Οικονομία

Στους λογαριασμούς των αγροτών και των κτηνοτρόφων είναι από το Σάββατο  διαθέσιμα τα χρήματα της προκαταβολής του 50% της Ενιαίας Ενίσχυσης για το 2013.

Το ποσό που  πιστώθηκε αγγίζει το 1 δις ευρώ και αφορά 660.000 δικαιούχους ανά την Επικράτεια.Ήδη οι μισοί αγρότες (περίπου 300.000) έχουν ενημερωθεί με sms για το ακριβές ποσό που τους έχει καταβληθεί. Για να το δείτε διαδικτυακά επισκεφθείτε τον παρακάτω ιστότοπο:

http://www.opekepe.gr/sdip.asp

Η πληρωμή της Ενίαιας Ενίσχυσης δίνει μια ανάσα στον αγροτικό κόσμο σε δύσκολες περιόδους , ενώ το υπόλοιπο 50 % θα δοθεί λίγο πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων.

Αναταραχή πάντως επικράτησε χθες καθώς σε μεγάλο ποσοστό δικαιούχων αναφερόταν στον ιστότοπο του ΟΠΕΚΕΠΕ  η απόρριψη τους για διάφορους λόγους όπως ,Επιλέξιμο εκτάριο αγροτεμαχίου για την ενιαία ενίσχυση με αροτραία καλλιέργεια <0,05 ha ,Μη επιλέξιμη έκταση αγροτεμαχίο,Προσδιορισθείσα έκταση καλλιέργειας αγροτεμαχίου (εκτός ελαιώνα) ειδικού καθεστώτος ή μέτρου βάσει γεωγραφικών στοιχείων μικρότερη από 0,05 εκτάρια κτλ. Σύμφωνα πάντως με τον ΟΠΕΚΕΠΕ ακόμα και αν αυτοί οι λόγοι αναφέρονται στην διαδικτυακή υπηρεσία του ΟΠΕΚΕΠΕ αλλά αναγράφεται παράλληλα και το ποσό πληρωμής τότε οι δικαιούχοι θα πληρωθούν. Απορριπτόμενοι θα είναι μόνο εκείνοι που δεν αναγράφεται πουθενά ποσό πληρωμής.

Σε ορεινό καταφύγιο θα μετατραπεί το εγκαταλελειμμένο κτίσμα «χιονοδρομικού» με σκοπό την αξιοποίηση του φυσικού περιβάλλοντος και την προώθηση του φυσιολατρικού τουρισμού και την προσέλκυση επισκεπτών. Με απόφαση του ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΚΡΗΤΗΣ κ. Σταύρος Αρναουτάκης ενέταξε το έργο που είχε υποβάλει ο Δήμος Ανωγείων “ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ “ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΚΟΥ” ΚΑΙ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΣΕ ΟΡΕΙΝΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΑΝΩΓΕΙΩΝ” στον Άξονα Προτεραιότητας “07 – Αειφόρος Ανάπτυξη & Ποιότητα Ζωής στην Περιφ. Κρήτης” του Ε.Π. “Κρήτη & Νήσοι Αιγαίου”. Η Πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και είναι συνολικού Προϋπολογισμού 738.481,00€. 

Συγκεκριμένα στο συνολικό εμβαδόν οικοπέδου 1.163,93 τ.μ. θα πραγματοποιηθούν τα παρακάτω 2 υποέργα:

Α. οικοδομικές εργασίες

• αναβάθμιση ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων
• τοποθέτηση θερμομονωτικών κουφωμάτων αλουμινίου
• επικάλυψη δώματος με την αναγκαία ενεργειακή αναβάθμιση.
• ανακατασκευή χώρων υγιεινής
• εσωτερικά κουφώματα – ερμάρια και λοιπές ξυλουργικές εργασίες
• διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου

Β. εξοπλισμός
• απαραίτητος λειτουργικός μηχανολογικός εξοπλισμός
• έπιπλα και εξοπλισμός διημέρευσης.
Το κέλυφος του κτηρίου παραμένει ως έχει και εσωτερικά γίνονται οι ελάχιστες αναγκαίες αλλαγές και διαρρυθμίσεις για να φιλοξενήσουν τις προτεινόμενες χρήσεις.
Εξωτερικά θα γίνουν οι αναγκαίες προσαρμογές για την διευκόλυνση της κίνησης των επισκεπτών. Προβλέπεται η δυνατότητα πρόσβασης ΑΜΕΑ.

Λειτουργικά το κτήριο θα περιλαμβάνει τους παρακάτω χώρους:

1. ΣΤΑΘΜΗ +0.00
• Ξενώνας Α = 29.64τμ – Wc  Ξενώνα Α = 8.27τ.μ.
• Ξενώνας Β = 21.07τμ – Wc  Ξενώνα Β = 3.24τ.μ.
• Ξενώνας Γ = 21.16τμ – Wc  Ξενώνα Γ = 3.24τ.μ.
• Παρασκευαστήριο = 26.97τ.μ.
• Ενιαίος Χώρος Καθιστικού  =  99.60 τ.μ.
• WC γυναικών= 11,31 τ.μ.  –  WC ανδρών= 11,31 τ.μ.
• Διάδρομος =23,42τ.μ

2. ΣΤΑΘΜΗ -0.60
• Πρώτες βοήθειες = 12,92τ.μ. – Wc Πρώτων Βοηθειών = 2,40τμ
• Χώρος Εξοπλισμού = 30.19τ.μ.
• Εξώστης 1 = 5.43τ.μ.
• Εξώστης 2 = 8.09τ.μ.

3. ΣΤΑΘΜΗ -1.50
• Ενιαίος χώρος = 61.66τ.μ
• Bar = 8,65τ.μ.
• Διάδρομος wc = 3.77τ.μ.
• Χώρος εισόδου = 7.81τ.μ.

4. ΣΤΑΘΜΗ  +1.30
• Καθιστικός χώρος = 51.11 τ.μ.

5. ΣΤΑΘΜΗ  +2.20
• Ξενώνας = 36.32τ.μ. – Wc ξενώνα = 7.74 τμ
• Ξενώνας = 16.39τ.μ. – Wc ξενώνα = 3.04 τμ

Ο Δήμαρχος Ανωγείων Σωκράτης Κεφαλογιάννης δήλωσε σχετικά με την ένταξη του έργου: 
«Με το προτεινόμενο έργο θα ολοκληρωθούν οι εγκαταλελειμμένες σήμερα κτηριακές υποδομές που βρίσκονται στη θέση του παλιού χιονοδρομικού και θα γίνει προμήθεια του απαραίτητου εξοπλισμού ώστε ο χώρος να λειτουργήσει ως ορεινό καταφύγιο το οποίο θα αποτελεί χώρο στάσης και ενημέρωσης επισκεπτών του ορεινού όγκου Ψηλορείτη θα παρέχει τη δυνατότητα άσκησης ψυχαγωγικών φυσιολατρικών δραστηριοτήτων και την εφαρμογή προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης σε συνδυασμό με άσκηση δραστηριοτήτων βουνού σε ομάδες επισκεπτών και μαθητών από όλη την Κρήτη.
Το ιδιαίτερα σημαντικό απόθεμα των φυσικών και ανθρωπογενών μνημείων του Ψηλορείτη σε συνδυασμό με τα κοινωνικά και παραγωγικά χαρακτηριστικά του τον καθιστούν ένα πλεονεκτικό χώρο για την εφαρμογή μιας ήπιας – αειφόρου ανάπτυξης.
Παράλληλα με το κτήριο του Χιονοδρομικού, στην ευρύτερη περιοχή και ειδικά στην περιοχή του οροπεδίου της Νίδας και της Ζωμίνθου, υπάρχουν εγκαταλελειμμένες κτιριακές εγκαταστάσεις οι οποίες είναι προγραμματισμένο να συμπληρωθούν, να αποκατασταθούν και αφού εξοπλιστούν ανάλογα να συμβάλουν σημαντικά στην ολοκλήρωση ενός ενιαίου Δικτύου εναλλακτικών – φιλοπεριβαλλοντικών δραστηριοτήτων που θα στηρίζεται  στην άρρηκτη σχέση των φυσικών και πολιτισμικών στοιχείων της περιοχής.
Η ανάπτυξη ήπιων μορφών τουρισμού, ιδιαίτερα του φυσιολατρικού τουρισμού και του οικοτουρισμού, δημιουργεί σημαντικές προοπτικές σύνδεσης των στόχων και επιδιώξεών μας για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της τοπικής μας κοινωνίας».

Με απόφαση του ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΚΡΗΤΗΣ κ, Σταύρος Αρναουτάκης ενέταξε το έργο που είχε υποβάλει ο Δήμος Ανωγείων “Ο ΤΟΠΟΣ ΤΟΥ ΒΟΣΚΟΥ ” στον Άξονα Προτεραιότητας “07 – Αειφόρος Ανάπτυξη & Ποιότητα Ζωής στην Περιφ. Κρήτης” του Ε.Π. “Κρήτη & Νήσοι Αιγαίου”.

Η Πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και είναι συνολικού Προϋπολογισμού 952.707,33€.

0 Τόπος του Βοσκού στα Ανώγεια της Κρήτης είναι ένα θεματικό πάρκο για την ανάδειξη της παραδοσιακής κτηνοτροφίας. Πρόκειται για μια αναπαράσταση των κτηνοτροφικών δραστηριοτήτων της περιοχής και των καταλυμάτων των βοσκών. 0 “Τόπος του Βοσκού” χωροθετείται σε εκτός σχεδίου γήπεδο σε απόσταση περίπου 1χλμ. νοτιοανατολικά του οικισμού των Ανωγείων με εμβαδόν 6.644,10 τ.μ. Η κεντρική ιδέα ανάπτυξης του “Πάρκου” είναι η δημιουργία μιας βιωματικής διαδρομής, μέσω ενός μονοπατιού, που θα συνδέει τα διάφορα τμήματά του.

Κατά μήκος της διαδρομής αυτής τοποθετούνται ενδεικτικά τα μιτάτα με τις ανάλογες χρήσεις τους. Το Θεματικό Πάρκο θα περιλαμβάνει τα ακόλουθα κτίσματα:

Εκθετήριο, με εμβαδόν 208,14 τ.μ.

Δίδυμο μιτάτο (Υφαντικής & Βοσκού) , με εμβαδόν 69,44 τ.μ.

Τυρόσπιτο ή Κλειδόσπιτο, με εμβαδόν 42,75 τ.μ.

Μιτάτο Βοσκού με κούμο, μάντρα εριφίων και χώρο τυροκόμησης, με εμβαδόν 50,24 τ.μ.

Περιλαμβάνονται όλες οι οικοδομικές και ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες στα κτίσματα, καθώς και οι εργασίες διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου (Αλώνι κλπ).

 ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ:

Αφορά στην προμήθεια του λειτουργικού εξοπλισμού: γενικού εξοπλισμού & ηλεκτρονικού εξοπλισμού για τις ανάγκες λειτουργίας του έργου.

 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ -ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΕΚΘΕΣΗΣ:

Για την υλοποίηση της έκθεσης συνοπτικά θα εκτελεσθούν- παρασχεθούν οι παρακάτω ομάδες εργασιών – υπηρεσιών:

Έρευνα – Περισυλλογή – Αξιολόγηση – Επεξεργασία αρχειακού και πρωτογενούς υλικού σχετικού με την κτηνοτροφική ζωή των Ανωγείων.

Έκδοση έντυπου υλικού.

Ηλεκτρονική προβολή – σχεδιασμός ιστοσελίδας.

Δημιουργία εποπτικών κατασκευών, εικαστικών – καλλιτεχνικών συνθέσεων της έκθεσης

Δημιουργία Ντοκιμαντέρ και εκπαιδευτικού οπτικοακουστικού υλικού

Ο Δήμαρχος Σωκράτης Κεφαλογιάννης δήλωσε σχετικά με την ένταξη του έργου:

« Τα Ανώγεια ανέκαθεν αποτελούσαν ένα τόπο όπου τον ακολουθεί ο μύθος, η ιστορία, ο πολιτισμός και το υπέροχο φυσικό τοπίο του Ψηλορείτη. Σε όλα  τα παραπάνω αν προσθέσουμε και την, από εκατοντάδες χρόνια, δυναμική ανθρώπινη παρουσία, η οποία  κατάφερε να συντηρήσει  τους μύθους, να γράψει ιστορία και να δώσει πνοή και ζωή στον κακοτράχαλο αυτό τόπο, συνέβαλαν στην ενίσχυση της φήμης της περιοχής και στη δημιουργία συνθηκών που ευνοούν  και ενισχύουν τη δημιουργία ενός ελκυστικού τουριστικού προορισμού που με καθοριστικές παρεμβάσεις θα συμβάλλει στην πραγματοποίηση του οράματος των κατοίκων αυτού του τόπου.

Η επιλογή του Κεντρικού Αναπτυξιακού Στόχου για τα Ανώγεια βασίζεται στην έννοια της χωρικής ανταγωνιστικότητας η οποία εμπεριέχει όλες τις συνιστώσες (δηλαδή το Περιβάλλον, τον Πολιτισμό και τον Τουρισμό) των οποίων η ενίσχυση επιδιώκεται μέσω μιας συνολικής πρότασης μας που με την έγκριση της Περιφέρειας παίρνει σάρκα και οστά.

Το παρόν έργο είναι μέρος ενός Ολοκληρωμένου Σχεδίου Ανάπτυξης της περιοχής του Δήμου Ανωγείων και βασίζεται στο τρίπτυχο Περιβάλλον – Πολιτισμός – Τουρισμός με τίτλο  «ΑΝΩΓΕΙΩΝ ΟΡ.Α.Μ.@.»,  (ΟΡ.ΕΙΝΗ Α.ΝΑΠΤΥΞΗ Μ.Ε @.ΡΧΕΣ) –  «ΣΥΝΤΗΡΟΥΜΕ ΤΟ ΜΥΘΟ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ» που σκοπό έχει την ενεργοποίηση – αυτοργάνωση του ανθρώπινου δυναμικού, με στόχο την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, την αύξηση του τοπικού εισοδήματος και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, σε όρους βιώσιμης – ήπιας ανάπτυξης. Πολλές από τις παραμέτρους – έργα του σχεδίου αυτού ήδη έχουν ενταχθεί στο πλαίσιο του Άξονα 7 «Αειφόρος Ανάπτυξη και Ποιότητα Ζωής στην Περιφέρεια Κρήτης» και στο Κ.Θ.Π. 61 «Ολοκληρωμένα Σχέδια για την Αστική και Αγροτική Αναγέννηση» του ΕΠ Κρήτης και Νήσων Αιγαίου 2007-2013.

Τα Ανώγεια μέσα από το συγκεκριμένο έργο στοχεύουν στη δημιουργία ενός πλέγματος δραστηριοτήτων οι οποίες επιδιώκουν να δημιουργήσουν ένα αλληλοσυμπληρούμενο πλαίσιο δραστηριοτήτων και υπηρεσιών μέσα από τις οποίες γίνεται προσπάθεια  ανάδειξης, προστασία και διατήρησης του φυσικού περιβάλλοντος, βιώσιμης διαχείρισης των φυσικών πόρων, ενεργοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού, ενίσχυσης της πολιτισμικής δραστηριότητας και βελτίωσης των τουριστικών υπηρεσιών με την παράλληλη αύξηση της επισκεψιμότητας.

Η κτηνοτροφία είναι ο πρώτος πυλώνας της τοπικής οικονομίας. Ως κύρια επαγγελματική δραστηριότητα της πλειοψηφίας των Ανωγειανών όχι μόνο συνέβαλλε στην οικονομική τους στήριξη αλλά αποτέλεσε και καθοριστικό παράγοντα στις κοινωνικοοικονομικές εξελίξεις της περιοχής. Η πρόταση της Δημιουργίας του «Τόπου του Βοσκού» έρχεται να αναδείξει και να προβάλει όλο αυτόν το πλούτο.

Η Ιδέα της δομημένης αναπαράστασης του «Τόπου του Βοσκού» στα Ανώγεια γεννήθηκε από την ανάγκη δημιουργίας ενός θεματικού πάρκου για την ανάδειξη της παραδοσιακής κτηνοτροφίας. Πρόκειται για μια αναπαράσταση των κτηνοτροφικών δραστηριοτήτων της περιοχής και των κα­ταλυμάτων των βοσκών, όπως τα συναντά ο περιηγητής, στα όρη του Ψηλορείτη».

 

 

Μέχρι τις 4 Νοεμβρίου προετοιμάζεται το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης να καταβάλλει το 50% της ενιαίας ενίσχυσης, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες. Κι αυτό, αν δεν προκύψει ξανά κάποιο πρόβλημα κυρίως με την προετοιμασία του Υπουργείου και του ΟΠΕΚΕΠΕ, στο ηλεκτρονικό Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου (ΟΣΔΕ).

Οι ημερομηνίες που έχουν μέχρι τώρα ακουστεί στους διαδρόμους του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης είναι πολλές, μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που ενέκρινε στα κράτη μέλη την πληρωμή του 50% της ενιαίας ενίσχυσης από τη 16η Οκτωβρίου. Ο κανονισμός ως γνωστό προβλέπει ότι η καταβολή των επιδοτήσεων γίνεται από την 1η Δεκεμβρίου έως την 30η Ιουνίου του επόμενου έτους.
Ύστερα λοιπόν από το «πράσινο φως» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να ξεκινήσουν νωρίτερα οι καταβολές των χρημάτων, οι ημερομηνίες που ακούστηκαν ήταν αρκετές.
Αρχικά ακούστηκε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου η 20η Οκτωβρίου όμως έχει παρέλθει. Και οι πληρωμές δεν έγιναν, διότι σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, συνεχίστηκαν τα προβλήματα στον υπολογισμό κυρίως των κτηνοτροφικών εκτάσεων, για τον οποίο το Υπουργείο έχει αλλάξει παραμέτρους, μετά από πιέσεις της Ε.Ε.
Η επόμενη ημερομηνία ήταν την Κυριακή 27 Οκτωβρίου, αλλά σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, μάλλον οι υπηρεσίες δεν θα έχουν προλάβει και τότε να είναι έτοιμες.
Να σημειωθεί ότι αν ανακοινωθεί επίσημα η ημερομηνία τότε θα εκτεθεί ανεπανόρθωτα η εγκυρότητα των ανακοινώσεων του Υπουργείου, ιδιαιτέρως μετά τα προβλήματα που προέκυψαν στην επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο και την καταβολή της εξισωτικής αποζημίωσης. Χρειάστηκε και στις δύο περιπτώσεις να γίνει εκ των υστέρων διορθωτική ανακοίνωση, (η πρώτη με παρέμβαση Σαμαρά) για να μάθουν οι δικαιούχοι ότι τα ποσά που δεν εισέπραξαν θα τα εισπράξουν με νέες καταβολές. Υπενθυμίζεται ακόμα ότι πέρυσι ο ίδιος ο πρωθυπουργός είχε ανακοινώσει μέσα στα γραφεία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης την έναρξη της καταβολής των επιδοτήσεων ύψους 1,1 δις σε όλη την Ελλάδα.

Οι νέες ημερομηνίες

Έγκυρες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι νέες ημερομηνίες που ακούγονται στα γραφεία και τους διαδρόμους του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης είναι η Τετάρτη 30 Οκτωβρίου και η Δευτέρα 4 Νοεμβρίου. Με λίγα λόγια, αν δεν προλάβουν στις 30 Οκτωβρίου, θα φροντίσουν να έχουν πιστώσει τα χρήματα στους λογαριασμούς των παραγωγών το Σαββατοκύριακο 2-3 Νοεμβρίου, ώστε να ξεκινήσουν οι αναλήψεις στις 4 Νοεμβρίου.
Αν δεν γίνει και τότε η καταβολή του 50% της ενιαίας ενίσχυσης δεν θα έχει πια νόημα η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την πρόωρη καταβολή των χρημάτων. Διότι θα απομένουν λίγες μέρες μέχρι την 1η Δεκεμβρίου, που επιδοτήσεις βάσει κανονισμού καταβάλλονται στο σύνολο τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αγορά περιμένει να «ζεσταθεί» από την καταβολή της ενιαίας ενίσχυσης. Μεγάλο μέρος των χρημάτων θα καταλήξουν στις τράπεζες για ανεξόφλητες δόσεις δανείων. Ένα άλλο μέρος σε ασφαλιστικές εισφορές του ΟΓΑ, καταστήματα γεωργικών εφοδίων, ΔΕΗ, φροντιστήρια και αγορές ειδών πρώτης ανάγκης.
 

Συναντήσεις εργασίας μεταξύ στελεχών του Επιμελητηρίου Ρεθύμνης και επιχειρηματιών των Δήμου Ανωγείων και Μυλοποτάμου πραγματοποιήθηκαν στα αντίστοιχα δημαρχεία στα Ανώγεια και το Πέραμα, την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου. Στις συναντήσεις αυτές πραγματοποιήθηκε αναλυτική ενημέρωση από το Επιμελητήριο Ρεθύμνης για μια σειρά θεμάτων επιχειρηματικού ενδιαφέροντος στα οποία συμπεριλαμβάνονταν:

Ι. Παρουσίαση των συμπερασμάτων από την πρόσφατη μελέτη για τα χαρακτηριστικά του εισερχόμενου τουρισμού στο Ρέθυμνο.

ΙΙ. Παρουσίαση των πρόσφατων προγραμμάτων υποστήριξης της επιχειρηματικότητας και απασχόλησης από το ΕΣΠΑ, καθώς και στα αναμενόμενα προγράμματα ενίσχυσης επιχειρηματικότητας μικρής κλίμακας μικρών βιοτεχνιών.

ΙΙΙ. Παρουσίαση της πορείας υλοποίησης του Τοπικού Σχεδίου (ΤΟΠΕΚΟ) «Δρόμοι Απασχόλησης και Επιχειρηματικότητας».

Τα παραπάνω θέματα παρουσιάστηκαν από το στέλεχος της Αναπτυξιακής Εταιρείας του Επιμελητηρίου, κ. Θεόδωρο Τσαούλη και τον Αντιπρόεδρο του Επιμελητηρίου Ρεθύμνης κ. Μανώλη Ψαρουδάκη. Στην εκδήλωση στα Ανώγεια συμμετείχε ο Δήμαρχος Ανωγείων κ. Σωκράτης Κεφαλογιάννης, μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς και τοπικοί επιχειρηματίες, ενώ στην εκδήλωση στο Πέραμα, ο Δήμαρχος κ. Δημήτρης Κόκκινος, ο αντιδήμαρχος κ. Γιώργος Καφάτος καθώς και ο Πρόεδρος και μέλη του Εμπορικού συλλόγου Περάματος.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης εξετάστηκε ακόμα η δυνατότητα πραγματοποίησης από κοινού, εκπαιδευτικών σεμιναρίων εκμάθησης ξένων γλωσσών σε επαγγελματίες και εργαζομένους των επιχειρήσεων των Δήμων Ανωγείων και Μυλοποτάμου.

 

Το πρόγραμμα HealthVoucher ή  “Εισιτήριο Ελεύθερης Πρόσβασης” σε Υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, είναι ένα πρόγραμμα του Υπουργείου Υγείας που μεριμνά ώστε πολίτες που απώλεσαν την ασφαλιστική τους ικανότητα (και ήταν είτε άμεσα είτε έμμεσα ασφαλισμένοι) να αποκτήσουν δυνατότητα πρόσβασης σε υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας (επισκέψεις σε ιατρό και εργαστηριακούς ελέγχους) καθώς και σε έλεγχο-παρακολούθηση κύησης.

Το εισιτήριο  διαρκεί 4 μήνες και καλύπτει 3 επισκέψεις σε ιατρούς  (συμπεριλαμβανομένης της επίσκεψης για εργαστηριακές εξετάσεις) και από 3 έως 7 επισκέψεις για τις σε κατάσταση εγκυμοσύνης ωφελούμενες (αναλόγως του τριμήνου κύησης).

Κριτήρια επιλεξιμότητας των δικαιούχων είναι :

Να ήταν άμεσα ή έμεσα ασφαλισμένοι σε φορείς κοινωνικής ασφάλισης των οποίων οι κλάδοι υγείας υπάχθηκαν στον ΕΟΠΥΥ και απώλεσαν την ασφαλιστική τους ικανότητα για διάφορους λόγους όπως π.χ.αδυναμία πληρωμής κ.α.

το εισόδημα. τους να μην υπερβαίνει για ατομική φορολογική δήλωση τα 12.000€ και για κοινή δήλωση τα 25.000€, και

Να έχουν την  Ελληνική Υπηκοότητα ή την υπηκοότητα άλλου κράτους-μέλους της ΕΕ, ή να είναι ομογενείς ή υπήκοοι τρίτων χωρών που έχουν δικαίωμα διαμονής στη χώρα και είναι νόμιμοι κάτοικοι αυτής.

Ως πάροχοι υγείας του Προγράμματος νοούνται:

Ιατροί,πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, με πρόσβαση στις εφαρμογές «ηλεκτρονική παραπομπή»της ΗΔΙΚΑ και «e-dapy» του ΕΟΠΥΥ σύμφωνα με το πλαίσιο υλοποίησης των εθνικών πολιτικών.

Διαγνωστικά Κέντρα, πολυ-ιατρεία συμβεβλημένα με τον ΕΟΠΥΥ.

Μονάδες και υπηρεσίες που ασκείται η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας και ο προγεννητικός έλεγχος και εργαστήρια του ΕΣΥ, όπως Δημόσια Νοσοκομεία, Κέντρα υγείας κλπ.΄

Μπορείτε να αποκτήσετε το “Εισιτήριο Ελεύθερης Πρόσβασης”

·         με αίτηση – εγγραφή σας στην ιστοσελίδα healthvoucher.gr. ή

·         με αίτηση μέσω ΚΕΠ.

Περισσότερες πληροφορίες θα αντλήσετε από την ιστοσελίδα healthvoucher.gr

-->