Archive for Ιουλίου 2019

Χωρίς προβλήματα κύλησε η εκλογική διαδικασία στα Ανώγεια, στα πέντε εκλογικά τμήματα όπου στήθηκαν κάλπες στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο, για τις Βουλευτικές εκλογές. Συνολικά ψήφισαν 1811 Ανωγειανοί. Θυμίζουμε ότι στον δεύτερο γύρο των δημοτικών εκλογών στις 2 Ιουνίου είχαν ψηφίσει 2092 Ανωγειανοί!

Πρώτο κόμμα στα Ανώγεια αναδείχθηκε ο ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ με 751 ψήφους.

Δεύτερη η Νέα Δημοκρατία με 656 ψήφους.

Τρίτο το Κίνημα Αλλαγής με 189 ψήφους.

Τέταρτο το Κ.Κ.Ε με 135 ψήφους.

Σε λίγη ώρα θα σας δώσουμε τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα όλων των κομμάτων που ψηφίστηκαν στα Ανώγεια.

Σαράντα χρόνια σπουδαίας προσφοράς στην παράδοση της Κρήτης συμπληρώνουν φέτος οι σχολές χορού “Μαυρόκωστα”, ένα μοναδικό ταξίδι τεσσάρων δεκαετιών που ξεκίνησε ο Δημήτρης Μαυρόκωστας το 1979 και συνεχίζει παίρνοντας τη σκυτάλη ο γιος του Θανάσης, με χιλιάδες παιδιά στο νησί μας αλλά και στην Αθήνα να διδάσκονται τα αυθεντικά “βήματα” της μουσικής μας ιστορίας. Με αφορμή και αυτή την επέτειο οι σχολές χορού “Μαυρόκωστα” διοργανώνουν και φέτος την ετήσια φιλανθρωπική τους εκδήλωση στο κηποθέατρο ‘’Νίκος Καζαντζάκης’’, την Δευτέρα 8 Ιουλίου 2019 στις 9 μ.μ με ελεύθερη είσοδο, μια σπουδαία εκδήλωση που γίνεται τα τελευταία εννιά χρόνια.Φέτος θα υπάρχει κουμπαράς στην είσοδο για όλους όσοι επιθυμούν να ενισχύσουν χρηματικά τον Παγκρήτιο σύλλογο “Ηλιαχτίδα” για παιδιά με νεοπλασία.

Την εκδήλωση θα πλαισιώσουν μουσικά τα συγκροτήματα του Νεκτάριου Σαμόλη και των Γιώργη Φασουλά & Κώστα Καλλέργη, ενώ θα χορέψουν σχεδόν 200 χορευτές των σχολών Μαυρόκωστα, όλων των ηλικιών. Την μουσική αυτή βραδιά θα παρουσιάσει ο Γιώργος Χυντηράκης.

ΣΑΡΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ

Παράλληλα με την γιορτή αλληλεγγύης, οι σχολές Μαυρόκωστα γιορτάζουν την επέτειο των 40 χρόνων από την ίδρυση τους. Ο Δημήτρης Μαυρόκωστας ξεκινάει την πορεία του ως χοροδιδάσκαλος το 1979 στη Αθήνα μαζί με τον Γιάννη Σταυρακάκη. Έπειτα από μια επιτυχημένη πορεία στην Πρωτεύουσα, ιδρύει την πρώτη του σχολή στο Ηράκλειο. Έκτοτε οι σχολές Μαυρόκωστα λειτουργούν δυο σχολές στην πόλη του Ηρακλείου, ενώ έχουν διδάξει σε δεκάδες χωριά της Κρήτης κατά καιρούς. . Συνεχιστής της ανοδικής πορείας στον χώρο της παράδοσης και με σκοπό την εξέλιξη της, ο Αθανάσιος Μαυρόκωστας, υπηρετεί το έργο που ξεκίνησε ο πατέρας του με το ίδιο μεράκι και την ίδια διάθεση για ολοένα και πιο σύγχρονη παράδοση ανοιχτή σε όλους, Κρήτες και μη.

Παρακολουθώντας κανείς την πορεία του Δημήτρη & του Θανάση αντιλαμβάνεται ότι μόνο όταν εξελίσσεις κάτι το κρατάς ζωντανό. Ο κρητικός χορός χρωστάει σε αυτούς τους χορευτές, όχι μόνο την διάδοση και την συντήρηση του, αλλά ολόκληρη την σύγχρονη μορφή του.

Τα Ανώγεια οφείλουν πολλά στον Δημήτρη Μαυρόκωστα και το γιο του Θανάση διότι όπου και να βρίσκονται, σε όποιο σημείο της Ελλάδας και να ακολουθούν με την μοναδική τους τέχνη τα βήματα των Κρητικών χορών, εξυψώνουν παράλληλα το όνομα του τόπου καταγωγής τους, με το μερακλίκι, το πάθος για την παράδοση, αλλά και τις αρχές και τις αξίες που τους διέπουν ως άνθρωποι.Τους ευχαριστούμε!

Στα Ανώγεια ολοκλήρωσε την προεκλογική εκστρατεία του ο υποψήφιος Βουλευτής Ρεθύμνου της Ν.Δ Γιάννης Κεφαλογιάννης, με μια ομιλία μπροστά από το Ηρώο του Ανωγειανού αγωνιστή στην πλατεία Αρμί, που ήταν κατάμεστη από κόσμο.Τον υποψήφιο Βουλευτή προλόγισε ο εκλεγμένος δήμαρχος Ανωγείων Σωκράτης Κεφαλογιάννης, “Το κλειδί για να πετύχουμε τους στόχους μας και να κάνουμε στο Ρέθυμνο καλύτερη τη ζωή, τη δική μας και των παιδιών μας, είναι η συνεργασία..” ανέφερε χαρακτηριστικά στην ομιλία του ο Γιάννης Κεφαλογιάννης . Αναλυτικά τα όσα είπε:

«Είναι πάντα για μένα ιδιαίτερη η χαρά όταν έρχομαι στον τόπο μου και σας ξανασυναντώ,όμως, αυτή τη φορά, πιστέψτε με, έχω και κάποιους λόγους παραπάνω.Αισθάνομαι την ανάγκη να πω σε όλους σας ένα μεγάλο ευχαριστώ που υπερασπιστήκατε την πιο γνήσια δημοκρατική παράδοση αυτού του τόπου, απέναντι στο ακροδεξιό μόρφωμα της Χρυσής Αυγής. Ο αείμνηστος Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο άνθρωπος που πάλεψε όσο κανείς για τα Ανώγεια, ο άνθρωπος που εργάστηκε ακάματα για μια ισχυρή Ελλάδα στην Ευρώπη θα είναι πολύ περήφανος για εσάς.
Οι εποχές που οι Έλληνες αναζητούσαν κάποιον πολιτικό Μεσσία έχει περάσει ανεπιστρεπτί.Ο εργαζόμενος, ο επαγγελματίας, ο γονέας, ο φοιτητής, ο συνταξιούχος, ο επιχειρηματίας χρειάζεται σήμερα, περισσότερο από ποτέ,έναν υπεύθυνο πολιτικό αρχηγό να τους πει την πλήρη αλήθεια και να είναι ειλικρινής για όσα μπορεί και πρέπει να γίνουν στην Ελλάδα για να γίνει μια κανονική ευρωπαϊκή χώρα. Αυτό κάνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης και αυτός είναι και ο στόχος της Νέας Δημοκρατίας.
Ξεκάθαρες από την πρώτη στιγμή είναι η θέση μας για τον αγροτοκτηνοτροφικό τομέα, τη ραχοκοκαλιά της ρεθυμνιώτικης οικονομίας μαζί με τον τουρισμό.για να μπορέσεις να λύσεις ένα πρόβλημα πρέπει πρώτα να το έχεις καταλάβει σε βάθος.
Στη Νέα Δημοκρατία ξέρουμε τι σημαίνει να αναζητάς πιστώσεις από τους προμηθευτές σου για να μπορείς να καλύψεις τη φετινή σοδειά. Ξέρουμε τι σημαίνει να έρχεται ένα μπουρίνι, ένα χαλάζι να σου καταστρέφει την παραγωγή και ο ΕΛΓΑ να σφυρίζει αδιάφορα. Ξέρουμε τι σημαίνει να είσαι κτηνοτρόφος, να παλεύεις να βγάλεις καλό γάλα,και να έρχονται οι ελληνοποιήσεις από την πίσω πόρτα να σου ρίχνουν τιμές. Και σε ότι με αφορά, ξέρω καλύτερα από τον καθένα ότι οι παραγωγοί της Κρήτης,δοκιμάζονται καθημερινά και παλεύουν να ζήσουν τις οικογένειές τους αξιοπρεπώς.

Το κλειδί για να πετύχουμε τους στόχους μας και να κάνουμε στο Ρέθυμνο καλύτερη τη ζωή, τη δική μας και των παιδιών μας, είναι η συνεργασία. Το Ρέθυμνο έχει σήμερα, περισσότερο από ποτέ, ανάγκη την συνεργασία μεταξύ όλων των φορέων.Ζητώ τη στήριξη σας σε μια προσπάθεια που φιλοδοξεί να φέρει κοντά ανθρώπους με κοινό το ενδιαφέρον και την αγάπη για τον τόπο τους.

Αυτός εδώ ο τόπος μας έμαθε ότι με τη σκληρή δουλειά, τη δύναμη και την αισιοδοξία μπορούμε να κάνουμε τη ζωή μας καλύτερη.Αυτές τις δικές σας αξίες θέλω να εκφράσω. Και με αυτό το όραμα θα συνεχίσω στο πλευρό σας»

Πέρασαν κιόλας σαράντα μέρες από τότε που χάσαμε την αγαπημένη μας μητέρα, Ελένη Βλατά ή Βλαταδολένη. Μετά από μια σύντομη, απεγνωσμένη προσπάθεια νοσηλείας,η μητέρα μας έφυγε στην αγκαλιά μας, έτσι όπως ήθελε και ονειρευόταν πάντα. Έφυγε περήφανα, παλικαρίσια. Ακόμα και στην πιο δύσκολη φάση της ζωής της βιώνοντας την απώλεια της όρασης, δεν έχασε ποτέ το κουράγιο, την ευγένεια και την γλυκύτητα του χαρακτήρα της,παραδίδοντας μαθήματα ζωής σε όλους.Απρόσμενα ξεκίνησε την τελευταία μετακόμιση φορώντας μόνο το καλό της το φουστάνι…
Σε ευχαριστούμε μαμά για όλα.
Σε αγαπάμε μαμά για όλα.
Και θα μας λείπεις για πάντα…
Στην μνήμη της Ελένης Βλατά θα τελεσθεί σαρανταήμερο μνημόσυνο, την Κυριακή 7 Ιουλίου 2019, στον ιερό ναό της Αγίας Μαρίνας – Τσαλικάκι, στο Ηράκλειο και στη συνέχεια θα προσφερθεί μακαρία στην ταβέρνα”Δαφέρμος” – Τσαλικάκι.
Ευχαριστούμε θερμά όλους όσοι παραβρέθηκαν στην κηδεία της λατρευτής μας μητέρας, καθώς επίσης και εκείνους που κατέθεσαν στεφάνια ή χρηματικά ποσά σε ευαγή Ιδρύματα στη μνήμη της.
Ιδιαίτερα ευχαριστούμε τους αξιότιμους συγχωριανούς μας Πολύδωρο Αεράκη και Αριστείδη Χαιρέτη – Γιαλαύτη για το συγκινητικό αφιέρωμα με το οποίο αποχαιρέτησαν την μητέρα μας, κατά την διάρκεια της κηδείας της, στις 2 Ιουνίου 2019, στον ιερό ναό του Αγίου Γεωργίου, στα Ανώγια, εκφωνώντας έναν αποχαιρετιστήριο λόγο και μια μαντινάδα αντίστοιχα.
1. Ο Πολύδωρος Αεράκης εκφώνησε τον παρακάτω αποχαιρετιστήριο λόγο
Σήμερα μαζωχτήκαμε εδώ για να αποχαιρετήσουμε την αρχόντισσα του Αϊ Γιώργη, την Ανωγειανή καπετάνισσα μάνα, την Βλαταδολένη.
Κι όπως θα πουν οι ξομπλιάστρες του μοιρολογιού: “που το μαντέμι το καλό ήσουνα καμωμένη, και με τσι χάρες της παλιάς, της ράτσας στολισμένη”.
Γεννήθηκες την εποχή του τρύγους και του θέρους, του λύχνου, του πετρόλυχνου, της λάμπας πετρελαίου, το 1936. Του Παναγιωτογιώργη και της Λευτερίας ήσουνα θυγατέρα, με δύο ακόμα αδερφές, την Άννα και τη Βαγγελιά, και τέσσερις λεβέντες αδερφούς, τον Νίκο ή Μινώταυρο, όπως τον έλεγε η Καρίνα, τον Μιχάλη, τον Οδυσσέα και το Χαραλιό.
Κοπέλι με μια γόμα και ένα μολύβι έμαθες να γράφεις το όνομα σου. Έφηβη, με το πέταλο του αργαλειού εξυφαίνεις τα όνειρα σου και το βράδυ στη παραστιά με αγκαλιά τον Ερωτόκριτο, αφήνεις τη σκέψη να ταξιδεύει με τον έρωντα βαρκάρη. Όμως, την εποχή σου, με μια πιάτα αλουμίνι στη μέση του τραπεζιού, μισογεμάτη με ψαροκόλυβα και εφτά κουτάλια γύρω-γύρω, οι επιλογές και ο έρωντας ήταν πολυτέλεια. Ο Μινώταυρος σ’ έταξε για παντρειά στο Κώστα το Βλατά, το Βλαταδόκωστα, και έτσι αγκαλιά με το ριζικό και τη μοίρα σου, κίνησες για το δεύτερο κομμάτι της ζωής σου με το σύντροφο σου.
Ο Βλαταδόκωστας ήταν άξιος αγωνιστής και δουλευτής της ζωής, μα η Ανωγειανή γη δεν κάρπιζε· όπου κι αν έσκαβες, μόνο χαλίκια και πέτρες έβγαζες, και το χόρτο λίγο για τα ζα. Και έτσι ο Βλαταδόκωστας με τον αδερφό του τον Μανόλη, κίνησαν γεμάτοι όρεξη να δουλέψουν, εκεί που το βυζί της γης έβγαζε γάλα και κατέληξαν στο Αγάκο το Μετόχι. Σε ένα μικρό σπιτάκι στην αρχή με παραστιά και σοφαδάκι, χώρεσαν την αγάπη τους και τα όνειρα για ζωή.
Με σκληρή δουλειά έκαναν τη γη να καρπίσει και με τον έρωντα τους έδωσαν νόημα και συνέχεια στη ζωή, με τον ερχομό των τεσσάρων παιδιών τους. Την Λευτερία, την Μαρίνα, τη Χαρούλα και το Μενέλαο. Και όλα πήγαιναν καλά, μπαξές η αυλή τους, ανθισμένη με τριαντάφυλλα και βιόλες, γεμάτη με τις φωνές και τα παιγνίδια των παιδιών. Οι μεγάλοι στη βεράντα να μιλούν για ένα κόσμο καλύτερο, με περισσότερη ανθρωπιά και δικαιοσύνη, για δίκαιη μοιρασιά των καρπών της γης, ζωή για όλους χωρίς εκμετάλλευση, χωρίς πολέμους, για ένα κόσμο της ειρήνης και της αδελφοσύνης.
Εκεί, όπως και στα Ανώγεια, στο σπίτι τους που ήταν του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ, έτσι και στο Αγάκο, έσμιγαν οι αγωνιστές, οι κυνηγημένοι αντάρτες· εύρισκαν καταφύγιο και συντροφική κουβέντα για ανεξάρτητη πατρίδα, για σοσιαλισμό, για διεθνισμό. Τα παιδιά καθισμένα στο πεζούλια της αυλής γύρω από τους μεγάλους, βύζαιναν τα λόγια τους, και άλλα καταλάβαιναν και άλλα όχι, μα το συμπέρασμα τους ήταν πως οι μεγάλοι ήθελαν να αλλάξουν τον κόσμο.
Έτσι κυλούσε η ζωή στο Αγάκο με τη γαλάζια θάλασσα απέναντι που σε καλούσε για μακρινά ταξίδια, το βουητό του τρύγους, το μάζεμα της σταφίδας, των φρούτων και των σταφυλιών και το βράδυ όλοι μαζί, με το ολόγεμο φεγγάρι από πάνω, να τραγουδούν στον ήχο του μαντολίνου για τον έρωντα, για τη ζωή και να ονειρεύονται.
Όμως, δεν γίνονται όλα όπως τα ονειρευόμαστε. Το 1986 και ενώ η Ελένη ήταν στη μάχη, στη δουλειά και οι βοσκοί στα ζα, πέρασε ο χάρος από το σπίτι στο Αγάκο, βρήκε μοναχό τον άντρα της, τον Κώστα, μονομάχησαν σκληρά στ’ αλώνια του Αγάκου και ο χάρος βγήκε νικητής.
Όταν γύρισε η Ελένη και είδε τον Κώστα άψυχο στ’ αλώνι, καταράστηκε τον χάρο και προκάλεσε το θιο. Μα αμέσως μετάνιωσε και ανασκουμπώθηκε, όλα πρέπει να γίνουν όπως πρέπει και έτσι έγιναν.
Η κόρη του Ψηλορείτη ντύθηκε με την Ανωγειανή περηφάνια και λεβεντιά και χύθηκε στη μάχη. Το πρωί να φροντίζει τη γη να καρπίσει, το μεσημέρι στα ξενοδοχεία και το βράδυ να αγκαλιάζει με τις φτερούγες της τα παιδιά της και να τα μεγαλώνει μεταλαμπαδίζοντας τα με τις Ανωγειανές αξίες και ιδανικά, που την ζωή κρατούσαν όρθια και τον λαό μας περήφανο.
Η Μαρίνα δουλεύει στο ΠΑΓΝΗ και την υγεία των ανθρώπων έχει ταχθεί να υπηρετεί. Η Λευτερίατση γνώσης το δρόμο, σαν δασκάλα, ανοίγει στα παιδιά και τσ’ ανθρωπιάς τη στράτα. Ο Μενέλαος με την εταιρία του ταΐζει πολύ κόσμο και η Χαρούλα στο Ερευνητικό Κέντρο του Πανεπιστημίου, ερευνά πως θα βρει τον τρόπο να γιατρεύεται ο άνθρωπος από την φοβερή αρρώστια.
Η Ελένη έδωσε συνέχεια στη ζωή με τα παιδιά και τα εφτά εγγόνια της και άφησε παρακαταθήκη σε όλους μας, πως τέτοιες μανάδες βυζαίνουν τον κόσμο με ιδανικά και αξίες και την ελπίδα πως κάποια μέρα θα είναι καλύτερος.
Από τον πάτο της καρδιάς μας σε ευχαριστούμε Ελένη και από τα βάθη της ψυχής μας σου λέμε πως μας γέμισες υπερηφάνεια και ανθρωπιά. Για αυτό, όσο θα ζούμε θα νοιώθουμε ευγνωμοσύνη και θα κουβαλούμε την ανάμνηση σου, σαν αξία παλαιινή, αρχόντισσα, γυναίκα, μάνα…

2. Ο Αριστείδης Χαιρέτης – Γιαλαύτης αποχαιρέτησε την Ελένη Βλατά με την παρακάτω μαντινάδα:
Στο σπίτι που μεγάλωσες,
αυτό τα λέει όλα,
κι αν ένε και για ομορφιά,
ακόμη είσαι βιόλα!

Η κόρη της Ελευθερία εκ μέρους των παιδιών της την αποχαιρέτησε με τα παρακάτω λόγια:
Πόσο γρήγορα πέρασε ο καιρός μαμά!
Πόσο σύντομα τέλειωσε η ζωή μας μαζί σου!
Μια αστραπή η ζήση σου μαμά, μα πρόλαβες! Και τώρα, η ομοβροντία του μισεμού σου σημαδεύει στην καρδιά και μας αφήνει αίολους στην ορφάνια σου!
Τι να πρωτοθυμηθώ από σένα μαμά; Το γελαστό σου πρόσωπο ή το γλυκό σου λόγο; Τη γενναιοδωρία ή την αξιοσύνη σου;
Μαμά μου λυγερόκορμη, μαμά μου μεγαλόψυχη, μαμά μου συμπονετική, μαμά μου μερακλίνα! Μα πάνω από όλα γενναία και δυνατή ! Δε δείλιασες και δε λιγοψύχησες σε καμιά από τις αντιξοότητες που σου επιφύλαξε από νωρίς η ζωή!
Δε δείλιασες όταν, στα 50 σου, έμεινες χήρα με 4 παιδιά και ανοιχτές υποχρεώσεις και λογαριασμούς. Πλάι στο βαρύ πένθος σου για τον ακριβό σύντροφο της ζωής σου, το Βλαταδόκωστα , χώρεσες με μαεστρία και πείσμα όλη την εργατικότητά σου και ρίχτηκες στον αγώνα! Δύσκολα χρόνια, δύσκολη ζωή! Και άντεξες! Μάνα και πατέρας μαζί! Και κράτησες την οικογένειά μας όρθια και δυνατή, μα πάνω από όλα ενωμένη και αγαπημένη! Περάσαμε τόσα μαζί! Στους γάμους, στις γεννήσεις, στις βαφτίσεις, στις λύπες, στις χαρές και στις λαχτάρες μας! Ευτύχησες να νταντέψεις όλα σου τα εγγόνια από τον μεγαλύτερο έως τον Βενιαμίν! Αδιαμφισβήτητο σημείο αναφοράς όλων μας!
Δε δείλιασες όταν πριν δυο χρόνια ένας ύπουλος θρόμβος σου στέρησε το πολύτιμο φως και σε καθήλωσε στην οδύνη της τύφλωσης. Συνέχισες να ζεις προσαρμόζοντας τη ζωή σου στις νέες συνθήκες! Με συντροφιά τις αναμνήσεις σου και αρωγό ένα μικρό τρανζιστοράκι έπλαθες το δικό σου φωτεινό κόσμο και άνοιγες καθημερινά ένα παράθυρο στη ζωή άλλοτε με ελπίδα και άλλοτε με στεναγμό! Έτσι, κάποιες δύσκολες στιγμές, όταν η απελπισία σε παρέλυε έλεγες παρακλητικά: «ας μπορούσα να δω μια στιγμή την πλάση και ας πέθαινα!» Άλλες φορές πάλι σαρκάζοντας την κατάστασή σου έλεγες: «πάλι καλά που στον ύπνο μου τα όνειρα είναι χρωματιστά, έτσι δεν ξεχνώ του κόσμου τούτου!»
Δε δείλιασες όμως ούτε όταν, πριν μια βδομάδα, ένας ακόμα πιο ύπουλος θρόμβος μπλόκαρε τους νευρώνες του μυαλού σου , θόλωσε την πεντακάθαρη ως τώρα σκέψη σου, σου αφαίρεσε τη συνείδηση και σε οδήγησε σιγά-σιγά στο κόμμα! Και πάλι το πάλεψες γενναία μαμά! Όμως, ποιος είναι αυτός που γλίτωσε στα μαρμαρένια αλώνια;
Και έτσι βρισκόμαστε τώρα εδώ! Και είναι μαζεμένοι όλοι εδώ γύρω σου, μαμά! Οι συγγενείς, οι φίλοι, οι χωριανοί, τα παιδιά και τα εγγόνια σου! Όλοι με έναν καλό λόγο αποχαιρετισμού για σένα!
Το έργο τέλειωσε μαμά! Οι τίτλοι τέλους τρεμοπαίζουν ακόμα στην οθόνη, σε ρυθμούς πεντοζάλη! Καλή αντάμωση στον ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ!
Τα παιδιά σου

-Εις μνήμη της Ελένης Βλατά, η οικογένεια της προσέφερε 300 ευρώ στην ΑΝΩΓΗ για τις ανάγκες της ηλεκτρονικής μας έκδοσης. Τα χρήματα θα διατεθούν και για τις ανάγκες του Εργαστηρίου Γνώσης της ενορίας του Αγίου Γεωργίου και τα δωρεάν μαθήματα σε μαθητές, ενήλικες και πρόσφυγες. Ας είναι ελαφρύ το χώμα των Ανωγείων που την σκεπάζει.

Στα Ανώγεια έφτασε την Τετάρτη 3 Ιουλίου η Έφη Σακελλαράκη-Σαπουνά για την επίσημη πλέον έναρξη και των φετινών ανασκαφών της Ζωμίνθου, που ξεκίνησαν σήμερα Πέμπτη και αναμένεται να διαρκέσουν μέχρι τα μέσα του Αυγούστου. Ανεπίσημα, ομάδα αρχαιολόγων και εργατών έχουν ξεκινήσει τις εργασίες από την προηγούμενη Δευτέρα, σε μια από τις σημαντικότερες ανασκαφές της Κρήτης.

Η Έφη Σακελλεράκη Σαπουνά, μια σπουδαία προσωπικότητα στο χώρο της Αρχαιολογίας, συνεχίζει απτόητη παρά τα προβλήματα που κατά καιρούς εμφανίζονται να δίνει τον καλύτερο της εαυτό για την ολοκλήρωση της ανασκαφής της Ζωμίνθου, ενός έργου ζωής όπως αναφέρει η ίδια και πνοής για τον τόπο και την ανάπτυξη των Ανωγείων. Στο πλευρό της βρίσκεται πάντα ο Δήμος Ανωγείων και όλοι οι κάτοικοι του χωριού που την περιβάλλουν πάντα με σεβασμό και εκτίμηση στο έργο και την επιστήμη της.

Ευχόμαστε ένα ακόμα δημιουργικό καλοκαίρι στην Ζώμινθο με σημαντικές ανακαλύψεις και επαναφορά στο φως σημαντικών στοιχείων του πολιτισμού και της ιστορίας του ιερού Ψηλορείτη. Καλή δύναμη!

 

Παρελήφθη από το Δήμο Ανωγείων μετά από συνοπτικό διαγωνισμό με τίτλο Προμήθεια συνοδευτικού εξοπλισμού για το όχημα πολλαπλών χρήσεων  ύψους  49.600 € που έλαβε χώρα το Νοέμβριο του 2018 με μειοδότη τον οικονομικό φορέα ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ειδικά σχεδιασμένος και κατασκευασμένος βραχίονας για τοποθέτηση στο όχημα  Mercedes-Benz Unimog U400L 231Hp το οποίο διαθέτει ο Δήμος.

Ο βραχίονας είναι χορτοκοπτικός μεγάλου εύρους και ύψους εργασίας με κεφαλή επιφανειακής χορτοκοπής για την παρόδια βλάστηση καιπαλιδρομικό πριόνι («μπορντουροψάλιδο»)  ως πρόσθετο εξάρτημα διαχείρισης και προστασίας περιβάλλοντος και πολιτικής προστασίας, το οποίο ήδη  διαθέτει εκχιονιστικά εξαρτήματα  (λεπίδα, φρέζα, αλατοδιανομέα) τα οποία καθιστούν δυνατή τη χρήση του σε περίπτωση χιονόπτωσης κατά τους χειμερινούς ενώ μετά την προμήθεια του συγκεκριμένου συνοδευτικού υλικού  η χρήση του θα είναι τακτική και καθ’ όλη τη διάρκεια του εκάστοτε έτους.

Η προμήθεια περιλαμβάνει τόσο την αγορά όσο και την τοποθέτηση, την εκπαίδευση στο χειρισμό με ασφάλεια σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή του οχήματος και την κείμενη διεθνή πρακτική και νομοθεσία.

Η πηγή χρηματοδότησης είναι το Υπουργείο Εσωτερικών σύμφωνα με την αρ. πρωτ. 21418/18.05.2018 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών (ΑΔΑ 65 ΤΖ465ΧΘ7-186) από το πρόγραμμα «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ, Πρόσκληση Ι «Προμήθεια μηχανημάτων έργου, οχημάτων ή/και συνοδευτικού εξοπλισμού» και η χρηματοδοτηθείσα πράξη είναι η «Προμήθεια μηχανήματος έργου και συνοδευτικού εξοπλισμού του Δ. Ανωγείων» συνολικού προϋπολογισμού 105.000 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) με φορέα υλοποίησης το Δήμο Ανωγείων Ν. Ρεθύμνης.

 

-->