Archive for Μαρτίου 2017

Το Σάββατο 11 Μαρτίου ξεκινάει το Πρωτάθλημα της Β’ Εθνικής με τον Σκακιστικό Όμιλο Ανωγείων να φιλοξενείται στον 1ο γύρο από τον Εθνικό Γυμναστικό Όμιλο Ηρακλείου (ΕΓΟΗ) στο Ηράκλειο.  Η αναμέτρηση θα ξεκινήσει στις 16:30 και θα παιχθεί σε 10 σκακιέρες.

Η ομάδα των Ανωγείων θέλει να κάνει μια καλή αρχή στο πρωτάθλημα, αλλά κανείς δεν παραγνωρίζει ότι το παιχνίδι είναι δύσκολο. Όπως χαρακτηριστικά λένε στον ΣΟ Ανωγείων: «Κάθε παιχνίδι είναι δύσκολο και έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες. Ειδικά τα παιχνίδια του 1ου γύρου χρειάζονται πάντα μεγάλη προσοχή. Ο ΕΓΟΗ είναι ένα πολύ αξιόμαχο σωματείο, όπως έδειξε και στο περσινό πρωτάθλημα και θα χρειαστεί να είμαστε απόλυτα συγκεντρωμένοι για να φτάσουμε στον στόχο, που δεν είναι άλλος από τη νίκη».

Το πρωτάθλημα της Β’ Εθνικής θα είναι ένα Ελβετικού τύπου τουρνουά 7 γύρων με 11 ομάδες. Ο 2ος γύρος θα διεξαχθεί την Κυριακή 12 Μαρτίου και ο 3ος την Κυριακή 26 Μαρτίου. Οι 4 τελευταίοι γύροι (τελική φάση του πρωταθλήματος) θα διεξαχθούν το τριήμερο 31 Μαρτίου, 1 και 2 Απριλίου στο ξενοδοχείο Apollonia Beach Hotel***** στην Αμμουδάρα.

Όσο αφορά τις βλέψεις της ομάδας των Ανωγείων στο πρωτάθλημα, όπως δηλώνουν στο σωματείο: «Στόχος είναι να παίξει η ομάδα καλό σκάκι. Όσο καλύτερο μπορεί. Και φυσικά να ευχαριστηθούμε το διασυλλογικό πρωτάθλημα όπως συμβαίνει κάθε χρόνο. Από κει και πέρα τι αποτελέσματα θα έρθουν, ποια θα είναι η τελική κατάταξη, θα το δούμε στο τέλος και θα βγάλουμε τα ανάλογα συμπεράσματα. Για εμάς είναι πολύ σημαντικό που θα έχουμε και πάλι μια νεανική ομάδα – πιθανόν αυτή με τον μικρότερο μέσο όρο ηλικίας – η οποία στηρίζεται κυρίως σε παιδιά του Δημοτικού Σχολείου και του Σταυράκειου Γυμνασίου – Λυκείου Ανωγείων. Επτά στα δέκα μέλη της βασικής ομάδας είναι παιδιά από 11 έως 17 ετών. Επίσης σημαντικό ότι έχουμε 2 αξιόμαχες 10άδες και θα δοθούν ευκαιρίες σε ακόμα περισσότερα παιδιά να παίξουν. Αυτά είναι για μας πιο σημαντικά από το τι αποτέλεσμα θα έρθει στο τέλος. Η ομάδα είναι αρκετά ισχυρή και είμαστε αισιόδοξοι ότι και τα αποτελέσματα θα είναι καλά».

Αναλυτικά τα ζευγάρια του 1ου γύρου του Διασυλλογικού Πρωταθλήματος της Β’ Εθνικής είναι τα εξής:

Ο.Φ.Η. 2000 – Σ.Ο. ΚΑΜΑΡΑ

Σ.Ο. ΡΙΘΥΜΝΑ – Α.Ο. ΚΙΣΣΑΜΟΥ

Σ.Α. ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ –  Ο.Α.Χ. 2000

Ε.Γ.Ο.Η.  –  Σ.Ο. ΑΝΩΓΕΙΩΝ

ΗΡΟΔΟΤΟΣ  –  Π.Ο. ΑΤΣΑΛΕΝΙΟΥ

ΠΗΓΑΣΟΣ Bye

Όλα τα νέα του Σκακιστικού Ομίλου Ανωγείων μπορείτε να τα βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του σωματείου: www.anogiachess.com

Την ερχόμενη Παρασκευή 10 Μαρτίου στις 9 μ.μ, θα γίνει στο Ηράκλειο στο “Μήλον της έριδος” η παρουσίαση της πρώτης δισκογραφικής δουλειάς, ενός νέου και ταλαντούχου Ανωγειανού καλλιτέχνη, του Δημήτρη Ξυλούρη. Ο δίσκος κυκλοφορεί με τον τίτλο “Τση νιότης το ξεκίνημα” και η παραγωγή αλλά και η διάθεση του γίνεται αποκλειστικά από το “Αεράκης-Κρητικό Μουσικό εργαστήρι και Σείστρον”.

 

Ομιλήτρια της εκδήλωσης θα είναι η Ελένη Ξυλούρη, ενώ η βραδιά θα ολοκληρωθεί με μουσική από τον Δημήτρη Ξυλούρη και τους συνεργάτες του, Γιάννη Σπαχή στο λαγούτο, Θωμά Μπολάκη στην κιθάρα, Γιώργο Τζωρτζάκη στο μπάσο και Μιχάλη Κονταξάκη στο μαντολίνο. Ο Λουδοβίκος των Ανωγείων αναφέρει σε σχετικό κείμενο του για τον Δημήτρη Ξυλούρη τα εξής:

 

“Ο νεαρός Δημήτρης Ξυλούρης γεννημένος στο Δυτικό τμήμα των Ανωγείων «αναπνέει» το ίδιο φως και γεύεται τους ίδιους «σκοπούς» που ανέπνευσαν και γλέντησαν οι πιο παλιοί από τους παλιούς μας λυράρηδες! Ο παππούς του ο Κιτρογιώργης έπαιζε ιδιαίτερη λύρα με χαρακτήρα δικό του! Σε μια γειτονιά γεννήθηκαν όλοι οι μουσικοί των Ανωγείων: Ο Γιώργης Καλομοίρης, ο Ψαραντώνης, ο Βασίλης Σκουλάς, ο Νικηφόρος Αεράκης, ο Ψαρονίκος, και φυσικά οι νεότεροι: Ψαρογιώργης και Ψαρολάμπης.

Μέσα σε αυτό το καμίνι πρέπει όχι να επιβιώσει, αλλά να διακριθεί! Ανακαλύπτοντας το δικό του βηματισμό, κάνοντας δικό του μουσικό χαρακτήρα θα το πετύχει, γιατί έχει ταλέντο και θέληση και γνοιάζεται για τη μουσική. Η πρώτη του απόπειρα έγινε με αυτό το δίσκο. Πιστεύω ότι ξεκινά μια λαμπρή πορεία. Η λύρα του έχει ευχέρεια και απλότητα, παίζει όμως από τότε που τα πόδια του δεν άγγιζαν κάτω από την καρέκλα… “.

 

Ευχόμαστε να είναι καλοτάξιδος.Παρακολουθήστε παρακάτω το επίσημο video clip του δίσκου “Τση νιότης το ξεκίνημα”.

Περιέχομενα:
1. Αφού αέρας 4.14
2. Ένα βουνό 3.43
3. Στο Αιγαίο των μαθιών σου 3.08
4. Έρωντας 4.33
5. Ερωτικέ μου θησαυρέ 6.15
6. Ερωτόκριτος 3.33
7. Ήλιε μου και φεγγάρι μου 5.45
8. Θάλασσα που ταξιδευτής 4.11
9. Ενός ονείρου 4.33
10. Λουλούδι είναι ο έρωντας 4.43
11. Γέλιο 4.05

Συντελεστές:
Δημήτρης Ξυλούρης: Λύρα, τραγούδι
Γιάννης Σπαχής: Λαούτο, μαντολίνο, τζουρά, μαντόλα, νησιώτικο λαούτο
Κώστας Μαρκάκης: Κιθάρες, κρουστά
Δημήτρης Μπέρκης: Λαούτο
Γιώργης Σαλούστρος: Πνευστά
Νίκος Στρατάκης: Κρουστά
Γιώργος Τζωρτζάκης: Μπάσο, κόντρα μπάσο

Ηχοληψία – μίξη – mastering: Κώστας Μαρκάκης (Studio Astra)
Νικήτας Αλμπάνης: Φωτογραφίες
*ο μικρός στην φωτογραφία είναι ο Δημήτρης Χαιρέτης
Παραγωγή: Αεράκης-Κρητικό Μουσικό Εργαστήρι & Σείστρον © 2017
Δημιουργικό: Ανδρέας Αεράκης

Περιέχομενα:
1. Αφού αέρας 4.14
2. Ένα βουνό 3.43
3. Στο Αιγαίο των μαθιών σου 3.08
4. Έρωντας 4.33
5. Ερωτικέ μου θησαυρέ 6.15
6. Ερωτόκριτος 3.33
7. Ήλιε μου και φεγγάρι μου 5.45
8. Θάλασσα που ταξιδευτής 4.11
9. Ενός ονείρου 4.33
10. Λουλούδι είναι ο έρωντας 4.43
11. Γέλιο 4.05

Συντελεστές:
Δημήτρης Ξυλούρης: Λύρα, τραγούδι
Γιάννης Σπαχής: Λαούτο, μαντολίνο, τζουρά, μαντόλα, νησιώτικο λαούτο
Κώστας Μαρκάκης: Κιθάρες, κρουστά
Δημήτρης Μπέρκης: Λαούτο
Γιώργης Σαλούστρος: Πνευστά
Νίκος Στρατάκης: Κρουστά
Γιώργος Τζωρτζάκης: Μπάσο, κόντρα μπάσο

Ηχοληψία – μίξη – mastering: Κώστας Μαρκάκης (Studio Astra)
Νικήτας Αλμπάνης: Φωτογραφίες
*ο μικρός στην φωτογραφία είναι ο Δημήτρης Χαιρέτης
Παραγωγή: Αεράκης-Κρητικό Μουσικό Εργαστήρι & Σείστρον © 2017
Δημιουργικό: Ανδρέας Αεράκης

Εκδήλωση αφιερωμένη στη γυναίκα διοργανώνει η Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου Ανωγείων την ερχόμενη Τετάρτη 8 Μαρτίου, στις 6.30 μ.μ, στον χώρο του ΚΗ.ΦΗ Ανωγείων. Η Κοινωνική Υπηρεσία καλεί όλους να παρευρεθούν και να τιμήσουν τα ιδανικά της ισότητας των δυο φύλων και του σεβασμού, σε μια εκδήλωση που διοργανώνει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στα Ανώγεια.

 

Στη διάρκεια της εκδήλωσης θα μιλήσει ο ποιητής Γιώργης Καράτζης για την γυναίκα διαχρονικά, οι διευθύντρια της Κοινωνικής Υπηρεσίας Ρίτα Σουλτάτου και η κοινωνική λειτουργός Ειρήνη Θεοφανάκη για την Κοινωνική Υπηρεσία δίπλα στην γυναίκα και τέλος θα υπάρχει μουσικό βιωματικό δρώμενο έκπληξη.Την εκδήλωση θα πλαισιώσουν μουσικά ο Νίκος Σαρχιανάκης στο μπουζούκι και στο τραγούδι και ο Τάσος Μπενέας στην κιθάρα και το τραγούδι.

 

Σε όλες τις γυναίκες θα προσφερθούν γλαστράκια με λουλούδια για να τα κάνουν να ανθίσουν!

Σε μια ακόμα αγωνιστική στην Β’ΕΠΣΡ ο Αετός έδειξε ότι είναι η καλύτερη ομάδα και με τη νίκη της στο Σπήλι με 2-5 επί του δυνατού Φοίνικα, σε ένα άκρως επεισοδιακό παιχνίδι, ουσιαστικά εξασφάλισε από νωρίς ένα από τα τρία εισιτήρια της ανόδου, ενώ ακουμπάει πλέον με το ..ένα χέρι και την κούπα του πρωταθλητή, καθώς αποσπάστηκε εννιά βαθμούς από την δεύτερη Ασή Γωνιά, εννιά αγωνιστικές πριν την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος.

 

Το παιχνίδι χθες στο Σπήλι στιγματίστηκε από επεισόδια και τον προπηλακισμό του διαιτητή Κετεσίδη που χρειάστηκε αστυνομική δύναμη για να φύγει ασφαλής από το γήπεδο, από εξαγριωμένους φίλους της ομάδας των Σελλίων που διαμαρτύρονταν για τις υποδείξεις του. Προπηλακισμό δέχτηκαν αρχικά και μέλη της αποστολής του Αετού Ανωγείων, αλλά με την παρέμβαση των ψυχραιμότερων οι Ανωγειανοί έφυγαν με ασφάλεια από το γήπεδο χωρίς να έχουν προβλήματα με τους ανθρώπους των γηπεδούχων.

Η αλήθεια είναι ότι ο διαιτητής Κετεσίδης, τα έκανε… θάλασσα στο ντέρμπι της 21ης αγωνιστικής, αρχικά με την αστεία υπόδειξη πέναλτι στο 9′ όταν ο Τριαλώνης έδιωξε την μπάλα καθαρά και υπέδειξε πέναλτι προκαλώντας την απορία ακόμα και των γηπεδούχων! Το παιχνίδι στη συνέχεια έγινε ιδιαίτερα σκληρό και από τις δυο πλευρές με την ανοχή του διαιτητή που γρήγορα έχασε τον έλεγχο και μοίραζε κίτρινες κάρτες ανεξέλεγκτα. Ο Αετός έδειξε ότι είναι πιο ποιοτική ομάδα, ανέτρεψε το σκορ στο 1-2 μέχρι το 50′ και είχε τον έλεγχο για να καθαρίσει το παιχνίδι. Ο Κετεσίδης βλέποντας το πολύ σκληρό παιχνίδι έβγαλε με δεύτερη κίτρινη και κατά συνέπεια κόκκινη τρεις ποδοσφαιριστές των γηπεδούχων, τον Σαριδάκη στο 58′, τον Φραγκιαδάκη στο 75′ και τον Λαρεντζάκη στο 81′, με την αποβολή του δεύτερου να είναι ανύπαρκτη και να προκαλεί την οργή των φιλάθλων και τα επεισόδια στο τέλος της αναμέτρησης.

 

Ο Αετός έφτασε τους 52 βαθμούς και αγκάλιασε το πρωτάθλημα και είναι τυχερός που δεν έχει κάποιον ποδοσφαιριστή με πρόβλημα τραυματισμού μετά το σκληρό αυτό παιχνίδι. Για την ιστορία το 0-1 έκανε ο Παπαδογιάννης με πέναλτι στο 9′, το 1-1 έκανε με εξαιρετικό πλασέ ο Νύκταρης μετά την ασίστ του Δραμουντάνη στο 28′, για να έρθει η ολική ανατροπή στο 49′ με το πλασέ του Μανόλη Τζαγκαράκη μετά την εκτέλεση κόρνερ του Νύκταρη στο 49! Μετά τις τρεις αποβολές είχαμε το 1-3 με τον Δημήτρη Ξυλούρη να τελειώνει υπέροχα τη φάση στο 84′, ενώ ο Δραμουντάνης έγραψε το 1-4 στο 87′. Οι γηπεδούχοι μείωσαν με τον Παπαδογιάννη στο 88′ ενώ το τελικό 2-5 “έγραψε” ο Πλερωνάκης στο 94′.Σημαντικό στοιχείο η συμμετοχή για πρώτη φορά σε αποστολή του Μιχάλη Β.Σμπώκου που αποτελεί σημαντική επένδυση για το μέλλον της ομάδας.

 

Η σύνθεση του Αετού: Κυριακάκης – Καλομοίρης – Παπαδομιχελάκης – Τζαγκαράκης – Τριαλώνης – Αεράκης – Δ.Ξυλούρης – Ε. Δραμουντάνης (86′ Μαματζάκης) – Μέμος (77′ Σουλτάτος) – Νύκταρης (90′ Κεφαλογιάννης) – Πλερωνάκης

 

1.Αετός Ανωγείων 52

2.Ασή Γωνιά 43

3.Αναγέννηση 40

4.Λίβας 39

5.Κεραυνός 39

6.Φοίνικας 36

7.Τάλως Γαράζου 34

8.ΝΕΑΡ 34

9.Παναρκαδικός 32

10.Επισκοπή 2010 26

11.Αστέρας Περάματος 18

12.Νέοι Ζωνιανών 10

13.Απόλλωνας 9

14.Μέλαμπες 8

15.Πηγή -4

Άρθρο του Γεωργίου Σκουλά

Όπως είδαμε την προηγούμενη εβδομάδα, ο Ομέρ κατέφθασε στην Κρήτη, στα τέλη Μαρτίου 1867. Όλο όμως το προηγούμενο διάστημα οι μάχες συνεχίζονταν στον νησί. Σήμερα θα δούμε μερικές από αυτές μέσα από τις εκθέσεις των πρωταγωνιστών τους.
ΚΟΥΣΤΟΓΕΡΑΚΟΝ ΣΕΛΙΝΟΥ 25 ΜΑΡΤΙΟΥ 1867
Φίλτατε,
Καθ’ ην εποχήν έφθασε το ατμοκίνητον εις Σούγια, εγώ ευρισκόμην μεθ’ όλων των εθελοντών εις Δρακώνα, καθότι την 19ην φθίνοντος ανεχωρήσαμεν μεθ’ όλων, Σελινιωτών, Κισσαμιτών και εθελοντών, και διηυθύνθημεν εις Θέρισον, όπως ενωθέντες μετά των Κυδωνιατών κτυπήσωμεν, τον εχθρόν πλησίον των Χανίων.
Ούτω και έγινε, καθότι εις Θέρισον συνηθροίσθημεν 2.000 σχεδόν άνδρες· Κατά την 21 δε φθίνοντος, επορεύθημεν προς την Παναγιάν, προς την θέσιν Κοπράνον, και αμέσως διηυθύνθημεν προς την πεδιάδα, εν ακαρεί δε ήρχισεν η μάχη εκτεινομένη από ταις Μουρνιαίς προς τα αριστερά· δις εδιώχθη ο εχθρός εκ των οχυρωμάτων του και ηναγκάσθη να κλεισθή εις τε τας οικίας και τα μετόχια. Η μάχη υπήρξε ζωηροτάτη· αι επάλξεις των φρουρίων έγεμον ανθρώπων θεωμένων τον αγώνα, τα δε εν τη Σούδα πλοία έστειλαν τας λέμβους των και παρετήρουν· η ζωηρότης της μάχης διήρκεσεν επί τρείς και ημίσειαν ώρας. Δυστυχώς ήρχισεν η σπάνις των φυσεκίων και εκ τούτου ηραιούντο οι πυροβολισμοί, επικουρίαι δε των Τούρκων έφθαναν αδιακόπως εξ όλων των μερών, ώστε καντήτησε να συνταχθή εκεί στρατός πλέον των 15.000.
Καύσαντες ημείς άπαντα σχεδόν τα πολεμοφόδια μας ηναγκάσθημεν να υποχωρήσωμεν εκ της πεδιάδος και να αναβώμεν εις την Κοπράνον, παρακολουθούμενοι υπό των Τούρκων, εννοησάντων την έλλειψιν μας· εκείθεν υποχωρήσαντες παρελάβομεν ικανώς ισχυράς θέσεις και δι’ ολίγων τουφεκισμών υπεχρεώσαμεν τους εχθρούς μα σταματήσωσιν, αραιός δε πυροβολισμός ηκολούθησε μέχρις εσπέρας.
Εις την μάχην ταύτην απωλέσαμεν δώδεκα ανδρείους φονευθέντας, εν οις και τον αείμνηστον Χαρίλαον Αναγνωστόπουλον, όστις αποθανών ως αληθής ήρως, άφησεν εις όλους απαρηγόρητον θλίψιν. Επληγώθησαν δε δεκαέξ, εν οις πάλιν ο Αριστοτέλης Μπογιατζόγλου.
Δεν έχω λόγους ικανούς ίνα επαινέσω άπαντας, ιδίως τους εθελοντάς και προ πάντων τινάς ανθυπασπιστάς και υπαξιωματικούς. Πράγματι η Ελλάς πρέπει να καυχάται, διότι εγέννησε τοιούτους ήρωας.  Διαβάστε την συνέχεια... »

Μια σπουδαία αναμέτρηση έλαβε χώρα στα Ανώγεια για την φάση των 16 του ομαδικού κυπέλλου, με τον Σκακιστικό Όμιλο Ανωγείων να υποδέχεται τον Όμιλο Φίλων Σκακιού Χανίων, μια πολύ ισχυρή ομάδα, μεγαλύτερης κατηγορίας. Η ομάδα των Ανωγείων πίστεψε εξ αρχής ότι μπορεί να παλέψει το παιχνίδι, παρότι φαβορί ήταν η ομάδα των Χανίων. Έγινε όντως μια πολύ ενδιαφέρουσα μάχη, την οποία τελικά κέρδισε δίκαια ο ΟΦΣΧ που ήταν καλύτερος, αλλά όχι εύκολα. Η ομάδα των Χανίων ήρθε με πολύ ισχυρή σύνθεση, καθώς παράταξε  τους Πανταβό, Σημαντηράκη, Γεωργαντά και Φραγκάκη.

Η αναμέτρηση στην 1η σκακιέρα ήταν ισορροπημένη και έληξε φυσιολογικά ισόπαλη, ενώ η ομάδα των Χανίων κέρδισε στις σκακιέρες 2 και 4. Νίκη για την ομάδα των Ανωγείων πέτυχε ο Γιάννης Χαιρέτης στην 3η σκακιέρα, ο οποίος έπαιξε μια εξαιρετική παρτίδα εναντίον του Αντώνη Γεωργαντά. Η μάχη τους διήρκεσε σχεδόν 4 ώρες και είχε εντυπωσιακό τελείωμα με τους δύο σκακιστές να έχουν ακραία πίεση χρόνου. Ο νεαρός Ανωγειανός κατάφερε να διαχειριστεί θαυμάσια την θέση στην πίεση και κέρδισε μια πολύ όμορφη παρτίδα.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα ανά σκακιέρα:

Παπαδογιάννης Σεβαστιανός – Πανταβός Παναγιώτης ½ – ½

Μαρής Γιάννης – Σημαντηράκης Απόλλωνας 0 – 1

Χαιρέτης Γιάννης – Γεωργαντάς Αντώνης 1 – 0

Νταγιαντάς Μανόλης – Φραγκάκη Μαρία 0 – 1

ΣΟ ΑΝΩΓΕΙΩΝ – ΟΦΣ ΧΑΝΙΩΝ 1,5 – 2,5

Η ομάδα έδειξε ότι μπορεί να σταθεί και να παλέψει μια πολύ καλή, γεμάτη ομάδα μεγαλύτερης κατηγορίας όπως είναι ο ΟΦΣΧ. Η πρόκριση δεν ήρθε, αλλά η ομάδα φαίνεται να είναι στο σωστό δρόμο εν όψη του πρωταθλήματος της Β Εθνικής που ξεκινάει το επόμενο Σάββατο (ο ΣΟ Ανωγείων φιλοξενείται στο Ηράκλειο από τον ΕΓΟΗ).

Ευχόμαστε στον ΟΦΣ Χανίων καλή συνέχεια σε κύπελλο και πρωτάθλημα.

-->