Archive for Ιουλίου 2019
Κυριακή, 21 Ιουλίου 2019, 9:00 μ.μ, Κηποθέατρο «Νίκος Καζαντζάκης».Μία μοναδική μουσικοθεατρική παράσταση στο Κηποθέατρο «Νίκος Καζαντζάκης» διοργανώνει ο Σύλλογος Στήριξης Ασθενών με Νεοπλασματική Νόσο «Ευ Ζω με τον Καρκίνο» », σε συνεργασία με το καλλιτεχνικό συγκρότημα «Οι Φωνές του Νότου», υπό την προεδρία της μουσικού Αραμπατζόγλου Αντιγόνης.
Ο χώρος θα χορηγηθεί ατελώς από τον Δήμο Ηρακλείου προς όφελος των αναγκών των ογκολογικών ασθενών της πόλης μας.«Οι Φωνές του Νότου», κάνουν προσφορά τα έσοδα της παράστασης «Νίκος Ξυλούρης. Ήτανε μια φορά και έμεινε για πάντα», στον «Ευ Ζω με τον Καρκίνο».
Τιμή εισόδου: 5 ευρώ
Ώρα προσέλευσης: 21:00
Ώρα έναρξης: 21:30
Μετά την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου του εθελοντή και του Αγίου Υακίνθου, η τρίτη κατά σειρά που θα έχει την πανηγυρική της Θεία λειτουργία είναι αυτή της Αγίας Μαρίνας στον Ψηλορείτη, ανήμερα της μεγάλης εορτής της την Τετάρτη 17 Ιουλίου. Εννιά χιλιόμετρα μακριά από τα Ανώγεια και δίπλα στον Αρχαιολογικό χώρο της Ζωμίνθου βρίσκεται η πανέμορφη εκκλησία της Αγίας Μαρίνας, προστάτιδας της μεγάλης Ανωγειανής οικογένειας των Φασουλάδων. Την Τρίτη τελέστηκε ο εσπερινός και το πρωί της Τετάρτης θα γίνει η πανηγυρική Θεία Λειτουργία. Λόγω πένθους φέτος για τον θάνατο του Γιώργη Φασουλά (Νταμπάκη) δε θα ακολουθήσει τραπέζι, η οικογένεια όμως των Φασουλάδων θα τιμήσει τους επισκέπτες και τους πιστούς προσφέροντας τυρί, άρτο και λίγο κρέας για την χάρη της Αγίας Μαρίνας. Χρόνια πολλά!
Την Παρασκευή 19 Ιουλίου θα τελεστεί στις 6 το απόγευμα η μεγάλη νυχτερινή Θεία Λειτουργία στο εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία και της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολύτριας πάνω στον Ψηλορείτη. Η εκκλησία βρίσκεται στο Μητάτο του “Μπολντοζέρη” στην τοποθεσία “Λιάντρο” πάνω στο βουνό και η λειτουργία θα γίνει παραμονή της μεγάλης εορτής. Θα ακολουθήσει η φιλοξενία από την μεγάλη οικογένεια των Αεράκηδων, που προς τιμήν του προστάτη Αγίου της θα υποδεχθεί όπως κάθε χρόνο εκατοντάδες ανθρώπους που θα ανηφορίσουν, για να ανάψουν ένα κερί. Ακολουθεί όπως πάντα πλούσιο τραπέζι με μουσική και με όλα τα αυθεντικά Ανωγειανά εδέσματα και προϊόντα, προσφορά της οικογένειας Αεράκη.
Πρόκειται για ένα από τα μεγάλα πανηγύρια του Ψηλορείτη, στον οποίο βρίσκονται διάφορες εκκλησίες διάσπαρτες σε όλη την περιοχή, κτισμένες από μεγάλες κτηνοτροφικές οικογένειες που τιμά η καθεμιά τον δικό της Άγιο, προσφέροντας του τάματα και πρόβατα προς τιμήν του, αλλά και με το τραπέζι με το οποίο υποδέχεται όλους τους πιστούς που ανηφορίζουν. Το εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία και της Αγίας Αναστασίας χτίστηκε από την οικογένεια του Γεωργίου Αεράκη (Μπολντοζέρη) το 2010 και πλέον έχει καθιερωθεί σαν ένα από τα μεγαλύτερα πανηγύρια των Ανωγειανών κτηνοτρόφων πάνω στο βουνό.
Ο Αετός Ανωγείων αναβαθμίζεται σε όλα τα επίπεδα, με τους ανθρώπους του να προσπαθούν για το καλύτερο όχι μόνο στο αγωνιστικό κομμάτι, αλλά και στο να δημιουργήσουν τις καλύτερες συνθήκες άθλησης και προπόνησης αλλά και λειτουργικότητας της ομάδας και των Ακαδημιών της. Η απόκτηση ενός 9θέσιου λεωφορείου άνηκε στις πρώτες προτεραιότητες της φετινής χρονιάς και έγινε πραγματικότητα, καθώς από σήμερα ο Αετός Ανωγείων για πρώτη φορά στην ιστορία του έχει το δικό του ιδιόκτητο αυτοκίνητο!
Το εννιαθέσιο όχημα αποτελεί μια σπουδαία προσφορά και χορηγία των δυο υιών του προέδρου της ομάδας Στέλιου Ξυλούρη που πλήρωσαν όλο το ποσό για την απόκτηση του. Πολλά μπράβο λοιπόν στον Γιάννη Ξυλούρη, ιδιοκτήτη του φαρμακείου στα Ανώγεια, αλλά και του Απόστολου Ξυλούρη, ιδιοκτήτη του καταστήματος οπτικών “optika-eyelab” στο Ηράκλειο. Παράλληλα η ομάδα ευχαριστεί θερμά τον Βασίλη Τουπή για την χορήγηση ετήσιας ασφάλισης για τις ασφαλείς μετακινήσεις της ομάδας μας καθώς και τον Λευτέρη Πλουσή που πραγματοποίησε εργασίες συντήρησης στο όχημα!
Με το μικρό λεωφορείο ο Αετός ρίχνει το κόστος που είχε για τις προπονήσεις και τις μετακινήσεις του, και επιπλέον αποκτά κάτι που θα του λύσει τα χέρια σε ότι αφορά τους ποδοσφαιριστές του που μένουν στο Ηράκλειο.Η ομάδα πλέον περιμένει και την ολοκλήρωση των εργασιών στο Δημοτικό στάδιο όπου θα γίνουν έργα ενός εκατομμυρίου ευρώ κάτι που θα αναβαθμίσει ακόμα περισσότερο την εικόνα της στο πρωτάθλημα του Ηρακλείου, όπου και φέτος στο Β’Τοπικό θα έχει πρωταγωνιστικούς στόχους. Αυτό άλλωστε μαρτυρούν και οι κινήσεις που γίνονται στο αγωνιστικό τμήμα, με την παραμονή του πετυχημένου προπονητή της Σταμάτη Μαματζάκη, την συνέχιση της συνεργασίας της με τον πρώτο της σκόρερ πέρσι Γιώργου Παγκαλάκη και την επιστροφή όπως όλα δείχνουν στον Αετό της “σημαίας” της ομάδας Μανόλη Σπαχή και του Ευριπίδη Κεφαλογιάννη που στο παρελθόν αποτελούσε ένα από τα καλύτερα ταλέντα που έβγαλε η Ακαδημία των Ανωγείων. Παράλληλα ο Αετός έχει έτοιμη μια μεταγραφή πολύπειρου ποδοσφαιριστή που αγωνιζόταν πέρσι σε μεγάλη ομάδα του Ηρακλείου, αλλά και άλλων τεσσάρων ποδοσφαιριστών, δυο από ομάδα της Α’ΕΠΣ Ρεθύμνου και δυο από το Ηράκλειο, που θα την ενισχύσουν σημαντικά και των οποίων τα ονόματα δεν αναφέρουμε μέχρι την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με την ομάδα μας.
Ο Δήμος Ανωγείων εξασφάλισε από την Περιφέρεια Κρήτης έγκριση διάθεσης πίστωσης του έργου «Αναβάθμιση, Βελτίωση και Συντήρηση Δρόμου στην Περιοχή Πετραδολάκια -Σκίνακα Δήμου Ανωγείων» ύψους 655.000,00 €. Η πίστωση έλαβε τον ΚΑ 2019ΕΠ00200018 της ΣΑΕΠ002 της Περιφέρειας Κρήτης. Η σχετική αίτηση έγινε με την υποβολή Τεχνικού Δελτίου από το Δήμο Ανωγείων στην Περιφέρεια Κρήτης στις 30-05-2019 ενώ η έγκριση διάθεσης πίστωσης δόθηκε στις 05-07-2019. Το έργο θα υλοποιηθεί άμεσα με τη συνδρομή και της Περιφέρειας Κρήτης μέσω της διαβαθμιδικής σύμβασης που έχει υπογραφεί μεταξύ των δύο φορέων το 2015.
Το έργο αφορά στην τοποθέτηση νέων χαλύβδινων στηθαίων ασφαλείας προκειμένου να αποφευχθούν ατυχήματα, στην άρση των καταπτώσεων πρανών, στον καθαρισμό τάφρων και τεχνικών από υλικά διάβρωσης, στη σκυροδέτηση των τάφρων, στην αποκατάσταση φθορών του οδοστρώματος λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούν στην περιοχή κατά τη διάρκεια του χειμώνα (υψόμετρα από 1500-1800μ με μεγάλης έντασης και διάρκειας βροχοπτώσεις, χαμηλές θερμοκρασίες, ισχυρές χιονοπτώσεις κ.λπ.) και τέλος στην τοποθέτηση ασφαλτικής στρώσης κυκλοφορίας στα σημεία που λόγω του ορεινού ανάγλυφου της περιοχής παρουσιάζεται ολισθηρότητα στο οδόστρωμα με στόχο τη βελτίωση της βατότητας του συγκεκριμένου δρόμου και την αύξηση του αισθήματος ασφαλείας για τους χρήστες αυτού.
Αναφέρεται σχετικά ότι ο Δήμος φρόντισε πρόσφατα για το χαρακτηρισμό του δρόμου αυτού με ιδιότητες συνδεόμενες σύμφωνα με την πολεοδομική νομοθεσία με την οικοδομησιμότητα των ακινήτων που έχουν πρόσωπο σε αυτήν, μετά από απόφαση της Συντονίστριας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης με αριθμό πρωτ. 1159/04-04-2019 η οποία δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ, τεύχος 4ο, αρ. φύλλ. 194/ 22-04-2019.
Ο Δήμος ευχαριστεί όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες που έχουν ήδη συνδράμει και θα συνδράμουν περαιτέρω στην ολοκλήρωση υλοποίησης του εν λόγω έργου.
Σημειώνεται τέλος ότι το θέμα της ευχερούς και ασφαλούς προσπέλασης στις ορεινές ιδιοκτησίες των κατοίκων του Δήμου Ανωγείων αλλά και των επισκεπτών του Αστεροσκοπείου του Σκίνακα, είναι θέμα μείζονος σημασίας και η δημιουργία κατάλληλων υποδομών κρίνεται επιτακτική δεδομένου ότι αυτές θα συνδράμουν περαιτέρω στην ανάδειξη και αξιοποίηση του Αστεροσκοπείου και στη συνεργασία σε νέες βάσεις με το ινστιτούτο Αστροφυσικής του ΙΤΕ και το Πανεπιστήμιο Κρήτης. Ο Δήμος ευελπιστεί ότι το έργο αυτό θα συμπληρώσει σημαντικό τμήμα του παζλ ανάπτυξης της περιοχής μας το οποίο σχετίζεται με τον επιστημονικό τουρισμό στο αναγνωρισμένο από την UNESCO Γεωπάρκο του Ψηλορείτη.
Την Κυριακή 21 Ιουλίου, θα τελεστεί στον Ιερό Ναό της Παναγίας στο Περαχώρι, το μνημόσυνο για τις σαράντα ημέρες από το φευγιό ενός ξεχωριστού, αγωνιστή, ιδεολόγου και ευγενούς Ανωγειανού, του Ιωάννη Χαχλιούτη ή Χαχλιουτογιάννη. Η οικογένεια του καλεί συγγενείς, φίλους και συγχωριανούς όπως παραστούν και ανάψουν ένα κερί στη μνήμη του αγαπημένου τους προσώπου. Η ΑΝΩΓΗ έλαβε και δημοσιεύει απόψε, ένα συγκινητικό κείμενο αποχαιρετισμού, γραμμένο από τα εγγόνια του. Αναλυτικά: