Archive for Νοεμβρίου 2022

Ο Δήμος Ανωγείων  τιμώντας την μνήμη των Ηρώων της Αρκαδικής Εθελοθυσίας, σας προσκαλεί στην εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του Ανδριάντα του Ήρωα Εμμανουήλ Βασιλείου Αναγνώστου Σκουλά, Πυρπολητή της  Ιεράς Μονής Αρκαδίου ,  στις 7 Νοεμβρίου 2022,  ημέρα Δευτέρα και ώρα 12 μ.μ.

Πρόγραμμα της εκδήλωσης :

-Ώρα 12:00  Επιμνημόσυνη δέηση

-Εκφώνηση ονομάτων φονευθέντων Ανωγειανών κατά τα έτη 1866-1867

-Εκφώνηση ομιλίας με θέμα: «Εμμανουήλ Βασιλείου Αναγνώστου Σκουλάς, Πυρπολητής  Ιεράς Μονής Αρκαδίου. Η αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας», από τον Γιώργη Σκουλά του Μιλτιαδαντρέα, Συγγραφέα- Ερευνητή.

-Κατάθεση στεφάνων στο χώρο του ανδριάντα

-Ενός λεπτού σιγή

-Ανάκρουση Εθνικού Ύμνου

Καλούνται όλοι να τιμήσουν την εκδήλωση με την παρουσία τους.

Θα τηρηθούν όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα

 

Το ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ) απευθύνει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς υποβολή αιτήσεων προς σύναψη σύμβασης μίσθωσης έργου προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες που σχετίζονται με τη λειτουργία του Κέντρου Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων Ανωγείων.

Διαβάστε την συνέχεια... »

Ξεχωριστή ήταν σήμερα στο Μεϊντάνι, η παρουσία του Μητροπολίτη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου κ.κ. Πρόδρομου, που ανηφόρισε στα Ανώγεια μετά την λειτουργία που τέλεσε στην Ιερά Μονή Δισκουρίου, ώστε να παρευρεθεί για πρώτη φορά και στο πανηγύρι του Αϊ Γιώργη. Ο κόσμος τον υποδέχθηκε με θέρμη και ο ίδιος κάθισε μαζί του και συνομίλησε για τις ανάγκες και τα προβλήματα της καθημερινότητας που τους απασχολούν. Ήταν η πρώτη παρουσία του και στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου μετά την πρόσφατη ανάληψη των καθηκόντων του. Ο πάτερ Ανδρέας Κεφαλογιάννης τον ξενάγησε στο Ναό, με τον Σεβασμιότατο κ.κ Πρόδρομο να μαθαίνει για τα σκλαβέρια και τον όρκο του βοσκού, τις τοιχογραφίες τόσο των ηρώων της Ελληνικής Επανάστασης, όσο και εξωτερικά του Ναού με τις αναφορές στο Ολοκαύτωμα των Ανωγείων, αλλά και για το ποίημα που είναι χαραγμένο, προς τιμήν του Αι Γιώργη, γραμμένο από το  δημοσιογράφο Μιχάλη Λαμπαθάκη, το οποίο του έκανε εξαιρετική εντύπωση.

Η ΑΝΩΓΗ συνομίλησε με τον Μητροπολίτη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου κ.κ. Πρόδρομο που σε δήλωση του για την επίσκεψη του στα Ανώγεια, ανέφερε τα εξής:

“Με μεγάλη χαρά βρίσκομαι σήμερα στα Ανώγεια και εγώ προσκυνητής στον Ναό του Αγίου Γεωργίου, επικαλούμενος την πρεσβεία του μεγάλου αυτού Αγίου της Πίστεως μας, για τον τόπο μας και για ολόκληρο τον κόσμο. Όπως γνωρίζουμε όλοι, ο Αϊ Γιώργης είναι από τους πιο λαοφιλείς Αγίους και είναι συνυφασμένος με τους αγώνες των ανθρώπων, με την καθημερινότητα της ζωής τους και με κάθε μορφής θυσία και αγώνα για τα ιδανικά, την ελευθερία, την ανθρωπιά και την πίστη μας.

Εύχομαι ο Άγιος Γεώργιος να σκεπάζει τα ένδοξα και ιστορικά Ανώγεια, τούτο τον τόπο που πλουτίζει την εκκλησιαστική μας επαρχία, την Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου και είναι για μένα πάντοτε καύχηση και χαρά να ανταμώνω με ανθρώπους γνήσιους και αληθινούς, με ανθρώπους που τιμούν την πρεπιά της Κρήτης, έτσι θα το πω γιατί αυτό είναι ένας πλούτος που στους καιρούς τούτους που όλα με ευκολία ισοπεδώνονται, είναι σπουδαίο πράγμα να κρατούμε ψηλά την πίστη μας, τις παραδόσεις μας, την ιστορία και την ταυτότητα του τόπου μας. Κι αυτό το κάνουν τα Ανώγεια με τον πιο όμορφο τρόπο.

Για αυτό χαίρω και συγχαίρω και ευχαριστώ και θέλησα σήμερα, έχοντας τελειώσει πριν λίγο τη λειτουργία στην Ιερά Μονή του Δισκουρίου που γιορτάζει, να ανηφορίσω μέχρι εδώ, για να ανταμώσουμε όλοι μαζί και να συνεορτάσουμε την μεγάλη αυτή ημέρα.”

 

Η εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, γέμισε από κόσμο που θέλησε να ανάψει ένα κερί για να τιμήσει την μεγάλη εορτή του Αγίου Γεωργίου του Μεθυστή, σε ένα όμορφο και ηλιόλουστο πρωινό σήμερα Πέμπτη 3 Νοεμβρίου, στα Ανώγεια. Ο πάτερ Ανδρέας Κεφαλογιάννης, μαζί με τους υπόλοιπους ιερωμένους του χωριού, τέλεσαν την πανηγυρική Θεία Λειτουργία, ενώ έγινε και η περιφορά της εικόνας του Αγίου Γεωργίου, γύρω από τον Ιερό Ναό.

Από νωρίς όλοι οι άνθρωποι της ενορίας, γυναίκες και άντρες κάθε ηλικίας, προετοίμαζαν την πλατεία Μεϊντάνι, ώστε να την καθαρίσουν, να την στρώσουν και να φτιάξουν όλες τις αυθεντικές Ανωγειανές γεύσεις, για το τραπέζι που ακολούθησε και παρατέθηκε σε όλο τον κόσμο που βρέθηκε στο χωριό για το πανηγύρι.

Από κάθε σπίτι της ενορίας, ερχόντουσαν φαγητά και γλυκά, ενώ οι κτηνοτρόφοι, φρόντισαν για το κρέας, καθώς παράλληλα προσέφεραν και ζώα από τα κοπάδια τους, τάματα για την εορτή του Αι Γιώργη.

Άλλωστε και το ίδιο το πανηγύρι στο Μεϊντάνι, ξεκίνησε από επιθυμία των ίδιων των ενοριτών και διοργανώθηκε για πρώτη φορά τον Νοέμβριο του 2016. Μετά από ένα διάλειμμα το 2020 και το 2021 λόγω της πανδημίας, επέστρεψε φέτος και θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια με την ίδια ζέση και θέληση.

Στο πανηγύρι του Αι Γιώργη, βρέθηκε και ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου κ.κ Πρόδρομος. Μετά τη λειτουργία, ο π. Ανδρέας Κεφαλογιάννης απευθυνόμενος στον κόσμο που βρέθηκε στην εκκλησία για να τιμήσει τον Άγιο, τόνισε τα εξής: “Μετά από δυο χρόνια, αξιωθήκαμε να κάνουμε ξανά το πανηγύρι μας, να μαζευτεί ο κόσμος και να καθήσουμε όλοι μαζί στο ίδιο τραπέζι, μονιασμένοι και αγαπημένοι για να πιούμε ένα κρασί. Μια πρωτοβουλία που δεν θα γινόταν ποτέ πράξη, αν το 2016 δεν το ξεκινούσαν οι τρεις άνθρωποι της ενορίας μας, ο Γιώργης Σαμόλης, ο Δημήτρης Κονιός και ο Μιχάλης Νταγιαντάς. Εύχομαι να είναι πάντα καλά και βλέπουν ότι μεταλαμπάδευσαν αυτή τη προσφορά και τη φλόγα τους και στους νεότερους.

Εύχομαι να είστε όλοι καλά, να προχωρούμε μονιασμένοι με όπλο μας την αγάπη, την παιδεία, τον πολιτισμό και την αλληλεγγύη που δόξα τω Θεώ την έχουμε πληθώρα στο χωριό μας.” ολοκλήρωσε. 

Ευχόμαστε χρόνια πολλά σε όλο τον κόσμο!

Η ενορία θα ήθελε να ευχαριστήσει για την σημαντική προσφορά τους για την υλοποίηση του τραπεζιού, τους κάτωθι:

-Τον Γιάννη Φασουλά και την εταιρεία “KRIVEK”

-Το super market του Μπάμπη και Ειρήνης Δραμουντάνη

-Το super market “ΝΤΑΓΙΑΝΤΑ”

-Το κρεοπωλείο “ΤΖΑΒΟΛΙΟΣ”

-Τον φούρνο “ΝΤΑΓΙΑΝΤΑ”

-Τον φούρνο “ΧΑΙΡΕΤΗ” Φουνά.

–Την Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Μυλοποτάμου.

 

 

 

 

Πραγματοποιήθηκαν την Πέμπτη 27 Οκτωβρίου στα Ανώγεια οι διαδικασίες συγκρότησης της Συντονιστικής Επιτροπής της Δημοτικής Οργάνωσης Δήμου Ανωγειων όπου εξελέγησαν ομόφωνα οι εξής:

Συντονιστής : Πασπαράκης Μανόλης
Αναπληρωτής:Σκουλάς Γιάννης
Υπεύθυνος Οργανωτικού: Αεράκης Γιάννης
Μέλος: Πλουσή Αγάπη
Μέλος: Σαλούστρου Εμμανουέλα

Παρόντες στις διαδικασίες συγκρότησης ήταν ο Γραμματέας της Νομαρχιακής Επιτροπής Μιχάλης Σαρρής, ο αναπληρωτής Γραμματέας ΝΕ Ανδρέας Αντωνίου και ο περιφερειακός σύμβουλος Μανόλης Χνάρης
Μετά την συγκρότηση του οργάνου το Κλιμάκιο του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ βρέθηκε στην κεντρική πλατεία του χωριού όπου συνομίλησε με κατοίκους των Ανωγείων.

 

Ολοκληρώθηκε η επίσκεψη της ΤΕ Ρεθύμνου του ΚΚΕ στο ιστορικό χωριό των Ανωγείων, την Κυριακή 30/10/22. Η επίσκεψη είχε προγραμματιστεί με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου.

Η επίσκεψη ξεκίνησε με εκδήλωση στο Δημαρχείο Ανωγείων με θέμα: «28η Οκτωβρίου, το μεγάλο ΟΧΙ του ελληνικού λαού. Τιμάμε τα 81 χρόνια από την ίδρυση του ΕΛ.Α.Σ». του επισκέπτες αλλά και τους Ανωγειανούς παρευρισκόμενους, καλωσόρισε η ΚΟ Ανωγείων ενώ την εκδήλωση άνοιξε ο Μανούσος Μανουσογιάννης , μέλος της ΤΕ. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν και ο Σάββας Βασιλειάδης, γραμματέας της ΕΠ Κρήτης και μέλος της ΚΕ, ο Νίκος Μανουσάκης και ο Αλέκος Μαρινάκης, περιφερειακοί σύμβουλοι. Αμέσως μετά, τον λόγο πήρε ο Γιώργος Μαργαρίτης, καθηγητής νεότερης και σύγχρονης ιστορίας του ΑΠΘ, ο οποίος τόνισε, μεταξύ άλλων,:

Η εισβολή των στρατευμάτων της φασιστικής Ιταλίας τα ξημερώματα της 28ης Οκτώβρη 1940 αποτέλεσε το εναρκτήριο γεγονός-ορόσημο μιας περιόδου που θα οδηγούσε στο δράμα της τριπλής φασιστικής κατοχής (ιταλικής, γερμανικής, βουλγαρικής), αλλά και στην αφύπνιση και ηρωική μαζική δράση των εργατικών-λαϊκών δυνάμεων, μέσα από τις γραμμές του ΚΚΕ και του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ, από την οποία μπορούν να αντληθούν χρήσιμα ιστορικά διδάγματα.

Διαβάστε την συνέχεια... »

-->