Archive for Δεκεμβρίου 2010
Την Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου στις 8μμ θα γίνει στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου στα Ανώγεια η καθιερωμένη πλέον από το 2001 λειτουργία για τούς άντρες.
Αποτελεί μια σκέψη που υλοποιήθηκε από τον πατερ Ανδρέα Κεφαλογιάννη, εδώ και μια δεκαετία και σκοπό έχει να φέρει τούς άντρες πιο κοντά στην εκκλησία. Πραγματοποιείτε δύο φορές τον χρόνο, μια εβδομάδα πριν το Πάσχα και μία πριν τα Χριστούγεννα.
Την λειτουργία βέβαια θα ακολουθήσει ένα από τα γνωστά πύρινα κηρύγματα του π. Ανδρέα, με στόχο την ενημέρωση και αφύπνιση του ποιμνίου για τα σημάδια των καιρών στην χώρα μας.
Σήμερα Κυριακή 19 Δεκεμβρίου θα διεξαχθεί το παιχνίδι τού ΑΕΤΟΥ με τον Π.Α.Ο.Κρουσώνα, το οποίο είχε αναβληθεί την προηγούμενη εβδομάδα λόγο του χιονιά. Το παιχνίδι μάλιστα θα είναι το τελευταίο για το 2010 καθώς ακολουθεί διακοπή μέχρι τις 9 Ιανουαρίου του 2011.
Ο ΑΕΤΟΣ θα επιδιώξει να κλείσει καλά την χρονιά με μια νίκη που θα είναι και η πρώτη του στα Ανώγεια και θα τον ξεκολλήσει από τις τελευταίες θέσεις της βαθμολογίας. Το συγκρότημα του Μηνά Πίτσου δεν αντιμετωπίζει ιδιαίτερα αγωνιστικά προβλήματα πέραν της απουσίας του Θανάση Χρόνη που έλαβε ειδική άδεια από την Διοίκηση και έχει μεταβεί στην ιδιαίτερη πατρίδα του την Εύβοια. Οι παίχτες είναι αποφασισμένοι για να τα δώσουν όλα ώστε να έχουν και πιο ευχάριστες γιορτές και ζητάνε την στήριξη του κόσμου των Ανωγείων. Το παιχνίδι ξεκινά στις 3μμ με διαιτητή τον κ. Κανελλάκη του συνδέσμου Χανίων και βοηθούς τους Μαρινάκη και Καντεράκη. Την ίδια ώρα θα γίνουν και τα άλλα δύο παιχνίδια που είχαν αναβληθεί την προηγούμενη Κυριακή, το Πατούχας-Πανακρωτηριακός και το Ρούβας-Ιεράπετρα.
Γιώργης Μπαγκέρης
Γύρω στα 1600 ο Γεώργιος Χορτάτσης γράφει τη σημαντικότερη τραγωδία της κρητικής λογοτεχνίας.Η Ερωφίλη δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 1639 στη Βενετία,μετά το θάνατο του ποιητή.Το έργο είναι εμπνευσμένο από το Orbecche του Ιταλού Gianbattista Giraldi ,αλλά ο Χορτάτσης μετρίασε τις αιματηρές σκηνές έδωσε στους χαρακτήρες του ήθος και περισσότερη ευγένεια και έφτιαξε ένα έργο βαθύτατα
ελληνικό.
Η υπόθεση της Ερωφίλης έχει ως εξης:Ο Φιλόγονος,βασιλιάς της Αιγυπτιακής Μέμφιδας,ανέβηκε στο θρόνο σκοτώνοντας τον αδελφό του.
Στην αυλή του μεγαλώνει ένα ορφανό βασιλόπουλο,ο Πανάρετος,γιός του επίσης σκοτωμένου βασιλιά της Τζέρτζας.Η κόρη του βασιλιά Φιλόγονου Ερωφίλη ερωτεύεται τον Πανάρετο κι οι δυό νέοι παντρεύονται μυστικά.Όταν το μαθαίνει ο Φιλόγονος εξοργίζεται,σκοτώνει τον Πανάρετο και στέλνει την καρδιά του ως δώρο στην Ερωφίλη.Η Ερωφίλη αυτοκτονεί και ο Χορός, που αποτελείται από κορασίδες υπηρέτριες της Ερωφίλης ,εξεγείρεται και σκοτώνει το Φιλόγονο.Παρουσιάζεται τότε και το φάντασμα του δολοφονημένου αδελφού
και εκφράζει ικανοποίηση για την τιμωρία του δολοφόνου βασιλιά.
Το έργο είναι γραμμένο στη κρητική διάλεκτο, σε δεκαπεντασύλλαβο ομοιοκατάληκτο στίχο, με εξαίρεση τα χορικά, που είναι γραμμένα σε ενδεκασύλλαβους ,σε τερτσίνες (τρίστιχες στροφές).Τα χορικά εμφανίζονται στο τέλος κάθε πράξης και εχουμε και τα ιντερμέδια (αυτόνομα μουσικοχορευτικά επεισόδια που παρεμβάλλονται μεταξύ των πράξεων).Τα κρητικά θεατρικά συνοδεύονται από ιντερμέδια, μικρά θεατρικά έργα που παίζονταν μεταξύ των πράξεων. Χαρακτηριστικό τους ήταν ο ψυχαγωγικός χαρακτήρας, η έμφαση στη δράση και το πλούσιο θέαμα, με μουσική, κουστούμια, σκηνικά εφέ και χορογραφίες.
Στην Ερωφίλη βλέπουμε πως η υπερηφάνεια και η απληστία είναι ο πρόξενοι των περισσοτέρων κακών , οι μεταστροφές όμως της τύχης είναι απροσδόκητες και κοινό τέλος όλων των ανθρώπων είναι ο θάνατος, μπροστά στον οποίο δεν μπορεί να αντισταθεί ούτε η δύναμη, ούτε τα πλούτη, ούτε άλλες αρετές. Μόνο ο Έρωτας φαίνεται να έχει την απόλυτη δύναμη να υπερβεί τη δύναμη του θανάτου, γι’ αυτό και ο βασιλιάς που επιχείρησε να αγνοήσει τη δύναμη του Έρωτα τιμωρήθηκε.
……………………………………………………………….
Τον ουρανό στοχάζομαι και τσ’ ομορφιές του κόσμου
Και σκοτεινό κι ολότυφλο μου φαίνεται το φώς μου.
Γιατί δεν είναι μπορετό κορμί να ξεχωρίσει
Από την ίδια του ψυχή και να μπορεί να ζήσει.
Χωρίς αέρα το πουλί, χωρίς νερό το ψάρι
Πώς είναι τάχα δυνατό νά ‘χουνε ζήσης χάρη;
Και ποιος μιάς κόρης όμορφης φιλιά κι αγάπη χάνει
Κι απέ δεν έχει πεθυμιά πάραυτας ν’ αποθάνηι.
Συχνά πολύ αναστέναξα και με περίσσια ζάλη
Τούτα τα λόγια η γλώσσα μου τα πικραμένα ελάλει.
Γιατί ποια ελπίδα με κρατεί, ποιο θάρρος σ’ τέτοια κρίση,
Και δεν αφήνει τη φωτιά του πόθου μου να σβήσει;
Τον ουρανό, τη θάλασσα, τη γή και τον αέρα,
Τα’ άστρα, τον ήλιο το λαμπρό, τη νύκτα, την ημέρα,
Παρακαλώ ν’ αρματωθού, να ‘ρθούν αντίδικά μου,
Την ώρα οπ’ άλλος θέλει μπεί πόθος εις την καρδιά μου!
Το τραγούδι του Πανάρετου
Μπισκιτζή Ιωάννα
Λέκτορας Κλασικής Φιλολογίας
«Η παρούσα κρίση είναι κατασκευασμένη, που αποβλέπει στο παγκόσμιο έλεγχο.
Η χώρα μας φαίνεται να μην είναι πλέον
ελεύθερη αλλά να διοικείται επί της ουσίας από τους δανειστές μας…»
Ηχηρό ράπισμα στα άνομα σχέδια όσων ευθύνονται για το κατάντημα της Ελλάδος, απευθύνουν μέσα από το ενημερωτικό φυλλάδιο της Ιεράς Συνόδου “Προς το Λαό” τα Μέλη της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Καταγγέλλοντας του ηγέτες της χώρας επισημαίνουν, ότι αυτοί είναι οι υπεύθυνοι διότι υποθήκευσαν το μέλλον της χώρας στους κυρίαρχους δανειστές μας, αλλά και ότι προστάτευσαν τα συμφέροντα του λαού.
Επίσης τα μέλη της Ιεραρχίας δεν παραλείπουν να καταγγείλουν τους εκθεμελιωτές εντολοδόχους, ως κατεδαφιστές της σχέσεως λαού και ποιμαίνουσας Εκκλησίας.
Ακόμη, στέλνουν μήνυμα προς όλους τονίζοντας, ότι «η Εκκλησία δεν φοβάται να αμυνθεί στ πονηρό σύστημα αυτού του κόσμου, έστω και εάν η αντίσταση σημαίνει διωγμό η και μαρτύριο».
Αξίζει να αναφερθεί, ότι η Ιεραρχία εκφράζει και τον προβληματισμό της όσον αφορά την Παιδεία και το εκπαιδευτικό σύστημα.
Η Εκκλησία απέναντι στη κρίση
«Η χώρα μας φαίνεται να μην είναι πλέον ελεύθερη αλλά να διοικείται επί της ουσίας από τους δανειστές μας. Γνωρίζουμε ότι πολλοί περιμένετε από την ποιμαίνουσα Εκκλησία να μιλήσει και τοποθετηθεί πάνω στα γεγονότα που παρακολουθούμε», αναφέρουν μεταξύ άλλων.
Επίσης υπογραμμίζουν, ότι «είναι αλήθεια ότι αυτό που συμβαίνει στην πατρίδα μας είναι πρωτόγνωρο και συνταρακτικό. Μαζί με την πνευματική, κοινωνική και οικονομική κρίση συμβαδίζει και η πάσης φύσεως ανατροπή. Πρόκειται για προσπάθεια εκρίζωσης και εκθεμελίωσης πολλών παραδεδομένων, τα οποία ως τώρα θεωρούνταν αυτονόητα για τη ζωή του τόπου μας».
«Τα απαιτούν τα μέτρα αυτά οι δανειστές μας. Δηλώνουμε δηλαδή ότι είμαστε μια χώρα υπό κατοχή και εκτελούμε εντολές των κυρίαρχων – δανειστών μας», συνεχίζουν τα μέλη της Ιεραρχίας της Ιεράς Συνόδου».
Στο στούντιο του Αthletic Radio 104,2 μιλώντας στον Γιώργο Κορτσιδάκη βρέθηκε το απόγευμα της Πέμπτης ο π. Ανδρέας Κεφαλογιάννης αναφερόμενος σε όλους και σε όλα.
Ο πιο γνωστός Ιερέας -πρόεδρος στην Ελλάδα ο Παπά-Ανδρέας Κεφαλογιάννης με το μεγάλο κοινωνικό έργο στον Αετό Ανωγείων και πρωτοβουλίες και ιδέες ξεχωριστές, φιλοξενήθηκε την Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου στον Athletic Radio 104,2 και την εκπομπή «Στο γήπεδο του Athletic» με τον Γιώργο Κορτσιδάκη.
Οι απόψεις του όπως πάντα ριζοσπαστικές και ενδιαφέρουσες…
Για το ρόλο του Ιερέα-προέδρου…
«Ο παπάς δεν είναι για να χτυπάει μόνο την καμπάνα. Ο ρόλος του παπά ξεκινάει μετά το Δι ευχών της Κυριακάτικης Λειτουργίας. Θα μπορούσα και εγώ να είμαι επαναπαυμένος, αλλά δεν μπορώ να το κάνω. Οπως έλεγε ο Τσέ Γκέ Βάρα αξίζει φίλε μου να ζεις με ένα όνειρο και ας πέσει η φωτιά του να σε κάψει. Για μένα το όνειρο μου είναι το χωριό μου. Αγαπώ αυτόν τον τόπο και θέλω να προσφέρω όσο περισσότερο μπορώ. Δεν γίνεται να μένω απαθής σε ότι έχει να κάνει με τα μικρά παιδιά και την προσπάθεια που κάνουμε έξι χρόνια τώρα με τους νέους του χωριού».
Για την εμπλοκή του με το ποδόσφαιρο…
«Ημουν και είμαι άσχετος με το χώρο. Ο Αετός πέρασε τα όρια της Ελλάδας όταν ήταν στο τοπικό. Στο Περιφερειακό χάσαμε την ουσία μας. Ηταν τα έξοδα δυσβάσταχτα και δεν μπορέσαμε να στείλουμε τα κοινωνικά μηνυματα που θέλαμε μέσα από τον αθλητισμό, όπως κάναμε άλλα χρόνια. Δεν είχαμε την οικονομική δυνατότητα να το κάνουμε. Τα έξοδα για μας ήταν δυσβάσταχτα».
Η εμπειρία του από το ποδόσφαιρο…
«Μπήκα σε ένα νταραχτά που δεν είναι η δουλειά μου. Αλλά επειδή δεν ήθελα να πάει στράφι η προσπάθεια μας, είπα ότι πρέπει να χορέψω. Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν μπορείς να πείς ούτε τα αυτονόητα. Θέλουν να μας κάνουν να μην έχουμε ρόλο και άποψη για τίποτε. Εχω αναρωτηθεί πολλές φορές τι συμφέρον μπορεί να υπάρχει στο Ερασιτεχνικό ποδόσφαιρο και πρέπει να εμπλέκονται τόσες καταστάσεις…»
Για τον Αετό Ανωγείων…
«Το καλοκαίρι θωρούσαμε τον Αετό για χαμοπούλι. Αλλά πλέον έχουν μπεί στην ομάδα μερικοί καλοί Ανωγειανοί και θα ξαναπετάξει ο Αετός. Δυο καταξιωμένοι και καλοί Ανωγειανοί, ο Βαγγελης Βιστάκης που έχει το ΚΤΕΟ και ο Χρόνης Πλουσής, πατέρας τριών ποδοσφαιριστών είναι πολύ κοντά στην ομάδα. Θα μπουν και κάποιοι άλλοι.Την ομάδα την έχουν βοηθήσει κατά καιρούς άνθρωποι που είναι ξένοι με τα Ανώγεια. Τώρα γίνεται μια προσπάθεια για να έρθουν κοντά μας. Είχαμε μείνει τρείς άνθρωποι και δεν πήγαινε άλλο».
Για τα κοινωνικά μηνύματα του ποδοσφαίρου…
«Εβλεπα το παιχνίδι με τους φίλους του Ζιντάν και του Ρονάντο. Εμείς με το Γιάννη τον Αναστασίου πριν τρία χρόνια κάναμε μια ανάλογη εκδήλωση και τα έσοδα πήγαν σε παιδιά για ειδικές ανάγκες. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι φέτος θα ξεφύγουμε από τα προβλήματα που είχαμε τα προηγούμενα χρόνια και να ξαναβρούμε την ταυτότητα μας. Το καλοκαίρι σκεφτήκαμε ακόμη και να διαλύσουμε την ομάδα. Τώρα όμως με το ενδιαφέρον που έχουν δείξει κάποιοι άνθρωποι είμαι αισιόδοξος»
Επόμενα σχέδια….
«Με συγκίνησε μια κίνηση από την Θυρα 4 του ΠΑΟΚ,η οποία πήρε ένα εισιτήριο διαρκείας του Αετού Ανωγείων για να ενισχύσει την προσπάθεια μας. Σκέφτομαι να κάνουμε μια αδελφοποίησης μαζί τους. Οπως έχουμε κάνει με ομάδες της Κύπρου όπως η Ανόρθωση και η Αχνα. Αλλά και ομάδες της Μυκόνου».
Ένα παράπονο για ΟΦΗ και Εργοτέλη…
«Εχω ένα παράπονο. Τα τελευταία δυο χρόνια δεν υπάρχει βοήθεια από καμιά από τις δυο μεγάλες ομάδες Το καλοκαίρι ζήτησα κάποιους παίκτες και μου είπαν ότι οι παικτες αυτοί δεν μπάνε στο Περιφερειακό. Τελικά όλοι αυτοί οι παικτες πηγαν σε ομάδες του Περιφερειακού. Δεν έχω παράπονο από το Μαχλά ή τον Παπουτσάκη, αλλά από κάποιους άλλους που υποτίθεται ότι έχουν κάποια πόστα. Ειδικά ο Παπουτσάκης έχει βοηθήσει πολύ τον Αετό. Εμείς αν βγάλουμε ένα ταλέντο οι πρώτοι που θα ενημερώνουμε είναι ο ΟΦΗ και ο Εργοτέλης»

