*Της Νατάσας Μπλάτσιου, εφημερίδα “Καθημερινή”

Ο αγώνας ορειβατικού σκι Pierra Creta είναι ένα case study για το πώς η Ελλάδα μπορεί να γίνει προορισμός τεσσάρων εποχών. 

Ο ελληνικός χειμώνας κινεί σαφώς πλέον το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών από όλο τον κόσμο. Μόλις πριν από λίγες εβδομάδες, οι New York Times δημοσίευσαν ένα εκθειαστικό άρθρο για την εμπειρία του ορειβατικού σκι στην Κρήτη, όπως το έζησε και το περιέγραψε ο ταξιδιωτικός δημοσιογράφος Biddle Duke. Το άρθρο έγινε viral και οι Έλληνες επιβεβαίωσαν το μεγαλείο των βουνών της Κρήτης μέσα από τα μάτια ενός ξένου. Το σημαντικότερο όμως είναι πως το άρθρο της αμερικανικής εφημερίδας είναι το επιστέγασμα μιας μακρόχρονης και επίπονης προσπάθειας σιωπηλών αλλά παθιασμένων με τη φύση επαγγελματιών, που εργάζονται σκληρά για να κάνουν πιο οικείο έναν άγνωστο φυσικό θησαυρό της πατρίδας μας: τα ελληνικά βουνά τον χειμώνα.

Διαβάστε την συνέχεια... »

Πραγματοποιήθηκε σήμερα Σάββατο 19 Μαρτίου, η τελετή της ενθρόνισης του νέου Μητροπολίτη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου κ. Προδρόμου, παρουσία πλήθους κόσμου και φορέων του τόπου. Στο νέο ποιμενάρχη μας, η ΑΝΩΓΗ εύχεται υγεία και κάθε επιτυχία στο έργο του.

Ο νέος Μητροπολίτης ανέφερε στο λόγο του τα εξής:

“Χαίρομαι που γίνομαι Επίσκοπός σας για να μοιραστώ μαζί σας οτι έχω και ότι ειμαι. Εσείς αποτελείτε απο δω και μπρος το περίγραμμα της ζωής μου , το επίκεντρο των ενδιαφερόντων μου, την οδό της Σωτηρίας μου” εκφράζοντας έτσι την πρόθεσή του για ενότητα αλλά και προσήλωση στα καθήκοντά του. 

Με σεβασμό θα συνεχίσω και θα διαφυλάξω οτι παρέλαβα απο εκείνον ως Ιερά παρακαταθήκη, με τον πόθο να το αυξήσω και να το πολλαπλασιάσω. Σεβασμιότατε Αρχιεπίσκοπε κ. Ευγένιε, παρακαλώ να γνωρίζετε οτι τούτος ο τόπος θα ειναι πάντοτε σπίτι σας, εφ όσων αποτελεί σάρκα απο τη σάρκα σας. Εχει τα αποτυπώματα της ευλογημένης ποιμαντορίας σας. Η ευγνωμοσύνη και η ευχαριστία μου στο πρόσωπό σας θα ειναι ισόβιος και η διάθεσή μου να συμβάλλω με κάθε τρόπο στην ενότητα και τη μαρτυρία της Εκκλησίας της Κρήτης, θα είναι πάντοτε για μένα προτεραιότητα, στόχος και υπόσχεση ζωής. 

Από το κέντρο του Ρεθύμνου ανοίγω διάπλατα την αγκαλιά μου. Απο το κέντρο του Ρεθύμνου μέχρι το πιο μικρό χωριό της ιεράς Μητροπόλεώς μας. Και τούτο δεν ειναι σχήμα λόγου. Είναι ανάγκη και διάθεση καρδιάς, ειναι τρόπος και επιλογή ζωής. Είναι βίωμα καρδιακής κοινωνίας. Γνωρίζω καλά και αισθάνομαι καρδιακά οτι εισέρχομαι σήμερα στο Ιερό της Εκκλησιαστικής ευθύνης μου… Χαίρομαι που γίνομαι Επίσκοπός σας για να μοιραστώ μαζί σας οτι έχω και ότι ειμαι. Εσείς αποτελείτε απο δω και μπρος το περίγραμμα της ζωής μου , το επίκεντρο των ενδιαφερόντων μου, την οδό της Σωτηρίας μου”.

 

 

 

 

 

 

Του Δρ Γεώργιου Πατεράκη, Εκπαιδευτικού 

Ένα νέο βιβλίο κυκλοφορεί στις μέρες μας με τον πιο πάνω περιεκτικό τίτλο. Υπότιτλος θα μπορούσε να προστεθεί: «Η οδύσσεια του τίτλου ο Πυρπολητής του Αρκαδίου» αφού το πόνημα πραγματεύεται το χρονικό της πορείας του θέματος.

Το βιβλίο αποτελεί μια φροντισμένη, καλαίσθητη και καλοτυπωμένη έκδοση του συγγραφέα έκτασης 378 σελίδων. Περιβάλλεται από έγχρωμο μαλακό εξώφυλλο 4/χρωμίας με πτερύγια. Εμπρός προβάλλει το πορτραίτο της μορφής του πυρπολητή με φόντο την αχνή σκιαγραφία της Μονής Αρκα-δίου και στο οπισθόφυλλο σχετικός ζωγραφικός πίνακας με τίτλο : «Κρήτες Αρχηγοί και οι εν Αρκαδίω πεσόντες». Με την πρώτη ματιά το βιβλίο κερδίζει τον αναγνώστη.

Μετά τη σελίδα τίτλου καταχωρούνται διευκρινήσεις για το περιεχόμενο του βιβλίου, που στηρίζεται σε ομιλία του συγγραφέα σε επετειακό μνημόσυνο για τον Εμμ. Σκουλά, στο Δήμο Ανωγείων 8 Νοεμβρίου 2017 που απέσπασε και τα συγ-χαρητήρια και του Αρχιεπισκόπου Κρήτης κ. Ειρηναίου, ο οποίος έψαλε το τρισάγιο και άκουσε τις σχετικές αναφορές  « … σε πρόσωπα και γεγονότα της Ιστορίας και το Αρκάδι μας», όπως αναφέρει γραπτά σε έγγραφό του.

Διαβάστε την συνέχεια... »

Την Κυριακή 20 Μαρτίου, θα τελεστεί στον Ιερό Ναό του Αγίου Ιωάννη στα Ανώγεια, το ετήσιο μνημόσυνο για την ανάπαυση της ψυχής, της Μαρίας Σαλούστρου “Κεχροδημητράκενας”  που έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 86 ετών στις 25 Μαρτίου 2021.  Η τελετή θα γίνει σύμφωνα με όλα τα μέτρα προστασίας κατά της πανδημίας. Η οικογένεια της καλεί συγγενείς, φίλους και συγχωριανούς, να ανάψουν ένα κερί στη μνήμη της.

Τα παιδιά της, Ειρήνη και Γιώργος, αναφέρουν τα εξής για την μητέρα τους:

“Η Μαρία Σαλούστρου-Ρουμπάκη  το γένος Κοντογιάννη, του Ιωάννου και της Στεφανίας καταγόταν από τον Αίμονα.

Διαβάστε την συνέχεια... »

Την Κυριακή 20 Μαρτίου, στον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου στη Νέα Αλικαρνασσό στο Ηράκλειο, θα τελεστεί το σαρανταήμερο μνημόσυνο, για την ανάπαυση της ψυχής του Γεωργίου Σαμώλη (του Σαμολοστεφανή). Η οικογένεια του καλεί συγγενείς, φίλους και συγχωριανούς, να ανάψουν ένα κερί στη μνήμη του. Η τελετή θα γίνει σύμφωνα με όλα τα μέτρα προστασίας κατά της πανδημίας.

Ο Γεώργιος Σαμώλης, “έφυγε” από τη ζωή στις 10 Φεβρουαρίου 2022, μόλις στα 36 του χρόνια.

Τον επικήδειο είχε εκφωνήσει ο εκπαιδευτικός Ιδομενέας Κονιός, αναφέροντας αναλυτικά τα εξής:

 Ποια θύελλα σου πάντηξε ,στ’ όμορφο πέταγμα σου

και στον ανθό τση νιότης σου ,έσπασε τα φτερά σου ;”

 Αγαπημένε μας Γιώργο ,

Φεύγεις άδικα και απρόσμενα στα 36 σου χρόνια , στα ξένα , μόνο σου μακριά από γονείς ,αδελφή και την αγαπημένη σου σύζυγο . Το φευγιό σου σαν κεραυνός όχι μόνο στα Ανώγεια που τόσο αγαπούσες ,όχι μόνο στο Ηράκλειο που γεννήθηκες & ανδρώθηκες αλλά και όπου πήγες γιατί άφησες όνομα και στίγμα .

Διαβάστε την συνέχεια... »

Την Κυριακή 20 Μαρτίου στις 8.30 π.μ, θα τελεστεί στον Ιερό Ναό Αγίου Παντελεήμονα οικισμού Κολυβά, το  40ήμερο μνημόσυνο για την ανάπαυση της ψυχής, του Αντώνη Ξημέρη ή “Μπαχραντώνη. Η οικογένεια του καλεί συγγενείς, φίλους και συγχωριανούς, να ανάψουν ένα κερί στη μνήμη του. Η τελετή θα γίνει σύμφωνα με όλα τα μέτρα προστασίας κατά της πανδημίας.

Ο Αντώνης Ξημέρης, “έφυγε” από τη ζωή στα 69 του χρόνια, στις 11 του περασμένου Φεβρουαρίου. Ένας εξαιρετικός άνθρωπος και οικογενειάρχης, που η απώλεια του σκόρπισε τη θλίψη σε όλους όσοι τον γνώρισαν και τον εκτίμησαν για την στάση ζωής, την αξιοπρέπεια και το ήθος του.

Στην μνήμη του, η σύζυγος του Ρούλα Πετραλή-Ξημέρη και τα παιδιά του, Κωνσταντίνος, Ελένη και Μάρκος, προσέφεραν στην ΑΝΩΓΗ, το ποσό των 100 ευρώ για τις ανάγκες της ηλεκτρονικής μας έκδοσης. Τα χρήματα θα διατεθούν στο Εργαστήρι Γνώσης της ενορίας του Αγίου Γεωργίου και των δωρεάν φροντιστηρίων που γίνονται στον χώρο. Τους ευχαριστούμε θερμά.

Ας είναι ελαφρύ το χώμα που τον σκεπάζει. Αιωνία η μνήμη του.

 

-->