Αθλητικά
Αγχωμένος και “μουδιασμένος” από την δύσκολη περίοδο της προετοιμασίας εμφανίστηκε ο Αετός στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος της Β2 ΕΠΣΗ που κατάφερε πάντως παρά τη μέτρια εμφάνιση να πάρει τους τρεις βαθμούς της νίκης με αντίπαλο τον Ραύκο από τον Άγιο Μύρωνα. Το γκολ του Νίκου Κρακωνσταντάκη στο 77΄’ αποδείχτηκε χρυσό σε ένα μέτριο ματς που είχε πάντως 4 αποβολές, μια για τον Αετό και τρεις για τον Ραύκο, όλες πάντως δικαιολογημένες αποφάσεις του διαιτητή της αναμέτρησης.
Ο Αετός με φορτωμένο πλέον πρόγραμμα θα προετοιμαστεί για τον νοκ άουτ αγώνα του Κυπέλλου με τον ΟΦΑΜ την ομάδα του Αρκαλοχωρίου που αγωνίζεται στην Α’ΕΠΣΗ. Ο αγώνας θα γίνει την Τετάρτη 2 Οκτωβρίου στις 4 μ.μ στο Δημοτικό στάδιο Ανωγείων. Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του που ο Αετός θα αγωνιστεί στο Κύπελλο Ηρακλείου!
ΤΑ ΓΚΟΛ
Το 1-0 πέτυχε με όμορφη κεφαλιά, ο κορυφαίος της αναμέτρησης Γιάννης Βασσάλος που εκμεταλλεύτηκε το υπέροχο κόρνερ του Δημήτρη Ξυλούρη. Ο Αετός ήταν καλός μέχρι το πρώτο ημίωρο της αναμέτρησης, με τον Ραύκο να είναι καλύτερος στη συνέχεια αλλά να φεύγει από τα Ανώγεια χωρίς κάποιο βαθμό. Η ομάδα του Αγίου Μύρωνα ισοφάρισε στο 38′ με τον Κατοποδιώτη να πλασάρει μόνος στο δεύτερο δοκάρι μετά από εκτέλεση φάουλ. Το 2-1 έκανε ο Καρακωνσταντάκης στο 77′ μετά από εξαιρετική κάθετη πάσα του Δημήτρη Ξυλούρη.
ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΦΑΣΕΙΣ
Ο Αετός είχε εκτός του γκολ τρεις τελικές στο πρώτο δεκάλεπτο, με τον Καρακωνσταντάκη στο 4′ και τον Παγκαλάκη στο 5′ να μη βρίσκουν στόχο, ενώ στο 9′ το σουτ του Σπαχή απέκρουσε ο Βασιλάκης. Πρώτη φάση για τον Ραύκο στο 11′ με το σουτ του Στρατηγάκη που απέκρουσε ο Τσαχάκης. Στο 18′ η μεγαλύτερη ευκαιρία για το 2-0 με τον Καρακωνσταντάκη να μην μπορεί να νικήσει στο τετ α τετ τον Βασιλάκη. Στο 26′ ο Τσαχάκης απέκρουσε εντυπωσιακά το φάουλ του Σερπέτζογλου. Στο 40′ το σουτ του Σπαχή σταμάτησε και πάλι ο βασιλάκης ενώ στο 44′ ο Τσαχάκης του Αετού πραγματοποίησε εντυπωσιακή επέμβαση μετά το σουτ του Στρατηγάκη.
Στο δεύτερο μέρος ο Παγκαλάκης είχε ένα καλό σουτ για τον Αετό στο 54′ που απέκρουσε ο τερματοφύλακας και ο Ραύκος στο 55′ με νέο φάουλ του Σερπέτζογλου που έδιωξε ο Τσαχάκης. Στο 62′ το σουτ του Καρακωνσταντάκη σταμάτησε στον τερματοφύλακα ενώ στο 71′ το φαλτσαριστό χτύπημα φάουλ του Ξυλούρη πε΄ρασε από όλους και έφυγε λίγο άουτ. Στο 73′ το φάουλ του Διγενή κατέληξε σε κόρνερ, ενώ στο 78′ μετά από ωραία προσπάθεια του Παγκαλάκη πίσω από τη μεσαία γραμμή, ο Βασιλάκης απέκρουσε το σουτ του. Τελευταία φάση ήταν για τον Ραύκο με τον Τσαχάκη να αρνείται την ισοφάριση στην όμορφη εκτέλεση φάουλ του Στρατηγάκη.
ΟΙ 4 ΑΠΟΒΟΛΕΣ
Τον..χορό των κόκκινων καρτών άνοιξε στο 58′ ο Φαφαλάκης του Ραύκου που δέχτηκε δεύτερη κίτρινη κάρτα για επικίνδυνο μαρκάρισμα. Οι ισορροπίες αποκαταστάθηκαν δέκα λεπτά αργότερα, στο 58′ όταν για τον ίδιο λόγο αποβλήθηκε με δεύτερη κάρτα ο Μιχάλης Ιωαννίδης του Αετού. Στο 80′ ο Ραύκος έμεινε με 9 παίχτες μετά την απευθείας κόκκινη στον Καραξή που κάτι είπε στον επόπτη. Ο Ραύκος έμεινε και με 8 παίχτες στο 82′ με την αποβολή του Σερμέτζογλου επίσης για έντονη διαμαρτυρία προς τον διαιτητή!
ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ ΤΟΥ ΑΕΤΟΥ ΣΤΑΜΑΤΗ ΜΑΜΑΤΖΑΚΗ
“Από το σημερινό παιχνίδι κρατάμε μόνο τους τρεις βαθμούς. Μέχρι το 20′ ήμασταν καλοί, στη συνέχεια δεν εμφανιστήκαμε το ίδιο συγκεντρωμένοι και δυνατοί και κινδυνεύσαμε στον αγώνα. Τα συγχαρητήρια μας στην ομάδα του Ραύκου για την εμφάνιση της. Εμείς συνεχίζουμε την δουλειά στις προπονήσεις για να εμφανιστούμε καλύτεροι στη συνέχεια του πρωταθλήματος, αλλά και στον αγώνα Κυπέλλου της Τετάρτης στα Ανώγεια.”
ΟΙ ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ
Αετός Ανωγείων: Τσαχάκης-Ιωαννίδης-Μέμμος-Παπαδομιχελάκης-Βασσάλος-Διγενής-Παγκαλάκης-Μαρής-Σπαχής
Δ.Ξυλούρης(88’Προκοπάκης)-Καρακωνσταντάκης (90’Καλέας).
Ραύκος: Βασιλάκης-Φαφαλάκης-Σαντιγκλάρι (52’Ξενοκτιστάκης)-Τζωράκης(90’Μανελιάδης)-Ορφανός(85’Λαμπράκης)-Καραξής
Κουτσοποδιώτης-Σερπέτζογλου-Βάβουλας(46’Χατζάκης)-Στρατηγάκης-Γωνιανάκης.
Ο ΑΓΙΑΣΜΟΣ
Πριν τον αγώνα στον Δημοτικό στάδιος Ανωγείων πραγματοποιήθηκε Αγιασμός για την έναρξη και της φετινής ποδοσφαιρικής χρονιάς. Τον Αγιασμό έκαναν οι ιερωμένοι π.Γεώργιος Ανδρεαδάκης και π.Ανδρέας Κεφαλογιάννης που ευχήθηκαν υγεία και δύναμη σε ποδοσφαιριστές, τεχνικό τιμ και στα μέλη του συμβουλίου.
ΤΑ ΓΚΟΛ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ
Ο καλός φίλος των Ανωγείων Νίκος Σωμαράκης, βρέθηκε για άλλη μια φορά στα Ανώγεια και με την κάμερα του κατέγραψε τα γκολ της αναμέτρησης. Παρακολουθήστε τα στο βίντεο που κοινοποίησε σε προσωπική του σελίδα:
ΑΕΤΟΣ ΑΝΩΓΕΙΩΝ – ΡΑΥΚΟΣ …γκόλ και άλλα όμορφα (29-9-2019)
Με όνειρα, φιλοδοξίες και πρωταγωνιστικούς στόχους και φέτος, ξεκινάει ο Αετός Ανωγείων τις επίσημες υποχρεώσεις του στο πρωτάθλημα της Β2 ΕΠΣΗ υποδεχόμενος την ερχόμενη Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου στις 4 μ.μ τον Ραύκο για την πρώτη αγωνιστική. Μετά την “μεταγραφή” πέρσι στο Ηράκλειο, την κατάκτηση με την πρώτη του πρωταθλήματος της Γ’ΕΠΣΗ και την άνοδο του, ο Αετός φιλοδοξεί να είναι εκ νέου μια σημαντική δύναμη στο Ηρακλειώτικο ποδόσφαιρο, έχοντας ως στόχο μια ακόμα άνοδο στην μεγαλύτερη κατηγορία. Μια άνοδο που φέτος στην Β2 ΕΠΣΗ που συμμετέχουν 12 ομάδες στον όμιλο μας, κερδίζει ο πρωταθλητής και ο δεύτερος της βαθμολογίας.
Με προπονητή τον Σταμάτη Μαματζάκη που οδήγησε πέρσι την ομάδα στην κατάκτηση του πρωταθλήματος, ο Αετός βρίσκεται ήδη σε περίοδο προετοιμασίας εδώ και ένα μήνα και όλοι ευελπιστούν να παρουσιαστεί δυνατός από την πρώτη κιόλας επίσημη εμφάνιση. Διατηρώντας τον βασικό περσινό κορμό, η ομάδα απέκτησε και σημαντικούς ποδοσφαιριστές που θα την ενισχύσουν σε ένα πιο απαιτητικό πρωτάθλημα, ενώ το ρόστερ ίσως συμπληρωθεί με την απόκτηση κάποιου ή κάποιων ακόμα ποδοσφαιριστών μέσα στον Οκτώβριο. Στους παίχτες που αποκτήθηκαν συγκαταλέγονται σε ένα κράμα εμπειρίας και νεανικής ορμής οι Μανόλης Σπαχής, Λευτέρης Διγενής, Ευριπίδης Κεφαλογιάννης, Χρήστος Μαρής, Γιάννης Βασσάλος, Μανόλης Τσαχάκης, Παναγιώτης Μπαγκέρης, Γιώργος Προκοπάκης και Νίκος Καρακωνσταντάκης.
Η διοίκηση απευθύνει κάλεσμα στον φίλαθλο κόσμο να βρεθεί την Κυριακή το απόγευμα στο Δημοτικό στάδιο και να βοηθήσει την ομάδα να φτάσει στην κατάκτηση της πρώτης της νίκης. Αναλυτικά το πρόγραμμα της πρώτης αγωνιστικής:
1η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ
ΣΑΒΒΑΤΟ 28/9/2019
ΓΗΠΕΔΟ ΑΛΜΥΡΟΥ ΩΡΑ 16:00 ΝΕΟΙ ΑΛΜΥΡΟΥ – ΤΥΛΙΣΟΣ
ΓΗΠΕΔΟ ΤΥΛΙΣΟΥ ΩΡΑ 16:00 ΑΓΟΓΟ ΜΑΛΕΒΙΖΙΟΥ – ΔΟΞΑ ΜΑΣΤΑΜΠΑ
ΚΥΡΙΑΚΗ 29/9/2019
ΓΗΠΕΔΟ ΛΙΝΤΟ ΩΡΑ 12:00 ΑΟΚ – ΠΑΛΙΑΝΗ
ΓΗΠΕΔΟ ΕΓΟΗ ΩΡΑ 12:00 ΔΕΙΛΙΝΑ – ΔΑΦΝΕΣ
ΓΗΠΕΔΟ ΚΑΛΕΣΙΩΝ ΩΡΑ 12:00 ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – ΟΦΑΜ
ΓΗΠΕΔΟ ΑΝΩΓΕΙΩΝ ΩΡΑ 16:00 ΑΕΤΟΣ ΑΝΩΓΕΙΩΝ – ΡΑΥΚΟΣ
Μετά από την πιο επιτυχημένη σεζόν στην ιστορία των σωματείων μας, με τον Σκακιστικό Όμιλο Ανωγείων να κατακτά το πρωτάθλημα της Β’ Εθνικής, ήρθε η ώρα για την έναρξη της καινούριας σκακιστικής χρονιάς!
Οι εγγραφές στα μαθήματα σκακιού για το έτος 2019 – 2020 άρχισαν και είναι όπως πάντα ΔΩΡΕΑΝ για όλους, όπως και η παρακολούθηση των μαθημάτων.
Μπορείτε να κάνετε την εγγραφή σας ( ή του παιδιού σας) στο τηλέφωνο: 6972857752 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση των συλλόγων μας [email protected].
Μπορείτε επίσης να πραγματοποιήσετε την εγγραφή σας την Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου και ώρα 5 το απόγευμα στο χώρο που στεγάζονται οι δύο σύλλογοι μας (ΣΟ Ανωγείων και ΑΠΣ ΙΔΑΙΟΙ Ανωγείων) όπου και θα γίνει η επίσημη έναρξη της νέας σκακιστικής χρονιάς. Μετά τις εγγραφές θα ακολουθήσει ο σχηματισμός του προγράμματος των τμημάτων και ορισμός των ημερών και των ωρών παρακολούθησης για κάθε τμήμα.
Θα σχηματιστούν τμήματα για όλες τις ανάγκες και ηλικίες (αρχαρίων, στάδιο μετά-αρχαρίων, προχωρημένων, πολύ προχωρημένων, ενηλίκων κλπ).
Η προπονητική ομάδα του ΣΟ Ανωγείων και του ΑΠΣ ΙΔΑΙΟΙ Ανωγείων θα αποτελείτε φέτος από τους: Νταγιαντά Μανόλη, Σφυρή Ολυμπία, Μιρζάκ Βαλέρια.
Συνέντευξη στον Γιώργη Μπαγκέρη
Φωτογραφίες:Τζούλια Νταγιαντά
Με το διεθνές σκακιστικό τουρνουά “Ιδαίον Άντρον” το όγδοο στη σειρά να ετοιμάζεται να δώσει τις πρώτες παρτίδες του, σε μια σπουδαία διοργάνωση που θα διαρκέσει από τις 18 έως τις 25 Αυγούστου στα Ανώγεια, η ΑΝΩΓΗ αποφάσισε μια παρτίδα “πρόκληση” με ένα σκακιστή που εδώ και τρία χρόνια πήρε μεταγραφή στον Σκακιστικό Όμιλο Ανωγείων και έχει αγαπηθεί για το ήθος, την συμπεριφορά του στο χωριό και την αγάπη του στο παιχνίδι.
Ο 25χρόνος Σεβαστιανός Παπαδογιάννης, παρά το νεαρό της ηλικίας του θεωρείται ήδη ένας έμπειρος και ικανότατος σκακιστής με 14 χρόνια εμπειρίας στο παιχνίδι. Βοήθησε αποφασιστικά στην μεγαλύτερη στιγμή του Σ.Ο.Α, την κατάκτηση του πρωταθλήματος στην Β’Εθνική και θα συνεχίσει ως μέλος του να αγωνίζεται αλλά και να βοηθάει με τον δικό του τρόπο τα μικρά παιδιά των Ανωγείων που θέλουν να γίνουν μέρος του παιχνιδιού.
Αν και δεν θα αγωνιστεί στο “Ιδαίον Άντρον” λόγω υποχρεώσεων είναι ένας από τους καταλληλότερους για να αναλύσει στην εφημερίδα μας τι κάνει τα Ανώγεια τόσο ελκυστικά και τόσο αγαπητά στον χώρο της Σκακιστικής κοινότητας σε Πανελλήνιο αλλά και πλέον σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ο Σεβαστιανός μιλάει με πολύ αγάπη για τα Ανώγεια, το σκάκι, το τουρνουά και τις αγαπημένες του παράλληλες εκδηλώσεις, αλλά και για το μέλλον του Σκακιστικού συλλόγου Ανωγείων, τους ανθρώπους που δίνουν και την ψυχή τους σε αυτή την ιδέα με στόχο όπως λέει τα μικρά παιδιά και τις νέες φουρνιές σκακιστών!
Αναλυτικά η συνέντευξη του Σεβαστιανού Παπαδογιάννη έχει ως εξής:
Σεβαστιανέ, πες μας λίγα λόγια για τον εαυτό σου, την πορεία σου στο Σκάκι και την μεταγραφή το 2016 στα Ανώγεια.
Ξεκίνησα το σκάκι το 2005 σε ηλικία 11 ετών, στην Σκακιστική Ακαδημία Χανίων. Ήρθα στον Σκακιστικό Όμιλο Ανωγείων τον Οκτώβριο του 2016, ήδη έχουμε τρεις γεμάτες σκακιστικές χρονιές εδώ πέρα και φέτος είχαμε τη μεγάλη επιτυχία της κατάκτησης του πρωταθλήματος.
Στα Ανώγεια έρχομαι από το 2012 για το τουρνουά “Ιδαίον Άντρον”, με εξαίρεση το 2013 και το 2018 Είναι ένα υπέροχο μέρος τα Ανώγεια, ένας τόπος που “σηκώνει” πολύ το σκάκι. Μπορεί να μην έχει τις παραλίες και τον πολύ ήλιο, έχει όμως καλή παρέα, δυναμικούς ανθρώπους και κάθε χρόνο φέρνει εξαιρετικούς σκακιστές εδώ.Η φιλοξενία είναι εξαιρετική και συμβάλλουν σε αυτό όλοι οι άνθρωποι και οι φορείς των Ανωγείων.Το σκάκι στα Ανώγεια ανεβάζει επίπεδο ολόκληρο το Σκάκι στο νησί της Κρήτης.
Στην ομάδα του Σ.Ο.Α ήρθα γιατί πίστεψα στο όνειρο των ανθρώπων της να ανέβει κατηγορία. Συμμετείχα σε αυτή την όμορφη προσπάθεια. Κάθε χρόνο η ομάδα μας ήταν όλο και καλύτερη, όπως και το πρωτάθλημα όμως γινόταν όλο και πιο δύσκολο, αλλά καταφέραμε με την τρίτη προσπάθεια να πετύχουμε τον βασικό μας στόχο και να το κατακτήσουμε.
Ποια ήταν η πρώτη σου εντύπωση με τον ερχομό σου στα Ανώγεια;
Ο Σύλλογος εδώ αγκαλιάζει όλους τους παίχτες. Με το που έρχεσαι στα Ανώγεια έχεις το αίσθημα της φιλοξενίας, νιώθεις ευπρόσδεκτος και περνάς υπέροχα. Τα Ανώγεια είναι στην καρδιά μου, έτσι κι αλλιώς η καταγωγή μου είναι από το χωριό Λαγκά εδώ στο Μυλοπόταμο.
Φέτος ήρθε και η μεγάλη επιτυχία της κατάκτησης του πρωταθλήματος. Ποιο πιστεύεις εσύ ότι είναι το “ταβάνι” αυτής της ομάδας;
Η ομάδα αυτή θα έχει άλλη μια καλή χρονιά. Μετά περιμένουμε την νέα φουρνιά παιχτών. Παίχτες που είναι τώρα 16 ετών ουσιαστικά δεν θα μπορούν να παίξουν στην “Σκακιέρα 16” και έτσι αδειάζουν θέσεις να έρθουν νέα παιδιά και να συμμετέχουν στο Σύλλογο. Με τα σημερινά δεδομένα το ταβάνι του Συλλόγου είναι ένα πολύ καλό πλασάρισμα στην επόμενη κατηγορία, ενδεχομένως και μια τρίτη θέση. Βέβαια οι Κρητικές ομάδες θα μας δυσκολέψουν πολύ, διότι θα υποβιβαστούν φέτος μια με δυο ομάδες και αυτό θα κάνει το πρωτάθλημα πιο δύσκολο. Εμείς πάντως θεωρούμε επιτυχία τη συμμετοχή και δείχνουμε ότι σιγά σιγά η ομάδα αποκτάει φανέλα “”βαριά”, παίρνει ντέρμπι, είμαστε σε καλή κατάσταση. Το γεγονός ότι κερδίσαμε 7-0 τα παιχνίδια στην Β’Εθνική είναι κάτι πολύ σημαντικό, δεν χαλαρώσαμε στιγμή.
“Ιδαίον Άντρον” ένα σπουδαίο τουρνουά που παρακολουθεί όλη η Σκακιστική κοινότητα. Η άποψη σου για το επίπεδο του;
Δυστυχώς φέτος λόγω προσωπικών ypoxre;vsevn δεν θα μπορέσω να συμμετέχω στο τουρνουά “Ιδαίον Άντρον”. Θέλω να πω όμως ότι αυτό το τουρνουά δίνει ευκαιρία σε όλους τους Κρήτες σκακιστές να συμμετέχουν. Από όταν ξεκίνησε στα Ανώγεια και με τη φιλοξενία που υπάρχει εδώ, έδωσε την ευκαιρία και σε εμένα αλλά και σε άλλους σκακιστές να παίξουν σε ένα πολύ καλό τουρνουά, με μικρό κόστος, σε μια ευχάριστη και ξεχωριστή εμπειρία σε αυτόν εδώ τον τόπο. Κάτι εντελώς διαφορετικό από τουρνουά που λαμβάνουν χώρα σε μεγάλες πόλεις. Κάτι εξαιρετικό, κάτι όμορφο, κάτι πολύ παρεΐστικο.
Στις πόλεις με την θάλασσα ξεχνάς και λίγο το σκάκι, εδώ στο βουνό είσαι πιο συγκεντρωμένος, έρχεσαι για ένα σκοπό.Παίζεις τα παιχνίδια σου το απόγευμα και το βράδυ απολαμβάνεις την παρέα σε ένα τόπο ιδανικό όπως είναι τα Ανώγεια.
Απολαμβάνεις την παρέα αλλά και τις ξεχωριστές παράλληλες εκδηλώσεις πέραν από το Σκάκι;
Ξεκάθαρα. Είναι κάτι πολύ όμορφο. Από την πρώτη στιγμή, από την κλήρωση που έγινε το 2012 με τα κουνέλια που ήταν κάτι το ξεχωριστό, ήταν ιδιαίτερες οι παράλληλες εκδηλώσεις. Τα Σιμουλτανέ στις πλατείες όπου έβλεπαν οι άνθρωποι τι γίνεται και τις ενέργειες που κάνει ο Σκακιστικός σύλλογος. Εγώ θα σταθώ ιδιαίτερα σε μια παράλληλη εκδήλωση, δεν θα πω ούτε για τις εκδρομές, ούτε τα ποδόσφαιρα, το πινγκ πονγκ και άλλα που είναι βέβαια εξαιρετικά. Αλλά θα σταθώ σε μια παράλληλη εκδήλωση που είχε γίνει το 2016, άτυπη μάλιστα, όπου είχε έρθει ένας σκακιστής από τα Χανιά και ένας από την Αθήνα, πολύ ισχυρότεροι παίχτες από εμένα ξεκάθαρα και έπαιζαν όπου ο ένας έβλεπε και ο άλλος δεν έβλεπε! Ήταν στο Μεϊντάνι αυτό και έβλεπες μια γεμάτη πλατεία να παρακολουθεί χωρίς να ακούγεται ούτε ανάσα! Τελικά κατάφερε αυτός που δεν έβλεπε να πάρει την ισοπαλία και όλη αυτή μου η εμπειρία μου έμεινε σε ξεχωριστή θέση στην καρδιά.
Για αυτό βλέπουμε και σκακιστές που έρχονται και ξαναέρχονται στα Ανώγεια, γνώριμα πρόσωπα που πλέον έχουν αγαπήσει και το χωριό πέρα από το Σκάκι.
Σκακιστικός Όμιλος Ανωγείων, μια ξεχωριστή παρέα ανθρώπων. Πες μας την άποψη σου για αυτούς.
Ξεκάθαρα η ψυχή της ομάδας είναι ο Μανόλης ο Νταγιαντάς, χωρίς όμως να ξεχνάμε τις προσπάθειες όλων των ανθρώπων πίσω από τον Μανόλη. Του Γιώργη Νταγιαντά, Γιώργη Καλλέργη, Μπάμπη Φασουλά, της Τζούλιας Νταγιαντά, όλων αυτών των ανθρώπων,όπως και του Δήμου Ανωγείων που βοηθάει αποφασιστικά με τις αίθουσες, τα αυτοκίνητα του, την φιλοξενία στην Εστία κ.τ.λ
Τίποτα όμως δε θα γινόταν αν τα παιδιά και οι γονείς τους δεν αγκάλιαζαν την προσπάθεια όλων αυτών των ανθρώπων, η οποία είναι διαρκής και κοντεύει ήδη να κλείσει μια δεκαετία. Εύχομαι οι προσπάθειες των παιδιών αυτών να συνεχιστούν ,με τον ίδιο ζήλο και στο μέλλον. Να βγει η νέα φουρνιά των σκακιστών και να χαιρόμαστε όλοι να βλέπουμε μια δυνατή ομάδα από τα Ανώγεια και τα επόμενα χρόνια.
Τι βλέπεις εσύ στο επίπεδο των μικρών παιδιών των Ανωγείων που παίζουν σκάκι; Από τα παιδιά του Δημοτικού μέχρι και αυτά του Γυμνασίου ή του Λυκείου.
Στο Ελληνικό επίπεδο βλέπω παιδιά που μπορούν να σταθούν επάξια. Απλά έχει σημασία στο Σκάκι να ξεκινήσει κάποιος μικρός.Βλέπω στα παιδιά να “κόβει” το μάτι τους, να έχουν αγάπη για το παιχνίδι. Στο σκάκι βέβαια για να εξελιχθείς χρειάζεται οπωσδήποτε και η προσωπική δουλειά, να παρακολουθείς τουρνουά στο ίντερνετ, χρειάζεται δουλειά, αφοσίωση και αγάπη στο παιχνίδι.
Θεωρώ ότι αν βρεθούν και παιδιά που δουλεύουν και στο σπίτι, γιατί και στο Σύλλογο γίνεται σοβαρή δουλειά αλλά όπως σε όλες τις δραστηριότητες πρέπει να αφιερωθεί και προσωπικός χρόνος.Αν γίνει αυτό στο μέλλον και με παροτρύνσεις του ενός παιδιού προς το άλλο, μπορούμε να δούμε σε επίπεδο Κρήτης σίγουρα πολύ καλύτερους σκακιστές που δεν θα υστερούν σε τίποτα από ένα Ηρακλειώτη, ένα Χανιώτη ή έναν Αθηναίο σκακιστή.Το αρνητικό που έχω εντοπίσει είναι ότι λόγω της τοποθεσίας εδώ και της απόστασης δεν μπορούμε να έχουμε πολύ δυνατούς προπονητές, αλλά θεωρώ για τα παιδιά ότι αν έχουν όρεξη υπάρχει ο Μανόλης Νταγιαντάς που μπορεί να τα “σπρώξει” πιο ψηλά. Είδαμε και τον Γιάννη Χαιρέτη ο οποίος είναι ένας πολύ δυνατός σκακιστής, αν είχε ξεκινήσει λίγο νωρίτερα μπορεί να είχε πάει και στο Πανελλήνιο. Είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Γιάννης, ταλαντούχου, που δούλεψε κιόλας ώστε να θεωρείτε σήμερα ένας πολύ δυνατός σκακιστής.
Τι είναι για τον Σεβαστιανό το Σκάκι, δώσε μας μια δική σου ερμηνεία για όλη τη φιλοσοφία του αθλήματος.
Το Σκάκι είναι ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της ζωής μου, ασχολούμαι από πολύ μικρός. Παρακολουθώ τα τουρνουά στο εξωτερικό, τα πρωταθλήματα Ελλάδας, τα τουρνουά του καλοκαιριού στην Κρήτη και στην υπόλοιπη Χώρα, τα παγκόσμια πρωταθλήματα. Είμαι πολύ μέσα στο παιχνίδι, αφιερώνω πολύ μεγάλο κομμάτι του χρόνου μου. Μέσα από το σκάκι γνώρισα ανθρώπους, κοινωνικοποιήθηκα, έζησα, έκανα διακοπές παραπάνω, γνώρισα μέρη, όπως τη Χαλκιδική, τη Πάτρα, την Εύβοια, και στο εξωτερικό που έχω πάει σε Βουλγαρία και Τουρκία.
Στην προσωπικότητα μου το σκάκι έδωσε ένα θεμέλιο τρόπο σκέψης γιατί είναι ένα παιχνίδι που ότι του δώσεις παίρνεις. Δεν έχει μέσα τύχη. Μαθαίνεις από τα λάθη σου. Είναι ένα παιχνίδι που έχει άκρες επιστημονικές, ένα άθλημα βελτιστοποίησης. Την βελτιστοποίηση την βλέπεις και στην καθημερινή ζωή. Ένα ευχάριστο παιχνίδι, με απλούς κανόνες στο οποίο μπορείς να περάσεις όμορφα την ώρα σου και να μάθεις.
Κλείνοντας πες μας για τα Ανώγεια, ποια είναι τα συναισθήματα και η προσωπική σου άποψη για τον τόπο μας;
Τα Ανώγεια είναι ένας τόπος που από όταν ήμουν πολύ μικρός, ήταν ξακουστά, τα είχα ακούσει και τα θαύμαζα. Άκουγα από μικρός τραγούδια, θυμάμαι από όταν ήμουν στο Δημοτικό το “Τραγούδι της Νίδας”. Μου άρεσε η παράδοση, το τραγούδι, είχα ακούσει τα καλύτερα λόγια για τους ανθρώπους των Ανωγείων.
Η αλήθεια είναι ότι πριν το 2012 δεν είχα έρθει στα Ανώγεια, αλλά από όταν ήρθα διαπίστωσα ένα τρόπο ζωής όμορφο, απλό, αληθινό, Κρητικό! Όπως είχα δει παρόμοια και στο χωριό μου. Έτσι και στα Ανώγεια. Με ανθρώπους ζεστούς και όχι όπως στο απρόσωπο κλίμα της πόλης.
Είδα ένα μέρος με καθαρό αέρα. Που το καλοκαίρι έχει λιγότερη ζέστη από την πόλη! Είδα ένα μέρος που με ενέπνευσε. Μέσα στα Ανώγεια ουσιαστικά αναγεννήθηκα γιατί ήρθα εδώ όταν είχα τελειώσει πλέον το Λύκειο και είχα μείνει ελαφρώς στάσιμος στο σκάκι. Τα Ανώγεια μου έδωσαν την ευκαιρία να ξαναγεννηθώ σκακιστικά, αλλά και να γνωρίσω ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του Πολιτισμού της Κρήτης. Είμαι πολύ χαρούμενος για όλο αυτό και ελπίζω να παραμείνω με ισχυρούς δεσμούς στα Ανώγεια για πολλά χρόνια ακόμα.
“Ο Αετός Ανωγείων σας ενημερώνει ότι οι εγγραφές για τη σεζόν 2019-2020, για την Ακαδημία του σωματείου μας, ξεκινούν σήμερα Πέμπτη 8 Αυγούστου. Δεκτά θα γίνονται όσα παιδιά, αγόρια και κορίτσια, έχουν γεννηθεί από 1 Ιανουαρίου 2004 έως και 31 Δεκεμβρίου 2014!
Το κόστος συμμετοχής στις Ακαδημίες του Αετού είναι:
-Για ένα παιδί 10 ευρώ το μήνα.
-Για δυο παιδιά 20 ευρώ το μήνα.
-Το τρίτο παιδί θα έχει δωρεάν συμμετοχή.
Με την εγγραφή θα προκαταβάλλονται οι τρεις πρώτοι μήνες (Σεπτέμβριος-Οκτώβριος-Νοέμβριος). Για εγγραφές και περισσότερες πληροφορίες καλέστε καθημερινά από τις 5 μ.μ έως τις 9 μ.μ στο τηλέφωνο 694-5918140 στον υπεύθυνο και των φετινών Ακαδημιών μας Κώστα Κονιό..”
Ο Γιώργος Ποζίδης, ο «Πόντιος γίγαντας», 6ος στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λος Άντζελες έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 63 ετών. Ο στενός του φίλος παπα- Ανδρέας πήγε στη Θεσσαλονίκη και τον αποχαιρέτησε από κοντά με το δικό του τρόπο. Ο Γιώργος Ποζίδης ήταν φίλος των Ανωγείων και αγαπούσε ιδιαίτερα το χωριό μας και τους ανθρώπους του. Είχε κάνει μάλιστα αρκετές φιλίες και κάθε φορά που έβρισκε ευκαιρία περνούσε από τα Ανώγεια για να προσκυνήσει στον Αϊ Γιώργη.
Η εξόδιος ακολουθία για τον Ολυμπιονίκη Γιώργο Ποζίδη τελέστηκε το Σάββατο 3 Αυγούστου στις 12:00 από τον Ιερό Ναό της Του Θεού Σοφίας και το ύστατο χαίρε, υπό τους ήχους ποντιακής λίρας, είπαν μεταξύ άλλων ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, οι βουλευτές Α’ Θεσσαλονίκης Κώστας Γκιουλέκας και Αλέκος Τριανταφυλλίδης, η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, ο δύο φορές Ολυμπιονίκης Πέτρος Γαλακτόπουλος, εκπρόσωποι Ποντιακών Σωματείων, αθλητές της πάλης, ο γνωστός τραγουδιστής Αντώνης Ρέμος, ο επιχειρηματίας Δημήτρης Μελισσανίδης και ο παπα- Ανδρέας από τα Ανώγεια της Κρήτης.
Ο επικήδειος που εκφώνησε ο παπα-Ανδρέας Κεφαλογιάνης έχει ως εξής:
“Όλοι οι φίλοι σου πλάι εδώ, και όχι μόνο. Άνθρωποι που σε τίμησαν σε σεβάστηκαν,
σε γνώρισαν και δε σε ξέχασαν.
Συν Έλληνες σου, πατριώτες,
πόντιοι μα και Κρήτες
που αναγνώρισαν την αξία σου και στέκονται εδώ μένα κερί στο χέρι για να σου πουν το στερνό αντίο.
Σε σένα αδερφέ.
Που τίμησες τη γενιά σου, την καταγωγή σου, τα ιδανικά της χώρας, τους γονείς και τα αδέρφια σου.
Σε σένα που περπάτησες τίμια στη γη, που διδάχτηκες και δίδαξες.
Υπακοή, σεβασμό, ανθρωπιά, αλληλεγγύη, αγωνιστικότητα, ταπεινότητα και φυσικά το πως πρέπει να φέρεται ο άνθρωπος που είναι νικητής.
Ταξιδεύεις για την ουράνια βασιλεία έτοιμος, ίσως νωρίς, αλλά έτοιμος.
Τα στρτάτας ντε πορπάτεσα, τα γεφύρεα ντε δέβα
Ατώρα έρθα και γέρασα, ‘ς
σο μεσοστράτ’ επέμ’να.
Ψηλά ρασία και πράσινα, ‘ς
σα λίβεα απες κρυμμένα
Ανοίξτε σεβνταλή μ’ ταφήν, βαλτεν απές εμένα.
Και στον τάφο σου απάνω αδερφέ μας οι Έλληνες καταθέτουμε στεφάνι και τιμή
όχι στον Ολυμπιονίκη και αγωνιστή αλλά στον άνθρωπο, στον πατέρα, στον φίλο και συμπορευτή.
Σε μία ζωή που δεν φοβήθηκες να αντιμετωπίσεις ζωή γεμάτη,
ζωή που με συνείδηση είχες από καιρό πάρει τα εχέγγυα της πρεπιάς όπως λέμε στην Κρήτη.
Όλων εκείνων δηλαδή των χαρακτηριστικών που ορίζουν τον άνθρωπο ως ανθρώπα, όπως χαρακτηρίζουμε στη μεγαλόνησο
όλους όσους η περπατησιά τους είχε το ανάστημα της διδαχής
και την τόλμη την αληθινή και υπέροχη.
Αδερφέ μας.
Εκεί που πας θα συναντήσεις τη θεία χάρη, την ευδεμονία, την απροσπέλαστη ηρεμία, τ
ην αναγνώριση θεού και αγγέλων, αγίων και οσίων.
Εκεί θα διαπιστώσεις ψυχικά πως ο αγώνας ο επίγειος επιβραβεύεται και δεν είναι άδικος. Εκεί αδερφέ μας θα χαρείς για όλες τις πράξεις σου ανθρωπιάς που στη ζωή συντέλεσες.
Θα χαρείς για την αγκαλιά του θεού που γνώριζες πως υπάρχει.
Γιατί και συ, θεό είχες μέσα σου, θεό μαρτυρούσες, θεό πρέσβευες και διακονούσες.
Την παρακαταθήκη σου στους νέους δε θα την εξαντλήσουμε σε ευχολόγια και λόγια.
Θα διαπιστώσεις από κει ψηλά ότι το όνομα σου και η πορεία σου θα μετεξελιχθεί σε μάθημα ζωής και ανθρωπιάς.
Δε φοβάμαι πως θα φοβηθείς τη θεία κρίση, διότι ο θεός γνωρίζει
όπως και όλοι εμείς
πως στάθηκε ατρόμητος
διότι όσοι στη φαρέτρα τους έχουν την αλήθεια, το ήθος, την αγάπη για τη σημαία και πατρίδα,
όλοι όσοι απλώνουν το χέρι στο συνάνθρωπο και χαρίζουν το χαμόγελο και την καλημέρα χωρίς σφίξιμο,
είναι ατρόμητοι.
Έτσι θα κριθείς
ως ο ατρόμητος Πόντιος,
ο αληθινός Έλληνας,
ο αγνός άνθρωπος
ο υπέροχος φίλος.
Καλό ταξίδι αδερφέ μου
και στις ματιές που θα ρίχνεις από κει ψηλά σε όλους εμάς, μέχρι την ημέρα της αντάμωσης,
να είσαι σίγουρος
ότι η πορεία μας δε θα προσβάλει όλα όσα θέλεις, εμείς να πράξουμε.
————————————————————-
Ο ποντος σήμερα θρηνεί για ένα μεγάλο άντρα..
Που της πατρίδας την τιμή είχε σημαία πάντα…
—————————————————————–
Γλέντι απόψε έχουνε οι ελληνες στον αδη
γιατί πηγαίνει διαλεκτός άντρας χωρίς ψεγάδι
—————————————————————-
Ήσουν και θα σαι υπόδειγμα ανθρώπου μα και άντρα
…γιατί για χάρη της τιμής θυσίαζες τα πάντα…
——————————————————————-
Σαν ήρωας τη τίμησες φίλε μου την Ελλάδα…
πιο παθιασμένο Έλληνα ποτέ μου δε ξανάδα…
——————————————————————
Το χώμα το ελληνικό φίλε θα σε σκεπάσει κ εύχομαι
να ναι ελαφρύ και να σε ξεκουράσει…
Καλή αντάμωση, καλό θεό, αναπαύσου εν ειρήνη.”