Archive for Σεπτεμβρίου 2013

Για άλλη μια χρονιά το πανηγύρι των Βρέντζηδων στην Παναγία τη Ρουσαλιμνιώτισσα ήταν επιτυχημένο και με πολύ μεγάλη προσέλευση του κόσμου, έχοντας μάλιστα ως σύμμαχο και τον καιρό καθώς τελικά  η θερμοκρασία δεν ήταν ιδιαίτερα χαμηλή όπως άλλες χρονιές.

Το εκκλησιαστικό συμβούλιο του Ιερού Ναού αναφέρει σχετικά:

” Το εκκλησιαστικό συμβούλιο του Ιερού Ναού της Παναγίας της Ρουσαλιμνιώτισσας εκφράζει τις βαθύτατες ευχαριστίες του προς όλο τον κόσμο που βρέθηκε και φέτος στον Ιερό Ναό ζητώντας την ευλογία της Παναγίας.

Ευχόμαστε με τη βοήθεια της Παναγίας να είμαστε όλοι καλά με υγεία και δύναμη σ’ αυτούς τους δύσκολους καιρούς και να βρεθούμε ξανά του χρόνου την ίδια ημέρα στην Ρουσαλίμνη για να τιμήσουμε τη χάρη της..”.

Παράλληλα και η ΑΝΩΓΗ νιώθει την ανάγκη να ευχαριστήσει το Εκκλησιαστικό συμβούλιο της Παναγίας της Ρουσαλιμνιώτισσας για την προσφορά των πενήντα ευρώ για τις ανάγκες της ηλεκτρονικής μας έκδοσης.

Ξεκίνησε την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου η νέα σχολική χρονιά και στα Ανώγεια με τα σχολεία να ανοίγουν τις πύλες τους για μαθητές και καθηγητές. Ένας χειμώνας που προβλέπεται δύσκολος με τις συνεχείς περικοπές των μισθών αλλά και του δυναμικού των εκπαιδευτικών.

Πραγματοποιήθηκε ο καθιερωμένος αγιασμός για την πρώτη ημέρα μετά τον οποίο ο π. Ανδρέας Κεφαλογιάννης είπε μερικά λόγια για την έναρξη του σχολικού έτους αλλά και την γενικότερη κατάσταση της Παιδείας στην Ελλάδα:

”Αγαπημένα μου παιδιά Γυμνασίου και Λυκείου της μεγάλης πολιτείας των Ανωγείων και των γύρω χωριών. Είσθε προ έφηβοι και έφηβοι και από τα δύο φύλα με ίσα δικαιώματα και οι κοπελιές και εσείς τα κοπέλια. Η Παιδεία είναι αγαθό η εκπαίδευση είναι σκοπός για την επιβίωση του καθενός στο δρόμο της επιστήμης ή της δραστηριότητας που θα διαλέξει στη ζωή του.

Τη σήμερον ημέρα που κάνουμε τον καθιερωμένο αγιασμό για να αγιάζεται πνευματικά το νέο σχολικό έτος τόσο η Παιδεία βρίσκεται σε κρίση όσο και η εκπαίδευση σε κατάκριση.

Η κρίση της παιδείας είναι η έλλειψη της πνευματικότητας και της βαθιάς συναίσθησης για την γνώση και την επίγνωση και η εκπαίδευση αποτελεί  ένα μηχανισμό κρατικής και κοινωνικής λειτουργίας για να δώσει στη κάθε εποχή τις πραγματιστικές δυνατότητες για τους εκπαιδευόμενους ,που στην ολοκλήρωση των απαιτούμενων γνώσεων τους θα  μπορούν να συμμετέχουν δημιουργικά  στο κοινωνικό γίγνεσθαι.

Όμως σήμερα επαναλαμβάνω οι αξίες τόσο της παιδείας όσο και της εκπαίδευσης βρίσκονται σε βαθιά διαταραχή. Γιατί ενώ όλοι έχουν αλλάξει στη δεδομένη εξέλιξη του πολιτισμού ,όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα στο κόσμο μαζί και το δικό μας μειώνουν τη παιδεία και δια στρέφουν την εκπαίδευση.

Με αυτά τα δεδoμένα σήμερα υπάρχουν αντιδράσεις από όλους τους εκπαιδευτικούς της χώρας για νέες μεταβολές και επιβολές στο σώμα της εκπαιδευτικής μας λειτουργίας οι οποίες όμως έχουν οδυνηρές συνέπειες για τους εκπαιδευτικούς πρώτης, δεύτερης, τρίτης βαθμίδας αλλά και των μαθητών όλων των βαθμίδων.

Κυρίως όμως έχουν επιπτώσεις δραματικές σε όλους τους μαθητές των οικογενειών που μαθητεύουν και σπουδάζουν με αποτέλεσμα αυτές οι συνέπειες να επιβαρύνουν δραματικά τη βαριά οικονομική κρίση που αντιμετωπίζει η χώρα μας εδώ και πέντε χρόνια.

Αγαπητά μου παιδιά…Σ’ αυτή την πραγματικότητα πρέπει να σταθούμε όλοι ψύχραιμοι και όλοι να ευχαριστήσουμε τους δασκάλους που με αγωνία και ευθύνη προσπαθούν να μας δώσουν παιδεία που συνδέεται με τις μεγάλες προγονικές παραδόσεις μας και προεκτείνονται μέσα στον πολύπλευρο κόσμο των  νέων γνώσεων και κατακτήσεων στον πολιτισμό. Ο δάσκαλος πάντα ήταν ένα σύμβολο ουσιαστικής πνευματικής σχέσης με τη μαθητιώσα και σπουδάζουσα νεολαία.

Σήμερα η κρίση θίγει και ισοπεδώνει τις διδασκαλικές παραδόσεις και αξίες. Εμείς επαέ ψηλά στο Ψηλορείτη επαναστατικά αγνοούμε τις επιβαλλόμενες ισοπεδώσεις και κακομεταχείρισης των δασκάλων και συμπαραστεκόμαστε στους αγώνες τους. Όπως θα συμπαρασταθείτε και εσείς οι μαθητές και μαθήτριες, για να μπορείτε αύριο στη ζωή σας να θυμάστε με τρυφερότητα και αναγνώριση τον πλούτο τον πνευματικό της παιδείας της ψυχής σας που σας δίνουν οι δάσκαλοι και οι δασκάλες σας. Είναι πλούτος ανεπανάληπτος παρόμοιος με τον πλούτο των γονέων σας.

Βέβαια όλα τα παιδιά θα διερωτάστε γιατί να σταματά με απεργίες και αναστατώσεις το νέο σχολικό έτος που εμποδίζει την αδιάκοπη εκπαιδευτική παιδεία και εκπαιδευτική  αφιέρωση σας και τα δυο πρέπει να αποτελέσουν σκοπό τη ζωής σας.

Όμως η ζωή όλων μας σε όλους τους αιώνες δεν διασφαλίζει μόνο ευτυχίες και ευκολίες αλλά συμβαδίζει κατά το πλείστον με δυσκολίες και ατυχίες.Πρέπει έμψυχα να αντιμετωπίζουμε όλες τις δυσκολίες με τη προσδοκία και συμβολή όλων μας για καλύτερες μέρες.

Παρά το γεγονός ότι η σύγχρονη παιδεία η σύγχρονη εκπαίδευση γίνεται κάθε μέρα και πιο πρακτική εμείς πιστεύουμε πως ο άλλος ρόλος της παιδείας θα πρέπει να γίνεται περισσότερο ουσιαστικός  και ανθρωπιστικός.

Για να μπορέσουμε μέσα από αυτή τη πνευματικότητα της παιδείας να συνομιλούμε με τον εαυτό μας με το περίγυρο μας ,με τους άλλους, όχι ως ξένους αλλά ως συνανθρώπους ,την ίδια στιγμή που θα συνομιλούμε με το παρελθόν το παρόν και το μέλλον.

Τούτος ο τόπος σηκώνει στα βουνά του τα ψηλά ένα μεγάλο πολιτισμό, τον πρώτο της Ευρώπης. Αυτόν τον πολιτισμό με την παιδεία που θα επιδιώξετε ,με την εκπαίδευση που θα αποκτήσετε ,μπορείτε να είστε πολύτιμοι  για τον εαυτό σας,για την οικογένεια σας,για τον τόπο μας, για τον κόσμο ολόκληρο.

Καλή χρονιά 

Η εκκλησία είναι κοντά σας γιατί είναι η πνευματική ελευθερία του ανθρώπου.

 

Στη μνήμη του Γιάννη Κεφαλογιάννη ή Χρονογιαννιό οι κάτωθι κατέθεσαν χρηματικά ποσά υπέρ του Κοινωνικού Εργαστηρίου της ενορίας του Αγίου Γεωργίου Ανωγείων:

Χρυσάνθη Σταυρακάκη  200 ευρώ

Δόξα Σαμόλη  50 ευρώ

Χαράλαμπος Αεράκης (Νταροχαραλάμπης) 50 ευρώ

Γράφει ο Μανόλης Νταγιαντάς

Πρόεδρος Σκακιστικού Ομίλου Ανωγείων

Δεν έχει υπάρξει μέχρι σήμερα τουρνουά στο οποίο να συμμετείχαν σκακιστές του Σκακιστικού Ομίλου Ανωγείων και να γύρισαν πίσω με άδεια χέρια. Το 9ο open “Concept” που διοργάνωσε ο Σκακιστικός Όμιλος Ηρακλείου στην υπέροχη αίθουσα του ξενοδοχείου Capsis Astoria από τις 3 έως και τις 8 Σεπτεμβρίου, δεν αποτέλεσε εξαίρεση.

Το τουρνουά χωρίζεται σε δύο γκρουπ, Α και Β. Το Α γκρουπ είναι ανοιχτό, ενώ το Β έχει ηλικιακό όριο τα 14 χρόνια (δεν μπορεί να αγωνιστεί σε αυτό κάποιος μεγαλύτερος από 14 χρονών).

Στο τουρνουά συμμετείχαν 10 σκακιστές και σκακίστριες του Σ.Ο. Ανωγείων. 4 στο Α γκρουπ (Δημήτρης Ξημέρης, Μανόλης Νταγιαντάς, Δημήτρης Νταγιαντάς, Τζούλια Νταγιαντά) και 6 στο Β γκρουπ (Γιάννης Χαιρέτης, Γιώργος Χαιρέτης, Γιάννης Μέμος, Ευαγγελία Μέμου, Χάρης Κονιός και Κώστας Στειακάκης).

Το Β γκρουπ είχε Εθνική Αξιολόγηση, ενώ το Α γκρουπ Εθνική και Διεθνή Αξιολόγηση (συμμετείχαν σκακιστές από 6 χώρες).

Στο Β γκρουπ όλα τα παιδιά αγωνίστηκαν με πάθος εκπροσωπώντας επάξια τον σύλλογο αλλά και τον τόπο τους, ενώ κατάφεραν να επιστρέψουν πίσω με κύπελλα και μετάλλια.

 

Ο Γιάννης Μέμος με 5 βαθμούς κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο στην κατηγορία κάτω των 12 ετών, ενώ στην συγκεντρωτική βαθμολογία των τριών τουρνουά του 2013 κατέκτησε το κύπελλο της 2ης θέσης, πίσω μόνο από τον Αλέξανδρο Τσέλο.

Ο Γιώργος Χαιρέτης, επίσης με 5 βαθμούς κατέκτησε το ασημένιο μετάλλιο στην κατηγορία κάτω των 10.

Ο Γιάννης Χαιρέτης, στο 2ο μόλις τουρνουά που λαμβάνει μέρος, κατάφερε να συγκεντρώσει επίσης 5 βαθμούς και ουσιαστικά μονάχα ηλικιακοί λόγοι του στέρησαν το μετάλλιο (ως γεννηθείς το 2000 αγωνιζόταν αποκλειστικά για τα μετάλλια της τελικής κατάταξης).

Η Ευαγγελία Μέμου με 3 βαθμούς κατέκτησε την 3η θέση και το χάλκινο μετάλλιο στην κατηγορία των κοριτσιών κάτω των 10 ετών.

Ο Χάρης Κονιός έφτασε στους 4 βαθμούς, ισοβαθμώντας στην 3η θέση της κατηγορίας κάτω των 10 ετών με τον Γιάννη Κουβίδη και έχασε τελικά το μετάλλιο στα κριτήρια ισοβαθμίας.

Ο Κώστας Στειακάκης τερμάτισε στους 3 βαθμούς.

 

Η προσπάθεια των παιδιών ήταν για άλλη μια φορά πολύ μεγάλη και άκρως ικανοποιητική, δείχνοντας ότι υπάρχει μια συνεχής ανοδική πορεία.

 

Στο Α γκρουπ, ο Μανόλης Νταγιαντάς τελείωσε το τουρνουά με 3/6, καταφέρνοντας να συμπληρώσει τις προϋποθέσεις για την απόκτηση διεθνούς βαθμού αξιολόγησης (διεθνές elo) 1602 και έτσι ο Σκακιστικός Όμιλος Ανωγείων έχει πλέον στις τάξεις του 2 σκακιστές με διεθνές elo (ο Μιχάλης Νταγιαντάς είχε ήδη εξασφαλίσει από το διασυλλογικό πρωτάθλημα της Γ’ Εθνικής διεθνή βαθμό αξιολόγησης 1507).

Εξαιρετικός ο Δημήτρης Ξημέρης, στην πρώτη του συμμετοχή σεopen τουρνουά (είχε αγωνιστεί μέχρι τώρα μονάχα στο πρωτάθλημα της Γ’ Εθνικής) κατάφερε με τις ισοπαλίες με τους Τιμ Άνταμς (1791) και Αραράτ Μαρντογιάν (1413) να επιτύχει την πρώτη αξιολογημένη απόδοση για διεθνές elo και μάλιστα αρκετά υψηλή (1536). Έτσι έθεσε τις βάσεις για να γίνει στα επόμενα τουρνουά, ο τρίτος παίχτης του συλλόγου που θα αποκτήσει διεθνές elo. Συνολικά τελείωσε το τουρνουά με 3,5 βαθμούς.

 

Ο Δημήτρης Νταγιαντάς, επέλεξε να αγωνιστεί για 3ησυνεχόμενη φορά στο Α γκρουπ, κάνοντας μια πολύ ικανοποιητική εμφάνιση με 3 νίκες σε 7 παρτίδες. Μάλιστα έχασε μεγάλη ευκαιρία σε παρτίδα εναντίον σκακιστή με διεθνή αξιολόγηση να επιτύχει την νίκη, παρότι έφτασε σε κερδισμένη θέση, μια νίκη που θα έδινε και σ’ αυτόν την πρώτη απόδοση για διεθνές elo.

 

H Tζούλια, εξαιρετικά μαχητική, έπαιξε όλες τις παρτίδες της ως το φινάλε, καταφέρνοντας να κάνει και μια νίκη.

 

Η συνολική παρουσία των σκακιστών και σκακιστριών του Σ.Ο. Ανωγείων και σε αυτό το τουρνουά ήταν για μια ακόμα φορά πάρα πολύ καλή, και δίνει δύναμη στο σύλλογο για να συνεχίσει την προσπάθεια του με πίστη στην συνεχή βελτίωση και άνοδο των μελών του. Σε λίγες μέρες θα ξεκινήσουν οι προπονήσεις για την νέα αγωνιστική περίοδο, για την οποία είμαστε πεπεισμένοι ότι οι επιτυχίες θα συνεχιστούν. Το ταξίδι συνεχίζεται…

Υπομονή θα πρέπει να κάνουν οι κτηνοτρόφοι και στην Κρήτη, καθώς η εξόφληση της εξισωτικής αποζημίωσης προς τους γεωργοκτηνοτρόφους και κατοίκους ορεινών και μειονεκτικών περιοχών μετατίθεται για το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου

Αυτό δήλωσε σύμφωνα με το agronews.gr ο υπουργός, Αθανάσιος Τσαυτάρης, στη συνέντευξη τύπου της 5ης Σεπτεμβρίου, ενώ δήλωσε ότι ευελπιστεί μέσα στον Σεπτέμβριο να εξοφληθεί η επιστροφή του ΕΦΚ πετρελαίου των αγροτών (80 εκατ. ευρώ).

Πώς θα γίνει η εξόφληση

Θυμίζουμε ότι η προκαταβολή της εξισωτικής αποζημίωσης του 2012 είχε δοθεί τον Ιούλιο του 2013 (82 εκατ. ευρώ), σημαντικά μειωμένη σε σχέση με την περυσινή προκαταβολή (125 εκατ. ευρώ).
Φέτος έχει ενδιαφέρον να δούμε πόσοι και ποιοι θα πληρωθούν την εξόφληση:
● Θα πληρωθούν όσοι εξαιρέθηκαν από την α΄ δόση ή εξαιρέθηκαν για πάντα, επειδή δεν έφταναν οι επιλέξιμοι βοσκότοποι;
● Θα γίνουν κι άλλες εξαιρέσεις κατοίκων ορεινών και μειονεκτικών περιοχών, που αποδείχτηκε ότι μετά τους ελέγχους και την προσκόμιση των δικαιολογητικών δεν είχαν αρκετά επιλέξιμα στρέμματα;
Ο υπουργός δεν αποσαφήνισε πόσο θα είναι το τελικό ποσό της πληρωμής, αλλά για να φτάσει στο περσινό νούμερο, χρειάζονται άλλα 68 εκατ. ευρώ.

Επιστροφή πετρελαίου

Επιπλέον 30 εκατ. ευρώ «ευελπιστεί» ο κ. Τσαυτάρης να βρεθούν από τον εθνικό προϋπολογισμό για την επιστροφή του ΕΦΚ πετρελαίου στους αγρότες. Όπως είπε, «θα το ανακοινώσουμε σύντομα, έχουν λίγο-πολύ διασφαλιστεί οι πόροι, όπως είχαμε πει τότε. Θα εξεταστούν οι οικονομικές δυνατότητες του τόπου τον Σεπτέμβριο και, αν τα καταφέρουμε, θα σας δώσουμε 80 εκατ. ευρώ, αλλιώς η επιστροφή θα είναι 50 εκατ. ευρώ. Τα 50 είναι εξασφαλισμένα». «Αυτή την ώρα έχουμε ολοκληρώσει και ικανοποιήσει όλα τα αιτήματα των αγροτών, που ήταν αιτήματα και κατά τις κινητοποιήσεις τους. Είμαστε ακόμα υπόχρεοι, όπως είχαμε ανακοινώσει τότε για την επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης Πετρελαιοειδών. Σας θυμίζω ότι αυτό το δίναμε στο τέλος του έτους, προς τα Χριστούγεννα και δεν έβγαινε κανένας γεωργός να καλλιεργήσει και να οργώσει. Συμφωνήσαμε λοιπόν να τους δώσουμε την πρώτη δόση την άνοιξη.

 

Της Ιωάννας Σπηλιοπούλου

«Στ’ Ανώγεια όλα είναι αληθινά. Δεν υπάρχουνε πλαστικά, ούτε υποκατάστατα. Υπάρχει πέτρα, ξύλο, χρώμα και πράσινο της Γης. Ευγένεια από τη φύση κι όχι από σκοπιμότητα. Νερό και υφαντά, με ύφανση δύσκολη και μπλεγμένη, αλλά με ένα αποτέλεσμα, θα ‘λεγα, θεϊκά απλό. Υπάρχουνε οι κάτοικοι, εντατικά γραμμένοι, λες κι ήρθαν στον κόσμο χτες. Υπάρχει και η φωνή τους. Περήφανα κι όχι αδιάκριτα δυνατή. Για ν’ ακουστεί στην αντικρινή πλαγιά, στην παρακάτω χώρα και στα δυο άκρα του νησιού. Στ’ Ανώγεια υπάρχει η Κρητική ματιά, που λέει ο Καζαντζάκης. Η εκ βαθέων δύναμη, η από Θεού — που λεν οι Χριστιανοί».

Όσα ο Μάνος Χατζιδάκις (Τα σχόλια του Τρίτου) κατέγραφε ως χνάρια αυθεντικότητας πριν από τριάντα πέντχρόνια, με αφορμή τους Μουσικούς Αγώνες, είναι και σήμερα ευδιάκριτα. «Δραματικά παρούσα» και η μνήμη («Κανένας δεν ξεχνά, τίποτα δεν ξεχνιέται»), που «επιλέγει το ουσιαστικό για να το σπείρει στο Μέλλον»: από τις 12 ως τις 14 Αυγούστου ο Δήμος Ανωγείων διοργάνωσε αντιφασιστικό φεστιβάλ, τιμώντας την 69η επέτειο του Ολοκαυτώματος του χωριού από τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής το 1944 (πρόκειται για το τρίτο ολοκαύτωμα μέσα σε 120 χρόνια, καθώς είχαν προηγηθεί δύο από τους Τούρκους, το 1822 και το 1867). Αυτή «της αντρειάς η φλέγα», η περήφανη φωνή του τόπου και των κατοίκων (με την αλυσίδα των γενεών) ενάντια στις αναβιώσεις του ναζισμού καθιστά τα Ανώγεια, εκτός από μνημείο ηρωισμού, κύτταρο αέναης αντίστασης στους σκοτεινούς καιρούς μας.

Στο χωριό μάς υποδέχτηκαν συνθήματα –και μαντινάδες– με αντιφασιστικό περιεχόμενο γραμμένα σε διάφορα σημεία από μαθητές. Θα ήταν παράλειψη να μην τονιστούν η δραστηριοποίηση και η εγρήγορση των νέων — και μέσω της ενημερωτικής σελίδας που δημιούργησαν στο facebook. Σε συνεργασία με τοπικούς φορείς και με επίκεντρο το θέατρο «Νίκος Ξυλούρης» καθώς και τις πλατείες του χωριού πραγματοποιήθηκαν ποικίλες εκδηλώσεις, που διακρίνονταν για την ποιότητά τους: προβολές ταινιών, εργαστήρι ζωγραφικής για παιδιά, σκακιστικοί αγώνες, έκθεση με θέμα «Προσωπικότητες και αγώνες της μη βίας», συζήτηση για το φασισμό, διαδήλωση, συνέλευση για το φασισμό και τη δημοκρατία σε καιρούς κρίσης, μουσικο-ποιητική παράσταση με τίτλο «Αναντράνισμα». Τέλος, οι συναυλίες, από παραδοσιακή μουσική μέχρι τζαζ, έκαναν κάθε βραδιά του Αντιφασιστικού να κλείνει με γλέντι. Στις 11 Αυγούστου εξάλλου στα Ανώγεια διοργανώθηκε η παγκρήτια καντάδα, με τη συμμετοχή μουσικών και χορευτών, στο πλαίσιο του εορτασμού της Ένωσης με την Ελλάδα.

Σε μια αυτόνομη εν πολλοίς τοπική κοινωνία, όπου τα εκλογικά ποσοστά δε δημιουργούν ανησυχία για την άνοδο της ακροδεξιάς, κάτοικοι, πανεπιστημιακοί, επισκέπτες, εκπρόσωποι πολυσυλλεκτικών συλλογικοτήτων συζήτησαν, με σημείο σύγκλισης και κοινή αγωνία την υπεράσπιση της δημοκρατίας. Στο περιθώριο του φεστιβάλ ο παλμός της καθημερινότητας αποπνέει ανάλογες αξίες: το σεβασμό της διαφορετικότητας, τον πλούτο της πολυμορφίας. Εύφορο έδαφος για την ανάπτυξή τους η συντροφικότητα, η ευθύτητα και η γενναιοδωρία των ντόπιων· ελάχιστο αντίδωρο η ευγνωμοσύνη μας. Σύμμαχοι ο φυσικά ρέων χρόνος (θεραπεύοντας τον τραυματισμένο της πρωτεύουσας) κι ο αέρας, που διώχνει μακριά το φόβο και κινείται ορμητικά όπως τα κύματα της κρητικής μουσικής, ανάσα και κραυγή ελευθερίας, μαχόμενη επαναστατική ουσία.

Στις στράτες του Ψηλορείτη, εκεί όπου το δρόμο των ανταρτών, των βοσκών και των αγριμιών όριζε και ορίζει η γυμνή πέτρα, ο ουρανός φαίνεται προσιτός, το φως σε αρμονία με τους ίσκιους των βουνών. Αναζητώντας τον μίτο του μύθου στη μήτρα της γης, το Ιδαίον Άντρον, Ανωγειανοί μάς έλεγαν ότι συμβούλευαν να το επισκεφτεί όποιον αντιμετώπιζε ένα δίλημμα, για να «πάρει πράξη». Με την ελπίδα να συνεχιστεί, το αντιφασιστικό φεστιβάλ αποτέλεσε γόνιμο έναυσμα για να «πάρουμε πράξη», στον πόλεμο ενάντια σε ό,τι υποδουλώνει, σε ό,τι πληγώνει την αξιοπρέπεια, και συνάμα μύηση «στο μετερίζι τσ’ ανθρωπιάς και τση τιμής το χρέος».

 

—Η Ιωάννα Σπηλιοπούλου είναι φιλόλογος

 

-->