Archive for Νοεμβρίου 2015

fysiko-parko-psiloriti

 

 

Στις 17 Νοεμβρίου 2015 στο Παρίσι, η Γενική Διάσκεψη της UNESCO, που συνεδρίασε υπό τη σκιά των βάρβαρων τρομοκρατικών επιθέσεων στο Παρίσι, αποδέχθηκε ομόφωνα τη δημιουργία του νέου προγράμματος του οργανισμού για τις Γεωεπιστήμες και τα Γεωπάρκα, (International Geoscience and Geoparks Program) σύμφωνα με το οποίο καθιερώνεται η αναγνώριση περιοχών με τον τίτλο  «Παγκόσμια Γεωπάρκα UNESCO»

Έτσι, στην επέτειο των 70 χρόνων από την ίδρυση της UNESCO, του διεθνούς οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών που δημιουργήθηκε για να υπηρετήσει την συνεργασία μεταξύ των κρατών – μελών στα θέματα εκπαίδευσης, επιστημών και πολιτισμού και να συνεισφέρει στην εμπέδωση της ειρήνης στις καρδιές όλων των ανδρών και γυναικών του κόσμου και 43 χρόνια από την θέσπιση του Προγράμματος των Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς (World Heritage Sites), το νέο πρόγραμμα καθιερώνει την αναγνώριση περιοχών που διαθέτουν ιδιαίτερη γεωλογική κληρονομιά που απολαμβάνει διεθνή αναγνώριση, με τον τίτλο «Παγκόσμια Γεωπάρκα της UNESCO» (UNESCO Global Geoparks).

Στο νέο Πρόγραμμα εντάσσονται όλες οι περιοχές που ανήκουν σήμερα στο Παγκόσμιο Δίκτυο Γεωπάρκων, που αντιστοιχούν σε 120 γεωπάρκα από 33 χώρες.

Τα Γεωπάρκα είναι περιοχές με σημαντική γεωλογική κληρονομία και πλούσιο φυσικό και πολιτισμικό περιβάλλον, οι οποίες μέσα από την προστασία της φύσης και την εκπαίδευση συμβάλλουν στην ανάπτυξη υπεύθυνου τουρισμού, ενισχύοντας την τοπική οικονομία και βιώσιμη ανάπτυξη.

Η δημιουργία των Γεωπάρκων προτάθηκε ως ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης του αγροτικού χώρου το 2000 από τέσσερις φορείς διαχείρισης περιοχών που διαθέτουν σημαντικά γεωμνημεία, το Απολιθωμένο Δάσος Λέσβου, το Reserve Geologique de Haute Provence στη Γαλλία, το VulkanEifel στη Γερμανία,  και το Maestazgo στην Ισπανία, που έθεσαν και τις βάσεις για τη δημιουργία του Ευρωπαϊκού Δικτύου Γεωπάρκων.

Οι συνεχείς προσπάθειες για των προστασία και ανάδειξη των γεωλογικών μνημείων, τη διαρκή βελτίωση υπηρεσιών και προϊόντων προς τους επισκέπτες, την καινοτομία, την περιβαλλοντική εκπαίδευση, την συνεργασία, την αλληλοϋποστήριξη και επέκταση του Δικτύου, έδωσε το έναυσμα το 2004 στην UNESCO να αγκαλιάσει το θεσμό και να υποστηρίξει τη δημιουργία του Παγκόσμιου Δικτύου Γεωπάρκων μεταφέροντας την πρωτοβουλία σε όλο τον κόσμο.

Όντας πρωτοβουλίες που πηγάζουν από τις τοπικές κοινωνίες, τα Γεωπάρκα αγκαλιαστήκαν από όλες τις ηπείρους και καλωσορίστηκαν θερμά από το σύνολο σχεδόν των 195 Κρατών Μελών της UNESCO, που ενέκριναν τη δημιουργία του τρίτου προγράμματος αναγνώρισης περιοχών διεθνούς αξίας του Οργανισμού (μετά τα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς και τα Αποθέματα της Βιόσφαιρας) .

Η απόφαση αυτή βρίσκει σήμερα την Ελλάδα, που ήταν από την έναρξη του θεσμού στην πρωτοπορία,  σε μια ιδιαίτερα πλεονεκτική θέση καθώς διαθέτει ήδη πέντε περιοχές που χαρακτηρίζονται πλέον «Παγκόσμια Γεωπάρκα της UNESCO». Οι Ελληνικές περιοχές που χαρακτηρίζονται Παγκόσμια Γεωπάρκα UNESCO είναι:

  1. Η Νήσος Λέσβος.
  2. Η περιοχή του Ψηλορείτη.
  3. Η περιοχή του Εθνικού δρυμού Βίκου – Αώου.
  4. Το Εθνικό Πάρκο Χελμού – Βουραϊκού.
  5. Η περιοχή Σητείας

Η αναγνώριση από την UNESCO όλων αυτών των περιοχών καταδεικνύει τον πλούτο της Ελληνικής γεωλογικής κληρονομιάς καθώς και την ιδιαίτερη αξία που έχει η γεωλογική, φυσική και πολιτισμική κληρονομιά των Ελληνικών Γεωπάρκων σε παγκόσμια κλίμακα.

Ταυτόχρονα αναδεικνύει τις μοναδικές ευκαιρίες και δυνατότητες που ανοίγονται μέσω της προβολής και της ορθολογικής τους διαχείρισης για την ανάδειξη τους σε τουριστικούς προορισμούς αριστείας για την  προσέλκυση τουρισμού ποιότητας και τη βιώσιμη τοπική ανάπτυξη.

H Ελληνική φύση, τα Ελληνικά τοπία και τα Γεωλογικά μνημεία αποτελούν τεκμήρια της γεωιστορικής εξέλιξης του Ελληνικού χώρου τα οποία μέσα από τις δράσεις ερμηνείας, ανάδειξης και προβολής που υλοποιούν οι φορείς διαχείρισης των Ελληνικών Γεωπάρκων, κεντρίζουν το ενδιαφέρον των επισκεπτών και προσκαλούν σε ενδιαφέρουσες και γοητευτικές αποδράσεις εξερεύνησης, τέρψης και αναψυχής.

DSC_1458-copy1

Ολοκληρώθηκαν με μεγάλη επιτυχία οι εργασίες του συνεδρίου ‘ Τα Κρητικά Μοιρολόγια ‘, το οποίο συνδιοργάνωσαν στ’ Ανώγεια, στις 13, 14 και 15 Νοεμβρίου 2015, το Κέντρο Κρητικής Λογοτεχνίας και ο Δήμος Ανωγείων στον εκθεσιακό χώρο της Αγροτικής Τράπεζας.

Το συνέδριο ήταν αφιερωμένο στη μνήμη του Σήφη Κοσόγλου, του Χρίστου Μακρή και του Οδυσσέα Τσαγκαράκη.

Και το συνέδριο είχε μεγάλη επιτυχία για πολλούς λόγους.

1. Γιατί δεν υπήρξε καμία ‘ απώλεια ‘ στις ανακοινώσεις Έγιναν και οι 25 ανακοινώσεις που υπήρχαν στο πρόγραμμα.
Και έγινε και μία επιπλέον ανακοίνωση για τα μοιρολόγια στα Ζωνιανά από
τον Δημήτρη Παρασύρη.

2. Γιατί όλες οι ανακοινώσεις ήταν πολύ καλές.

3. Γιατί οι σύνεδροι παρακολούθησαν το συνέδριο με ενδιαφέρον. Και αυτό φάνηκε στις παρεμβάσεις και τη συζήτηση στο τέλος κάθε συνεδρίας.

4. Γιατί υπήρχε ένας συνεδριακός πολιτισμός.

5. Γιατί το συνέδριο ήταν πολύ καλά οργανωμένο.

6. Γιατί η φιλοξενία εκ μέρους του Δήμου Ανωγείων ήταν πολύ καλή.

7. Γιατί όλοι έφυγαν από το συνέδριο ευχαριστημένοι και με τις καλύτερες εντυπώσεις για τα Ανώγεια.

Τους συνέδρους καλωσόρισαν ο δήμαρχος Ανωγείων Μανόλης Καλλέργης και ο πρόεδρος του Κέντρου Κρητικής Λογοτεχνίας Κώστας Μουτζούρης και διαβάστηκαν οι χαιρετισμοί του Σωκράτη Κεφαλογιάννη, πρώην δημάρχου Ανωγείων, και του Λευτέρη Αυγενάκη, βουλευτή Ηρακλείου.

Την κήρυξη της έναρξης των εργασιών του συνεδρίου έκανε η Μαίρη Μπαγκέρη.

Οι εργασίες του συνεδρίου διεξήχθησαν σε πέντε συνεδρίες. Μετά από κάθε συνεδρία εγίνοντο παρεμβάσεις και ερωτήσεις – απαντήσεις. Και αυτό έδειξε το μεγάλο ενδιαφέρον το συνέδρων.

Στο συνέδριο έλαβαν μέρος καθηγητές Πανεπιστημίων, παλαίμαχοι ερευνητές και μελετητές του Λαϊκού μας Πολιτισμού και νέοι επιστήμονες ερευνητές. Και αυτό το τελευταίο είναι η αισιοδοξία μας για το μέλλον της έρευνας του Λαϊκού μας Πολιτισμού. Και όχι μόνο.

Στο πρόγραμμα του συνεδρίου υπήρχε και ειδική συνεδρία με τίτλο ‘’ Μοιρολόγια δια ζώσης ‘’.

Στη συνεδρία αυτή τραγούδησε ένα μοιρολόι η Ειρήνη Χαιρέτη – Ξυλούρη, από τον Κρουσώνα, για τον αδελφό της τον Γιώργη που πρόσφατα έφυγε από τη ζωή.

Στη συνέχεια η Πελαγία Παχάκη – Δακανάλη, νηπιαγωγός από τις Μοίρες, διάβασε ένα δικό της ποίημα – μοιρολόι στη μνήμη του Σήφη Κοσόγλου.

Και στη συνέχεια , με τη φροντίδα και βιντεοσκόπηση του Νίκου Μαθιουδάκη από την Εθιά, προβλήθηκε ντοκιμαντέρ πρόσφατο, στο οποίο τρεις πολύ ηλικιωμένες Εθιανές τραγούδησαν εθιανά μοιρολόγια.

Οι εργασίες του συνεδρίου καλύφθηκαν φωτο-βιντεοσκοπικά από τη Μαρία Χουλάκη και τον Νίκο Μαθιουδάκη.

Ένα συνέδριο τελειώνει μόνο όταν κυκλοφορήσει ο τόμος με τα Πεπραγμένα του. Και τότε φαίνεται η επιτυχία του συνεδρίου.
Οι οργανωτές του Συνεδρίου, το Κέντρο Κρητικής Λογοτεχνίας και ο Δήμος Ανωγείων, επειδή θέλουν να ολοκληρωθεί η επιτυχία του Συνεδρίου, υποσχέθηκαν στους συνέδρους ότι ο τόμος με τα Πρακτικά του Συνεδρίου θα κυκλοφορήσει μέχρι το τέλος Μαΐου 2016.

Τα περιμένουμε.

Ψήφισμα

Η ολομέλεια του συνεδρίου, στη λήξη των εργασιών του συνεδρίου, εξέδωσε ομόφωνα ψήφισμα με το οποίο ζητείται από την Πολιτεία, τα Υπουργεία Παιδείας και Πολιτσμού, την Περιφέρεια Κρήτης και γενικότερα την Τοπική Αυτοδιοίκηση Κρήτης να εισαχθεί η διδασκαλία της Λαογραφίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης.

Ας σημειωθεί ότι το Πανεπιστήμιο Κρήτης είναι το μόνο Ελληνικό Πανεπιστήμιο, στο οποίο δε διδάσκεται η Λαογραφία.

Χανιά 17 Νοεμβρίου 2015

Εκ μέρους των Οργανωτών

Κώστας Μουτζούρης

Πρόεδρος του Κέντρου Κρητικής Λογοτεχνίας και
πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου

161115125759_9272

Πολλές μουσικές εκπλήξεις επιφυλάσσει η νέα δισκογραφική δουλειά του Χρήστου Παπαδόπουλου με τον Βασίλη Σκουλά καθώς ο θρυλικός λυράρης της Κρήτης ενώνει τη φωνή του με κορυφαίες φωνές του ελληνικού πενταγράμμου.

Τι εννοούμε; Θέμης Αδαμαντίδης, Χρήστος Δάντης, Γιάννης Πλούταρχος, Παντελής Θαλασσινός, Βαγγέλης Κονιτόπουλος, Νίκος Μακρόπουλος, Κώστας Δουμουλιάκας, Οζλέμ Δουργούτη, Γιώργος Ζερβάκης , με το κλαρίνο του Βασίλη Σαλεα και γκεστ συμμετοχή τον δημοσιογράφο Κωνσταντίνο Μπογδάνο!

Η δισκογραφική αυτή δουλειά έχει τίτλο «Πέρασμα» και περιλαμβάνει 12 τραγούδια, τη μουσική των οποίων υπογράφει το αγαπημένο «Παιδί της Πάτρας», δώδεκα μοναδικές συνθέσεις που μας ταξιδεύουν μαγικά σ΄ όλες τις γωνιές της πατρίδας μας.

Το άλμπουμ θα κυκλοφορήσει το Σάββατο 21 Νοεμβρίου με την εφημερίδα «Παρασκήνιο».

Ακούστε στο βίντεο που ακολουθεί αποσπάσματα από τα τραγούδια…

FormatFactoryDSCN0713-1

DSCN0721

DSCN0746

DSCN0622

DSCN0673

DSCN0681

Φωτο: Μανόλης Σαμόλης

Στα Ανώγεια βρέθηκε σήμερα Τρίτη 17 Νοεμβρίου ο Περιφερειάρχης Κεντρικής  Μακεδονίας και υποψήφιος πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ.Απόστολος Τζιτζικώστας, όπου και συνομίλησε με κατοίκους και φορείς του χωριού ενόψει των εκλογών για την ηγεσία του κόμματος , την ερχόμενη Κυριακή 22 Νοεμβρίου.

Ο κ. Τζιτζικώστας έφτασε στις 3.30 μ.μ με τη συνοδεία του στην πλατεία Μεϊντάνι  όπου τον υποδέχτηκαν φίλοι του κόμματος της Ν.Δ που αρχικά τον καλωσόρισαν περνώντας στο λαιμό του  και ένα Κρητικό μαντήλι. Ο γνωστός Ανωγειανός μαντιναδολόγος Γιώργης Μπέρκης ή Κατσούγκρης του έκανε δώρο ένα Κέδρο με τον κ.Τζιτζικώστα να ενθουσιάζεται και να αναφέρει με νόημα:

”Πραγματικά υπέροχος ο κέδρος σας ευχαριστώ πολύ.Από την ερχόμενη Δευτέρα αυτός ο κέδρος θα κοσμεί τα γραφεία του αρχηγού του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας!”, τόνισε και χειροκροτήθηκε θερμά.

Στη συνέχεια συνομίλησε για λίγο με τον π.Ανδρέα Κεφαλογιάννη και άναψε ένα κερί στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου πριν κατηφορίσει με τα πόδια χαιρετώντας όλους τους κατοίκους, μέχρι να βρεθεί στο Δημαρχείο Ανωγείων.

Εκεί τον υποδέχτηκε ο Δήμαρχος Ανωγείων κ.Μανόλης Καλλέργης και ο Αντιδήμαρχος κ.Βασίλης Σμπώκος. Ο κ. Καλλέργης του ευχήθηκε κάθε επιτυχία στον αγώνα του και του προσέφερε παραδοσιακό κέρασμα με ρακί και πίτες, καθώς και μια τσάντα με αναμνηστικά του Δήμου Ανωγείων.

Το φορτωμένο του πρόγραμμα δεν του επέτρεψε να παραμείνει για περισσότερη ώρα στα Ανώγεια και έτσι αναχώρησε μετά τις 4 μ.μ για τα Ζωνιανά και στην συνέχεια  για την Αθήνα ολοκληρώνοντας έτσι τη διήμερη περιοδεία του στην Κρήτη.

Θυμίζουμε ότι οι εκλογές για την ανάδειξη προέδρου της Ν.Δ θα γίνουν την Κυριακή 22 Νοεμβρίου σε εκλογικά τμήματα σε όλη την Ελλάδα ανάμεσα τους και τα Ανώγεια όπου θα στηθούν κάλπες στο Δημαρχείο. Εκτός του κ.Τζιτζικώστα υποψήφιοι για την προεδρία είναι επίσης ο κ.Ευάγγελος ΜεΪμαράκης ,ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης και ο κ.Άδωνις Γεωργιάδης.

12194909_10208069004151350_3753875184106140768_o

12271249_10208069485803391_1961776045_o

12268443_10208069483723339_1838277234_o

12247668_10208069010471508_389210357556706700_o

 

Εκδρομή διοργάνωσε το Εργαστήρι Γνώσης της ενορίας του Αγίου Γεωργίου την περασμένη Κυριακή για τα παιδιά της έκτης τάξης του Δημοτικού σχολείου με προορισμό το Μάλεμε,την 115 Πτέρυγα Μάχης στο Ακρωτήρι και τους τάφους των Βενιζέλων.

Τις όμορφες εμπειρίες των παιδιών και των γονέων που βρέθηκαν εκεί μετά την πρωτοβουλία του παπά Ανδρέα Κεφαλογιάννη περιγράφει με το παρακάτω κείμενο της η Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Τζούλια-Κακαζιάνη-Νταγιαντά την οποία ευχαριστούμε και για τις φωτογραφίες.

Το κείμενο έχει ως εξής:

“Οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Ανωγείων και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων  θέλουν να ευχαριστήσουν τον πάτερ Ανδρέα Κεφαλογιάννη για την πολύ όμορφη πρωτοβουλία να διοργανώσει εκπαιδευτική εκδρομή στα Χανιά για τους μικρούς μαθητές .

Μικροί μεγάλοι είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε ,να ξεναγηθούμε και να μάθουμε την ιστορία του γερμανικού νεκροταφείου στο Μάλεμε .Επόμενος προορισμός μας ήταν η 115 Πτέρυγα Μάχης στο Ακρωτήρι ,όπου τελέστηκε τρισάγιο από τον πάτερ Ανδρέα για τους πεσόντες στην Κύπρο του 1974. Στην συνέχεια τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν τα μαχητικά αεροσκάφη από κοντά  και να μάθουν λεπτομέρειες γι αυτά από τον Μοίραρχο της μονάδας.

Κατόπιν όλη η παρέα μεταφέρθηκε στην Λέσχη Αξιωματικών, όπου μας παρατέθηκε γεύμα στον πολύ όμορφο και φιλόξενο αυτό χώρο. Τελευταία στάση οι τάφοι των Βενιζέλων,όπου όλοι μας ξαναθυμηθήκαμε την ιστορία του Ελευθέριου Βενιζέλου και του ήρωα Σπύρου Καγιαλή .Τα παιδιά μας παρουσίασαν τις εργασίες που είχαν κάνει ,δίνοντάς μας πολύτιμες πληροφορίες για όλα αυτά. Αυτές οι πρωτοβουλίες μόνο καλό αποτέλεσμα μπορούν να ‘χουν και μένουν ανεξίτηλα χαραγμένες στην μνήμη των παιδιών . Ελπίζουμε στην συνέχεια τέτοιων δραστηριοτήτων !!!

Πάτερ Ανδρέα σε ευχαριστούμε για την υπέροχη μέρα που μας πρόσφερες και για όλα όσα κάνεις για τα παιδιά μας !Να ‘σαι καλά εσύ και η οικογένειά σου , και πάντα τέτοια!!”

an 1

Αγαπητά μου παιδιά, επιτρέψτε μου να ξεκινήσουμε τηρώντας ενός λεπτού σιγή για τα θύματα της τρομοκρατικής επίθεσης στη Γαλλία.

Ο Θεός ας αναπαύσει τις ψυχές τους!!!

Από αυτό εδώ το χωριό, των αγώνων για ελευθερία και δημοκρατία, στέλνουμε μήνυμα συμπαράστασης στον γαλλικό λαό και την γαλλική κυβέρνηση. Ήταν πράγματι μια πράξη πολέμου κατά της Ευρώπης και κατά της Ελευθερίας. Διαβάσαμε και είδαμε ότι οι τρομοκράτες διέπραξαν τα εγκλήματα στο όνομα του Θεού τους.

Ο Θεός είναι ένας για όλους και ποτέ δεν ευλογεί ούτε τα εγκλήματα, ούτε την αδικία.

Με αφορμή αυτό το τραγικό γεγονός θέλω να πω ότι τα θύματα στο τέλος της μέρας δεν θα πρέπει να είναι οι ξεσπιτωμένοι και ξεριζωμένοι πρόσφυγες. Η διεθνής κοινότητα οφείλει να τους προστατεύσει με κάθε τρόπο και όχι να υψώνει τείχη και συρματοπλέγματα, θυμίζοντας άλλες καταδικασμένες από την ιστορία εποχές.

Εμείς ως χώρα κάνουμε ότι μπορούμε, επιστρατεύοντας το φιλότιμο μας για να βοηθήσουμε αυτούς τους ανθρώπους όμως, αυτό δεν φτάνει χρειάζεται ουσιαστική βοήθεια από την Ευρώπη και όχι κλείσιμο των συνόρων. Όχι απάνθρωπες συμπεριφορές. Δεν είναι ώρα για φασιστικές νοοτροπίες, είναι η ώρα της αλληλεγγύης και της ανθρωπιάς. Γιατί αυτοί οι άνθρωποι με εξαίρεση ορισμένους παράφρονες, ζητούν μέσα σε άλλες συνθήκες βέβαια αυτό που ζήτησαν και οι δικοί μας νέοι το 1973: «Ψωμί – Παιδεία- Ελευθερία».

** «Ψωμί- Παιδεία- Ελευθερία» ζήτησαν οι φοιτητές στην εξέγερση του ‘ 73 κατά της Χούντας των Συνταγματαρχών. 42 χρόνια μετά, το ίδιο αίτημα βρίσκεται πάλι ψηλά στις διεκδικήσεις της ελληνικής κοινωνίας και της ελληνικής νεολαίας.

Μετά από 5 χρόνια μνημονίων και πολύ σκληρής λιτότητας, ο ελληνικός λαός βρίσκεται στην δυσκολότερη στιγμή της μεταπολεμικής του ιστορίας.

Το Ψωμί όσο περνάνε οι μέρες λιγοστεύει, η ανεργία αυξάνεται, οι μισθοί και οι συντάξεις είναι της πείνας και το φάσμα της νέο-κατοχής πλανάται πάνω από την χώρα.

Η Παιδεία πλέον δεν είναι δωρεάν, ο γονιός για να σπουδάσει τα παιδιά χρειάζεται να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη. Στην Ελλάδα όμως οι νέοι δύσκολα μένουν πια, γίνονται μετανάστες σε άλλες χώρες αναζητώντας δουλειά που δεν μπορεί πλέον να προσφέρει η χώρα μας. Περισσότεροι από 300.000 νέοι έχουν φύγει για το εξωτερικό, κάνοντας έτσι πιο φτωχή την Ελλάδα σε μυαλά και νέο εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό.

Όσο για την ελευθερία αυτή πλέον είναι ελεγχόμενη, από τη στιγμή που τα πάντα και οι πάντες βρίσκονται κάτω από το βλέμμα του «μεγάλου αδελφού». Η ελευθερία σήμερα υπάρχει κατ΄ όνομα, επί της ουσίας έχει χαθεί.

an 4

** Αγαπητά μου παιδιά,

Οι νέοι του ΄73 πάλεψαν απέναντι στις ερπύστριες του Παπαδόπουλου και του Ιωαννίδη, σήμερα η ελληνική κοινωνία και η ελληνική νεολαία καλούνται να μην μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια και να συγκρουστούν με τις ερπύστριες της τρόικας, τις ερπύστριες του νέου οικονομικού φασισμού, που στο πέρασμα τους τα έχουν ισοπεδώσει όλα και επιμένουν να μας αποτελειώσουν.

Οφείλουμε λοιπόν, έχοντας ως οδηγό τον Νοέμβρη του ΄’73 να σηκώσουμε ανάστημα και να βγάλουμε από πάνω μας αυτό το νέο ζυγό. Δεν είναι τυχαία η επιμονή των λεγόμενων εκπροσώπων των δανειστών. Εδώ και πέντε χρόνια έχουν ξεκινήσει μια προσπάθεια για να κάνουν την Ελλάδα «αποικία χρέους». Αυτό σημαίνει ότι θέλουν να μας κάνουν όλους σύγχρονους δούλους δηλαδή θα πληρώνουμε περισσότερα από όσα θα μπορέσουμε να βγάζουμε. Αυτό οδηγεί στην εξαθλίωση, κι από κει πάμε στην παράδοση και το ξεπούλημα της χώρας, άνευ όρων. Αυτός είναι ο στόχος των δυτικών δυνάμεων, που έχουν βαλθεί να μας σώσουν. Θέλουν να μετατρέψουν τη χώρα σε ένα απέραντο και φτηνό γι΄ αυτούς τουριστικό θέρετρο όπου θα έρχονται να απολαμβάνουν τις διακοπές τους, έχοντας στην υπηρεσία τους 10 εκατ γκαρσόνια…

Την ίδια ώρα όμως, αυτό το θέρετρο θα έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο φέρετρο για τους Έλληνες που δεν θα έχουν πια ζωή, από τη στιγμή που θα τα έχουν χάσει όλα…

Όμως, μπορεί να μας τα πάρουν όλα, εκείνο που δεν μπορούν αν αγοράσουν και να εξαγοράσουν είναι η αξιοπρέπεια και το φιλότιμο μας. Γι΄ αυτή την αξιοπρέπεια θα παλέψουμε και στο τέλος να είστε σίγουροι ότι θα νικήσουμε. Ο Θεός δεν θα αφήσει να επικρατήσει το άδικο, δεν θα αφήσει να επικρατήσουν τα κοράκια των διεθνών οίκων που θέλουν να μας πιουν το αίμα και να μας πάρουν τα σπίτια μας.

Οφείλουμε να είμαστε σε διαρκή επαγρύπνηση και συναγερμό, η πατρίδα βρίσκεται σε «πόλεμο» εδώ και πέντε χρόνια. Έναν πόλεμο με πολλά θύματα τα οποία θα  αυξάνονται μέρα με τη μέρα αν μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια…

** Στο ματωμένο Νοέμβρη του ‘ 73 τ’  Ανώγεια είχαν τη δική τους παρουσία μέσα και έξω από το Πολυτεχνείο. Η «Ξαστεριά» τραγουδήθηκε από χιλιάδες φοιτητές στους δρόμους της Αθήνας, έχοντας μπροστάρη στις διαδηλώσεις τον Ψαρονίκο με τη λύρα του και το δοξάρι του. Το Ψαρονίκο, που στη συνέχεια βασανίστηκε από τους Απριλιανούς για τα όσα πρόσφερε στον αγώνα κατά της Χούντας.

Ο Ξυλούρης ζει και θα ζει αιώνια, ξεσηκώνοντας τα πλήθη, ξεσηκώνοντας την εργατιά και την αγροτιά μέσα από τα διαχρονικά του τραγούδια και την επαναστατική του φωνή. Μια φωνή που ακούγεται σήμερα ακόμα περισσότερο στις πλατείες, τις συγκεντρώσεις, τα συλλαλητήρια, τις πορείες, τους αγώνες που δίνει καθημερινά ετούτος εδώ ο λαός. Κι όπως έγραψε ο Ρίτσος και τραγούδησε ο Ψαρονίκος: «Εμείς δεν τραγουδάμε για να ξεχωρίσουμε από τον κόσμο αδελφέ μου// Εμείς τραγουδάμε για να σμίξουμε τον κόσμο».

Τέλος πολλοί επίσης ήταν οι Ανωγειανοί φοιτητές που πάλεψαν και αγωνίστηκαν κατά της Χούντας των Συνταγματαρχών, δίνοντας έτσι συνέχεια στον αγώνα των προγόνων τους, κρατώντας ψηλά τη σημαία κατά του Φασισμού και υπέρ της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, της  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και της ΛΑΙΚΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ.

Τιμή και Δόξα στους Αγωνιστές του Νοέμβρη.

ΖΗΤΩ Η ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ!

Ολα τα μάτια στρέφοντε
εις το Πολυτεχνείο
που οι εχθροί το ματαβάλανε
σε τάφο σε μνημείο

Κείνος ο χώρος ιερός
μα όχι για προδότες
που άλλοι είσανε βασανιστές
και άλλοι καταδότες
Ολοι να προσκυνήσουμε
τιμή για τους πεσόντες
στην έξαρση της Λευτεριάς
είσαν κι αυτοί παρόντες
Ο κόσμος για τη Λευτεριά
έχει πολλά να πάθει
αδέ πειστεί να πολεμά
χωρίς να κάνει λάθη..

Μίχαλος Δραμουντάνης

 

-->