Archive for Νοεμβρίου 2015

Η κάλπη στην οποία θα προσέρχονται οι ψηφοφόροι για την εκλογή του 8ου προέδρου της Νέας Δημοκρατίας θα στηθεί στα Ανώγεια στο χώρο του Δημαρχείου, στην αίθουσα των δημοτικών συμβουλίων, με την εκλογική διαδικασία να ξεκινάει στις 7 π.μ και να ολοκληρώνεται στις 7 μ.μ.
Το αντίτιμο για τη συμμετοχή έχει οριστεί στα 3 ευρώ, ενώ σε περίπτωση δεύτερου γύρου δεν θα υπάρχει επιπλέον κόστος. Όσοι δεν ψηφίσουν αύριο δεν θα μπορούν να ψηφίσουν ούτε στο δεύτερο γύρο.
Δικαίωμα ψήφου έχουν όσοι είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους του υπουργείου Εσωτερικών.Κατά την προσέλευσή τους στα κέντρα, οι ψηφοφόροι θα υπογράφουν δήλωση με τα στοιχεία τους ενώ θα επισημαίνεται πως αποδέχονται τις ιδεολογικές και προγραμματικές αρχές, τις πολιτικές θέσεις του κόμματος, ενώ αναλαμβάνουν και την υποχρέωση να τηρούν το Καταστατικό, τους Κανονισμούς και τις αποφάσεις του. Μαζί τους θα πρέπει να έχουν επίσημο αποδεικτικό δημοσίου εγγράφου για ταυτοπροσωπία αλλά και 3 ευρώ που είναι το σχετικό αντίτιμο συμμετοχής στη διαδικασία.
Σε περίπτωση που υπάρξει δεύτερος γύρος, αυτός θα διεξαχθεί στις 29 Νοεμβρίου και οι ψηφοφόροι που θα συμμετάσχουν θα πρέπει να προσέλθουν στο ίδιο εκλογικό τμήμα που ψήφισαν την πρώτη φορά χωρίς κανένα αντίτιμο συμμετοχής.
Υποψήφιοι για την ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας είναι ο Ευάγγελος ΜεΪμαράκης, Κυριάκος Μητσοτάκης, Απόστολος Τζιτζικώστας και Άδωνις Γεωργιάδης.

Με δήλωση του στην Ανωγή ο Δήμαρχος Ανωγείων κ. Μανόλης Καλλέργης εκφράζει την οδύνη του για τον πρόωρο χαμό του Γιώργη Ξυλούρη, ενώ αναφέρει ότι θα είναι στην Αθήνα την ερχόμενη Δευτέρα για να τον αποχαιρετήσει εκ μέρους και όλων των δημοτών.
Αναλυτικά αναφέρει:
”Ο θάνατος του Γιώργη Ξυλούρη ήταν για όλους μας μια πολύ θλιβερή είδηση, διότι πέθανε ξαφνικά ένας νέος άνθρωπος που είχε να δώσει πολλά.
Ο Γιώργης υπήρξε σεμνός και δημιουργικός άνθρωπος και ανέδειξε την παραδοσιακή μουσική μέσω της δουλειάς του.
Για όλους μας ήταν ο γιος του Νίκου Ξυλούρη, του Ψαρονίκο.
Εκφράζω τα θερμά μου συλλυπητήρια στην οικογένεια και ιδιαίτερα στην μητέρα του Ουρανία.
Σαν Δήμαρχος Ανωγείων αλλά και σαν συγχωριανός του θα βρεθώ στην Αθήνα την Δευτέρα εκ μέρους όλων των δημοτών.
Ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα τον σκεπάσει..”.
Παράλληλα ανακοίνωση εξέδωσε και το Υπουργείο Πολιτισμού για τον Γιώργη Ξυλούρη αναφέροντας:
“Το βράδυ της 19ης Νοεμβρίου έβαλε ο Θεός σημάδι τον Γιώργη Ξυλούρη, βυθίζοντας στο πένθος την οικογένειά του, την ιδιαίτερη πατρίδα του, τους πολλούς κι αγαπημένους φίλους του, τον κόσμο της παραδοσιακής μουσικής.
Μοναχογιός του μεγάλου τραγουδιστή της Κρήτης Νίκου Ξυλούρη και της Ουρανίας, ο Γιώργης Ξυλούρης γεννήθηκε το 1960. Μετά το θάνατο του πατέρα του διατηρούσε μαζί με την μητέρα του το δισκοπωλείο «Νίκος Ξυλούρης,» στην οδό Πανεπιστημίου 57, σημείο αναφοράς τόσο για τους εν Αθήναις Κρήτες, όσο και για τους λάτρεις της κρητικής και γενικότερα παραδοσιακής μουσικής. Τα τελευταία χρόνια ήταν υπεύθυνος για το πωλητήριο του «Μουσείου Ελληνικών Λαϊκών Μουσικών Οργάνων –Συλλογή Φοίβου Ανωγειανάκη» στην Πλάκα, το οποίο είχε εμπλουτίσει υποδειγματικά. Το χαμόγελό του και το βαθύ του ενδιαφέρον για την παραδοσιακή μουσική συνόδευε τον επισκέπτη του Μουσείου.
Την αγάπη και τη βαθιά του γνώση για την παραδοσιακή μουσική, όχι μόνο της Ελλάδας αλλά κάθε τόπου, μοιραζόταν με το ευρύ κοινό μέσα από τις εξαιρετικές ραδιοφωνικές μουσικές του εκπομπές και τις συναυλίες που οργάνωνε, με τελευταία τη μεγαλειώδη συνάντηση όλων σχεδόν των ενεργών φορέων της κρητικής παράδοσης στην Αθήνα τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Αξιοπρεπής, προσηνής και ανθρώπινος, αισιόδοξος και επίμονος, συναινετικός, λειτουργούσε ως πόλος συγκέντρωσης νέων και δημιουργικών δυνάμεων. Όλα όσα έκανε είχαν ένα στόχο: να μεταδίδει τη ζωντανή πολιτιστική κληρονομιά της Κρήτης και ιδιαίτερα στις νέες γενιές.
«Είμαι ευλογημένος που ανήκω σε αυτήν την μεγάλη μουσική οικογένεια, αλλά και που κατάγομαι από αυτόν τον τόπο. Η Κρήτη για εμένα είναι τα πάντα», συνήθιζε να λέει.
Ευχόμαστε θερμά συλλυπητήρια και κουράγιο στην οικογένειά του.
Καλό ταξίδι, Γιώργη Ξυλούρη.”

Από τις 17/11/2015, το Φυσικό Πάρκο του Ψηλορείτη είναι πλέον επίσημα αναγνωρισμένη περιοχή ως «Παγκόσμιο Γεωπάρκο της UNESCO»!
Μετά από προσπάθειες πολλών ετών που ξεκίνησαν από το ΑΚΟΜΜ-ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΑΕ ΟΤΑ και τη συνεχή στήριξη του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης για τη δημιουργία του Φυσικού Πάρκου και την ένταξή του αρχικά στο Δίκτυο των Ευρωπαϊκών Γεωπάρκων το 2001 και έπειτα στο Δίκτυο των Παγκόσμιων Γεωπάρκων το 2004, ήρθε πλέον και η διεθνής αναγνώριση από τη Γενική Διάσκεψη της UNESCO!
Στις 17 Νοεμβρίου 2015, η Γενική Διάσκεψη της UNESCO αποδέχθηκε ομόφωνα τη δημιουργία του νέου προγράμματος του οργανισμού για τις Γεωεπιστήμες και τα Γεωπάρκα (International Geoscience and Geoparks Program), σύμφωνα με το οποίο καθιερώνεται η αναγνώριση περιοχών με τον τίτλο «Παγκόσμια Γεωπάρκα UNESCO». (Την σχετική ανακοίνωση μπορεί κάποιος να βρει στην επίσημη ιστοσελίδα της UNESCO, στον παρακάτω σύνδεσμο: http://www.unesco.org/new/en/natural-sciences/about-us/single-view/news/global_geoparks_become_unesco_sites/#.Vkwk_L8as8I )
Έτσι, στην επέτειο των 70 χρόνων από την ίδρυση της UNESCO, του Διεθνούς Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών που δημιουργήθηκε για να υπηρετήσει την συνεργασία μεταξύ των κρατών – μελών σε θέματα εκπαίδευσης, επιστημών και πολιτισμού και να συνεισφέρει στο όραμα της ειρήνης για όλους τους πολίτες του κόσμου, και 43 χρόνια μετά τη θέσπιση του Προγράμματος των Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς (World Heritage Sites), το νέο πρόγραμμα καθιερώνει την αναγνώριση περιοχών που διαθέτουν ιδιαίτερη γεωλογική κληρονομιά που απολαμβάνει διεθνή αναγνώριση, με τον τίτλο «Παγκόσμια Γεωπάρκα της UNESCO» (UNESCO Global Geoparks).
Στο νέο Πρόγραμμα (το τρίτο του Οργανισμού μετά τα «Βιοσφαιρικά Αποθέματα»), εντάσσονται όλες οι περιοχές που ανήκουν σήμερα στο Παγκόσμιο Δίκτυο Γεωπάρκων, οι οποίες αντιστοιχούν σε 120 γεωπάρκα από 33 χώρες.
Στην Ελλάδα χαρακτηρίζονται πλέον «Παγκόσμια Γεωπάρκα της UNESCO» πέντε περιοχές , από τις οποίες οι δύο βρίσκονται στην Κρήτη. Οι Ελληνικές περιοχές που χαρακτηρίζονται «Παγκόσμια Γεωπάρκα UNESCO» είναι:
• Η Νήσος Λέσβος.
• Η περιοχή του Εθνικού δρυμού Βίκου – Αώου.
• Το Εθνικό Πάρκο Χελμού – Βουραϊκού.
και από την Κρήτη
• Η περιοχή του Ψηλορείτη.
• Η περιοχή Σητείας.
Η αναγνώριση από την UNESCO αναδεικνύει τις μοναδικές ευκαιρίες και δυνατότητες που ανοίγονται μέσω της προβολής και της ορθολογικής διαχείρισης των γεωπάρκων, προκειμένου να αναδειχθούν σε άριστους τουριστικούς προορισμούς που θα προσελκύουν ποιοτικό τουρισμό, ενώ ταυτόχρονα θα συμβάλλουν στη βιώσιμη τοπική ανάπτυξη.
Το περιβάλλον του Ψηλορείτη, τα τοπία του και η γεωλογική του κληρονομιά, αποτελούν τεκμήρια της γεωιστορικής εξέλιξης της Κρήτης, τα οποία μέσα από δράσεις ερμηνείας, ανάδειξης και προβολής που σχεδιάζονται και υλοποιούνται, κεντρίζουν το ενδιαφέρον των επισκεπτών και προσκαλούν σε ενδιαφέρουσες και γοητευτικές αποδράσεις εξερεύνησης, τέρψης και αναψυχής.
Το Φυσικό Πάρκο του Ψηλορείτη αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει όλους αυτούς που στήριξαν τις προσπάθειές του όλα αυτά τα δύσκολα χρόνια. Πρώτα από όλα, την Περιφέρεια, τους Δήμους και πρώην κοινότητες της περιοχής, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης, το ΚΠΕ Ανωγείων, το προσωπικό του AKOMM-ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ ΑΑΕ ΟΤΑ και βέβαια τους κατοίκους της περιοχής του Ψηλορείτη.
Υπόσχεται ότι θα συνεχίσει και θα εντείνει το έργο του, ώστε το Φυσικό Πάρκο του Ψηλορείτη να συνεχίσει να απολαμβάνει και στο μέλλον την αναγνώριση της UNESCO.

Προγραμματισμένη διακοπή ρεύματος ανακοίνωσε η ΔΕΗ και έτσι τα Ανώγεια θα μείνουν χωρίς ρεύμα για δυο ώρες την ερχόμενη Δευτέρα 23 Νοεμβρίου, από τις 8.30 π.μ μέχρι και τις 10.30 π.μ λόγω τεχνικών εργασιών.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση:
”Σας γνωστοποιούμε ότι λόγω εκτελέσεως απαραίτητων τεχνικών εργασιών στο δίκτυο που τροφοδοτεί την περιοχή σας, επιβάλλεται η διακοπή της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος την Δευτέρα 23/11/2015 από 8.30 π.μ έως 10.30 π.μ
Η επανατροφοδότηση θα γίνει χωρίς προειδοποίηση και μπορεί να γίνει και πριν την αναγραφόμενη ώρα. Γι’ αυτό οι εγκαταστάσεις και τα δίκτυα θα πρέπει να θεωρούνται ότι βρίσκονται συνέχεια υπό τάση. Για λόγους ασφαλείας απαγορεύεται η προσέγγιση στους αγωγούς ή σε άλλα στοιχεία του δικτύου, έστω και αν αυτά βρίσκονται στο έδαφος”.

Συγκλονισμένα είναι τα Ανώγεια από το θλιβερό χαμπέρι του αδόκητου θανάτου του Γιώργη Ξυλούρη που σκοτώθηκε αργά το απόγευμα της Πέμπτης σε τροχαίο δυστύχημα στην Αθήνα, όταν το δίκυκλο που επέβαινε συγκρούστηκε με ταξί στην εθνική οδό Αθηνών Λαμίας στο ρεύμα εξόδου λίγο πριν την κάτω Κηφισιά και ενώ κατευθυνόταν στο σπίτι του.
Η σύγκρουση έγινε στις 6 μ.μ το απόγευμα της Πέμπτης 19 Νοεμβρίου και ο αγαπητός σε όλους μας Γιώργης εξέπνευσε στις 8.55 μ.μ στο ΚΑΤ όπου είχε διακομισθεί. Σε ηλικία μόλις 55 ετών ”πέταξε” για την γειτονιά των αγγέλων όπου θα συναντήσει τον αγαπημένο του πατέρα Νίκο Ξυλούρη ή Ψαρονίκο.
Ο ίδιος για χρόνια μουσικός παραγωγός άφησε ορφανό τον ”Αόρατο Θίασο” του, την επιτυχημένη εκπομπή που παρουσίαζε στον ραδιοφωνικό σταθμό ”Στο Κόκκινο 105,5” τον οποίο υπηρέτησε από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του, κάθε Σάββατο και Κυριακή.
Φίλοι τον αποχαιρετούν στα κοινωνικά δίκτυα, με λόγια αγάπης για τον εκλιπόντα και συμπαράστασης στην μητέρα του Ουρανία, την αδερφή του Ρηνιώ και την οικογένεια του.
Δυο μαντινάδες του Βασίλη Δραμουντάνη αντικατοπτρίζουν την θλίψη για το χαμό του και το ”καλωσόρισμα” του στον κάτω κόσμο από τον πατέρα του Νίκο, τον Αρχάγγελο της Κρήτης..
Ο κάτω κόσμος μ’ ανοιχτές τσι αγκάλες περιμένει ,
Κι έχει μια τάβλα αργυρή ο κύρης σου στρωμένη..
Ω! να χαρώ το γιούδι μου που ‘ρθε να μ ανταμώσει,
Και τη χαρά που μού λείπε, από χρόνους να μου δώσει…
Η Ανωγή εκφράζει θερμά συλλυπητήρια στους οικείου του.Ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα τον σκεπάσει..
Μάνα κι αν έρθουν οι φίλοι μου,
κι αν έρθουν και δικοί μας.
Να μη τους πεις κι απόθανα,
να τους βαροκαρδίσεις…
Στρώσε τους τάβλα να γευτούν,
κλίνη να κοιμηθούνε…
Στρώσε τους παραπέζουλα,
Να βάλουν τ’άρματά τους…
Και σαν ξυπνήσουν το πρωί,
και σ’ αποχαιρετούνε,
πες του τος πως απόθανα….