Archive for Ιουλίου 2015
”Ανοίξτε τα φτερά σας όπως το κάνετε αιώνες, δεν έχετε να χάσετε τώρα τίποτα πια! Πέρα από τα μαύρα σύννεφα υπάρχει ακόμα φως! Χρειάζεται να ξαναβρείτε την αυτοπεποίθηση σας, τη κρατάτε βαθιά μέσα σας!…”.
Αυτά έλεγε μεταξύ άλλων στις ευχές τις προς τους Ανωγειανούς ,τον περασμένο Ιανουάριο,για τη νέα χρονιά η γνωστή και αγαπητή στο χωριό Γερμανίδα Καρίνα Ρεκ ή Σκάρα,που φιλοτέχνησε στη Νίδα το μνημείο του Αντάρτη με πέτρες,το 1991 με τη βοήθεια όλων των κτηνοτρόφων της περιοχής.
Σήμερα Παρασκευή η Καρίνα ήρθε στα Ανώγεια από το Βερολίνο οπού ζει γιατί όπως τονίζει ”θέλω να βρίσκομαι μαζί σας την Κυριακή και να ενώσω την φωνή μου με το όχι της αξιοπρέπειας του Ελληνικού λαού”.
Η Καρίνα συναντήθηκε στο Δημαρχείο με τον Μανόλη Καλλέργη αλλά και τον Αντιδήμαρχο Βασίλη Σμπώκο,ενώ με τις πρώτες βόλτες της στα Ανώγεια έτυχε όπως πάντα θερμής υποδοχής από τους χωριανούς.
”Ένα μνημείο αφιερωμένο στην Αντίσταση του Κρητικού λαού εναντίον των Γερμανών Ναζί κατακτητών και με τον τρόπο αυτό ήθελε να ζητήσει συγνώμη ως Γερμανίδα για τις θηριωδίες των συμπατριωτών της κατά την περίοδο της Γερμανικής Κατοχής λέγοντας τότε ότι αυτό θα είναι ένα μνημείο Ειρήνης και συμφιλίωσης των δύο λαών!!…Ένα μέρος του κόστους της ανέγερσης είχε χρηματοδοτησει το Γερμανικό Υπουργείο Πολιτισμού, ενώ στην τελετή εγκαινίων είχε παραστεί ο τότε Γερμανός πρεσβυς στην Χώρα ” αναφέρει στην προσωπική του σελίδα (από όπου και οι φωτογραφίες) ο Αντιδήμαρχος Βασίλης Σμπώκος
3η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ LEADER
ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ (Ο.Τ.Δ.) :
«ΑΚΟΜΜ-ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ Α.Ε. ΟΤΑ»
Στο πλαίσιο υλοποίησης του Τοπικού Προγράμματος με τίτλο «Ψηλορείτης, ο Μύθος εμπνέει τη ζωή» του Άξονα 4 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2007-2013 «Εφαρμογή της προσέγγισης LEADER», η Ομάδα Τοπικής Δράσης (Ο.Τ.Δ.) ΑΚΟΜΜ-ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΑΕ ΟΤΑ καλεί τους ενδιαφερόμενους να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για ένταξη στο πρόγραμμα.
Περιοχή εφαρμογής των δράσεων, στα οποία αναφέρεται η παρούσα πρόσκληση, αποτελεί η περιοχή παρέμβασης του τοπικού προγράμματος LEADER της ΟΤΔ, όπως αυτή περιγράφεται συνοπτικά παρακάτω :
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Δημοτική Ενότητα Ρούβα του Δήμου Γόρτυνας, Δημοτικές Ενότητες Κρουσώνα και Τυλίσου του Δήμου Μαλεβιζίου, Δημοτική Ενότητα Ζαρού καθώς και οι Δημοτική/Τοπικές Κοινότητες Τυμπακίου, Βώρων, Γρηγοριάς, Καμαρών, Κλήματος, Λαγολίου, Μαγαρικαρίου και Φανερωμένης της Δημοτικής Ενότητας Τυμπακίου του Δήμου Φαιστού.
Το #ΤΕDxAnogeia δεν είναι πολιτικό event, προφανώς όμως δεν είναι δυνατό να μείνει ανεπηρέαστο όταν η χώρα περνάει τόσο δύσκολες στιγμές. Έτσι τις τελευταίες ημέρες, θεωρήσαμε άκομψο να συνεχίσουμε τις ανακοινώσεις, ομιλητών και workshops, σαν να μην συμβαίνει τίποτα. Tαυτόχρονα ήταν αναγκαίο να συζητήσουμε μεταξύ μας και να ολοκληρώσουμε μια σειρά επαφών, ώστε να βεβαιωθούμε πως όλα είναι καλά. Ως εκ τουτού κάποια πράγματα στην προετοιμασία θα χρειαστεί να αναθεωρηθούν κυρίως ως προς τους χρόνους. Παρόλα αυτά η ζωή πρέπει να συνεχιστεί και ο καλύτερος τρόπος να αντιμετωπίζεις τις δυσκολίες, είναι να επιμένεις στην κανονικότητα. Από αύριο λοιπόν οι ανακοινώσεις αρχίζουν ξανά και ελπίζουμε όλα να εξελιχθούν ομαλά. Στο TEDx και φυσικά στη χώρα.
Όσον αφορά τα εισιτήρια, δεν θα γίνουν διαθέσιμα στις 8 Ιουλίου όπως αρχικά είχαμε ανακοινώσει, αλλά λίγο αργότερα με πιθανότερη ημερομηνία την Δευτέρα 13 Ιουλίου. Ταυτόχρονα, αποφασίσαμε ήδη να διαμορφώσουμε την τιμή τους, συνυπολογίζοντας τα νέα δεδομένα, χωρίς όμως αυτό να έχει καμία απολύτως επίπτωση στην συνολική εμπειρία, που θα προσφέρουμε σε όσους βρεθούν τον Αύγουστο στον Υάκινθο.
Ακόμα, παρά τις όποιες καθυστερήσεις προκύψουν στη συνεργασία μας προμηθευτές, έχουμε αρκετό χρόνο ώστε να μπορέσουμε να τις απορροφήσουμε χωρίς κόστος. Μην έχετε καμία αμφιβολία λοιπόν ότι το ΤΕDxAnogeia θα γίνει και θα είναι ξεχωριστό. Καλή αντάμωση στις Κορυφές!
Η ομάδα του TEDxAnogeia
Η Έφη Σαπουνά -Σακελλαράκη έφτασε στα Ανώγεια χθες το απόγευμα της Τρίτης 30 Ιουνίου και είχε τις πρώτες συναντήσεις με τους στενότερους συνεργάτες της στο χωριό.
Η ανασκαφή της Ζωμίνθου ξεκίνησε κανονικά σήμερα Τετάρτη 1 Ιουλίου με επικεφαλής την ίδια και δίπλα της την ομάδα των αρχαιολόγων που έχει τα τελευταία χρόνια αλλά και περίπου 20 Ανωγειανούς εργάτες.
Η ανασκαφή ξεκίνησε λοιπόν άμεσα και φέτος και αναμένεται όπως κάθε χρόνο να κρατήσει για πέντε εβδομάδες,διάστημα στο οποίο θα γίνουν μεταξύ άλλων και διάφορες εργασίες αποκατάστασης μετά την επιδρομή των βαρβάρων στον αρχαιολογικό χώρο στις 29 Απριλίου 2015 που κατέστρεψε μέρος της Ζωμίνθου.
Η ίδια εμφανίστηκε στο χωριό ευδιάθετη χωρίς διάθεση για πολλά λόγια αλλά αποφασισμένη να συνεχίσει και να ολοκληρώσει την ανασκαφή της Ζωμίνθου,την σημαντικότερη της ζωής του αείμνηστου συζύγου της Γιάννη αλλά και τις ίδιας προσωπικά.
Δίπλα της σε ότι χρειαστεί θα βρίσκεται ο Δήμος Ανωγείων,οι φορείς αλλά και οι κάτοικοι της περιοχής που είδαν οργισμένοι την μανία των αρχαιοκάπηλων και ευελπιστούν στην ομαλή συνέχιση της ανασκαφής που όταν ολοκληρωθεί θα ανεβάσει τα Ανώγεια ακόμα ψηλότερα όσον αφορά τον Πολιτισμό και την Ιστορία τους.
