Οικονομία

«Ο Δήμος Ανωγείων βρίσκεται στη φάση εκπόνησης του τριετούς επιχειρησιακού προγράμματος δράσης για τη δημοτική περίοδο 2011-2014.

Ο γενικός σκοπός του Επιχειρησιακού προγράμματος είναι η προώθηση της τοπικής και εσωτερικής ανάπτυξης του Δήμου Ανωγείων, σε εναρμόνιση με τις κατευθύνσεις αναπτυξιακού σχεδιασμού σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο και περιλαμβάνει θέματα όπως :

α) η προώθηση της τοπικής ανάπτυξης

β) η εσωτερική ανάπτυξη του δήμου ως οργανισμού και

γ) η ανάπτυξη συνεργασιών του δήμου και της επιρροής άλλων φορέων.

Αυτό επιτυγχάνεται θέτοντας ως απώτερο στόχο την προστασία και αναβάθμιση του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος της περιοχής του δήμου και τη βελτίωση της κοινωνικής και οικονομικής ευημερίας των κατοίκων της περιοχής του μέσω της ενεργοποίησης του Δήμου στους τομείς:

  Της προστασίας και της αειφόρου διαχείρισης του φυσικού περιβάλλοντος

  Της βελτίωσης του οικιστικού περιβάλλοντος

  Των τεχνικών υποδομών και των δικτύων εξυπηρέτησης

  Τα βελτίωσης της ευημερίας των κατοίκων η οποία συνεπάγεται την  παροχή υπηρεσιών στους τομείς:

•         Παιδείας

•         Πολιτισμού

•         Αθλητισμού

•         Κοινωνικής πολιτικής

•         Οικονομικής ανάπτυξης και απασχόλησης


Το τετραετές Επιχειρησιακό Πρόγραμμα για τη δημοτική περίοδο 2011-2014 ουσιαστικά αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα τοπικής ανάπτυξης και βελτίωσης της διοικητικής ικανότητας του δήμου και των νομικών προσώπων αυτού και εκπονείται με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων της περιοχής του Δήμου.

Προκειμένου να καταθέσετε τις απόψεις σας σχετικά με την στοχοθέτηση και το στρατηγικό σχεδιασμό του δήμου, σας παρακαλούμε όπως παρευρεθείτε στη συνάντηση μεταξύ των κοινωνικών φορέων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή του δήμου και εκπροσώπων του Δήμου Ανωγείων η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 22 Νοεμβρίου 2011 ημέρα Τρίτη και ώρα  18:00, στην αίθουσα συνεδριάσεων δημοτικού συμβουλίου για να καταθέσετε τις απόψεις σχετικά με το θέμα.

Εκτός από το συνοπτικό κείμενο που επισυνάπτεται στην παρούσα επιστολή σάς ενημερώνουμε ότι ολόκληρο το αρχικό κείμενο στρατηγικού σχεδιασμού μαζί με την αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του δήμου Ανωγείων  www.anogeia.gr.»

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη συνεργασία.

Η Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου

Εύη Βρέντζου

Δεν ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς, μετ’εμποδίων συνεχίζει! Ο νέος δρόμος από το Ηράκλειο στ’Ανώγεια, που ήδη κατασκευάζεται έχει σταματήσει λόγω της μεγάλης σπηλαίωσης που εντοπίστηκε, ενώ και το δεύτερο τμήμα από τον “Στρούμπουλα” μέχρι το Αστυράκι για να προχωρήσει και να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ χρειάζεται να έχουν συντελεστεί οι απαλλοτριώσεις!

Χθες σε μεγάλη σύσκεψη που έγινε υπό τον περιφερειάρχη κ.Αρναουτάκη αποφασίστηκε η κήρυξη των απαλλοτριώσεων με στόχο το έργο να είναι έτοιμο κι ώριμο για να χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκά κονδύλια.

“Πρέπει να είναι απολύτως ώριμο προκειμένου να το εντάξουμε”, είπε χθες στους συνομιλητές του ο κ. Αρναουτάκης που εξέτασε με τους συμμετέχοντες στη σύσκεψη όλες τις παραμέτρους του σημαντικού αυτού έργου που παραμένει προβληματικό. Τα εμπόδια στο έργο είναι πολλά: από την αρχή υπήρχαν διαφωνίες, από την πρώτη στιγμή χρειάστηκε να γίνουν πολλές παρεμβάσεις για να βρεθούν χρήματα – μέχρι και ο τότε υφυπουργός κ.Φώλιας δέχτηκε την μοναδική φιλοξενία των Ανωγειανών για να πεισθεί να υπογράψει την απόφαση για τις δημόσιες επενδύσεις!- και αφού ήταν “στραβό το κλίμα” βρέθηκε και το μεγάλο σπήλαιο που έχει μπλοκάρει το έργο της πρώτης φάσης!

Αλλά ο περιφερειάρχης χθες μαζί με τους κ. Κουκιαδάκη, Σωκ. Κεφαλογιάννη και Ν. Ξυλούρη συμφώνησαν ότι πρέπει να προχωρήσουν οι απαλλοτριώσεις για να είναι τουλάχιστον ξεκάθαρο το τοπίο όταν τεθεί το ζήτημα της ένταξης του έργου στο ΕΣΠΑ.

“Είναι σημαντικό να έχουμε τις απαλλοτριώσεις αφού δούμε και τι θα γίνει με το πρώτο τμήμα του έργου που έχει σταματήσει. Για μας ο δρόμος είναι πρώτη προτεραιότητα. Aν τα ξεκαθαρίσουμε αυτά είναι σχετικά εύκολος ο δρόμος λόγω της μορφολογίας του εδάφους”, τόνισε ο δήμαρχος Ανωγείων κ. Σ. Κεφαλογιάννης.

Το έργο συζητείται δεκαετίες μια και τα Ανώγεια από παλιά είχαν στενές σχέσεις με το Ηράκλειο παρά το γεγονός ότι ανήκουν στο νομό Ρεθύμνου.

Το 2003 είχαν προχωρήσει αρκετά οι μελέτες για να αποφασιστεί η νέα χάραξη, αλλά είχε προσκρούσει στη διαμάχη και με την Τύλισο που ήθελε άλλη χάραξη-πιο νότια- και εκεί υπήρξε το πρώτο μεγάλο ζήτημα. Όταν αποφασίστηκε αργότερα η χάραξη από τον “Στρούμπουλα” – αυτή που γίνεται σήμερα – επείσθη ο κ.Φώλιας να χρηματοδοτήσει το έργο στην πρώτη του φάση από τις δημόσιες επενδύσεις.

Το έργο από το ύψος που είναι το “Βουλισμένο Αλώνι” μέχρι τον “Στρούμπουλα” ξεκίνησε να εκτελείται, έγιναν πολλές εκατοντάδες μέτρα του νέου δρόμου που προς το παρόν πάντως … χαίρονται μόνο οι κτηνοτρόφοι καθώς δεν εξυπηρετεί βέβαια τον σκοπό για τον οποίο ξεκίνησε. Ωστόσο, εντοπίστηκε μια μεγάλη σπηλαίωση η οποία ερευνάται από τους ειδικούς κατά πόσο είναι επικίνδυνη, πώς θα συνεχιστεί το έργο και εάν θα μπορούσε να είναι αιτία για να σταματήσει οριστικά το έργο.

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι είναι ένα φαινόμενο όπως στο “Βουλισμένο Αλώνι” που συνέβη πριν από χιλιάδες (;) χρόνια.

“Εάν δεν ξεκαθαρίσει και αυτό το θέμα δεν μπορούμε να προχωρήσουμε στα τυφλά”, τόνισαν στη χθεσινή σύσκεψη που συζήτησαν και αυτό το ζήτημα εκτός από τις απαλλοτριώσεις που είναι το μεγάλο «αγκάθι». Για τις απαλλοτριώσεις ο κ.Κουκιαδάκης που είναι και από την περιοχή (Αστυράκι) ενημέρωσε ότι πολλά από τα χωράφια ανήκουν στους δήμους και θα είναι πιο εύκολη η διαδικασία.

“Θα πάμε στην προκήρυξη της απαλλοτρίωσης και ταυτόχρονα η Διαχειριστική Αρχή θα δει την ωριμότητα της μελέτης για να είμαστε έτοιμοι”, ανέφερε ο κ.Κεφαλογιάννης.

Σε κάθε περίπτωση η κήρυξη των απαλλοτριώσεων για τα 6,5 χιλιόμετρα του δρόμου από τον “Στρούμπουλα” μέχρι το Αστυράκι είναι σημαντική –είναι δε πιθανό να κοστίσουν περισσότερο και από το δρόμο. Ο οποίος είναι βατός, σε βραχώδες σημείο, χωρίς μεγάλα τεχνικά έργα και δε θα έχει πολύ μεγάλο κόστος.

Θυμίζουμε ότι μόλις το καλοκαίρι έγινε η παρακατάθεση του ποσού των 2.435.509,97€ σε πρώτη φάση και σε δεύτερη φάση η παρακατάθεση του ποσού των 993.987,42€ με πιστώσεις της ΣΑΕΠ002 για την πληρωμή των απαλλοτριώσεων.

Ένα ακόμη “αγκάθι” είναι και η περίπτωση του κόμβου της Τυλίσου. Εκεί – και με το δίκιο τους – οι κάτοικοι πιέζουν να βρεθεί λύση για να μην απομονωθεί το χωριό και είναι ένα ζήτημα που εξετάζεται.

CRETALIVE


Είναι προτιμότερο να φυτεύουμε δέντρα παρά ανεμογεννήτριες...



Αποτέλεσε μια οραματική και πρωτοπόρα κίνηση του τότε Δημάρχου Ανωγείων κ. Γ. Κλάδου για την εποχή.  Ήταν η πρώτη ανεμογεννήτρια που τοποθετήθηκε στην Κρήτη. Σήμερα αποτελούν απειλή για τα βουνά της Κρήτης αλλά και μια καθαρή μορφή ενέργειας. Σήμερα δεν υπάρχει πια…

Βάση της τελευταίας νομοθετικής ρύθμισης προβλέπεται ότι οι Δήμοι υποχρεωτικά θα διαβιβάζουν στις Εφορίες τις οφειλές που έχουν οι πολίτες προς αυτούς.

Έτσι για τη χορήγηση αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας από τη Δ.Ο.Υ. φορολογίας εισοδήματος, που υπάγεται ο οφειλέτης, θα λαμβάνονται υπόψη και οι βεβαιωμένες βασικές οφειλές προς τους Δήμους, που είναι ληξιπρόθεσμες. Βασική οφειλή θεωρείται το κύριο χρέος (κεφάλαιο) χωρίς πρόστιμα κι προσαυξήσεις.

Διαβάστε την συνέχεια... »

«Αγαπητοί συνδημότες,

Γνωρίζω καλά και χωρίς αμφιβολία, πως βιώνει κάθε μέρα, ο κάθε Ανωγειανός και η κάθε Ανωγειανή, τις πρωτοφανείς δυσκολίες που έφερε η βίαιη οικονομική αναπροσαρμογή σε όλους τους προγραμματισμούς της ζωής μας.

Όμως πιστεύω πως τ’ Ανώγεια θα σταθούν όρθια και θα αναγεννηθούν έτσι όπως μόνο οι Ανωγειανοί απέδειξαν ότι μπορούν, ακόμα και στις πιο μαύρες στιγμές της ένδοξης μακρόχρονης Ιστορίας τους.

Θέλω να γνωρίζετε ότι ο Δήμος, που πλήττεται το ίδιο βάναυσα, κάνει αυτό που πρέπει, μέσα σε αυτή την δύσκολη περίοδο.

Δουλεύουμε σκληρά και βρίσκουμε λύσεις όχι μόνο για να μην χάσουμε τις κοινωνικές και άλλες κατακτήσεις μας, αλλά και για να συνεχίσουμε τα έργα των υποδομών και την ανάπτυξη του τόπου μας, για την καλυτέρευση της ζωής μας και την εξασφάλιση, της βιωσιμότητας του ονείρου των νέων μας να δουλέψουν και να ζήσουν στο τόπο που γεννήθηκαν και αγαπούν.

Διαβάστε την συνέχεια... »

Προκειμένου ο Δήμος να εξετάσει την δυνατότητα μείωσης του τιμολογίου ύδρευσης και αποχέτευσης, στις ευπαθείς ομάδες των δημοτών καλεί τους δημότες που είναι άποροι, άτομα με αναπηρίες και πολύτεκνοι να υποβάλλουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

Η απόδειξη της ιδιότητας των ατόμων με αναπηρία και των πολυτέκνων γίνεται με βάση την κείμενη νομοθεσία και συγκεκριμένα:

1. Για την απόδειξη της ιδιότητας του πολυτέκνου πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης του Δήμου ή αντίστοιχο πιστοποιητικό αρμόδιας αλλοδαπής αρχής, συνοδευόμενα  από πιστοποιητικό  της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος (ΑΣΠΕ). Πολύτεκνοι θεωρούνται:

πολύτεκνοι είναι οι γονείς με τέσσερα (4) τουλάχιστον τέκνα, ανεξαρτήτως των προβλεπομένων από την οικεία νομοθεσία, περί πολυτέκνων, ηλικίας και λοιπών ιδιοτήτων, (άρθρ. 1 παρ. 21 του Ν. 2247/1994 /ΦΕΚ 182/31.10.1994/τ. Α’ – 2771/2006 απόφαση ΣτΕ).

Πολύτεκνοι επίσης είναι:

Ι.        Ν. 860/5-1-1979

α)      Η μητέρα χήρα με τρία (3)  τέκνα, εφόσον είναι υπόχρεη για τη διατροφή τους από οποιοδήποτε λόγο.

β)      Ο πατέρας με τρία (3) τέκνα εφόσον κατέστη τελείως ανίκανος για κάθε εργασία, από οποιοδήποτε λόγο και δεν εργάζεται ή είναι ανάπηρος πολέμου με αναπηρία τουλάχιστον 70% και δεν εργάζεται.

γ)       Ο σύζυγος με τρία (3) τέκνα σε περίπτωση θανάτου της μητρός των τέκνων ή εφόσον αυτή κατέστη τελείως ανίκανη για κάθε εργασία από οποιοδήποτε λόγο.

δ)      Τα ορφανά από πατέρα και μητέρα εφόσον είναι τουλάχιστον τρία (3), αποτελούν ίδια οικογένεια και απολαμβάνουν αυτοδίκαια των ευεργετημάτων των Πολυτέκνων και τέκνων Πολυτέκνων και εφόσον τα θήλεα δεν έχουν ιδίους πόρους ζωής.

Διαβάστε την συνέχεια... »

-->