Archive for Νοεμβρίου 2019

Επανεκλογή στην προεδρεία του ΤΕΕ-ΤΑΚ έδειξε η χθεσινή κάλπη στην ψηφοφορία των Μηχανικών Ανατολικής Κρήτης για την Ειρήνη Βρέντζου και την παράταξη της Αυτόνομοι Μηχανικοί Ανατολικής Κρήτης (ΑΜΑΚ) που συγκέντρωσε ποσοστό 40,76% αφήνοντας στη δεύτερη θέση το ΔΚΜ με 29,07% και στην τρίτη το openΤΕΕ με 26,95%! Η Ειρήνη Βρέντζου πρόεδρος του ΤΕΕ-ΤΑΚ τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, κέρδισε ξανά την εμπιστοσύνη των συναδέλφων της καθώς ξεχώρισε ιδιαίτερα με την μαχητικότητα, τις διεκδικήσεις και την αποτελεσματικότητα της κατά τη διάρκεια της θητείας της.

Παράλληλα την εκλογή τους πέτυχαν και δυο Ανωγειανοί υποψήφιοι με τον συνδυασμό της ΑΜΑΚ, η Μαρία Ξυλούρη εκλεγμένη αντιπρόσωπος στο Νομό Ηρακλείου με 90 ψήφους και ο Ανδρέας Σωμαράς (σ.σ το γένος Σαλούστρου) με 76 ψήφους (291 ψήφους συγκέντρωσε η επικεφαλής του ψηφοδελτίου Ειρήνη Βρέντζου). Σπουδαίος αγώνας και για τον Μανόλη Βρέντζο και Γιάννη Μπρίνταλο που για λίγους σταυρούς τελικά δεν πέτυχαν την εκλογή τους!

Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων η Ειρήνη Βρέντζου και η παράταξη ΑΜΑΚ προέβησαν στην ακόλουθη ανακοίνωση:

“Η παράταξη της ΑΜΑΚ ευχαριστεί όλους όσοι την στήριξαν για άλλη μια φορά αναδεικνύοντας την 1η δύναμη στο ΤΕΕ/ΤΑΚ αυξάνοντας τη δύναμή της στην Κεντρική Αντιπροσωπεία.Το μήνυμα που ήθελε να δώσει η ΑΜΑΚ όταν πρώιμα, από το 2000, θεώρησε θεμελιώδες το θέμα της αυτονομίας, αποτελεί πολύ σημαντικό διακύβευμα σήμερα, όταν πολλοί αναρωτιούνται όχι μόνο “με ποια πολιτική προχωρούμε” αλλά και με τι είδους οργάνωση πρέπει να προχωρήσουμε, που να εμπεριέχει περισσότερη δημοκρατία και στενότερη σχέση με τον τόπο και αναφορά στις τοπικές ιδιαιτερότητες.”

Η ΑΝΩΓΗ απευθύνει τα συγχαρητήρια της στην πρόεδρο του ΤΕΕ-ΤΑΚ Ειρήνη Βρέντζου και στους εκλεγμένους του συνδυασμού της και τους εύχεται μια καλή και δημιουργική θητεία!

 

Σπουδαία εμφάνιση πραγματοποίησε ο Αετός στο γήπεδο του Λίντο για την 6η αγωνιστική με αντίπαλο τα Καμίνια, αλλά η ατυχία, τα δοκάρια και μια άστοχη απόφαση της επόπτριας Μασέλη στο γκολ του Βασσάλου στις καθυστερήσεις του στέρησαν μια πολύτιμη νίκη. Όπως φαίνεται και στο βίντεο του Νίκου Σωμαράκη το γκολ που δεν μέτρησε ως οφσάιντ ήταν κανονικό και αυτή ήταν η κομβική φάση που στέρησε δυο βαθμούς από την ομάδα.

Το 1-1 με τα Καμίνια ήταν “μαγική” εικόνα, με τον Αετό να έχει 17 τελικές προσπάθειες, δυο δοκάρια και δυο γκολ τελικά  που ακυρώθηκαν ως οφσάιντ (σ.σ το δεύτερο σωστά). Με την εμφάνιση του όμως έδειξε ότι θα είναι ένα από τα φαβορί για τα δυο εισιτήρια της ανόδου, με την απόσταση που τον χωρίζει πλέον από τη δεύτερη θέση να είναι 3 βαθμοί.

Το 0-1 έγινε μετά από εκτέλεση φάουλ του Βιτώρου στο 15′ και την κεφαλιά αυτογκόλ του Παπαδάκη, ενώ τα Καμίνια ισοφάρισαν σε μια ανύποπτη φάση στο 81′ από βαθιά σέντρα και κεφαλιά του Παπαδάκη στο δεύτερο δοκάρι. Δυο δοκάρια με την κεφαλιά του Σπαχή στο 87′ και το φάουλ του Βιτώρου στο 94′ και δυο ανεπανάληπτες χαμένες φάσεις με τον Καρακωνσταντάκη στο 22′ και τον Βιτώρο στο 75′! Το γκολ του Βασσάλου από την πάσα του Μέμου που κακώς δεν μέτρησε ήρθε στο 91′ ενώ σωστά ακυρώθηκε το γκολ του Σπαχή στο 93′ με τον Αετό να έχει πολλά παράπονα από τη διαιτησία αλλά και το πολύ σκληρό παιχνίδι των γηπεδούχων που κατάφεραν πάντως να τελειώσουν τον αγώνα χωρίς κάποια αποβολή!

Η σύνθεση του Αετού:Τσαχάκης-Μέμος-Παπαδομιχελάκης-Σπαχής-Κεφαλογιάννης (27′ λ.τ Δ.Ξυλούρης)-Κρητικός-Ανδρικάκης-Βιτώρος-

Δραμουντάνης(63’Πιντιλί)-Μαρής(77′ ΑΠ.Ξυλούρης)-Καρακωνσταντάκης(87’Βασσάλος).

Την ερχόμενη Κυριακή στις 3 μ.μ ο Αετός θα υποδεχθεί στα Ανώγεια την Παλιανή για την 7 αγωνιστική. Δείτε στο βίντεο του Νίκου Σωμαράκη τα δραματικά τελευταία δέκα λεπτά, όπου είχαμε τα δυο δοκάρια και τα δυο γκολ που ακυρώθηκαν για τον Αετό:

το Χιτσκοκικό φινάλε …. ΚΑΜΙΙΝΙΑ – ΑΕΤΟΣ ΑΝΩΓΕΙΩΝ (3-11-2019)

 

Φωτογραφίες: Μανόλης Σαμόλης

Με λαμπρότητα εορτάστηκε και φέτος στο Μεϊντάνι ο Αι Γιώργης ο Μεθυστής, με πλήθος κόσμου να κατακλύζει τον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου και στη συνέχεια την πλατεία για να απολαύσει το πλούσιο τραπέζι που παρατέθηκε. Ήταν η έκτη συνεχόμενη χρονιά για ένα θεσμό πλέον της εκκλησίας μας στον οποίο συμμετέχουν άντρες και γυναίκες όλων των ηλικιών.

Στην φετινή γιορτή μετά την πανηγυρική Θεία Λειτουργία τιμήθηκαν οι δυο γηραιότερες γυναίκες του χωριού μας, η 101 ετών Ανδρονίκη Ντερτζή και η 99 χρόνη Κλεάνθη Φρυσάλη. Συγκινημένες και οι δυο παρέλαβαν ως δώρο από την εκκλησία μια εικόνα του Αγίου Γεωργίου και μια ανθοδέσμη, η Κλεάνθη από τα χέρια του Δημάρχου Ανωγείων Σωκράτη Κεφαλογιάννη και η Ανδρονίκη από τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου Μαλεβιζίου Σπύρο Καλλέργη!

Οι Αγιωργιώτες φιλοξένησαν στη συνέχεια άψογα κατοίκους και επισκέπτες των Ανωγείων με το τραπέζι που ετοίμαζαν εδώ και ημέρες. Άντρες και γυναίκες της ενορίας ενώθηκαν ξανά και πέτυχαν το ιδανικότερο αποτέλεσμα κάτω από τον λαμπερό σημερινό Ανωγειανό ήλιο!

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΝΩΓΕΙΩΝ

Μετά την Θεία Λειτουργία ο Σωκράτης Κεφαλογιάννης μίλησε για την τιμή στις δυο γηραιότερες γυναίκες των Ανωγείων και δήλωσε σχετικά: Είναι πολύ Σημαντική η πρωτοβουλία της Ενορίας του Αγίου Γεωργίου, να τιμήσει τις δύο μεγαλύτερες σε ηλικία Ανωγειανες γυναίκες.

Την Κλεάνθη Φρυσαλη και την Ανδρονίκη Ντερτζη.  Στο πρόσωπο αυτών των γυναικών τιμούμε και ευχαριστούμε την γυναίκα, την μάνα, την αδερφή, την κόρη που πέρασε κακουχίες, αντιστάθηκε και δούλεψε να ξαναχτισει το σπιτικό της και το χωριό της και δεν έπαψε ποτέ να μεταφέρει αξίες και να διαπαιδαγωγεί γενιές γενεών. Δείχνοντας μας τον μονόδρομο που πρέπει να ακολουθήσουμε. Χρόνια Πολλά σε όλους. ..”

 ΤΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΤΟΥ ΠΑΠΑ-ΑΝΔΡΕΑ

ΜΕ τη Βοήθεια του Θεού και το κάλεσμα του Αγίου μας, του Άι Γιώργη του προστάτη μας, βρεθήκαμε σήμερα στην εκκλησιά του, στην Πλατεία μας, ανάψαμε το κερί μας και προσευχηθήκαμε ο κάθε ένας μας με τον δικό του τρόπο και τα δικά του λόγια για όσα πιστεύουμε ότι μας αξίζουν.

Σε αυτή την προσευχή αναδεικνύεται και η σχέση μας με το θείο, το ιερό, το ορθόδοξο. Σε αυτή την προσευχή, αδέρφια μου αντανακλάται με ένα εσωτερικό φως το ανάστημα το ανθρώπινο και το πνευματικό του κάθε ενός μας ξεχωριστά. 

Διότι όπως γνωρίζουμε, το ύψος του ανθρώπου ξεκινάει από τα πόδια του και τελειώνει στο κεφάλι του. Από κει και πάνω όπως έχει πει και ο ποιητής Αργύρης Χιόνης, ξεκινάει το ανάστημα του… Και αυτό το ανάστημα έχει απόλυτη και συνεπή σχέση με την ιερότητα που έχει κάθε ένας μέσα του. Το ανάστημα αυτό έχει απόλυτη σχέση με ότι ανθρώπινο έχει ο καθένας μέσα του. Έχει απόλυτη και δυνατή σχέση με τον ίδιο τον Θεό το ανάστημα που έχει ο καθένας μας.

Και αν αδέρφια μου θελήσουμε να αυξήσουμε το ανάστημα μας, αν θέλουμε να είναι ευδιάκριτο, ζηλευτό και υπολογίσιμο από τους συνανθρώπους μας και τον καθρέπτη μας, τότε το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να φτιάξουμε φρούριο, πύργο ψηλό και άτρωτο που μέσα του θα φυλάξουμε αξίες και αρχές που δίχως αυτές έχουμε ύψος αλλά δεν έχουμε ανάστημα.

Αξίες και αρχές όπως η Αξιοπρέπεια, το Φιλότιμο, η Φιλοπατρία, η Ευγένεια και ο Σεβασμός. Αξίες και αρχές όπως επίσης, η Αξιοσύνη, η Διάκριση μα και η Φιλία.

Μα για να χτίσουμε το κάστρο που θα φυλάξουμε μέσα όλες αυτές τις Αξίες και Αρχές μας θα πρέπει πάνω και πέρα από όλα να είμαστε ελεύθεροι άνθρωποι. Αξιόλογοι και δυνατοί, ώστε πέτρα την πέτρα, καντουνάδες και ιστούς να καταφέρουμε να τα σηκώσουμε στα χέρια μας και να τα στέσουμε με ισορροπία και γεωμετρία το ένα πλάι ή δίπλα στο άλλο για να φτιάξουμε την αξιοθήκη του ο κάθε ένας μας και όλοι μαζί. 

Αξιοπρέπεια, αξία που γεννά την αυτοπειθαρχία, την γενναιοδωρία και αποπνέει ανθρωπιά.  Ο αξιοπρεπής άνθρωπος δε φοβάται ούτε ακόμη και το θάνατο διότι και αυτόν ακόμη πολεμά, στέκεται μπρος του έτοιμος και άφοβος. Η ετοιμότητα αυτή είναι παιδί της αξιοπρέπειας. 

Φιλότιμο, αξία που εμπεριέχει πράξεις αυτοθυσίας και ίσως για αυτό να είναι από τις αρετές των Ελλήνων ίσως η πιο υψηλή. Μόνο αν διατηρούμε, διαθέτουμε φιλότιμο μπορούμε να έχουμε θυσιαστική πορεία, θαυμαστή και αρεστή από θεό και ανθρώπους. 

Φιλοπατρία, η αξία που πρεσβεύει όλα όσα έχουμε μέσα μας για τις παρακαταθήκες των ηρώων μας, των ματωμένων σημαιών στις δύσκολες εποχές της πατρίδας μας. Όλα όσα έχουμε μέσα μας για τις ιστορίες και τα παραμύθια των παππούδων, των γιαγιάδων μας. Η αγάπη στην πατρίδα, μάνα, γη που  φιλοξενεί τις ωραιότητες μας αλλλά και τις απρέπειες μας χωρίς να μας μαλώνει. Αυτή τη φιλοπατρία έχουμε υποχρέωση να τη διδάξουμε στα παιδιά μας επιμένοντας στο θαυμασμό για τα πονεμένα χώματα και τις αλησμόνητες πατρίδες μας. 

Ευγένεια Σεβασμός Αξιοσύνη, Διάκριση… Αξίες που μπορούν να μας χαράξουν δρόμους στις δύσκολες εποχές που διανύουμε, που δίνουν χαμόγελο σε όσους τις κατέχουν, σε όσους τις μεταλαμπαδεύουν σε όσους τις εισπράττουν. Είναι οι αξίες εκείνες που κάνουν να μάτια να χαμογελούν, να δακρύζουν, να αγκαλιάζουν σε όλα όσα δύσκολα αντέχονται σε όλα όσα οι καρδιές μας πάνε να λυγίσουν. Σπάμε τα δεσμά της άρνησης, της μιζέριας και του συνεχούς παράπονου βάζοντας αδέρφια μου στις ζωές μας την ευγένεια το σεβασμό, την αξιοσύνη και τη διάκριση. Έχοντας τις αξίες αυτές ως προμετωπίδα, να είστε, να είμαστε όλοι σίγουροι πως διαθέτουμε ασπίδα προστασίας που συν Θεό, μας καταστούν άτρωτους σε όσα η ύλη και η κακία θέλουν να μας καταλήξουν.

Και όλα αυτά τα χαρίσματα, οι αξίες και οι αρχές αν θελήσουμε να τα ζήσουμε στο έπακρο, το μόνο που πρέπει να πράξουμε είναι να βάλουμε το χέρι στο ευαγγέλιο της φιλίας και να ορκιστούμε βαθιά πίστη και με αυτή συμπόρευση.

Χωρίς φιλία αδέρφια μου, τίποτε δε θα μπορέσουμε να καταφέρουμε. Φιλία με τον εσωτερικό εαυτό μας, φιλία με τους γύρω μας, φιλία με τη ζωή φιλία όμως και με το Θεό μας.

Δίχως τη φιλία, θα παραμείνουμε άσπλαχνοι. Θα συρθούμε στην απομόνωση του κακού μας εαυτού, θα ζωγραφίσουμε με κάρβουνο και όχι με χρώματα.

Αυτό προσφέρει η Φιλία… Χρώματα στη ζωή μας τα οποία είναι ικανά να κάνουν ακόμα πιο όμορφες τις αξίες μας… Ακόμα πιο όμορφη την Αξιοπρέπεια, το Φιλότιμο, τη Φιλοπατρία, την Ευγένεια το Σεβασμό, την Αξιοσύνη, τη Διάκριση, ακόμη πιο όμορφη τη Φιλία.

Δηλαδή να ζήσουμε αδέρφια μου μία ζωή γεμάτη χρώμα που ακόμη και το Θεό μας τον κάνει ευτυχισμένο.

Ας γίνουμε αδέρφια μου ευτυχισμένοι, ας μην κουραζόμαστε στη μονοτονία του γκρι.

Αυτό το Χρώμα τιμούμε σήμερα και στις δύο γερόντισσες μας εδώ στα Ανώγεια που για 100 χρόνια υπάρχουν στηρίζοντας τις δικές μας πορείες προσπαθώντας τόσα χρόνια, έναν αιώνα με μικρές πινελιές αργά αλλά σταθερά να μας γεμίσουν χρώμα, θεό, μαθαίνοντας μας με πράξεις πολλές και λιγότερες κουβέντες ότι η Αξιοπρέπεια, το Φιλότιμο, η Φιλοπατρία, η Ευγένεια, ο Σεβασμός, η Αξιοσύνη, η Διάκριση μα και η Φιλία κρατούν τον άνθρωπο στο ανθρώπινο ύψος αλλά του προσθέτουν συνεχώς ανάστημα τόσο που μπορεί ακόμη και να φτάσει το θεό.

Να είστε όλοι ευλογημένοι, υγιείς, δυνατοί. Όλοι μαζί μπορούμε να χτίσουμε τους πύργους μας για να προστατέψουμε όσα ο θεός μας επιτρέπει και μας αξιώνει να ζούμε.

Ας έχουμε την ευχή του κυρίου μας και το χαμόγελο των γύρων μας.

Και του χρόνου αδέρφια μου ας είμαστε πάλι όλοι εδώ χωρίς να λείπει κανείς μας.

 

Το πρόγραμμα «Νέα Γεωργία για τη Νέα Γενιά» παρέχει τη δυνατότητα σε νέους κτηνοτρόφους, 18-45 ετών να παρακολουθήσουν δωρεάν προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης στην Αιγοπροβατοτροφία & Γαλακτοκομία –Τυροκομία.

Το πρόγραμμα αφορά στην εντατική εκπαίδευση 20 νέων ανθρώπων από τo Νομό Ρεθύμνου, που θέλουν να ασχοληθούν ή ασχολούνται με την κτηνοτροφία. Στόχος είναι η ενίσχυση των γνώσεων και των δεξιοτήτων τους σε τομείς κλειδιά της αιγοπροβατοτροφίας για την ανάκαμψη της τοπικής και της εθνικής οικονομίας.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού στον τομέα της αιγοπροβατοτροφίας σχεδιάζεται και υλοποιείται από έμπειρους καθηγητές του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, με επικεφαλής τον κ. Γ. Παπαδομιχελάκη από το Τμήμα Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής και με την ευγενική τεχνική υποστήριξη του Κέντρου Επαγγελματικής Κατάρτισης Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης (Κ.Ε.ΚΑ.Π.Ε.Ρ – Περιφέρειας Κρήτης).

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Αιγοπροβατοτροφίας & Γαλακτοκομίας-Τυροκομίας θα αρχίσει το Δεκέμβριο του 2019 και θα διαρκέσει συνολικά 80 ώρες, εκ των οποίων οι 40 ώρες θα είναι θεωρία (εκτροφή και διατροφή αιγοπροβάτων, τεχνολογία γάλακτος και γαλακτοκομικών προϊόντων, οικονομικά και νομοθετικά θέματα) και οι 40 ώρες θα είναι πρακτική άσκηση (σε μονάδα επεξεργασίας και μεταποίησης αιγοπρόβειου γάλακτος, σε ειδικές εφαρμογές ελέγχου του κόστους διατροφής και των δαπανών παραγωγής και σε παρασκευαστήριο ζωοτροφών). Σημειώνεται ότι, λόγω φόρτου εργασίας των κτηνοτρόφων την περίοδο των Εορτών (20/12/2019 – 07/01/2020) θα υπάρξει διακοπή στα σεμινάρια, τα οποία θα ξεκινήσουν πάλι μετά τις 07 Ιανουαρίου 2020. Το πρόγραμμα θα διεξαχθεί στο Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης (Κ.Ε.ΚΑ.Π.Ε.Ρ – Περιφέρειας Κρήτης), στα Μισσύρια Ρεθύμνου.

Στο τέλος του προγράμματος δίνεται Βεβαίωση Παρακολούθησης.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν εδώ την αίτηση συμμετοχής για το πρόγραμμα «Αιγοπροβατοτροφία & Γαλακτοκομία-Τυροκομία».

Καταληκτική ημερομηνία αίτησης συμμετοχής: 15 Νοεμβρίου 2019.

Το πρωτοποριακό πρόγραμμα «Νέα Γεωργία για τη Νέα Γενιά», είναι μια πρωτοβουλία ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας των νέων στον αγροδιατροφικό τομέα, της οποίας ηγείται το Πανεπιστήμιο Rutgers σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και την Αμερικανική Γεωργική Σχολή.

Το πρόγραμμα υλοποιείται μέσω αποκλειστικής δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Το πρόγραμμα «Νέα Γεωργία για τη Νέα Γενιά» είναι μια πρωτοβουλία για τη δημιουργία ευκαιριών απασχόλησης και επιχειρηματικότητας για τους νέους στον αγροδιατροφικό τομέα στην Ελλάδα.

Το Πανεπιστήμιο Rutgers ηγείται αυτού του πολυετούς και πρωτοποριακού προγράμματος σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και την Αμερικανική Γεωργική Σχολή.

Το πρόγραμμα υλοποιείται μέσω αποκλειστικής δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Για περισσότερες πληροφορίες http://generationag.org

 

“Έφυγε” σε ηλικία 2 μηνών, ο Δημήτρης-Παντελής Ανδρεαδάκης. Η νεκρώσιμος ακολουθία θα ψαλεί απόψε Σάββατο 2 Νοεμβρίου στις 4 μ.μ από τον Ιερό Ναό του Αγίου Ιωάννου στα Ανώγεια.

Η ΑΝΩΓΗ απευθύνει θερμότατα συλλυπητήρια στους οικείους του.Κουράγιο και δύναμη στους γονείς του.

-->