Πολιτισμός

Με την Αμερικανική ταινία φαντασίας του 1998 “Θα σε βρω στον παράδεισο” και πρωταγωνιστή τον Ρόμπιν Ουίλιαμς θα ανοίξει ξανά η αίθουσα εκδηλώσεων της Τράπεζας Πειραιώς, το Σάββατο 6 Απριλίου, για τις προβολές ταινιών από την Ομάδα Φίλων Κινηματογράφου. Η προβολή θα γίνει στις 7.30 μ.μ ενώ στις 4.30 μ.μ θα προηγηθεί η ταινία για τους μικρούς σινεφίλ “Οι ήρωες της Αρχαίας Ελλάδας” με θέμα την Ελληνική Μυθολογία.

“Θα σε βρω στον παράδεισο” 7.30 μ.μ:Ένας νεκρός παιδίατρος, που βρίσκεται σ’ έναν Παράδεισο φτιαγμένο από πίνακες και νοητικές παραστάσεις, κατεβαίνει στην Κόλαση για να ελευθερώσει τη γυναίκα του, η οποία αυτοκτόνησε. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον και συγκινητικό δράμα που καταπιάνεται με ένα εξαιρετικά δύσκολο θέμα: την αναπαράσταση των δυο μορφών της μεταθανάτιας ζωής (παράδεισο και κόλαση). Το αποτέλεσμα είναι πέρα από κάθε προσδοκία… ετοιμαστείτε να δείτε μαγευτικές εικόνες, βραβευμένες με oscar!

“Οι ήρωες της Αρχαίας Ελλάδας” 4.30 μ.μ:

Οι Άθλοι του Ηρακλή. Πεθαίνοντας ο βασιλιάς του Άργους Ηλεκτρύονας τον θρόνο ανέλαβε ο Αμφιτρύωνας και πήρε για γυναίκα του την πανέμορφη Αλκμήνη η οποία όμως  έμεινε έγκυος από το Δία. Έτσι γεννήθηκε ο Αλκαίος που σε ηλικία 8 ετών έπνιξε 2 φίδια που έστειλε η Ήρα για να τον δαγκώσουν γι’ αυτό και ονομάστηκε Ηρακλής. Τα κατορθώματά του θα έμεναν στους αιώνες!

Αταλάντη το Άγριο Κορίτσι.Στη μακρινή Καληδονία η μικρή Αταλάντη εγκαταλείφθηκε από τους γονείς της σ΄ ένα δάσος και ανατράφηκε από τις αρκούδες. Όταν μεγάλωσε έγινε μια δυνατή κι άγρια κοπέλα, προστάτιδα του ζωικού βασιλείου. Εξαιτίας της οι κυνηγοί δεν μπορούσαν να βρουν τροφή κι έστειλαν τον πρίγκιπα Μελέανδρο να τη σκοτώσει. Αυτός, όμως, την ερωτεύτηκε. Τότε η θεά Άρτεμις τους έστειλε τον Καληδόνιο κάπρο τον οποίο μετά από μια φοβερή μάχη ο Μελέανδρος τον σκότωσε.

Ο Οδυσσέας και η Κίρκη.Το καράβι του Οδυσσέα μετά από περιπέτειες φτάνει σ’ ένα περίεργο νησί. Μερικοί άνδρες μαζί με τον Ευρύλοχο ξεκινούν να εξερευνήσουν το νησί. Φτάνουν σ΄ ένα παλάτι. Στο παλάτι αυτό έμενε η μάγισσα Κίρκη που τους μεταμόρφωσε σε χοίρους εκτός από τον Ευρύλοχο, που ειδοποίησε τον Οδυσσέα. Η Κίρκη, όμως, παντρεύτηκε τον Οδυσσέα.

 

https://www.facebook.com/papaandreas.kefalogiannisc/videos/2357128727652378/

Το κυρίαρχο μήνυμα της έλευσης του Χριστού μας στη γη έχω την αίσθηση ορθόδοξα και πνευματικά ότι αφορούσε στο άκρον άωτον της ελευθερίας και της δημοκρατίας μέσω της φράσης «όστις θέλει οπίσω μου ελθεί», το κύριο μήνυμα για την απόλυτη αγάπη. Αυτή η αγάπη η οποία μπορεί και εκφράζεται μόνο όταν υπάρχει δημοκρατία στις κοινωνίες και στην επικοινωνία των ανθρώπων.
Αυτά όλα μπορούν να υπερτονίστούν μέσα από δύο βασικά στοιχεία για την ανθρωπότητα και ολόκληρο τον πλανήτη. Την αγνότητα της παιδικότητας και την μουσική .Αυτά τα δύο ανταμώσανε στο ναό του καπετάνιου μου του Αη Γιώργη στα Ανώγεια ,όταν συναντήθηκαν οι μαθητές και οι μαθήτριες από τα μουσικά σχολεία των Χανίων του Ρεθύμνου και του Πειραιά. Ευλογήθηκε η εκκλησία με την παρουσία των παιδιών , ευλογηθηκαν και τα παιδιά μας από τον Άγιο και καπετάνιο μου τον Αη Γιώργη. Πολύ σημαντική στιγμή όταν οι ήχοι από τα παραδοσιακά μας όργανα αντάμωσαν και κάτω από τον τρούλο ακούστηκε το αγαπημένο σε όλους τραγούδι <<Ω Παναγία μου ανωγειανή>> που μιλάει για το ολοκαύτωμα και που μιλάει για όλα όσα οι Ανωγειανοί ζήσαμε εκείνες τις μέρες. Αυτά τα παιδιά πρέπει να ενισχύσει η επίσημη Πολιτεία ,αυτά τα παιδιά πρέπει να ενισχύσουν οι ενορίες ,οι κληρικοί ,οι καθηγητές, οι γονείς .Τα παιδιά αυτά έχουν δύναμη, όπως δύναμη έχει η μουσική  όπως δύναμη έχει η αγνότητα και η παιδικότητα τους.

παπά Ανδρέας Κεφαλογιάννης

Εδώ και περίπου ένα μήνα ο σπουδαίος Ανωγειανός καλλιτέχνης Βασίλης Σκουλάς, βρίσκεται μαζί με τους συνεργάτες του (ανάμεσα τους ο λυράρης Δημήτρης Ξυλούρης και στο μαντολίνο ο Βασίλης Δραμουντάνης) στην Αμερική για μια σειρά συναυλιών για τους Έλληνες της ομογένειας, γνωρίζοντας την αποθέωση σε κάθε πόλη που επισκέπτεται. Στην πρόσφατη συναυλία του στην Βοστόνη στις 30 Μαρτίου, ο Βασίλης Σκουλάς προχώρησε στην ανακοίνωση ότι παραχωρεί τα δικαιώματα από την κυκλοφορία του cd και του video από την ηχογράφηση της συναυλίας, ώστε τα χρήματα να διατεθούν στο “ΠΙΚΠΑ-Πόμπιας Μεσαράς Κρήτης για να προσληφθεί για δυο έτη φυσιοθεραπευτής! Το θέμα έφερε στην επιφάνεια με ανάρτηση του ο δημοσιογράφος Λουκάς Δημάκας που βρισκόταν στη συναυλία αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι ο Σκουλάς μας “απογείωσε κοινωνικά και μουσικά!”. Την ανάρτηση προώθησε και στην Κρήτη ο δημοσιογράφος Δημήτρης Τζανακάκης.

Αναλυτικά η ανάρτηση του Λουκά Δημάκα για την κίνηση ανθρωπιάς του Βασίλη Σκουλά έχει ως εξής:

“Ο Βασίλης Σκουλάς τραγούδησε στη Βοστόνη για τα παιδιά ΑΜΕΑ του ΠΙΚΠΑ Μεσαράς που…ξέχασε το Κράτος και μας απογείωσε κοινωνικά και μουσικά!

Το μεγάλο θέμα της σημερινής εκδήλωσης του Συλλόγου Κρητών Βοστώνης ήταν φυσικά η συναυλία του Βασίλη Σκουλά!Το “μικρό” θέμα ήταν η αναγγελία από τους οργανωτές ότι ο Βασ. Σκουλάς παραχώρησε τα πνευματικά του δικαιώματα από την κυκλοφορία CD και video της ηχογράφησης της συναυλίας για να ενισχύσει έναν ειδικό έρανο που κάνει ο Σύλλογος για να …κλείσει μια …τρύπα του συχνά ανάλγητου Κράτους μας!
Έναν έρανο που σκοπό έχει να βρεθούν χρήματα προκειμένου να προσληφθεί και να μισθοδοτηθεί για 1-2 έτη ένας φυσιοθεραπευτής για το – όπως το είπαν κωδικοποιημένα οι οργανωτές- “ΠΙΚΠΑ Πόμπιας Μεσαράς Κρήτης”.Έναν φορέα υπό την αιγίδα,του αρμόδιου Υπουργείου όπου φιλοξενούνται 30 παιδιά (έως 30 ετών) ΑΜΕΑ για περίθαλψη και αποκατάσταση και η βασική αυτή ειδικότητα λείπει! Για μένα Αυτό ήταν το θέμα και Νάτο!
Όπως μας είπαν μέλη του Συλλόγου έμαθαν για το μείζον αυτό πρόβλημα από συμπατριώτες τους Κρητικους, ευαισθητοποιήθηκαν και άρχισαν να συγκεντρώνουν χρήματα για να καλυφθεί η ανάγκη του εποπτευομένου από το κράτος αυτού φορέα κοινωνικής …ΜΗ πρόνοιας!
Συγκεντρώνουν δωρεές και έσοδα από εκδηλώσεις και άλλες δράσεις.<<Καθώς υπάρχουν πολλά παιδάκια με κινητικά προβλήματα, η ειδικότητα αυτή είναι ίσως ακόμα πιο αναγκαία και από τον γιατρό>>, λένε και ζητούν την βοήθεια όποιου μπορεί- είτε Κρητικού είτε άλλου ελληνοαμερικάνου Βοστωνέζου.
Για σκεφτείτε το: Ένα ίδρυμα κοινωνικής πρόνοιας για παιδιά – ακόμα και μωρά, όπως μας είπαν- με κινητικά και άλλα προβλήματα να μην έχουν φυσιοθεραπευτή! Για ποιο κράτος ..κοινωνικής πρόνοιας μας λένε; Στα παιδάκια αυτά βρήκαν να κάνουν περικοπές και οικονομία;
Όσοι θέλετε θα βρείτε τρόπο να βοηθήσετε για το σκοπό του Συλλόγου, για τον φυσιοθεραπευτή του Κέντρου Περίθαλψης και Αποκατάστασης στην Πόμπια Μεσαράς Κρήτης! Βρήκα, από την αφίσα της εκδήλωσης, το τηλ. στη Βοστόνη του Προέδρου του Συλλόγου Κρητών Βοστώνης “Ροδάμανθυς-Ίδη” κ. Μιχ. Τερζάκη : 617-347-4970. Κάντε το να …κουδουνίσει – είναι για καλό σκοπό!
Θεωρώ ότι αν κριθεί η ανάρτησή μου σύμφωνα με τα ειωθότα, ίσως κάποιοι πουν ότι “αδίκησα” τον φίλο Βασίλη Σκουλά! Δεν νομίζω: Και ο ίδιος θα χαρεί την εστίαση που έκανα στο Κέντρο Αποκατάστασης παιδιών ΜΕΣΑΡΑΣ διότι έτσι κι αλλιώς ο κόσμος ξέρει ότι ο εξαίσιος λυράρης και τραγουδιστής πάντα μαγεύει!
Και αυτό έκανε και σήμερα στο Μαλιώτειο Μορφωτικό Πολιτιστικό Κέντρο Βοστωνης ο Σκουλάς, είτε τραγουδώντας μόνος το ” Προσκυνώ τη χάρη σου Λαέ μου”, το ”Πότε θα κάνει Ξαστεριά” και το “Ήλιος Θεός” είτε με την Παναγιώτα Χαλουλάκου και την νεοσύστατη Χορωδία του Μαλιώτειου , που μας παρουσίασε ο επιμελητής της εκδήλωσης Κώστας Τραβαγιάκης. Εξαιρετικοί και οι μουσικοί- μερικοί ήταν από το Berklee College…
Ευχαριστώ τον Κ. Τραβαγιακη για την πρόσκληση και τον Στέλιο Πετρουλάκη για την αρχική παρότρυνση να βρεθώ με τον Σκουλά στην Βοστόνη! ”

 

Ποια Άνοιξη σε πλάνεψε, ποιο ζηλεμένο Αόρη;

Και δεν εξαναφάνηκες Αητέ στο Περαχώρι; (Γ.Σαρρής)

Τετάρτη 1 Απριλίου 2002. Πρωταπριλιά, ακριβώς 17 χρόνια πριν, η μέρα που τα Ανώγεια συγκλονίστηκαν από τον πρόωρο θάνατο ενός από τους σημαντικότερους εκφραστές της μουσικής μας παράδοσης, του σπουδαίου Μύρωνα Σκουλά. Ο παθιασμένος καλλιτέχνης, ο μελωδικός τραγουδιστής, ο σπουδαίος μαντιναδολόγος, ο αυθεντικός Ανωγειανός, ο καλός οικογενειάρχης, ο άνθρωπος των αξιών και των παραδόσεων, εκείνος που εισήγαγε την παραδοσιακή καντάδα στην δισκογραφία, έφευγε, αφήνοντας πίσω του δυσαναπλήρωτο κενό.Τα Ανώγεια τον αποχαιρέτησαν ένα παγωμένο απόγευμα Τετάρτης, ενώ τα 17 χρόνια που πέρασαν τοποθέτησαν το Μύρωνα στο πάνθεον των αθανάτων της Κρητικής Μουσικής παράδοσης.

Κρυφά του κόσμου ήθελα να ‘χα τα βάσανα μου..

Μα δε μπορώ, προδίδομαι στα αναστενάγματα μου..

Τραγούδησε με το ίδιο πάθος για τον έρωτα, τον χωρισμό, την αγάπη, το θάνατο και τη ζωή, έκανε μελωδία και μαντινάδα κάθε έκφραση της ζωής ενός ανθρώπου, αγαπήθηκε θερμά από όλους, αλλά ιδιαίτερα από την νεολαία που ξεχώρισε τη φλόγα της ψυχής του και εκφράστηκε μέσα από τις καντάδες και τις μουσικές του. Δεν είναι τυχαία η αγάπη των νέων σήμερα για τον Μύρων, παιδιών που δεν είχαν γεννηθεί όταν έφευγε από τη ζωή, αλλά βρίσκουν στα τραγούδια, τη μορφή και την πορεία του, την έκφραση, το παράδειγμα και την αλήθεια που αναζητούν.

“Όσο πιο δύσκολοι καιροί, κι αν ‘ρθούνε δεν τρομάζω..

Κι από τον δρόμο της τιμής, πορεία δεν αλλάζω..”

Κάθε εμφάνιση του μπροστά σε κοινό ήταν και μια ξεχωριστή μυσταγωγία τόσο για τον ίδιο όσο και για τον θεατή. Ζούσε με πάθος και ένταση τη μουσική, πολλές φορές τραγουδούσε δακρυσμένος γιατί τα λόγια που έγραφε και τραγουδούσε έβγαιναν πραγματικά από τα βάθη της ψυχής του. Ήταν αληθινός, ήταν ντόμπρος με το κοινό, κατέθετε καρδιά και ο κόσμος του το αναγνώριζε με την μεγάλη στήριξη και τη λατρεία που του έδειχνε σε κάθε καλλιτεχνικό του βήμα.Ήταν ο Μύρων Σκουλάς. “Έφυγε” μόλις στα 48 του χρόνια. Κι έμεινε Αθάνατος!

Γ.Μπ

ΑΠΕ-ΜΠΕ του Μ. Λαμπαθάκη

Τη δημιουργία θεσμού Συνάντησης Μουσικών Σχολείων Κρήτης, με τιμώμενο Μουσικό Σχολείο από την υπόλοιπη Ελλάδα ανακοίνωσε από τα Ανώγεια ο δήμαρχος Ανωγείων Μανώλης Καλλέργης στο πλαίσιο 1ης συνάντησης Μουσικών Σχολείων που πραγματοποιήθηκε χθες Σάββατο και σήμερα Κυριακή στο ορεινό ιστορικό δήμο του Ψηλορείτη στο Ρέθυμνο.

Η Μουσική ενώνει, η μουσική αγκαλιάζει, η μουσική βοηθάει στην επικοινωνία των ανθρώπων όπως επισημάνθηκε χθες κατά τη διάρκεια της συνάντησης των μουσικών σχολείων Πειραιά, Ρεθύμνου, Χανίων στο Σπίτι της Μουσικής στα Ανώγεια. Υπό το «βλέμμα» των καλλιτεχνών οι οποίοι διαχρονικά στήριξαν και στηρίζουν την πολιτιστική μουσική και καλλιτεχνική παράδοση των Ανωγείων μαθητές γυμνασίου και λυκείου των μουσικών σχολείων αντάλλαξαν απόψεις, έπαιξαν από κοινού μουσική, συζήτησαν για το μέλλον των μουσικών σχολείων της χώρας και επιβεβαίωσαν το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης αλλά και συνθηκών σχολικού βίου που διέπει τα μουσικά σχολεία.

«Θέλουμε να διατηρηθεί το πνεύμα της αλληλεγγύης μεταξύ των νέων μας που προχωρούν ως μαθητές στους δρόμους που τους ανοίγουν τα Μουσικά Σχολεία, θέλουμε την ανθρωπιά, το σεβασμό, τη δημιουργία την επικοινωνία», ανέφερε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο δήμαρχος Μανώλης Καλλέργης διατυπώνοντας την πεποίθηση του ότι τη προσπάθεια όλων των Ανωγειανών για τη δημιουργία θεσμού Συνάντησης Μουσικών Σχολείων θα την αγκαλιάσει και το υπουργείο και οι υπηρεσιακοί παράγοντες και οι γονείς των μαθητών. «Οφείλουμε όλοι να σταθούμε δίπλα στους νέους μας οι οποίοι έχουν επιλέξει τη μουσική παιδεία παράλληλα με την κλασσική, την ίδια ώρα που όπως δείχνουν τα στοιχεία των μουσικών σχολείων υπάρχει σημαντικό ποσοστό εισαγωγής μαθητών τους, σε σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, άλλων, από τη μουσική κατευθύνσεων. Αυτό σημαίνει ότι τα παιδιά των Μουσικών Σχολείων, με γεμάτη τη φαρέτρα τους, από στοιχεία πολιτισμού και των αξιών που εμπνέει η μουσική τον άνθρωπο, είναι έτοιμα να βγουν στο στίβο της ζωής, διατηρώντας την ευγένεια το σεβασμό και την αντίληψη ενός κόσμου, ενός πλανήτη ολόκληρου, που η μουσική μπορεί και τον ενώνει», ανέφερε ο κ. Καλλέργης.+

Διαβάστε την συνέχεια... »

Όπως αναφέρει το δελτίο Τύπου της ΕΡΤ, «το Δεύτερο Πρόγραμμα 103,7 μεταδίδει εκτάκτως, το Σάββατο 30 Μαρτίου 2019 στις 10 το βράδυ, ένα δίωρο αφιέρωμα στον στιχουργό Κώστα Φασουλά. Το αφιέρωμα πραγματοποιήθηκε στον πολυχώρο πολιτισμού «Ιανός» με αφορμή την παρουσίαση ανέκδοτων τραγουδιών από τον δίσκο «Να σε πηγαίνω όπου με πας» σε στίχους του Κώστα Φασουλά, μουσική του Χρυσόστομου Καραντωνίου και ερμηνευτή τον Μανώλη Λιδάκη.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν ο Γιώργος Ανδρέου, η Καλλιόπη Βέττα, ο Αλέξανδρος Εμμανουηλίδης, ο Παντελής Θαλασσινός, ο Κώστας Λειβαδάς, ο Γιάννης Μήτσης, η Κορίνα Λεγάκη, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου, ο Βασίλης Σκουλάς και ο Μπάμπης Στόκας. Τη μουσική επιμέλεια είχε ο Χρυσόστομος Καραντωνίου.

Συντονιστείτε στο Δεύτερο Πρόγραμμα 103,7 & 102,9!

Παρασκευή 30 Μαρτίου 2019, στις 22:00

«Να σε πηγαίνω όπου με πας»

Αφιέρωμα στον Κώστα Φασουλά.

Live Streaming: webradio.ert.gr/deftero

Facebook: www.facebook.com/defteroprogramma.fm

-->