«Ο Τοίχος έχει την δική του…ιστορία»: Δημοτικού-Γυμνασίου-Λυκείου(Μονοήμερο)
Το πρόγραμμα αφορά στην ιστορία του graffiti και την ανάγκη έκφρασης σε δημόσια θέα συναισθημάτων, σκέψεων, απόψεων, ιστοριών.