Αθλητικά
Ακόμα μια σπουδαία επιτυχία σημείωσαν οι μικροί σκακιστές του Σκακιστικού Ομίλου Ανωγείων στο τουρνουά του Ηρακλείου που έγινε στο Capsis Astoria Hotel από τις 6 έως τις 11 Μαΐου. Συμμετείχαν συνολικά 5 μικροί σκακιστές του συλλόγου μας, ένας στο Α ΓΚΡΟΥΠ και 4 στο Β ΓΚΡΟΥΠ (κάτω των 14 ετών).
Αναλυτικά:
Στο Α ΓΚΡΟΥΠ του τουρνουά συμμετείχε ο Δημήτρης Νταγιαντάς, ενώ στο Β ΓΚΡΟΥΠ έπαιξαν οι Γιώργος Χαιρέτης, Γιάννης Μέμος, Χάρης Κονιός και Κώστας Στειακάκης.
Ο Γιάννης Μέμος με 5/7 κατέκτησε την 2η θέση και το ασημένιο μετάλλιο στην κατηγορία του (κάτω των 12 ετών).
Ο Γιώργος Χαιρέτης, επίσης με 5/7 κατάφερε να κατακτήσει μετάλλιο σε μεγαλύτερη ηλικιακή κατηγορία από την δική του. Συγκεκριμένα κατέκτησε την 3η θέση και το χάλκινο μετάλλιο κάτω των 12 ετών.
Ο Χάρης Κονιός με 4,5/7 κατέκτησε την 2η θέση και το ασημένιο μετάλλιο στην κατηγορία κάτω των 10 ετών.
Ο Κώστας Στειακάκης με 4/7 ήρθε «μια ανάσα» από τα μετάλλια στην κατηγορία κάτω των 10 ετών.
Στο τουρνουά πήραν μέρος συνολικά 102 σκακιστές, 48 στο Α ΓΚΡΟΥΠ και 54 στο Β ΓΚΡΟΥΠ.
Ήταν αναμφίβολα μια ακόμα θετική εμφάνιση που δίνει δύναμη σε όλα τα μέλη του Σκακιστικού Ομίλου Ανωγείων να συνεχίσουν την προσπάθεια.
Πλέον προετοιμαζόμαστε αγωνιστικά και οργανωτικά για το μεγάλο ΔΙΕΘΝΕΣ ΤΟΥΡΝΟΥΑ «ΙΔΑΙΟΝ ΑΝΤΡΟΝ 2013» που θα διοργανώσουμε στα Ανώγεια.
Συγχαρητήρια στα παιδιά!
Πρόεδρος Σκακιστικού Ομίλου Ανωγείων
Έπεσε η αυλαία των διασυλλογικών πρωταθλημάτων στην Κρήτη, την περασμένη Κυριακή, στο ξενοδοχείο Apollonia στην Αμμουδάρα. Ήταν μια πολύ καλή και επιτυχημένη διοργάνωση σε έναν εξαιρετικό χώρο, από την οποία οι μικροί (αλλά και οι μεγαλύτεροι) σκακιστές του συλλόγου μας αποκόμισαν μια όμορφη σκακιστική – και όχι μόνο – εμπειρία.
Το πρωτάθλημα της Β’ Εθνικής κατέκτησε η ομάδα του ΑΟ ΛΑΤΩ η οποία θα αγωνίζεται πλέον στην Α’ Εθνική, ενώ το πρωτάθλημα της Γ’ Εθνικής κατέκτησε ο ΣΟ ΛΕΩΝ ΚΑΝΤΙΑ o οποίος ανέβηκε στην Β’ Εθνική.
Η δική μας ομάδα, μετά την νίκη επί του ΕΓΟΗ με 7 – 1,5 τερμάτισε στην 7η θέση. Φυσικά εξ αρχής είχαμε κάνει ξεκάθαρο ότι δεν μας ενδιέφερε πια θα είναι η τελική κατάταξη της ομάδας, αλλά το σημαντικό για εμάς ήταν και παραμένει να αποκτήσουν σημαντικές εμπειρίες κυρίως οι μικροί σκακιστές μας. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο η ομάδα δεν ενισχύθηκε με μεταγραφές, αλλά στηρίχτηκε στους σκακιστές του τόπου μας, σύμφωνα με την φιλοσοφία που διέπει το σύλλογο μας.
Αυτό ακριβώς το γεγονός εκτιμήθηκε από τον σκακιστικό κόσμο και είναι χαρακτηριστικό το σχόλιο το οποίο έγραψε ο FIDE Μετρ Μιχάλης Χατζηδάκης του ΟΑ Χανίων, στην μεγαλύτερη σκακιστική ιστοσελίδα της χώρας, το www.skakistiko.com, το οποίο σχόλιο παραθέτω παρακάτω, καθώς εκφράζει απόλυτα τις αρχές μας, ως προς το πώς βλέπουμε το σκάκι:
«Δεν μπορώ παρά να εκφράσω τον απέραντο θαυμασμό μου για ένα άλλο σωματείο, το ΣΟ Ανωγείων, 7ο στην κατάταξη της Γ’ Εθνικής. Παίκτες γηγενείς, ατμόσφαιρα παρεϊστικη, κλίμα ομαδικό, χαρά στη συμμετοχή. Στα μάτια μου οι ιδιαίτερα προσφιλείς Ανωγειανοί, στην πρώτη τους συμμετοχή μετά από την επανίδρυση του σωματείου τους μετά από χρόνια αδράνειας είναι οι πραγματικοί ηθικοί νικητές των αγώνων και τους εύχομαι από την καρδιά μου τα καλύτερα. Ας συνεχίσουν το δύσβατο δρόμο και σίγουρα στο μέλλον θα δικαιωθούν».
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε το φίλο Μιχάλη Χατζηδάκη για τα καλά και θερμά του λόγια και να ευχηθούμε ότι το καλύτερο για τον ίδιο και τη δική του ομάδα.
Και να είναι σίγουρος ότι θα συνεχίσουμε στον ίδιο δύσβατο δρόμο, γιατί εξ αρχής αυτός ο σύλλογος δημιουργήθηκε για να φέρει το σκάκι κοντά και μέσα στην κοινωνία του τόπου μας και για να στηρίξει και να στηριχθεί στα δικά του παιδιά.
Στο δύσκολο πρωτάθλημα της Γ’ Εθνικής αγωνίστηκαν με την ομάδα μας οι: Μανόλης Φασουλάς, Μιχάλης Νταγιαντάς, Γιώργος Νταγιαντάς, Δημήτρης Νταγιαντάς, Δημήτρης Ξημέρης, Γιώργος Χαιρέτης, Γιάννης Μέμος, Χάρης Κονιός, Μανόλης Νταγιαντάς, Δέσποινα Σαλούστρου, Μαίρη Χαιρέτη, Νταγιαντά Τζούλια, Κώστας Σαλούστρος και Κώστας Στειακάκης.
Υπάρχουν πάρα πολλά μικρά παιδιά ακόμα που δουλεύουν μαζί μας στο σύλλογο. Σιγά σιγά έρχεται και η δική τους σειρά να εκπροσωπήσουν την ομάδα και τον τόπο τους στο διασυλλογικό πρωτάθλημα.
Ο 4ος διεθνής ορεινός αγώνας Ψηλορείτη, «Psiloritis Race» θα διεξαχθεί την Κυριακή, 2 Ιουνίου 2013, στο Ρέθυμνο, με σύνθημα «Τρέξε στα βήματα του Δία».
Πρόκειται για ένα θεσμό που προβάλλει πέραν του συγκεκριμένου αθλητικού δρώμενου και τις αξίες της άμιλλας, της φιλίας και του ευ αγωνίζεσθαι. Η εκκίνηση θα γίνει στις 7.30 από το οροπέδιο Νίδας και η μη κερδοσκοπική εταιρεία «Αγώνας Ψηλορείτη» διοργανώνει τρεις αγώνες. Πρόκειται για τον ορεινό αγώνα 35 χλμ, τον αγώνα 8,5 χλμ και τον παιδικό αγώνα 2 χλμ. Όσοι επιθυμούν να δηλώσουν συμμετοχή, μπορούν να υποβάλλουν αίτηση στην ιστοσελίδα http://www.psiloritisrace.com/el/application-form.php.
Στον αγώνα των 35 χλμ, ο οποίος θα ξεκινήσει από το οροπέδιο Νίδας, οι αθλητές θα πρέπει να διανύσουν τα 16,5 χλμ σε χωμάτινη διαδρομή, τα 15,5 χλμ σε μονοπάτι και τα 3 χλμ σε άσφαλτο. Η υψομετρική διαφορά ανάβασης είναι 1.654 μέτρα και κατάβασης 2.342 μέτρα. Ο αγώνας έχει βαθμό δυσκολίας 2, απευθύνεται σε έμπειρους αθλητές και το χρονικό όριο τερματισμού είναι έξι ώρες και 30 λεπτά. Συνολικά, σε όλο το μήκος της διαδρομής θα υπάρχουν 10 σταθμοί πλήρης τροφοδοσίας των αθλητών, ενώ, στο τέλος του αγώνα θα παρατεθεί γεύμα στους συμμετέχοντες και θα δοθούν αναμνηστικά.
Η διαδρομή του αγώνα των 8,5 χιλιομέτρων ξεκινά από το γραφικό χωριό Πλατάνια, γενέτειρα της πρώτης φεμινίστριας Καλλιρόης Σιγανού-Παρρέν. Οι αθλητές θα διασχίσουν αιωνόβιους ελαιώνες και αμπελώνες και θα φτάσουν στον Φουρφουρά, ιστορική έδρα του δήμου Αμαρίου και έδρα της Δημοτικής Ενότητας Κουρητών. Έχοντας από αριστερά τον επιβλητικό και χιλιοτραγουδισμένο Γερο-Ψηλορείτη και δεξιά τον αμαριώτικο κάμπο, συνεχίζουν και αργότερα συναντούν τη θέα του Λιβυκού Πελάγους.
Ο παιδικός αγώνας απευθύνεται σε μαθητές δημοτικού και γυμνασίου. Η διαδρομή των 2 χλμ έχει τοποθετηθεί στην περιοχή της Αμπαδιάς, ανάμεσα στα ιστορικά αμαριώτικα χωριά, του Φουρφουρά και των Κουρουτών. Η αφετηρία βρίσκεται στην θέση Καλωτάς, όπου υπάρχει και η ομώνυμη πηγή. Η διαδρομή είναι ελαφρώς κατηφορική και η θέα εκπληκτική.
«Ο διεθνής ορεινός αγώνας Psiloritis Race αποτελεί μία αθλητική διοργάνωση που προβάλλει την σωματική άσκηση σε συνδυασμό με το περιβάλλον και την ορεινή φύση, καθώς και την διαμόρφωση μίας νέας μορφής τουριστικής προβολής και ανάπτυξης μέσω του αθλητικού τουρισμού» επεσήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος «Αγώνα Ψηλορείτη» Ανδρέας Ανδρουλιδάκης.
Παρέμεινε τελικά στην Ά κατηγορία ο Αετός καθώς τα νέα που έφτασαν από τον Φουρφουρά ήταν ευχάριστα με τις Μαργαρίτες να γνωρίζουν την ήττα εκεί και να είναι η ομάδα που υποβιβάζεται τελικά στην δεύτερη κατηγορία.
Μάλιστα ο Ψηλορείτης που κέρδισε με 4-1 τις Μαργαρίτες κατάκτησε τελικά το πρωτάθλημα καθώς εκμεταλλεύτηκε την ισοπαλία του Σπηλίου και πήρε τον τίτλο στην ισοβαθμία καθώς ήταν καλύτερος στα μεταξύ τους παιχνίδια.
Η χρονιά σώθηκε έστω και στο νήμα και πλέον άπαντες θα μπορούν να χαμογελούν απαλλαγμένοι από το άγχος του υποβιβασμού που υπήρχε σε όλη την διάρκεια του πρωταθλήματος.
Αμέσως μετά τις γιορτές του Πάσχα οι παίχτες θα βρεθούν στο Δημοτικό στάδιο Ανωγείων ώστε να γίνει ένας απολογισμός με τη διοίκηση και τον προπονητή και να ξεκαθαριστεί ποιοι θα συνεχίσουν και ποιοι θα αποχωρήσουν από την ομάδα.
Η ΑνωΓη συγχαίρει Διοίκηση, προπονητή και ποδοσφαιριστές για την επίτευξη του στόχου αλλά και την ανάδειξη παιδιών από τα Ανώγεια στα γήπεδα, σε μια από τις δυσκολότερες χρονιές της ιστορίας της ομάδας.
Σε ένα συναρπαστικό παιχνίδι με φινάλε θρίλερ, ο Αετός έκλεισε την χρονιά σήμερα Παρασκευή, με το ισόπαλο 2-2 στα Ανώγεια επί του Άρη Ρεθύμνου σώζοντας στο τέλος την ισοπαλία και με αυτόν τον χρυσό βαθμό ελπίζει αύριο σε καλά νέα από το ματς των Μαργαριτών ώστε να παραμείνει στην κατηγορία και για τη νέα σαιζόν.
Ο Αετός υποβιβάζεται μόνο στην περίπτωση που οι Μαργαρίτες επικρατήσουν στον Φουρφουρά επί του Ψηλορείτη με τους γηπεδούχους πάντως να ψάχνουν το τρίποντο για να ελπίζουν στην κατάκτηση του τίτλου.
Οι παίχτες μας τα έδωσαν όλα, είχαν πλήθος ευκαιριών , χαμένο πέναλτι και πάλι, δοκάρι αλλά το άγχος τους ήταν εμφανές στην τελική προσπάθεια. Παρόλα αυτά παίζοντας με τον ισχυρό Άρη που κατέβηκε για τη νίκη ,αν και μείναμε πίσω στο σκορ δυο φορές βρήκαν τα ψυχικά αποθέματα και έσωσαν έστω τον βαθμό στο 90′.
Ο Αετός κέρδισε πέναλτι μόλις στο 2′ αλλά ο τερματοφύλακας Χριστόπουλος απέκρουσε την εκτέλεση του Άγγελου Σπαχή. Απίστευτο πραγματικά το μόλις 20% ευστοχίας του Αετού φέτος από την άσπρη βούλα καθώς ευστόχησε σε δυο μόλις πέναλτι σε δέκα προσπάθειες.
Στο 7′ ο Μανόλης Σπαχής νικήθηκε από τον γκολκίπερ σε τετ α τετ για να τιμωρήσει η μπάλα στο 10′ με γκολ από κεφαλιά του Ψωμά μετά από δοκάρι του Παπάζογλου. Η ομάδα μας πίεσε για την ισοφάριση αλλά τα σουτ του Άγγελου Σπαχή στο 12′ και στο 27′ δεν βρήκαν στόχο, ενώ στο 28′ ο Φασουλάς έστειλε τη μπάλα άουτ μετά από ασίστ του Δραμουντάνη.
Στο 30′ ο Μανόλης Σπαχής κατάφερε να νικήσει τον Χριστόπουλο στο τετ α τετ γράφοντας το 1-1 με τον παίχτη να φτάνει τα 13 γκολ στη σαιζόν όντας ο πρώτος σκόρερ της ομάδας και φέτος.
Στο 35′ ο ίδιος παίχτης με προσωπική ενέργεια άδειασε τους αμυντικούς του Άρη αλλά το πλασέ του σταμάτησε στο δεξί κάθετο δοκάρι.
Το δεύτερο ημίχρονο ξεκίνησε με το σοκ του 1-2 μόλις στο 48′ από σέντρα σουτ του Ρότση και λάθος εκτίμηση του τερματοφύλακα.
Από εκείνο το σημείο ο Αετός κατέθεσε ψυχή στο γήπεδο και τα έδωσε όλα τουλάχιστον για τον βαθμό της ισοπαλίας με τους φιλοξενούμενους να αμύνονται καλά.
Στο 49′ και στο 55′ δυο σουτ μέσα από την περιοχή του Άγγελου και του Μανόλη Σπαχή αποκρούστηκαν εκ νέου απο τον Χριστόπουλο.
Στο 67′ εξ επαφής κεφαλιά του Σπαχή μετά το φάουλ του Φασουλά ”έγλυψε” το δεξί κάθετο δοκάρι.
Στο 77′ ήταν η σειρά του Δραμουντάνη να αστοχήσει από το ύψος της μικρής περιοχής.
Η ομάδα πίεζε και η λύτρωση ήρθε με γκολ του Άγγελου Σπαχή με σουτ μέσα από τη περιοχή στο 90′.
Μάλιστα λίγο έλειψε να έρθει και το χρυσό γκολ αλλά στο 94′ ο Μανόλης Σπαχής και πάλι αστόχησε μόνος του από το ύψος του πέναλτι.
Το παιχνίδι τελείωσε αφήνοντας μια γλυκόπικρη γεύση στον Αετό καθώς η παραμονή εξαρτάται πλέον από το αποτέλεσμα αύριο του Φουρφουρά, αλλά η ομάδα πραγματικά σήμερα έδωσε ότι είχε και δεν είχε στο γήπεδο.
Εις αύριο λοιπόν τα σπουδαία και ελπίζουμε τα αποτελέσματα να έρθουν φυσιολογικά οριστικοποιώντας την παραμονή μας στο Α’ Τοπικό Ρεθύμνης.
Η σύνθεση της ομάδας μας:
Μπροκάκης -Κεφαλογιάννης-Καλομοίρης-Παπαδομιχελάκης-Φ.Ξυλούρης(67’Βιτώρος)-Φασουλάς-Χαραλαμπάκης
Αεράκης(73’Δ.Ξυλούρης)-Μ.Σπαχής -Α.Σπαχής
Τριακοστή και τελευταία αγωνιστική για το πρωτάθλημα της Ά ΕΠΣΡ το ερχόμενο τριήμερο με τον Αετό να δίνει την τελευταία του παράσταση στα Ανώγεια, την Παρασκευή στις 5 μ.μ με αντίπαλο τον Άρη Ρεθύμνου.
Η ομάδα μας με νίκη οριστικοποιεί την παραμονή της στην κατηγορία χωρίς να ενδιαφέρεται για το παιχνίδι των Μαργαριτών στον Φουρφουρά με αντίπαλο τον τοπικό Ψηλορείτη.
Ο Αετός υποβιβάζεται στην περίπτωση που ηττηθεί αύριο και οι Μαργαρίτες φέρουν ισοπαλία ή νίκη στο δικό τους παιχνίδι. Ο Ψηλορείτης πάντως κυνηγάει το Σπήλι στην βαθμολογία και διεκδικεί το πρωτάθλημα οπότε αναμένεται εύκολα ή δύσκολα να κερδίσει τις Μαργαρίτες. Ο Αετός ωστόσο αν κάνει το καθήκον του και επικρατήσει επί του Άρη τότε θα σώσει την παρτίδα μόνος του μη περιμένοντας δώρα από άλλες ομάδες.
Η διοίκηση, το τεχνικό επιτελείο και οι ποδοσφαιριστές του Αετού καλούν τον κόσμο της ομάδας να βρεθεί στο γήπεδο στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς και να τους ”σπρώξει” ψυχολογικά για την κατάκτηση των τριών βαθμών.
Μια δύσκολη και μεταβατική χρονιά φτάνει στο τέλος της και ελπίζουμε όλοι αυτό το φινάλε να έχει γλυκιά γεύση για τα Ανώγεια.
Ο Αετός πέρασε από χίλια κύματα φέτος, είχε αρκετές χαμηλές ”πτήσεις”, αλλά δεν παύει να είναι η ομάδα όλων των Ανωγειανών, με ποδοσφαιριστές που δίνουν τα πάντα για τη φανέλα του χωριού τους. Ας τους στηρίξουμε λοιπόν. Η ΑνωΓη θα είναι εκεί στηρίζοντας την ομάδα ανεξαρτήτως αποτελέσματος. Ο αγώνας να ενημερώσουμε ότι δεν θα έχει ραδιοφωνική κάλυψη λόγω της ημέρας διεξαγωγής του.
Το πλήρες πρόγραμμα της 30ης αγωνιστικής έχει ως εξής:
Παρασκευή 26 Απριλίου (17.00)
Αετός -Άρης Ρεθύμνου (Ανωγείων)
Σάββατο 27 Απριλίου (17.00)
Επισκοπή Β’ – Λιβάδια (Επισκοπής).
Ψηλορείτης – Μαργαρίτες (Φουρφουρά).
Δόξα Πλατανέ – Σπήλι (Μισιρίων).
Αστέρας Ρεθύμνου – ΟΦ Αρμένων (Ρεθύμνου).
Κυριακή 28 Απριλίου (17.00)
Τάλως Μελιδονίου – Ποσειδώνας Γερανίου (Περάματος).
Ασή Γωνιά – Ρεθυμνιακός (Ασή Γωνιάς).
Ρεπό: Αστέρας Περάματος
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ (σε 29 αγώνες)
1. Σπήλι 65
2. Ψηλορείτης 63
3. Δόξα Πλατανέ 51
4. Ρεθυμνιακός 48
5. Αστέρας Ρεθύμνου 43
6. Άρης 46
7. Αστέρας Περάματος 43
8. Λιβάδια 40
9. Ποσειδώνας Γερανίου 37
10. Ασή Γωνιά 30
11. ΟΦ Αρμένων 30
12. Τάλως Μελιδονίου 30
13. Επισκοπή Β’ 13
14. Αετός Ανωγείων 11
15. Μαργαρίτες 10
* Ο Ρεθυμνιακός ξεκίνησε το πρωτάθλημα με -2 βαθμούς.
** Λιβάδια και Αετός Ανωγείων έχουν από ένα μηδενισμό και -3 βαθμούς.
