Archive for Νοεμβρίου 2015

Διήμερο συνέδριο με θέμα «Κτηνοτροφικά Αγροκτήματα και Τοπική Ανάπτυξη», θα πραγματοποιηθεί στις 23 και 24 Νοεμβρίου 2015 στα Ανώγεια (Ορεινό θέρετρο ΝΤΕΛΙΝΑ).
Το συνέδριο διοργανώνεται από το ΑΚΟΜΜ – ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΑΕ ΟΤΑ και υλοποιείται μέσα από το σχέδιο διατοπικής συνεργασίας με τίτλο «ΟΡΕΑ ΚΡΗΤΗ», το οποίο πραγματοποιείται στα πλαίσια του άξονα 4 «Προσέγγιση LEADER» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2007-2013. Εταίροι του διατοπικού σχεδίου είναι ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης, η Αναπτυξιακή Ηρακλείου, η Αναπτυξιακή Λασιθίου, καθώς και το ΑΚΟΜΜ-ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΑΕ ΟΤΑ.
Στα πλαίσιο της διοργάνωσης, οι προσκεκλημένοι ομιλητές:
• Θα παρουσιάσουν το διατοπικό σχέδιο «ΟΡΕΑ ΚΡΗΤΗ», τα αποτελέσματά του, καθώς και τη σημασία του για την τοπική ανάπτυξη.
• Θα παρουσιάσουν την εμπειρία ανάπτυξης κτηνοτροφικών αγροκτημάτων στην Ιταλία την οποία πρόσφατα επισκέφτηκαν κτηνοτρόφοι της Κρήτης, μέσα από παραδείγματα καλών πρακτικών.
• Θα αναλύσουν το ζήτημα της πολυλειτουργικής Κρητικής υπαίθρου, καθώς και την πολιτική που εφαρμόζει η Περιφέρεια Κρήτης για την ανάπτυξή της.
• Θα αναφερθούν στη σχέση της κτηνοτροφίας με το περιβάλλον και τον πολιτισμό, αλλά και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που κάνουν τους κατοίκους των ορεινών περιοχών που ασχολούνται με αγροτικές δραστηριότητες να ξεχωρίζουν.
Ενημερώνουμε τους κτηνοτρόφους της περιοχής, ότι θα είναι τιμή μας να παρευρεθούν στο Συνέδριο.
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να απευθυνθείτε στα παρακάτω τηλέφωνα:
ΑΚΟΜΜ-ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ ΑΑΕ ΟΤΑ – 2834031402, 2834031793
και στην ιστοσελίδα www.akomm.gr

Πιο δύσκολα από ότι δείχνει το τελικό σκορ, ο Αετός επικράτησε για την 6η αγωνιστική με 1-3 στο Γαράζο επί του τοπικού Τάλως και έφτασε τους 5 βαθμούς στο πρωτάθλημα, αφήνοντας πίσω του την κακή εμφάνιση και την ήττα με τον Απόλλωνα την προηγούμενη Κυριακή.
Η ομάδα είχε καθολική υπεροχή, πολλές ευκαιρίες αλλά αγχώθηκε απέναντι στο μαχητικό Γαράζο καθώς μέχρι το 82′ το σκορ ήταν στο 1-1., λόγω της εμφανέστατης αδυναμίας του Αετού στην τελική προσπάθεια.

Το πρώτο ημίχρονο
Από τα πρώτα λεπτά ο Αετός κυριάρχησε στον αγωνιστικό χώρο και έψαξε το γρήγορο γκολ που θα του έδιωχνε το άγχος.
Στο 1’ο Δημήτρης Ξυλούρης και στο 2′ ο Καλομοίρης έστειλαν την μπάλα άουτ μετά από σουτ εκτός περιοχής.
Στο 3′ ο Δραμουντάνης σούταρε λίγο άουτ από το ύψος του πέναλτι, ενώ στο 10′ ο ίδιος παίχτης έφυγε μόνος του σε τετ α τετ αλλά το πλασέ του απόκρουσε ο Φοδελιανάκης στη μεγαλύτερη ευκαιρία του αγώνα.
Το γκολ ήρθε στο 15′ με την ενέργεια του Δραμουντάνη και τη σέντρα του στο ύψος του πέναλτι, με τον Σπαχή να σκοράρει με όμορφο σουτ και αφού πρώτα η μπάλα κόντραρε λίγο στο πόδι του Αλεξάκη!
Η ομάδα συνέχισε να έχει ευκαιρίες και στο 18′ ο Κουτάντος αστόχησε σε σουτ εκτός περιοχής.
Στο 30′ ο Σουλτάτος έπιασε το σουτ αλλά ο Φοδελιανάκης έδιωξε με υπερένταση σε κόρνερ.
Στο 39′ το σουτ του Ξυλούρη μπλόκαρε ο τερματοφύλακας.
Η ισοφάριση ήρθε αναπάντεχα στην πρώτη επίσκεψη των φιλοξενούμενων στα καρέ του Φασουλά, όταν ο Αλεξάκης με κοντινή προβολή έκανε το 1-1 μετά το φάουλ του Φραντζεσκάκη.
Το δεύτερο ημίχρονο
Πρώτη καλή στιγμή η γυριστή κεφαλιά του Ξυλούρη στο 56′ που πέρασε άουτ.
Στο 57′ μεγάλη φάση με την φαρμακερή παράλληλη σέντρα του Δραμουντάνη να περνάει από πολλά σώματα, με τον Ξυλούρη να μην την προλαβαίνει τελευταία στιγμή και τους αμυντικούς να διώχνουν σε κόρνερ!
Στο 62′ το σουτ του Κουτάντου έφυγε λίγο άουτ.
Στο 64′ καλή ευκαιρία για το Γαράζο με το σουτ του Αλεξάκη να διώχνει όμορφα σε κόρνερ ο Φασουλάς!
Στο 70′ το σουτ του Δραμουντάνη πέρασε λίγο άουτ.
Στο 72′ ο Δραμουντάνης σέντραρε με τον νεαρό Λευτέρη Μέμο να σουτάρει αλλά να αποκρούει ο τερματοφύλακας.
Στο 73′ και στο 76′ δυο σουτ του Δραμουντάνη έξω από την περιοχή απέκρουσε ο Φοδελιανάκης.
Η λύτρωση για τον Αετό ήρθε στο 82′ με αυτογκόλ του Αλεξάκη σε γυριστή κεφαλιά μετά από φάουλ του Παπαδομιχελάκη.
Στο 87′ ο Αετός ”κλείδωσε” το τρίποντο με την εύστοχη εκτέλεση πέναλτι του Σπαχή μετά από ανατροπή του Δραμουντάνη από τον Ρουσάκη!
Τελευταίες καλές ευκαιρίες για τον Αετό η κεφαλιά του Φάνουρη Ξυλούρη στο 92′ που έφυγε άουτ και το σουτ του Σπαχή στο ίδιο λεπτό που μπλόκαρε ο Φοδελιανάκης.
Στο 93′ το Γαράζο είχε και σουτ στο δεξί κάθετο δοκάρι από τον Χατζάκη.
Ο πολυτιμότερος
18 τελικές προσπάθειες από τον Αετό με τις περισσότερες να καταλήγουν εκτός τέρματος σε ένα θέμα που προσπαθεί να λύσει ο προπονητής Τάκης Μέμος, καθώς η ομάδα δημιουργεί φάσεις αλλά δεν σκοράρει εύκολα.
Κορυφαίος σίγουρα χθες ο πολύ δραστήριος Ευριπίδης Δραμουντάνης.Ο νεαρός πέρα από τις 5 τελικές, έδωσε την ασίστ στο πρώτο γκολ και κέρδισε το πέναλτι για το 1-3, ενώ σε τουλάχιστον δυο ακόμη περιπτώσεις έδωσε ασίστ μισό γκολ αλλά οι Μέμος και Ξυλούρης αστόχησαν.
Οι συνθέσεις:
Τάλως Γαράζου:
Χ.Φοδελιανάκης-Γ.Φοδελιανάκης- Αλεξάκης-Φράρος- Χατζάκης-Γιαννούδης-Μωραίτης(78′ Δαφνομήλης)-
Ξενάκης-Φραντζεσκάκης-Ρουσσάκης-Βρέντζος
Αετός Ανωγείων:
Φασουλάς-Πασπαράκης-Καλομοίρης-Σουλτάτος(46’Φ.Ξυλούρης)Παπαδομιχελάκης-Ντούλας(75’Σ.Δραμουντάνης)-
Κουτάντος-Ε.Δραμουντάνης-Αεράκης-Σπαχής-Δ.Ξυλούρης(70′ Μέμος).
Με την αγγελία του απρόσμενου θανάτου του Γιώργη Ξυλούρη, μοναχογιού του αρχάγγελου της Κρήτης, ΝΙΚΟΥ ΞΥΛΟΥΡΗ ο πολιτιστικός σύλλογος Ανωγείων, προκειμένου να αποτίσει φόρο τιμής στον εκλιπόντα,
Α π ο φ ά σ ι σε Ο μ ό φ ω ν α
- Να εκφράσει προς την οικογένεια του εκλιπόντος τη βαθιά του θλίψη και τα ειλικρινή συλλυπητήριά του και ειδικά στη μάνα του ΟΥΡΑΝΙΑ ΞΥΛΟΥΡΗ
Να παραστεί δι’ αντιπροσωπείας το Δ.Σ του συλλόγου στην εξόδιο ακολουθία στην Αθήνα.
Τ’ Ανώγεια απόψε θρηνούν και θλίβονται για τον πρόωρο και άδικο χαμό του Γιώργη Ξυλούρη, τ’Ανώγεια απόψε πενθούν που έφυγε από την ζωή ο γιoς του ΨΑΡΟΝΙΚΟ, ένας άνθρωπος σεμνός κι αγαπητός, αξιοπρεπής, που αγωνιζόταν για την διατήρηση και μεταλαμπάδευση της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς της Κρήτης.
Ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα τον σκεπάσει, υπομονή και δύναμη σε όλη την οικογένεια του.
Με Λύρα.. να υποδεχτείς
Το Γιο σου.. Ψαρονίκο!
Κόντρα.. στση Μοίρας τα γραφτά.
Στα Αδικα.. των Αδίκω!!
Λευτέρης Μπέρκης
Εκ μέρους του Δ.Σ. του Π.Σ. Ανωγείων
Ο πρόεδρος Η Γεν.Γραμματέας
Νίκος Γ. Βρέντζος Ελένη Εμμ. Φασουλά

“Η οικογένεια του Γιώργη Ξυλούρη ενημερώνει, όσους συγχωριανούς και φίλους επιθυμούν να προσφέρουν στη μνήμη του εκλιπόντος, ότι μπορούν να απευθύνονται:
Για στέφανα:
στο Γραφείο Τελετών ΑΣΚΛΗΠΙΟΥ Κ. ΠΑΝΤΕΛΙΔΗ (Βεΐκου αριθμ. 24, Γαλάτσι, τηλ: 210-2918261, fax: 210-2917601, κιν.: 6948000008, 6944004455).
Για δωρεές:
– Στο Εργαστήρι Γνώσης της Εκκλησίας του Αγ. Γεωργίου Ανωγείων (τηλ. 6977586700 πάτερ Ανδρέας Κεφαλογιάννης).
– Στην Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου Ανωγείων (τηλ. 28340-31484).
– Στα σχολικά ιδρύματα όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης των Ανωγείων (Δημοτικό Σχολείο Ανωγείων τηλ: 28340-31213, Σταυράκειο Γυμνάσιο Ανωγείων τηλ. : 28340-31331, Σταυράκειο Λύκειο Ανωγείων τηλ.: 28340-31205).
– Στις εφημερίδες «Η Φωνή των Ανωγείων» (ifonitonanogion.gr, τηλ. 6932120494) και στην «ΑΝΩΓΗ» (anogi.gr, τηλ. 6972884202).
– Στο Κέντρο Ειδικών Παιδιών «Η Ζωοδόχος Πηγή», Ηρακλείου Κρήτης (τηλ.: 2810-344094, 224699)
– Στο Κέντρο Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας Ηρακλείου Κρήτης, των Παιδικών Χωριό SOS (τηλ.: 2810-222610)
– Στο ίδρυμα Ανδρέου και Μαρίας Καλοκαιρινού Ηρακλείου Κρήτης (τηλ: 2810-244115).
Επίσης, για τους συγχωριανούς και φίλους, που σκοπεύουν να ταξιδέψουν από την Κρήτη, προκειμένου να παρευρεθούν στην κηδεία του Γιώργη Ξυλούρη, η οικογένεια θα διαθέσει αυτοκίνητα για μεταφορά από και προς το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος και το λιμάνι του Πειραιά, καθώς και προς και από το Δημοτικό Κοιμητήριο Χαλανδρίου. Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να απευθύνονται σχετικώς στο τηλ. 6976793515.
Τέλος, τη Δευτέρα, 23.11.2015, ημέρα της κηδείας του Γιώργη Ξυλούρη, τα γραφεία του Συλλόγου Ανωγειανών Αθήνας «Το Ιδαίον Άντρον» (Βελεστίνου αριθμ. 18, Αμπελόκηποι) θα είναι ανοικτά από τις 09:00 π.μ. για όσους συγχωριανούς και φίλους θα ταξιδέψουν από την Κρήτη ή θα βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας και επιθυμούν να βρεθούν, στη δύσκολη αυτή περίσταση, σε οικείο και προσήνειο περιβάλλον.
Η οικογένεια ευχαριστεί θερμά όλους εκείνους, που στέκονται στο πλευρό της, αυτή τη δύσκολη στιγμή.”
Φωτογραφίες: Μανόλης Σαμόλης
Χθες Παρασκευή τελέστηκε εσπερινός και σήμερα Σάββατο 21 Νοεμβρίου πανηγυρική Θεία Λειτουργία, στην μικρή εκκλησία της Παναγίας που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο Κέντρο Υγείας Ανωγείων. Αρκετός κόσμος βρέθηκε εκεί για να ανάψει ένα κερί καθώς σήμερα είναι τα Εισόδια της Θεοτόκου.

Η συγκεκριμένη εκκλησία θεμελιώθηκε το 1995 από την οικογένεια του Ορέστη και της Δόξας Σαμόλη.
Ο Ορέστης Σαμόλης υπήρξε ένας από τους σημαντικούς Ανωγειανούς με μεγάλη προσφορά στον τόπο μας και μνημονεύεται ακόμα για τις πράξεις του αν και αισίως έχουν περάσει 31 χρόνια από τον θάνατο του.
Γεννημένος το 1932, πέρασε σαν έφηβος τις κακουχίες του πολέμου και την ισοπέδωση του χωριού μαζί με την οικογένεια του. Στάθηκε στα πόδια του και εργάστηκε στα Ανώγεια για πολλά χρόνια ως ταχυδρομικός υπάλληλος. Μέχρι το τέλος της ζωής του συμμετείχε ενεργά στην ενορία του Αγίου Γεωργίου, προσφέροντας τον εαυτό του και τις υπηρεσίες του ως επίτροπος και ταμίας.
Αρκετοί είναι οι άνθρωποι που μίλησαν μετά τον θάνατο του για τις πολλές φιλανθρωπίες και αγαθοεργίες που έκανε σε συγχωριανούς που το είχαν ανάγκη. Όσο ήταν εν ζωή ο Ορέστης δεν επιθυμούσε να μιλάνε για τη βοήθεια που προσέφερε.Το έκανε κρυφά και μόνο για τον συνάνθρωπο, όχι για να του δώσουν παράσημα.
Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία μόλις 52 ετών στις 23 Φεβρουαρίου του 1984 χτυπημένος από τον καρκίνο.Άφησε όμως πίσω του ισχυρή παρακαταθήκη που ακολουθούν τόσο τα παιδιά του όσο κυρίως η αγαπημένη του σύζυγος , η Δόξα , που μέχρι και σήμερα φροντίζει και η ίδια ως επίτροπος την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου και έχτισε και την εκκλησία στη μνήμη του άντρα της δίπλα στο Κέντρο Υγείας.