Archive for Αυγούστου 2023

Στον αύλειο χώρο της ταβέρνας “Γκαγκάρης” θα πραγματοποιήσει ο Αετός την εκδήλωση του για αυτό το καλοκαίρι, με τους καλλιτέχνες Μάνο Μακρόπουλο και Βάλια Ειρηναίου σε μια αυθεντική λαϊκή βραδιά. Η εκδήλωση θα γίνει τον Δεκαπενταύγουστο και θα ξεκινήσει στις 9.30 μ.μ. Τηλέφωνα κρατήσεων: 6977-267140. Η είσοδος θα είναι ελεύθερη.

“..σε ένα ταξίδι που ξεκίνησε από τα Ανώγεια. 25 χρόνια ελληνικό τραγούδι”. Την ερχόμενη Πέμπτη, ο στιχουργός και ραδιοφωνικός παραγωγός Κώστας Φασουλάς συνομιλεί με το δημοσιογράφο Γιώργο Σαχίνη για την εικοσιπεντάχρονη πορεία του στο ελληνικό τραγουδί.
Την εκδήλωση θα ανοίξει ο Βασίλης Σκουλάς, όπου θα ερμηνεύσει τραγούδια από την συνεργασία τους. Την Πέμπτη 17 Αυγούστου στις 8 μ.μ. στον “Τόπο του Βοσκού” στα Ανώγεια. Διοργάνωση: “Ανηφοράς”

Στην πανέμορφη μικρή πλατεία στον Λαγκό θα γίνει η επόμενη εκδήλωση του δήμου Ανωγείων, με την εξαιρετική τραγουδίστρια Μαρία Κώτη και το συγκρότημα “Αγκινάρες” να εμφανίζονται εκεί την Τετάρτη 16 Αυγούστου στις 9.30 μ.μ. Ένας ιδιαίτερος και πανέμορφος χώρος, η πλατεία στον Λαγγό που δεν έχει αξιοποιηθεί όπως θα έπρεπε όλα αυτά τα χρόνια και θεωρούμε ένα από τα όμορφα μέρη για εκδηλώσεις και συζητήσεις. Καλή διασκέδαση!
Ολόκληρη η ομιλία της δασκάλας του δημοτικού σχολείου, Ευτυχίας Νταγιαντά-Φασουλά στη σημερινή εκδήλωση του Δήμου Ανωγείων στο Αρμί, έχει ως εξής:
“Σεβαστοί πατέρες,
Αξιότιμοι κύριοι και κυρίες εκπρόσωποι Αρχών και φορέων,
Αγαπητοί συγχωριανοί,
«Την ιστορία του χωριού θα πω με λίγα λόγια,
Πως τρεις φορές το κάψανε μα πάλι είν’ Ανώγεια».





Ημέρα μνήμης και τιμής η 13η Αυγούστου, για όλους τους Ανωγειανούς όπου γης με πλήθος κόσμου και επισήμων να κατακλύζουν την πλατεία Αρμί για να τιμήσουν την 79η επέτειο από το τρίτο Ολοκαύτωμα των Ανωγείων από τους Ναζί.
Κλίμα συγκίνησης για τους ήρωες που έδωσαν τη ζωή τους στον αγώνα, τους χιλιάδες που έφυγαν ως πρόσφυγες σε δεκάδες χωριά της Κρήτης, αλλά και σε αυτούς που επέστρεψαν και έχτισαν ξανά πέτρα με πέτρα το χωριό, ξανακάνοντας το Ανώγεια για τρίτη φορά μέσα από τα χαλάσματα.
Στα Ανώγεια μεταξύ άλλων βρέθηκαν σήμερα, ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ. Ευγένιος, ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Ιωάννης Κεφαλογιάννης, ο Βουλευτής Ρεθύμνου του ΠΑΣΟΚ Μανόλης Χνάρης, ο Βουλευτής Ηρακλείου της Ν.Δ Κωνσταντίνος Κεφαλογιάννης, ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, ο πρώην Βουλευτής Ρεθύμνου Ανδρέας Ξανθός, ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Κρήτης Σπύρος Δανέλλης, ο δήμαρχος Μυλοποτάμου Δημήτρης Κόκκινος,ο πρέσβης της Σερβίας στην Ελλάδα Ντούσαν Σπασόγιεβιτς, οι Περιφερειακοί σύμβουλοι, Νίκος Σκουλάς, Νίκος Ξυλούρης, Μιχάλης Σαρρής, Κώστας Δανδουλάκης, εκπρόσωποι όλων των σωμάτων ασφαλείας και των ενόπλεων δυνάμεων. Αργότερα στους επίσημους, ο δήμαρχος Ανωγείων Σωκράτης Κεφαλογιάννης παρέθεσε τραπέζι στην ταβέρνα “Αμάλθεια”.
Άγημα του στρατού απέδιδε τιμές, ενώ η εκδήλωση ξεκίνησε με επίσημη δοξολογία στην εκκλησία του Αγίου Ιωάννη χοροστατούντος του Αρχιεπισκόπου Κρήτης κ. Ευγενίου. Το ιστορικό της ημέρας εκφώνησε η δασκάλα Ευτυχία Νταγιαντά-Φασουλά με τίτλο” Η δύναμη της Ανωγειανής ψυχής στο δρόμο για την ελευθερία”.
Την παράσταση έκλεψαν και καταχειροκροτήθηκαν δυο μικρά παιδιά του δημοτικού, ο Νικήτας Γ.Χαιρέτης που διάβασε την διαταγή ισοπέδωσης των Ανωγείων από τους Γερμανούς και τον Αντώνη Νικ. Δραμουντάνη που τραγούδησε το “Ω, Παναγιά μου Ανωγειανή” με τη συνοδεία του μαντολίνου του Βασίλη Δραμουντάνη. Πολλά μπράβο στη νέα γενιά που συγκίνησε με το πάθος και την αγάπη για τον τόπο και τις αξίες που πρεσβεύει.
Το βράδυ οι εκδηλώσεις μνήμης του δήμου θα συνεχιστούν στο θέατρο “Νίκος Ξυλούρης” με τον Βασίλη Ξυλούρη και την Μαρία Σταυρακάκη και ένα πλήθος ακόμα μουσικών.
Και του χρόνου Ανώγεια!

Ο Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (ΠΕΔ) Κρήτης Γιάννης Κουράκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση για την 79η Επέτειο του Ολοκαυτώματος των Ανωγείων
«Η ανάμνηση των τραγικών γεγονότων που εκτυλίχθηκαν στον ηρωικό τόπο των Ανωγείων, αποτελεί ένα οδυνηρό κεφάλαιο της τοπικής Ιστορίας, αφού το αίμα εκατοντάδων γενναίων αγωνιστών έβαψε ανεξίτηλα την περιοχή που με πάθος υπερασπίστηκαν.