Οικονομία
Ξεκίνησε η υποβολή αιτήσεων για τα προγράμματα Κοινωνικού Τουρισμού, Ιαματικού τουρισμού ,εκδρομικού προγράμματος, δωρεάν παροχής βιβλίων ή εισιτηρίων θεάτρου για τους ασφαλισμένους του ΟΓΑ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΛΑΕ
- Κοινωνικός Τουρισμός (6ήμερες διακοπές)
- Ιαματικός Τουρισμός (6ήμερες διακοπές και 4 απλές λούσεις σε εγκαταστάσεις υδροθεραπευτηρίων)
- Εκδρομικό Πρόγραμμα με 3ήμερες, 2ήμερες και μονοήμερες εκδρομές
- Δωρεάν Παροχή Βιβλίων
- Δωρεάν Παροχή Εισιτηρίων Θεάτρου
Οι δικαιούχοι θα αναδειχθούν έπειτα από κλήρωση στην οποία προηγούνται όσοι δεν έχουν κληρωθεί τα 3 προηγούμενα χρόνια.
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ
α) Τα Βιβλιάρια Υγείας Ο.Γ.Α.(ατομικό και των προστατευμένων μελών, που θέλει να συμμετέχουν στις διαθέσιμες παροχές μαζί του), θεωρημένα σε ισχύ κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης.
β) Το Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητάς του.
γ)Ενημερωτικό σημείωμα σύνταξης (εφόσον υπάρχει)ή απόκομμα καταβολής εισφορών (αφορά ασφαλισμένους).
Η προσκόμιση των δικαιολογητικών της (γ) περίπτωσης δεν είναι υποχρεωτική για την υποβολή της αίτησης διευκολύνει όμως στη διαδικασία ανεύρεσης του Α.Μ ΟΓΑ.
Αιτήσεις υποβάλλονται μέσω οποιουδήποτε Κ.Ε.Π έως τις 20/6/2014.
Πληροφορίες /Αιτήσεις :ΚΕΠ Ανωγείων , τηλ.2834020320
Με έγγραφο που απέστειλε στον Δήμο Ανωγείων η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής, ενημερώνει ότι η εγκατάσταση Νέων Γεωργών στο Μέτρο 112 ,και η υποβολή των φακέλων των ενδιαφερόμενων παίρνει παράταση μέχρι της 6 Ιουνίου 2014.
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που αφορά άμεσα αρκετούς νέους αγρότες στα Ανώγεια που προτίθενται να συμμετάσχουν σε αυτό. Το έγγραφο υπογράφει ο Διευθυντής της Υπηρεσίας κ. Ελευθέριος Κυδωνάκης.
Οι ενδιαφερόμενοι για περισσότερες πληροφορίες μπορούν να απευθυνθούν στην Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου στην διεύθυνση Δημητρακάκη 17 στο Ρέθυμνο.
Τηλέφωνα επικοινωνίας :28313- 43807 ,43809,43803 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.agrotikianaptixi.gr
Ξεκίνησαν να υποβάλλονται οι Κτηνοτροφικές δηλώσεις του έτους 2014, στον Δήμο Ανωγείων με
την ημερομηνία υποβολής τους να εκπνέει στις 30 Μαΐου.
Ο Δήμος Ανωγείων ενημερώνει ότι κάθε κτηνοτρόφος θα πρέπει να έχει μαζί του:
-Τρεις Κτηνοτροφικές δηλώσεις συμπληρωμένες σύμφωνα με τις τελευταίες μεταβολές του Μητρώου.
-Δυο πρόσφατες φωτογραφίες.
-Υπεύθυνη Δήλωση με τον αριθμό των ζώων.
Οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται να τηρήσουν την προθεσμία καθώς δεν θα δοθεί παράταση μετά τις 30 Μαΐου.
Πραγματοποιήθηκαν χθες Κυριακή το βράδυ τα εγκαίνια στο Μετόχι ενός νέου κρεοπωλείου στα Ανώγεια, με ιδιοκτήτες τα αδέρφια Λευτέρη και Άρη Μανουρά (Καγιαμπή).
Τον αγιασμό τέλεσαν οι ιερωμένοι του χωριού και στη συνέχεια ακολούθησε τραπέζι με πλούσια εδέσματα ,με τους παρευρισκόμενους να εύχονται καλή αρχή στους ιδιοκτήτες.
Στο ”Κρεοπωλείο Μανουρά” που βρίσκεται στο Μετόχι λίγα μέτρα πριν την έξοδο του χωριού, μπορεί κάποιος να βρει κρέας άριστης ποιότητας, ντόπια τυροκομικά προϊόντα και άλλα παραδοσιακά αγνά υλικά της περιοχής μας.
Ευχόμαστε καλές δουλειές στους ιδιοκτήτες!
Σχετικά με την ανακοίνωση του Δημάρχου, ο οποίος καλεί τους Δημότες των Ανωγείων να εκμεταλλευτούν τάχα τις «ευεργετικές» διατάξεις του Νόμου ώστε να προχωρήσουν στην ρύθμιση οφειλών ,έχουμε να του υπενθυμίσουμε και εμείς το αυτονόητο.
Προφανώς ο πρώτος μεγαλοοφειλετης του Δήμου -που είναι το κράτος – ΘΑ είναι από τους πρώτους που θα εκμεταλλευτούν αυτή την ευεργετική διάταξη. Έτσι? ΄ Η μήπως κάνουμε λάθος κ Δήμαρχε ? Μάλιστα επειδή στο παρελθόν, ήδη το έχετε καλομάθει –το κράτος- θα πρέπει και αυτό με τη σειρά του να φερθεί αναλόγως . Τόσες «δωρεές» ,« διευκολύνσεις» , «σκόντο», «διαγραφές» κτλ του έχετε κάνει , ε! ας εκμεταλλευτεί και αυτή την ευκαιρία. Μην την αφήσει να πάει χαμένη .
Και όταν κ Δήμαρχε ρυθμίσει τι οφειλές του το κράτος, τότε να δούμε και με τους Δημότες τι γίνεται. Όχι το ανάποδο .
Για να θυμηθούμε όμως και ορισμένα πράγματα σχετικά με το τι διευκολύνσεις έχετε κάνει στο κράτος όλοι οι Δήμοι, ας τα πάρουμε με την σειρά :
- Το 2000 κατέβαλαν ως προσφορά 3,5 δις οι Δήμοι για την περιβόητη ένταξη μας στην ΟΝΕ . Όλη η ΚΕΔΚΕ συμφώνησε σε αυτό ,με προεδρείο την ΝΔ (Αβραμοπουλος ) , ΠΑΣΟΚ (Κουκουλοπουλος), ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ (Παλαιολογος).
- Το 2008 από τα 5,5δις του προγράμματος ΘΗΣΕΑΣ μόνο το 72% εκταμιεύτηκε και αυτό μόλις το 2012 .Το υπόλοιπο που ήταν η συμμετοχή του κράτους που ουδέποτε υλοποιήθηκε . Αυτό σημαίνει 28%*5,50=1,54δις χρήματα που ακόμη οφείλονται .
- 2009 Οι οφειλές από παρακρατηθεντες πόρους του κράτους προς στους Δήμους ανερχόταν στα 10,5 δις ,από τα οποία οι κύριοι στην ΚΕΔΕ (ΠΑΣΟΚ ,ΝΔ ,ΠΑΣΟΚ ΣΥΡΙΖΑ ,ΔΗΜΑΡ κτλ ), ανάμεσα και ο Δικός μας, αποφάσισαν να κάνουν το «σκόντο του αιώνα » να εισπράξουν δηλαδή 1,7 δις και 8 ετήσιες δόσεις . Προεδρείο ΚΕΔΚΕ Κακλαμανης (ΝΔ) , Α.Κοιμησης (ΠΑΣΟΚ) , Κ.Παλαιολογος (ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ)
- Ήδη μέχρι σήμερα υπάρχει νέα γενιά παρακρατηθέντων που υπολογίζεται σε 3,5 δις επιπλέον -14 δις στο σύνολο- δηλαδή 1400 € ανά κάτοικο ,τα οποία άγνωστο τι μέλει γενέσθαι.
Τώρα βέβαια όλοι οι δήμοι «κλαίγουν και οδύρονται» , ότι το κράτος τους έχει επιβάλει περικοπές κατά 67% ,ότι δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν και βρίσκουν την εύκολη λύση να στραφούν πρώτα στους Δημότες. Για διεκδίκηση ούτε κουβέντα . Άλλωστε και εσείς πρόσφατα το προσδεχθήκατε . Δική σας ρήση είναι «…Τα επόμενα χρόνια η λειτουργία του Δήμου θα βασιστεί στην τοπική φορολογία .» Μάλιστα σε αυτή την πολιτική καλούσατε –όχι εμάς σίγουρα – για «ενωτικό» τάχα ψηφοδέλτιο .
Εμείς καλούμε τους Δημότες άπλα να βγάλουν τα συμπεράσματα τους για το που οδηγεί η τακτική του συμβιβασμού και συναίνεσης στην πολιτική του κράτους, αγνοώντας προκλητικά τις βασικές ανάγκες των δημοτών που ουσιαστικά καλούνται οι ίδιοι να τις χρηματοδοτήσουν .
Ένας επίπονος αγώνας εφτά χρόνων ολοκληρώθηκε με επιτυχία με την ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2014 του έργου «Αποκατάσταση & εξοπλισμός Τουριστικού Περιπτέρου Ιδαίου Άντρου & Διαμόρφωση του ως κέντρο Υποδοχής Επισκεπτών» συνολικού Προϋπολογισμού 1.120.000 ευρώ.
Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Κωστής Χατζηδάκης, , μετά το αίτημα της Υπουργού Τουρισμού κ. Όλγας Κεφαλογιάννη, υπέγραψε την πολυπόθητη ένταξη ενός έργου το οποίο θα διαδραματίσει σπουδαίο ρόλο στους επισκέπτες τόσο του σπηλαίου Ιδαίον Άντρον όσο και του γεωπάρκου του Ψηλορείτη.
Το υφιστάμενο τουριστικό περίπτερο είναι κατασκευασμένο εν μέρει στις αρχές της δεκαετίας του ’60 και εν μέρει στα τέλη της δεκαετίας του ’80. Το κτίσμα βρίσκεται σε καλή δομική κατάσταση και θα γίνουν οι αναγκαίες εργασίες προσαρμογής για να φιλοξενηθούν οι δραστηριότητες του Κέντρου Υποδοχής Επισκεπτών.
Το έργο αφορά στην δομική και λειτουργική αποκατάσταση του υφισταμένου Τουριστικού Περιπτέρου του ΕΟΤ καθώς επίσης και την ανάδειξη του περιβάλλοντα χώρου του, που βρίσκεται στο οροπέδιο της Νίδας,.
Το έργο εντάσσεται σε ένα ολοκληρωμένο και ειδικά σχεδιασμένο πρόγραμμα προστασίας, οργάνωσης και διαχείρισης χώρων που μπορεί να φιλοξενεί δραστηριότητες του ελεύθερου χρόνου και το οποίο αναπτύσσεται σε μια περιοχή που χαρακτηρίζεται από τον συνδυασμό της παρουσίας ενός αξιόλογου φυσικού περιβάλλοντος και από την ύπαρξη σημαντικών αρχαιολογικών και ιστορικών μνημείων όπως είναι το σπήλαιο του Ιδαίου Άντρου.
Τα βασικά οφέλη από τη δημιουργία του Κέντρου εντοπίζονται στον αναμενόμενο υψηλό αριθμό επισκεπτών, στη συγκέντρωση στοιχείων για την τουριστική κίνηση μέσα από τη συμπλήρωση ειδικών ερωτηματολογίων από τους επισκέπτες, στην καταχώρηση και επεξεργασία των πληροφοριών αυτών και στη χρήση του Κέντρου Υποδοχής – Πληροφόρησης ως χώρου ενημέρωσης για τον τόπο, όπου βρίσκονται και στις σημαντικές πολιτισμικές αναφορές της ευρύτερης περιοχής Νίδας.
Η μελέτη αισθητικής και λειτουργικής αποκατάστασης του κτιρίου προβλέπει την κατασκευή αίθουσας ενημέρωσης κοινού και προβολών, εκθετήρια, χώρους καθιστικού κ.α. ώστε να παρέχεται η δυνατότητα στους επισκέπτες να έχουν μια ποιοτική ξενάγηση και παρουσίαση όλων των ιστορικών, φυσικών και αρχαιολογικών πληροφοριών της περιοχής του οροπεδίου της Νίδας καθώς και του διερχόμενου από το κτίριο Ευρωπαϊκού Ορειβατικού Μονοπατιού Ε4, σε ένα χώρο σύγχρονων προδιαγραφών.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Για την διαμόρφωση του Κέντρου Υποδοχής Επισκεπτών θα πραγματοποιηθούν οι εργασίες που περιγράφονται παρακάτω:
Κατεδάφιση τμήματος κτιρίου
εσωτερικές επισκευές & διασκευές
Αντικατάσταση εσωτερικών και εξωτερικών κουφωμάτων
Συντήρηση ,επισκευή και δημιουργία μόνωσης
Αλλαγή Δαπέδων
διασκευή ηλεκτρολογικής και υδραυλικής εγκατάστασης
κατασκευή τζακιού σε εσωτερικό χώρο
περιτοίχιση από λιθοδομή
διαμορφώσεις του εδάφους με πέτρα μέχρι συν/πλην 0.50μ
Εσωτερικοί και εξωτερικοί χρωματισμοί
Προμήθεια όλου το απαραίτητου εξοπλισμού
Δήλωση Δημάρχου Ανωγείων Σωκράτη Σ. Κεφαλογιάννη:
«Η διαδικασία από το ξεκίνημα της προσπάθειας αυτής, υπήρξε ιδιαίτερα δύσκολη καθώς κληθήκαμε να συνεργαστούμε διαδοχικά με το Υπουργείο Τουρισμού, το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, τον ΕΟΤ, την Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα ΑΕ και πολλούς άλλους φορείς για να επιλύσουμε τα πολύπλοκα θέματα ιδιοκτησίας, νομιμοποίησης των κτισμάτων, μελέτης, αδειοδότησης, καθορισμού φορέα υλοποίησης και εξασφάλισης της χρηματοδότησης. Σε αυτό βοήθησαν πολλοί και θα ήθελα να τους ευχαριστήσω ξεχωριστά.
Σε συντονισμένες ενέργειες με τον προϊστάμενο της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου, Γιάννη Αναστασάκη, καταφέραμε με επίμονες επισκέψεις στην Αθήνα και άμεσες προτάσεις για την επίλυση όλων των θεμάτων που προέκυψαν στην πορεία να επιτύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Το έργο εντάσσεται στον βασικό αναπτυξιακό μας στόχο που είναι η ήπια τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, μέσα από την ανάδειξη και αξιοποίηση της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς, τη δημιουργία ενός ελκυστικού τουριστικού προϊόντος και να μετατραπεί η περιοχή του ορεινού όγκου των Ανωγείων σε τουριστικό προορισμό.
Με την ανάπτυξη δραστηριοτήτων συμπληρωματικών του γεωργικού τομέα αυτού του επιπέδου πετυχαίνουμε ενθάρρυνση της επιχειρηματικότητας και διαφοροποίηση της οικονομίας της υπαίθρου ενώ παράλληλα επιδιώκουμε τη δημιουργία θέσεων εργασίας και τη συγκράτηση κυρίως των νέων στην περιοχή, την ορθολογική και ήπια αξιοποίηση των φυσικών πόρων, τη διατήρηση και ανάδειξη των ιστορικών και πολιτιστικών στοιχείων και της ιδιαίτερης τοπικής ταυτότητας και τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δικτύου υποδομών εναλλακτικού τουρισμού»