Οικονομία


Από το GRETALIVE
Οι Ανωγειανοί κτηνοτρόφοι με την κίνηση τους να μεταφέρουν τα κρέατα τους απευθείας στο πιάτο του καταναλωτή, έγραψαν ιστορία. Αυτό το ξέραμε. Αυτό που δεν γνωρίζαμε είναι πως η τιμή που διαμόρφωσαν επηρέασε και την τιμή του οβελία πανελληνίως. Στο μεγαλύτερο παζάρι ζώων της Βορείου Ελλάδας, στη Δράμα,προ ημερών, βρέθηκε ένας από τους πιο γνωστούς χονδρέμπορους της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να κλείσει κρέατα για την πασχαλινή αγορά της συμπρωτεύουσας. Όταν έφτασε η ώρα του τελικού ντιλ, έκπληκτοι οι κτηνοτρόφοι της περιοχής άκουσαν από τον έμπορο κρέατος να λέει πως δεν θα αγοράσει φέτος πάνω από 6,80 ευρώ το κιλό. Κι όταν του ζήτησαν εξηγήσεις γιατί τόσο φτηνά, άκουγαν από τον συνομιλητή τους πως δεν τα μάθατε τα νέα, φέτος την τιμή τη διαμόρφωσαν οι κτηνοτρόφοι των Ανωγείων, που έβαλαν ως τιμή πώλησης τα 6, 80 και εκεί αγοράζουμε όλοι! Καταλαβαίνετε τι άκουσαν οι Ανωγειανοι κτηνοτρόφοι, που δέχτηκαν τηλέφωνα διαμαρτυρίας, πως από τη στάση τους και την τιμή που ανακοίνωσαν…χάλασαν την πιάτσα! Εμ, πονάει πολλούς το κίνημα του αρνιού και είναι αρκετοί εκείνοι που θίχτηκαν από την παρέμβαση, που έφερε μια μικρή επανάσταση στο φετινό πασχαλινό τραπέζι!



Μια σημαντική πρωτοβουλία αναλαμβάνει αύριο Παρασκευή  ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ανωγείων, σε συνεργασία και με άλλους φορείς του χωριού, για το περιβάλλον, καθώς θα πραγματοποιήσει δεντροφύτευση στον δρόμο προς  Σείσαρχα καθώς και καθαρισμό του χωριού μας. Όσοι μπορούν καλό θα είναι να συμμετέχουν αύριο σε αυτή την προσπάθεια που αξίζει την προσοχή μας .Η ανακοίνωση έχει ως εξής:

“Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ανωγείων υπό την Αιγίδα του Δήμου Ανωγείων  και σε συνεργασία με:

1. τις Κοινωνικές Υπηρεσίες του Δήμου,

2. το Πολιτιστικό Σύλλογο Σεισάρχων,

3. το Γυμνάσιο Λύκειο Ανωγείων,

4. το Δημοτικό Σχολείο Ανωγείων

5. το Κέντρο Φιλοξενίας ανηλίκων αλλοδαπών αιτούντων άσυλο

6. την Οικολογική Ομάδα Ψηλορείτη

θα πραγματοποιήσει αύριο Παρασκευή και ώρα 11:00 π.μ. Δενδροφύτευση στον Επαρχιακό δρόμο Ηρακλείου Ανωγείων στις θέσεις «Κυλιστός – Σίσαρχα – Ανώγεια» και Καθαρισμό του Χωριού.

Σημείο συγκέντρωσης στο Γυμνάσιο – Λύκειο Ανωγείων.

Παρακαλούμε για τη συμμετοχή σας.

Εκ μέρους του Δ.Σ. του Πολιτιστικού Συλλόγου Ανωγείων

O Πρόεδρος  Νίκος Γ. Βρέντζος

Ο Γεν. Γραμματέας

Μιχάλης  Α. Δραμουντάνης


Η κοινή ανακοίνωση του δασοφυλακείου Ανωγείων και του Δήμου έχει ως εξής: «Αποσκοπώντας στην ασφάλεια και στην προστασία του Ανωγειανού δασικού περιβάλλοντος, ως και την πρόληψη των αγροτικών αδικημάτων που διαπράττονται στις αγροτικές εκτάσεις, σε συνεργασία με τον Δήμο Ανωγείων.

Ανακοινώνουμε ότι:

Απαγορεύεται να κόβονται δέντρα στα όρη, επίσης να γίνονται παράνομες λατομικές εργασίες[να παίρνονται πέτρες και χώματα]. Ακόμη στις γεωργικές εκτάσεις οι εκχερσώσεις γης και το κόψιμο δασικών δέντρων [πλάτανοι, δρυγιάρες, πρίνοι, σφεντάμοι] χρειάζεται άδεια από την υπηρεσία μας. ΠΡΟΣΟΧΗ τα αυτοκίνητα που θα πιαστούν φορτωμένα με δασικά ξύλα κατάσχονται.

Δεν επιτρέπεται να εγκαταλείπονται τα ζώα χωρίς βοσκό [αδέσποτα] τόσο σε καλλιεργούμενη έκταση όσο και μέσα σε κατοικημένες περιοχές. Όπως και να αφήνονται άταφα ψόφια ζώα ή πτηνά, τα οποία πρέπει να θάβονται σε βάθος μισού μέτρου για αποφυγή τυχόν μεταδοτικών ασθενειών.

Απαγορεύεται να δένονται σκύλοι στις άκρες των αγροτικών δρόμων. Και να φράζονται αγροτικοί δρόμοι με πόρτες, πλέγματα ή δίκτυ. Όπως και να ρίχνονται σκουπίδια και μπάζα σε δρόμους, φρεάτια, χαντάκια, ποταμούς κ.λ.π

Απαγορεύεται το άναμμα της φωτιάς στην αγροτική έκταση από 1ης Μάιου έως την 30ην Οκτωβρίου κάθε έτους.

Υποχρεούνται οι ιδιοκτήτες κτημάτων να καλύπτουν τα εντός της ιδιοκτησίας τους πηγάδια και στέρνες.  Οι λαθροθήρες λαγού να προσέξουν ιδιαίτερα γιατί θα ενταθούν οι περιπολίες της Διεύθυνσης Δασών Ρεθύμνου την νύχτα με την βοήθεια των Τ.Α.Ε. του Μυλοποτάμου.

Η εφαρμογή της παρούσας ανατίθεται στο προσωπικό της Διεύθυνσης Δασών Ρεθύμνου και του Δασοφυλακείου Ανωγείων.

Οι παραβάτες θα διώκονται και θα τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις των Νόμων 86/1969 [Δασικός Κώδικας] και 3585/2007 σε συνδυασμό με το άρθρο 458 του Ποινικού Κώδικα.

Το Δασοφυλακείο Ανωγείων στεγάζεται στο ισόγειο του Δημοτικού Καταστήματος.

Τηλέφωνο: 2834032532»


Δόθηκε παράταση καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής αιτήσεων ενίσχυσης της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος της δράσης 1.2 «Βιολογική Κτηνοτροφία» του μέτρου 214 του ΠΑΑ 2007-2013, από 30.03.2012 σε 30.04.2012. Το ύψος της ενίσχυσης ανά έτος φτάνει τα 27,02 ευρώ/ αιγοπρόβατο ανάλογα με τα διαθέσιμα ανά ζώο στρέμματα. Η ύπαρξη των στρεμμάτων αποδεικνύεται από την Ενιαία Ενίσχυση του 2011.


Πρωτοβουλία του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Ανωγείων, για την διάθεση Αρνιού γάλακτος ελευθέρας βοσκής από τον Παραγωγό κατευθείαν στον Καταναλωτή¸ τις ημέρες του ΠΑΣΧΑ.

Τα Αρνιά θα μεταφέρονται από τα ποιμνιοστάσια των κτηνοτρόφων με διαμορφωμένα αυτοκίνητα, στο πιστοποιημένο Σφαγείο του κ. Κουγιουμουτζή Παύλου στα Λιβάδια Μυλοποτάμου όπου και θα σφαγούν παρουσία των Κτηνιάτρων. Μετά το κρεατοσκοπικό έλεγχο και την σφράγιση τους, συνοδευόμενα με όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά θα μεταφέρονται με φορτηγά ψυγεία στο Κρεοπωλείο του Κεντρικού Super Market της ΕΑΣ Ηρακλείου Λεωφόρος 62 Μαρτύρων

-Αρνί Γάλακτος Ελευθέρας Βοσκής

-Βάρος : από 8 έως 14 κιλά

-Τιμή Καταναλωτή: 6,80€ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ)

-Ημερομηνία Παράδοσης : Μεγάλη Τρίτη, Μ. Τετάρτη, Μ. Πέμπτη *

-Σημείο Παράδοσης: Κεντρικό Κατάστημα ΕΑΣ Ηρακλείου Λεωφόρο 62 Μαρτύρων Ηράκλειο

-Τα Αρνιά θα παραδίδονται ολόκληρα μέσα σε ειδικό διάφανο σάκο. Περιλαμβάνεται η συκωταριά και η «αντεριά»

-Παραγγελίες εντός Κρήτης Υποχρεωτικά μέσω του site www.anogeianoarni.gr ή στο τηλέφωνο 2834020320 τις εργάσιμες ώρες

* Παραγγελίες μέχρι 5 Απριλίου

*Οι καταναλωτές θα ειδοποιηθούν εγκαίρως για την ημερομηνία παράδοσης των Παραγγελιών τους. Παρακαλούμε θερμά για την συνέπεια τους

*Τα αρνιά θα μπορούν να τεμαχίζονται (μέχρι 4 κομμάτια έκαστο) εφόσον ζητηθεί από τον πελάτη κατά την παραγγελία.

Σύμφωνα με την παρακολούθηση του φαινομένου τις τελευταίες μέρες και με την βοήθεια του Λυκούργου Βρέντζου, εντοπίστηκε πιθανή διαρροή στο σύστημα τροφοδοσίας της λιμνοδεξαμενής.

Το σύστημα τροφοδοσίας είναι ο αγωγός που κατεβαίνει από το βουνό και καταλήγει σε φρεάτιο έξι μέτρων εντός της λιμνοδεξαμενής (όπως φαίνεται και στην φωτογραφία)

Σύμφωνα με τις μετρήσεις της τελευταίας εβδομάδας και μετά την απομόνωση του αγωγού τροφοδοσίας από την υπόλοιπη δεξαμενή, διαπιστώθηκε ότι η στάθμη της λίμνης σταθεροποιήθηκε και δεν υπήρξαν άλλες απώλειες. Παράλληλα διαπιστώθηκε ότι το νερό που ξανά μπήκε στον αγωγό για την λιμνοδεξαμενή αυτό δεν κατέληγε ποτέ εκεί.

Ωστόσο το τελευταίο 24ωρο παρατηρήθηκε αύξηση της στάθμης του νερού κατά 20 με 25 πόντους κάτι το οποίο προκαλεί μια σχετική αισιοδοξία.

Ο Δήμος με την βοήθεια Εμπειροτεχνών και Μηχανικών θα προσπαθήσει να εντοπίσει επακριβώς την ζημιά ώστε να προβεί άμεσα στην αποκατάσταση της. Μια διαδικασία που θέλει πολύ προσοχή και ακρίβεια.

Ελπίζει η ζημιά να είναι όντως στον αγωγό και εκτός του αναχώματος ώστε να μπορέσουμε να αποκαταστήσουμε έγκαιρα την ζημιά.

Παράλληλα με συνεργείο ο Δήμος, θα αποκαταστήσει όσες μικροζημιές αποκαλύφθηκαν από την  μείωση της στάθμης του νερού, ενώ θα εξετάσει την δυνατότητα να τοποθετήσει συστήματα για απομόνωση της λίμνης και να μπορεί να επεμβαίνει, χωρίς πρόβλημα, στην αποκατάσταση εξωτερικών βλαβών.

-->